Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Даље...

Бусплус познаје неких 18 категорија подносилаца захтева за месечну карту. Међу њима су и избеглице и интерно расељена лица. Они плаћају 1090,00 динара за месечну карту. То значи да сваки мигрант може да извади ову легитимацију, док је за стране држављане цена месечне карте иста као и за домаће држављане. Туриста из Босне, Црне Горе, Мађарске, Румуније, Бугарске итд. плаћа више од миграната.

Даље...

Пензионерска карта кошта 400,00 дин и важи за све зоне. Нема доплате, нема ништа. Само 400,00 динара, док незапослени морају да плаћају доплату за сваку следећу зону у којој желе да се возе, тако да им месечна карта за све зоне кошта 2.500,00 динара. Немаш паре, плаћаш више од оног који има. Исто важи и за студенте, ђаке и остала лица која се школују. На овај начин, држава не помаже деци, младима, незапосленима и осталим људима који треба да стварају, као ни њиховим родитељима, већ само пензионерима.
 
Данас, док сам се возио аутобусом, размишљао сам о једној ствари: цени карте.

Незапослено лице, дакле особа која нема примања, мора да иде на биро рада и да јој тамо издају потврду да је незапослен и онда да од својих непостојећих примања прво плати 250 дин. за картицу (или колико већ), а после да уплати још 1000 динара за месечну карту.

Пензионер, дакле лице које има примања, која се крећу од 8.000,00 до 150.000,00 + динара, плаћа на годишњем нивоу 400 динара.

Значи, лице које нема паре плаћа више од оног који има, без обзира била та пензија бедна или не, али свакако постоји.
Za nezaposlene se uzdaju u ekonomskog tigra koji se "razvija" teranjem doktora da vozi autobus (jer drugačije ne može da dođe do posla). Neki od tih penzionera koji voze buseve po dečjim igralištima su mu inače bili ozbiljna konkurencija... dok nisu počeli da dolaze Pakistanci i ko sve još ne. Koliko takvih primera znam. A znam i one koji su plaćali po 5k evra da bi im deca s master studija na pravnom posle 10 godina konačno dobila posao. Penzioneri nisu svi u istoj situaciji. Najviše "profitiraju" oni sa velikim penzijama (obično nekada dobro udate babe koje i deca i unuci sad šišaju ko ovce). I sa samom tarifom i sa pokrivenošću zona su zaista preterali. Mislim da takav nivo postoji samo u bestarifnim sistemima koji se inače razlikuju po jednakosti (nema diskriminacije deljenjem na jabuke i pomorandže gde zapravo šljive izvlače najdeblji kraj). Sitnica.
Kako čujem od 1.1. krecu ozbiljnije podele po pogonima sa bi se smanjila nulta kilometraža na linijama, na 95 su stavili da vozila koja završavaju smenu u bloku,idu u garažu na Novi Beograd umesto da idu čak do Karaburme
E vala dobro su se setili u 5 do 12 uoči raspada sistema. Koliko smo lajali ovde o toj operativnoj neefikasnosti pa i psi bi nas prihvatili u svoj čopor pre nego što bi se oni setili.
 
Za nezaposlene se uzdaju u ekonomskog tigra koji se "razvija" teranjem doktora da vozi autobus (jer drugačije ne može da dođe do posla). Neki od tih penzionera koji voze buseve po dečjim igralištima su mu inače bili ozbiljna konkurencija... dok nisu počeli da dolaze Pakistanci i ko sve još ne. Koliko takvih primera znam. A znam i one koji su plaćali po 5k evra da bi im deca s master studija na pravnom posle 10 godina konačno dobila posao. Penzioneri nisu svi u istoj situaciji. Najviše "profitiraju" oni sa velikim penzijama (obično nekada dobro udate babe koje i deca i unuci sad šišaju ko ovce). I sa samom tarifom i sa pokrivenošću zona su zaista preterali. Mislim da takav nivo postoji samo u bestarifnim sistemima koji se inače razlikuju po jednakosti (nema diskriminacije deljenjem na jabuke i pomorandže gde zapravo šljive izvlače najdeblji kraj). Sitnica.
Не постоји оправдање да дете, студент или незапослено лице плаћа више од неког ко има примања. Имаш двоје деце, живиш у Лазаревцу, треба да иду на студије. Плаћаш месечно 5.000,00 само за превоз за њих двоје да би ишли ГСП-ом. Пензионер плати 400 динара и нема никакву перспективу.

Шта је суштина? Држава подилази свом гласачком телу - старим људима. Деца не гласају, средњошколци не гласају, студенти су незаинтересовани или гледају да беже. Запосленима плаћа послодавац. Ко гласа и ко гледа вести 24/7? Пензионери. Њима држава повлађује и гледа да их не узнемири.
 
Svakako, zato i kažem ko najviše dobija (babe s velikim penzijama), ali sistem je nepravedan ne samo po tome što diskriminiše različite kategorije (neravnomerno raspoređuje finansijsko opterećenje uz veće oslanjanje na zaposlene bez obzira na visina primanja i sutuaciju) već i unutar samih kategorija, što je opasno generalizovati.

Trebalo bi svi osim onih bez primanja da plate, dakle nezaposlenih. Finansiranje prevoza za decu i studente vrše logično roditelji, a upravo oni u slučaju zaposlene kategorije treba da ostvaruju dodatne povlastice. To ne znači da i slabije stojeći penzioneri ne bi trebalo da ostvare veće popuste od imućnijih, niti da bi kao takvi trebalo da plate manje od nezaposlenih.

Činjenica je da se država dodvorava njima i to ne treba prećutati. Ti bre da bi otišao do mogućeg poslodavca treba da platiš daleko više nego penzioner do prigradskog mesta što je poražavajuće. Takoreći podstiču penzionere na kretanje, a i zaposlene i nezaposlene samo na osnovno efektivno postavivši većinu u neku vrstu saobraćajnog vanrednog stanja, osim penzionera.
 
što je opasno generalizovati.
Сваки пензионер прима пензију што значи да има примања. Дете не може да ради, већина средњошколаца и студената нема примања, незапослени немају паре или их немају редовно.

Против овога се нико не буни: ни власт, ни опозиција. Већ сам више пута говорио на теми о изборима како варају људе и једни и други и какао су исти, а да се у кључним стварима не разликују. БУСПЛУС је систем уведен за време ДС-а. Његово укидање је обећавао СНС. Нит га је ко укинуо, нити су побољшали услове за превоз људи. Пензионери су им остали главна циљна група, јер они редовно излазе на биралишта.

Зато људи и не плаћају карту. Неће јер виде о чему се ради и колико шта кошта. Дете које сутра треба да остане овде, да се школује, напредује и ради, плаћа више од некога ко је завршио каријеру. То је јасна порука ко има приоритет и ко је важнији коме.
 
Ne treba ukidati sistem naplate, kod nas poznat kao Bus plus. Doneo je mnogo toga dobrog, sa prostorom za usavršavanje. Zar bi iko želeo povratak na plaćanje usluge sa papirnim kartama, povlasticama itd? Praćenje je jos jedna velika prednost. Elektronski sistem naplate prevoza prisutan je svuda, i nije slučaj da je dat samo ovde kod nas na koncesiju, i ne znam što se oko toga diže frka. Softver treba uvesti, održavati i unapređivati, što znači da to sve košta. Tu su i fizički aparati, radna snaga itd. Što bi ikoga trebalo da zanima dal to vodi firma, poput ove novoplanirane sa gomilom zaposlenih, koja bi valjda to trebala da radi mnogo efikasnije, iako apsolutno niko neće imati direktne koristi od, eventualno, povećane naplate, ili pak privatna firma, ako se dobija kvalitetna usluga. Grad hoće, al šta ima to da interesuje ljude, koji će raditi u toj novoj komunalnoj firmi? Zato se i daje na koncesiju za procenat, jer taj procenat je ono što gura privatnu firmu da bude efikasna, al bez zakonske potpore nema tu pomaka na bolje, ma ko vršio naplatu usluge prevoza. Ja zaista ne vidim problem da to radi privatna firma, a to nikako ne treba da koristi švercerima kao izgovor za neplaćanje usluge, ako se ona održava na zadovoljavajućem nivou. Nego, onaj koji hoće da izbegne plaćanje, neće mu biti teško da nađe bilo kakav izgovor, a ko vrši naplatu ne treba korisnika mnogo ni da zanima. Kvalitet same usluge je već nešto što korisnik treba kritikuje, ili pak pohvali, što znači da treba težiti sistemu koji funkcioniše u suštini. To je problem kod nas, a ne toliko popljuvani Bus plus. Problem je u zakonskoj podlozi, nemaru oko nabavke sredstava, u nepostojanju pravog razvojnog plana, odnosno skoro pa nultoj realizaciji i onoga što već sad imamo u planovima. Za ovaj sadašnji kvalitet javnog prevoza, apsolutno je najmanja odgovornost na Bus plusu, a ubedljivo najveća leži na gradu Beogradu.
 
Сваки пензионер прима пензију што значи да има примања. Дете не може да ради, већина средњошколаца и студената нема примања, незапослени немају паре или их немају редовно.

Против овога се нико не буни: ни власт, ни опозиција. Већ сам више пута говорио на теми о изборима како варају људе и једни и други и какао су исти, а да се у кључним стварима не разликују. БУСПЛУС је систем уведен за време ДС-а. Његово укидање је обећавао СНС. Нит га је ко укинуо, нити су побољшали услове за превоз људи. Пензионери су им остали главна циљна група, јер они редовно излазе на биралишта.

Зато људи и не плаћају карту. Неће јер виде о чему се ради и колико шта кошта. Дете које сутра треба да остане овде, да се школује, напредује и ради, плаћа више од некога ко је завршио каријеру. То је јасна порука ко има приоритет и ко је важнији коме.
Poenta se svodi na to da penzioner s 30k umesto tih 400 (koliko god tarifa sutra bila veća) plati manje od onog s 60 ili 90k koji bi opet plaćao više od zaposlenog na minimalcu. Deca, studenti i nezaposleni nema šta da plaćaju osim u slučaju dece i studenata kao članova imućnijih domaćinstava. Za nezaposlene mi uvek bilo besmisleno jer ispada da ih država podstiče na čvercovanje, takoreći krađu. Mislim, ako nema čime da plati bez primanja šta može osim da se švercuje? Opet bi u suprotnom selektivno podsticanje "pošćenjem kretanja" bilo krajnje bezobzirno.

Inače trebalo bi obratiti pažnju na potencijal turizma (bogati turisti bi plaćali kolko god da im tražiš jer bi prema njihovom standardu opet bilo pristupačno) kao rezervnog fonda u cilju racionalnije raspodele sredstava (višim standardom bi sufinansirali najviše one kojim je to najpotrebnije).

Penzioneri svakako doprinose imajući u vidu da iz godine u godinu postaju sve dominantnija demografija (što u kombinaciji sa pomenutom državnom politikom naklonjenosti samo otežava primenu pravednijeg sistema naplate), međutim ne treba izgubiti iz vida ni sve te silne kategorije oslobođenje plaćanja. Nakupi se opterećenje budžeta samo tako, što nažalost finansiraju i oni na minimalcu.

Vezano za sistem naplate, mislim da je besmisleno tehnološki nazadovati. Ukidanje bi prihvatio samo u slučaju prelaska na bestarifni režim.
 
Ne treba ukidati sistem naplate, kod nas poznat kao Bus plus. Doneo je mnogo toga dobrog, sa prostorom za usavršavanje. Zar bi iko želeo povratak na plaćanje usluge sa papirnim kartama, povlasticama itd? Praćenje je jos jedna velika prednost. Elektronski sistem naplate prevoza prisutan je svuda, i nije slučaj da je dat samo ovde kod nas na koncesiju, i ne znam što se oko toga diže frka. Softver treba uvesti, održavati i unapređivati, što znači da to sve košta. Tu su i fizički aparati, radna snaga itd. Što bi ikoga trebalo da zanima dal to vodi firma, poput ove novoplanirane sa gomilom zaposlenih, koja bi valjda to trebala da radi mnogo efikasnije, iako apsolutno niko neće imati direktne koristi od, eventualno, povećane naplate, ili pak privatna firma, ako se dobija kvalitetna usluga. Grad hoće, al šta ima to da interesuje ljude, koji će raditi u toj novoj komunalnoj firmi? Zato se i daje na koncesiju za procenat, jer taj procenat je ono što gura privatnu firmu da bude efikasna, al bez zakonske potpore nema tu pomaka na bolje, ma ko vršio naplatu usluge prevoza. Ja zaista ne vidim problem da to radi privatna firma, a to nikako ne treba da koristi švercerima kao izgovor za neplaćanje usluge, ako se ona održava na zadovoljavajućem nivou. Nego, onaj koji hoće da izbegne plaćanje, neće mu biti teško da nađe bilo kakav izgovor, a ko vrši naplatu ne treba korisnika mnogo ni da zanima. Kvalitet same usluge je već nešto što korisnik treba kritikuje, ili pak pohvali, što znači da treba težiti sistemu koji funkcioniše u suštini. To je problem kod nas, a ne toliko popljuvani Bus plus. Problem je u zakonskoj podlozi, nemaru oko nabavke sredstava, u nepostojanju pravog razvojnog plana, odnosno skoro pa nultoj realizaciji i onoga što već sad imamo u planovima. Za ovaj sadašnji kvalitet javnog prevoza, apsolutno je najmanja odgovornost na Bus plusu, a ubedljivo najveća leži na gradu Beogradu.
У много развијенијим државама, користе се папирне карте и легитимације. Ако они могу, можемо и ми да се вратимо на то. Већ смо причали о проблему да људи купе карту и да им онда контрола каже како им није прошла уплата, те морају да доказују путем папира. Дакле, опет се враћамо на папир и то нема везе са законом, већ са непоузданом технологијом.

Систем праћења возила постоји и у земљама где је карта у папирном облику. Њима на стајалиштима стоје екрани који показују када који трамвај/аутобус долази, док то у Београду постоји на пар места. Намерно је тако решено да би људи куцали поруке и слали да виде када ће следећи аутобус да се појави.

Квалитет услуге се није повећао од увођења БУСПЛУС система и то је чињеница. Једино што је добро јесте то што можеш да укуцаш поруку и да видиш када аутобус долази и ништа више.
 
Poenta se svodi na to da penzioner s 30k umesto tih 400 (koliko god tarifa sutra bila veća) plati manje od onog s 60 ili 90k koji bi opet plaćao više od zaposlenog na minimalcu. Deca, studenti i nezaposleni nema šta da plaćaju osim u slučaju dece i studenata kao članova imućnijih domaćinstava. Za nezaposlene mi uvek bilo besmisleno jer ispada da ih država podstiče na čvercovanje, takoreći krađu. Mislim, ako nema čime da plati bez primanja šta može osim da se švercuje? Opet bi u suprotnom selektivno podsticanje "pošćenjem kretanja" bilo krajnje bezobzirno.

Inače trebalo bi obratiti pažnju na potencijal turizma (bogati turisti bi plaćali kolko god da im tražiš jer bi prema njihovom standardu opet bilo pristupačno) kao rezervnog fonda u cilju racionalnije raspodele sredstava (višim standardom bi sufinansirali najviše one kojim je to najpotrebnije).

Penzioneri svakako doprinose imajući u vidu da iz godine u godinu postaju sve dominantnija demografija (što u kombinaciji sa pomenutom državnom politikom naklonjenosti samo otežava primenu pravednijeg sistema naplate), međutim ne treba izgubiti iz vida ni sve te silne kategorije oslobođenje plaćanja. Nakupi se opterećenje budžeta samo tako, što nažalost finansiraju i oni na minimalcu.

Vezano za sistem naplate, mislim da je besmisleno tehnološki nazadovati. Ukidanje bi prihvatio samo u slučaju prelaska na bestarifni režim.
Тарифном политиком, држава је показала кога штити и коме олакшава. Ако би пензионери морали да плате сваки месец по 400 динара, дошло би до великог незадовољства међу њима и то власт зна. Деца не могу да гласају, не могу ни средњошколци до 18-те године, студенти гледају да беже одавде и има их мање од пензионера, који излазе да гласају. Бесмислено је да неко мора да да 1100 динара за дете сваки месец, а да се пензионер вози за 400 динара целе године, без икаквих ограничења. Зашто деца не могу да буду повлашћена више? Колико је људи одложило стварање породице због недостатка пара?

Повратак на папирне карте не би представљало назадовање. То је лажна дилема, створена да одврати људе од идеје да се БУСПЛУС укине.
 
Umesto srednjoškolaca i dece glasaju njihovi roditelji (zaposleni i nezaposleni brojniji od penzionera) i bake i deke (manje ili više finansijski obezbeđeni mezimci vlasti) koji mogu da se izjasne šta žele. Problem (i ne samo naš) je u tome što penzionera ima mnogo, i biće ih sve više dok konačno bumeri ne postanu deo istorije (posle će doći do kolapsa populacije ukoliko se ne podigne natalitet do ozbiljnog plusa jer mladih ima sve manje). Bumeri u sklopu takve politike guše ovu šaku jada od mladeži (koja beži).

Zapadne zemlje su popuštale migrantima sve dok nisu počeli da dolaze u sve većem broju, da se množe i usput stare, takoreći da na taj način remete balans koji su planirali da zadrže u smislu da određen broj mladih migranata nadomesti nedostatak domaće radne snage koja bi finansirala sve više domorodnih penzosa sa sve većim primanjima koja još više opterećuju budžet. Osim toga ima ih dosta niskokvalifikovanih koji daju lošije performanse od visokokvalifikovanih (manje doprinose u odnosu na opterećenje budžeta, zamisli kao kravu koja može da da isto mleka uz istu hranu, ali pola prospe). Isti problem prave meksikanci SAD zbog čega se i gradi zid. Pre nego što ih osudiš zapitaj se šta bi radio na njihovom mestu. Putin npr. radi nešto mnogo podmuklije sopstvenim manjinama pa ga Srbende veličaju bez trunke stida i srama.

E vidiš mi ni planiran uvoz radne snage nemamo tako da ipak mislim da ne možemo tek tako da popustimo, posebno ne u ovakvoj političkoj klimi. Ono što zaista možemo, to je da povećamo vidljivost problema i da ukažemo na značaj bolje balansirane politike povlašćenja. Ovo za srednjoškolce nema veze s politikom, ima s pravom zato što su tada postavili punoletstvo. Da je od prvog srednje mogli bi da glasaju, a da je ko mestimično na zapadu ni s 21 ne bi glasali.
 
Пошто пензионера има колико и запослених, мислим да би они морали да плаћају колико и деца - 1.000,00 динара месечно.

Да би држава задржала децу и младе, мора да им олакша - да им да јефтинији превоз, да им да да се запосле без везе и партије, да им омогући да доносе неке одлуке, да им не оптерећује, да их убеди да је ово стабилна земља.

Ово је скроз лоше и јасно се види на овом примеру кога држава више штити - оне који су сигурни гласачи.
 
Srpska klinčadija uzrasta od 18 do 23 godine kad treba da se slavi što zaj***nija matura i da se dobiju pare od države:
''Mi smo bre punoletni građani ove zemlje, hoćemo svoja prava a pre svega - hoćemo svoje pare!'' (i ode da munjevitom brzinom prvog dana pošalje svoju prijavu)

Nis-maturanti.jpg


što bi bio sasvim legitiman stav da ubzro posle toga ne usledi i ovo:

Spska klinčadija uzrasta od 18 do 23 godine kad uđe kontrola u prevoz:
''Emmm, ja sam samo običan srednjoškolac, evo tek sam prvi razred, još nisam stigao da izvadim legitimaciju, morao sam tetki da odnesem lek i da radim domaći...''
shy-child.jpg


P.S. Stavio sam ''uzrasta od 18 do 23'' jer se tada najviše švercuju i izvlače na priče da su mala neupućena srenjoškolska maloletna dečica.
Posle čak ni najluđi primerci ne pokušavaju da se vade na to jer im se uveliko vidi na licu i konstituciji da nema teorijske šanse da budu srednjoškolci i/ili maloletnici.
 
Poslednja izmena:
Ne plaćam jer mi ne pada na pamet kad se toliko bahate i novcem građana kupuju tursko i kinesko smece, dok se oni na vlasti voze službenim skodama, zašto oni ne kupe sebi kineski ili turski auto? Da su kupili Solaris, uzeo bih markicu na poslu umesto para, ovako ne želim da uzmem i plaćam ovo smece od prevoza i ima da se vadim na šta god, ali da platim neću i tu je kraj priče. I ima nas mladih koji ostajemo, ali mi nismo glasači vlasti i oni to znaju, pa pokušavaju da nas podmite sa jadnih 5000 dinara, ali to tako ne ide jer vidimo šta oni rade i ne gledamo tv.
 
Srpska klinčadija uzrasta od 18 do 23 godine kad treba da se slavi što zaj***nija matura i da se dobiju pare od države:
''Mi smo bre punoletni građani ove zemlje, hoćemo svoja prava a pre svega - hoćemo svoje pare!'' (i ode da munjevitom brzinom prvog dana pošalje svoju prijavu)

Nis-maturanti.jpg


što bi bio sasvim legitiman stav da ubzro posle toga ne usledi i ovo:

Spska klinčadija uzrasta od 18 do 23 godine kad uđe kontrola u prevoz:
''Emmm, ja sam samo običan srednjoškolac, evo tek sam prvi razred, još nisam stigao da izvadim legitimaciju, morao sam tetki da odnesem lek i da radim domaći...''
shy-child.jpg


P.S. Stavio sam ''uzrasta od 18 do 23'' jer se tada najviše švercuju i izvlače na priče da su mala neupućena srenjoškolska maloletna dečica.
Posle čak ni najluđi primerci ne pokušavaju da se vade na to jer im se uveliko vidi na licu i konstituciji da nema teorijske šanse da budu srednjoškolci i/ili maloletnici.
Држава када треба да да плате достојне човека и услове рада: Ви сте још млади, живот је тек пред вама, има времена, упишите мастер, волонтирајте,... у Немачкој нема хране у самопослузи.

Држава када треба да се иде у рат, да се плаћа превоз и да се плати Инфостан: колико година имаш, коњу? Ја сам у твојим годинама: *списак лажи*.
 
Ne plaćam jer mi ne pada na pamet kad se toliko bahate i novcem građana kupuju tursko i kinesko smece, dok se oni na vlasti voze službenim skodama, zašto oni ne kupe sebi kineski ili turski auto? Da su kupili Solaris, uzeo bih markicu na poslu umesto para, ovako ne želim da uzmem i plaćam ovo smece od prevoza i ima da se vadim na šta god, ali da platim neću i tu je kraj priče. I ima nas mladih koji ostajemo, ali mi nismo glasači vlasti i oni to znaju, pa pokušavaju da nas podmite sa jadnih 5000 dinara, ali to tako ne ide jer vidimo šta oni rade i ne gledamo tv.
Власт никада није користила ГСП. Пре шкоде суперб је био ауди, пре аудија је био мерцедес или опел. Градски челници, министри, намесници и намештеници, никада нису делили судбину обичног човека и нити ће. Увек су имали возила више категорије са првенством пролаза и раскрсници и саобраћају. Никада нису покушавали да се удубе у проблем свакодневице и да покушају да олакшају обичним људима.

Зато људи који имају паре купе ауто, а ови који немају, не плаћају превоз.
 
Све те разумем. Немаш где паркираш, литар 200 динара, аутобус пун ко чеп.

Овде је неко изнео да је месечна или годишња карта у Прагу јефтинија него у Београду. Све ми је јасно.
 
Држава када треба да се иде у рат, да се плаћа превоз и да се плати Инфостан: колико година имаш, коњу?
:ROFLMAO:

Jeste, kako da ne, eno puni autobusi BusPlus kontrolora koji šikaniraju i ispituju mlade o godinama. :ROFLMAO: Koliko sam ih samo puta gledao da bace pogled na mlado lice (bilo muško bilo žensko) i samo produže dalje bez da ga uopšte pitaju koliko ima godina i da li ima kartu. Polovina Beograda maloletnici i osnovci bogte.
 
Ali stvarno jeste suludo da mladji od 15 god placaju karte....i da je mesecna za NEZAPOSLENE 1100 dinara.
Pa odakle njemu koji nema posao (primanja) para da plati tu mesecnu ? E tu im je glavna greska....kada bi karte bile povoljnije i kada bi imala da se kupi godisnja po jos povoljnijim uslovima, da vidite kako bi ljudi vise kupovali karte.

Ovako, najave o nzm koliko kontrolora i ulascima samo na prva vrata, i rezanjem vozila i prekrajanjem reda voznje (na period kamenog doba) na nasu stetu, ne rade nista sto bi mene obavezalo da kupujem kartu.
Zasto bih kada se kvalitet usluge uredno srozava svakog meseca ? Nekad sam cekao 11 min u spicu a sada 16-18 min. Pa kad se pokvari ili ne dodje (svakog dana zbog nekvaliteta voznog parka SP Kosmaj) pola sata...ej znate li sta na zimi i vetrometini znaci pola sata ?

Poenta je da im je los pristup gradjanima jer ovi "strucnjaci" koji se nikada nisu vozili gradskim prevozom odlucuju i palamude, a istina je da su jako nesposobni :mad:
 
Sve to za stručnjake iz fotelje i katedri stoji, kao i za srozavanje javnog prevoza. Ali ima nešto krajnje bezobrazno i ogavno u tome da BusPlusičari trkeljišu svakoga ko izgleda starije od 23-25 i drže mu lekcije o etici, ekonomiji, pravu i tehnologiji transporta putnika, a prolaze pored osoba za koje se iz aviona vidi da imaju 20 godina, često se za neke čak i vide da rade, i ništa, svi kao treba da se pravimo i međusobno ubeđujemo da su to mali osnovci koji još nisu izvadili ni ličnu kartu, a kamoli BusPlus.

I dok se gomila tih malih bezobraznika ignoriše (čast izuzecima kojima roditelji uredno plaćaju karte), penzioneri se ovde satanizuju i krive za sve probleme, kako u gradu tako i u državi. A ironija ne može biti veća. Penzosi su najposlušnija demografska grupa, dok su upravo tinejdžeri i mladi u studentskom dobu najneposlušniji.

A često i najlicemerniji. (opet, čast izuzecima) Pitajte klince koliko njih se još prvog dana prijavilo za svaku podelu novca koja je bila. Ima da vam se hvale kako su se snašli u svoj birokratiji i dokumentaciji još za ono prvo deljenje para, za vreme Korone, kada je tek uspostavljen taj servis i taj koncept prijave i deljenja para. A onda ih pitajte koliko njih je izašlo na izbore ili referednum o Ustavu. Koliko njih je uložilo pola sata i 500 metara hoda za to. J' im se bre za sve. A isto tako im se j' i da plate kartu. Pa dobro, možemo i tako, samo onda nek se ne čude pojedinci kada i to naiđe na reakciju i adekvatne odgovore.


I inače, nevezano sad za ovu temu nego generalno govoreći, baš je upadljivo kako u ovom mrzovoljnom naopakom narodu vlada ta neka zakonitost, da kada se ukaže na licmerje klinčadije i mladih (i njihovih današnjih opaljenih roditelja), kojima se j' da odu do glasačkog mesta ali su zato prvi u jurišima na državnu pomoć... to se ignoriše. A zato kada treba penzosima nešto da se prikači, od istrebljenja dinosaurusa, preko stvaranja Jugoslavije, nestašise šećera, pa sve do disfunkcionalnog prevoza, onda odmah rade kuke, motike, etikete, baklje i lomače.

Mladi = uvek u pravu
Penzosi = uvek đubrad

Idiotizam i licemerje van svake pameti.
 
Poslednja izmena:
E, možda je mogao taj izgovor 'skupe su karte' donedavno, ali mu je istekao rok. 90 dinara je sasvim beznačajna suma danas.
 
Čekaj, samo što nisu digli paralelno spuštanjem svega ostalog, od redovnosti i frekvencije do radnog vremena i udobnosti.
Evo dođe i taj dan, danas u 18:45 BMC na 52 na Sajmu ka Ceraku. Ne, ne plaćam! :bubanj:

Što više novih kurcšlus(bus)eva, sve manje plaćenih karata pa da vidimo dokle će! Treba napraviti anketu tipa: Da li odobravate povećanje cene prevoza imajući u vidu stanje istog? Garant da normalni ne odobravaju ni zadržavanje, kamoli povećanje. Kada ti sve padne mora i cena, i tu mislim da pravnici potpuno podbacuju jer se previše oslanjanju na varijabilne troškove, a premalo na efikasnost od strane prevoznika i grada (što uključuje kako udeo drugih efikasnijih sistema tako i mrežu linija koja više ne liči ni na šta).
 
Trebalo bi prvo vozači jednog dana da, svi, sipaju gorivo na pumpi i ne plate.

Znaš koliko mi puca jeleče da me država dere za litar benzina da bih finansirao nekog tatinog sina koji nosi patike od 14.000 a mnogo mu 90 din. za kartu?

Pravda za ljude koji plaćaju. Dosta više maoističke demagogije. Kondukteri i 150 dinara karta, uz potvrdu iz centra za socijalni rad može i besplatno.
 
:ROFLMAO:

Jeste, kako da ne, eno puni autobusi BusPlus kontrolora koji šikaniraju i ispituju mlade o godinama. :ROFLMAO: Koliko sam ih samo puta gledao da bace pogled na mlado lice (bilo muško bilo žensko) i samo produže dalje bez da ga uopšte pitaju koliko ima godina i da li ima kartu. Polovina Beograda maloletnici i osnovci bogte.
Малтретирају ли бабе? Питају ли старце јесу ли уплатили карту?
 
Ali stvarno jeste suludo da mladji od 15 god placaju karte....i da je mesecna za NEZAPOSLENE 1100 dinara.
Pa odakle njemu koji nema posao (primanja) para da plati tu mesecnu ? E tu im je glavna greska....kada bi karte bile povoljnije i kada bi imala da se kupi godisnja po jos povoljnijim uslovima, da vidite kako bi ljudi vise kupovali karte.

Ovako, najave o nzm koliko kontrolora i ulascima samo na prva vrata, i rezanjem vozila i prekrajanjem reda voznje (na period kamenog doba) na nasu stetu, ne rade nista sto bi mene obavezalo da kupujem kartu.
Zasto bih kada se kvalitet usluge uredno srozava svakog meseca ? Nekad sam cekao 11 min u spicu a sada 16-18 min. Pa kad se pokvari ili ne dodje (svakog dana zbog nekvaliteta voznog parka SP Kosmaj) pola sata...ej znate li sta na zimi i vetrometini znaci pola sata ?

Poenta je da im je los pristup gradjanima jer ovi "strucnjaci" koji se nikada nisu vozili gradskim prevozom odlucuju i palamude, a istina je da su jako nesposobni :mad:
Наравно да је сулудо, али лице млађе од 15 година не гласа. Не може да искаже своје незадовољство.

Одакле незапосленом да плати месечну? Одакле му за Инфостан, за струју, за храну? Ни за то их нико не пита.

Има годишња карта. На сајту пише да може да се купи, али она је повољнија неких 5 или 10% максимум. Наравно ту је и годишња за пензионере: 400 дин. све зоне целе године.

Пензионер иде да гласа. Сваки избори, редовно у 8 ујутру. Сви до једног. Нико не прескаче. Младих нема.
 
Vrh