Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Drugi razlog sto nisam stekao utisak da si ti kritican prema zeleznici je sto kad god bih ja pisao nesto kriticki, ti bi se cesto javljao samo da to potapas i kontriras.

To mu je manir. Imaš ljude poput Jelanche gde se vidi srdačan pristup i iskrena želja da podele znanje sa drugima o železnici i sa druge strane imaš one koji arogantno i s visine odgovaraju samo kako bi sami sebi izdominirali tog dana...

I to se odmah primeti, ali taj kome si se obratio iako imaš pravo u mnogo čemu, ali kad si već zagazio na teren psihoanaloze, on je barem solo igrač i individualista za razliku od grupice njih troje na temi BG voz koji kidišu u čoporu kad je neko protiv plaćanja karata i traži načine kako da eskivira plaćanje... I generalno uvek nalaze reči hvale za sistem ili izgovore i opravdanja za neko nefunkcionisanje, iskakanje, što nije slučaj sa WLAB... Ti si sada dao celovitu psihoanalizu i ja ne bih imao šta mnogo da dodam sem toga da dotični iako tvrdoglav i nabeđen je 1. ipak nivo iznad jer ima solidno znanje o železnici i 2. ne napada u čoporu poput nekog slabića...
 
Што нема везе са насловом теме. Уосталом, ти исти који не плаћају превоз у Београду јер им се може, плаћају га у иностранству где морају и тамо где је карта скупља и тамо где је превоз лошији него у Београду. А овде имамо ликове који захтевају чак и одређене моделе аутобуса да би платили превоз...:ROFLMAO:
Još nisam bio u velikom gradu koji ima gori prevoz od Beograda. Eventualno Split kad je učestalost polazaka u pitanju, ali je to ipak značajno manji grad od Beograda.
 
Sama činjenica da je nekoliko glava ovde u stanju da kaže kako ''nije Beogradski prevoz uopšte ni neprijatan, ni smrdljiv, ni ispod dostojanstva'' mi govori koliko Marija Antoaneta ovde bivstvuje i ima pravo glasa.
Pa u pravu su 100%. Evo meni je danas mirisao benzin u Higeru sve vreme dok sam se vozio na liniji 36.
 
@Bender Rodriguez

Да ли сам ја у обавези некој да сваки пут кад неко пише нешто у овој теми напишем своје мишљење о томе? Нисам. Немам времена, не занима ме толико, итд. Шта више, углавном пишем свој став негде када се коси са доминантним, јер када 10 људи понавља једно те исто, ако су већ све написали и у праву су, а ја се слажем са тим, не видим поенту да понављам исто што су написали. Углавном пишем онда када се мој став коси са доминантним мишљењем, јер мислим да дискусија и различита мишљења доприносе теми. Што се градског превоза тиче, није мој главни предмет занимања те зато углавном не пишем онда када би ти можда желео да пишем. Имам право на другачије мишљење и мислим да је погрешно што ме константно нападаш због тога и често спушташ дискусију на баналан ниво. Видим да сте дошли и до нивоа психоанализе, што ми је крајње запањујуће.

Иначе, да си мало више пратио теме о железнице, вероватно би се сетио да су ме тамо многи нападали због негативног става о стању на њој.

Да закључим, све што ви који пратите теме о градском превозу и првенствено говорите о његовом (не)квалитету, углавном се с тиме слажем, осим тога да мислим да је ипак главни разлог за неплаћање карата то што се то може.
 
Još nisam bio u velikom gradu koji ima gori prevoz od Beograda. Eventualno Split kad je učestalost polazaka u pitanju, ali je to ipak značajno manji grad od Beograda.

Већина постсовјетских градова који немају метро или имају неки патрљак од метроа. А тамо је наплата боља него у било којој западноевропској земљи. До душе, цена карте је ниска.
 
Nemaš obavezu ni na šta, samo što dosta govori o tebi kada prećutiš 100 raznih incidenata, hohštapleraja i nepoštovanja ugovornih obaveze od strane prevoznika, a javiš se samo kada treba da se istovariš po ljudima koji posle više decenija popuštanja i izlaženja u susret odlučuju da vrate istom merom.

A svidelo se to nekome ili ne, psihoanaliza jeste vrlo važna i poučna stvar u ovim situacijama, jer je psihološka pozadina temelj na kome se posle kod date osobe grade mnogi drugi stavovi, akcije i uticaji, kako po forumu tako i po društvu. A sve to može biti kako pozitivno, tako i negativno, štetno po društvo i kolektiv. Na ovom forumu ipak komentarišu ljudi, a ne mašine ili neki chat-botovi (iako neki na drugim temama zvuče kao botovi). Stoga je jako bitno i KO je nešto rekao, a ne samo šta je rekao. Uostalom, da nije bitno i to KO nešto govori, ne bi bila ovde ustaljena praksa da kada dve osobe kažu identičnu stvar, jedna dobija ovacije, lajkove i podrške samo zato što je ona ta neka osoba, a druga ne, zato što nije omiljena ili draga nekome, čak i kada kaže objektivnu istinu. Stoga, dokle god je na forumu nepisano pravilo da je ipak bitno i KO nešto govori (pored toga ŠTA govori), ja ću vala da zadržim svoje pravo da usput vršim i psihoanalizu, i da u skladu sa time dajem i adekvatne odgovore. Na kraju krajeva, psihološka pozadina je ta koja odlučuje da li je osoba u stanju da koriguje stav kada je to potrebno, ili ne. Da li je u stanju da se razvija i unapređuje, ili da ostane glupi inertni kamen. I da li je u stanju da razume druge, ili da samo tera po svome i gleda samo sebe.

Recimo, u zadnje vreme primećujem sve više članova koji ovu platformu koriste da pozivaju režim i državu (za koje se dobro zna da imaju ljude zadužene za odnose sa javnošću koji prate ovakve forume) da dižu cene struje još više, da dižu poreze, da otimaju javnu imovinu, da prenatrpavaju grad, da puste da svako sa parama diktira zakone i propise (još više i još gore). Ne znam za druge, ali ja to neću da trpim. Pogotovu kada se nađe neki ćutolog koji odćuti 100 raznih skandala, hohštapleraja i incidenata a onda dođe meni da soli pamet i etiketira me zato što posle više godina popuštanja (otkako je usluga postala neprihvatljiva) odlučujem da uzvratim nenasilnim metodama. Za nešto za šta su u drugim zemljama palili SkupSline i mlatili muriju pa i političmare. A ovde se grade neke konstrukcije da svako ko odluči da pruži otpor i neposlušnost kao odgovor na VIŠEGODIŠNJE nepoštovanje ugovornih obaveza od strane prevoznika, taj je štetočina, parazit, terorista, lopov, trte mrte... Ma da, nije nego.

Sutra će tako slični na drugim temama i na novinskim portalima da kažu da svako ko se žali na novu cenu struje, na neopravdano visok porez, na bedne plate, na neisporuku plaćenog grejanja, na ugrožavanje privatnosti, na divlju gradnju, na korupciju, na bezakonje, na bilo šta... da dobije etiketu da je štetočina, terorista, lopov, komunjara, parazit, neradnik i svašta nešto. Mislim, to se već i dešava. Samo što je to do sada uglavnom radila SNS Partija i njena armija botina i podanika. A od nedavno sve češće čujem rafale po narodu i od strane drugih pojedinaca koji su prsli s mozgom pa počeli da ih kopiraju u tom pljuvanju običnog čoveka. A običan čovek bukvalno nosi na leđima ovu posranu državu. I nju, i sve buržujčine i Marije Antoanete koje ovde bivstuju jer bi u svakoj drugoj zemlji završili ribajući klozete ili u ludarama.

Takođe mi je zapalo za oko tvoje isčuđavanje i neverovanje što neko ko je do skora plaćao karte, daje sebi za pravo da govori prevoznicima koje će autobuse da uzima. To što si ti rekao je kao kada bi se neko podsmevao ili isčuđavao ljudima koji odu u mesaru da kupe meso i onda zahtevaju i očekuju da je to meso prošlo neke kontrole kvaliteta. Ju, zamisli šoka, ljudi se usuđuju da komentarišu nešto što se i ovako i onako plaća njihovim parama. Da, kao neko ko je skoro 20 godina plaćao smrdljivi raspali prevoz u Beogradu, dajem sebi za pravo da iskažem svoje mišljenje o tome koja vozila treba kupovati. Pogotovu što znam ponešto o toj problematici (bar dovoljno za ovakve diskusije) i što sam boga pitaj koliko godina ostavio u tim vozilima, veći deo vremena u krajnje neprijatnim uslovima. I što sam ostavio boga pitaj koliko para tom prevoznicima i DJP.
 
P.S.

Na kraju krajeva, od izbora vozila i od celokupnog pristupa problematici i upravljanju JGPom, mi u neku ruku zavisi i život. Pošto sve i da trajno i kompletno prestanem da plaćam, ali i da koristim JGP, i da svuda idem peške, ništa mi ne garantuje da me sutra isti neće ubiti ili osakatiti, usled opšteg rasula, bezakonja i korupcije u preduzeću koje ga poseduje i ''institucijama'' koje ga kontrolišu.

Drugim rečima, uopšte mi nije svejedno kolika će biti učestalost ovakvih svinjarija. I kada sam pročitao tu vest, bio sam pod jakim utiskom, jer sam video da se to desilo u delu grada gde pešaci stoje u grupama da pređu ulicu (malo dalje i malo pre u BKA) i na mestu gde ljudi koračaju trotoarom. I prvo što sam pomislio je šta bi bilo da se na putu te mase od preko 50 kg koja leti brzinom od bar 40 km/h našla moja majka penzioner. I ne, ovo nije patetika niti zamena teza, jer kada sam video sliku mesta gde se to desilo, kao i šta je uradilo autu (a znam i od ranije koliku inerciju i snagu odbegli točkovi imaju, primer 1, primer 2) bukvalno sam to pomislio i zamislio, i nije mi bilo dobro. Jer ne mogu da verujem u šta se ovaj grad pretvorio, u to da te na podlozi po kojoj hodaš vrebaju rupe i izrasline, iznad tebe te vrebaju fasade koje mogu sa svega 500 gr cementne mase da ti probiju lobanju i smrve mozak, a sa strane te, pored mnogih degenerika za volanima beogradskih automobila, još vrebaju i leteći točkovi autobusa.

I to je kao normalno. I to je kao u redu da se plaća. Dokle? Dokle mi koji smo uredno plaćali prevoz, treba još da trpimo i da budemo veći Isusi od Isusa da bi se nešto promenilo? I šta smo krajem 2010ih dobili kao nagrade za rekordne naplate sredinom iste decenije? Ukidanja linija, ukidanje polazaka, ukidanje okretnica, otkazivanje nabavki, kuvanje u kantama, stajanje na jednoj nozi bez daha i vazduha, uletanje vozila u objekte, penzose za volanima sa cigaretama i mobilnima u ruci, degenerike za volanima kojima kada kažeš da su udarili nešto bokom Solarisa oni samo slegnu ramenima i piče dalje (kačim ti link pošto verujem da nemaš predstavu o čemu pričam i da ti zvučim kao ludak). I šta kao, to je sve normalno? To je fer? I šta, na to treba odgovoriti okretanjem drugog obraza? (da ne kažem guza) Ma važi.
 
Poslednja izmena:
Neplacanje prevoza jer je usluga losa je kao kradja cokolade iz prodavnice jer nema dobar ukus.

Mesecna cena karte za zaposlene je iznos koji poslodavac uplacuje mimo plate tako da nema veze koliko neko zaradjuje. U praksi mnogo ljudi taj deo zadrzi za sebe i svercuje se. Isto kao sto neki kradu struju sa bandere, steluju brojila ili sipaju gorivo pa pobegnu.
Nećemo opet ovo neadekvatno poređenje. Ako je čokolada loša, nećeš je kupiti, nego ćeš otići u sledeću prodavnicu i kupiti neku ukusniju čokoladu. To ne može da se primeni na javni prevoz u Beogradu jer jednostavno nema izbora. I bitna reč je "javni" prevoz, dakle on je praktično u vlasništvu stanovnika, pa ako bi da navališ na poređenje sa prodavnicom i čokoladom, onda je prodavnica u mom vlasništvu, tako da ja ne kradem čokoladu, jer je u mom vlasništvu i platiću je kada se izdvoje pare iz budžeta, a maržu sam izgubio.
Dakle, onog trenutka kada bude postojala mogućnost da se bira prevoznik u Beogradu (ne računajući E linije), pri čemu svaka postojeća i buduća linija će imati mogućnost da za svaki polazak biraš hoćeš li uči u vozilo ovog ili onog prevoznika, onda možemo da pravimo ta poređenja sa radnjama, čokoladama, pekarama i hlebovima.
 
Zašto ne plaćam prevoz:

Znam da je ovde dosta ljudi bilo u mnogo država i putovalo je dosta, ali ja sam imao priliku da koristim prevoz u dosta delova naše planete neko određeno vreme:
Njujork, Amerika
Boravio sam u Njujorku duže vreme i živeo sam na 20 minuta pešaka do metroa ili 5 minuta autobusom.
Zašto sam plaćao kartu u Njujorku?
- Zato što je svaki ćošak pokriven metro sistemom
- Zato što je tokom leta u svakom vozilu klima radila punom parom
- Zato što kada udjem u autobus i provučem kartu meni vozač kaže dobar dan.
- Zato što kada na poslednjoj stanicu izlazim, vozač mi kaže prijatan dan.
- Zato što kada udjem u autobus osećam se da sam u autobusu
- Zato što mi je drago da kada osoba sa invaliditetom čeka autobus na stanici, vozač će izaći i ubaciti čoveka u kolicima u autobus
- Zato što 100$ mesečno u odnosu na platu je ništa za neograničen broj vožnji.
- Zato što metro radi 24 sata dnevno.
Zašto sam plaćao kartu u Šanhajiu, i drugom gradu u Kini
- Zato što je metro sistem Kine nešto perfektno
- Zato što je sve čisto kao suza
- Zato što je metro na svakom ćošku
- Zato što je sve udobno.
- Zato što je autobuski saobraćaj jeftin
Zašto sam bez problema plaćao kartu u Ukrajini, Kijevu u kojem sam živeo poslednjih 4 godine
- Zato što metro vozovi idu na minut ipo u rush hours, a u ostalom vremenu na 2-3 minuta
- Zato što košta 20 dinara...........
- Zašto nisam koristio nadzemni saobraćaj-- zato što je katastrofa, i jako slabo ide. JEdino što ide su maršrutke ali je voziti se u njima zlo...
Zašto rado plaćam kartu kada turistički odem u Budimpeštu
- Zato što je po meni prevoz u Budimpešti idealan
- Sve je novo, uredno, čisto
- Cena karata pristupačne
- Sve odlično organizovano i obeleženo
Za ostale Evropske gradove neću navoditi jer vrlo dobro znamo kvalitet javnog prevoza u Evropi...
A sada da pređemo na Srbiju...
Prevoz koristim od srednje škole koju sam upisao 2005 godine.
Iskreno se baš i ne sećam puno u kojem stanju je tada bio prevoz, ali rado sam kupovao markicu za nekih 1000 dinara mesečno.
Kontrola i ako je bila, nisu izgledali kao da će da te prebiju ili kao da si neki zatvorenik pa te mrko gledaju.
Zašto ne plaćam kartu u sadašnjem periodu
- Zato što su stanice raspadnute
- Zato što će vozač da otvori vrata gde god stigne a onda ja treba da se guram kroz parkirana vozila da udjem u autobus
- Zato što kada udjem na prednja vrata će me dočekati kojekakve šipke, kanapi, i njihove kolege naslonjene na prvo krilo vrata
- Zato što pola vozača pričaju telefonom
- Zato što je ne moguće da živim na par stanica od početne i u razmaku od 1 minuta, dodju dve trole iste numeracije, a da ih propustim čekao bih 15 minuta iako je interval 6 na primer.
- Zato što je u dosta autobusa, trolejbusa sve prljavo, štrokavo, rastrcano, raspadnuto
- Zato što me voze raspali ruski i beloruski autobusi umesto autobusa zapadne i kvalitetne proizvodnje
- Zato što da su umesto igranja sa prefarbavanjem autobusa mogli da smisle da instaliraju zvučnike u autobuse pa da najava stajališta bude moderna a ne neki raspali glas preko onih kutija da mi javlja gde sam, i gde se uglavnom ništa ne razume.
- Zato što kad udjem u autobus imam osećaj da je za volanom Šumaher a ne Zoran, non stop negde žure, i cimaju.
- Zato što realno 70% ljudi ne plaćaju kartu
- Zato što se retko vozim a da bi platio karticom mi naplati 10 dinara više...
- Zato što, to je realnost, može neko da se oseti uvredjenim, ali kontrolori koji dobiju posao su ljudi koji su došli od ko zna gde samo da bi bili zaposleni u Beogradu i izgledaju kao da će nekog da prebiju...
- Zato što se pola polazaka ne održava.
- Zato što umesto da 25 i 25p naprave tako da umesto što idu vozićem pa ih posle nema 20 minuta, naprave da prodje jedan pa drugi za određeno vreme.
Mogu još ali za sada sam se ovih stvari setio...
 
Uuuuu kakva se diskusija povela ovde...:cool:

Sve ove što se švercuju bih poslao u Niš, tamo vas lepo sačeka kdk pa možete do sutra da mu pričate kako je prevoz loš, kako je autobus kasnio i već hiljadu razloga, ali džaba, ili platiš kartu ili letiš napolje jednostavno.
To što implementacija mehanizma kontrola karata u Nišu se ne može primeniti u Beogradskom slučaju je nešto drugo, ali vam jasno ukazuje da tamo gde postoji kontrola svi je plaćaju, a gde ne postoji niko je ne plaća..

Ipak, vrh stvar koju ovde mogu da pročitam jeste ovo oko novih vozila, znači ne plaćate kartu i samim tim vi niste korisnik usluga, a zahtevate u ovom slučaju zamenu voznog parka iako niste korisnik usluga, gde to ima? (iako je ovo opravdan zahtev od strane korisnika koji plaćaju kartu, ne sporim.)

A vlast baš želi ovakva razmišljanja oko švercovanja, vi se vozite za dž, a oni onda nemaju nikakvu obavezu oko obnove voznog parka ili poboljšanja sveobuhvatne usluge.
I ne, nisam pao sa Marsa, pa da ne znam da za prevoz ili nova vozila uvek sredtsva dotiraju, ali neplaćanjem karte dajete sjajni izgovor vlastima da ne mrdnu ni prstom oko javnog prevoza, sjajan autogol.

Ja bih baš voleo da vidim situaciju gde ulicama Bg-a voze Siemens tramvaji, Mercedes autobusi i Škoda trole, gde svaki prevoz ide na 10 min, i gde je svako vozilo uvek čisto, i šta mislite da li bi se prevoz opet plaćao?

Ne, bilo bi samo još gore sa naplatom, navukli bi se novi korisnici koji takođe ne bi plaćali, jer tobože to ne rade ni ostali i taj začarani krug bi se (ne)uspešno nastavio dalje, čast izuzecima.

Jednostavno, ili uvesti skroz besplatan prevoz ili pokrenuti mehanizme za kontrolu karata, treće opcije nema.
 
Uuuuu kakva se diskusija povela ovde...:cool:

Sve ove što se švercuju bih poslao u Niš, tamo vas lepo sačeka kdk pa možete do sutra da mu pričate kako je prevoz loš, kako je autobus kasnio i već hiljadu razloga, ali džaba, ili platiš kartu ili letiš napolje jednostavno.
To što implementacija mehanizma kontrola karata u Nišu se ne može primeniti u Beogradskom slučaju je nešto drugo, ali vam jasno ukazuje da tamo gde postoji kontrola svi je plaćaju, a gde ne postoji niko je ne plaća..

Ipak, vrh stvar koju ovde mogu da pročitam jeste ovo oko novih vozila, znači ne plaćate kartu i samim tim vi niste korisnik usluga, a zahtevate u ovom slučaju zamenu voznog parka iako niste korisnik usluga, gde to ima? (iako je ovo opravdan zahtev od strane korisnika koji plaćaju kartu, ne sporim.)

A vlast baš želi ovakva razmišljanja oko švercovanja, vi se vozite za dž, a oni onda nemaju nikakvu obavezu oko obnove voznog parka ili poboljšanja sveobuhvatne usluge.
I ne, nisam pao sa Marsa, pa da ne znam da za prevoz ili nova vozila uvek sredtsva dotiraju, ali neplaćanjem karte dajete sjajni izgovor vlastima da ne mrdnu ni prstom oko javnog prevoza, sjajan autogol.

Ja bih baš voleo da vidim situaciju gde ulicama Bg-a voze Siemens tramvaji, Mercedes autobusi i Škoda trole, gde svaki prevoz ide na 10 min, i gde je svako vozilo uvek čisto, i šta mislite da li bi se prevoz opet plaćao?

Ne, bilo bi samo još gore sa naplatom, navukli bi se novi korisnici koji takođe ne bi plaćali, jer tobože to ne rade ni ostali i taj začarani krug bi se (ne)uspešno nastavio dalje, čast izuzecima.

Jednostavno, ili uvesti skroz besplatan prevoz ili pokrenuti mehanizme za kontrolu karata, treće opcije nema.
Brt, krenem peske, rokne kisa, uskocim stanicu, dve i treba dam 90 dinara? 🤣

Ponavljam, 20 dinara je realnost, napunio bih karticu jednom za 1000 dindzi i bio miran. I kad udjem i tu stanicu, dve, ne bih se klosario vec bi za svaki slucaj otkucao ako bas tad bane kontrola.

Ovako ni ne posedujem karticu.

Oni nek se inate kad su id***. Garantujem vecu zaradu sa cenom od 20 dinara, ali garantujem. Plus sticanje navika, postovanje sistema itd.
 
Ima ovde svakakvih komentara, i sa jedne i sa druge strane.

Iako sam za naplatu i kontrolu, ispao sam malo prestrog u poruci gore..;)

Elem, ja imam potpuno razumevanje za ljude koji nemaju para ili imaju neke svoje lične materijalne probleme, nije njihova krivica i moraju to da rade, čak i za ljude koji rade u onim LEONI i ostalim žnj fabrikama, šverc im je jedina mogućnost zbog loše materijalnog stanja.

Moja majka je nezapošljena preko 10 godina, ja joj uvek kupim kartu dal bili u Zaječaru, Nišu ili BG-u, ali da nisam ja tu, verujem da bi se prošvercovala.

Takav je sistem, takva je država, ali za ljude koji imaju velika primanja ne mogu da razumem šverc, ne ulazi mi u glavu.

Brt, krenem peske, rokne kisa, uskocim stanicu, dve i treba dam 90 dinara? 🤣

Ponavljam, 20 dinara je realnost, napunio bih karticu jednom za 1000 dindzi i bio miran. I kad udjem i tu stanicu, dve, ne bih se klosario vec bi za svaki slucaj otkucao ako bas tad bane kontrola.

Ovako ni ne posedujem karticu.

Oni nek se inate kad su id***. Garantujem vecu zaradu sa cenom od 20 dinara, ali garantujem. Plus sticanje navika, postovanje sistema itd.

Pa možda si u pravu, eto umesto ove gluposti sa vratima nek se da toj tarifi od 20 din mogućnost za isprobavanje.

Ako stvarno upali oko plaćanja i pokrivanja osnovnih troškova prevoza, odlično, nek se uzme takav sistem za vek i vekove.

Ja sam za sve, samo nek se reši taj šverc više..:rolleyes:
 
Karta za prevoz treba da bude ono sitno sto imas po dzepovima, a ne udar na dzep. Ti na zapadu izvadis neke kovanice i platis od sice po dzepovima. 20 dinara taman ima u metalu. Ili skupis 4 po 5 dinara.

Nije Beograd toliko veliki i retki su oni koji putuju svaki dan sa Mirijeva na Labudovo brdo na posao.

Sve su to neke voznjice 5, 10, 15, 20 minuta, nerealno je 180 dinara tamo i nazad.
 
Karta za prevoz treba da bude ono sitno sto imas po dzepovima, a ne udar na dzep. Ti na zapadu izvadis neke kovanice i platis od sice po dzepovima. 20 dinara taman ima u metalu. Ili skupis 4 po 5 dinara.

Nije Beograd toliko veliki i retki su oni koji putuju svaki dan sa Mirijeva na Labudovo brdo na posao.

Sve su to neke voznjice 5, 10, 15, 20 minuta, nerealno je 180 dinara tamo i nazad.

To je onda samo loše tarifski odrađeno, treba smisliti drugačije.

Verujte mi, na zapadu je javni prevoz skup, hajde što više kovanice i novčanice ne primaju (samo kartice:)), nego što i ovako ponegde loše funkconiše.

Pričam iz ugla Holandije, skupo dozla boga, a dobijaš neku žnj uslugu sa okej autobusom, ali i linijom koja kruži svuda i niko se ne buni toliko, a plaćaju karte iz razloga koje sam pisao u prethodnim stranicama..

Pak iskustvo šinskog saobraćaja mi govori dosta drugačije i (hajde da zažmurim) opravdava mi tu cenu koliko toliko, Beogradu fale šinski sistemi i to dosta, ne pričam o metro-u već o BG:VOZ-u i tramvajima, mnogo se prevoz u Beogradu oslanja na autobuse i mislim da je to isto jedan od uzroka loše usluge.

Ima i na Zapadu skupih gradskih prevoza, ali koji opravdavaju to, ali ima i onih koji ne (imam loše iskustvo sa Italijom), tako da Beograd još i nije loš.

Kad razmislim, neka Grad raspiše konkurs i neka svako voljan dostavi svoju vizuju naplate i kontrole prevoza, predlog koji je ekonomski opravdan i koji može da se realizuje u doglednom roku nek se prihvati, naravno da oko odabira stoji stručna komisija.

Treba nam i ta direktna demokratija, ovo je šansa za njenu primenu, ipak je ovo osetljiva tema što se i vidi na forumu.

A na stolu je i besplatan javni prevoz, ako Grad može da iznese to na svoja leđa, neka primeni i takvu mogućnost..

Eto ti si predložio tarifsku od 20 din, mnogi gradovi Evrope sada spuštaju cene prevoza preko različitih akcija, neka proba i Beograd eto i odlične PR reklame koju bi grad poslao svetu..

No, ja sam jako sumnjičav da bi ljudi bez neke kontrole opet plaćali i tu umanjenu kartu, možda i grešim u tome hmm?:):unsure:
 
Uuuuu kakva se diskusija povela ovde...:cool:

Sve ove što se švercuju bih poslao u Niš, tamo vas lepo sačeka kdk pa možete do sutra da mu pričate kako je prevoz loš, kako je autobus kasnio i već hiljadu razloga, ali džaba, ili platiš kartu ili letiš napolje jednostavno.
To što implementacija mehanizma kontrola karata u Nišu se ne može primeniti u Beogradskom slučaju je nešto drugo, ali vam jasno ukazuje da tamo gde postoji kontrola svi je plaćaju, a gde ne postoji niko je ne plaća..

Ipak, vrh stvar koju ovde mogu da pročitam jeste ovo oko novih vozila, znači ne plaćate kartu i samim tim vi niste korisnik usluga, a zahtevate u ovom slučaju zamenu voznog parka iako niste korisnik usluga, gde to ima? (iako je ovo opravdan zahtev od strane korisnika koji plaćaju kartu, ne sporim.)

A vlast baš želi ovakva razmišljanja oko švercovanja, vi se vozite za dž, a oni onda nemaju nikakvu obavezu oko obnove voznog parka ili poboljšanja sveobuhvatne usluge.
I ne, nisam pao sa Marsa, pa da ne znam da za prevoz ili nova vozila uvek sredtsva dotiraju, ali neplaćanjem karte dajete sjajni izgovor vlastima da ne mrdnu ni prstom oko javnog prevoza, sjajan autogol.

Ja bih baš voleo da vidim situaciju gde ulicama Bg-a voze Siemens tramvaji, Mercedes autobusi i Škoda trole, gde svaki prevoz ide na 10 min, i gde je svako vozilo uvek čisto, i šta mislite da li bi se prevoz opet plaćao?

Ne, bilo bi samo još gore sa naplatom, navukli bi se novi korisnici koji takođe ne bi plaćali, jer tobože to ne rade ni ostali i taj začarani krug bi se (ne)uspešno nastavio dalje, čast izuzecima.

Jednostavno, ili uvesti skroz besplatan prevoz ili pokrenuti mehanizme za kontrolu karata, treće opcije nema.
Ma šta napriča čoveče. Nisi realan uopšte.

Nova vozila? Ta nova vozila o kojima pričaš su više kod majstora nego u funkciji (Higer - novembar, 2019.), BMC (2019,2022.).
Ta vozila izgledaju mnogo lošije od Conecta 2005. I to remontovanog, znači uporedi novi i remontovanog.
Tako da to nije istina.

A druga stvar, oni su nas oštetili time što su kupili ovaj otpad umesto Solarisa.
Vidiš li možda koliko ih stane pored puta iz x/Y razloga u toku dana? Jel to vredno naših para?

Treće, pomenuo si to što mi oštećujemo potencijalno kvalitetnija vozila, neplaćanjem karata?
Odgovor je Solaris opet (imaju jeftinije, uzmu skuplje i nekvalitetnije). Da bi se ugradili naravno.
I da se plaćaju karte u fulu opet bi se našao neki foteljaš da se ugradi i napuni džepove, dok se mi vozimo leševima...
I dalje se sećam kako su Higere hvalili bože ironije...

Ja sam plaćao mesečnu od srednje kao i cela moja porodica i od svega tog novca datog u ulaganje za bolji prevoz dobio sam da mi vozilo u 06:26 ni ne pošalju 2 ili 3 dana od 5...i kasnio sam na posao kod privatnika. Jel mi to hvala? Godinama kasnije (dolazak Kineskog otpada), redovniji polasci, ali opet par rupa svakog dana pa šlag na tortu redukcija polazaka (na štetu velike većine napaćenog naroda koji nema alternativu) , pa u realnosti jedno opet ne dođe pa čekam 30 min.
Da ti neko opere auto pola a pola ne, jel bi mu platio punu cenu? Ne mešaj babe i žabe.

Prevoz se mora srediti I vozila, pa onda imaju neku osnovu da sprovedu rigorozne kontrole, sa punim pravom.Sve ostalo je licemerje.
 
Ma šta napriča čoveče. Nisi realan uopšte.

Nova vozila? Ta nova vozila o kojima pričaš su više kod majstora nego u funkciji (Higer - novembar, 2019.), BMC (2019,2022.).
Ta vozila izgledaju mnogo lošije od Conecta 2005. I to remontovanog, znači uporedi novi i remontovanog.
Tako da to nije istina.

A druga stvar, oni su nas oštetili time što su kupili ovaj otpad umesto Solarisa.
Vidiš li možda koliko ih stane pored puta iz x/Y razloga u toku dana? Jel to vredno naših para?

Treće, pomenuo si to što mi oštećujemo potencijalno kvalitetnija vozila, neplaćanjem karata?
Odgovor je Solaris opet (imaju jeftinije, uzmu skuplje i nekvalitetnije). Da bi se ugradili naravno.
I da se plaćaju karte u fulu opet bi se našao neki foteljaš da se ugradi i napuni džepove, dok se mi vozimo leševima...
I dalje se sećam kako su Higere hvalili bože ironije...

Ja sam plaćao mesečnu od srednje kao i cela moja porodica i od svega tog novca datog u ulaganje za bolji prevoz dobio sam da mi vozilo u 06:26 ni ne pošalju 2 ili 3 dana od 5...i kasnio sam na posao kod privatnika. Jel mi to hvala? Godinama kasnije (dolazak Kineskog otpada), redovniji polasci, ali opet par rupa svakog dana pa šlag na tortu redukcija polazaka (na štetu velike većine napaćenog naroda koji nema alternativu) , pa u realnosti jedno opet ne dođe pa čekam 30 min.
Da ti neko opere auto pola a pola ne, jel bi mu platio punu cenu? Ne mešaj babe i žabe.

Prevoz se mora srediti I vozila, pa onda imaju neku osnovu da sprovedu rigorozne kontrole, sa punim pravom.Sve ostalo je licemerje.

Pogrešno si shvatio totalno moju poruku.

Da pojasnim:

1) Nigde nisam pomenuo, kada sam spominjao nova vozila, Higere, BMC i ostale limenke za prevoz putnika, ja sam mislio na nabavku kvalitetnijih vozila, za kvalitetnija vozila su ti ipak potrebni određeni pokazatelji u broju putnika, oni su uvideli da ima malo ljudi koji plaćaju kartu za prevoz i uzeše najveći krš, utom i dobar procenat u svoj đep, jer većina koja se buni ne plaća kartu i time će lakše odbiti njhove kritike i nazvati ih neosnovanim (što kudi kamo i jeste).

2) Budi precizniji, oni su oštetili ovom lošom nabavkom ljude koji plaćaju prevoz, nisu oštetili švercere kojima je bitno da se prevezu od tačke A do tačke B, tako da zadnja nabavka nije vredna para ljudi koji plaćaju kartu.

3) Za treći deo odgovor se delimično nalazi u prvom, gleda se procenat u džep, oni su uvideli da većina koja se buni ne plaća kartu i uzeše oni skuplje i nekvalitetnije, jer će kritike lako odbiti i proglasiti ih neosnovanim. Zato sam vam pisao da ako ne plaćate prevoz, vi ste nevidljivi za grad i direkciju da uopšte koristite prevoz, te vaše primedbe se ne mogu uzeti u obzir.

Za kašnjenje na posao, školu, fakultet su krivi ljudi koji plaćaju kartu, jer se ne bune, a imaju potpuno pravo, a i kada se pobune za njima idu i ovi što ne plaćaju kartu i to grad, odnosno direkcija iskoristi da pobune proglase kao neosnovanim.

Prevoz se neće srediti, vlast će se uvek terati svoju matricu da niko ne plaća prevoz i da oni ne žele da ga sređuju, dok narod neće plaćati kartu dok se prevoz ne sredi "....and the circle goes on, yet again, yet forever".

Prosto, sistem je loš, na čelu tog sistema su loši i (ne)obrazovani ljudi i dok se to ne promeni, neće biti pomaka.

Ova tema se može/mora završiti nekom velikom javnom raspravom ili konkursom gde će se uzeti nekakvi drugi mehanizmi u obzir, ovaj sadašnji je neodrživ, valjda je svima jasno.

Jedino rešenje ako već žele da izađu građanima u susret, jeste besplatan javni prevoz, dok se isti ne sredi, kada se sredi da se vrati plaćanje.
Vidim da takva ideja preovlađuje forumom.

Mene brine samo nakon poboljšanja prevoza i vraćanja plaćanja da li će ga svi plaćati ako nema kontrole, a moje mišljenje je u negativnom smislu.:)


Laku noć..:sleep:
 
I da napravim malu digresiju, odnosno da se vratim na onaj slučaj u Nišu, a to se dešava svuda u Srbiji.

A znate šta je razlika između svih tih gradova/opština u Srbiji koja imaju loš javni prevoz i Beograda?

Ljudi u Beogradu mogu iz svog protesta prema lošem prevozu da ne plaćaju kartu, ljudi u unutrašnjosti nemaju taj luksuz, moraju da je plate ili lete napolje, nema opravdanja za sve ovo što se radi sa javnim prevozom, ali Beograđani imaju luksuz da ga ne plaćaju, jer će to neko drugi pokriti, ovim ostalim gradovima neće.

Cela industrija javnog prevoza je u Srbiji obesmišljena do kraja, ovo su samo rezultati toga, a i rezultati se mogu videti i po broju indiviudalnih motornih vozila koja sve više zagušljuju gradove, a izgleda da će biti samo još gore.

Ja sam morao pre neku nedelju do sela, vučem torbu od ko zna koliko kila da bi došao do stanice i video kako se mašinovodja hvata za glavu i pita se kako će voz uopšte krenuti sa ovakvim stanjem,jer se radi o garnituri koja uskoro treba da ide van saobraćaja, a kartu sam morao da platim, a unutar voza je bila prava mala katastrofa, radi se o daljini ekvivalentnoj za deonicu Batajnica-Krnjača koju mnogi Beograđani prelaze bez karte (kontrole ima samo na Vukovom i Karađorđevom parku), a ja sam se vukao i molio samo da ne stane negde u vukoje*******ini pa da mora da pešačim.
Na sreću, dobijamo nove remontovane 710, da nismo plaćali kartu Srbija Voz bi povukao sve vozove i ukinuo bi nam liniju, Direkcija za javni saobraćaj ne ukida liniju BG:VOZ-a iako dosta njih ne plaća kartu, o tome pričamo.

Isto važi i za mnoge autobuske gradske/prigradske linije po mnogim gradovima u Srbiji, ne plaćate kartu doviđenja, ukidamo liniju.

Razumem bes zbog stanja, imaš ti, a i ostali puno pravo da protestujete neplaćanjem karte, ali to nije opcija za većinu ljudi u Srbiji, ako mogu i oni da gutaju svašta, možete i vi malo, a bogami prevoz u Beogradu je razvijeniji i od Novosadskog, a i Niškog, Kragujevac je zanimljiva priča.
 
No, ja sam jako sumnjičav da bi ljudi bez neke kontrole opet plaćali i tu umanjenu kartu, možda i grešim u tome hmm?:):unsure:
Pa nek i kontrola radi svoj posao. Cenim da bi i sa njima bila manja frka. Sa cenom od 20 dinara i bez pravljanja neke frke zato sto neko nema kartu nego ga samo lepo uputiti da plati, ne znam ko bi se blamirao. Evo, ja bih otisao i platio nekome i da taj nece.

Takva cena je takodje i znak dobre volje i brige i razumevanja za gradjane.

Mi sada objektivno jesmo u ratu, ali vlast je pocela taj rat i onda je kao narod kriv sto ih ne j. ni dva posto i svercuje se.

Evo primer, ja kazem 20 dinara cena karte svuda, i na trafici i kod vozaca svuda. To je gest dobre volje.

Zasto je cena kod vozaca 150 dinara tj.skuplja nego na trafici? Tu se oseca ta pokvarenost vlasti, kao, nisi stigao da dopunis ili nisi znao da nemas dovoljno na karticu, sad cemo da te osurimo buahahahahaha.

Ajde, ok je da se stavi mozda mala razlika da ne smaraju svi vozaca i da podstaknes gradjane da malo se organizuju i razmisljaju, ali to znaci mozda deset dinara skuplje, a ne skoro duplo.

Dete od dve godine mog brata je htelo da se vozi autobusom jer nikad nije i usli smo u bus u mom kraju i provozali se dve stanice. Sestoro nas je bilo, jel trebalo 900 dinara da platimo za ta dva minuta? 🤣
 
И ако сматрам да превоз као услуга мора да се плаћа, ниво услуге јавног превоза у Београду је нажалост испод сваког нивоа људског достојанства.
 
I da napravim malu digresiju, odnosno da se vratim na onaj slučaj u Nišu, a to se dešava svuda u Srbiji.

A znate šta je razlika između svih tih gradova/opština u Srbiji koja imaju loš javni prevoz i Beograda?

Ljudi u Beogradu mogu iz svog protesta prema lošem prevozu da ne plaćaju kartu, ljudi u unutrašnjosti nemaju taj luksuz, moraju da je plate ili lete napolje, nema opravdanja za sve ovo što se radi sa javnim prevozom, ali Beograđani imaju luksuz da ga ne plaćaju, jer će to neko drugi pokriti, ovim ostalim gradovima neće.

Cela industrija javnog prevoza je u Srbiji obesmišljena do kraja, ovo su samo rezultati toga, a i rezultati se mogu videti i po broju indiviudalnih motornih vozila koja sve više zagušljuju gradove, a izgleda da će biti samo još gore.

Ja sam morao pre neku nedelju do sela, vučem torbu od ko zna koliko kila da bi došao do stanice i video kako se mašinovodja hvata za glavu i pita se kako će voz uopšte krenuti sa ovakvim stanjem,jer se radi o garnituri koja uskoro treba da ide van saobraćaja, a kartu sam morao da platim, a unutar voza je bila prava mala katastrofa, radi se o daljini ekvivalentnoj za deonicu Batajnica-Krnjača koju mnogi Beograđani prelaze bez karte (kontrole ima samo na Vukovom i Karađorđevom parku), a ja sam se vukao i molio samo da ne stane negde u vukoje*******ini pa da mora da pešačim.
Na sreću, dobijamo nove remontovane 710, da nismo plaćali kartu Srbija Voz bi povukao sve vozove i ukinuo bi nam liniju, Direkcija za javni saobraćaj ne ukida liniju BG:VOZ-a iako dosta njih ne plaća kartu, o tome pričamo.

Isto važi i za mnoge autobuske gradske/prigradske linije po mnogim gradovima u Srbiji, ne plaćate kartu doviđenja, ukidamo liniju.

Razumem bes zbog stanja, imaš ti, a i ostali puno pravo da protestujete neplaćanjem karte, ali to nije opcija za većinu ljudi u Srbiji, ako mogu i oni da gutaju svašta, možete i vi malo, a bogami prevoz u Beogradu je razvijeniji i od Novosadskog, a i Niškog, Kragujevac je zanimljiva priča.
Druže ne bih gubio vreme, napašće te kao i sve druge na forumu koji nisu njihovog mišljenja i dobićeš 3 puta dužu poruku na tvoju. Oni svoje mišljenje neće menjati i ne vredi trošiti energiju na njih.
Slažem se sa tobom. Pričaju o nekom sitnišu da je cena karte u evropi, a zapravo je prevoz skuplji od Beogradskog. U Krakowu je 20 min voznje (najniža tarifa) 4zl odnosno oko 100 din. Pričaju kako neće da plaćaju jer ih vozi određeni tip autobusa. Napadaju mene i druge kako se vozimo "u 3 novobeogradska bloka", prvo ne znaju koliko greše, drugo ta priča je krenula iz toga da li se bogatiji voze prevozom što su oni naravno poricali pa krenuli da napadaju kad su videli da nisu u pravu. Nema argumenata više, oni su krenuli u psihoanalize nas ovde.
Ja ti garantujem da i da imaju perfektan sistem da ne bi plaćali kartu, e zato država da se umeša, kontrola u pratnji policije i okruži te u prevozu i cao. Prevoz naravno poboljšati, nek u vedu novu kartu od 30 min za 40 din il kolko već, prodajna mesta itd proširiti. Ali osoba koja ne plaća kartu nema prava da se žali na stanje prevoza.
 
Ako ti vidis da ovde neko nekog napada, problem je u tebi.

Ne znam kakve su ovo seljacke fore, kad moram tako da kazem, da nas nazivas ,,oni" i pricas ovde o nama da smo ovakvi ili onakvi, dok mi ovde sve to citamo.

Jelancha covek normalno diskutuje, niko ga ne napada, kao sto ni tebe ne napada ili bilo koga drugog.
 
Vrh