Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Jedan onaj uređaj košta koliko? nek je 100 eur a mislim da nema šanse da je toliko. nek je i 200... 4-5 po vozilu? eto neka je 5 i neka ih ima 1100 vozila a gsp nema toliko... i da zaokružimo na više to je 2 000 0000 eur?
 
Tu su i privatnici + ugradnja i verovatno se plaća za praćenje preko GPS-a.
Staviću kasnije još neke stvari.
 
Kad i po kom osnovu i kojim aneksom je povecan procenat bus plusa
Da nije greska novinara u tekstu
 
Ako radnik ide na bolovanje ili godišnji odmor tokom dela nekog meseca, njegova naknada za prevoz se proporcionalno umanjuje. Sa druge strane Apeks koliko znam nema polumesečnu (neka me neko ispravi) ili nedeljnu kartu za personalizovane.

Ako se uvede da firma obavezno zaposlenima uplaćuje BusPlus, njihove identifikacije bi trebale da postanu trajne i validne putne isprave u svakoj okolnosti za sve vreme trajanja pojedinačnog ugovora o radu između firme i uzaposlenog. Niti bi trebalo da mu bude ograničen pristup prevozu tokom bolovanja (treba tokom bolovanja makar dvaput otići kod lekara, plus dodatni pregledi, terapije...), tako da ako se ovo usoji i primeni - bilo koja obligacija postoji samo na relaciji poslodavac-apex, radnik ne bi trebalo da ima ikakve naknadne obaveze ni u pogledu novca ni u pogledu vremena. Dakle zaposlen na teritoriji BG=pretplatnik usluge javnog prevoza po automatizmu.
 
Treba imati na umu i to da taj bolesni zaposleni treba da ode do lekara ili do apoteke. a i tokom godišnjeg odmora treba negde otići.
 
@tragac
Полумесечна постоји а недељна не колико знам.
 
Kako god, sam status zaposlenog bi trebalo da bude dovoljan da se preko firme-pretplatnika obezbedi permanentna putna isprava važeća dok je ugovor o radu važeći. Tako bi ova budalaština dobila makar neke obrise smisla. Takođe, kao što sam više puta pomenuo svih ovih bus plus godina - mesečne pretplate za sve katedorije koje važe od datuma do datuma.
 
Ako moja firma prihavti ovaj namet odmah cu da je tuzim
 
Радим у државној институцији. Стигао нам је допис града Београда у вези са овим. Достављено је у форми обавештења о издатом мишљењу министарства финансија и апела да се радницима уплаћује Бус плус или да се доставе од стране радника докази у виду рачуна за такси, гориво и сл. Руководство је констатовало да дописом није дефинисан никакав рок тако да ће се за сада наставити као и до сад али да ће бити размотрено шта и како даље.

Sent from my ZTE A2017U using Tapatalk
 
Apel nije isto što i obaveza (zakonska). Dakle cela priča Vesića i pokušaj opravdanja ovog nebuloznog poteza je samo priča, zakonski ne može nikoga da obavezuje da plaća radnicima kartu za prevoz.
 
Pa zamisli firmu od par stotina zaposlenih i onda ljudi iz obračuna krenu da se igraju sa računima svakog ponaosob kako bi dokumentovali nadoknadu za prevoz. Posle prvog meseca bi digli ruke i uz neke popuste platili markice.
To je cilj sprege.
 
Погледао сам поново допис, преносим битне делове цитирано :

"...јер уколико послодавац нема веродостојне исправе на основу којих доказује да је на адекватан начин надокнадио трошак запосленог за долазак и одлазак са рада (нпр. рачун за куповину месечне претплатне карте, дневне карте или карте за једну вожњу у јавном превозу, рачун за гориво у случају коришћења сопственог возила и сл.), ти трошкови му се не могу признати као расход.
У случају да се накнаде за долазак и одлазак са рада не документују веродостојном рачуноводственом исправом, исплате запосленима на име накнаде трошкова за долазак и одлазак са рада сматрају се недокументованим трошковима у смислу члана 7а тачка 1) Закона о порезу на добит правних лица.
Наведено мишљење је достављено Пореској управи и Државној ревизорској институцији ради даљег поступања по истом.

(затим иду подаци о коришћењу ЈГП и наплати и о скали попуста на број купљених претплатних карата)

Након тога:

.....
"У складу са напред наведеним као и у складу са новим околностима које произилазе из мишљења Министарства финансија, позивамо Вас да (институција) своју законску обавезу накнаде трошкова запосленим за долазак и одлазак са рада изврши директном куповином претплатних карата"

У прилогу је достављена копија мишљења МФ.
 
Prema dopisu ovo se odnosi na tretman troškova za prevoz u poreskom bilansu tj neće biti priznavati kao rashod ako nisu dokumentovani.
Znaci firme neće biti primorane, ali će morati da plate porez na dobit pravnih lica (15%) na taj iznos.
 
Nista ode radnik na pumu sipa gorivo za cijenu markice dostavi poslodavcu racun i cao
 
sta će oni koji nemaju kola i dolaze bajsom na posao?
mali kompletni id*** je rekao da takvi nemaju troškove, ali svakako je zaboravio da bi valjalo ponekad popraviti taj bajs koji se razvali upadajući u rupe koje su oni nesposobni da zakrpe.
 
I pesacima treba nova obuca...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kao što rekoh nije zabranjeno da vam firma i dalje to isplaćuje u novcu. Novina je da im to neće biti priznato kao rashod u poreskom bilansu, što će dovesti do toga da im se poveća oporeziva dobit za taj iznos.
Znaci firmu će koštati oko 500 dinara više mesečno. To uopšte nije strašno ali većini robovlasnickih firmi je to dovoljan motiv da počnu uplacivati markice.
 
Vidim da su jos neki pisali iznad, takodje i kod mene u firmi je stigao ''dopis'' ministarstva, i situacija je takva da postoji veliko negodovanje radnika a i nas iz menadzmenta. Ova ''promena'' nece dovesti do poboljsanja, cak stavise mnogo vise (vremena) para ce se potrositi na skladistenje i proveru istih podataka. Situacija je takva, da smo se kolektivno dogovorili kako da nabavimo racune za gorivo, tako da privatna lopovska firma Bus Plus nece dobiti dinara od nas, sto u prevodu znaci svi ce davati racune za gorivo od ljudi koji idu na posao kolima, odnosno dovoljno je samo osoba koja puni gorivo da napomene PIB firme i ime firme kako bi se to stavilo na racun i to je sve.

Kada se sabere i oduzme sve, ''skuplja pita nego tepsija'', posto ljudi koji nisu placali su nasli nacin da ne placaju svakako - malo teze ali proci ce, a novac i vreme koji ce se potrositi na ''proveru i kontrolu'' preko 100.000 kompanija kostace mnogo vise..
 
Vrh