Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

BusPlus suspendovao kontrolorku, istraga u toku

Operator beogradskog BusPlus sistema saopštio je da je u toku istraga incidenta na liniji 88, kod stajališta Arhiv Grada Beograda na Novom Beogradu i da je njihova radnica suspendovana do okončanja utvrđivanja okonosti koje su dovele do tog događaja. Mediji su prethodno preneli objavu s društvenih mreža jedne putnice, koja tvrdi da ju je kontrolorka na toj stanici više puta udarila aparatom za čitanje karata po glavi, zato što ju je navodno zgazila u javnom prevozu.

U današnjem saopštenju se dodaje da kontrolorka koja je učestvovala u incidentu neće raditi do utvrđivanja svih okolnosti koje su dovele do tog događaja.

„Verujemo da ćemo imati više detalja o ovom neprijatnom događaju kada svi učesnici budu saslušani i kada sve činjenice budu rasvetljene. Građane molimo da ne ulaze u konfliktne situacije sa kontrolorima BusPlusa. Ističemo, takođe, da ćemo učiniti sve da zaštitimo naše sugrađane, ali i kolege kontrolore kako više ne bi dolazilo do sličnih dešavanja“, dodaje se u saopštenju.

izvor: Nova S
 
E bas im je super ovaj nedeljni red voznje na vec postojeci nedeljni red voznje.
Taman me podseti zasto vise ne placam kartu do daljnjeg.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838767#p838767:2574b1om je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Apr 05, 2021 1:02 pm[/url]":2574b1om]Naravno da postoje razlozi i naravno da stoji sve to, da se takvi sistemi naplate i kontrole (karata) koriste da ae unapredi prevoz. Ali isto tako,u tom sistemu, bas zato sto je u celosti implementiran, se resavaju i neki drugi problemi.

U Londonu nisam bio, ali cisto sumnjam da tamo voze autobusi kojima otpadaju prozori. I sumnjam da se tamo dozvoljava slepim putnicima i prevarantima da udju sa bubnjem i trubom u vozilo i maltretiraju ljude, cak i one koji placaju kartu uredno.

Ovo sto postoji kod nas, to je, najprostije receno, kao kad bi imao mrezu puteva na kojoj se putarina naplacuje i kontrolise: i putem naplatnih rampi, i putem vinjeta, i putem policijskih punktova na svakom cosku (ono, ko u Africi). I ocekuje se od vozaca da postuje i koristi sva ta tri. A kvalitet tih puteva i dalje ocaj.

Ono, previse je. Ne zelim da mesam teze i koristim ono "what about" ("a sta cemo sa...") ali dojadilo mi je vise.

Dojadilo mi je da 15 godina uredno placam uslugu koju koristim da bi druga strana vrdala, zakidala, zabusavala, otaljavala... i jos povrh svega ocekivala da ja svakog momenta dokazujem svoje postenje i vernost ugovoru (ocitavanjem karte pri ulazu, ocitavanjem pri izlazu,pokazivanjem kontroli...) a da ona radi odnosno ne radi kako joj dune.

Ako i nastavim da placam kartu uskoro (pre vracanja normalnog reda voznje) to ce biti samo i samo da ne bih dovodio sve ljubaznije kontrolore u nelagodne situacije. Ali ovako kao pruzilac usluge, GSP, DJP i Grad trenutno ne zasluzuju ni dinara, a kamoli pravo da ocekuju od druge strane 100% vernost i postovanje ugovora.

искрено, мени жао само љубазних контролора, међутим било је и љубазних припадника СС дивизија, који су исто само радили свој посао и то потпуно легално, тако да некад заиста треба оставити људскост по страни, ако нећеш да те људи послагани као сардине нападају зато што имаш образа да им тражиш карту за душегупку, па брате немој да радиш за окупатора
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=846336#p846336:1rf6znch je napisao(la):
Bender Rodriguez » 30 Apr 2021 04:21 pm[/url]":1rf6znch]E bas im je super ovaj nedeljni red voznje na vec postojeci nedeljni red voznje.
Taman me podseti zasto vise ne placam kartu do daljnjeg.

Zato ćemo valjda tamo 30-neke imati više boljih alternativa ovoj tiraniji od upravljanja javnim prevozom. Kad dignu cenu metroa svi u dron. Neće moći da uvedu congestion charge jer ni neće više biti gužve (trodimenzionalni koridori) hahaha. :lool:

On-demand, door-to-door baziran transportni sistem eliminiše prostor za manipulaciju dostupnosti usluge (bez smanjenja cene, često uz povećanje) u vidu ukidanja linija, redukcije polazaka bez obzira na nivo korisničke pogodnosti (convenience). Život van grada, rad od kuće imaće sve više smisla. Tolerancija povremene vožnje skupljom uslugom dostiće novi nivo, kao i nivo netrpeljivosti prema nestabilnoj usluzi (throttling sistemu) JGP. Kao i sve drugo neće moći doveka. Al videćemo, vreme će pokazati.
 
Izvor: istorijskizabavnik.rs

Ne plaćate Busplus? DVA NAČINA ŠVERCOVANJA iz prošlosti ORIGINALNIJA su od svih vaših izgovora.

Ako mislite da je švercovanje u gradskom prevozu nastalo sa Busplusom, komunalnom policijom i ovovremenim kontrolorima grdno se varate! To je prestonički problem “od kada je sveta i veka”.

Strategije i onih koji bi da se voze, a da ne plate, i onih kojima je posao da ovakve hvataju su se istina promenile, ali je princip ostao isti – neplatišama nešto u stilu “ne možeš ti meni da naplatiš kaznu ako ne možeš da me uhvatiš”, a ridžovanima “ako ne platiš, ne možeš da se voziš i tačka”.

Evo kako su danas neki Beograđani u ozbiljnim godinama, u mladosti pokušavali da nadmudre kontrolore GSP-a.
Ko je stariji – kontrolor ili švercer?

Prvi izveštaji o neplaćanju karata pojavljuju se u novinama s kraja pedesetih godina. Beograd tek što je narastao i nakon Drugog svetskog rata postao višemilionski grad, pa je negde u to vreme stvorena i slika o gužvama i pretrpanim autobusima koja javni prevoz u prestonici prati i danas.

Godine 1951. karta je poskupela petostruko! Ulazilo se na jedna, zadnja vrata pored kojih je uglavnom sedeo kondukter. Ako to nije bio slučaj, kondukteri, obično dvoje, kretali su se po vozilu. Ako bi neko i uspeo da se u gužvi provuče bez karte, sačekali bi ga kontrolori! I tako je Beograd dobio svoje prve “ridžovane”!

Ipak, ni šverceri nisu sedeli skrštenih ruku! Neplaćanje karte s kraja pedesetih godina i tokom šezdesetih uglavnom se povezuju sa delovanjem “problematične omladine”. Izveštaji kažu da “ovi mladići izgledaju opasno” i da se kontrolori plaše da im priđu jer “nose skakavce i sekirice”.

Druge neplatiše (valjda one malo manje opasne) nisu ni ulazile u prevoz već bi se vozile okačene sa spoljne strane i tako izbegli plaćanje karte. Dobro pogledajte ovaj snimak nastao na Beogradskim ulicama 1969. godine. Uočićete švercere u čak dva navrata:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jy0MuFlh2A8[/youtube]

Najbolji prijatelj svakog švercera – selotejp

Beograd je 1975. godine počeo sa uvođenjem mašina za poništavanje karata. Do 1978. godine kondukteri su zauvek napustili vozila GSP-a. Kontrolori su, naravno, ostali.

Osamdesete godine donele su popularne “pantljičare” – karte za više vožnji koje su se ubacivale u aparat koji ih je pečatirao.

https://www.istorijskizabavnik.rs/blog/ ... adu-nekada
 
Izvor: N1

Licencirano obezbeđenje postaje deo kontrole karata u javnom prevozu u Beogradu
GSP-autobusi-Foto-Goran-Srdanov.jpeg

Kompanija "Kentkart Southest Europe" DOO od četvrtka počinje kontrolu karata u javnom gradskom prevozu, uz povećan broj kontrolora, u čijim timovima će biti i licencirano obezbeđenje, saopšteno je iz te kompanije.

„Kentkart“ navodi da će ovaj posao obavljati u saradnji sa kompanijom registrovanom za fizičko-tehničko obezbeđenje „Profi Team Plus“.

„Nakon zaključenja ugovora za naplatu i kontrolu karata putnika u vozilima javnog prevoza u Beogradu, a u cilju unapređenja poslovanja, naša kompanija Kentkart SEE DOO potpisala je ugovor sa kompanijom Profi Team Plus DOO iz Beograda. Do 30 licenciranih radnika obezbeđenja ove kompanije će biti raspoređeno na terenu zajedno sa kontrolorima kompanije Kentkart. Njihov primarni zadatak će biti preventivno delovanje u smislu izbegavanja sukoba u poslovima kontrole karata – voznih isprava, kao i zaštite poslovanja kako kompanije Kentkart, tako i poslovanja Grada Beograda“, navodi se u saopštenju.

U saopštenju se navodi da će ovo „umnogome unaprediti posao kontrole i predstavljati još jedan doprinos ove kompanije u realizaciji izvršenja ugovornih obaveza prema Gradu Beogradu, a sve sa ciljem povećanja efikasnosti rada kontrole i kvaliteta usluga“.

https://rs.n1info.com/vesti/licencirano ... -beogradu/
 
Lepo, lepo, sad plaćamo i fizičko obezbeđenje kontrolorima, a plaćamo i Kentkartu sistem...

Šta vredi plaćanje karte kad ovi stalno nove troškove izmišljaju, očekujem da sledeće budu kafe kuvarice raspoređene po gradu za kontrolu....
 
Da li mi to plaćamo dodatno? Koliko sam razumeo, prvo su potpisali ugovor za kontrolu karata itd, pa onda sami našli obezbeđenje. Oni neće dobiti dodatan novac za to obezbeđenje, samo je pitanje da li su sa svojom ponudom za Busplus povećali cenu, što onda nadoknađuje.
A poenta obezbeđenja je kakva? Osim da se zaštiti osoblje, ja ne vidim drugu poentu. Čemu onda komunalna milicija? Brine me da će na kraju to obezbeđenje služiti kao sredstvo za zastrašivanje putnika.
 
Jos cvrsci u nameri da im ne dam ni dinara i za to malo sto se vozim....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861688#p861688:sptchc8j je napisao(la):
marrecar » 01 Jul 2021 06:15 pm[/url]":sptchc8j]Da li mi to plaćamo dodatno? Koliko sam razumeo, prvo su potpisali ugovor za kontrolu karata itd, pa onda sami našli obezbeđenje. Oni neće dobiti dodatan novac za to obezbeđenje, samo je pitanje da li su sa svojom ponudom za Busplus povećali cenu, što onda nadoknađuje.
A poenta obezbeđenja je kakva? Osim da se zaštiti osoblje, ja ne vidim drugu poentu. Čemu onda komunalna milicija? Brine me da će na kraju to obezbeđenje služiti kao sredstvo za zastrašivanje putnika.
Па служиће баш за то, да застраше људе да се не возе без карте. Тако сам виђао да у Пешти опколе четворица набилдованих путника без карте, а писао је овде један форумаш са лица места и да у Дојчланду контрола карата носи ватрено оружје. У многим градовима сусрет са контролом није угодно искуство.

Циљ је, дакле, да путнику без карте буде непријатно, да се не понавља у бескрај ситуација кад каже опуштено "Немам", а контролорка немоћна продужи до другог који ће исто то рећи.
 
Ja sam trenutno malo finansijski rastrzan tako da nisam bi stigao da uplatim za jul (za jun jesam). Ali ako i budem opet uplacivao, to ce biti samo da ne bih otezavao dan onom broju ljubaznih kontrolora. Inace i dalje smatram da GSP i Grad sa ovakvim ponasanjem ne zasluzuju placanje, odnosno da ne ispinjavaju svoje obaveze ugovora.

A ako na jesen ponovo budu sakatili prevoz zbog presmesnog Kovida (logika "manje polazaka, manje guzvi, manje virusa") onda definitivno opet necu placati. Ili cu uplacivati svaki drugi mesec, dakle 50% ugovorne obavezey
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861783#p861783:1kq4lysd je napisao(la):
Пантограф » 02 Jul 2021 01:33 pm[/url]":1kq4lysd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861688#p861688:1kq4lysd je napisao(la):
marrecar » 01 Jul 2021 06:15 pm[/url]":1kq4lysd]Da li mi to plaćamo dodatno? Koliko sam razumeo, prvo su potpisali ugovor za kontrolu karata itd, pa onda sami našli obezbeđenje. Oni neće dobiti dodatan novac za to obezbeđenje, samo je pitanje da li su sa svojom ponudom za Busplus povećali cenu, što onda nadoknađuje.
A poenta obezbeđenja je kakva? Osim da se zaštiti osoblje, ja ne vidim drugu poentu. Čemu onda komunalna milicija? Brine me da će na kraju to obezbeđenje služiti kao sredstvo za zastrašivanje putnika.
Па служиће баш за то, да застраше људе да се не возе без карте. Тако сам виђао да у Пешти опколе четворица набилдованих путника без карте, а писао је овде један форумаш са лица места и да у Дојчланду контрола карата носи ватрено оружје. У многим градовима сусрет са контролом није угодно искуство.

Циљ је, дакле, да путнику без карте буде непријатно, да се не понавља у бескрај ситуација кад каже опуштено "Немам", а контролорка немоћна продужи до другог који ће исто то рећи.
Evo sad kažu iz Kentkart da će obezbeđenje imati pravo da legitimiše putnike "ukoliko putnik ne sarađuje i ne želi da pokaže putnu ispravu".
Dakle opet dva pitanja, da li je to stvarno tako regulisano zakonom i da li onda to obezbeđenje uopšte može da preda lična dokumenta kontroloru u svrhu pisanja kazne? I čemu koji k. onda služi komunalna milicija?
 
To do sada svakako niie bilo deo zakona. Jedino ako nisu nesto promenili. Ili ako BusPlus ne blefira
 
Blefiraju, naravno. Ja sam malo mator, pa se sećam i kako je TV Beograd (nije još bio RTS) blefirala sa famoznim 'švedskim TV-detektorom': https://m.youtube.com/watch?v=TiXnHW0oFEw

Ali neće biti prijatno - a biće naporno - raspravljati se sa dve ćelave konjine u trolejbusu o ustavnopravnoj tematici.
 
Evo da prenesem taj deo, izvinjavam se što sam bio malo lenj u prethodnom komentaru.

Licenirani radnici obezbeđenja služe kao pomoć kontrolorima i sprečavaće incidente, kažu iz kompanije Kentkart. Kako tvrde, licencirani radnici obezbeđenja imaće pravo da legitimišu putnike koji "grubo krše obavezu posedovanja putne legitimacije".


https://www.blic.rs/vesti/beograd/pitan ... -i/rc7klk7
 
Zanimljivo je ovo angažovanje odreda za uterivanje straha u javnom prevozu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861881#p861881:1em7ds4o je napisao(la):
Igor » 02 Јул 2021 07:01 pm[/url]":1em7ds4o]Zanimljivo je ovo angažovanje odreda za uterivanje straha u javnom prevozu.

Meni je vise zanimljivo to sto je potrebno uvesti naoruzano obezbedjenje da se ljudi nauce da moraju da plate za prevoz.
 
Ja se trudim da redovno plaćam kartu, ali ovo prevazilazi svaku meru. U stanju sam da platim i više a vozim se manje, ali brate očekujem neki prihvatljiv kvalitet usluge (šta god to njima značilo stručnjaci ipak znaju koji minimum treba ispuniti). Mada kad bolje razmislim od takvih siledžija i nema šta pametno da se očekuje osim nekog novog s*anja. :bash: Boli njih ona stvar da li će neko da se uguši s maskom, umesto toga ne izbacuju iz glave budžet, po cenu masovnog mobinga uterivanjem straha (ako ne platiš to te čeka) i ucenjivanjem (ako platiš dobićeš bolji prevoz).

Zapravo takva antisocijalna politika rezultira obmmanom javnosti. Kad im se osladi, umesto da prevoz bude unapređen ciklus mobinga se nastavlja. Ukoliko ne izbace tu mafijašku ideologiju naplata nikada neće ni biti dovoljna. Bolje da pripoje prevoz Infostanu i ćao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861884#p861884:29486r2y je napisao(la):
wexy » Pet Jul 02, 2021 8:32 pm[/url]":29486r2y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861881#p861881:29486r2y je napisao(la):
Igor » 02 Јул 2021 07:01 pm[/url]":29486r2y]Zanimljivo je ovo angažovanje odreda za uterivanje straha u javnom prevozu.

Meni je vise zanimljivo to sto je potrebno uvesti naoruzano obezbedjenje da se ljudi nauce da moraju da plate za prevoz.

Pa sumnjam da će odredi za uterivanje straha biti naoružani.
 
Wexy se pravi da ne zna da između BusPlusa i svakog putnika koji je izvadio njihovu legitimaciju, postoji ugovor. I da kada jedna strana ne poštuje ili zakida svoj deo obaveza, da i druga ima pravo da to radi.

Ja na primer plaćam kartu od početka srednje škole, i to mesečnu. 15 godina. Petnaest dugih godina. I nisam imao problem s time do skora, iako sam imao dosta zamerki. Ali sam prestao prošle godine kada su zbog presmešne Korone dodatno osakatili polaske. Nisam čak bio prestao ni zbog ukidanja noćnog prevoza. Nego zbog sakaćenja dnevnih polazaka i zbog skraćenja nekih (21 i 22) i ukidanja drugih linija (19). Prosto, ne želim da me neko pravi budalom. I ako ne mogu na druge načine da iskažem svoje nezadovoljstvo i da naudim BusPlusu i Gradu, onda ću tako. Nije dobar način, znam. Ali je jedini preostali. I legitiman je. Zato što nakon 15 godina urednog ispunjavanje svoje obaveze ugovora, ne dam da druga strana nastavlja da zakida i ignoriše svoje deo obaveze.

Kažem, jedini razlog koji će me zadržati da možda još koji mesec nastavim da plaćam je to što su kontrolori mahom ljubazni i razumljivi, ili su bar do sada bili. I ne želim da nekome otežavam već nikakav posao i da se raspravljam s njima. Ali ako se ovako nastavi, ni ja neću imati drugog izbora. Dajem im fore do jeseni, ali već predviđam da će tada opet sakatiti polaske i linije pod izgovorom Korone. A onda ću opet da prestanem da plaćam.

Kao što rekoh, potpisali smo ugovor, i oni i ja. U ugovoru kaže da se obe strane pridržavaju svojih obaveza. Ako jedna prestane s time, prestaje i druga. A ja sakaćenje polazaka, ukidanje linija i uvođenje letnjeg režima vožnje na već letnji režim vožnje vidim kao neispunjavanje njihove strane i njihovih obaveza. I ako oni neće da ispune svoje, neću ni ja. I to je cela nauka. Pa nisam ja uredno njima plaćao 15 godina da bi me tu za****vali sa ''50 putnika po vozilu'', ukidali linije, ukidali polaske, terali me da se davim s krpom na licu u konzervi u kojoj je 50 stepeni... Ne pada mi na pamet da to trpim.
 
Mada, lepa vest je da sam danas iz daljine (tj. iz vozila) video jednu ekipu kontrolora sa svojim obezbeđenjem, i to u vidu običnog starijeg muškarca sa samo polo majicom i oznakama na sebi. I samo su se šaltali iz jednog vozila u drugo, kao i do sad. Tako da ne mislim da će biti neki buldozi i da će ići u grupama, nego će svaka ekipa da dobije jednog čoveka više, čisto da mogu da se odbrane ako ih neko napadne.

No dobro, videćemo. Da se ne zalećem. Tako sam se radovao i kad su uvodili Komunalnu policiju, pa i Oko sokolovo, a na kraju oba ispadoše promašaji i legla korupcije. Ali sve u svemu, mislim da to u praksi samo znači jedan kontrolor više. Kad budem imao iskustva s tim ''obezbeđenjem'', preneću ovde.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861884#p861884:253052uy je napisao(la):
wexy » Pet Jul 02, 2021 8:32 pm[/url]":253052uy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861881#p861881:253052uy je napisao(la):
Igor » 02 Јул 2021 07:01 pm[/url]":253052uy]Zanimljivo je ovo angažovanje odreda za uterivanje straha u javnom prevozu.

Meni je vise zanimljivo to sto je potrebno uvesti naoruzano obezbedjenje da se ljudi nauce da moraju da plate za prevoz.

пре бих ГСПу (не приватним превозницима) директно плаћао 100 евра месечно него овим лихварима и динар, званично 8% карте иде ГСПу, а реално је вероватно ближа бројка 0.000000000000000000000000000000000000008%
 
Evo sinoc sam se oslonio na gradski prevoz i na*ebao. Letnjim redom voznje osakatise poslednji polazak 83-ke iz Zemuna. Cekao sam verujuci da zadnji bus krece u 23:50, kao do sada, ispostavilo se da je zadnji polazak bio u 23:05. Ranije bar letnjim redom voznje nisu dirani prvi jutarnji i zadnji vecernji polasci.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh