Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862270#p862270:wuqhrjv1 je napisao(la):
Boki123 » Pon Jul 05, 2021 9:00 am[/url]":wuqhrjv1]Švercovanja na BG:vozu itekako ima, kontrolor koji mi je jednom rekao na Karađorđevom parku da je preskupo i da se samo provičem. Na Vukovom spomeniku redovno viđam ljude koje poštaju da obiđu. Kad se izgradi Metro i BG voz i kad svaka stanica bude imala kontrolisan ulaz sa obezbeđenjem (Transit Police ili Komunalna ili privatno obezbeđenje) tad možemo pričati o nekoj boljoj naplati jer će ljudi morati da koriste te sisteme pa će i sami kupovati karte.
I treba da se švercuju kad su oni vozovi, najblaže rečeno - horor! 30 godina jedni isti vozovi voze tu. Lično mrzim da koristim bilo koju od BG:voz linija jer su oni vozovi očajni i nimalo mi nije udobno u njima. BG:voz je u stvari jako dobar vid gradskog prevoza, ali izuzetno zapostavljen i nerazvijen. Da su polasci na 10-15 minuta i da saobraćaju iole normalne kompozicije, ceo taj sistem bi imao značajno veću važnost i znatno više ljudi bi ga koristilo.
 
Kailan":16tnyaae je napisao(la):
Превоз је лош зато што је култура у Србији култура лоповлука где и Град и грађани теже да гледају само свој џеп и ремете функционисање друштва зарад крађе. Изговоре и оправдања ће већ накнадно наћи без проблема, као што се види из твоје "анализе" и "закључка" који си сам извео без ама баш икаквих података. Није ни битно шта је истина, битно је шта звучи довољно добро да привремено умири савест за кукавичлук/лењост/лоповлук док пројектујемо кривицу на Нато, Европу, бившу власт, садашњу власт, капитализам, пољопривредну револуцију итд. итд.

Ниједан добар систем на свету није пао са неба и ниједан систем неће остати без корупције без спољне реакције оштећених странки
Kao što rekoh, malo posle perioda kada je naplata karata u Beogradu bila najviša od 1990, Grad, DJP i GSP su počeli da ukidaju polaske i linije.

Laješ na pogrešno drvo. Meni ne možete ništa da kažete, ni ti ni Vučko, zato što sam prevoz uredno plaćao 15 godina. Duže nego mnogi od vas ovde na forumu.
Ako želite nekome da držite predavanja, prvo se pozabavite ovim drugim koji se švercuju otkad znaju za sebe, i bez obzira na cenu. Ja ne plaćam kartu samo iz protesta prema GSPu i DJP koji se ne pridržavaju svojih strana ugovora. Ugovora koji smo svi potpisali pre boga pitaj koliko godina u Beograđanci kad sam izvadio prvu BusPlus mesečnu personalizovanu karticu.

A što se tiče podataka o naplati karata, njih - čuda li čuda - na internetu nema. Bar ne na prvi pogled. Ali iskopaću otom potom i to, da potvrdim ono o čemu pričam. Otkako je SNS zajahao 2012, naplata karata je bila na prilično visokom nivou nekoliko godina. Zauzvrat, građani su dobili proređene polaske, ukinute linije, ''što manje vozila, to manje virusa'' i ''maksimum 50 ljudi u ovom vozilu''.
 
Ја сам редовно плаћао месечну до ванредног стања. Сад плаћам појединачне вожње само када ми је хитно да негде да стигнем. Али стварно, у последњих 8 година више линија није функционисало како треба него што јесте. И начекао сам се неких назови честих линија и по 20-30 минута, и гурао по ужасним гужвама, и кувао по кантама без климе, и хватао са шипке очишћене никад па излазио са црним прстима, и нагледао се нових возила без седишта, исцепаних седишта, отворених разних панела по плафону са којекаквим инсталацијама.
Јавни превоз у Београду је испод сваког достојанства. Посебно последњих годину дана.
 
Upravo tako.

Sećam se bre kad su puštali rđave Zijače na ulice. Bilo je toga i posle 2005, kad sam uveliko plaćao svoju mesečnu markicu. Sada ponovo proživljavaju tu tradiciju sa BKMovima, jer GSP prosto voli boju rđe. Vozio sam se Katicama u kojima ne bi moglo da se diše od smrada. U Ikarbusima kojima otpadaju točkovi. Ne znam koliko sam vremena samo proveo stojeći na jednoj nozi zgužvan ko sardina dok su bila visokopodna vozila, često sa sve torbetinom na leđima. Prešao i preko toga što nikad u GSPu nije radilo više od 50% svih dostupnih klima. Prešao i preko toga što je prosečna brzina kretanja JGPa u Beogradu u zadnje vreme spala na 10km/h. Prešao preko toga što su me opstruirali i držali u blokadi za rekonstrukciju Slavije, pa za rekonstrukciju Trga... Prešao čak i preko toga što su ukinuli 19, 21 i 22 iskasapili a 29 proredili da bi namirili ove sa Zvezdare.

I onda dođu gmazovi na jesen i kažu mi 1) ''znate, sad ćete da ulazite na prednja vrata čak i na praznoj okretnici'' 2) ''znate, u vozilo smete samo ako je ispod 50%, inače čekajte sledeći'' i 3) ''odlučili smo da se borimo protiv širenja virusa - sakaćenjem dnevnih polazaka i ukidanjem noćnih''.

Ajde ova prva dva da zanemarim, pošto to niko ne zarezuje 5%, pošto veze s mozgom nema... Ali kad sam pročitao da povrh svega što rade, još ukidaju polaske i proređuju prevoz... ne bi li se ljudi još više gužvali u rasadnicima virusa i boleština... Tad sam odlučio da je dosta.


A ta debata i filozofiranje ''da li ljudi ne plaćaju jer je prevoz loš ili je prevoz loš jer ljudi ne plaćaju'' više ne stoji. Zato što je u periodu od 2012. pa do 2015. ili 2016. naplata bila izuzetno visoka, najviša za nekoliko decenija. To je bio i onaj period kad su Komunalci obilazili vozila i kad se stalno plaćale kazne. Pa ne može niko da mi priča, koliko sam se samo nagldao toga klackajući se u krntijama do Saobraćajnog... I opet i povrh svega toga se nastavilo sa tretiranjem SVIH putnika kao goveda (uključujući i nas koji smo plaćali). Postavlja se pitanje - kolika to naplata karata treba da bude pa da GSP, Grad i DJP kažu ''e ok, ovo je već dobro i održivo, ako se ovako nastavi, ubuduće širimo mreže i polaske'' ?

Pa nema odgovora. To je trik pitanje. Ne postoji suma koju je moguće uliti u GSP, DJP i Grad a da oni budu zadovoljni i da prestanu da pljačkaju svoje putnike. Jer to ti je kao da sipaš pare u crnu rupu. Mož' da sipaš čitav vek, to će samo nastaviti da usisava.
 
Ne treba da zaboravimo da je nekoliko puta obećano da naplatu prevoza više neće vršiti neke tamo privatne kompanije, nego da će to biti promenjeno. Kada je istekao ugovor sa Apexom, umesto da GSP zajedno sa privatnim prevoznicima napravi ugovor o naplati karata gde će profit dobijati isključivo svi oni koji učestvuju u javnom gradskom prevozu, opet se nameće neka privatna turska kompanija koja tu zavodi red i profitira na prodaji karata. Smešno je uopšte govoriti koliko su mutljavine sa naplatom prevoza očigledne. Naravno, dodajmo na to da poslednjih pet godina gradski prevoz tone u sve veći ambis sa skraćivanjem i ukidanjem linija, plus nabavkom totalno neprilagođenih i nekvalitetnih vozila. Sad ako se izmeni trasa neke linije zbog radova, niko više ne može da bude siguran da će ta linija ikada biti vraćena na redovnu trasu. Ako se skrati linija, takođe pod parolom radova, nema nikakve garancije da će nakon radova koji probijaju sve rokove biti produžena ponovo. Najbolji primer za trajno skraćenu liniju je 96, pa se sada od leve obale do centra stiže uz krcatu 95 i 43 koju su na jedvite jade vratili na Trg uz trpanje solo vozila, pa je sada među najopterećenijim linijama u gradu. Ova vlast je rešena da potpuno uništi javni prevoz sa obrazloženjem da nismo plaćali karte.
 
Плаћање услуге која се користи је морална обавеза без обзира на задовољство седиштима, шасијама аутобуса, климама, редоследом полазака итд. итд.

Коме не одговара квалитет за цену може да нађе алтернативни начин превоза са већим квалитетом за мање паре. Шверцовање је крађа и то крађа сународника. Свака сумња на квалитет финансија и поштење надлежних се решава борбом за транспарентност финансија и контролу њиховог трошења.

Онај који не плаћа јер је убедио у себе да је то у реду зато што му се не свиђа услуга је исти као и онај који не плаћа јер га није брига. Заправо, вероватно и гори јер очигледно зна за боље али покушава да умири савест апсолутно бесмисленим изговорима.

Иначе у Немачкој је казна за 3 шверцовања затвор до годину дана

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QRkVrIE0-ro[/youtube]
 
Pravne norme nadjačavaju moralne norme. Samim tim i pravne OBAVEZE nadjačavaju moralne obaveze.
Ja i svi drugi koji smo potpisali ugovor sa BusPlusom, imamo obaveze da ispunjavamo svoj deo dogovora dokle god i druga strana, odnosno GSP i DJP ispunjavaju svoje. Ako oni ne ispunjavaju svoj deo, nećemo ni mi. Prosto da prostije ne može biti.

A ja ću verovatno nastaviti da plaćam još neko vreme, ali svaki drugi mesec. Ako se GSP i DJP polovično pridržavaju ugovora, onda ću i ja.

Možeš ti da pričaš i meriš do mile volje, kao što si na drugoj temi merio moralnost u slučaju knjige Ace Lukasa i raspadnutih dečjih ustanova. Ali meni džabe pričaš. Kao što rekoh, moje domaćinstvo nema automobil 40 godina, plaćamo prevoz oduvek, a samo ja lično plaćam i koristim javni prevoz duže nego mnogi ovde. I neće meni niko da soli pamet oko toga. Istrpeo sam svakakve pokvarenštine i muke u prevozu. I kad sad kažem da je dosta, znači da je zaista pređena i poslednja mera ljudskog dostojanstva i korektnosti. Ti i Vučko me smatrajte i talibanom ako hoćete. Njemu je lako kad je njegova guziса obezbeđena i uvaljena u 28icu a ostale ko šljivi. Ja znam koliko sam para ostavio do sad tom ''preduzeću'' i do daljnjeg ću im ostavljati 50%, u skladu sa njihovim (ne)poštovanjem ugovora koji smo sklopili.

Oni to mogu očas posla da spreče i promene. Sve što je potrebno je da vrate ukinute linije i polaske. To je sve. Ne tražim ja ni cakum pakum vozila, ni prosečnu brzinu 30 km/h, čak im i klimu opraštam... Jbg, znam da je to preduzeće koje nije izašlo iz kamenog doba, gde će sad oni da pune freon kad ne znaju ni šta je freon... Elem, sve ću to da im oprostom, samo neka vrate ukinute linije i polaske. A do tada pola iznosa od mene. Više nego što zaslužuju i više nego što im mnoooooogi u gradu trenutno daju.

P.S.
Inače, u Nemačkoj vozila izgledaju i funkcionišu ovako.
 
Ali ovo poređenje sa Nemačkom, Švajcarskom i sličnim zemljama :lool: :lool: :lool: Kao što je Bender rekao, mi moramo sve da ispunjavamo, a oni ništa? Šta sve neću pročitati.
 
Ma kapiram ja njihove argumente. Oni se bave onim pitanjem ''da li je prevoz loš jer ljudi ne plaćaju ili ljudi ne plaćaju jer je prevoz loš?''

To je staro pitanje na ovim prostorima. Samo što nakon toliko godina, iskustava i okolnosti, sada je odgovor jasan - ljudi ne plaćaju jer je prevoz loš.
Nego oni to neće da priznaju. Vidiš da je njima isti taliban i onaj koji se 15 godina svađao i tukao zbog 70 dinara, i onaj ko je 15 godina uredno plaćao svoju mesečnu kartu.

Ideja im je ''hajde da plaćamo svi kao u Nemačkoj i Švajcarskoj pa ćemo da budemo kao Nemačka i Švajcarska''. Fina zamisao, ali teško ostvariva. Jer ne možeš da budeš Nemačka i Švajcarska kada imaš crne rupe koje beskrajno usisavaju sve.

A ja da hranim te crne rupe i dalje, vala ne pada mi na pamet. Do daljnjeg 50% od mene. Više nego dovoljno i više nego korektno.
 
Бендере иди код адвоката да ти објасни зашто уговори не функционишу како ти мислиш да функционишу и да то што ти се не свиђају возила јавног превоза и њихове линије не значи да ти (или било ко други) имате право непоштовања уговорне обавезе

Алекс, ценио бих ако не би покушавао да ми ставиш речи у уста или када би бар то радио на вештији начин јер сам већ негде у првој поруци јасно ставио до знања како систем не може да функционише ни када га руководство не поштује, ни када га купци не поштују ни када га руководство и купци заједно не поштују. Једини начин да систем јавног градског превоза функционише јесте и ако руководство и путници поштују основна начела пристојности и испуњавају своју страну. Путници имају пуна права да се боре против руководства које не поштује своје обавезе као што и руководство има пуна права да се бори против путника који не поштују своја (и то раде)
 
Ma kakvi, ne idem ja nikuda. Dok se ne vrate svi opljačkani polasci i linije, 50% od mene.
 
Другим речима, и ти ћеш да пљачкаш и да кукаш на њихову пљачку јер су ти они криви, они ће да пљачкају и да кукају на твоју јер си им ти крив и све супер, циркус иде даље
 
Baš tako.

Ja sam im davao fore 15 godina. Nastavili su po svome. Pa dobro, onda ću i ja po svome.


Navikao sam se ja već da sam rešavam svoje društvene i komunalne probleme. Ko se u Srbiji oslanja da će službe i preduzeća da obavljaju svoje dužnosti i uloge, taj će da umre sedeći na kauču čekajući da se javi operater Komunalne policije ili inspekcija. Zato lepo narodna pravda i narodsko rešavanje problema. Pa nekad dobiješ, nekad izgubiš... Ali bar znaš da si nešto uradio i da nisi zavisio od beskorisnih vreća... krompira.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862334#p862334:268pani5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 05 Jul 2021 12:46[/url]":268pani5]Nemoj mi samo ti i tvoji da mi pričate o ''artikulaciji'' jer otkako ste izdejstvovali svoju liniju 28 kod stvorenja sa mog avatara, sve ostale linije su desetkovane osim 41. Namirio vas da mu se skinete s grbače a zato iz**bo ostatale delove grada koje opslužuju trolejbusi.
Nije problem u tome što su Vučko i ostali izdejstvovali vraćanje linije 28, već je problem što se drugi nisu pobunili. Niko nije kriv Vračarcima i Voždovčanima što nisu bili uporni i istrajni kao Zvezdarci. Ako je njima OK da se gužvaju u 29, radije nego da se potrude oko vraćanja 21 i 22 na trasu do Studentskog trga i ponovnog vraćanja 19, što mi drugi moramo da se međusobno svađamo i optužujemo zbog toga?

Nevezano za gradski prevoz, primećujem da ima dosta ljudi koji su jednostavno inertni po tim pitanjima. Jedni kažu kako ne vredi, kako iza neke odluke ili postupka stoji neki moćnik i da oni tu ne mogu ništa da promene. Drugi pak vole da kukaju kako su oni očigledno građani trećeg reda i da nikoga ne interesuju. Kada jednu takvu osobu pitam što ne piše opštini, medijima i sl. i ukaže na postojanje problema, uglavnom dobijem odgovor kako nema šta oni da se cimaju kada postoje ljudi koji su plaćeni da rešavaju takve probleme. Dobra stvar je što sve češće čujem da se bune ljudi i počinju polako da uviđaju da mogu nešto i da urade.
 
:cry: I opet se vraćamo na to da "mora da se plati usluga jer se ona koristi". Ne, u ovom slučaju ne mora. Postojanje javnog prevoza je obaveza, barem bi trebalo, jer se time omogućava funkcionisanje grada, odnosno preduzeća u gradu. Ako javni prevoz ne postoji, odnosno kvalitet bude mizeran, onda su na gubitku i grad i preduzeća. Ne može se to onda gurati sa time "ako ti se ne sviđa usluga, koristi drugu", jer nije ovo pekara Beograd pa ti se ne sviđa hleb, pa ćeš onda otići u pekaru Car Go jer je tamo bolji hleb. Obaveza je da se pruži prevoz koji će da bude funkcionalan, i to je minimum. To u Beogradu ne postoji. Sve iznad toga, moderna vozila, wifi, usb punjači i šta god, to je sve iznad tog minimuma. Ako ja treba da gledam u pasulj i da razmišljam da li da krenem ipak na polazak ranije jer se plašim da onaj polazak koji mi odgovara neće ipak biti ostvaren, to je ispod tog osnovnog minimuma. Iliti ona priča iz škole kada se zakasni na prvi čas, pa profesor kaže "kreni ranije". Ja i jesam krenuo ranije nego inače, ali opet nije bilo prevoza. Onog trenutka kada GSP i grad Beograd to obezbede, tog trenutka će biti opravdano plaćanje karte za dalje povećanje kvaliteta prevoza. Za minimum funkcionisanja bi trebalo da se dobija iz budžeta, koji naravno postoji jer su ga građani napunili.

Nadovezao bih se i na Vučkovo pominjanje Beča i godišnje karte. Postoji opcija plaćanja odjednom, tada je to 365e, odnosno teorijski 1e na dan, što je onako jeftino, ali opet teško je proceniti da li bi ta osoba stvarno koristila prevoz svih 365 dana pa da se kaže da je uštedela. Druga opcija je plaćanje na 12 rata, praktično pretplata na godinu dana, i tada se plaća ukupno 395e, što je i dalje okej iz sledećeg razloga. Mesečna karta košta 51e, nema povlašćenih kategorija (osim jedne, ali je to komplikovano). Dakle, prednost je očigledna, jer bi se za pola godine plaćanja mesečne karte odmah moglo platiti i cela godina odjednom godišnje karte. Druga razlika između ovih karti je to što godišnja je personalizovana, dok mesečna nije (osim ako se kupi digitalna preko aplikacije). Drugim rečima, svoju mesečnu kartu možete dati prijatelju kome je potrebna da obavi neke stvari po gradu, dok vama nije potrebna (niste u Beču, ne radite ništa, šta god).
Već sam pisao, ima milion različitih vrsta karti, a tehnologija je jednostavna - odštampano na papiriću ili digitalno u aplikaciji.
 
Sole, u neku ruku si u pravu, ali oni opljačkane linije na pravcu Slavija - Studentski trg neće nikad vratiti. Jer će se uvek vaditi na to da su uveli 22aaAAAaaaaAA i ostavili 29 i 31, te da je to dovoljno.

Pride, nemaju više ni vozača ni vozila. To je jasno ko dan. Kada bi pojačali bilo koju drugu liniju, morali bi da sakate neku treću.

Ja se generalno trudim da se angažujem za stvari koje me dotiču ili koje smatram izuzetno bitnim opštim interesom ali vala nemam više snage da okupljam inertne i bandoglave ljude po kraju i da pravimo svoju inicjativu za trolejbusske pravce duž Kralja Milana. I ja se isto istrošim. Vodio sam razne bitke godinama, prave bitke. Sa mnogo opasnim protuvama, koje su mi i dalje ostale dužne. Ali sam pauzirao jer nemam više ni živaca ni vremena. I dan danas se kao pešak u prolazu aktiviram po ulicama kad naletim na neku sominu koja se bahato parkira, pa odreagujem i borim se protiv toga. Ali i ja počinjem da se trošim. Počne da frustrira čoveka, počne da zamara. Imaš osećaj da se konstantno boriš sa vetrenjačama. Jer ne vredi, u ovoj zemlji država i sistem postoje samo da te pelješe i ništa više. I prosto dođeš u neke situacije kad za određene stvari više nemaš snage. Ili prosto ne očekuješ da će to išta promeniti. A kako i da očekuješ, kad gledaš deo ljudi oko sebe (kažem, deo) kojima se pod prozorima pravi Budva a oni ćute i trpe.

A i kažem... da se sutra natera otpad da vrate 19 ili pojačaju Slavija-Studentski trg, preksutra bi jedna 23ka, 95ica ili 16ica ostale bez vozača.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862394#p862394:1hi6e877 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 05 Jul 2021 15:05[/url]":1hi6e877]Sole, u neku ruku si u pravu, ali oni opljačkane linije na pravcu Slavija - Studentski trg neće nikad vratiti. Jer će se uvek vaditi na to da su uveli 22aaAAAaaaaAA i ostavili 29 i 31, te da je to dovoljno.
Sa takvim stavom će se na kraju doći do toga da nisu potrebni ni 21 i 22, jer postoje 20, 46 i 55 koje takođe opslužuju te pravce , i da mogu sa njih da presedaju na 29. A ako si video plan usklađivanja trolejbbusa sa metroom, čak ni 29 i 31 neće ići do centra, nego do Slavije, pa na tramvajskog keca u autobuske 22A.

Dokle god se bude ćutalo, prevoz će biti lošiji, a momci sa viškom energije redovan dekor prilikom naplate karata.
 
Tek će biti sakaćenja kada jednog dana bude krenuo metro. Nedavno je napisano da kao treba ukinuti, odnosno ne treba da postoje linije koje se poklapaju sa metro linijama. Doduše nije bilo definisano šta to tačno znači, jer trenutno ne postoji nijedna linija koja bi sto posto delila trasu. Uostalom, ukidanje linija koje imaju iste terminuse je suludo, jer se te autobuske/tram/trol linije šetkaju, a imaju i kraće rastojanje između stanica, a služe kao feeder linije metrou. Tu se iz nekog razloga gubi koncept metroa i feeder linija, gde se metro posmatra kao prevozno sredstvo od terminusa do terminusa, a ne da se daleko više koristi za brzi prevoz između tačaka u "unutrašnjem" delu trase. Ja bih npr. liniju 17 posmatrao kao metro, jer je izuzetno dugačka i daleko više ljudi je koristi da dođe od autokomande do npr. Sava centra, nego od Konjarnika do Gornjeg grada.
 
Da, tek tada ce biti sakacenja samo tako.

I tek tada ce ljudi jos masovnije da bojkotuju i da prestanu da placaju. I opet ce da se nadju drugi ljudi koji ce da pricaju kako to nije u redu i kako treba da se angazuju advokati i ide na sud ako nisi zadovoljan uslugom.

Jeste, nemam pametnija posla nego da se vucaram po sudovima ili da visim po salterima DJPa...

Ceo zivot slusam to "budi veci hriscanin, pojedi g... i okreni drugi obraz". Aha, oce to. Principe i korektnost necu nikad napustiti, ali zavrsio sam s time da ja ispastam i trpim zbog necije bahatosti i pokvarenstine samo da ispadnem veci Hrist od Hrista. Nema prevoza - nema pare za kartu. Polovican prevoz - polovicna para za kartu. Dosta bre vise.
 
Sutra se završava javna rasprava strategiji javnog prevoza u Beogradu do 2033. godine. Od kukanja na forumu je jednak ćar kao i komentarisanju ispred diskonta uz jedno ladno.

@Bender Da nije bilo nas verovatno bi ceo trolejbuski podsistem bio ukinut, a sada se najavljuje nabavka 40 trolejbusa. Imaš puno pravo da nas smatraš krivcima za sve probleme u javnom gradskom prevozu u Beogradu, ali mislim da grešiš u pogledu optužbi.

https://www.bgprevoz.rs/vest/2021-06-22 ... nu-sredinu
 
И та јавна расправа је толико јавна да јавност није чула :D
 
Ja ne sporim i ne umanjujem to sto ste vi uradili, a sta mislim o vasem podvigu stoji ubelezeno u ovom forumu u vidu postova gde sam hvalio i tebe i ostatak ucesnika i akcije. Ako treba, iskopacu ih i citiracu ih.

Dakle moje misljenje o tome je pozitivno i nije se menjalo. Problem nastaje kad dodjes ovde da mi solis pamet i drzis lekcije o postenju sa nastupom da si ti Isus a ja taliban samo zato sto se moj vid protesta ne poklapa sa tvojim. I potpuno ignorises cinjenicu da jedini razlog zasto vi i dalje imate svoju liniju je sto su uzeli vozila sa drugih da bi vas opsluzili.

I to je ok. To nije vasa krivica i odgovornost. Ali onda me zaobidji sa tim mesijanskim - Isus - akademski gradjanin - "cuveno postenje" ™ nastupima. Pogotovu sto kad sam se ja ranije borio protiv drugih vidova partokratije i SNS idiokratije, ti si se meni i drugima koji su ucestvovali rugao i napisao da smo "internet revolucionari" i implicirao da nista nismo uradili i postigli. A sad bi ovde da leprsas po temama hvaleci se svojim novim pokretom ubedjen da si sad time dostigao neki novi Vucko the White nivo koji ti daje za pravo da (opet) podbadas i miniras one koji ne misle kao ti ili se ne bore za bolji Beograd na isti nacin kao i ti.
 
Jednom neka korist i od Blica. Ovim tekstom su odgovorili na sve dileme:

Udruženje sudija: Privatno obezbeđenje nema pravo da legitimiše putnike

Predstavnik Udruženja sudija i tužilaca Miodrag Marković ističe za „Blic“ da po zakonu jedino policajci i komunalni milicajci mogu da legitimišu putnike u javnom prevozu.

-Kontrolori i radnici obezbeđenja privatnih kompanija nemaju svojstva službenih lica koja mogu da legitimišu putnike u gradskom prevozu. Oni nisu službenici državnih organa u ovom slučaju Grada Beograda i zbog toga ne mogu da imaju ovlašćenje da legitimišu putnike u javnom prevozu. S druge strane, radnici obezbeženja mogu da budu fizičko-tehničko obezbeđenje kontrolora u javnom prevozu – objašnjava Marković.

I Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović na isti način tumači zakone i pritom objašnjava zbog čega privatno obezbeđenje ne može u javnom prevozu da legitimiše građane kao, preimera radi, u privatnoj zgradi.

-Zakon o privatnom obezbeđenju daje mogućnost privatnom obezbeđenju da identifikuje lica uvidom u ličnu kartu ili dokument sa fotografijom, ali samo u objektu koje štiti to obezbeđenje. U javnom prevozu legitimaciju putnika mogu da vrše samo službena lica to jest redovna policija i komunalna milicija. Ta ovlašćenja komunalnoj miliciji dao je Zakon o komunalnoj miliciji iz 2019. godine – naglašava Marinović.

I predsednica Prekršajnog suda Olivera Ristanović podvlači za „Blic“ da licencirano obezbeđenje jedino u Zakonu o privatnom obezbeđenju ima „labav osnov“ da identifikuje građane, ali da to nije dovoljno da bi mogli da legitimišu putnike u gradskom prevozu.

-Moje lično mišljenje je da to nije zakonit osnov da bi privatno obezbeđenje moglo da legitimiše putnike u gradskom prevozu – ističe Ristanović.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/da-li ... mu/4ktnsce

Dakle ukratko:

- BusPlus je odlučio da sa sobom vodi obezbeđenje da bi se odbranili u slučaju napada
- Ni kontrolori ni obezbeđenje nemaju pravo da legitimišu putnike
- Vozilo javnog prevoza nije isto što i štićeni objekat
 
пре свега треба да престанемо да будемо себичне барабе, тужно је то што се неки """баја""" намргуди, па њега ни не питају за карту, а онда после кад неку слабију жену поред смарају он се окрене и заболе га, какво је бре то јунаштво?
 
Vrh