A jel? A kako će to da funkcioniše na modelima IK112LE na kojim ne rade zadnja vrata? Mislim jeste da ima šiber, ali će to trajati.
29 vozila ukupno tog modela.
Znači da će biti selektivno gde može.
Ulazak na prva kod njih će stvarati kolaps.
Biće incidenata u kojima će isključivo vozači biti krivi.
A da... Neće im to proći, to može u gradovima u kojima je prevoz sređen a automobilske gužve iole normalne.Beograd je suprotno.
Biće veselo imajući u vidu da namere zasnivaju na teoriji bez opsežnih testova u praksi (počev od poligona sa zaposlenima u krugu pogona, završno sa radom na linijama različitih karakteristika). Nisu isti uslovi ni na različitim linijama, kamoli gradovima.
Viđao sam skoro kako IK112LE sa neispravnim trećim kako se pun prazni na Mostaru usput stvorivši kolonu, tako i Higerov dvovratni kapabus na EKO1 za vreme kolapsa kada nije bilo ni tramvaja ni 95. Baš se dugo zadržavaju jer redovi vožnje nisu pravljeni za 50-80 putnika po polasku. Sa druge strane razbacujemo se sa trovratašima koji pokrivaju antibiotike (38L je izuzetak jer ume da se napuni u špicu) pogodne upravo za dvovratna rešenja.
Naravno da im neće poći za rukom, kao što nije dosad. Efikasnost i komfor će zavisiti od ergonomije različitih modela, kojih u ovom gradu ima sve više. Stari zglobni Urbino i zglobni BMC su pogodni za izlaz u sredini, ali podstiču na izbegavanje zgloba što dovodi do manjeg kapaciteta ili veće gužve u prednjem i zadnjem delu.
Novi M.A.N je kao kompromisno rešenje izuzetak (veći ali gotovo izjednačeni razmaci napred i nazad, srednji razmak između Mercedesa/kraćeg Otokara/novog Solarisa i BMC/starog Solarisa).
Autobusi sa velikim razmakom između prvih i drugih vrata (Mercedes, novi Solaris, Otokar) zavisno od rasporeda pogodni su za ulaz na sva vrata sa prvim kao pomoćnim (
Wiener Linien) ili ulaz na prva i treća sa većim prostorom za stajanje između prvih i drugih (
TEC). Međutim za opterećene koridorske linije sa izlaskom u sredini, ipak mislim da je
Capacity L sa 5 vrata najoptimalnije rešenje (35-37 sedišta, naslon iza zadnjih, ulaz na prva, druga i peta, izlaz na treća i četvrta, tako da su prva pomoćna).
U svakom slučaju (bez obzira na režim pristupa) trebalo bi da porade na unifikaciji voznog parka, uz posebnu pažnju na odabiru konfiguracije sa povoljnom ergonomijom enterijera. Smanjenje rashoda efikasnijom organizacijom prevoza i da ne pominjem.