Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605125#p605125:264dwk9t je napisao(la):
Gaspar18 » Čet Feb 28, 2019 12:49 am[/url]":264dwk9t]Жико кад си се дотакао делимичног ОТ, код мене рецимо у радњи пред крај 2017 године сам имао 28.година на 62 људи, а ове године на 63 људи, сам најмлађи са 30.година живота, одоше људи преко гране, иако имам лекарско уверење да не смем да робијам ноћну смену, некога ћу од понедељка робијати, јер нисам улизица шефовска, а како је кренуло, неће нигде имати ко ни да вози, а камоли друго... Од прошлог четвртка у моју радњу која ради 24/7 сваки дан роба уместо у послеподневним сатима стиже ујутру из централног магацина, а уместо 5 касира и људи да избаце робу, има 3 највише 4... Оде све преко у Аустрију и Немачку, а ускоро ће и остатак!

Juče je recimo jedna firma iz Nemačke potpisala ugovore sa 70 vozača koji će najverovatnije do 1. aprila otići (danas se predaju papiri u ambasadi). Prošle nedelje firma iz Minhena je potpisala ugovore sa još 50 vozača i prethodno ima oko 38 vozača, dakle blizu 88 vozača. I ono što znam to je tridesetak u fazi odobravanja, blizu 40 čeka termin. To je 230 vozača + 20 vozača koji čekaju pojedinačno (nisu svi iz gradskog). Što ja znam, koliko idu to samo Tomas zna.
 
Najlakši način da dobiješ posao u Srbiji trenutno je da položiš za D kategoriju. Ne postoji nijedna tržena veština koja se brže može savladati i steći pravo na nju nego vožnja autobusa. Programiranje, majstorisanje bilo kog tipa zahtevaju bar dve godine učenja. Posao čeka. Naravno, prvih par godina samo radiš ovde da uvežbaš dobro vožnju za inostranstvo, ipak oni preko traže neko iskustvo.
 
Дуго се нисам поновио: треба потпуно укинути наплату и јавни превоз финансирати из буџета из неког додатног пореза или тако нечега. Нема контроле, нема сукоба са народом, нема главобоље осим једне.... како онда после правдати катастрофално стање јавног превоза кад више не би било могуће као разлог навести неплаћање?
 
Управо. Само то треба објаснити градском менаџеру.
 
Izvinjavam se unapred ako je ovo već bila tema ovde ali moram da podelim sa vama svoje iskustvo od pre neki dan:

Ne vozim se prevozom često ali kad se vozim skoro uvek platim kartu (pošto se ne vozim često, ne vidim to kao veliki trošak). Ipak, pre neki dan kad sam se uputio ka gradu, BusPlus kartica nije htela da radi. Raspitam se u trafici na stajalištu gde sam presedao i žena mi ljubazno objasni da mi je kartica istekla i da ih nema u maloprodaji već par nedelja. Odem peške do sledeće trafike (isto na stajalištu) i probam da kupim novu plastičnu BusPlus karticu - ista priča - nema ih već neko vreme. Odlučim da se švercujem do grada. U povratku se setim da je moguće plaćanje Mastercard-om i odkucam svoju Telenor karticu. BusPlus automat kaže da je uspešno učitana. Ok, velim, hajde da vidim da li će kontrola uspeti da proveri da li sam platio... elem, nije bilo kontrole tako da sam bezbedno došao kući i uspešno platio kartu. To veče mi od Telenora stiže mejl (što je inače dosta kasno - uglavnom mi stigne čim platim nešto karticom) da me obavesti da me to jedinstveno iskustvo koštalo 98 dinara (umesto 89 koliko inače košta jedna vožnja od 90min). Da citiram Telenorov mejl:

izvršena transakcija u iznosu 98.00 RSD na dan 12.03.2019, JAVNI PREVOZ - 90 MIN BELGRADE

Eto. Potpuno sam iznenađen. Nisam znao da plaćanjem Mastercard karticom košta više nego BusPlus karticom. Ako neko zna zašto je to slučaj, voleo bih da čujem objašnjenje.

A za to što ne mogu više nigde da kupim novu BusPlus karticu nemam reči.

Stvarno mi ne bi bio problem da plaćam prevoz kada bi to funkcionisalo normalno da normalan čovek može normalno da se vozi od tačke A do tačke B. Ovi nisu normalni majke mi.
 
Nisam cuo da je nestasica plasticnih kartica, meni istice za mesec dana otprilike. Oni umesto da na sto vise mesta omoguce prodaju i dopunu (trafike, automati), oni otezavaju. Verovatno je cilj naplatiti sto vise kazni. No medjutim imam sistem i za to!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608599#p608599:kz7u6kiq je napisao(la):
dzonihsv » 14 Mar 2019 06:10 pm[/url]":kz7u6kiq]Od starta je to koštalo više. Mora i operater (banka) "duzme" deo.

Pa mamicu im...

Stvarno treba gradski prevoz da bude besplatan, da se ukinu privatnici i sve da se plaća iz budžeta grada. Kapiram da bi uštedeli ogroman procenat celog troška samo ukidanjem cele infrastrukture oko plaćanja karata i profita koji ide privatnicima.
 
Ne bi smeo da ti skida više od cene. Isto kao u radnji , kuca ti račun i onda jod 10 , 20, 50 din za proviziju.
 
^ Plaćanje Masterom kao i NFC preko MTS aplikacije mobilnim telefonom naplaćuje se 10din više. Ne znam stvarno objašnjenje, sem onoga da svako uzima kajmak.

@ink, idi u Beograđanku u BusPlus da ti prenesu kredit sa stare kartice na novu. Nova je 200din valjda i dalje. Pre toga pozovi kol-centar sa sajta da ipak proveri imaju li kartica.

Sent from my M8pro using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608725#p608725:3pqupm6y je napisao(la):
owim » 15 Mar 2019 06:57 am[/url]":3pqupm6y]

@ink, idi u Beograđanku u BusPlus da ti prenesu kredit sa stare kartice na novu. Nova je 200din valjda i dalje. Pre toga pozovi kol-centar sa sajta da ipak proveri imaju li kartica.

Sent from my M8pro using Tapatalk

Hvala na informaciji i savetu. Ipak mislim da neću da se iscimam da odem do Beograđanke - i to ne zato što mi je daleko ili zato što su bezobrazni, već zato što se plašim ako odem da ću krenuti da ih gađan jajima i trulim povrćem :p
 
ја сам плаћао мастером два пута. једном ми је наплатио 80, једном 98 динара. иначе, много споро ради то плаћање
 
Још једном:
Симболична цена од 1000 динара по сваком запосленом, на терет послодавца 2500 мање него сада што дају.
Остатак дотирати из буџета или увести 1 динар акцизу за сваки продати литар у Београду а на конто одржавања ЈАВНОГ превоза. Решите се беде градски менаџеру и имаћете гласове наредних 10 година целог Београда.
 
I jos jednom, gradskim vlastima nije u cilju da se prevoz resi, ako se obezbedi naplata, ko ce biti kriv sto prevoz ne funkcionise. Drugo, cilj je da se GSP ugasi i sve prebaci na privatnike koji ce da uzimaju pare ali ako mogu da ne voze.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
ja da se pitam prvo ne bih subvencionisao privatnike nego samo gsp, privatnici zaradjuju, gsp je drzavni, logicno je da bude tako
drugo posmatrao bih gsp kao gradsku cistocu ili bilo koji drugi servis koji MORA da radi koliko-toliko dobro, nema veze koliko kosta, nek je neisplativ, ali mora da radi, jer bez gspa grad ne funkcionise

a u idealnom svetu privatnika ne bi ni bilo, nego samo gsp i cao, koji ce nam djavo? kapitalizam uvek dovodi do smanjivanja kvaliteta proizvoda/usluge na ustrb konkurentnosti
 
https://www.danas.rs/ekonomija/nikakva- ... gPePvWRF0s

Ko je kriv za loš javni prevoz u Beogradu - ljudi koji ne kupuju karte ili gradska uprava koja ne ume da rukovodi GSP-om

Nikakva korist od „bus plusa“ – manjak 150 miliona evra

Kako zatvoriti rupu od 150 miliona evra koju je javni prevoz u Beogradu napravio u prošloj godini i koja je morala da se zakrpi iz gradskog budžeta?


1006foto-Miroslav-Dragojevic-678x382.jpg


Zamenik gradonačelnika Goran Vesić prošle nedelje je najavio da će poslodavci za novac koji izdvajaju za prevoz zaposlenima morati da kupe bus plus kartice, a onaj ko ne koristi javni prevoz moraće da pravda taj novac računima za gorivo ili taksi.

Ova izjava izazvala je mnogo bure u javnosti, ali to da grad pokriva 70 odsto troškova javnog prevoza je svakako neodrživo. U prošloj godini ukupni troškovi javnog prevoza u Beogradu iznosili su oko 27 milijardi dinara (oko 220 miliona evra).

Od uspostavljanja Bus plusa prihode od prodaje karata ne prikuplja GSP Beograd već Apeks, firma koja stoji iza Bus plusa, za šta je prošle godine uzeo sebi oko 900 miliona dinara provizije. GSP je prihodovao 14,9 milijardi dinara, privatni prevoznici među kojima je najveći Ariva Litas 5,8 milijardi dinara, prigradski prevoz je plaćen pet milijardi i Srbija vozu je za Beovoz plaćeno 800 miliona dinara. Istovremeno ukupni prihodi od prodaje karata koje je Bus plus prosledio Gradu iznosili su 8,3 milijarde dinara (oko 70 miliona evra).

Od prihoda GSP Beograda od 14,9 milijardi dinara prošle godine 4,9 milijardi su prihodi od prodaje proizvoda i usluga, odnosno od prevoza putnika, a 10 milijardi dinara je bila donacija Grada.

Prema analizi koju je uradio Fiskalni savet krajem prošle godine, problem javnog prevoza u Beogradu je dvojak. Kao prvo naplata je izuzetno niska, a drugo preduzeće GSP Beograd je neefikasno i prostora za napredak ima na obe strane.

Zanimljivo je da uvođenje Bus plusa nije donelo napredak u naplati karata, jer je 2012. godine (prve u kojoj je sistem Bus plusa zaživeo) prihod od prodaje karata iznosio 10 milijardi, a prošle godine nešto preko osam milijardi dinara. Pritom je te 2012. karta koštala 60 dinara, a danas je 89.

Vesić je nedavno izjavio da GSP Beograd svakog meseca pravi gubitak od 200 miliona dinara, a jedini način da se to zaustavi bila bi bolja naplata karata. On je rekao da kada bi u Beogradu svi zaposleni u državnoj upravi i javnim preduzećima plaćali markicu za prevoz, mesečno bi prihod GSP-a bio veći za 300 miliona dinara. Prema njegovim rečima, Beograd ima oko 718.000 zaposlenih, a njih svega oko 114.000 mesečno plaća kartice, što je tek 15 odsto.

Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu i nekadašnji član gradske vlade zadužen za saobraćaj, ističe da su ranije preduzeća kupovala markice.

„Trebalo bi da preduzeća ponude svim radnicima markicu, pa ko hoće da uzme, a ko ide automobilom ne mora. Tako bi grad imao garantovan prihod od onih koje prevozi. Tako se niko ne favorizuje, svi imaju mogućnost pa nek biraju“, kaže Vujanić koji napominje da nigde javni prevoz nema čistu računicu, da se kompletno finansira od prodatih karata.

„Javni prevoz ne može poslovati na troškovnom modelu i grad mora pokrivati deo troškova. Mada u svakom slučaju građani to plaćaju, delom kupovinom karata, a drugim delom porezima kojima se puni budžet iz kog se daju subvencije“, objašnjava ovaj stručnjak.

S druge strane, ekonomista Danilo Šuković smatra da Vesićev predlog nije ni fer ni izvodljiv.

„Zašto nekome ukidate slobodu da dolazi na posao kako hoće? On hoće da reši problem gradskog saobraćajnog preduzeća tako što će nametati ljudima kako da idu na posao. Oni imaju svoja preduzeća i treba da obavljaju svoju funkciju, a ne da ograničavaju slobodu ljudi. Ovo ne pije vodu i pokazuje kratkovidost birokratske politike. Ako urade ovo ko zna šta sutra mogu drugo da urade što odgovara državi, a ne i građanima“, napominje Šuković.

Ovo rešenje moglo bi imati i druge implikacije na poslovanje desetina i čak stotina hiljada preduzeća u Beogradu. Na nedavno završenom Kopaonik biznis forumu predsednik IO Rajfajzen banke Zoran Petrović je ocenio da se prilikom donošenja propisa ne vodi računa o poreskim implikacijama.

„Za mojih 1.470 zaposlenih ja treba da kupujem markice i da jurim ljude da donose račune za gorivo. Pa ako ne potroše 3.000 dinara za gorivo da im obračunavam poreze i doprinose na višak. Za to mi treba nekoliko ljudi koji će samo to da rade, a s druge strane se priča o digitalizaciji, inovacijama…“, poručio je Petrović.

O drugom delu jednačine kojim bi se smanjili troškovi grada za javni prevoz Vesić nije govorio, a to je reforma GSP-a i smanjenje ogromnih troškova.

Fiskalni savet je još 2017. pa opet krajem prošle godine uputio predloge za rešavanje problema GSP-a, ali čini se da ništa na tome nije urađeno. GSP Beograd je prema sopstvenom dokumentu „program poslovanja za 2019“ na kraju prošle godine imao 5.915 zaposlenih, od čega je 2.911 vozača, koji obavljaju linijski prevoz i 286 vozača na drugim vidovima prevoza.

To je manje nego 6.438 zaposlenih iz 2010. godine, ali i za skoro 400 više nego 2015. kada ih je bilo 5.544. U istom dokumentu GSP se žali da imaju odliv vozača i da im se nedovoljno ljudi javlja na konkurse za zapošljavanje.

Troškovi zarada čine preko 40 odsto svih poslovnih rashoda ovog preduzeća, što je znatno više nego kod privatnih prevoznika gde isti troškovi čine najviše trećinu poslovnih rashoda. U GSP su, prema analizi Fiskalnog saveta, 46 odsto zaposlenih nevozači, dok u privatnom prevozniku Arivi Litas 28 odsto radnika nisu vozači. Prema nekim procenama u GSP je višak i do trećine zaposlenih.

Fiskalni savet predlaže i promenu tarifne politike i to pre svega u delu beneficiranih grupa stanovništva. Oni pozivaju grad koji inače određuje cene prevoza da ponovo razmotri godišnju cenu karata za penzionere od oko 400 dinara, zatim besplatan prevoz za brojne grupe poput školaraca.

Inače, GSP Beograd dobija prihode iz budžeta u skladu sa prihodima od prodaje karata, dok privatni prevoznici naplaćuju po realizovanom mestu po kilometru, mada ovo nije sasvim jasno s obzirom da nisu poznati ugovori Bus plusa sa privatnim prevoznicima.

U 2018. nije kupljen nijedan nov autobus za GSP

U poslednjih pet godina (od 2014. do 2018. godine) GSP Beograd nabavio je 95 autobusa, s tim da prošle godine nije kupljeno nijedno novo vozilo, navodi Nova ekonomija.

U Programu poslovanja GSP za 2019. navodi se da na kraju 2018. godine prosečna starost autobuskog voznog parka iznosi 10,1 godinu. Na kraju 2018. vozni park GSP Beograd imao je 1.167 vozila, od čega 245 tramvaja, 118 trolejbusa, 799 autobusa i pet električnih autobusa. GSP Beograd raspisao je tender za nabavku novih autobusa, ali ne 210 vozila, kako je najavljivano, već 70 i to na lizing. Prethodno su odbornici Skupštine grada Beograda usvojili rebalans budžeta za 2019. koji, kako je objasnio Goran Vesić, predviđa 35 miliona evra kredita za kupovinu između 210 i 230 autobusa. Prema Vesićevim rečima, još 10 miliona evra će dati GSP iz sopstvenih prihoda.

Učešće GSP „Beograd“ u raspodeli prihoda sa privatnim prevoznicima na osnovu realizovanih mesta – kilometara konstantno pada. U 2017. godini je iznosilo 59,6 odsto, dok je učešće za devet meseci 2018. godini palo na 57,2 procenta.
 
Majstori prevare. Gube 410.000 evra dnevno. Neka prebace Terzica da sredi to za godinu dana.
 
Neko iz lista Danas izgleda prati forum i koristi podatke koje postavljam. Šteta što se više toga ne iskoristi. :gobb:
 
Koliko od tih 150 miliona evra je profit privatnika i Apex-a?
 
Od uspostavljanja Bus plusa prihode od prodaje karata ne prikuplja GSP Beograd već Apeks, firma koja stoji iza Bus plusa, za šta je prošle godine uzeo sebi oko 900 miliona dinara provizije (10,85%). 900 miliona dinara provizije dođe oko 7 594 936 evra.
Istovremeno ukupni prihodi od prodaje karata koje je Bus plus prosledio Gradu iznosili su 8,3 milijarde dinara (oko 70 miliona evra).


Zašto sa 8.53 %na 10,85% provizija ???

Šta su rekli koliko bi koštao raskid ugovora sada ?

Zato niko i ne razmišlja o raskidu ugovora sa "Apex"-om, jer bi to bilo moguće tek u petoj godini ugovora i uz isplatu srpsko-turskom konzorcijumu 5,6 mil EUR, dodaje se.
 
Kasnije ce moci da otkupecijeli sistem za 1 mil € bio clanak u blicu skoro ...
 
Kinezi postaju opasni, navodno su samo u Evropi oreuzeli 28 000 firmi u toku 2018.godine. Ne bi me čudilo i da ovde bace šapu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609959#p609959:1n9di0m8 je napisao(la):
direktor » Uto Mar 19, 2019 5:34 pm[/url]":1n9di0m8]Kasnije ce moci da otkupecijeli sistem za 1 mil € bio clanak u blicu skoro ...

I da daju za džabe njima se isplatilo, pazi samo prošle godine su ćapili 7,5 miliona evra a gde su preostale. I otkud da im dugnu harač za čitavih 27% sa 8,53 na 10,85 ????
 
Vrh