Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

paradox polje":2nu86yxr je napisao(la):
Ја сам био спреман да се свађам, не ми им дао ЛК ни по коју цену (барем док не дође полиција), али из неког разлога су ме прескочили.

Lična karta se daje na uvid samo policiji (komunalna ili redovna) i nikom više.
Kontrolori nemaju zakonsko ovlašćenje da traže ličnu kartu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592494#p592494:xekxjmpf je napisao(la):
Žika » Pon Dec 31, 2018 12:18 pm[/url]":xekxjmpf]Odličan primer kako su ljudi kulturni kada im se odmah sa vrata uzmu pare iz ruke.

http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileDa ... 301218.mp4

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... rue#thanks

čak se i srode sa vozačem.

ali to nije prakticno primenjivo u prepunoj 17ici ili bilo kom drugom ozloglasenom autobusu, a u zadnje vreme ni u jednom ,jer zadnjih nedelja ni u inace prazne linije ne moze da se udje
 
nema to sanse, kad je guzva da ljudi bukvalno ispadaju, ne mogu da pomere prst, kamoli ruku, nema sanse da bi iko mogao da da kartu i da hoce, a normalno da ne bi heo, jer sto kazete gore, nece putnik da plati ako u busu pogine
 
zašto se poredi prevoz privatnim busevima, gde imamo mogućnost izbora, sa prevozom javnim saobraćajem za koji nemamo izbor a vožnju smo svi već platili kroz poreze i namete?
 
A gde smo to mi platili vožnju kroz poreze i namete??? Nemojmo se zanositi takvim stvarima, nije više komunizam ovde pa da svi sve plaćamo, ko koristi taj nek plati jer to košta i to košta debelo. a mi ostali možemo plaćati u onoj meri u kojoj nam je interes, a interes svakako postoji. te pare od nameta i sl bih radije video u nekom vidu izgradnje metroa, izgradnje još mostova i puteva, neke zgrade itd. Pa kad sve sredimo, gsp pređe na el vozila i sl onda možda i može sve da bude fraj
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592670#p592670:25z5x32i je napisao(la):
operic » Uto Jan 01, 2019 5:27 pm[/url]":25z5x32i]zašto se poredi prevoz privatnim busevima, gde imamo mogućnost izbora, sa prevozom javnim saobraćajem za koji nemamo izbor a vožnju smo svi već platili kroz poreze i namete?

kad to kazes, bas me zanima crno na belo koliko kompanija busplus dobije kinte od karata, koliko te kinte ode prevoznicima, i koji je odnos subvencije/zarada preko busplusa

ocigledno je da nismo vec ceo prevoz platili, ali znacajan deo definitivno jesmo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592677#p592677:3h33q8j0 je napisao(la):
Gorstak89 » Uto Jan 01, 2019 5:55 pm[/url]":3h33q8j0]A gde smo to mi platili vožnju kroz poreze i namete???
Nismo platili, vec konstantno placamo. Ima racunica na predthodnim stranama, 70-80% prevoza se placa iz budzeta, dakle iz poreza. To je cinjenica i ne treba zanisti idejama da to moze da se promeni. Kad je vec tako, ukidanje naplate mozda cak i smanji ukupni teret koji je na budzetu...
(ja licno kupujem mesecne, i nemam problem sa tim...)

Edit: Uzgred, meni ta racunica nikako nije jasna. Ako zaista fali toliko para, i ako uzmemo da vecina ili bar plovina ipak placa kartu (a kad god uleti kontrola preko pola ljudi uredno da kartu da se ocita), ne vidim kako bi prevoz mogao da ne bude u problemu (bez ozbiljnog dizanja cena), cak i svi da placamo...
 
Prvo, sigurno ne fali toliko para, kako oni pričaju.

Drugo, većina građana plaća prevoz, a ne kako oni pričaju.

Dakle, lažu i za jedno i za drugo...
 
@Vladivoje
Ako većina građana plaća prevoz, objasni mi onda fenomen napuštanja autobusa pri ulasku kontrole?

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Ajd sad iskreno, koliko ljudi izadje, u odnosu na sve putnike? Da, ima ih dosta, ima ih i "srednjoskolaca", i "nemam kratu, produzi dalje", ali ne bih rekao da su vecina (vecina = vise od 50%), pa cak ni da ih je vise od 30%... (iskreno pitam, mozda gresim)
 
Osnovni uzrok ogromnih rashoda GSP-a nije u neplaćanju karte, već u preteranom i neracionalnom oslanjanju na autobuski prevoz, i to, čak, bez unapređenja koje bi omogućilo sniženje troškova (tj. ubrzanje - linija 511 troši dvaput manje goriva od linije 95).
Beč ima ukupno 450 autobusa, mesečna karta je nemnogo skuplja nego u Beogradu. Gradski prevoznik radi "oko nule" - ono što mi ulažemo u čist trošak, oni potroše za gradnju metroa. Pametnome dosta.

Dakle, stvar je prosta: treba u najkraćem roku promeniti beogradski "modal split" i povećati udeo šinskog prevoza u ukupnom prevezenom broju putnika. To se, u prvom koraku, ne može metroom, već, urgentno, širenjem tramvajske mreže i gradske železnice, a u drugom koraku, posle ostvarenih ušteda - gradnjom metroa. Usudiću se da kažem da je to apsolutno jedini način da Beograd reguliše gorući problem javnog prevoza, koji će se u suprotnom raspasti, i vozićemo se kombijima ("maršrutkama") kao u nekim post-sovjetskim gradovima gde se to sve već desilo (interesantno, svi su imali to religijsko verovanje, kao sada u Vučića i Vesića, da će ih spasti jedna linija metroa, što je i matematički nemoguće). U tom slučaju, svi će plaćati karte (150-200 dinara), a javni autobusi će zadržati samo čisto socijalnu ulogu prevoza ugroženih kategorija, na najnižem nivou (standard devedesetih). To je scenario koji nam se valja iza brega, zbog nestručnog vođenja sistema JGP-a i odsustva odgovornog strateškog planiranja, i nema veze sa naplatom vožnje.

Kad smo kod besplatnog prevoza, zamenik gradonačelnika Talina (gde je prevoz za Talince, dabome, besplatan) letos me je pitao koliki je gradski budžet Beograda, koliko stanovnika, a zatim mi kazao: "Ne možete da imate besplatan prevoz, siromašni ste". I ja bih sugerisao da ne tražimo rešenja na toj strani, jer je onda scenario sa socijalom na točkovima, bojim se, neizbežan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592918#p592918:3u66eveo je napisao(la):
roger34 » Thu Jan 03, 2019 5:09 am[/url]":3u66eveo]Ajd sad iskreno, koliko ljudi izadje, u odnosu na sve putnike? Da, ima ih dosta, ima ih i "srednjoskolaca", i "nemam kratu, produzi dalje", ali ne bih rekao da su vecina (vecina = vise od 50%), pa cak ni da ih je vise od 30%... (iskreno pitam, mozda gresim)

Izadje 20-30% a ostalih 20-30% kurcobolja i ostane u busu. Krecem se prevozom i vidim kad god udje kontrola.
 
Evo, iz posta koji je okačio Siniša na temi "Makedonija", kako svim gradskim upravama polako dolazi iz d... u vugla zašto troše bogatstvo na javni prevoz (a našima će, naravno, posle svih). Dakle, povodom najavljene gradnje tramvaja u Skoplju, tamošnji gradonačelnik reče:

Моите очекувања се дека со реализација на овој проект многу брзо јавниот транспорт во Скопје ќе стане финансиски исплатив имајќи предвид дека сега Град Скопје издвојува 9 милиони евра од буџетот за помагање на јавниот транспорт. Ова е едно трајно решение и повеќедецениска желба на скопјани“, рече Шилегов.

Linkče: https://sdk.mk/index.php/dopisna-mrezha ... egov/#more

Ali, mi mislimo da ćemo problem rešiti - kontrolorima.
 
laki72":2r5ulrlv je napisao(la):
@Vladivoje
Ako većina građana plaća prevoz, objasni mi onda fenomen napuštanja autobusa pri ulasku kontrole?

Ne vredi da ti objašnjavam ako smatraš da manjina građana plaća prevoz.

Niko me ne može ubediti u to da većina građana ne plaća prevoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592962#p592962:cvosdui1 je napisao(la):
Vladivoje » Čet Jan 03, 2019 1:55 pm[/url]":cvosdui1]
laki72":cvosdui1 je napisao(la):
@Vladivoje
Ako većina građana plaća prevoz, objasni mi onda fenomen napuštanja autobusa pri ulasku kontrole?

Ne vredi da ti objašnjavam ako smatraš da manjina građana plaća prevoz.

Niko me ne može ubediti u to da većina građana ne plaća prevoz.

Pa ako je suditi po izlascima i opravdanjima kad kontrola udje u prevoz, onda svakako moze neko da te ubedi da vecina ne placa prevoz.

Ne znam kakva je situacija kod linija koje menjaju zone, verovatno je kod njih vise platisa, ali po gradu je svakako obrnuto.

Moram i jednu bezobraznu informaciju da iznesem - od februara 2012. je proslo skoro 7 godina. 7*12*3275= 275 100 RSD. Toliko sam ustedeo ja kao jedan zaposlen. Koliko jos ima poput mene, a koliko studenata, a koliko penzionera, a koliko stranaca i ostalih? I sad neko meni da kaze da oni nakon 6 godina propalog modela naplate karata, oce da odrze isti i uvedu jos po kojeg sendvicara? Nije ok drage kolege, nije ok da jasno neuspelom strategijom menjaju teziste neuspeha na nas neplatise umesto na njih neuke.
 
na kracim relacijama je jeftinije ici kolima, i upravo je to problem zagusenih ulica, nema puno automobila zato sto je gorivo prejeftino, gorivo je skupo, nego zato sto je gradski prevoz preskup

kenj**u kako nema para za klime, afarbaju autobuse BESPOTREBNO u crveno, jer im tako cefnulo, a za cenu farbanja moze da se opravi ili cak verovatno ugradi nova polovna klima

isto tako kazu nema para da se vozacima povecaju plate, a zato ima da se dispecerima i ostalim blejacima koji ispijaju kafu i hlade genitalije povecavaju, ista prica ko u zeleznici

nije problem u nemanju para, problem je u losoj raspodeli, u tome sto su prioritet gluposti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593003#p593003:372ryg6g je napisao(la):
nekianonimnilik » 03 Jan 2019 03:53 pm[/url]":372ryg6g]na kracim relacijama je jeftinije ici kolima, i upravo je to problem zagusenih ulica, nema puno automobila zato sto je gorivo prejeftino, gorivo je skupo, nego zato sto je gradski prevoz preskup

Ali, kako ti ne sine da je u nekim zemljama, gde je karta za prevoz 1,70 evra, a gorivo možda i malo jeftinije nego kod nas - na kratke relacije još mnogo skuplje ići kolima nego prevozom??

To nema nikakve veze - ni sa čim.
 
Ajmo opet

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575883#p575883:36sqdbap je napisao(la):
Žika » Ned Okt 21, 2018 9:45 am[/url]":36sqdbap]https://www.danas.rs/politika/jovanovic-szs-gde-se-odliva-novac-iz-budzeta-namenjen-za-gradski-prevoz/?fbclid=IwAR21m1uzWprQFA2kCvxRne8i54tjqd0Sk_UUiqoGCU68h9WmIe6D4-Ukyw0

Jovanović (SZS): Gde se odliva novac iz budžeta namenjen za gradski prevoz?

Odbornička grupa ”Savez za Srbiju” nezadovoljna je i zabrinuta zbog stanja gradskog prevoza u Beogradu i izražava sumnju da se kroz politiku subvencija javnog prevoza izvlače pare iz gradskog budžeta, na štetu Beograđana i GSP-a, navodi se u njihovom saopštenju.



Kako ističe zamenik šefa ove odborničke grupe i potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović, Grad Beograd u svom budžetu za sistem javnog gradskog prevoza izdvaja više od 27 milijardi dinara godišnje, što je više od četvrtine gradskog budžeta.

Od toga, GSP dobija oko deset milijardi dinara, dok privatnici dobijaju oko 17 milijardi dinara godišnje!

Imajući u vidu da GSP obavlja gotovo dve trećine javnog prevoza u gradu, dok privatnici obavljaju nešto više od jedne trećine, uputili su pitanja „istinskom“ gradonačelniku Beograda Goranu Vesiću:

Kako je moguće da privatnici koštaju grad mnogo više od GSP-a, iako prevoze mnogo manje putnika i pokrivaju mnogo manje linija?
Zašto se privatnim prevoznicima iz budžeta grada godišnje isplaćuje gotovo 100 miliona evra više nego 2012. godine, i sve to bez vidljivog unapređenja gradskog prevoza?
Zašto se, gde i kako odliva toliki novac iz gradskog budžeta namenjen za gradski prevoz?



https://www.telegraf.rs/vesti/beograd/2 ... io-grafika


Kroz beogradski gradski prevoz prošle godine prošlo je 828,5 miliona putnika! Da su svi platili kartu, gde bi nam kraj bio

Prosečno je u saobraćaju bilo 1.398 vozila

Prema najnovijim podacima Sektora statistike Grada Beograda, prošle godine je autobusima, trolejbusima, tramvajima i vozovima u gradu prevezeno blizu 828.5 miliona putnika!

hvataj-830x0.jpg


GSP ima 248 tramvaja, a u saobraćaju je prosečno svega 106, potom 123 trolejbusa (prosečno u saobraćaju 78) dok je ukupan broj gradskih autobusa svih prevoznika 1.718, a u saobraćaju je 1.218.

Na rapsolaganju putnicima je i 11 kompozicija BG voza.

Da su svi prevezeni putnici imali i overeni busplus, GSP bi uz ove brojke zasigurno procvetao... Do tada, nastavlja se tiha borba između švercera i kontrolora, švercera i platiša, kao i neizvesnost između opstanka i kraha najvećeg gradskog prevoznika.

gsp-830x0.jpg
 
Znači imamo trošak gradskog prevoza koji je 25% gradskog budžeta. I to oko 27 000 000 000 din godišnje i ako sektor statistike grada Beograda ima pretpostavku da se godišnje preveze 828 500 000 putnika ispada da je trošak po jednom putniku oko 32.6 dinara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593003#p593003:916o82wr je napisao(la):
nekianonimnilik » Чет Јан 03, 2019 3:53 pm[/url]":916o82wr]na kracim relacijama je jeftinije ici kolima, i upravo je to problem zagusenih ulica, nema puno automobila zato sto je gorivo prejeftino, gorivo je skupo, nego zato sto je gradski prevoz preskup

Jош да откријеш постојање бицикла или скутера за кратке релације и бог да те види. :mrgreen:
 
Dok se ne rekonstruiše gsp na neki valjani način ništa od toga, koliko god da košta karta i šta god da se radi unutra.
često sam nailazio na izolaciju koje nema, panele koji nisu zašrafljeni i na panele koji tandrču jer niko nije dotegao neki šraf. To nisu pare, to je nemar održavanja. Pored tog problema tu je i pregršt drugih, plus očigledan višak zaposlenih u vidu razne administracije i očigledan manjak vozača.
Pantografe, povećanje tramvajskih linija neće baš nešto dobrineti jer su tramvaji skupi, a šine takođe, bar ja tako smatram, ja bih se obradovao da vidim više trolejbusa i da vidim razne optimizacije gspa na leđima bg voza koji bi išao na 15 min a ne na pola sata ili sat. a sam metro može i na kredit da se pazari ja bih rado "zalegao" za rakav projekat da se konačno mrdnemo sa mrtve tačke i da vidimo benefite te sprave
 
Vrh