Samo da podvučem - ja jesam za ovu meru, ali kada bude bilo barem 50% više autobusa.
To nije dovoljno, moraju i sama stajalista da se dovedu u red. Nisu problematicna samo stajalista koja sam malopre naveo. Ona su problematicna i zbog guzvi, i zbog rasporeda i zbog presedanja. Na sve njih, ima jos desetine stajalista sirom grada na kojima sada, u ovim uslovima, nema velikih guzvi. Ali kada bi se sutra uveli redovi ispred prednjih vrata, ljudi bi se sudarali i gurali. Primer toga je stajaliste Stratimiroviceva ispred suda u Ustanickoj, koje je zatvoreno sa tri strane. I kada izadjes iz autobusa i refleksno krenes ka trotoaru, "udaras" na stakleni zid i shvatas da moras da ides okolo. I ljudi se tamo u toku spiceva redovno sudaraju i mimoilaze.
Ima jos mnogo, mnogo drugih lose projektovanih stajalista po gradu na kojima takodje redovi nikada ne bi funkcionisali, iz brojnih razloga (imaju rupe, ili saksije, ili stepenike, ili su zagradjena, ili nabijen kiosk, itd, itd...)
A na stranu sve to, recimo i da su sva stajalista u Beogradu idealna. Ja bih opet bio protiv te prakse ulaska samo na prednja vrata. Zato sto bez obzira koliko stajalista bila idealna (a nece nikad biti), besmisleno je traziti od nekoga ko je sad u 31 i hoce prekoputa Hrama da predje u 48 ispred njega, da se maltretira da izlazi na srednja vrata 31, pa da se probija kroz mase ljudi do prednjih vrata 48 ispred. Jednostavno, kretanja i tokovi ljudi u Beogradu su u tim situacijama haoticna i stresna. Ocekivati u tim situacijama da ljudi prave neke uredne tokove, redove i pozicije, je prosto nerealno. To kazem kao neko ko je em preko 30 godina u prevozu, em sam par puta isao i da brojim i popisujem sve i svasta, i to jos u doba dok Beograd nije pucao po savovima, a sad je triput gore. Odgovorno tvrdim da je to neizvodljivo. Ma koliko vozila imao, cak i 2000 vozila i cak i da su sva stajalista idealna. Dzaba, zato sto ima strasno mnogo presedanja, mnogo grabljenja, mnogo guranja i mnogo zurenja. Nemoguce je upravljati tim stvarima.
A i opet ostaje problem samog kretanja unutar vozila, sto je tek nauka za sebe, jer ljudi cesto sa sobom nose sve i svasta. A i zabole ih da, posto se sklone od vrata (<- ako su normalni), da marsiraju kroz salon radi bilo koga. Mene prvog, pogotovu kad se vracam kuci umoran ili je u autobusu sauna (sto je redovno od aprila do oktobra). Ako imam gde, ako imam lufta, sklonicu se sa vrata i negde van prolaza da ne smetam i to je to od mene. Apsolutno mi ne pada na pamet da izvodim akrobacije kroz 10 metara vozila od 1. do 2. i 3. vrata samo zato sto je neko iz DJP to video negde u nekom Nemackom Paracinu pa pomislio kako bi to isto moglo da se primeni i na srpsku prestonicu i dom 1/3 cele srpske populacije...