Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Исто као кад саобраћајци пропусте бају са неким бесним аутом а онда намерно зауставе лика са неким кршом и смарају га.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862559#p862559:3ppode73 je napisao(la):
nekianonimnilik » 06 Jul 2021 03:10 am[/url]":3ppode73]пре свега треба да престанемо да будемо себичне барабе, тужно је то што се неки """баја""" намргуди, па њега ни не питају за карту, а онда после кад неку слабију жену поред смарају он се окрене и заболе га, какво је бре то јунаштво?
Sve je to lepo "na papiru". Isto to bude kada se desi neka tuča na javnom mestu, pa onda komentarišu ljudi kako niko okolo nije reagovao da zaustavi nasilje. Ne može se to uopšte tako komentarisati dok se ne dođe u realnu situaciju. Naravno da nije lepo da neko slabiji odmah bude žrtva u ovoj situaciji kontrole, ali nisu ni kontrolori roboti pa da traže svakome kartu bez trunke straha da će da budu napadnuti. Nisu to stvorenja koja prolaze izuzetno dug fizički i psihološki trening za taj posao.
 
слажем се, нису роботи и не треба да буду, треба да се плаше бесног народа, ал не да зато малтретирају слабије, него да повију пацовске репове и праве се као да нешто раде папирологије ради а пусте народ да живи
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862588#p862588:tq5ehewn je napisao(la):
marrecar » Uto Jul 06, 2021 11:13 am[/url]":tq5ehewn]
Sve je to lepo "na papiru". Isto to bude kada se desi neka tuča na javnom mestu, pa onda komentarišu ljudi kako niko okolo nije reagovao da zaustavi nasilje. Ne može se to uopšte tako komentarisati dok se ne dođe u realnu situaciju.
Apsolutno se slažem. Najjače mi je to kad se pojave snimci neke tuče (ne samo vezano za prevoz nego generalno) i odma se javlja 20 Tastatura Brus Lija koji objašnjavaju kako bi oni to rešili ovim udarcem, onim šutom, vakim saltoom... A na istom tom netu imaju bukvalno snimak kako profesionalnog MMA peglača napada njih 3 i on se sam ispresaplitao pre nego što ga je prvi uopšte dovatio. I o čemu onda dalje da pričamo...

Naravno, neke situacije su više a neke manje rizične. Ako mogu da pomognem i odreagujem, uradiću to. Ali neću da stavljam svoj život u torbu bilo kad bilo gde pod bilo kojim okolnostima.


Što se kontrolora tiče, ne znam za druge, ali ja stvarno nikad nisam imao takvih problema sa njima. Imao sam više problema sa ženama kontrolorima, jer ih ima dosta koje prosto ne razumeju posledice svojih poteza. Ali sa muškrcima ne. Čak je većina bila opuštena i samo htela da produži dalje.
 
Cudo jedno svi se 'vataju propisa, zakona i Ustava kad treba neko da im pogleda licnu kartu ili da ih sankcionise zbog neceg, a niko se ne poziva na propise i pravila kad treba da se plati karta :).

Srbija, pravila i propisi su OK, ali da ih neko drugi postuje, ne ja.
 
E da znaš da si u pravu, evo npr redove vožnje niko više ne zarezuje ni 5%.

A tek što ugovore krše, da ni ne pričamo. Sklopiš ugovor, potpišeš, daš pare, ispunjavaš svoju obavezu godinama... i onda ti druga strana kaže ''ukidamo liniju''. Ni ja nisam mogao da verujem. :o
 
Slazem se, apsolutno si u pravu, kvalitet prevoza nije dobar, doduse nije obavezno koriscenje istog, ja isto kad udjem u prodavnicu kupim ono sto mi se svidja, ono sto mi se ne svidja ne uzimam.

A sto se ugovora tice, ti si sklopio ugovor da dobijes karticu na svoje ime mozda, a ugovor o prevozu skalapas kad platis mesecnu pretplatu ili uplatis voznju. Pa tebi ako se ne svidja posle tog jednog meseca ti trazi povracaj novca i sledeci mesec nemoj da placas vise, ali isto tako nemoj ni prevoz da koristis vise za dzabe.
 
Pa obavezno je kad nemaš automobil a produktivan član društva si ili želiš to da budeš.


Slaba vajda od tog traženja povraćaja novca, kao i sa svim gangrenoznim (državnim) prodecurama i entitetima. Kakav povraćaj novca, u Srbiji ne možeš da dobiješ ni povratnu informaciju a kamoli povratni novac. Zato smo oboje spontano našli modus operandi - do daljnjeg oni rade po svome i igLaju se s linijama i polascima, a ja plaćam 50% predviđene usluge. Za sad radi.


Usput, evo sad baš na temi o Savskom trgu javi' čovek da će tramvajske linije kroz Savsku ostati ukinute do početka 2022. To je taj obzir prema svojim korisnicima i platišama koje GSP, DJP i Grad pokazuju već godinama. Samo lagano. Nema žurbe za puštanjem linija, nema žurbe ni za plaćanjem usluge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862721#p862721:2rjcp7eb je napisao(la):
wexy » 06 Jul 2021 08:12 pm[/url]":2rjcp7eb]Slazem se, apsolutno si u pravu, kvalitet prevoza nije dobar, doduse nije obavezno koriscenje istog, ja isto kad udjem u prodavnicu kupim ono sto mi se svidja, ono sto mi se ne svidja ne uzimam.

A sto se ugovora tice, ti si sklopio ugovor da dobijes karticu na svoje ime mozda, a ugovor o prevozu skalapas kad platis mesecnu pretplatu ili uplatis voznju. Pa tebi ako se ne svidja posle tog jednog meseca ti trazi povracaj novca i sledeci mesec nemoj da placas vise, ali isto tako nemoj ni prevoz da koristis vise za dzabe.
Naravno, uđeš u Maxi, kupiš šta ti treba, pa odeš u Dis i tamo kupiš šta ti treba jer imaš izbor između pregršt prodavnica. Isto tako odeš na stanicu, uđeš danas u autobus jednog prevoznika, sutradan u isto vreme... u isti autobus... istog prevoznika. Ah, čekaj, nešto ne valja tu.
Dakle, nije to isto. I ne, ne može da se kaže "ako ti se ne sviđa gradski prevoz, uzmi taxi". Evo jedva čekam da pozovem taxi službu i da ih zovem da dođu u Leštane, nije mi se odavno neko smejao preko slušalice.
 
Lepo receno Mare.

A mozda bi pak ovima nekim sto dobacuju sa strane najbolje bilo da svi batalimo to putovanje prevozom i da svako uzme po svoj auto. E to bi tek preporodilo Beograd. Kad svakog jutra jedno milion i po automobila (posto ima skoro toliko punoletnih Beogradjana) pohrli prvo na pumpe a onda i u vec pretesne gradske ulice... Uh, pa to bila milina. Zamislite sajam automobila od Zemun polja do Vrcina. Mmmm...

Posto tako ispada po njima. Uredno placas uslugu a dobijas sipak - "pa idi visi po salterima, placaj advokata pa se tuzakaj po sudovima". Ne placas kartu - "ti si taliban". Placas pola karte iz peotesta na polovicnu uslugu - " ti si opet taliban, niko te ne tera da koristis javni prevoz, idi trazi drugi nja nja... " Istina vala, istina. Javni prevoz nije obavezan. Hajmo svi u automobile. Pa da vidimo na sta ce liciti grad za nedelju dana.
 
када би град кренуо да (посебно, не кроз порез) наплаћује скупљање ђубрета са улице, и фала Богу сваки нормалан србин не би хтео да плати него би се гомилало на улици, сви би (са правом) рекли да је потез града умоболан, да не можеш да допустиш да град постане штала јер би да наплаћујеш оно што се у цивилизованим земљама сматра неопходинм трошком и финансира се из буџета

чуди ме то што је у народу Николе Тесле, Михајла Пупина, Милутина Миланковића... просечан iq толико низак (цирка 90) да многи људи не могу да схвате да је градски превоз у неамеричком свету исто најосновнија потреба као одношење ђубрета, европски град једноставно не може да функционише без превоза, за разлику од америчких (са изузетком њујорка) где је све прилагођено колима, и једва да има икаквог градског превоза

ионако се ГСП првенствено финансира из градске касе, па зар није онда боље да укинемо екстремно неефикасно наплаћивање и контролисање карата, а то надоместимо минорним повећањем пореза на имовину на територији града београда, онда неће бити потребе за апаратима за карте (које надам се да клинци и даље ломе), контролорима, обезбеђењем за контролоре, обезбеђењем за обезбеђење.... и осталим глупостима које нас коштају више него што се заради од (хвала Богу слабе) наплате, претплате, уплате... и осталих бирократксих ајкула и дракула
 
A zasto od mog poreza da se placa prevoz koji ja ne koristim?

A ta prica o civilizaciji u istom tekstu gde se odobrava lom aparata i neplacanje karte, svaka cast.

Ma i ja dzaba pisem, uzivajte :).
 
Мало о услузи:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862701#p862701:2aa2wp2y je napisao(la):
Marko_Zemun » Уто Јул 06, 2021 5:34 pm[/url]":2aa2wp2y]Opet jutros 83ka preskače red vožnje u 07:16 iz Bačke kad ljudi najviše idu na posao, em su skratili broj polazaka em ne mogu da ispoštuju red bar ujutru kad ljudi žure na posao.
 
Danas su preskočena 2 (dva) polaska iz Koteža na liniji 43. Onaj u 13:34 i u 13:43, tek u 13:51 je krenuo naredni polazak. Znači punih 25 minuta nije bilo autobusa, a uredno su dva Higera bila na okretnici.

I šta sad čovek da uradi, da im plati takvu uslugu?

Takođe kad sam se vraćao iz grada 43 je bila puna krcata i na sve to se našla kontrola da pregleda karte i da se probija kroz pun autobus. Jedna gospođa je sa uredno plaćenom kartom sugerisala da stvarno nije u redu da u takvom haosu u autobusu oni ulaze i bez ikakvog stida traže karte, te da je jutros čekala 20min autobus. Kontrolora u fazonu, šta ja tu mogu.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862736#p862736:ff0uekt7 je napisao(la):
wexy » 06 Jul 2021 21:45[/url]":ff0uekt7]A zasto od mog poreza da se placa prevoz koji ja ne koristim?
A zašto od mojih para da se gradi domzdravlja u Leštanima, Borči, Labudovom brdu ili škole u prigradskim naseljima, ili pak vodovod u Grockoj, kada ja to nikada neću koristiti? Ili recimo metro, zašto da se gradi od naših para (Beograd i Srbija), kada ga neće koristiti svi u Srbiji? Ili recimo zašto se od mojih para grade nmeki putevi po Srbiji koje nikada neću koristiti?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862736#p862736:2tpe7rac je napisao(la):
wexy » Uto Jul 06, 2021 9:45 pm[/url]":2tpe7rac]A zasto od mog poreza da se placa prevoz koji ja ne koristim?

зашто од мог пореза да се плаћа кад зеленило скупља ђубре из паркова кад ја не бацам то ђубре?

зато што ће управо тиме што сваки beogradjanin у старту има плаћен превоз бити дестимулисано коришћење приватног аутомобила, на један умерен начин, за разлику од тога да се уводе неке глупости типа могу само парне или непарне таблице

постоје људи који апсолутно морају да користе приватно возило као превоз до посла, на пример када то возило користе за посао, а додатним порезом, који би био мали, далеко мањи од 4000 динара месечно, баш зато што нема плаћања контролорских паразита, тим људима неће бити нанет неки нехуман трошак, а биће јефтиније и свима који користе превоз

поготово кад се уведе метро, гамад на власти која не вади профит из уста ће увести карте толико скупе, јер је метро јако скуп, да се нико њиме неће ни возити ако не може да се шверцује, нисмо ми њујорчани да можемо да издвајамо сулуде суме за превоз

такође ако се плаћа директно из пореза са већим моралним правом се жалиш као бендер, кад бираш да ли плаћаш увек неко може да ти каже "e pa ti nemoj da placas ako ti ne valja", а ако је из пореза избора немаш, самим тим се ја бар надам да би градске службе више слушале апеле грађана

наравно то подразумева да се укину приватници, који већ сад успевају да одеру државну касу по буразерско-кумовске линије, тек кад би им све ишло из буџета... лелееее, литар дизела би "коштао" 20 еура, као што у енглеској NHS плаћа приватним клиникама колко напишу, па боца инфузије буде ближа 100 евра него 150 динара
 
Da li možete da ne plaćate Infostan ili EPS ako pružaju uslugu na loš način? Ne, nemate taj luksuz pa zato je gradski prevoz najbolji za iskazivanje takvog bunta. Radio sam na TV emisiji Potrošački savetnik i u udruženju potrošača, iz iskustva kažem čim nešto nije obavezno hvataju se krivine kako se zna i ume. Npr to je bila TV pretplata ranije. Mislim da idemo ka tome da počnu svi građani na nivou grada da plaćaju prevoz koristili ga ili ne i da se to plaća kao komunalna usluga jer ovako ne ide. I to je bolje nego da bude besplatan prevoz kako fantaziraju liberali i komunisti.

I kažem, razumeo bi bojkot neplaćanja prevoza da je to artikulisanije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862747#p862747:1dsqbxmg je napisao(la):
Zezeljko » Уто Јул 06, 2021 9:54 pm[/url]":1dsqbxmg]Danas su preskočena 2 (dva) polaska iz Koteža na liniji 43. Onaj u 13:34 i u 13:43, tek u 13:51 je krenuo naredni polazak. Znači punih 25 minuta nije bilo autobusa, a uredno su dva Higera bila na okretnici.

I šta sad čovek da uradi, da im plati takvu uslugu?

Takođe kad sam se vraćao iz grada 43 je bila puna krcata i na sve to se našla kontrola da pregleda karte i da se probija kroz pun autobus. Jedna gospođa je sa uredno plaćenom kartom sugerisala da stvarno nije u redu da u takvom haosu u autobusu oni ulaze i bez ikakvog stida traže karte, te da je jutros čekala 20min autobus. Kontrolora u fazonu, šta ja tu mogu.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Могу замислити пакао у том 43 који је остварио полазак након два неостварена :evil: Услуга јавног превоза у Београду је нажалост прецењена. За разлику од комуналних услуга које се плаћају преко инфостана и рачунда ЕПСу, овде се плаћа нешто у шта се корисник услуге не може поуздати ни најмање. Струја се плаћа по утрошку, вода и грејање такође. Плаћање превоза је као куповина греб-греб картице, можеш да се надаш да ћеш добити оно што плаћаш. Може да ти се неоствари полазак па да закасниш на посао/код лекара/у школу/факултет, и због тога да сносиш последице. Може да се деси да наиђе препун аутобус у који нема физички шансе да уђеш, па опет због тога касниш. Може да се деси да ти се аутобус поквари, да се запали. Можеш да испрљаш руке на масне шипке, можеш да седнеш на седиште мокро од клима уређаја који капље, можеш да доживиш топлотни удар пошто не ради клима уређај. Можеш да промашиш да уђеш у аутобус зато што му не ради дисплеј. Све ово наравно нису оправдања за неплаћање услуге, али и цена услуге би требала да буде оправдана услугом која се пружа.
 
Ja sam 15 godina mogao da vatam krivinu pa nisam.

Tokom cele gimnazije sam mogao da ne plaćam i da se izvlačim da sam osnovac, jer izgledam 5 godina mlađe. Pa nisam. Jer prosto u mojoj porodici se drži do principa i do poštovanja pravila i društva oko sebe, tako da se nije ni razmišljalo da li meni kao srednjoškolcu treba da se plaća markica. Podrazumevalo se da se plaća. A to je bilo u vreme dok su, primera radi, ulicama i dalje krstarile i nove ali i stare rđave Zijače (nemam ništa protiv Zijača samih po sebi, nego kažem da je to bilo vreme kad su bile u užasnom stanju, ona slika #95 prekrivenog rđom).

A koliko često danas viđam male buduće Darke Laziće i Stanije (klinci više ne izgledaju kao deca nego kao odrasle rijaliti zvezde) za koje se iz aviona vidi da su maturanti ili brucoši a kontrola samo prođe pored njih i iskulira ih. Ili ih kao pitaju nešto a onda nasednu na priču da su ''tek pošli u srednju školu''.


Elem, kao nagradu što smo moji i ja 15, odnosno u njihovom slučaju ko zna koliko - 30, 40 godina... uredno plaćali markicu svakog meseca, dobili smo, pored mnogih zagorčenja života i finansijskih maltretiranja, ukidanje linija, sakaćenje polazaka i besmislene mere koje ničemu ne služe a samo maltretiraju putnike.

Savest mi je apsolutno mirna po ovom pitanju, i ostaće. Kažem, jedino mi nekad bude krivo zbog samih kontrolora, ali zato i gledam da se ne svađam sa njima, nego i kad počnu nešto da popuju, samo klimam glavom i iskuliram pa i oni iskuliraju. Ali van toga, savest mi je potpuno mirna. Kad i počnem da sumnjam, samo se prisetim svih situacija u zadnjih par meseci kad sam hteo celo stajalište da isčupam iz zemlje čekajući prevoz koga nema čitavu večnost i oslanjajući se na redovan režim vožnje u trenutku kad je bio letnji ili praznični režim vožnje na već proređen Kovid režim vožnje. I to me momentalno podseti zašto sada plaćam 50% karte i motiviše da nastavim tako. A kada /ako kontrolori uporno zapitkuju zašto nisam platio neki mesec, lepo kažem i dam do znanja da je to zato što ni prevoz ne radi normalno već skoro godinu dana. Onda počnem da im ''dajem do znanja'' i za svoju 15 jbnih godina dugu istoriju plaćanja karte a nikakve usluge. E tad se već sami sklanjaju i produže dalje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862787#p862787:1a9e685k je napisao(la):
vucko » 07 Jul 2021 08:29 am[/url]":1a9e685k]Da li možete da ne plaćate Infostan ili EPS ako pružaju uslugu na loš način? Ne, nemate taj luksuz pa zato je gradski prevoz najbolji za iskazivanje takvog bunta. Radio sam na TV emisiji Potrošački savetnik i u udruženju potrošača, iz iskustva kažem čim nešto nije obavezno hvataju se krivine kako se zna i ume. Npr to je bila TV pretplata ranije. Mislim da idemo ka tome da počnu svi građani na nivou grada da plaćaju prevoz koristili ga ili ne i da se to plaća kao komunalna usluga jer ovako ne ide. I to je bolje nego da bude besplatan prevoz kako fantaziraju liberali i komunisti.

I kažem, razumeo bi bojkot neplaćanja prevoza da je to artikulisanije.
Slažem se za to da ima dosta onih koji izbegavaju da plate prevoz, a ipak su finansijski sposobni za to i ne predstavlja im problem.
Ne bih ipak poredio sa Infostanom i EPS toliko, jer su to dve stvari koje se "prisilno" naplaćuju, svako dobija uredno račun koji mora da plati jer je koristio usluge/energiju/vodu, koje su ipak neophodne za normalan život danas. Prevoz može da se eskivira jer nema iste "prisilne" naplate, a relativno je skupo za prosečnu osobu koja koristi taj prevoz.
I mislim da na kraju ne treba ovako da se skreće sa velikog problema i činjenice da prevoz jednostavno nije kvalitetan. Mišljenja sam da treba ostaviti slobodu čoveku da sam odluči da li smatra da treba da plati kartu ili ne, jer opet možemo da se složimo da kvalitet prevoza isto nije jednak u svakom delu grada. Lako je reći sa Zvezdare da treba platiti prevoz kada postoji pregršt linija koje idu ka (približno) istom pravcu, u odnosu na nekoga iz Ripnja gde nema alternative.
Ja sam juče u Beču imao neke obaveze na drugom kraju grada, preko Dunava (ca 10km vazdušna linija) u sred poslepodnevnog špica. Platio dnevnu kartu (ne karta od 24h) koja košta 5,80€ i koja važi do narednog dana u 1 ujutro, da bih seo na tram 10 minuta, U-Bahn 15 minuta, pa onda nazad isto toliko. Sve pouzdano, čisto. Karta važi za grad Beč, dakle sve opštine grada, i isto važi u noćnom prevozu, kao i svaka druga i cena je ista i važi za sve vrste prevoza. Da sam platio pojedinačne karte, koštalo bi me 70% skuplje. Doduše iskreno rečeno, kupio sam kartu najviše zbog straha od kazne (već dva puta dobio, ali je druga poništena jer sam se žalio), ali istovremeno nisam imao nikakav osećaj kao da sam bacio pare i da sam nezadovoljan prevozom, za šta sumnjam da bih mogao reći kada bih to učinio u Beogradu.
 
E kad smo kod EPSa, mali off, ali vezan za pokvarenštinu državnih preduzeća:

Država polazi od pretpostavke da svako domaćinstvo ima televizor (osim ako ne dokaže to na sudu) i stoga protivustavno naplaćuje smrdljivu RTS pretplatu uz električni račun. A s druge strane, ja kad sam prešao u drugi stan i uvodio usluge jednog kablovskog operatera samo radi interneta - dakle nemam TV a i kad ga budem imao, neću gledati TV kanale - kažu mi da ne smeju da dođu da montiraju to jer po zakonu potrošač mora da dokaže da ima TV u kući da bi dobio koaksijalni kabl, pa makar ga samo koristio za internet a ne i za gledanje TVa.

Ja u fazonu ''Molim???''
tenor.gif


Znači s jedne strane kad treba da te odere, država polazi od tvrdnje da svaki čovek u Srbiji ima svoj televizor... A s druge strane, kada treba da uvedeš nezavisnu uslugu od EPSa, koju ćeš na već otetih 300 dinara, sam platiti i održavati, onda ti traže dokaz da imaš TV u kući. :lol: :lol:

Upravo takvi hohštapleraji i pokvarenštine srpske države su neke od stvari koje me motivišu da nastavim sa polovičnim plaćanjem i sa bojkotom.
 
Nemoj EPS molim te. Pa oni su imali zvanično saopštenje da su digli cenu jer ne mogu da naplate potraživanja od dužnika i zbog gubitaka na mreži usled stare opreme.
 
Hahaha da. I to i ono da ceo Trnovac, pola juga i XYZ divljih naselja po Srbiji im kradu struju a onda oni pošto nemaju herca i časti da odu da naplate to, dižu cene nama normalnima koji uredno plaćamo. I još povrh svega slušam otpade po vestima kako mi 10 godina njakeju da ''imamo najjeftiniju struju u regionu™ ''
 
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da obezbeđenje u javnom prevozu koje će ići sa kontrolorima nema pravo da legitimiše građane. To je, kako je on rekao, "nemoguće".

Prema njegovim rečima, o obezbeđenju u javnom prevozu odlučio je privatni partner bez odluke Grada Beograda, ali će procenu te odluke uraditi Javno pravobranilaštvo.

Da nije u pitanju pakleni plan kojim Grad želi da građani ne plaćaju karte i tako uništi privatnog partnera, a zatim donese uredbu koja će omogućiti legitimisanje i dati posao nekom svom ortaku? Ili, će vratiti naplatu Gradu i tim parama unapređivati javni prevoz?

haha, sam sam se sebi nasmejao :bash: :mrgreen:
 
Vrh