Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.400
- Pohvaljen
- 3.151
^^^Odlično zapažanje, verovatno zato što nabavljaju "stock" varijante vođeni pretpostavkom da će se desno krilo koristiti za kupovinu karata kod vozača uz istovremeni ulazak putnika sa markicom na levom krilu. Asimetrična šipka je praktičnija u beogradskim uslovima, mada neki gradovi poput Hamburga umesto razdelne koriste pokretnu šipku na desnom krilu vrata kako bi udaljili putnike u slučaju gužve. Tamo su prva vrata pomoćna.
Italijani su poznati po selektivnom pristupu, davanju prioriteta stajanju i rasporedu koji olakšava cirkulaciju. Rimski Citymood u trovratnoj verziji tipičan je primer. Njihova vozila obično imaju single sedišta sa desne strane (celom dužinom), ukupan broj sedišta je (za gradske autobuse) uvek manji nego na drugim tržištima, a prostor za stajanje komotniji. Uz to ima više vertikalnih šipki kako bi nižim ljudima bilo lakše da se uhvate. Kombinacijom smanjene gustine stajanja i prilagođene ergonomije na taj način konfigurisana vozila čine vožnju za vreme gužve lakše podnošljivom, uz optimalan protok i kraća zadržavanja bez obzira na režim pristupa.
Bojim se da će postojeći raznolik vozni park samo otežati primenu novih pravila.
Sama efikasnost cirkulacije umnogome zavisi i od rasporeda, pa tako single sedišta sa desne strane između prvih i drugih vrata ubrzavaju protok do "izlaznog pretprostora" u zoni drugih vrata što se takođe može zapaziti u hamburškim vozilima. BMC deluje prostrano, ali bio bi još prostraniji sa single sedištima koja bi ublažila sudaranje prilikom prolaska.Meni deluje da je prostor u BMC-u kod prvih vrata dovoljno širok da, ako se otvori i levo krilo, može fino da se prođe i uđe u vozilo. Zbog čega ne počnu praksu otvaranja i tog dela vrata?
Italijani su poznati po selektivnom pristupu, davanju prioriteta stajanju i rasporedu koji olakšava cirkulaciju. Rimski Citymood u trovratnoj verziji tipičan je primer. Njihova vozila obično imaju single sedišta sa desne strane (celom dužinom), ukupan broj sedišta je (za gradske autobuse) uvek manji nego na drugim tržištima, a prostor za stajanje komotniji. Uz to ima više vertikalnih šipki kako bi nižim ljudima bilo lakše da se uhvate. Kombinacijom smanjene gustine stajanja i prilagođene ergonomije na taj način konfigurisana vozila čine vožnju za vreme gužve lakše podnošljivom, uz optimalan protok i kraća zadržavanja bez obzira na režim pristupa.
Bojim se da će postojeći raznolik vozni park samo otežati primenu novih pravila.