Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Никад нисам делио људе по боји коже и пореклу. То раде расисти и некомплетни људи. Ја критикујем Србе који су пљачкали две државе за време рата, дошли у Београд, сазидали куће без дозволе за градњу и променили десет кола, а каже ми се да критикујем све Србе ван Београда. Штета што се речи тако лако изврћу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679453#p679453:2vrt9oaw je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Nov 12, 2019 4:44 pm[/url]":2vrt9oaw]
I mislim da bi za Beograd isti recept odgovarao, rokneš cenu karte 300 dinara, povlastica 5000 dinara ulaz na prednja vrata i obavezno policajac u početku (kamere. čitači LK-direktna veza sa tužilaštvom), nema ništa besplatno i penzioneri mora da plaćaju punu cenu karte (popust kasnije nek im da Maxi, Lidl i sl).
Јесам поборник плаћања, можда и један од највећих на форуму, али се око овога (делимично) не слажем са вама.
Само ви рокајте, имате ли ви појма да барем 70% Београђана ради за минималац у приватним фирмама? И, парадоксално, уредно плаћа превоз. И садашњих 3275 за прве 2 зоне за запослене је опет превише за наш стандард. Напротив, цену би требало снизити за бар 20 - 30% у односу на сада. Од тих који не плаћају једно 10% чине они који су стварно испод линије сиромаштва, а преосталих 20% то чини из обести о којој сам скоро писао (угл. средњошколци и студенти). Слажем се, обесних путника итекако има, али лек за то није повећање, већ снижење цена. Тада ће се тачно искристалисати ко је сиромашан, а ко обесан. Повећање цена само би довело до нових протеста и непотребних блокада града...
За ово са полицајцима сте већ у праву.
Srednjoškolac sam i samo sam jednom otkad idem u srednju školu platio kartu. Inače nosim potvrdu iz škole koju mi većina kontrolora zatraži, ako me nešto uopšte i pitaju. Nezaposlen sam, ali kada se budem zaposlio, verovatno ću plaćati kartu jer ću imati nekakav izvor prihoda. 90% srednjoškolaca nit ima kartu nit ima bilo kakav izvor prihoda sem onoga što im daju roditelji. Znamo dobro kolike su prosečne plate u Srbiji, pa samim tim nema potrebe objašnjavati zašto roditelji ne kupuju karte svojoj deci. Da je karta makar 500 dinara, mislim da bi daleko veći broj učenika srednjih škola posedovalo kartu.

A sad zašto lično ne plaćam kartu... Osim toga što je za srednjoškolce prevoz nezvanično besplatan jer preko 90% učenika srednjih škola nema kartu, ima tu i drugih razloga.
Najpre ću početi sa tim koliko mi vremena treba do škole. Za deset kilometara putujem čak sat i po vremena! Za to vreme se može stići do nekih mesta koja su dalje od Novog Sada. Tu naravno gužve u saobraćaju imaju određenu ulogu, ali glavni razlog zašto putujem toliko jesu silna presedanja do Palate pravde gde mi se škola i nalazi. Živim na potezu 300 koji je opšte poznat po činjenici da je ekstremno loše povezan sa drugim linijama. Takođe, mi koji živimo u Kaluđerici smo praktično jedino naselje na 10-ak kilometara od grada koje i dalje ima linije samo do bližih perifernih terminusa. Mom drugu iz Velike Moštanice koji živi duplo dalje od grada nego ja, treba manje vremena da dođe do tamo. A kako i ne bi kad ima direktnu liniju. Ima još mnogo naselja koja su duplo dalja od Kaluđerice, a dugi niz godina imaju direktne linije do grada. Samo se ovde prevoz decenijama ne menja. Čak nemamo ni Lastu do BAS-a kao neki vid lakšeg dolaska do grada. Ono o čemu govorim je činjenica da za ovaj deo grada nikad ništa ne može i da svaki predlog koji dobiju, a tiče se poboljšanja prevoza, oni odbiju. Naravno, ni ne razmišljaju sami o novim linijama i produžavanju postojećih.

Drugi razlog zašto ne plaćam kartu je činjenica da većina srednjoškolaca, ali i jednog dela studenata, osim onoga što im daju roditelji nemaju drugih prihoda. Vlast je i više nego svesna činjenice kolike su zaista prosečne zarade u našoj zemlji. Baš zbog toga sam mišljenja da srednjoškolcima i studentima treba omogućiti besplatan prevoz, ili da plaćaju prevoz po nekim nižim cenama, a svakako za sve kategorije treba sniziti cenu prevoza. U omladinu se gotovo ništa ne ulaže, tako da bi (zvanično) besplatan javni prevoz za sve redovne đake i studente bio jedan od načina kojim bi država pokazala da brine o svojoj omladini. Nek počnu malo da ulažu u nas, pa onda neka traže nešto.

Jedna zanimljivost. Srednjoškolac koji živi u prve dve zone bi godišnje morao da izdvoji oko 12.000 dinara za prevoz, a penzioner čitavih 407 dinara i to za sve četiri zone. Penzioner, koji ima svoj lični prihod, plaća 407 dinara, a srednjoškolac koji zavisi od roditelja, plaća čak 12.000 dinara. Gde je tu logika? Da se razumemo, nemam ništa protiv povlašćene cene karte za penzionere, ali nisu oni jedina kategorija koja treba tako malo da daje za kartu. Da srednjoškolac treba toliko da plati na mesečnom nivou i da se pišu kazne onima koji nemaju kartu po toj ceni, garantujem da bi 99% srednjoškolaca posedovalo kartu.
Takođe, policajci uopšte nisu dužni da plate kartu, i to ne samo u gradskom prevozu, već na teritoriji cele zemlje.
 
Ја сам запослен и не плаћам карту. Изгледам младолико са својих 19 година.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680246#p680246:poru8l3y je napisao(la):
Рипањац 405 » Čet Nov 14, 2019 10:14 pm[/url]":poru8l3y]
Елита се не постаје преко ноћи, елита се рађа!


Elita se ne rađa, elita se stvara mukom.
 
*Aha, ta muka se zove revolucija, ovakva ili onakva, ali revolucija.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Stvari se mogu resiti i dovesti u red vrlo lako, kad bi se htelo, da li se radi o strahu od reakcije gradjana na neke izmene ili sta ne znam..
Uredjen javni prevoz nije neki nedostizan san, funkcionise jako lepo u mnogim gradovima sirom sveta.

- kartice moraju da validiraju SVI (i zaposleni i penzioneri sa mesecnim/godisnjim), prilikom ulaska i izlaska iz vozila (napraviti sistem transfera umesto ovo kako je sada 90min karta..)
- ulaz samo na prednja vrata
- vozac gleda ko ulazi i ko se ne validira i odbija da nastavi voznju u slucaju da se neko nije validirao
- izmeniti potrebne zakone i uvesti stroge kazne za bilo kakav fizicki napad na vozace javnog prevoza

Problem se resava sam od sebe + pare koje idu kontrolorima mogu da se iskoriste za nesto drugo, da ne pominjem ovu poslednju glupost s rucnim brojanjem putnika pored kartica i validatora...

Usput, ne znam da li je iko primetio ali validacija kartice kod nas traje predugo, treba skoro 3 sekunde drzati karticu na validatoru.
 
Мислим да се власт додворава пензионерима јефтиним картама из политичких разлога. Алекс је горе навео лепо поређење - пензионери 407 динара годишње (1,11 динара дневно), средњошколци 12000 годишње (32,8 динара дневно). Овде ћу се дотаћи мало шире приче од самог јавног превоза, а то су популациона политика и образовање, који су по мом мишљењу ипак питања од националног значаја у однису на локално питање јавног превоза.
 
- kartice moraju da validiraju SVI (i zaposleni i penzioneri sa mesecnim/godisnjim), prilikom ulaska i izlaska iz vozila (napraviti sistem transfera umesto ovo kako je sada 90min karta..)
Око обавезне валидације при уласку (за неперсонализоване карте за које и сада увек мораш да се откуцаш) се свакако слажем, али НЕ и при изласку, то би створило велику гужву и угрозило слободу изласка из возила, довољно је само при уласку. Са месечним картама је друга прича. Наиме, наше београдске месечне карте направљене су тако да је довољно да је ,,провучеш" само првог у месецу како би је систем препознао као валидну, осталих дана можеш да уђеш и без куцања јер ју је систем аутоматски препознао, што је паметна ствар.
Srednjoškolac sam i samo sam jednom otkad idem u srednju školu platio kartu. Inače nosim potvrdu iz škole koju mi većina kontrolora zatraži, ako me nešto uopšte i pitaju. Nezaposlen sam, ali kada se budem zaposlio, verovatno ću plaćati kartu jer ću imati nekakav izvor prihoda. 90% srednjoškolaca nit ima kartu nit ima bilo kakav izvor prihoda sem onoga što im daju roditelji. Znamo dobro kolike su prosečne plate u Srbiji, pa samim tim nema potrebe objašnjavati zašto roditelji ne kupuju karte svojoj deci. Da je karta makar 500 dinara, mislim da bi daleko veći broj učenika srednjih škola posedovalo kartu.
Без увреде, али како онда објаснити чињеницу да 50% средњошколаца (ако не и више) има за скупе чоломенте (често и више од 30000 динара) од смартфона, таблета и осталих зала, али никад за карту, још када се на то дода цена скупих интернет пакета, та цифра иде и далеко више? Нове генерације Београђана само траже нека измишљена права, а за обавезе не желе ни да чују. Али добро, то је све доказ колико се систем вредности урушио од 2000. па на овамо. Потребне су тектонске и неодложне промене како би се довео у ред. Млађарија само пика телефоне где год да крене што, поред неплаћања карте, доводи и до још једног проблема који није баш за ову тему, али је уско повезан са свим изреченим - слабо се друже, а и кад се друже, то често буде само из интереса, никакве везе нема са искреним пријатељством. Извињавам се због малог, али неопходног скретања са теме.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680309#p680309:1l43crgi je napisao(la):
Misha V » Pet Nov 15, 2019 1:22 am[/url]":1l43crgi]*Aha, ta muka se zove revolucija, ovakva ili onakva, ali revolucija.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Revoluciju smo imali 2000te pa su došli oni a posle njih i ovi.
Tako da neka hvala za buduće revolucije
 
Рипањац 405":3vga9tm5 je napisao(la):
Око обавезне валидације при уласку (за неперсонализоване карте за које и сада увек мораш да се откуцаш) се свакако слажем, али НЕ и при изласку, то би створило велику гужву и угрозило слободу изласка из возила, довољно је само при уласку. Са месечним картама је друга прича. Наиме, наше београдске месечне карте направљене су тако да је довољно да је ,,провучеш" само првог у месецу како би је систем препознао као валидну, осталих дана можеш да уђеш и без куцања јер ју је систем аутоматски препознао, што је паметна ствар.

Ne bi, kartica moze da se validira za izlazak pre samog izlaska (odmah posto autobus napusti stanicu pre one na kojoj silazis). Iz licnog iskustva, ako funkcionise u gradu sa 20+ miliona stanovnika ne vidim zasto ne bi u Beogradu. Validiranjem kartice pri izlasku moze biti korisno iz vise razloga:
1. informacija o mestu izlaska moze da se koristi da bi se formirala cena (neko ko udje u zoni 1, izadje u zoni 3 placa vise od onog ko se vozi samo u zoni 1 npr)
2. takodje korisno radi pracenja transfera medju linijama, a uskoro (nadamo se?) medju vidovima prevoza bus->metro itd..
3. bolja statistika i informacije o tome gde se odredjena voznja zavrsava sto je bitno radi planiranja linija, saobracaja, broja autobusa itd..

Znam da se mesecne i godisnje provlace samo jednom, to i JESTE problem, zgodno ali obesmisljava ceo sistem, sto je jako tipicno za nas, hvalimo se kako uzmemo najskuplje resenje za nesto a onda koristmo 5% istog. Ako svi nisu u obavezi da validiraju kartu vozac ne moze efkasno da prati ko je usao bez placene karte, takodje je nemoguce izvuci korisnu statistiku iz toga, pratiti transfere itd.. Jedini problem sa ovim je ono sto sam naveo na kraju posta, a to je da validacija same kartice u vozilu traje MNOGO duze kod nas nego u drugim gradovima gde sam probao slican sistem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680346#p680346:2zxksgmv je napisao(la):
tragac » 15 Nov 2019 08:46 am[/url]":2zxksgmv]Kratko i jasno nemamo kulturu plaćanja karte jer znamo da se ta obaveza može zaobići. Baš me zanima koliko se švercujemo kad odemo negde van

Koliko god osećamo da treba i možemo.
Ja sam puno u kontaktu sa emigracijom, i da, ljudi promene navike kada vide da moraju ili shvate da to ima smisla. A shvataju veoma brzo (za nedelju do dve), tako da, kratko i jasno:
Nemamo kulturu plaćanja karte jer znamo da to plaćanje ne služi onome čemu treba, a možemo da ga izbegnemo.

Teoretski, vlast može upotrebiti neviđene resurse i priterati putnike da 99% plati kartu, ali joj se ne isplati jer to iziskuje velike troškove, zatim drugi delovi koje je bitnije kontrolisati ostaju nepokriveni, i na kraju: Ti silni šverceri većinski idu da rintaju, a država, poslodavci i vlastodršci i te kako profitiraju od njihovog rada za subsaharske plate, pa prema tome vlastima i nije u nekom preteranom interesu da pošto-poto pritera ljude da plaćaju kartu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680479#p680479:60pzmdrj je napisao(la):
Рипањац 405 » 15 Nov 2019 03:10 pm[/url]":60pzmdrj]
- kartice moraju da validiraju SVI (i zaposleni i penzioneri sa mesecnim/godisnjim), prilikom ulaska i izlaska iz vozila (napraviti sistem transfera umesto ovo kako je sada 90min karta..)
Око обавезне валидације при уласку (за неперсонализоване карте за које и сада увек мораш да се откуцаш) се свакако слажем, али НЕ и при изласку, то би створило велику гужву и угрозило слободу изласка из возила, довољно је само при уласку. Са месечним картама је друга прича. Наиме, наше београдске месечне карте направљене су тако да је довољно да је ,,провучеш" само првог у месецу како би је систем препознао као валидну, осталих дана можеш да уђеш и без куцања јер ју је систем аутоматски препознао, што је паметна ствар.
Srednjoškolac sam i samo sam jednom otkad idem u srednju školu platio kartu. Inače nosim potvrdu iz škole koju mi većina kontrolora zatraži, ako me nešto uopšte i pitaju. Nezaposlen sam, ali kada se budem zaposlio, verovatno ću plaćati kartu jer ću imati nekakav izvor prihoda. 90% srednjoškolaca nit ima kartu nit ima bilo kakav izvor prihoda sem onoga što im daju roditelji. Znamo dobro kolike su prosečne plate u Srbiji, pa samim tim nema potrebe objašnjavati zašto roditelji ne kupuju karte svojoj deci. Da je karta makar 500 dinara, mislim da bi daleko veći broj učenika srednjih škola posedovalo kartu.
Без увреде, али како онда објаснити чињеницу да 50% средњошколаца (ако не и више) има за скупе чоломенте (често и више од 30000 динара) од смартфона, таблета и осталих зала, али никад за карту, још када се на то дода цена скупих интернет пакета, та цифра иде и далеко више? Нове генерације Београђана само траже нека измишљена права, а за обавезе не желе ни да чују. Али добро, то је све доказ колико се систем вредности урушио од 2000. па на овамо. Потребне су тектонске и неодложне промене како би се довео у ред. Млађарија само пика телефоне где год да крене што, поред неплаћања карте, доводи и до још једног проблема који није баш за ову тему, али је уско повезан са свим изреченим - слабо се друже, а и кад се друже, то често буде само из интереса, никакве везе нема са искреним пријатељством. Извињавам се због малог, али неопходног скретања са теме.
Validiranje i pri izlasku iz vozila je bio prvobitni plan, neka od onih famoznih faza kada je uveden busplus. Iako bi stvorilo probleme pri izlasku iz vozila, to daje najbolje podatke o kretanju putnika od bilo koje druge metode. To bi moglo da se tako što bi se na stajalištima postavljao uređaj na kojem može da se očita kartica. A kako bi se povećala popularnost takvog čina, treba uraditi "povraćaj" dela novca, ili sakupljanje nekakvih bodova za kupovinu u nekim prodavnicama i slično.
Netačno je da mesečne karte moraju jednom mesečno da se validiraju kako bi sistem "prepoznao" da je uplaćeno. Nikada nisam to radio, mislim da sam samo jednom to učinio kada sam dobio novu karticu zbog faksa, i od tada nikada više. I nijednom nisam imao problema sa kontrolom.
Drugo, prilično je bezobrazno tako opisati mlade generacije. Slažem se za tu nelogičnost da se kupuju telefoni i takve sitnice. Čudno ti je to pominjanje urušenog sistema vrednosti od 2000., jer sam ja samo u osnovnoj školi osetio taj nivo egoizma i gluposti, da se priča o tome ko ima skupocene i najnovije stvari. Od srednje ne. Nikada nisam čuo da neko govori kako je neko niži od nekog drugog zato što nema to i to. Niti je iko osećao potrebu da bude nešto vrhunski pa da bude razmažen. Ja stvarno ne znam odakle ljudima, kao tebi, takav pogled i takva mišljenja. Mladi se itekako druže i sam sam se uverio u to milijardu puta. Neshvatljivo mi je to konstantno pljuvanje po deci, kako vas nije sramota?
 
:D

B0h9Oix.jpg
 
Da li bi GSP ista ta tapacirana sedista odrzavao kako treba posto uzorni gradjani plate karte?
 
Retorsko pitanje, naravno da ne bi :) Odgovor se zna.

Inace, nisam pratio ovu temu uopste, ali imam da kazem samo da ono sto ja vidim, u mom okruzenju dosta ljudi placa karte. I svako dan bilo ujutru ili popodne mi kontrola ulazi u bus, u koji god da udjem...
 
Боље што нису :)
Па баш и није боље што нису. Ово је једно пети пут да понављам да су гола седишта опасна због мањег коефицијента трења, па самим тим и веће опасности да испаднете из њих при наглом кочењу. Ко учи физику, зна.
@ busspoter
Предухитрио си ме, таман сам и ја сликао код Главне поште исти такав билборд, али ми је слика била лоша, па нисам хтео да постављам! :D
 
Ne bi, kartica moze da se validira za izlazak pre samog izlaska (odmah posto autobus napusti stanicu pre one na kojoj silazis). Iz licnog iskustva, ako funkcionise u gradu sa 20+ miliona stanovnika ne vidim zasto ne bi u Beogradu. Validiranjem kartice pri izlasku moze biti korisno iz vise razloga:
1. informacija o mestu izlaska moze da se koristi da bi se formirala cena (neko ko udje u zoni 1, izadje u zoni 3 placa vise od onog ko se vozi samo u zoni 1 npr)
2. takodje korisno radi pracenja transfera medju linijama, a uskoro (nadamo se?) medju vidovima prevoza bus->metro itd..
3. bolja statistika i informacije o tome gde se odredjena voznja zavrsava sto je bitno radi planiranja linija, saobracaja, broja autobusa itd..
Нека, нека. Иовако - ионако је довољно само при уласку. Нека тако и остане. А и већа је вероватноћа да заборавиш кад излазиш, него кад улазиш, проверено. Уосталом, у сваком бусу већ имамо бројаче изнад врата, тако да се и тако може пратити кретање и број путника.
Схватите већ једном, баш зато што се нешто зове систем наплате, то исто треба да буде једноставно!!! Зашто неки од ствари које би по правилу морале да буду једноставне, праве вишу математику?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680519#p680519:2lh7raup je napisao(la):
Рипањац 405 » Pet Nov 15, 2019 4:17 pm[/url]":2lh7raup]
Боље што нису :)
Па баш и није боље што нису. Ово је једно пети пут да понављам да су гола седишта опасна због мањег коефицијента трења, па самим тим и веће опасности да испаднете из њих при наглом кочењу. Ко учи физику, зна.
@ busspoter
Предухитрио си ме, таман сам и ја сликао код Главне поште исти такав билборд, али ми је слика била лоша, па нисам хтео да постављам! :D

Ko je učio fiziku zna da nema šanse da se zadržiš rukama pri naglom kočenju a kamoli da guzicom napraviš dovoljno trenja po tkanini.
Trenje jeste veće to stoji ali nedovoljno za bilo šta drugo. U krivini sletiš sa sedišta u automobilu (izuzimam kadice i ostala profilisana sedišta).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680524#p680524:30jadruv je napisao(la):
Рипањац 405 » 15 Нов 2019 04:28 pm[/url]":30jadruv]Нека, нека. Иовако - ионако је довољно само при уласку. Нека тако и остане. А и већа је вероватноћа да заборавиш кад излазиш, него кад улазиш, проверено. Уосталом, у сваком бусу већ имамо бројаче изнад врата, тако да се и тако може пратити кретање и број путника.
Схватите већ једном, баш зато што се нешто зове систем наплате, то исто треба да буде једноставно!!! Зашто неки од ствари које би по правилу морале да буду једноставне, праве вишу математику?

Ne bih se slozio, ne vidim kako zaboraviti nesto moze da bude izgovor niti gde je toliki problem uraditi "checkout" iz autobusa pri izlasku. Kao sto rekoh, ovo navodim iz licnog iskustva koristeci prevoz u gradu od 25 miliona stanovnika. Niti su guzve pri izlasku niti ljudi zaboravljaju, a ceo sistem funkcionise besprekorno.
Ko nece ne mora, ali ne bi dobio besplatan transfer (u sledecem busu bi platio kartu opet) ili bi platio vecu cenu karte (za celu relaciju, ako bus ide kroz vise zona), zauzvrat grad bi dobio mnogo pouzdanije informacije o koriscenju prevoza. Te brojace iznad vrata nisam nikad video niti znam da postoje, ako moze vise informacija? Znam da su pre nekoliko dana organizovali RUCNO brojanje putnika tako sto neko od zaposlenih u GSP-u ili gde vec stoji kod vrata ceo dan (zaista no comment :bash:).

To sto je nesto jednostavno ne znaci i da je bolje po automatizmu, mislim da su danasnji mobilni telefoni daleko komplikovaniji od onih s brojacnikom, da li je taj s brojacnikom bolji jer je jednostavniji, ja mislim da nije.
 
@ wexy
А чему онда служе бројачи путника изнад врата? Сигурно не да би скупљали прашину. По мом мишљењу је ипак боља ова садашња опција уз неке мале модификације и корекције (а у те корекције не спада валидирање при изласку), тако да се не слажемо.
Да се разумемо - хиљаду пута овде сам истакао да ни случајно не правдам шверцовање. Али исто тако не треба излагати путнике ни неком додатном притиску и тензији, поред свих обавеза које имају још и да мисле на то да морају и при изласку да се откуцају... Просто су навикли да је откуцавање при уласку нека нормална и обавезна формалност, тако да би им откуцавање при изласку као додатна обавеза само створило још већу, а беспотребну тензију, ни у продавници не плаћаш исту робу 2 пута. Ионако ту улогу у бројању путника играју ти аутоматски бројачи са којима сам, верујем, више досадио целом форуму данас. А за месечне карте сам објаснио како функционишу, тако да...
И да, једноставни системи су у 99% случајева бољи од компликованих.
 
Шта све овде чоовек неће прочитати, месечна 5000 дин, једна карат 300 дин, полиција на вратима, очитавање карте и при уласку и при изласку, колика је просечна плата корисника ГСП, дакле само оних које је мука натерала да се возе овим препуним нередовним кршевима, та просечна плата је отприлике 45 000 дин, значи да реална цена месечне карте за наш стандард и куповну моћ мора бити 700-800 дин, а појединачне 20-30 дин, тек тада се може причати о појачавању контроле и озбиљнијим казнама за шверцере, а очитавање месечних персонализованих карата је бесмислено,па можда и противзаконито мешање у приватност, ако хоће да броје путнике, нека инсталирају бројаче на вратима као када се улази у неку радњу.
 
Vrh