Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Sve to za stručnjake iz fotelje i katedri stoji, kao i za srozavanje javnog prevoza. Ali ima nešto krajnje bezobrazno i ogavno u tome da BusPlusičari trkeljišu svakoga ko izgleda starije od 23-25 i drže mu lekcije o etici, ekonomiji, pravu i tehnologiji transporta putnika, a prolaze pored osoba za koje se iz aviona vidi da imaju 20 godina, često se za neke čak i vide da rade, i ništa, svi kao treba da se pravimo i međusobno ubeđujemo da su to mali osnovci koji još nisu izvadili ni ličnu kartu, a kamoli BusPlus.
Тркељишу ли старе? Чим виде да је сед или наборан, обилазе га. Ја знам за примере где неко од 60 година каже "пензионерска" без показивања легитимације и контрола га заобиђе. Не постоје само лажни малолетници. Има и маса лажних пензионера од 50 па навише. Ко се раније зароза, вади се да је у пензији.
I dok se gomila tih malih bezobraznika ignoriše (čast izuzecima kojima roditelji uredno plaćaju karte), penzioneri se ovde satanizuju i krive za sve probleme, kako u gradu tako i u državi. A ironija ne može biti veća. Penzosi su najposlušnija demografska grupa, dok su upravo tinejdžeri i mladi u studentskom dobu najneposlušniji.
Најпослушнији - у 8 на биралиштима и гласају за власт, иако су им пензије недовољне за пристојан живот. Гласају иако им деца и унуци беже одавде или чекају на бироу.
A često i najlicemerniji. (opet, čast izuzecima) Pitajte klince koliko njih se još prvog dana prijavilo za svaku podelu novca koja je bila. Ima da vam se hvale kako su se snašli u svoj birokratiji i dokumentaciji još za ono prvo deljenje para, za vreme Korone, kada je tek uspostavljen taj servis i taj koncept prijave i deljenja para. A onda ih pitajte koliko njih je izašlo na izbore ili referednum o Ustavu. Koliko njih je uložilo pola sata i 500 metara hoda za to. J' im se bre za sve. A isto tako im se j' i da plate kartu. Pa dobro, možemo i tako, samo onda nek se ne čude pojedinci kada i to naiđe na reakciju i adekvatne odgovore.
Што да не узму? Пензионери редовно иду о трошку општине на неки излет, на неко дружење. Узму пакет, иду на бесплатне прегледе. Што да деца не добију нешто? На коме остаје ова држава и друштво?
I inače, nevezano sad za ovu temu nego generalno govoreći, baš je upadljivo kako u ovom mrzovoljnom naopakom narodu vlada ta neka zakonitost, da kada se ukaže na licmerje klinčadije i mladih (i njihovih današnjih opaljenih roditelja), kojima se j' da odu do glasačkog mesta ali su zato prvi u jurišima na državnu pomoć... to se ignoriše. A zato kada treba penzosima nešto da se prikači, od istrebljenja dinosaurusa, preko stvaranja Jugoslavije, nestašise šećera, pa sve do disfunkcionalnog prevoza, onda odmah rade kuke, motike, etikete, baklje i lomače.
Јесу ли деца подизала кредите? Јесу ли деца гласала? Јесу ли деца доносила одлуке? Шта је урадио неко од 15 година? Знаш ти колико имаш људи који су догурали до старости, а свашта су радили у животу и сада су деца крива за све?
Idiotizam i licemerje van svake pameti.
Гласач ПУПС-а.
 
Да пођем од пар ствари са којима се овде уопште не слажем.

1) Не знам одакле потиче та логика да ако нам се нешто не свиђа, ми то можемо са пуним правом да користимо а да не платимо. Значи не свиђа ти се стање аутобуса/трамваја/тролејбуса, иди пешке или таксијем, стопирај, питај ортака да те повезе. Значи то је као одеш у Мaxi и узмеш све производе џабе јер ето, ниси задовољан особљем у продавници и чињеницом да потрепштине нису распоређене по рафовима како ти сматраш да треба.
2) Да ја знам, основци ваде неку легитимацију којом доказују да су основци и ослобођени су плаћања карте, једино ако се ту нешто није променило?
3) Средњешколци и незапослени - од навршене 15 године (колико средњешколци имају кад крену у 1. разред), лица стичу радну способност што значи да могу да ступају у радни однос, или да поједноставим, ништа их не спречава да раде преко омладинске.
Притом, та карта за њих је 1200 динара колико већ, они да би то зарадили, довољно је да одраде 4 сата преко омладинске неки посао, и отплатили су карту. Не видим шта је ту толико трагично да они плаћају карту. Па они тај износ стуку на taxi кад се враћају са Freestylera.
Што се незапослених тиче, са том критиком бих се сложио с тим што треба имати у виду чињеницу да гомила људи ради на црно и онда је то лице званично незапослено, а де факто није, и шта онда, оно треба да се вози џабе а зарађује?

Поента је што људи нису искрени и што не кажу лепо - не плаћам карту јер контроле нису строге па могу да се провучем, хоћу да уштекам те паре, може ми се...
 
Čak i da je prevoz mnoogo bolji, ljudi svakako ne bi plaćali jer em su navikli da ne plaćaju, em mogu da govore da je prevoz loš. I tako u krug. Samo u akciju veliku, dovesti naplatu do nivoa gde možeš da kažnjavaš one koje nisu platili bez remećenja sistema i gotovo. To treba da ide i kroz medije i da svi znaju da od datuma XY nema švercovanja. Zaposleni da mogu samo javni prevoz da uzmu, srednjoškolci da dobiju karte u školama (veliki probpem je lenjost jer mnogi neće da se cimaju do bus plusa) i onda udri po onom dosta manjem procentu koji je ostao da nije platio. Mogu na mesec dva da podignu ljudstvo privremeno
 
Zaposleni da mogu samo javni prevoz da uzmu
Шта ћемо са онима који раде тамо где нема организованог јавног превоза? Шта ћемо са онима који раде у време када јавни превоз не ради?

Још једна ствар: нисам сигуран, али мислим да не постоји повластица за ноћни превоз. Ако неко креће да ради од 04:00 или 05:00 ујутру, нпр. неко ко меси хлеб у пекари, он не може да дође на посао дневним јавним превозом.
 
Треба увести категорију породичног пакета за месечну претплату јавног превоза.
 
Trebalo bi prvo vozači jednog dana da, svi, sipaju gorivo na pumpi i ne plate.

Znaš koliko mi puca jeleče da me država dere za litar benzina da bih finansirao nekog tatinog sina koji nosi patike od 14.000 a mnogo mu 90 din. za kartu?

Pravda za ljude koji plaćaju. Dosta više maoističke demagogije. Kondukteri i 150 dinara karta, uz potvrdu iz centra za socijalni rad može i besplatno.
Pitanje moralno ispravnog se ne mora odnositi samo na jedan činilac istog problema. A to za patike, pa to je udžbenički primer sindroma domestikacije manifestovanog mentalno putem bezuslovne građanske poslušnosti. Pogledaj razilku u ponašanju domaćih i divljih životinja, odnosno Srba i Nemaca (društvena stratifikacija, ugnjetavanje slabijih sunarodnika koji ćute jer ne znajući sami da se brane praktično zavise od siledžija) i San bušmena (niska društvena organizacija) ili bilo kojih papuanskih domorodaca (netrpeljivost i kanibalizam).

Eto prodaše nam jabuku. Trulu. Pravnici rekoše moraš da im platiš trulu kao svežu ali ne i da im baciš pod noge i ostadoše živi. Blesav je možda izmislio i kontrolu karata i prekršajni postupak, ali koliko je meni poznato još nije razum. A mi smo još luđi jer smo sopstvenom pasivnošću eonima dozvoljavali miševima da kolo vode. Malo, malo pa nam je izlazilo na nos. Ni sad nije ništa drugačije, tako da nema tu Pantografe šta da se odobrava, zna se ko je kome dao autoritet, ko ga zloupotrebljava u svoju korist, i ko može da im ga oduzme milom ili silom.

Ja još plaćam, na granici nerava. I nastaviću da plaćam, uslovno i samo uslovno ukoliko u slučaju pada prevozne usluge neispraćenog i smanjenjem troškova prevoza budem raspolagao pravom na nadoknadu štete, u ovom slučaju neispunjene očekivane prevozne usluge. To što su me prevezli ili nisu od tačke a do tačke b ne znači da su mi dali čitavu jabuku.

Znaš da bi me bolelo uvo za turske limune ili naplatu karata kada bi umesto u neolitskoj palačinki P=360km2 živeo u arkološkom kompleksu P=1km2. Ideološki su primenom tradicionalne praistorijske horizontalne, dvodimenzionalne tipologije nametnuli prevoz i tarifni sistem. Napravili su s*anje, sad nek pojedu što reče Šeki. Nisu ni svesni koliki potencijal ima lift koji svakodnevno uzimamo zdravo za gotovo (iako radi na struju bez baterija, usput prelazeći manju kilometražu). Sve bi bilo planirano "u paketu" i neuporedivo efikasnije i povoljnije za životnu sredinu i kvalitet života. Tako mogu graditi i udaljene kolonije. Nije to naučna fantastika više. Imamo već takve komplekse kula sa tržnim centrima i garažama u podijumu i podzemnim nivoima, ali ne u dovoljno velikoj razmeri za sve ostalo što čini samoodrživo funkcionalno društvo.
 
Сви плаћају превоз, без обзира да ли купују карту или не. Како? ГСП и јавни превоз су субвенционисани. Особа која се не вози аутобусом, плаћа тај исти аутобус путем пореза.
 
^^^I to delimično, jer u suprotnom ne bi ni polemisali oko naplate (tj. sve bi finansirali iz budžeta). Što je najgore poreska stopa ne mora ni da se podigne, dovoljno je samo racionalnije koristiti budžetne rezerve u smislu manjeg raspianja na nove mini i mega Željave.
 
Да не буде забуне, ја нисам против плаћања, али ми је јасно зашто неки не желе да плате. Неко нема и то је нешто сасвим друго. Ја плаћам и трудим се да увек имам карту, како овде, тако и на другим местима.
 
Da li možete da zamislite na šta bi ličio besplatni javni prevoz sa ovakvom vlašću u gradu i menadžmentom GSP-a. To bi bio najlakši način da oteramo GSP i grad u stečaj. To bi otvorilo još veći prostor za zloupotrebe i korupciju jer bi 100% bili na budžetu grada bez praktično ikakve kontrole osim partijske.
 
Колико пара ГСП заради од БУСПЛУС-а и колико то покрива расходе? Да ли неко то може да каже?
 
Da, to su uveli - tj. pokusali da uvedu - na mala vrata tokom Korona ludila. Sad, razumni ljudi bi jos tada uocili i shvatili da ako to tada nije zazivelo, tada u vreme pandemije i opste panike, nece nikad. Ali ovi ocigledno nisu razumni ili neko pokusava da izgradi karijeru od 23. pokusaja uvodjenja necega sto je u startu osudjeno na propast.
 
Је л може неко да каже колико ГСП заради од БУСПЛУС-а?
 
Zanimljivo je da uvođenje Bus plusa nije donelo napredak u naplati karata, jer je 2012. godine (prve u kojoj je sistem Bus plusa zaživeo) prihod od prodaje karata iznosio 10 milijardi, a prošle godine nešto preko osam milijardi dinara. Pritom je te 2012. karta koštala 60 dinara, a danas je 89.
 
Razumem kriterijum "neću da platim g.... od usluge", i pao mi je na pamet pravedniji pristup:
Mogućnost besplatnog prevoza za prevoz koji kasni! Sledeći algoritam:
- Svako stajalište mora da ima istaknut red vožnje. Ako prevoz kasni 10 minuta i više, postoji Džipies vezan sa BUS-PLUS aparatima. Na aparatu može biti napisano "KAŠNJENJE". Putnici koji imaju markicu, dobijaju popust 1,5% za markicu za sledeći mesec provlačenjem preko aparata. U takav autobus kontrola ne ulazi. Putnici koji su poništili kartu do kašnjenja, još jednom provlače kartu i dobijaju za tih 90 dinara do kraja dana i sutra bespkatnu kartu. Pored Kašnjenje, napraviti i obaveštenje "IZOSTALI PRETHODNI POLAZAK" sa istim pravima putnika.
- Tek tada napraviti strogu kontrolu.
- Za ekscese se kažnjavaju i prevoznici uključujući i GSP, ali tako da ipak dobiju 80% novca za polazak koji su ostvarili makar i sa kašnjenjem.

Tada će tri puta razmisliti pre nego što potpišu ugovor o izvršenju određenog reda vožnje. Za početak, u taj sistem kažnjavanja ne treba uključiti grejanje i nečistoću, već bar poštovanje reda vožnje kao minimalni kriterijum. Da 10 minuta je ogromno za liniju sa intervalom 4 minuta, ali ostavljamo prevoznicima bar neku fleksibilnost u uslovima saobraćaja.
 
Koja je onda svrha validiranja i validatora?
Aj da kažemo da su kartice sa kreditom zamenile markice i karte, ali ako neko mora fizički, stalno i masovno da proverava na licu mesta, onda je postojeći sistem doveden do apsurda.
 
Да пођем од пар ствари са којима се овде уопште не слажем.

1) Не знам одакле потиче та логика да ако нам се нешто не свиђа, ми то можемо са пуним правом да користимо а да не платимо. Значи не свиђа ти се стање аутобуса/трамваја/тролејбуса, иди пешке или таксијем, стопирај, питај ортака да те повезе. Значи то је као одеш у Мaxi и узмеш све производе џабе јер ето, ниси задовољан особљем у продавници и чињеницом да потрепштине нису распоређене по рафовима како ти сматраш да треба.
Opet sa onom izlizanom pričom o marketima. Ja ako nisam zadovoljan sa nečim u Maxiju, imam Ideu. Ako nisam zadovoljan sa Ideom, iamam Aromu. Ako nisam zadovoljan sa Aromom, imal Lidl... Dakle, mogu da odem u drugi market (koji pruža istu vrstu usluge), i da izaberem šta me interesuje.

Što se tiče gradskog prevoza, ja imam jednog operatera, koji rukovodi GSP - om i privatnicima. Ako nisam zadovoljan sa njihovim uslugama, ja nemam alternativu koja je identična. Taxi nije Linijski javni prevoz, zato što ne vozi na određenoj ruti, nego svaki put drugom rutom, koju mu je zadala stranka u kolima. Analogno Maxiju, ovaj primer bi zvučao kao nekome ko nije zadovoljan sa Maxi, kažeš da ima restoran u okviru BNV (primer uzet zbog visina cena i toga što se smatraju fensi i sl.).

Jedino što bi moglo da se podvede pod alternativu su "E" minibus linije. U suštini, jedini pravi vid alternative, poput Maxi - Idea - Aroma... je bio kada su uvedeni privatnici, i kada su oni imali svoje linije, i kada njihove karte nisu važile kod GSP - a i obrnuto.​
 
Aha, znači od 1. Januara po jedan protest opozicije na ključnim stajalištima.

Što se sistema za informisanje tiče, tu su se zeznuli što su prihvatili objedinjeno tehničko tešenje. Ako, nek trpe udarce sada. Infotainment sistem (displeji i ivučnici) je trebalo da bude naručen s vozilom tako da se samo prijavi na server (ko u vozovima), a validatori i kartomati na tarifni server drugog, odabranog preduzeća. On može da se demontira po potrebi (u slučaju modernizacije ili raskida ugovora) a ne infotainment koji se samo prijavljuje na bilo koji sistem u upotrebi, obično u sklopu prevoznika ili gradske uprave (sekretarijat).

Primer bečkog privatnika: https://autoline24.rs/-/prodaja/zglobni-autobusi/MERCEDES-BENZ/Citaro-G--22111215560485836000

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
 
U suštini, jedini pravi vid alternative, poput Maxi - Idea - Aroma... je bio kada su uvedeni privatnici, i kada su oni imali svoje linije, i kada njihove karte nisu važile kod GSP - a i obrnuto.​
Ух, ко се сећа карте за три дин код приватника и јурњаве приватника да престигне ГСП-ов бус и преузме путнике нимало не жали за оваквом алтернативом:)
 
Vrh