Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ne može i ne treba u velikom gradu kao što je BG vozač da bude i prodavac karata i kontrolor. Njegov posao je da vozi, a ne da mu vraćanje kusura odvlači pažnju i vreme sa saobraćaja i da mu poštovanje reda vožnje zavisi od toga.
Aparat za kupovinu karata bi rešio taj problem. Viđao sam to po Barseloni i Gracu.
 
A čekaj, ja koji sam godinama plaćao mesečnu a dobio sam da mi se svako jutro ne pojavljuje bus i zbog toga kasnio na posao.
Bilo je to pre dolaska Higera.

I sad kad su umesto da poboljšaju uslove i kvalitet prevoza, nastavili da ne šalju polaske pa čekaš pola sata (Saboterski Propalitet Košmar), kad pošalju ili nema grejanje (velika većina kineskih krševa) ili se pokvari.
Pritom ti povećaju interval na redu vožnje uz neke neistinite razloge.

Šta smo dobili kao unapređenje? Uz najavu poskupljenja svakako preskupih karata? Jel onaj ko plaća ima neki benefit? Ja mislim da ne. Ovo je realno stanje.
 
Zaista misliš da ljudi ne plaćaju kartu zbog cene?

Ja se sećam vremena kad je karta bila 40 din, a niko je nije kupovao.

Iskreno ja bih je kupovao da je 40rsd... I u NSu je češće kupim jer je 65rsd.

Nije problem što ih ima, nego što su apsolutna većina i što ne postoji pritisak onih koji uredno plaćaju kratu da se taj problem reši.

Pritisak ne rešava ništa samo stvara frustirane ljude i frustrirane postove kao posledicu... Ja do sada nisam sreo švercera da je pravio problem da izađe ako nema kartu i da zadržava vozilo. Čuo sam da ima i takvih primera i gledao neke snimke ranije, ali to nisam nikad doživeo, što znači da ima jako malo takvih tvrdoglavih ljudi koje bi ti morao da izbacuješ.

Ako sve ovo propadne, prevoz u BG proglasiti besplstnim i uvesti veći porez

👍 Znači Boki ko bi rekao da ćeš dogurati do toga da su ti i takva rešenja u igri.. ali ako sve propadne, a propada i nije loša ideja... Pitanje je samo koji porez povećati...
Problem je što ti činiš 5% populacije, a sa tim se ne može ništa. Da je 95% priča bi bila drugačija

Uostalom, svi koji kasne na posao zbog švercera će u većini slučajeva podržati švercera i napasti kontrolora.

Tako je.
Људи, основно је да се обезбеди да онај кога се затекне без карте у аутобусу - плати казну. То је држава. Све остало је њесра.

Upravo. To može da se obezbedi tako što će komunalna policija da preuzme da obavlja posao iz svoje nadležnosti a to je održavanje komunalnog reda, a to znači da ih bude više i da budu vidljiviji (kao generalna prevencija) i da asistiraju u kontroli naplate karata.

Ali pošto se u komunalnu miliciju zapošljava tako što keširaš 5000e (lično znam čoveka) da bi bio na državnim jaslama, tj. primao platu o trošku poreskih obveznika, onda imaš i kontrolu u skladu sa tim.

"Što se krivo rodi, vrijeme ne ispravi."

Kad podvučemo crtu potpuno se slažem sa Bokijem123 snižena cena, način kupovine kao i železničkih karata, putem aplikacije + bolja kontrola uz asistenciju komunalne milicije koja po zakonu može da legitimiše i kažnjava...
 
@Noki
Nije poenta da švercer izadje kad se pojavi kontrola, nego da svi koji koriste prevoz plate kartu.

Dok god na pitanje kako se kupuje karta, stranac dobije odgovor: ne treba ti karta, imaćemo raspad od prevoza.
 
Па добио сам и ја тај одговор као странац први пут у Пешти: "Данас је празник, контролори не раде". Али је то важило само за празник. радним даном те опколи пет боди-билдера (тетовираних Мађара - тамо све Мађари!) и то је довољно непријатно да одврати фамозних 95% људи од шверцовања. А у Немачкој контролори носе и оружје. Шта каже психологија, колико их је који ће искулирати наоружаног Немца? Четници се к... мало током `41, партизани збрисали у Босну, настрадао један Шваба у Београду током окупације и то пао са бицикла.
 
Ja sam taj koji govori strancima da je karta besplatna i govoricu dok je ovakvo smeće od prevoze i dok se kupuju najgore krsine sa istoka, a neko se masno ugrađuje u tendere
To je taj circulue vitiousus:
Putnici: nećemo da plaćamo karte dok ne nabavite nove autobuse.
Vlast: dobićete autobuse kad krenete da plaćate karte.

U suštini odgovara i većini putnika i vlasti, a ispašta ona šaka jada ljudi što uredno plati kartu.
 
To je taj circulue vitiousus:
Putnici: nećemo da plaćamo karte dok ne nabavite nove autobuse.
Vlast: dobićete autobuse kad krenete da plaćate karte.

U suštini odgovara i većini putnika i vlasti, a ispašta ona šaka jada ljudi što uredno plati kartu.
Naučen sam da nikad ne verujem ovoj vlasti i neću, zna se šta god da kažu, lazu i naravno da neće popraviti prevoz i da je plaćanje 99%
 
@Noki
Nije poenta da švercer izadje kad se pojavi kontrola, nego da svi koji koriste prevoz plate kartu.

Naravno. Ništa novo nisi rekao.

Da bi stigli dotle treba da ponudimo održivo i sprovodivo rešenje. Niža cena, kupovina karte putem aplikacije. Niste svesni koliko je to važno pogotovo za mlađe generacije, u 3 klika. A ne kiosk, plastika, uplati kredit na kisoku itd. I na kraju komunalna kao obezbeđenje naplate kazne.
 
Ma dobro klincadija, vristi mi za njih, oni ionako ne bi placali ni kada bi cena bila manja a kupovina laksa. Jer bi svi i dalje govorili da su maloletni.

Ali da, pristojan i funkcionalan prevoz je osnova i preduslov za vecu i bolju naplatu.
 
Naravno. Ništa novo nisi rekao.

Da bi stigli dotle treba da ponudimo održivo i sprovodivo rešenje. Niža cena, kupovina karte putem aplikacije. Niste svesni koliko je to važno pogotovo za mlađe generacije, u 3 klika. A ne kiosk, plastika, uplati kredit na kisoku itd. I na kraju komunalna kao obezbeđenje naplate kazne.
Uvedeno je plaćanje i telefonom preko NFCa i Mastercard karticom, pa se nije ništa promenilo.

Nemojmo se zavravati, ljudi u BG neće da plaćaju prevoz decenijama. Danas ne plaćaju zbog Vučića, dvehiljaditih zbog Tadića, devedesetih zbog Slobe, sutra će biti neko novi, a opet će se tražiti razlog da se ne plaća prevoz.
 
Ne znam samo na koji način ulaženje na određena vrata može da poboljša naplatu prevoza 🤡
Uostalom, prežvakana tema zašto i ko ne želi da plaća, a i ko treba da poboljša prevoz. Lepo se iz budžeta vanredno odredi veći budžet za javni prevoz - javni prevoz se unapredi da bude pouzdan, čist i redovan. Drugim rečima, treba učiniti sve da se svaki izgovor za neplaćanje automatski odbije. I onda lepo uvesti stroge kontrole i visoke kazne. I takvo stanje održavati. Ne možete sada terati nekoga da plaća prevoz koji nimalo nije redovan ni pouzdan, niti to ima logike, niti ima smisla.
 
Pokusaj generalizacije i pojednostavljivanja jednog visedimenzionalnog i jako kompleksnog problema.

90ih se nije placalo zato sto veci deo prevoza tad nije ni postojao. Iz Beograda su se u svet slale slike ljudi koji vise sa autobusa i tuku se da udju u njega jer je bilo po jedno-dva vozila na celu liniju, a neke nisu uopste ni radile. Ja sam tad bio mali, moji su imali povlastice od poslodavca, ali ja tad svakako ne bih placao, jer necu da placam nesto sto ne dobijam.

2000ih je bilo porasta i poboljsanja u naplati, kako se i sam prevoz oporavljao i dovodio u red. Tada sam i ja kao osnovac starijih razreda uzeo sebi povlasticu a moji poceli da mi placaju markicu. Bio sam cak i vrlo ponosan sto imam povlasticu i placenu markicu, jer smo i ja i moji verovali u poredak, u kolektiv i u drustvo. Prevoz se normalizovao, Beograd dovodio u red, Srbija se vadila iz mracnog doba sankcija i ratova. I narod ali i drzava su sazrevali.

Sredinom 2010ih dolazi do rekordne naplate karata usled - pazi ovo - i najvidljivijeg poboljsanja prevoza. Solarisi, BKMovi, CAFovi, Ikarbusi, BusPlus objedinjen informacioni sistem, svaka stanica sa svojim brojem i popisana na busevi. com i GSP sajtu. Prosto, ljudi vide da ih neko ne tretira kao goveda i ovce, i nemaju problem da plate. Istina, bilo je i incidenata i tenzija sa Kentkartom i Komunalnom policijom ali uprkos tome, naplata dostize rekorde a prevoz biva sve bolji (u prvoj polovini decenije). Dakle, onda kada je prevoz bio najbolji, i naplata je isla najbolje. Kako se kvalitet prevoza srozao u zadnjih 5 godina ukidanjem i sakacenjem linija, ukidanjem i sakacenjem polazaka, gomilom lagarija ("svi autobusi ce biti klimatizovani do kraja 2019", Goran Vesic, Gremlin iz sahta), sve losijim odrzavanjem, sve glupljim bacanjima para (elektroautobusi, vrapci, p materine), Korona glupostima, tako se srozao i broj ljudi koji placaju kartu.

Nema to veze ni sa Vucicem ni sa Tadicem ni sa Slobom, vec sa trenutnim odnosom aktuelnih organa i drzave prema narodu odnosno prema putnicima. Teza "to je zacarani krug iz koga se ne mozemo izvuci, jer svako tera inat" ne pije vodu. Jer se iz iskustva sredine 2000ih videlo da je narod spreman i voljan da "izadje u susret" i pocne vise odnosno masovnije da placa karte kako se i prevoz udostojio. Kada su aktuelne gluperde na celu grada, sa SM(A)RT gluperdama sa katedri poceli da kasape i ukidaju linije i polaske, tako je i narod poceo manje da placa. Dodatni pad desio se sa uvodjenjem Korona stupidarija u vidu ocekivanja da u jednom Beogradu pola putnika ostane napolju jer "vozilo sme da se puni do 50%" i ukidanjem polazaka posle 18h jer "nema sta neko da izlazi napolje posle 18h u gradu od 1.8 miliona ljudi". Ovo sada je samo nastavak tog trenda opadanja placanja, kako se nastavljaju ukidanja linija, polazaka, vozila, okretnica, pa cak i citavih podsistema...
 
Poslednja izmena:
Do rekordne naplate 2010’ došlo je isključivo iz razloga uvodjenja rekordnog broja kontrolora, kao i punktova za kontrolu karata. Što znači da narod nije počeo da plaća kartu zato što mu je bilo komfornije u autobusu, nego zato što zbog velikog broja kontrolora nije mogao da se švercuje. Naravno takav sistem nije bio održiv i čim je broj kontrolora smanjen, naplata se smanjila.

Po tvojoj logici španac tramvaj imao bi najveću naplatu, jer je najnovije i najkomfornije vozilo, a neki raspali autobus koji vozi trocifrenu liniju, najnižu, a upravo je obrnuto, jer onaj ko prelazi dužu relaciju mora da plati kartu, jer ima veću verovatnoću da će sresti kontrolu.
 
Do rekordne naplate 2010’ došlo je isključivo iz razloga uvodjenja rekordnog broja kontrolora, kao i punktova za kontrolu karata.
Jok. Dopisao sam iznad:
Sredinom 2010ih dolazi do rekordne naplate karata usled - pazi ovo - i najvidljivijeg poboljsanja prevoza. Solarisi, BKMovi, CAFovi, Ikarbusi, BusPlus objedinjen informacioni sistem, svaka stanica sa svojim brojem i popisana na busevi. com i GSP sajtu. Prosto, ljudi vide da ih neko ne tretira kao goveda i ovce, i nemaju problem da plate

Po tvojoj logici španac tramvaj imao bi najveću naplatu, jer je najnovije i najkomfornije vozilo, a neki raspali autobus koji vozi trocifrenu liniju, najnižu, a upravo je obrnuto
Nije.

Terazije, Slavija, Kneza Milosa, Despota Stefana, Mihaila Pupina, Fontana, Brankova, Dzordza Vasingtona.. sve su to lokacije u i oko centra gde su kontrolori bili redovni tokom radnih dana. Naravno, spisak ide i sire od toga ako ne gledamo samo centar - Vojvode Stepe, Kumodraska, Jurija Gagarina, Cukaricka padina, Pozeska...

Ali kao sto rekoh, nije to bio razlog porasta naplate jer je vec negde oko 2013. obustavljena praksa da Komunalci trkeljisu javni prevoz a narod se upoznao sa pravnim zackoljicama da mu BusPlus kontrolori ne mogu nista bez policije ili komunalaca. Tada su mediji prstali od tekstova koji objasnjavaju da kontrolor ne moze nists putniku bez prisustva organa reda. A naplata je opet nastavljala da raste. Prosto, jer je bilo vozila, polazaka, linija, vozaca... Ljudima nije bilo mrsko da placaju pristojnu uslugu. Kako je to pocelo da se erodira i zapostavlja, tako je i placanje karata pocelo da opada.

A pompezno najavljeno forsiranje ulazenja na prednja vrata, kao i ukidanje nekih okretnica, pa i citavih podsistema (trolejbusi - samo je pitanje trenutka kad ce ih raskantati) ce pomoci celoj situaciji taman koliko ce Sapiceva ideja da posklanja kante iz parkova da pomogne resavanju problema viska djubreta po parkovima. Ili Grciceva ideja da "optimizuje" energetiku tako sto ce u TENT ds utrpa blatnjavi ugalj. Samo sto je to nemoguce objasniti naprednjackom talogu sa konopa i koca, koji pritom javni prevoz vidi samo na fotografijama.
 
Poslednja izmena:
Da pojednostavim, sve dok se sefovi drzavnih firmi i političari budu vozili u privatnim Skodama, a nama kupovali najgore smeće od autobusa iz Kine i Turske, ja prevoz neću plaćati i ako treba ima da ugradim struju u bicikl i da tako idem 15km do posla i nazad i uopšte neću zaliti
 
Ne znam samo na koji način ulaženje na određena vrata može da poboljša naplatu prevoza 🤡
Uostalom, prežvakana tema zašto i ko ne želi da plaća, a i ko treba da poboljša prevoz. Lepo se iz budžeta vanredno odredi veći budžet za javni prevoz - javni prevoz se unapredi da bude pouzdan, čist i redovan. Drugim rečima, treba učiniti sve da se svaki izgovor za neplaćanje automatski odbije. I onda lepo uvesti stroge kontrole i visoke kazne. I takvo stanje održavati. Ne možete sada terati nekoga da plaća prevoz koji nimalo nije redovan ni pouzdan, niti to ima logike, niti ima smisla.
Možeš terati da neko plati bilo kakav prevoz UKOLIKO GA KORISTI. Ovo nije stvar izbora da li ti se sviđa ili ne, pa evo Bečlije nezadovoljne prevozom bila neka anketa a po nekim procenama imaju najbolji prevoz. I šta sad treba kažu ne sviđa mi se prevoz ali ću ga ipak koristiti bez plaćanja jer eto, može mi se.
Napraviti haos nedelju dana gde prekonteolišeš ceo bus i sve koji nisu platili kazniš. Posle nedelju dana i medijske pažnje ima 90 posto ljudi da plaća
Pre toga ekstenzivne mediske akcije kako treba platiti prevoz, najavljivanje, pretnja i POBOLJŠANJE INFRASTRUKTURE PLAĆANJA. Dal će to biti aplikacije, kartomati šta god.
E ako sve to propadne, porez pa šta da radiš. Nek svi plaćaju.

Samo dao oknčamo više ove dvostruke standarde i nepostojanje pravila. Ovo otvara onda druge stvari kao integracija prevoza sa drugim samoupravama koje neće sad da se integrišu i naprave od profitabilnih linija neprofitabilne
 
Vrh