Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

nekianonimnilik":168vcxzd je napisao(la):
пре бих ГСПу (не приватним превозницима) директно плаћао 100 евра месечно него овим лихварима и динар, званично 8% карте иде ГСПу, а реално је вероватно ближа бројка 0.000000000000000000000000000000000000008%

Navedeni procenat ide Apexu (ili kako se već sad zovu) , a ostatak dele GSP i privatnici + dobijaju duplo više od direkcije za javni prevoz tj iz budžeta grada...
 
Нисам правник, али у закону стоји између осталог:

VI OVLAŠĆENJA SLUŽBENIKA OBEZBEĐENJA

Član 46

Za vreme vršenja poslova fizičke zaštite, službenik obezbeđenja je ovlašćen da:

1) izda upozorenje ili naređenje licu ili zabrani licu ulazak i boravak u štićenom objektu;

2) proveri identitet lica;

3) zaustavi i pregleda lice, predmete ili prevozno sredstvo;

4) privremeno oduzme predmete;

5) privremeno zadrži lice;

6) upotrebi sledeća sredstva prinude, pod uslovima utvrđenim ovim zakonom, i to:

(1) sredstva za vezivanje;

(2) fizičku snagu;

(3) gasni sprej;

(4) posebno dresirane pse;

(5) vatreno oružje.


2. Provera identiteta lica

Član 48

Službenik obezbeđenja proverava identitet lica:

1) koje ulazi ili izlazi iz štićenog objekta ili se u njemu zatekne;

2) koje ugrožava štićeni objekat, prostor ili lice;

3) prema kome upotrebljava sredstva prinude ili koja privremeno zadržava.

Provera identiteta vrši se uvidom u ličnu kartu ili drugi identifikacioni dokument sa fotografijom izdat od nadležnih državnih organa.

Provera identiteta maloletnog ili drugog lica može biti izvršena na osnovu izjave lica čiji je identitet proveren.


https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o ... jenju.html



Е сад, како се то правно тумачи, докле сеже... то већ не знам. Нисам правник.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Kao sto sam ocekivao, BusPlus ce na osnovu ovog zakona da proba da napravi pricu da je vozilo objekat koji stiti to njihovo obezbedjenje, te da imaju pravo da "proveravaju identitete lica" u njemu (citaj - da legitimisu) i da "privremeno oduzimaju predmete" i "privremeno zadrze lice" (do dolaska policije).

Znaci sad se sve vrti odnosno vrtece se oko toga da li obezbedjenje BusPlusa ima osnova da vozilo JGPa smatra i deklarise kao svoj sticeni objekat.
 
Ово је намештање посла нечијој фирми за обезбеђење.
 
Samo da ne bude kao onaj slučaj kada su kod Karađorđevog parka izveli čoveka iz vozila pa ga onda komunalci odveli iza ćorka da mu "objasne" neke stvari, a čovek na kraju završio sa lakšim potresom mozga.
 
ZAKON
O LIČNOJ KARTI
("Sl. glasnik RS", br. 62/2006, 36/2011 i 53/2021)

Član 21

Lice koje je po odredbama ovog zakona dužno da ima ličnu kartu dužno je da je nosi i da je pokaže na zahtev službenog lica ovlašćenog za legitimisanje.

Da li postoji neki drugi Zakon / odredba koji propisuje kome smo dužni da pokažemo ličnu kartu?

Koliko pratim, službena lica su sudije, policija, komunalna milicija, a nisu pripadnici obezbeđenja.

Da se razumemo, smatram da je potrebno pisati kazni i omogućiti legitimisanje, ali da sve bude u skladu sa zakonom. Zaista ne znam kako to treba izvesti i kako je zakonski definisano u drugim zemljama.
 
OK, izgleda da ipak mogu

https://www.paragraf.rs/100pitanja/prav ... djana.html

Službenici obezbeđenja su, odredbom člana 46. stav 1. tačka 1) Zakona o privatnom obezbeđenju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2013 i 42/2015) ovlašćeni da za vreme vršenja poslova fizičke zaštite, između ostalog, provere identitet lica koje ulazi ili izlazi iz objekta ili prostora koji se obezbeđuje i u samom štićenom prostoru, a odredbom člana 47. st. 1. i 2. istog zakona da se provera identiteta vrši uvidom u ličnu kartu ili drugi identifikacioni dokument sa fotografijom izdat od nadležnih državnih organa i da službenik obezbeđenja neće dozvoliti ulaz u štićeni objekat ili štićeni prostor licu koje, na zahtev obezbeđenja, odbije da se identifikuje prilikom ulaska.

E sad kvaka 22: da li smeju da podatke prosleđuju trećem licu (kontroloru) ?
 
Koliko znam, ne smeju da proslede direktno ali smeju da zovu nadležne organe da reaguju.

Ali to nije presudno. Ono što je najbitnije je da li po zakonu BusPlus ima pravo da vozila javnog prevoza smatra svojim objektima koje obezbeđuju.
 
@Bender
U ovom slučaju oni obezbeđuju lice (kontrolora), a ne objekat (vozilo).

Da li onda policija ili kom. milicija mogu da predaju lični dokument kontroli? Odnosno da sad, kako je gore napisano, obezbeđenje zadrži lice do dolaska policije/milicije, pa da onda oni reše stvar.

I sad, koji je to pravni osnov da obezbeđenje može da legitimiše, jer ono vrši posao obezbeđenja kontrole? Šta ako putnik nema kartu, želi da izbegne kaznu tako što neće da pokaže lični dokument, pa onda želi da izađe, pritom ponašajući se bez ikakvih znakova pretnje (povišen glas, guranje, i sl.)? Ne vidim nikakav tu osnov da obezbeđenje može tek tako, koga god hoće, da legitimiše, a da osoba ne ugrožava bezbednost lica koje se obezbeđuje. Uostalom, službenici obezbeđenja ne prolaze nikakve specijalne obuke, koliko znam. Zapošljavaju i mlade osobe, bez iskustva, bez ikakvog profila, i onda oni rade tipa u tržnim centrima.
 
Nisi dužan da pokažeš l.k a oni ne smeju da te fizički zadrže. Kraj priče.
 
Odrede za uterivanje straha treba ignorisati.
 
Oбезбеђење возила на делу, 28.31 минут. :kafa:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0YD1kQ2s0qY[/youtube]
 
Sve ovo mi je nekako začarani krug. Još 90tih je odlučeno da gradski prevoz bude amortizer socijalnog mira i da se toleriše vožnja bez karata. Ne mogu reći da je to bilo legalno ali je razumljivo u tom haosu koji smo tada doživljavali kao društvo. Pošto živim na okretnici Zvezdara gde su u blizini studentski domovi Penezić i Burdžević od kada znam za sebe gledam uplakane devojke kako ih kontrola kažnjava uglavnom izvodeći iz vozila na okretnici. Razlog tome je što muškarci prete nasiljem ili zauzmu agresivan stav te kontrola ne želi da ulazi u sukob sa njima pa tako dolazimo do diskriminacije da se ženama naplaćuju karte dok bahatim kretenima ne.

Za primer moj frizer je rekao da pošto ima 2.10 je dobio besplatnu životnu kartu za GSP. On nije agresivan ali veli da je bolje taj novac da iskoristi na svoje poroke nego da da državi, njemu čak nije ni argument taj šibicarski koji se ovde izvodi da neće da daju privatniku novac. Moram priznati da sam i sam dok sam imao kartu nekoliko puta zauzeo agresivniji da ne kažem besniji stav dok mi prilazi kontrola i uglavnom su me ignorisali.

Javni prevoz je retka javna usluga za koju ne dobijaš račun kao Infostan pa imaš mogućnost hvatanja krivine, glumljena velikog revolucionara švercovanjem i.t.d.

U Bratislavi sam pre neku godinu ušao na okretnici u nedođiji u bus u 23h, nisam imao kartu jer sam velio ma neće kontrola. Pogađate, kontrola ulazi i pazite sad meni naplaćuje kaznu od 50 evra dok ženskoj osobi sa kojom sam bio nije jer je bila logika da je dovoljno da mene nauče pameti. Otprilike su bili stava da sam ja mangup nagovorio nju da se švercuje pa je logično da mene kao kolovođu kazne. Kod nas bi se to završilo time da se ja izvučem dok bi devojka uplakana na sledećoj stanici davala podatke.

Naplata je sramotno mala i mora se povećati. Mogućnost švercovanja u BG Vozu je skoro nemoguća zbog peronskog ulaza, tako će biti i sa metroom. Koliko god bilo uvreženo u našem društvu švercovanje nije normalna stvar. Povećavanjem naplate moćićemo i da tražimo veću odgovornost GSP-a, privatnih operatora javnog prevoza kao i Grada. Prevoz trebaju da plaćaju svi i da se jednako kažnjavaju ukoliko to ne čine, zakon je za sve isti dok Grad treba da subvencionisam kategorijama omogući besplatan ili jeftiniji prevoz.

Ugledajmo se na Beč u pogledu javnog prevoza kao i cene karte od 1 evro dnevno to jest 365 evra godišnje jer je on primer grada koji se ističe čak i na tribinama o besplatnom prevozu u svetu kojima sam prisustovao u poslednje vreme.
 
Švercovanja na BG:vozu itekako ima, kontrolor koji mi je jednom rekao na Karađorđevom parku da je preskupo i da se samo provičem. Na Vukovom spomeniku redovno viđam ljude koje poštaju da obiđu. Kad se izgradi Metro i BG voz i kad svaka stanica bude imala kontrolisan ulaz sa obezbeđenjem (Transit Police ili Komunalna ili privatno obezbeđenje) tad možemo pričati o nekoj boljoj naplati jer će ljudi morati da koriste te sisteme pa će i sami kupovati karte.
 
Генерални став у народу је да се држави плљти што мање колико је могуће, пошто се већ доста краде од народа кроз рачуне за струју (и лоповску тв претплату) а посебно кроз инфостан. Мени су баш рођени Београђани причали да треба да се шверцујем и препоручивали ми БГ воз као превоз без икакве контроле.
Мишљења сам да је цена претерана за услугу која се нуди, и да би 50 рсд по вожњи било поштеније, као и 1500 месечна за све категорије и зоне. Многи људи се одлуче на лично возило када упореде цену и услугу коју пружа ЈГП у БГ.
 
Генерални став у народу је да је лоповлук одржив вид функционисања друштва и да човек не треба да тежи да буде изнад животиње

Бесмислено је веровати да те кукавичлук / понизност пред државом у контексту висине пореза оправдава да будеш лопов
 
Sve to stoji ali prestaje da važi onog momenta kada nesposobna odvratna Gradska vlast i DJP počnu da hronično kasape polaske i ukidaju linije da bi prikrili užasno stanje u preduzeću i nedostatak vozača, a na šta su pojedini ljudi i stručnjaci upozoravali godinama pre nego što je problem eksplodirao.

Jel primetio još neko da u Beogradu već 5 godina jedno 20% svih linija ima izmenjene trase usled hroničnih ''radova'', a neke su bogme i trajno sahranjene, poput 19? Jel to normalno? Jel normalno da plaćaš mesečnu kartu 15 godina a zauzvrat da ti 20% (nekada) raspoloživih linija bude delimično dostupno, onesposobljeno ili pak ukinuto?
 
Rekonstrukcija Trga Republike je trajala duže nego izgradnja nekih nebodera i držala je centar grada sa 20ak linija poremećenim preko godinu dana.
Kao da to nije bio dovoljan bezobrazluk sam po sebi, otpadi iz Grada i DJP su iskoristili tu priliku da ukinu 19, da iskasape 21 i 22, a u jednom momentu su probali da ukinu i 28, pa su njeni korisnici uspeli da se izbore da je zadrže, ali na uštrb sakaćenja 21 i 22 i smanjenja polazaka na drugim linijama.

Rekonstrukcija Slavije je isto držala grad kao taoca 2 godine. I remetila ili onemogućavala rad preko 20ak linija. Al ajde da je barem postignuto i napravljeno nešto bog zna šta, nego jedino što je valjalo od nje su fontana i novi kružni tok, dok su plato i pešački tokovi odnosno prelazi potpuni promašaj i fijasko koji se i dan danas dorađuju.

Rekonstrukcija Savskog trga je takođe držala grad kao taoca, onemogućavajući rad između 20 i 30 linija (mrzi me sad da prebrojavam sve) skoro 2 godine. I još uvek traje. Još uvek remeti i ne dozvoljava puštanje tramvaja u Savsku jer imbecili ne mogu da završe crpnu stanicu i kolektor.

Rekonstrukcija ''Četiri promašaja''... to je tek priča za sebe. Blatište i g(r)adilište koji drže 3 kilometra grada zablokiranim 2 godine i još uvek traju!!!

A pre svega toga... pre nego što je usledio taj talas manitih rekonstrukcija koje se otežu u tri lepe, u periodu od 2014. do 2017. imali smo praksu da se svaki treći dan - ali bez preterivanja - svaki treći dan zatvori neka od najvažnijih i najprometnijih ulica u gradu. To me je bilo i nateralo onomad da otvorim temu o tome, jer sam počeo da primećujem da ulice, koje mi plaćamo i izdržavamo, više ne rade nego što rade. Prisetite se, bilo je zatvaranje Kralja Milana svakog vikenda, zatim zatvaranja zbog snimanja, zbog delegacija, zbog najmanjeg protesta, zbog ''ekoloških akcija'' i koječega. Tek nakon otvaranja te teme i skretanja pažnje na taj problem serijom reportaža o hohštapleraju Grada, i nakon lavina besnih komentatora na sajtovima vesti, Grad se smilvao da sjaše s takvim glupostima i da vrati ulice u funkciju. Ali avaj, ubrzo nakon toga počele su serije rekonstrukcija kojima nema kraja. I kasapljenje 20% linija zbog zatvaranja ulica pretvorilo se u kasapljenje 20% linija i trajno ukidanje nekih zbog nenormalno dugih radova.

Jel to normalno? Jel to korektno?

Naravno da ima ljudi koji ne plaćaju kartu zato što žele da imaju 1.200, 3.500 ili koliko već dinara više za sebe pa traže izgovore i imaće ih sve i da mesečna košta 100 dinara. Ali ima i nas koji odbijamo poslušnost i ispunjavanje našeg dela ugovora ne zato što nećemo da plaćamo, nego zato što nam je pun kufer da u svakom momentu u zadnjih 5 godina bar 20% linija u gradu ide izmenjenim trasama ili da više ni ne postoje.
 
Да додам на списак осакаћеног превоза и БГ воз за Батајницу.
 
Ne razumem švercovanje bez artikulacije i operacionalizacije zahteva i kritike ka gradu i pružaocima usluga, a ona za sada ne postoji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862303#p862303:39uvqdg9 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Пон Јул 05, 2021 11:16 am[/url]":39uvqdg9]Sve to stoji ali prestaje da važi onog momenta kada nesposobna odvratna Gradska vlast i DJP počnu da hronično kasape polaske i ukidaju linije da bi prikrili užasno stanje u preduzeću i nedostatak vozača, a na šta su pojedini ljudi i stručnjaci upozoravali godinama pre nego što je problem eksplodirao.

Jel primetio još neko da u Beogradu već 5 godina jedno 20% svih linija ima izmenjene trase usled hroničnih ''radova'', a neke su bogme i trajno sahranjene, poput 19? Jel to normalno? Jel normalno da plaćaš mesečnu kartu 15 godina a zauzvrat da ti 20% (nekada) raspoloživih linija bude delimično dostupno, onesposobljeno ili pak ukinuto?

Одакле новца за за све те линије и возаче ако ће људи масивно да се шверцују?

Ако сматраш да је цена карте довољна за функционисање целог система а да не функционише јер се краду паре онда се бориш за транспарентност и фискалну контролу предузећа; не шверцујеш се на леђима својих суграђана. Шверцери не краду паре од "државе" већ од тебе који плаћаш ко бу**** превоз (а самим тим и гориво, плате итд.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862324#p862324:14keyr8t je napisao(la):
vucko » Pon Jul 05, 2021 12:25 pm[/url]":14keyr8t]Ne razumem švercovanje bez artikulacije i operacionalizacije zahteva i kritike ka gradu i pružaocima usluga, a ona za sada ne postoji.
Idi na Slaviju i čekaj liniju 19. Eto ti i aritkulacije i ''operacionalizacije''.

Nemoj mi samo ti i tvoji da mi pričate o ''artikulaciji'' jer otkako ste izdejstvovali svoju liniju 28 kod stvorenja sa mog avatara, sve ostale linije su desetkovane osim 41. Namirio vas da mu se skinete s grbače a zato iz**bo ostatale delove grada koje opslužuju trolejbusi.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862333#p862333:14keyr8t je napisao(la):
Kailan » Pon Jul 05, 2021 12:46 pm[/url]":14keyr8t]
Одакле новца за за све те линије и возаче ако ће људи масивно да се шверцују?

Ако сматраш да је цена карте довољна за функционисање целог система а да не функционише јер се краду паре онда се бориш за транспарентност и фискалну контролу предузећа; не шверцујеш се на леђима својих суграђана. Шверцери не краду паре од "државе" већ од тебе који плаћаш ко бу**** превоз (а самим тим и гориво, плате итд.)
Ah, stara priča ''kokoška ili jaje'' iliti u ovom slučaju ''da li se ljudi švercuju jer je prevoz loš ili je prevoz loš jer se ljudi švercuju''.
Pa ljudi su se švercovali u mnogo manjoj količini od 2012. do 2016. pa smo za nagradu dobili sakaćenje polazaka i ukidanje linija.
Štaviše, ja koji sam svakog meseca plaćao mesečnu kartu 15 godina, dobio sam raspadnuta vozila. Prešao sam preko toga. Onda sam dobio i vozila kojima leti klime ne rade. I preko toga sam prešao. I za kraj sam dobio to da se linije ukidaju a polasci sakate pod izgovorom presmešne korone i objašnjenjem ''što manje vozila puštamo, to će biti manje gužvi i manje virusa''. E tu sam podvukao crtu i prestao da ispunjavam svoj deo ugovora.

Zaključak: GSP, Grad i DJP će drpati i varati svoje korisnike plaćali oni kartu 0%, 50% ili 100%.
Da sutradan svaki putnik u Beogradu počne da plaća kartu, GSP, Grad i DJP će opet nastaviti da sakate polaske, da ukidaju linije i da kubure sa vozačima. Zato što su to institucije rupe bez dna, u kojima se krade već 50 godina, i krašće se još toliko. I uzrok toga nije neplaćanje karata koliko je trulež i hohštapleraj među njima samima.
 
Превоз је лош зато што је култура у Србији култура лоповлука где и Град и грађани теже да гледају само свој џеп и ремете функционисање друштва зарад крађе. Изговоре и оправдања ће већ накнадно наћи без проблема, као што се види из твоје "анализе" и "закључка" који си сам извео без ама баш икаквих података. Није ни битно шта је истина, битно је шта звучи довољно добро да привремено умири савест за кукавичлук/лењост/лоповлук док пројектујемо кривицу на Нато, Европу, бившу власт, садашњу власт, капитализам, пољопривредну револуцију итд. итд.

Ниједан добар систем на свету није пао са неба и ниједан систем неће остати без корупције без спољне реакције оштећених странки
 
Jeste da je plaćanje i kvalitet prevoza povezano, ali ovde se traži od građana da plaćaju, a oni pogoršavaju uslugu non-stop. Potpuno je normalno da u tom slučaju neko ko je redovno plaćao i koristi taj prevoz u jednom trenutku popi*di i kaže "neću više da plaćam.

Plus što bez Komunane milicije ne mogu da kazne nekoga ko zna svoja prava.

Imaju sve novce ove zemlje, sav pravni sistem i ne mogu da organizuju kažnjavanje.

Hajde da daju primer time što se oni voze prevozom, ali bukvalno njih to ne zanima jer ga ne koriste.

Kako da povećaju naplatu?

Neka samo malo, ali zaista malo (recimo na 80 din) spuste cenu karata i pravno regulišu obavezu legitimisanja putnika i naplaćivanja kazni.

Ali, neka istovremeno kazne direktora i sve rukovodice za svako neispravno vozilo u prometu (zabranom zapošljavanja u javnom sektoru)
 
Vrh