Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Vidim da je ovde u svim pričama akcenat bačen na validaciju iliti čekiranje. Mislim da je to i bio cilj Direkcije, a kako ćemo se voziti i i u kakvim autobusim to gradonačelnika ne zanima. Njima je sada cilj uzeti što više para prvo na kartice a posle na dopune. Pogotovo što više personalizovanih jer je to sigurna i kontinuirana lova, a to što su autobusi prljavi, dotrajali, nakrivljeni, što je u nekim da umreš od vrućine, pa umreš kad izađeš na minus, a u drugima nema grejanja, što se na pojedinim linijama autobus ili tramvaj čeka satima, što često u špicu i ne možeš da uđeš u prevozno sredstvo, to za grad u ovom tenutku nije bitno. Samo kartica, kartica, dopuna. Pa da se sigramo. Kaže gradonačelnik „kad imaju ovakav sistem u Londonu, Parizu, u Amsterdamu što i mi da nemamo“. U redu nisam protiv uvođenja novih tehnologija, ali sumnjam a i znam da se građani navedenih gradova ne voze u autobusima kao st*** i pod ovakvim uslovima. Ne pravimo mi problem zbog novog sistema, već kakve nam usluge pruža grad za naše pare.
Smešne su mi i priče o voznom redu. Pa gde to može da funkcioniše u našim uslovima i sa ovakvom saobraćajnom infrastrukturom. Kuku lele kad se napravi čep u nekom delu grada, kad stane jedna trola ili tramvaj, kad nd mogu da upale na minusu one razdrndane autobuse. I kakve onda ima veze da li je BUS PLUS ili MINUS. Dokaz da se samo hoće lova je ucenjivanje zaposlenih sa kupovinom personalizovanih kartica i ovo produžavanje mogućnosti da se izdaju (prodaju) personalizovane kartice: nećemo da vas kažnjavamo ni u februaru ako niste izvadili karticu već samo da vas opominjemo. Zato ja neću ni u februaru da se „validiram“ pa nek me samo opominju. Što bih da trošim kredit za sada još uvek sa moje nepersonalizovane kartice. Njima su bitni personalizovani.
 
Jedan primer koliko će statistički podaci koji se prikupljaju pomoću BusPlus-a biti (ne)realni:

jutros u 95-ici od Piramide pa sve do Zelenog venca NIKO nije validirao ni jednu karticu, jer je bus bio toliko prepun da ni najveći optimisti od onih koji su čekali po stanicama tokom celog tog putovanja nisu ni pokušali da uđu.

Bus plus statistika će, s druge strane, zabeležiti podatak da u tom terminu od Piramide do Zelenog venca nije bilo zainteresovanih putnika koji bi želeli da koriste liniju 95, i da je samim tim ovaj broj vozila više nego dovoljan... :notok:
 
BRAVO, JEDAN OD DOBRIH PRIMERA, A IMA IH ONOLIKO. STATISTIKA JE ČUDO
 
1488733_Dragan_Djilas.JPG
 
Vidim ima predloga da se za par godina!? uvede sistem senzora (laserskih, optcikih, kakkvih god) za brojanje putnika...E sad pitanje, sto za par godina, sto to odmah nije uradjeno na takav nacin? Onda em imaju precizne podatke o opterecenosti linija u svakom trenutku,em nema troska oko izdavanja novih karata, a mi ne moramo da brinemo o validaciji i da budemo kaznjavani sto ne zelimo da ucestvujemo u istrazivanju trzista...ali kome je jos zapravo stalo do putnika i povecanja kvaliteta i brzine prevoza, samo da se ugradi procenat,a za ostalo cemo vec lako.
 
hobotnica":3ky8udue je napisao(la):
JEDAN PRIMER UCENE I PERSONALIZACIJE ILI KAKO NAPUNITI BUS PLUS DA IMA KONTINUIRANE I SIGURNE PRIHODE. DNEVNO OD KUĆE DO POSLA TREBA MI 120 DINARA. ZA ČETIRI NEDELJE ILI JEDAN RADNI MESEC 2400 DINARA UZ NEPERSONALIZOVANU KATRICU . AKO SE PROŠVERCUJEM ILI NEKAD ODEM NA POSAO AUTOMOBILOM ILI SAM NA GODIŠNJEM ODMORU , ILI JE GUŽVA PA NE MOGU PRIĆI VALIDATORU ILI ISTI NE RADI JER JE NEKO ZALEPIO ŽVAKU, ONDA JOŠ MANJE. ALI TO JE POD USLOVOM DA SAM NEPERSONALIZOVANA (ako nisam persona) A POSLODAVAC MI DAO NA RUKE ILI NA RAČUN LOVU ZA PREVOZ ŠTO JE I U OBAVEZI PO ZAKONU. ALI GRADONAČELNIK KAO POSLODAVC NAREDIO I DRUGIM LOKALNIM POSLODAVCIMA , EVO ZAPOSLENIMA ZA PREVOZ, ALI NEMA NA RUKE VEĆ DIREKTNO U BUS PLUS 2.680, DINARA SVAKOG MESECA PA SE TI VOZIO NE VOZIO. ALI I TO NE VAŽI ZA SVE. ČINOVNICI ZAPOSLENI U REPULIČKIM ORGANIMA, NPR. VLADI I KOJEKAKVIM AGECIJAMA, DIREKCIJAMA I SL. I DALJE DOBIJAJU ŽIVU LOVU PA JE KORISTE ILI ZA GORIVO ILI ZA NEPERSONALIZOVANU KARTICU ILI MINIBUS. VALJDA VRLI NAM GRADONAČELNIK NIJE IMAO UTICAJA NA REPUBLIKU. OPET SMO PODELJENI NA RAJU I ONE DRUGE.
Ovo necu ni pokusati da procitam!
 
hobotnica":z202jgtm je napisao(la):
Vidim da je ovde u svim pričama akcenat bačen na validaciju iliti čekiranje. Mislim da je to i bio cilj Direkcije, a kako ćemo se voziti i i u kakvim autobusim to gradonačelnika ne zanima. Njima je sada cilj uzeti što više para prvo na kartice a posle na dopune..........

Naravna stvar. Lepo su oni snimili stanje na terenu. Beograd sadavec ima vise od 2 miliona stanovnika (sto legalnih, sto ilegalnih). Od toga bar 1 milion njih ima potrebu da koristi gradski prevoz svakog dana. Ali narod osiromasio (kako i ne bi), i navuko se na sverc. Doguralo to dotle da se 90% putnika svercuje. Krajem 2011. jedva se mesecno prodavalo 120.000 markica i jos toliko pojedinacnih karti. Prihod od prodaje karti u gradskom saobracaju je poceo drasticno da opada i tokom 2011. godine taj pad je postao toliko dramatican da su vladari morali da preduzmu nesto. Sverc u gradskom prevozu kao ``nacionalni sport`` poceo je da ugrozava budzetske stavke koje su sad tako neophodne za izbore a i za njihove dzepove...... Ukljucili su glasacku mashinu u gradskom parlamentu, i doneli a potom i menjali u vise navrata Odluku o linijskom prevozu - kojom su namerili da stvar preokrenu u svoju korist (dzep). I eto, sad imamo sto imamo - BusPlus.
Prema jucerasnjim izjavama, vec je izdato 500.000 personalizovanih karti, a guzve za izdavanje su tolike da su poceli da dele brojeve ko za pasose.......Predpostavljam da ce se taj broj personalizovanih karti popeti do 700.000 do proleca. Ostali ce kupovati nepersonalizovane karte. Odlukom su pripremili zakonski osnov u vidu obaveze validiranja za sve kategorije putnika, kako bi lakse naterali putnike da odustanu od sverca. Masovna obaveza validacije na ulasku otezava prolaz svercerima koji prilikom ulaska nemaju sta da mlate pred validatorom. Cim ne mlatis nicim pred validatorom ili cim validator crveni i pisti drugacije, znaci nemas kartu, znaci svercujes se......Kontrolu su zbog efikasnosti prebacili u nadleznost privatne firme, a da bi stvar uozbiljili, navedenom odlukom, nametnuli su obavezu Komunalnoj policiji da se stara o sprovodjenju Odluke (dao sam te clanove Odluke na prethodnim stranama) i tu je sustina operacije ``in vivo``. Cak oni javno isticu da ocekuju da ce mesecni prihod od prodaje karti za gradski prevoz daleko premasiti milijardu dinara mesecno! Lepa suma. Suvise lepa, da bi se pustilo da ona nestane u navici da se gradjanstvo svercuje.....
Uvodjenje vremenskih karti od sat, dva sata, dnevnim, trodnevnim, vikend i ostalim kartama, njima se nikako ne isplati. Jes pa da neko kupi kartu za dva sata za recimo 100 dinara, a da preseda 4 puta za to vreme. Eeeeeeeee, pa ne mozeeeeeee!!!!! Ima da se 4 puta validira po 60 dinara (240) a ne da se vozika tu za stotku. U pocetku - do izbora ici ce oni lagano. kao sve za dobrobit gradjana, kao sve za poboljsanje gradskog prevoza. Prosipaju tu neke price kako validacija treba zbog merenja pritiska na pojedine linije......ma nije nego. pa ako za zadnjih 20 godina nemaju podatke o pritisku na pojedine linije, cime su se sve te direkcije javnog prevoza i javna preduzeca uopste bavila?
Do izbora, ovo je losa predigra, a posle ocekujte svakodnevne i besomucne kontrole u obaveznoj pratnji komunalne policije - bas onako kako je gradskom Odlukom i propisano.........
 
AcaDorcol":sleevu9l je napisao(la):
Naravna stvar. Lepo su oni snimili stanje na terenu. Beograd sadavec ima vise od 2 miliona stanovnika (sto legalnih, sto ilegalnih). Od toga bar 1 milion njih ima potrebu da koristi gradski prevoz svakog dana. Ali narod osiromasio (kako i ne bi), i navuko se na sverc. Doguralo to dotle da se 90% putnika svercuje.

Komšija, nemoj pogrešno da me shvatiš ali prosto moram da napišem činjenice:

Beograd po poslednjem popisu ima nešto više od 1,100,000 stanovnika. Ako želiš da dodaš "ilegalne" kako ih ti zoveš, i eventualno one koji su iz prigradskih opština, mogao bi jedva da doguraš do 1,500,000. Vreme je da se konačno prestane sa tim mistifikacijama oko broja stanovnika.

Narod se nije navuk'o na šverc zato što je osiromašio, nego zato što je takav sistem vrednosti kod nas.

Odakle podatak da se 90% putnika švercuje?
 
Hobotnice,nemoj vise postova pisati velikim slovima jer se to karakterise kao vikanje,zato ti i izbrisah zadnji post.
 
GOJE":1fxlj06w je napisao(la):
AcaDorcol":1fxlj06w je napisao(la):
Naravna stvar. Lepo su oni snimili stanje na terenu. Beograd sadavec ima vise od 2 miliona stanovnika (sto legalnih, sto ilegalnih). Od toga bar 1 milion njih ima potrebu da koristi gradski prevoz svakog dana. Ali narod osiromasio (kako i ne bi), i navuko se na sverc. Doguralo to dotle da se 90% putnika svercuje.

Komšija, nemoj pogrešno da me shvatiš ali prosto moram da napišem činjenice:

Beograd po poslednjem popisu ima nešto više od 1,100,000 stanovnika. Ako želiš da dodaš "ilegalne" kako ih ti zoveš, i eventualno one koji su iz prigradskih opština, mogao bi jedva da doguraš do 1,500,000. Vreme je da se konačno prestane sa tim mistifikacijama oko broja stanovnika.

Narod se nije navuk'o na šverc zato što je osiromašio, nego zato što je takav sistem vrednosti kod nas.

Odakle podatak da se 90% putnika švercuje?

Nemoj ni ti mene pogresno da shvatis, ali moram ti naglasiti par stvari:
Prvo popisivaci su prilikom poslednjeg popisa- u stanovnike Beograda racunali samo one koji imaju u licnoj karti ili drugom dokumentu upisano mesto prebivalista (privremeno ili stalno) u nekoj Beogradskoj Opstini. To je taj broj od 1.100.000. (kako ja volim da kazem ``Legalnih``stanovnika)
Da su popisivaci popisali one koji borave u Beogradu a nisu tu prijavljeni taj broj bi se znacajno uvecao. Pogledaj samo u prosecnoj zgradi u BG koliko ima neprijevljenih stanara (uglavnom podstanara)......Polovina stanara u nekom od solitera uopste ne zna ko su ljudi koji defiluju kroz zgradu i koji tu zive........Koliko ljudi iz naselja Altina recimo ima prijavu boravka u BG?
Da su popisivaci zasli malo u onu sumicu oko Belvila i zeleznicke stanice NBGD, pa u one sumice iza naselja Ivana Ribara, pa u one sumice oko Obrenovackog puta, pa u sumice oko Mirjeva, oko cukaricke padine, po Zemunu, Borci itd..iskopali bi bar nekoliko stotina hiljada stanovnika bez prijave boravka (ili kako ja volim da kazem Ilegalnih stanovnika). Sve su to potencijalni korisnici linijskog prevoza. Cesto
koriste gradski prevoz sa armonjiku........ Tu su i tzv. dnevne migracije. Da li znas da jedan znacajan broj Novosadjana i zitelja Smedereva na primer (i drugih mesta blizu BG), svakog dana dolazi na posao (sto legalan, sto ilegalan) u BG. Jednostavno ljudi su prisiljeni na to, jer u njihovim mestima nema mogucnosti za dobijanjem bilo kakvog posla. I taj broj ljudi u dnevnim migracijama u BG se meri desetinama hiljada.......Sve su to ljudi koje zvanicna statistika ne vidi (ili bolje receno ne zeli da ih vidi).....
istovremeno, sve su to korisnici gradskog prevoza........

Broj svercera (90%) sam licno procenio (tako da je greska u proceni sasvim moguca) prilikom poslednjih kontrola na bazi ljudi koji su iskakali iz tramvaja u pokretu ili koji su uspaniceno cekali da izlete na sledecoj stanici koristeci to sto se neko od ``uhvacenih`` u svercu raspravljao sa kontrolorima (uglavnom potezuci politicke rasprave). Buka u tim raspravama i korisceni vokabular, docaravao je situaciju 100%.
Prodaja 120 do 150.000 markica na neka bude i 1.100.000 stanovnika (koji uglavnom imaju osnov za neku od povlascenih kategorija, bilo da su zaposleni, djaci, studenti, penzioneri....) jasno govori o razmeri sverca do sada. Da li je moguce da samo 150.000 stanovnika grada koristi gradski prevoz na bazi mesecnih karti i neka bude jos toliko sa pojedinacnim kartama (a taj broj je manji)? Da li je realno da dnevno svega 300.000 stanovnika BG dnevno koristi gradski prevoz. Odakle onda tolike guzve?
Ne znam, mozda gresim, ali pre ce biti da su moje licne procene blize stvarnosti od zvanicne statistike.......Ko zna zasto je to tako?
 
Систем није модеран ако само уведеш модерне техничке справице и пластичне карте. модеран систем би требао да унапреди услугу грађанима. Које су директне користи новог система за путнике? Немам ништа против тога да град жели да унапреди наплату, и треба, али нисам овца да падам на приче да ми овај систем доноси унапређење. Дробио сам већ раније, као и остали о замеркама.

Наведен је пример Амстердама. Само пар ситница везаних за тај град: Неперсонализована (анонимна) карта кошта пет евра, који су урачунати у кредит за вожњу. И даље је могуће купити појединачну карту (временску - 1 час). Постоје дневне као и карте за 2, 3, 4, 5, 6 и 7 дана. Баш пратимо европске трендове...

Не користим месечну карту па и немам баш пуно права да критикујем људе који не желе да оверавају своје месечне сваки пут када уђу у бус/трамвај. Генерално, не би ми то био проблем, ако знам да ће бити користи од тога, али немам пуно тога да очекујем од ове траљавости од БусПлуса. А још кад помислим на бахатост којом наступају, па тек онда ми се створи отпор.

Иначе, у Бг:возу, јутрос затамњен екран... не ради.
 
GOJE":3dyth09y je napisao(la):
AcaDorcol":3dyth09y je napisao(la):
Naravna stvar. Lepo su oni snimili stanje na terenu. Beograd sadavec ima vise od 2 miliona stanovnika (sto legalnih, sto ilegalnih). Od toga bar 1 milion njih ima potrebu da koristi gradski prevoz svakog dana. Ali narod osiromasio (kako i ne bi), i navuko se na sverc. Doguralo to dotle da se 90% putnika svercuje.

Komšija, nemoj pogrešno da me shvatiš ali prosto moram da napišem činjenice:

Beograd po poslednjem popisu ima nešto više od 1,100,000 stanovnika. Ako želiš da dodaš "ilegalne" kako ih ti zoveš, i eventualno one koji su iz prigradskih opština, mogao bi jedva da doguraš do 1,500,000. Vreme je da se konačno prestane sa tim mistifikacijama oko broja stanovnika.

Лично сам учествовао у последњем попису и могу да тврдим да апсолутно не одговара реалности цифра од 1.100 000...
На Старом Граду где сам ја пописивао невероватна количина људи- подстанара,студената,људи који су пријављени на погрешну адресу итд. је одбило да се попише...
 
milanobelgrade":3nca6b32 je napisao(la):
GOJE":3nca6b32 je napisao(la):
AcaDorcol":3nca6b32 je napisao(la):
Naravna stvar. Lepo su oni snimili stanje na terenu. Beograd sadavec ima vise od 2 miliona stanovnika (sto legalnih, sto ilegalnih). Od toga bar 1 milion njih ima potrebu da koristi gradski prevoz svakog dana. Ali narod osiromasio (kako i ne bi), i navuko se na sverc. Doguralo to dotle da se 90% putnika svercuje.

Komšija, nemoj pogrešno da me shvatiš ali prosto moram da napišem činjenice:

Beograd po poslednjem popisu ima nešto više od 1,100,000 stanovnika. Ako želiš da dodaš "ilegalne" kako ih ti zoveš, i eventualno one koji su iz prigradskih opština, mogao bi jedva da doguraš do 1,500,000. Vreme je da se konačno prestane sa tim mistifikacijama oko broja stanovnika.

Лично сам учествовао у последњем попису и могу да тврдим да апсолутно не одговара реалности цифра од 1.100 000...
На Старом Граду где сам ја пописивао невероватна количина људи- подстанара,студената,људи који су пријављени на погрешну адресу итд. је одбило да се попише...
To ne znači da je cifra netačna. Normalno je da postoje ljudi koji se ne popisuju, Romi, studenti, migranti i slično, ali sa svima njima Beograd jednostavno nema preko 1,500,000 ljudi.
 
Nego,

Evo kako ja vidim rasplet BusPlus priče:

Gradonačelnik, kao neko ko je već oproban u takvim stvarima, jednostavno seče priču krajem februara i ispada zaslužan kao i kod platana. Epilog će biti da se:

Ukida validacija personalizovanih karti.
Uvode vremenski ograničene karte (od npr. juna), što je i od početka bilo najavljeno.
Spušta cena za 10% za personalizovane karte.
 
Po popisu, stanovništvo gradske zone (city) je 1,154,589, verovatno je realnija cifra blizu 1,5 miliona, dok je šira zona (urban) 1,639,121, realno blizu 2 miliona.
 
GOJE":2d8ss1yp je napisao(la):
milanobelgrade":2d8ss1yp je napisao(la):
Лично сам учествовао у последњем попису и могу да тврдим да апсолутно не одговара реалности цифра од 1.100 000...
На Старом Граду где сам ја пописивао невероватна количина људи- подстанара,студената,људи који су пријављени на погрешну адресу итд. је одбило да се попише...
To ne znači da je cifra netačna. Normalno je da postoje ljudi koji se ne popisuju, Romi, studenti, migranti i slično, ali sa svima njima Beograd jednostavno nema preko 1,500,000 ljudi.

Ипак мислим да је цифра од 1 500 000 реалнија..ако је попис овако изгледао на Старом граду,могу да замислим како је изгледао у Калуђерици...
Ако бројимо рођене београђане онда не би избројали ни милион...али ако бројимо људе који су непрекидно живели у бгд-у у задњих годину дана...то је сигурно много већа цифра...
 
GOJE":5hr2rk8e je napisao(la):
Nego,

Evo kako ja vidim rasplet BusPlus priče:

Gradonačelnik, kao neko ko je već oproban u takvim stvarima, jednostavno seče priču krajem februara i ispada zaslužan kao i kod platana. Epilog će biti da se:

Ukida validacija personalizovanih karti.
Uvode vremenski ograničene karte (od npr. juna), što je i od početka bilo najavljeno.
Spušta cena za 10% za personalizovane karte.
Definitivno ce validacija biti ukinuta,samo zavisi da li ce sada ili tik pred izbore,a to sve zavisi od pritiska gradjana na bus plus i vlast da se to ukine.
Vremenski ogranicene bas ne znam,mozda od jula,jer i sami zele da se omlate parama preko markica.

Dok spustanje karata za 10% je nemoguce jer bi to znacilo jos 20tak ili koliko miliona eura godisnje da se subvencionise GSP,a i ovako jedva subvencionisu trenutnu cifru i planiraju jos da spuste subenvcije GSP-u.
 
Nije mi namera da polemisem oko popisa (izvinjavam se na off-u), ali prosto ne mogu da ne dodam:
Po zvanicnom popisu u Presevu nema ni jednog Albanca. :shok:
Dal je to tacan podatak!
Ad 2:
Samo u procesu takozvane Readmisije (zvanicno potpisala jos vlada Zorana Djindjica) u Srbiju je iz EU vraceno oko 300.000 osoba?(tacan podatak nikad nije ustanovljen jer je projekat obavijen velom tajne) Sta mislite gde su zavrsile sa prebivalistem te osobe? U Medvedji i Crnoj Travi sigurno nisu (mada je bilo pokusaja). Tri su njihove destinacije: BG; NS; NI. (kao uostalom i ostatku Srbije).
Gde god u BG pokusate da zabijete kramp da se nesto gradi (most, petlja, pristupna saobracajnica, naselje, kolektor, bulevar) iz obliznje sume nahrupe readmisanti sa potporom Nevladinih organizacija da traze ``garniseru, kojtenere, stanove na spijunku``......Kao u kaubojskom filmu, sa konjima upregnutim u kocije krstare centralnim gradskim opstinama.....Statistika na tu realnost ostala je nema. Tacnost tih podataka je veoma, veoma problematicna.........Ali nekome je to odgovaralo..........
 
Novosti:
DVA I PO PUTA VIŠE NEGO MARKICA

VIŠE od 500.000 ljudi do sada je izvadilo personalizovane kartice, više od 300.000 istih je dopunjeno, što je najava da su se Beograđani u velikom broju opredelili za ovaj novi vid povlastica. Podsetimo, u ovo vreme pre godinu dana prosečno se prodavalo 220.000 markica mesečno.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Pre godinu dana - 220.000. Pre mesec dana? Sto ne navedu koliko je prodato markica pre mesec dana?
Nije to zgodan podatak, jer tu bi se videlo koliko je zapravo gradjanstvo osiromasilo za samo godinu dana........Tu bi se videlo koliko privatnih firmi je prestalo da placa zaposlenima naknadu za prevoz.
Velika masa sveta je odustala od kupovine markica ili bilo kojih drugih karti za prevoz tokom 2011. godine jer para jednostavno nema. Preci je hleb nego markica.....Uz pomoc sverca se mozes prevesti po gradu (jes da ces morati ponekad da sidjes da bi utekao kontroli) ali hleb se mora platiti i odneti deci.......
Ali......besparica muci i one gore..........I njima slavine presusuju.........i ????
Eto resenja!!!!!!!!! (sto bi reko Radovan III)
Vec je dopunjeno 300.000 markica a izdato 500.000 personalizovanih........
To je duplo vise prihoda nego pre mesec dana. A tek ce da kane.......samo dok oni malo zategnu posle izbora.......
Otuda taj osmeh na licu menadzera BusPlus sistema, 8% od milijardu dinara svakog meseca.......
 
Vrh