Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@ Dzigi Bau
Бројачи су, колико ја знам, већ инсталирани у свим возилима. То су она црна чуда изнад врата, изузев ИК-112М и ИК-218М у ГСП-у, где су исти беле боје. :wink:
 
Najbolje je ukinuti plaćanje karte kao i overu zdravstvene knjižice, poslodavci plaćaju po zaposlenom mesečno porez za prevoz i zdravstveno, a za ostale ljude plaća država koja će kroz poboljšanje javnog prevoza i zdravstva uštedeti te pare, a sigurno je da troškovi javnog prevoza i zdravstva mogu da budu 30% manji i eto rešenja svih problema.

Izračunajte samo koliko godišnje ljudi koji idu da overavaju knjižicu usporavaju saobraćaj na primer. Neka bude milion ljudi koji to obave jednom godišnje, puta dva dana minimum za to i da je udaljen 3km od tog mesta, to mu dođe 12 000 000km i mnogo kapaciteta javnog prevoza utrošenih samo na to kada bi to moglo tako da se posmatra a može. Razmišljajte o tome.
 
Zdravstvene knjizice se automatski overavaju, zar ne?
Takođe nije pravedno da samo zaposleni plaćaju, pošto država samo njih oporezuje oni bi faktički plaćali prevoz i za sve ostale kategorije, a verovatno ređe koriste prevoz od njih. Takođe to bi još više opteretilo prevoz, jer će ga koristiti i oni koji ne moraju. Sada imamo situaciju da zbog besplatnog prevoza penzosi prelaze čitav grad, jer su čuli da negde ima 5 dinara jeftiniji hleb ili slično. Još samo fali da to počnu raditi i ostali ljudi...
 
Nema smisla da svi placaju nesto sto samo neki koriste.

Uostalom to kad "drzava" placa, ne znaci da je to neko trece lice, to smo svi mi kolektivno, drzava treba da placa sto manje stvari.
 
Država, tj. zajednica svih nas treba da obezbedi da su osnovna sredstva za život poput hrane, zdravstvene zaštite, obrazovanje i prevoza dostupni svakom njenom članu tj. svakom građaninu. Ne košta to toliko imajući u obzir da se i sada većina tih stvari plaća iz budžeta a da te stvari mogu da budu i mnogo jeftinije i efikasnije.

Uštedama kada bi se 40% autobuskog saobraćaja prepravilo u tramvajski ili trolejbuski bi se verovatno pokrilo onih 20ak posto koliko Bus Plus učestvuje u finansiranju prevoza. Radnike Bus Plusa možemo da angažujemo na izgradnji tramvajske pruge na primer umesto da rade besmislen posao gde ih i tako niko ne j..e 2%.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680705#p680705:2ky0rwfy je napisao(la):
Dart » Sat Nov 16, 2019 11:42 am[/url]":2ky0rwfy]
Takođe nije pravedno da samo zaposleni plaćaju, pošto država samo njih oporezuje oni bi faktički plaćali prevoz i za sve ostale kategorije, a verovatno ređe koriste prevoz od njih. Takođe to bi još više opteretilo prevoz, jer će ga koristiti i oni koji ne moraju. Sada imamo situaciju da zbog besplatnog prevoza penzosi prelaze čitav grad, jer su čuli da negde ima 5 dinara jeftiniji hleb ili slično. Još samo fali da to počnu raditi i ostali ljudi...
Nije tacno da samo zaposleni placaju prevoz. Koliko vidim po cenovniku JKP GSP Beograd, sve kategorije stanovnistva su u obavezi da placaju prevoz. I za tvoju informaciju i penzioneri PLACAJU prevoz. Ipak prvo proveri nesto, pa onda iznesi podatak(da ne upotrebim neki drugi izraz).
evo ti i link da se informises
http://www.gsp.rs/karte_za_prevoz.aspx
 
Dobro jutro Kolumbo, a sad ti lepo proveri šta piše u postu iznad mog. Potrudi se bar da budeš u toku, kad kreneš sa pametovanjem.
Inače GODIŠNJA karta za starije od 65 godina je čitavih 407 dinara za sve 4 zone. Ubiše se penzosi od plaćanja...
 
Ja citam sta si ti napisao. Pa polako procitaj sam svoj post.
Biciklistkinja prica o nekim ustedama prevoza u slucaju overe knjizica.

A deo tvog posta izmedju ostalog je:
"Takođe nije pravedno da samo zaposleni plaćaju, pošto država samo njih oporezuje oni bi faktički plaćali prevoz i za sve ostale kategorije.."
"Sada imamo situaciju da zbog besplatnog prevoza penzosi prelaze čitav grad"

A sta si mislio da kazes, to izgleda samo ti znas.
 
Tom tvojom logikom možeš izvući iz bilo kog posta deo koji tebi odgovara.
Nema potrebe da misliš, samo budi u toku i biće sve jasno...
 
Ima li ovde nekih zaposlenih, čiji je poslodavac prihvatio onu "preporuku" (čitaj naređenje) vlastodržaca da zaposlenima ne daju više nadoknadu za prevoz, nego da ili uplaćuju ili da dostavljaju račune za gorivo? Meni se čini da postoji mogućnost za malverzacije pri ovoj drugoj opciji, osim ako nije ograničena visina koliko poslodavac plaća za prevoz. Jer imam iskustvo od nekih poznanika koji su sipali gorivo drugim ljudima, a koji su potom tražili gotovinski račun na pib poslodavca te jedne osobe.
 
Ograničeno je do visine mesečne karte, a najviše 3914 dinara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680764#p680764:1ssszphv je napisao(la):
Dart » Sat Nov 16, 2019 3:15 pm[/url]":1ssszphv]Tom tvojom logikom možeš izvući iz bilo kog posta deo koji tebi odgovara.
Nema potrebe da misliš, samo budi u toku i biće sve jasno...
Ne, nego je apsolutno netacno to sto si ti napisao da se penzioneri besplatno voze javnim prevozom, a da samo zaposleni placaju prevoz sto sam ti i taksativno podvukao u kontekstu tvog posta .

end.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680766#p680766:4eqvntk7 je napisao(la):
marrecar » 16 Nov 2019 03:42 pm[/url]":4eqvntk7]Ima li ovde nekih zaposlenih, čiji je poslodavac prihvatio onu "preporuku" (čitaj naređenje) vlastodržaca da zaposlenima ne daju više nadoknadu za prevoz, nego da ili uplaćuju ili da dostavljaju račune za gorivo? Meni se čini da postoji mogućnost za malverzacije pri ovoj drugoj opciji, osim ako nije ograničena visina koliko poslodavac plaća za prevoz. Jer imam iskustvo od nekih poznanika koji su sipali gorivo drugim ljudima, a koji su potom tražili gotovinski račun na pib poslodavca te jedne osobe.
Poslodavac ne želi da se bakće skupljanjem i pravdanjem računa za gorivo delu zaposlenih, niti slipovima za Bus plus, pa istu sumu isplaćuje i dalje na račun, ali uz plaćanje poreza, čime je poskupeo firmu za desetak hiljada evra godišnje.
 
Mi smo popunjavali izjave i donosili račune (svi, i ovi što koriste automobile i ovi što koriste prevoz). Nadrljali su biciklisti i trotinetisti, što nikako nije fer. Da li će tako ostati, videćemo.
 
Kod mene je suprotno, poslodavac se bakće sa računima... svi pravdaju sa računima za gorivo, mada ih oko 70% ne vozi. Svaki radnik potpiše izjavu da je koristio taj i taj vid prevoza i prilaže račun uz to... Visina iznosa je ograničena najpovoljniji cenom javnog prevoza od mesta stanovanja do posla...ko ne dostavi ne dobije isplatu prevoza taj mesec.
 
Ja dok sam radio u jednoj velikoj državnoj instituciji (preko 1500 zaposlenih) do kraja prošle godine, a sumnjam da su promenili, naknadu za prevoz su uplaćivali na račun po zoni/ama koje zaposleni koristi da bi stigao do posla umanjeno za br dana koji zaposleni nije radio u tom mesecu.. (recimo koristio je bolovanje ili godišnji odmor). Svaki zaposleni je popunjavao izjavu o tome kojoj zoni pripada prilikom zasnivanja radnog odnosa... Za gorivo se ne sećam da je bio bilo kakav faktor koji bi uračunavali u naknadu... I ako imaš auto, i dolaziš autom na posao, dobijao bi naknadu za javni prevoz kao i svi drugi..

Inače skoro sve kolege su se švercovale.. pa kasne na posao zbog kontrole, ludnica... ja sam imao najmanju platu tamo, a ono je premešno bilo gledati, srednjovečni ljudi zarađuju po 600, 700 i više eura i imaju priče kao neki tinejdžeri srednjoškolci, tačno znaju kad gde kontrola ulazi, pa ih to jutro iznenadili pa su morali okolo do posla itd...

Zdravstvene knjižice tj. kartice zdravstvenog osiguranja koje sad imamo, se više ne overavaju, tj. automatski se produžavaju.. a to da sve kategorije stanovništva imaju besplatno zdravstveno, to je lepa zamisao ali mi živimo u kapitalizmu koji smo sami birali i to nam je što nam je..
 
Da, to što kažeš za prevoz je standardna procedura isplate prevoza... Novina je da moraš da pravdaš da si taj novac što su ti isplatili na račun potrošio stvarno na prevoz i tada se kao dokaz dostavljaju karte za javni prevoz, računi od goriva itd...
 
Firme i dalje mogu isplaćivati naknade bez dokaza, ali im to neće biti priznato kao trošak u poreskom bilansu tj. platiće na taj iznos porez na dobitak 15%.
Znači košta firme oko 500 dinara više po zaposlenom mesečno ako su profitabilne, dok na one koje posluju sa gubitkom to neće uticati.
 
Zar nije da moraju da računaju u bruto platu i plate poreze i doprinose?
 
Može, branik, i kretenskije. Recimo, predsednik je kazao da će, kad izgradimo prvu liniju metroa (2,1 mlrd EUR po predračunu) građani valjda početi da plaćaju karte...

Mešavina fatalizma, neznanja, nemoći, pokvarenosti, neodgovornosti, tuposti.

Ukratko, današnja Srbija.
 
igrom slučaja imao sam uvid u to kako GSP vodi sudske postupke koji započnu posle donošenja rešenja o izvršenju (kada se izjavi prigovor na rešenje o izvršenju, postupak se nastavlja kao po klasičnoj parničnoj tužbi) i tu se "prema naredbama generalnog direktora" u masi postupaka stvaraju zbirno ogromni i apsolutno bespotrebni troškovi, koji čak prevazilaze i vrednost tih sporova. GSP bi morao da se pozabavi realnim prostorom za uštedu, i da kroz tako ušteđena sredstva pruži bolju uslugu korisnicima. Jedino na taj način će se sprečiti "kokoška ili jaje" rasprava - da li prvo platiti kartu ili početi sa plaćanjem kada usluga bude na nekom minimalno podnošljivom nivou
 
Kako se navodi u saopštenju za medije, Sekretarijat za javni prevoz je sa Gradskim saobraćajnim preduzećem "Beograd" protekle sedmice obavio snimanja na terenu u terminima jutarnjeg i popodnevnog špica i sekretar je Radojičića obavestio da je utvrđeno da "ponuđeni kapaciteti zadovoljavaju potrebe naših putinika".

https://www.blic.rs/vesti/beograd/grado ... je/tv7e5xp

E zbog ovakvih svinjarija, do daljnjeg kad god mi dođu kontrolori da pitaju za kartu, moći će da dobiju samo ovaj odgovor:
NnBXzQ.gif
 
Normalno da će da kažu da postojeći kapaciteti zadovoljavaju potrebe putnika. Sigurno neće da kažu da su se za'ebali i da će da vrate ukinute i skraćene linije, niti da postojeći kapaciteti nisu dovoljni, jer nemaju vozače za sve ove stare autobuse a kamoli još i za ove nove.
 
Vrh