Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Svi se hvataju GSP-a a zaboravljaju privatnike. Zašto ?
2015. godine GSP je učestvovao sa (prosek) 71,6% i ukupno 10 422 735 717 mkm (mesta kilometara) dok privatnici sa 28,4% i 4 128 040 470 mkm.
2017.godina GSP je učestvovao sa (prosek) 59,6% i ukupno 9 596 253 325 mkm dok privatnicima raste na 40,1% a u 2018. za prvih devet meseci pada na 57,2%.
2015. godine su potrošili 31 999 tona goriva a u 2017. 31 940 dok prognoza za 2018. je 31 975 tona goriva (20,1% manje mkm u odnosu na 2015. ).

Paradoks

Đilas je rekao da se iz gradskog budžeta previše novca izdvaja za privatne prevoznike, a da se, s druge strane, smanjuju subvencije za GSP.

Naveo je da su izdvajanja za privatne prevoznike od 2013. do danas porasle sa 6,2 milijarde dinara na 15 milijardi dinara, dok su subvencije za GSP u istom periodu porasle sa 7,5 na 9,5 milijardi.

Kako ističe zamenik šefa ove odborničke grupe i potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović, Grad Beograd u svom budžetu za sistem javnog gradskog prevoza izdvaja više od 27 milijardi dinara godišnje, što je više od četvrtine gradskog budžeta.

Od toga, GSP dobija oko deset milijardi dinara, dok privatnici dobijaju oko 17 milijardi dinara godišnje!
 
у праву си, нико њих не спомиње. чињеница је да приватници и остваре далеко више полазака него ГСП, не може да се деси да приватник не оствари прве јутарње или последње вечерње поласке, док то ГСП редовно ради. исто важи и када је био снег. 25 и 25П су редовно долазиле, а свака трећа или четврта 18ица. можда би ГСП редовно обављао поласке када би био плаћен према томе
 
Možda bi sve radilo kako treba kada bi se sve dovelo u red pa i plaćanje, ali i disciplina i kontrola novca i domaćinsko vođenje firme umesto rasipnitva, kupovine neadekvatnih tramvaja, neodržavanja i sl? u našem bunaru voda curi na 100 strana, ne na jednoj.
 
Možemo da napravimo i anketu od ljudi koji su kupili karte za Fest a koriste prevoz koliko njih plaća prevoz ?

A da se opet vratimo na poslovanje da li je realno da firmu kojoj je osivač grad Beograd i pod direktnom ingerencijom bude u tako nepovoljnom položaju ?
Dalje u jeku štednje i smanjivanja viška zaposlenih šta se vidi ??? Ukupan broj zaposlenih u firmi raste a vozači i radnici održavanja masovno odlaze. I tek će odlaziti.

Opet ti što su došli došli su po partiskoj liniji i tako je moralo biti, OK ali zašto da privatnici budu u toliko povlašćenom položaju i da imaju 70 % veći prihod a obavljaju za 27,9 % manji transportni rad ?????
GSP mora po sistematizaciji poslovanja da ima određene kadrove, radnike i sve to isto po svakom pogonu, plus prateće službe kako bi firma (koliko god to nama izgledalo drugačije) efikasno funkcionisala i na vrhu savetnike, pa savetnike savetnika i koordinatore savetnika itd itd zaključno sa upravnim odborom.
Dolazimo do toga šta je fer poslovanje ? Privatnik koji ništa od toga ne mora da ima, nema ni vozače ali se niko sa tim ne bavi ozbiljno, niti propisane parkinge (zauzete ko zna kakve površine), adekvatne radionice službe itd. Vozači uglavnom penzioneri i radnici GSP-a , Laste koji u svoje vreme nedeljnog (zakonskog) odmora ili čak i dnevnog (opet zakonskog) ili godišnjeg / bolovanja rade kod privatnika na crno (dobijaju neke dnevnice bez plaćenih doprinosa). Ili penzioneri isto na crno ili na ugovor o delu.

Mislite da u tim uslovima tih 70% manje para za 27,9% više transpornog rada bude dovoljno ?

Ovo smanjivanje trasnportnog rada je posledica ne ulaganja u obnavljanje voznog parka, ne održavanje postojećeg, odlaska vozača zbog mizenih primanja i loših uslova rada kao i velikih rekonstrukcija elektro pod sistema. Znači u gradu se veliki broj tramvajskih linija ili ukida ili skraćuja pa se autobusi prebacuju na te linije a opet na uštrb postojećih. Sad opet su u najavi nove restrikcije u tramvajskom kao i u trolejbuskom podsistemu, kao i još veći odlazak vozača.


Rešenje ???
 
Zlatno doba za GSP

https://www.blic.rs/vesti/beograd/nema- ... ma/drth5v6

NEMA VIŠE “PREVOZA NA RUKE” Firme u Beogradu će ubuduće morati da kupuju radnicima BUSPLUS PRETPLATNE KARTE


Novac koji poslodavci isplaćuju zaposlenima za pretplatne mesečne ili druge vrste karata za gradski prevoz od sada će morati zaista da bude potrošen u tu svrhu, a ne da bude isplaćen „na ruke“, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući u Beogradskoj hronici.

On je pojasnio da je Ministarstvo finansija danas objavilo Mišljenje prema kojem će poslodavci morati dokumentovano da dokažu da je novac namenjen za prevoz iskorišćen u tu svrhu, što je jedan od koraka ka boljoj naplati karata, a samim tim i kvalitetnijem gradskom prevozu u Beogradu.
– U Beogradu je 2018. godine bilo oko 717.000 zaposlenih, a od toga je samo 114.000 zaposlenih imalo mesečne pretplatne karte. Ne voze se svi gradskim prevozom, ali naša procena je da između 200 i 300 hiljada ljudi ne plaća karte. Ukoliko bi samo 100.000 od pomenutog broja plaćalo, Grad bi mogao da nabavlja 180 novih autobusa godišnje. Zbog toga je danas objavljeno Mišljenje Ministarstva finansija, koje će onemogućiti dalju zloupotrebu poslodavaca da novac namenjen za mesečnu kartu bude isplaćivan kao deo plate, koji je oslobođen svih dažbina. Poslodavci su do sada zloupotrebljavali mogućnost koju im je zakon dozvoljavao, ali posle ovog Mišljenja Ministarstva finansija to više neće biti moguće – rekao je Vesić.

On je podsetio da će rebalansom budžeta biti obezbeđeno 35 miliona evra za nabavku novih autobusa.
– Pored toga GSP će obezbediti dodatnih 10 miliona evra za istu namenu i očekujemo da za taj novac kupimo između 210 i 230 novih autobusa, u zavisnosti od cene koju budemo dobili na tenderu. Rok za isporuku će biti 150 dana kako bi svi autobusi bili u operativnom stanju do 1. septembra. Na taj način poboljšaćemo stanje voznog parka GSP-a i povećati komfor i bezbednost svih građana koji koriste prevoz – zaključio je Vesić.
 
U ekonomiji je sve što neko regulatorno telo (država, lokalna uprava, javna agencija...) odredi da se izdvaja za određenu namenu - namet. To nisu novčana sredstva raspoloživa onome ko ih je zaradio, već uz poreze i doprinose idu određenoj nameni. Dakle, ovo je još jedan doprinos, i trebalo bi ga isključiti iz obračuna mesečne neto zarade.. OVako mi ne izgleda da je ova odluka u skladu sa zakonima. Jer šta je sledeće.....da dajemo deo svoje zarade na partijsku organizaciju u firmi?
 
Koliko se ja sećam do određene svote se ne oporezuje prevoz, namenski je iznos koji ti daje poslodavac. Ne znam šta da mislim o ovome, sa jedne strane podržavam, sa druge strane mnogo su nam mala primanja generalno i mislim da je tu najveći problem. Ja lično ne bih opstao u Beogradu sa minimalcem. treba mi preko 30 000 da bih opstao. A mnogima plata nije tolika. Mnogi nemaju svoj stan...
 
Apsolutno ne treba podržati jer nije ovo upereno samo protiv onih koji idu svojim kolima na posao. Tu su i oni koji pešače, bicikliraju, dele troškove goriva sa nekim (carpooling).

Kad neko ide pešice na posao, on će biti kažnjen plaćanjem usluge koju ne koristi.
 
Taj što pešači moraće da skuplja svoje ili tuđe račune za gorivo i za Bus plus i da ih daje gazdi...

Zaista, kretenska vlast bez presedana.
 
Ово ће створити велике проблеме и трошкове у обрачуну (поред свих осталих проблема)

Треба да уведу систем да сваки корисник има попуст 10% док год редовно плаћа месечну. Ако један месец прескочи онда нпр 6 ,месеци плаћа пуну цену и стекне поново право на попуст. Прво би тревало покушати са стимулацијама а не забранама.

Већ постоји нека врста стимилације у смислу да редовни корисници могу да користе П+Р паркинге.
 
sad čitam celu vest... koliko ljudi će zaposliti u ministarstvu da proverava 717 000 zaposlenih???
dalje rok isporuke autobusa kratak??? doo 1. septembra će malo sutra neko da nam isporuči 200 autobusa? u tom roku ni toliko vozača ne može neko da nam isporuči a ne autobusa.. osim ako ne nađu neki burazerski dil sa nekim kome 200 autobusa bleji na parkingu. a možda dobijemo i mešavinu autobusa.
 
Kakvo rasterećenje privrede, ukidanje nepotrebnih procedura, e-uprava... Ovo je V-uprava (V za Vesića)!
Šta mi trpimo, pa to nema presedana!!! Dahije da smo ostavili onomad, ne bi ovo radili.

Dakle, sada će poslodavci terati zaposlene da im donose slipove za Bus plus, ili račune sa pumpe za 3.275 din (na NIS-u može da se našteluje suma unapred)... Ne znam da li se važe i troškovi za rentakar, ili za taksi? A Car:Go? `bem ti stoku...
 
Nece nista biti od ovoga, mi cemo u firmi pismeno da se odreknemo naknade za prevoz, a bice nam isplacivana po drugim osnovama.
 
dobro je bar da neće uvesti da dokažeš vlasništvo nad vozilom itd, ovako možeš da odneseš račun sa pumpe bez obzira gde si vozio. Ali biciklisti i pešaci da nose šta? Račun iz Dajhmana jer se troše cipele?
 
pa mogli bi račun iz obližnje pekare, ne verujem da nešto kvalitetnije mogu jesti za te pare :)
 
Ајмо још једном, прост рачун:
1000 динара x 700.000 запослених = скоро 6 милиона евра.
Чист годишњи приход је у том случају више од 9 милијарди динара. Да ли је могуће да једноставном прерасподелом новца и оптимизацијом јавног превоза НИКО из градске власти не може да препозна предност тог система?
 
Treba oko 27 milijardi dinara godišnje.
Optimizacija ?
Pa da se prepolovi broj stanica, da se uvedu žute trake sa kamerama kako bi se dodatno ubrzao JGP i eto jednostavnog rešenja za smanjenje broja vozila, manja potrošnja goriva itd itd. Dalja optimizacija linija , uvođenje pravog daljinskog upravljanja/ praćenja moglo bi se dodatno uštedeti. Naravno tu ubrajam i ukidanje otpravnika (njih preko 200) zajedno sa ranim nepotrebnim službama. Centralizovan raspored i tu može da se ostavi trećina ljudi, služba obračuna isto može da se smanji jer vozači imaju svoje kartice koje ubacuju na početku smene i vade na kraju i tu se lako obrade podaci (početak / kraj smene, nedelja , praznik , noćni sati), ima još gomila bespotrebnih službi koje bi mogle da se ili ukinu ili prebace nekoj drugoj.I eto optimizacije.
 
1. 2000 запослених(вишак) * 35000 (просечна плата)= 7-8 милиона евра годишње
2. набавка електричних аутобуса (мање загађење града)
3. трамваји
4. качење дигиталних бројача на свака врата да се мери густина на свакој станици (да не муче људе да се потписују на свакој станици)
5. укидање уговора са приватном фирмом бусплус

Оно што не успе да се сакупи од запослених, треба град да дотира и решен проблем.
 
Prava reorganizacija GSP-a je jedan jako ozbiljan posao kojeg niko ne bi mogao tek tako da odradi. pusto otpuštanje ili šta već neće doprineti poboljšanju. Ali sve ove pobrojane stvari bi doprinele, za početak taj podsticaj da se plaća redovno sem tokom jednog meseca, ili da se obavežu poslodavci da plaćaju svakog meseca. sud u kome sam radio je preskakao avgust za plaćanje prevoza.
 
Ne može se nešto tek tako uraditi, ali ima odakle da se krene.
Recimo na kraju 2018. godine bilo je oko 5915 radnika zaposleno. Od tog broja oko 3200 su vozači (dalje 2911 su vozači u saobraćaju ostalih 286 su parkireri , vozači tzv uputa i ostalih službi). Ukupno sektor saobraćajne eksploatacije broji 3537 radnika, 337 su raspored, sefovi, referenti direktori itd. Sektor tehničke eksploatacije ili održavanja broji 1738 radnika , i dalje su ostale službe grupa opšte logistike (pravna ,finansije, kadrovska , obračun, unutrašnja kontrola, menze/kuhinje ) 574 radnika i grupa razvoja i sistemskog inžinjeringa 66 radnika.
Ne treba smetnuti da se u periodu od 2011. do 2018. smanjio broj zaposlenih za 983 od toga samo iz sektora održavanje otišlo je 350 radnika i verovatno i sličan broj vozača (ako ne i veći). To će sigurno pratiti i manji broj vozila što se i dešava.
Starosna struktura je nepovoljna, samo 4,3% su radnici sa manje od 30 godina dok radnici preko 40 godina starosti čine 70% ukupnog broja. I tu će biti sigurno nepovoljan trend jer mladi vozači , automehaničari odlaze u inostranstvo a preduzeće zapošljava starije koje niko neće i koji su tu samo da bi dočekali penziju.
 
Жико кад си се дотакао делимичног ОТ, код мене рецимо у радњи пред крај 2017 године сам имао 28.година на 62 људи, а ове године на 63 људи, сам најмлађи са 30.година живота, одоше људи преко гране, иако имам лекарско уверење да не смем да робијам ноћну смену, некога ћу од понедељка робијати, јер нисам улизица шефовска, а како је кренуло, неће нигде имати ко ни да вози, а камоли друго... Од прошлог четвртка у моју радњу која ради 24/7 сваки дан роба уместо у послеподневним сатима стиже ујутру из централног магацина, а уместо 5 касира и људи да избаце робу, има 3 највише 4... Оде све преко у Аустрију и Немачку, а ускоро ће и остатак!
 
Vrh