Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

U Beogradu ko zaradjuje 300 EUR u danasnje vreme, ili ne izlazi iz kuce ili je u narodnoj kuhinji. Jer je tehnicki nemoguce preziveti sa tom cifrom. Ok kapiram mantru da su inace plate (nek bude 700,800 EUR) bedne za normalan standard zivota u danasnjem Beogradu, ali nemojmo bas da preterujemo. Uglavnom se slazem sa svima koji ne zele da placaju kartu zbog uopstenog odnosa GSP i Grada prema gradjanima, pogotovo sa nabavkom krseva, i neulaganjem u tramvaj i trolejbus duzi niz godina. Sa druge strane imamo i problem za koji GSP nije kriv a to su guzve u saobracaju zbog prevelikog broja vozila i infrastrukture, i cesta kasnjenja zbog istih.
Tačno, neki prosek i realna cifra je 45-50000 dinara, takva je situacija u državnim firmama, ali ajde tu bar obično imas dva slobodna dana, dok je pakao kod privatnika gde radiš 6 dana nedeljno za cifru od 45-60000 dinara i to često prekovremeno neplaćene sate
 
Где је то "просек и реална цифра" 45-50.000 у државним фирмама? У Јабланичком округу?
 
Tačno, neki prosek i realna cifra je 45-50000 dinara, takva je situacija u državnim firmama, ali ajde tu bar obično imas dva slobodna dana, dok je pakao kod privatnika gde radiš 6 dana nedeljno za cifru od 45-60000 dinara i to često prekovremeno neplaćene sate
Mislim da i kasirke sada imaju tu platu, jer su u teskom deficitu. A to je uvek vazilo za najmanje placene poslove. Dok kod mnogih privatnika i dalje ima koverta na tu platu.
 
Sad kad si se prepoznao, mozes da nastavis da mutavo cutis kad god se prevoznici i DJP ne pridrzavaju svojih obaveza i kada autobusi melju ljude i ulecu u parkove sa decom a otpali tockovi im odlecu u izloge i radnje. A mozes i da se bacis s mosta i svima nam olaksas. Tvoj izbor, o veliki Principe.

Ја не спорим све те катастрофалне ствари. Као што знаш, један од највећих сам критичара стања на железници рецимо. Могао бих се напричати милион ужасних искуства их возила градског превоза у Београду, али није мој предмет интересовања у мери као железница. Оно што је моја поента је да све то није урок шверцовања, него институцинализована попустљивост ка шверцовању. Да се преко ноћи градски превоз трансформише у најефикаснији градски превоз на свету, а попустљивост ка шверцовању остане иста, количина оних шверцера који ће почети да плаћају карту ће бити на нивоу статистичке грешке.
 
Ja sam siguran i da kad vec ne platis kartu i da je kontrola maksimalno popustljiva i ne kaznjava te nego kaze idi kupi kod vozaca, da je karta 20 dinara, niko se ne bi blamirao vec bi otisao i kupio.

Pa bi imali pun bus sa placenim kartama umesto busa jedan je platio, a petoro ih silazi na sledecoj stanici.
 
Ja ne znam šta tebi nije jasno i jel čitaš ti šta ljudi pišu, očigledno neki ljudi pišu kao botovi i ne žele da shvate neke stvari. Reci mi samo gde vozi ovo kinesko smece koje se raspada i nakon vožnje od 40 minuta se osećaš kao da te je neko tukao i to je plaćeno 35 MILIONA evra građana Beograda i za te pare su mogli da kupe 120-150 krstenih vozila renomiranih proizvođača. Prijarnija mi je vožnja bila sa ik 101 gb. 2, nego sa ovim kineskim smecem koje je sve gore i sve se više raspada, sve se živo trese, paneli, stakla, vrata, trap i amortizeri će uskoro biti kao u onim minibusevima gde poletis na svakoj rupi, čak su i moji prijatelji koje ne zanima gradski prevoz u soku kad vide kako sve lupa i trese se. Dok se sefovi drzavnih firmi i političari bahate skupim vozilima, nama građanima od naših para kupuju najgore krseve od autobusa, pola vrednosti vozila strpaju u svoj džep i još mi sve deluje kao da su imali dogovor sa Turcima i Kinezima da se sto više fusari u proizvodnji i da podele pare, jer mi nije jasno kako je moguće da ta vozila budu toliko loša. Ti sada očekuješ da ja plaćam prevoz kad oni kupuju takvo smece od autobusa koje je gore od svakog krša starog 20 godina, a o gužvi, neredovnosti, ukidanju polazaka i svemu ostalom neću da govorim. Voleo bih da mi neko kaže koja vozila rade u drugim prestonicama i šta se kupuje za građane prestonice iz drugih zemalja, a siguran sam da im oslonac gradskog prevoza nije na turskim i kineskim krševima

Опет кажем, не спорим то. Возим се линијом 31, нисам приметио све то што си навео, јер нисам много обраћао пажњу, али не кажем да није тако. Моја је поента да ако одеш у Батуми и возиш се још већим кршом од кинеског аутобуса, платићеш карту јер мораш. У Београду нећеш платити, јер не мораш.
 
Upravo, država, odnosno organ kome je povereno da sprovodi kontrolu naplate prevoza, ne obavlja svoj posao kako treba.
 
Ja sam siguran i da kad vec ne platis kartu i da je kontrola maksimalno popustljiva i ne kaznjava te nego kaze idi kupi kod vozaca, da je karta 20 dinara, niko se ne bi blamirao vec bi otisao i kupio.

Карта је 20 динара у Aлма Ати, у којој је гориво 4 пута јефтиније него у Београду.
 
Poslednja izmena od urednika:
Alo, bre, prosek coveka u prevozu. Jedan radi za 700 evra, drugi za 350, treci je nezaposlen, cetvrti je nezaposlen, peti je penzioner, sesti ide u skolu...
Ало, бре :) Значи и плате школараца улазе у просек? Е, онда је рачуница вероватно добра :)
 
Као што знаш, један од највећих сам критичара стања на железници рецимo
Zapravo, nisam imao takav utisak. Prvo zato sto na tu temu ulazim sporadicno, skoro nikada, jer ne pratim stvari vezane za nju. Iako bih mogao kada bih hteo, jer znam ljude iz te sfere. Ali mi nije pasija. A i ne bih stigao. Drugi razlog sto nisam stekao utisak da si ti kritican prema zeleznici je sto kad god bih ja pisao nesto kriticki, ti bi se cesto javljao samo da to potapas i kontriras. To je sad druga prica ko je tu bio u pravu, samo kazem da kada bi ne neko pitao da li je WLABmz branilac ili kriticar zeleznice, ja bih rekao branilac. Jer sam iskreno bio pri takvom utisku.

Da se vratimo na aktuelnu temu. Ti si precutao svaki ili skoro svaki put kada se na forumu pricalo o: nepostovanjima ili ukidanjima polazaka; ukidanjima linija; ukidanjima okretnica; neodrzavanju unutrasnjosti vozila; neodrzavanju najvaznijih mehanickih sklopki vozila; idiotizmima mnogih stajalista sirom grada; idiotizmima pokusavanja da se po 20. put u Beograd uvede ulazak na prednja vrata za koji je jasno da je NEMOGUC bez enormnih promena celog sistema. Isto tako si precutao mnoge ispade raznih vozaca. Kao i to da je cela javnost - od samih vozaca, preko ovog foruma, preko meidja pa sve do visih pozicija - jos od 2017. upozoravala da ce biti strasna nestasica vozaca. A nadlezni za to su odgovorili stavovima i izjavama "kome je mala plata, neka ide, a kome prevoz ne odgovara, nek se ne vozi. Neka kupi kola". Politika i stav sacuvaj me boze. Isto tako si precutao sve one mesece tokom Kovid psihoze, kada su GSP i DJP rado uzimali moje, Vincine, Kizine i ko zna cije jos novce po PUNIM CENAMA a davali nam POLA usluge - uskracivanje ulazaka u vozila i ukidanje javnog prevoza posle 18h u gradu sa 1.8 miliona ljudi. Elem, ti si dakle precutao sve te stvari, i to u rasponu od nekoliko godina.

I onda imas smelosti da uletis na ovu temu i pises kako nema sta ljudi da placaju ili ne placaju, nego bato da se uvede murija i batina i strogoca pa ce svi da placaju.

I, sta si ocekivao s tim postom? Da ce ljudi da ti kazu jeste u pravu si, evo sutra cemo svi da pocnemo da placamo? Alo rodjace, ti si na forumu punom entuzijasta za grad i za kolektiv, i to na temi i podforumu gde ljudi dolaze iz pasije i ljubavi prema gradskom prevozu. Vecinski, ne svi ali vecinski. Ako se dodje do te tacke da u jednom takvom kolektivu, kolektivu entuzijasta i ljudi koji brinu o svom gradu i prevozu, kazu da je prevrsena svaka mera, i da pruzalac usluge ne zasluzuje nadoknadu, jer se ni on ne pridrzava svojih ugovorom propisanih OBAVEZA... ko si ti da bez argumenata protivurecis drugima i solis im pamet? Al ajde to ko si ti, nego me zivo zanima s kojom namerom si dosao na temu da pises sve to. Jer ne verujem da si toliko naivan da si dosao misleci da ce neko nakon takvog tvog nastupa da promeni stav i kaze "jeste brate sve si u pravu" i da pocne da placa. Ne, nego si dosao da se istovaris po drugima koji ne misle kao ti i ne zele da budu jos jedni u hordi zombija koji pustaju da ih jase i pravi boodalama kako ko stigne. Dakle dosao si sa namerom da se svadjas i prepucavas, i da prozivanjem drugih sebe ubedjujes da si moralna gromada i heroj drustva. A onda kada si dobio reakcije u skladu sa time, onda se odjednom iscudjavas, pa grozis, pa prevrces ocima, pa ovo pa ono... I tako je u 95% tvojih postova na koje ja sporadicno naletim. A pritom nikada nisam video da si oko necega korigovao stav ili se nekome izvinio ili priznao gresku/ slabost/ manu. Niti mislim da si spooban za to.

I nista sad, idemo dalje, ti si rekao sta si imao, mi smo rekli sta smo imali. GSP nastavlja da bude sve gori, placanje karata sve manje, a ti eskiviraj temu i nastavi da precutkujes sva krsenja obaveza i sve kolosalne svinjarije od strane prevoznika i DJP i vrati se opet za par meseci da nam opet pricas kakvi smo grozni sto odbijamo da hranimo takav sistem, a njegove svinjarije i bezobrazluke da ignorises i apologiras.

Na polju javnog prevoza ukidaju linije, ukidaju okretnice, ukidaju vozila... a vi ovde pricate kako treba narod da se gazi i da se vrse racije da bi svi placali tu sramotu od usluge.
Energetika puca, naprdni talog unistio ceo sistem, sami napravili svinjarije i sada bi da deru narod da on placa njihova dela. I ljudi ovde na forumu pricaju kako smo mi krivi i kako mi treba da placamo i do 50% skuplju struju jer smo zasluzili i jer se mi, obicni ljudi, njome razbacujemo. Sikter bre.
Na temama o ulicama i trotoarima se govori o tome koliko naprdni rezim otima javne povrsine od ljudi koji ih izdrzavaju, i odma se nadje nekolicina pacijenata koji to brane i krive pesake sto postoje i sto zele parce trotoara.
Na temama o divljnoj gradnji brane investitore koji pale napustene objekte, potkopavaju ljudima kuce, zastrasuju ljude, ugrozavaju statike nadogradjivanjem zgrada, oduzimaju ljudima pogled na nebo da bi pravili kanjoncine.

I nista, sve kul. Svi su krivi osim onih koji najvise odlucuju i imaju najvise moci i novca. Alo bre, koji vam je? Jel ste vi ovde na forumu u svojstvu predstavnika naroda i gradjana, ili u svojstvu agenata, portparola, sekretarica i pripadnika rezima? Recite lepo pa da budemo nacisto.
 
Poslednja izmena:
Ноки, карта није прескупа, не зезај. 89 динара је данас безначајан новац. Можда није био пре неку годину, али сада јесте.

Оно што им, тако тупавим, додатно смањује продају карата, јесте немогућност куповине појединачне карте, без пластичног носача. То је прва и кључна ствар коју треба да уведу, наравно, уз аутомате за продају на важнијим станицама.

Прескупа је, поготово за просечна примања корисника ГСП-а

У Прагу месечна карта за градски превоз укључујући и метро који иде на 3 минута или колико већ је 18 евра,
међутим ако купиш годишњу карту платиш за 9 месеци и 3 месеца добијеш гратис
то испадне неких 162 евра или
13,5 евра месечно,
док је код нас месечна карта за овај распали превоз 27,7 евра и још кажу да мора да поскупи.
 
Kod mene na pravcu NBG-Centar-Zvezdara je biznis ez južual što bi rekli. Takvo ponašanje koje navodiš je uglavnom kada se menja sistem naplate i verujem da će biti kada uvedu ulaz na prednja vrata najkasnije 1.3.2023. ako ne i ranije.
Moguce da je i zbog toga. Ta opcija ulaska na prva vrata moze da bude eventualno na pocetnoj stanici neke linije.. ovako po gradu nista od toga kao i onda kad je djilas probao pa je zavrsilo kako je zavrsilo.
 
Neplacanje prevoza jer je usluga losa je kao kradja cokolade iz prodavnice jer nema dobar ukus.

Mesecna cena karte za zaposlene je iznos koji poslodavac uplacuje mimo plate tako da nema veze koliko neko zaradjuje. U praksi mnogo ljudi taj deo zadrzi za sebe i svercuje se. Isto kao sto neki kradu struju sa bandere, steluju brojila ili sipaju gorivo pa pobegnu.
 
Neplacanje prevoza jer je usluga losa je kao kradja cokolade iz prodavnice jer nema dobar ukus.

Mesecna cena karte za zaposlene je iznos koji poslodavac uplacuje mimo plate tako da nema veze koliko neko zaradjuje. U praksi mnogo ljudi taj deo zadrzi za sebe i svercuje se. Isto kao sto neki kradu struju sa bandere, steluju brojila ili sipaju gorivo pa pobegnu.
Evo ja radim u privatnoj firmi vec 4 godine i meni ne placaju prevoz...
 
🤣 Ma ekonomski tigar. 🤣 Beogradski javni prevoz je poznat po tome sto ga koriste burzuji i dobrostojeci. 🤣

Svi se otimaju da preznojeni i usmrdjeni stoje na jednoj nozi pribijeni uz vrata moleci se da ista ne izadju iz lezista i ne ispadnu na ulicu.
Evo ja svakodnevno koristim javni prevoz iako imam svoja kola, obezbeđeno garažno mesto kod kuće i gorivo mi nije trošak. Poslednji put sam vozio kola pre mesec dva, a viđam masu ljudi koji iz Airport Citija recimo idu na Tošin bunar i na voz. Da li je procenat koji koristi prevoz od bolje stojećih manji, svakako da jeste. Ali se i oni voze. Pozivam te da dođeš na stanicu Novi Beograd između 16.30 i 17.30.
Takođe, ti ljudi najviše traže čist javni prevoz i preferiraju šinski. Ali sa trenutnim stanjem tramvaja i vozova taj potencijal nije iskorišćen dovoljno. Metro+Voz+Tramvaj su poželjni svakako.
 
Nedavno sam imao prilike da slušam kako izgledaju koeficijenti i računice u jednom državnom preduzeću. 90% radnika je na najnižem ili drugom najnižem koeficijentu. A što je najluđe, čak ni direktori nemaju više od 90.000. Navodim direktore jer njih uzimam kao gornji ekstrem ili blizu ekstrema, i ima ih oko 10-15 ako se dobro sećam. Dakle oni pri vrhu dobijaju oko 80-90.000 osnovno. S druge strane, 90% preduzeća dobija između 41.000 i 54.000. Preduzeće je, inače, u Beogradu. Nije Surdulica ili Jablanica.

Svakako, postoje varijacije na konto toga ko koliko radi i šta radi. Eto isto tako znam da u drugom preduzeću, Lelekomu, plate za tehničare idu i do 100.000 a za agente prodaje i kol centra do 75.000. Ali zato bato ne staješ minimum 7.5 sati (jedna velika pauza od pola sata, a ostale pauze su po 5 minuta, to je picin dim), radiš noćne smene nekoliko puta mesečno, stalno si pod proverom timova za kontrolu kvaliteta. Agenti dolaze i po 45 minuta pre početka svoje smene za koje ne dobijaju nadoknadu da bi sačekali dok se računar poveže na sistem. Da, baš tako. Lelekom računari u njihovim centrima se kače na sistem i mrežu po 45 minuta. Video sam i specifikacije - Celeron sa 4 GB RAM i hard diskom. I Lelekom očekuje od nekoga da radi na tome. E zato prosečan Lelekomov radnik ostavlja u firmi bar 50 sati nedeljno a dobija 75.000. Što je sa sadašnjim cenama opet jedva stepen iznad kategorije picin dim.

I onda na taj iznos oduzmi svakog meseca 3.275 ako hoćeš da se voziš dalje od Trošarine. A ako hoćeš dalje od Jajinaca, izvoli spremi 3.900. A o dranju koje rade ljudima iz Lazarevca, Mladenovca i ostalih u Zoni 4 da ne govorim. Ti ljudi imaju manji standard nego urbani/uži delovi Beograda, a skuplju kartu samo tako. I to je kao normalno. A kad se i povede priča o tome, budu ovi komentari ''mogla bi da pojeftini''... Ne ''treba da pojeftini'' nego ''hmm, da, mogla bi da pojeftini''... Kao, nije baš toliko visoka da bi trebalo ali ajd kao, neka vam, plebsovi i sirotinjo, neka vam bude da bi mogla da pojeftini.

Kao što rekoh ranije, u celoj ovoj problematici i tematici najarogantnije i najuverenije nastupaju oni koji zapravo nemaju dodira sa običnim narodom, niti sa javnim prevozom. Već i jedno i drugo gledaju kroz prozore svojih automobila, sa platama iznad ili oko 1.000 evra i sa mentalitetom nadojenim američkim serijama iz 90ih. Da ne pričam što su svima vrhunac uvida i razumevanja tarifiranja i organizacije javnog prevoza novinski članci i ćaskanja po forumu. Pošto stručnu literaturu i prave probleme za rešavanje nisu nikad ni videli. Ali ih to ne sprečava da nastupaju kao su, ne juniori, nego bre seniori i doktori te problematike. Poklapa se s onom teorijom da što neko manje zna o nečemu, to je grlatiji i arogantniji.
 
Nedavno sam imao prilike da slušam kako izgledaju koeficijenti i računice u jednom državnom preduzeću. 90% radnika je na najnižem ili drugom najnižem koeficijentu. A što je najluđe, čak ni direktori nemaju više od 90.000. Navodim direktore jer njih uzimam kao gornji ekstrem ili blizu ekstrema, i ima ih oko 10-15 ako se dobro sećam. Dakle oni pri vrhu dobijaju oko 80-90.000 osnovno. S druge strane, 90% preduzeća dobija između 41.000 i 54.000. Preduzeće je, inače, u Beogradu. Nije Surdulica ili Jablanica.

Svakako, postoje varijacije na konto toga ko koliko radi i šta radi. Eto isto tako znam da u drugom preduzeću, Lelekomu, plate za tehničare idu i do 100.000 a za agente prodaje i kol centra do 75.000. Ali zato bato ne staješ minimum 7.5 sati (jedna velika pauza od pola sata, a ostale pauze su po 5 minuta, to je picin dim), radiš noćne smene nekoliko puta mesečno, stalno si pod proverom timova za kontrolu kvaliteta. Agenti dolaze i po 45 minuta pre početka svoje smene za koje ne dobijaju nadoknadu da bi sačekali dok se računar poveže na sistem. Da, baš tako. Lelekom računari u njihovim centrima se kače na sistem i mrežu po 45 minuta. Video sam i specifikacije - Celeron sa 4 GB RAM i hard diskom. I Lelekom očekuje od nekoga da radi na tome. E zato prosečan Lelekomov radnik ostavlja u firmi bar 50 sati nedeljno a dobija 75.000. Što je sa sadašnjim cenama opet jedva stepen iznad kategorije picin dim.

I onda na taj iznos oduzmi svakog meseca 3.275 ako hoćeš da se voziš dalje od Trošarine. A ako hoćeš dalje od Jajinaca, izvoli spremi 3.900. A o dranju koje rade ljudima iz Lazarevca, Mladenovca i ostalih u Zoni 4 da ne govorim. Ti ljudi imaju manji standard nego urbani/uži delovi Beograda, a skuplju kartu samo tako. I to je kao normalno. A kad se i povede priča o tome, budu ovi komentari ''mogla bi da pojeftini''... Ne ''treba da pojeftini'' nego ''hmm, da, mogla bi da pojeftini''... Kao, nije baš toliko visoka da bi trebalo ali ajd kao, neka vam, plebsovi i sirotinjo, neka vam bude da bi mogla da pojeftini.

Kao što rekoh ranije, u celoj ovoj problematici i tematici najarogantnije i najuverenije nastupaju oni koji zapravo nemaju dodira sa običnim narodom, niti sa javnim prevozom. Već i jedno i drugo gledaju kroz prozore svojih automobila, sa platama iznad ili oko 1.000 evra i sa mentalitetom nadojenim američkim serijama iz 90ih. Da ne pričam što su svima vrhunac uvida i razumevanja tarifiranja i organizacije javnog prevoza novinski članci i ćaskanja po forumu. Pošto stručnu literaturu i prave probleme za rešavanje nisu nikad ni videli. Ali ih to ne sprečava da nastupaju kao su, ne juniori, nego bre seniori i doktori te problematike. Poklapa se s onom teorijom da što neko manje zna o nečemu, to je grlatiji i arogantniji.

Медијална нето зарада за новембар 2022. године износила је 59 580 динарa, што значи да је 50% запослених остварило зараду до наведеног износа, у Београду је нешто виша, али отприлике говори све о овој земљи и већини корисника ГСП-а.
 
Evo ja svakodnevno koristim javni prevoz iako imam svoja kola, obezbeđeno garažno mesto kod kuće i gorivo mi nije trošak.
A platu 400 evra, jel da?
Pozivam te da dođeš na stanicu Novi Beograd između 16.30 i 17.30.
A ja te pozivam da izađeš iz zone tri bloka na Novom Beogradu gde su najprestižnije firme smestile svoje objekte i da se provozaš ostatkom javnog prevoza u Beogradu. Vas par ovde nema dodira sa realnošću, vidite solidlno obučene i dobro plaćene ljude koji skoro pa direktnom linijom BG voza putuju do NCRa ili do Airport Cityja i onda to projektujete na ostatak ljudi i ostatak prevoza.

Sama činjenica da je nekoliko glava ovde u stanju da kaže kako ''nije Beogradski prevoz uopšte ni neprijatan, ni smrdljiv, ni ispod dostojanstva'' mi govori koliko Marija Antoaneta ovde bivstvuje i ima pravo glasa.

Inače, dobro je što si pomenuo na tramvaje. Jel misliš na Beogradske tramvaje? One kojima je u toku većeg dela godine, više linija van funkcije ili skraćeno, nego što ih normalno saobraća?
 
A platu 400 evra, jel da?

A ja te pozivam da izađeš iz zone tri bloka na Novom Beogradu gde su najprestižnije firme smestile svoje objekte i da se provozaš ostatkom javnog prevoza u Beogradu. Vas par ovde nema dodira sa realnošću, vidite solidlno obučene i dobro plaćene ljude koji skoro pa direktnom linijom BG voza putuju do NCRa ili do Airport Cityja i onda to projektujete na ostatak ljudi i ostatak prevoza.

Sama činjenica da je nekoliko glava ovde u stanju da kaže kako ''nije Beogradski prevoz uopšte ni neprijatan, ni smrdljiv, ni ispod dostojanstva'' mi govori koliko Marija Antoaneta ovde bivstvuje i ima pravo glasa.

Inače, dobro je što si pomenuo na tramvaje. Jel misliš na Beogradske tramvaje? One kojima je u toku većeg dela godine, više linija van funkcije ili skraćeno, nego što ih normalno saobraća?
Lepo si rekao , nemaju pojma sta pisu i kakvo je stanje u celom BG-u sa prevozom gradskim/privatnim. Da ne pricam ono gore sto sam vec rekao da firme ne placaju ljudima prevoz a i da su plate mizerne vecini gradjana.
 
Медијална нето зарада за новембар 2022. године износила је 59 580 динарa, што значи да је 50% запослених остварило зараду до наведеног износа, у Београду је нешто виша, али отприлике говори све о овој земљи и већини корисника ГСП-а.
E bre, što im kvariš zabavu, pa vidiš da se oni baš lepo zabavljaju dok se vode Mališinim brojkama i statistikama. Po njima je verovatno prosečna plata preko 800 evra. Jer Mali reče tako, a on nikad ne laže i on je reprezent običnih, prosečnih ljudi.

A u realnosti od svih osoba s kojima održavam stalni kontakt, svega 10ak zarađuje preko 800 evra. Pola njih su programeri. Znam još dvoje-troje koji zarađuju do ili oko 800 evra, ali bruto plate, pa ili nemaju staž i osiguranje, ili ga sami uplaćuju + harač države ako se vode kao agencije i konsultanti, pa im na kraju ostaje između 300 i 600 evra, zavisno od okolnosti.

Svi ostali mogu, odnosno možemo samo da sanjamo tih 800 evra odnosno 95.000 din. To jest, imaćemo i mi tih 95.000 vrlo brzo, verovatno negde na leto. Ali imaćemo ih onda kada hleb bude 150 dinara, mleko 400, markica 5.500 a struja 10.000. Ajde bre...


To kao kad mi dođu vradovići i njemu slični i na drugim temama mi prenose priče i izjave kako će prosečna plata tad i tad biti 1.500 evra. Da, biće 1.500 evra. Onda kada 400 gr (ne vekna, ne kilo, nego 400 gr) bude koštalo 200 dinara, a litar obične vode 100 din. I onda puvanje i busanje o nekom ekonomskom tigru, jer eto kao, rekli mu političari i statističari. A u realnosti mozga bez, ima dodira sa običnim čovekom i stvarnim životom koliko je imala i Marija Antoeaneta.
 
Vrh