Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593039#p593039:2daiabq5 je napisao(la):
Gorstak89 » 03 Jan 2019 07:38 pm[/url]":2daiabq5]
Pantografe, povećanje tramvajskih linija neće baš nešto dobrineti jer su tramvaji skupi, a šine takođe, bar ja tako smatram...

Нема шта ту да се сматра, све се зна. Не мора даље од википедије да се иде:

Operating costs are also low, in 2005, the CTrain cost CDN$163 per operating hour to operate. With an average of 600 boardings per hour, in 2001 cost per LRT passenger was CDN$0.27, compared to $1.50 for bus passengers in Calgary.

Линк: https://en.wikipedia.org/wiki/CTrain

То је наука, а она је своје рекла. Калгари има становника као Београд, као и Беч, који, понављам, има укупно 450 аутобуса и јгп који не прави оперативне губитке! Постоји ли и да ли је икада постојао овећи немачки град у којем је носилац масовног превоза путника - аутобус? Даље не би требало ни причати.

У року од смо 6-7 година обимно улагање у трамвај у Београду би се исплатило, односно, после тога би почело да "прави" значајан новац у односу на постојеће стање (тролејбус који помињеш не креће се по шинама, тј. нема експлоатационе карактеристике ни економику шинског возила).

Ето, понављам, због овога јгп у Београду има екстремне тошкове, а не због обима плаћања карте.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593039#p593039:1h0kfx5x je napisao(la):
Gorstak89 » Čet Jan 03, 2019 7:38 pm[/url]":1h0kfx5x]Dok se ne rekonstruiše gsp na neki valjani način ništa od toga, koliko god da košta karta i šta god da se radi unutra.
često sam nailazio na izolaciju koje nema, panele koji nisu zašrafljeni i na panele koji tandrču jer niko nije dotegao neki šraf. To nisu pare, to je nemar održavanja. Pored tog problema tu je i pregršt drugih, plus očigledan višak zaposlenih u vidu razne administracije i očigledan manjak vozača.
Pantografe, povećanje tramvajskih linija neće baš nešto dobrineti jer su tramvaji skupi, a šine takođe, bar ja tako smatram, ja bih se obradovao da vidim više trolejbusa i da vidim razne optimizacije gspa na leđima bg voza koji bi išao na 15 min a ne na pola sata ili sat. a sam metro može i na kredit da se pazari ja bih rado "zalegao" za rakav projekat da se konačno mrdnemo sa mrtve tačke i da vidimo benefite te sprave
Gorštak, scenario u održavanju se promenio posle 90tih i do dana današnjeg se je na delu.
1. svi u saobraćaj, sa točkovima bez točkova , volana nebitno samo da se bude u preseku / kada se pravi brojno stanje.
2. krpi samo da se izgura presek , zbog tog svakodnevnog krpljena i manjka vremena nema se vremena za bilo kakvu vizuelnu inspekciju vozila i popravku onog što se na prvi mah nije primetilo , upisalo u listu kvarova
3. i ako se nešto primeti opet se nema vremena da se uradi jer se krpe krupnije stvari
4. krupniji kvarovi kreću od sitnih ili zbog toga što nema preventive, zemena delova po planu održavanja
5. neko je provalio da će dobiti poene u gradskoj vladi ako krene sa smanjenjem troškova održavanja i tako je bilo. Danas nema najobičnijih sijalica, šrafova, majstori sami kupuju alat i HTZ opremu
6. bez šrafova nema ni učvršćivanja
7. štednja i pogrešna kadrovska politika (njima prava) dovela je do toga da majstori odlaze da ih nema, i ovo malo što je ostalo imaju posla preko glave tako i da bilo šta vide nemaju vremena za to, ili ne smeju da imaju jer ako ih nahvata brigadir/ poslovođa eto ribanja
8. majstor bi nešto i dotegao ali čik ako sme bez naloga
............
............
 
Kontam ja da je politika održavanja tu negde, ali to je jako pogubno, to u dužem roku dovodi do kraćeg veka eksploatacije što na dalje sigurno dovodi do veće cene po putniku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593035#p593035:31vrb5bf je napisao(la):
Norexan » Čet Jan 03, 2019 8:01 pm[/url]":31vrb5bf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593003#p593003:31vrb5bf je napisao(la):
nekianonimnilik » Чет Јан 03, 2019 3:53 pm[/url]":31vrb5bf]na kracim relacijama je jeftinije ici kolima, i upravo je to problem zagusenih ulica, nema puno automobila zato sto je gorivo prejeftino, gorivo je skupo, nego zato sto je gradski prevoz preskup

Jош да откријеш постојање бицикла или скутера за кратке релације и бог да те види. :mrgreen:

aj izvoli bajsom od krsta do pejtona na primer, ima da te zalepe za fasadu u roku od odma, ni pesaci nemaju trotoar, kamoli da mozes jos i bajs da proguras

bajs je dobra prica za novibeograd, ali za stari, pogotovo centar, nema leba od toga, a cak i da je infrastruktura dobra, opet je brdovito i niko nece da se cima kad te u kolima ne kvasi kisa, ne ubija vetar...
 
Na tom delu barem nije problem da ideš bajsom. Što moraš da ideš trotoarom , kad možeš kroz naselje (između Cara Nikolaja II i Mileševske).
 
Ladno je na ovu ludnicu danas neki mamlaz pustio kontrolore po centru
Jedan je bahti mozak htjeo da se junaci u 26 stvarno neko nema takta...ni malo u glavi ....
 
Izvor: Novosti.rs

Gradski prevoz: Plati mesečnu kartu, pa se žali
bgd-bus-macak_620x0.jpg

Da bi od dispečera dobili informaciju, putnici moraju imati plaćenu mesečnu pretplatu. Nova pravila za kontakt sa operaterima u Sekretarijatu.

INFORMACIJE o dolasku autobusa, njihovom kretanju ili izostanku, putnici od Nove godine mogu da dobiju samo ako imaju uplaćenu mesečnu kartu za prevoz! Službenici u dispečarskom centru Sekretarijata za javni gradski prevoz sada traže od sugrađana da im pročitaju identifikacioni broj sa "bus plus" kartice čijom proverom imaju uvid u mesečne uplate.

- Pozvala sam broj Sekretarijata koji je istaknut na stajalištu da bih se požalila na liniju 101, od Padinske skele ka Gradu, jer dva polaska nisu održana - priča sugrađanka Ana T. - Na moje iznenađenje, dispečar mi je rekao da će zabeležiti prijavu i proslediti saobraćajnoj inspekciji ako mu dam podatke sa "bus plus" kartice, odnosno ako imam uplaćenu markicu. Čim sam izdiktirala broj na poleđini "plastike", a gospodin utvrdio da plaćam prevoz, dobila sam željenu informaciju, a prijava je prosleđena.

Ovo je očigledno još jedan od načina Grada da se obračuna sa švecerima. Oni koji ne plaćaju prevoz, nemaju pravo na žalbe, ali ni na informacije o dolasku vozila.

Dispečari tvrde da i sugrađani koji imaju nepersonalizovane karte i oni koji vožnje plaćaju "masterkard" platnim karticama, mogu da dobiju informacije nakon provere.

Ipak, postavlja se pitanje da li i putnik iz Obrenovca ili Mladenovca, koji nepersonalizovanu kartu koristi jednom mesečno, da bi, na primer, došao kod lekara, može da se požali Sekretarijatu. Da li je jedna otkucana vožnja sedmično dovoljna da bi dispečar prijavio neodržan polazak?

Odgovore na ove nedoumice iz Sekretarijata za javni gradski prevoz "Novosti" nisu dobile. Nejasno je i kako su zaštićeni podaci kada dispečaru putnik izdiktira broj sa platne kartice.

ŠVERCERI

ZBOG velikog broja sugrađana koji ne plaćaju prevoz, Grad je još krajem decembra najavio brojne mere kako bi se stalo na put onima koji vožnje u javnom prevozu ne plaćaju. Jedna od njih je ponovno uvođenje pravila ulaska samo na prednja vrata na linijama sa manjim brojem putnika, rigoroznije kontrole, kao i pisanje kazni vozačima ako se u njihovom vozilu zatekne putnik bez karte.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... pa-se-zali
 
Na više mesta u tekstu: dispečAri, dispečArski... :roll:

Jaoj Bože, sve nepismeno ili polupismeno... :(
 
Islreno, ne vozim se svaki dan prevozom tako da mi mesecna nije trebala, zena i ja imamo nepersonalizovane, uplacivali kada potrosimo itd. Posle ove vesti, dinar od nase porodice nece videti. Svadjacu se sa njima u svakom vozilu i svaku krivinu koristiti da ne platim. Jer ja placam, a prevoz sve gori plus sam sad sankcionisan. Nek propadnu, umru od gladi pa onda od nule da se napravi neki bolji sistem.
 
Jel to znači da ne mogu da pozovem neku stanicu ako nemam nikakvu kartu? :shok:
 
Ovi kao da su rešili da dignu i građane i GSP protiv sebe. Zašto bi vozač trebalo da plaća kaznu za švercovanje? Njegovo je da vozi, a ne da se bavi kartama. Ovo je potpuno ludilo, manifestacija mržnje prema sopstvenim građanima. Šta je sa ljudima koji kupuju kartu kod vozača, a autobus ne dođe, zašto oni nemaju pravo da se žale? Imam nepersonalizovanu karticu, prevoz ne koristim toliko da bi mi mesečna napravila neku uštedu, a ovo što oni rade je ucena, i to na ovakvu nikakvu uslugu. I sve više razmišljam o tome da im više ni dinara ne platim, pa kako se vozim, vozim. Ionako su svi potezi grada ka meni kao korisniku do sada bili u stilu pravljenja mene budalom što plaćam prevoz, i ne vidim zašto bih i dalje dobrovoljno na to pristajao.
 
Da, zaboravih reći, na Putindan, kada je red vožnje doživeo potpuni raspad, kontrola je radila redovno. Ne znaš da li ćeš i kada stići gde si naumio, da li će se i koji prevoz pojaviti, ali je uredno proveravano jesi li isti platio. Morale da se namire gratis slobodne vožnje.
 
А зашто немамо бесплатни градски превоз? Има га немали број градова у свету, то полако постаје тренд, да се смање гужве у урбаним центрима, па хајде онда да испратимо и тај тренд, а не само оне трендове који нам извлаче лову из џепа. Уштедело би се на тросковима буса-плуса, контролора, администрација која их прати, па на крају и комуналне инспекције. Део тих људи би уз обуку могли да надокнаде радна места у одржавању и сл.
Погледајте списак градова на линку:
https://freepublictransport.info/city/
 
Мислим да би се ефекти веома брзо видели, али као и све у животу, потребна је проба. Зато би могле да се уведу пробне трасе које би у ствари биле делови постојећих линија:
1) Калемегдан - Славија
2) Ушће/Хајат - Зелени Венац
3) Сава Центар - Аутокоманда/Франш
Реализација може да почне за један једини дан. Потребно је само објавитиа да се на тим трасама / између тих стајалишта неће контролисати карте.
У наредних месец/два се систем Бус плус може уредити тако да на тим трасама не одбројава бус плус.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596251#p596251:3pc9hlqq je napisao(la):
nestorBK » Sub Jan 19, 2019 4:39 pm[/url]":3pc9hlqq]Da, zaboravih reći, na Putindan, kada je red vožnje doživeo potpuni raspad, kontrola je radila redovno. Ne znaš da li ćeš i kada stići gde si naumio, da li će se i koji prevoz pojaviti, ali je uredno proveravano jesi li isti platio. Morale da se namire gratis slobodne vožnje.
Putindan... :lol: Vala baš.
A što se tiče rada i preraspoređivanja JGP, da ne pričam šta mislim o tome... Počeću da psujem opet.
 
Danas BUS PLUS slavi rođendan, sedmi po redu (2012-2019). :vops:

Kako stvari stoje, biće tu za njih još veoma uspešnih godinica. :kafa:
 
...dovoljno je da čujemo samo jednu priču iz Jagodine, koju nam je ispričao učenik iz okoline ovog grada.

- Ljudi, ja već nedelju dana kasnim u školu. Ne mogu da uđem u autobus, na Trnavi se napuni već na prvoj stanici. Ljudi se guraju, uglavnom stariji, kao da nikad nisu bili u gradu ili još gore, kao da nikad nisu ušli u autobus. Guraju se da uđu, pa se zadržavaju na vratima, ispituju vozača da li je stvarno besplatno i, na kraju, za nas đake i one koji rade dole nema mesta. Ili da ideš peške ili da čekaš sat vremena sledeći. Po gradu se voze i za jednu stanicu, ulaze kao izgubljeni, pa pogreše liniju, onda traže da im se stane van stanice - priča jedan maturant za "Telegraf".

:violina:
 
ja tek sad vidim ovo da nema razgovora bez mesečne :D :D :D :D :D :D
okej, najbolje da ne pričamo.
 
postoji li i jedna jedina ozbiljna studija o tome koliko šta košta u gsp i koliko se putnika dnevno ili mesečno preveze? glupo je pričati o kartama, subvencijama i ostalom ako nemamo te podatke. koliko km, koliko struje, goriva, masti, ulja...
 
Vrh