Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ja sam eksperimentisao da pricam francuski sa kontrolom i to vise puta. Svaki put je razgovor isti i bude ovakav:

Kontrola: Vasa karta?
Ja: No
Kontrola: 2000 dinara kazna
Ja: No
Kontrola:
Licna karta?
Ja: No
Kontrola: Speak english?
Ja: No
Kontrola: Spanish?
Ja: No
Kontrola: Which language?
Ja: Francais
Kontrola: E jbg ...
Kontrola opet: We call the police!
Ja: No
Kontrola: Pa morate da platite kaznu!!!!!!!
Ja: NOOOO!!!!
Ja: La derniere fois que j'etais a Belgrade je n'avais pas besoin d'acheter un billet parce que les transports etaient gratuit et que personne n'avait de billet.
Kontrola: ??????
Ja: ??????
Kontrola kolegi kontroloru: ma ne razumem nista a ni on mene izgleda, sta da radimo?
Kolega kontrolor: Ma pusti ga sta da radis...
 
ahahahaha dobra fora :lol: :lol: :lol:
 
14440864_1317149998309595_8959181775787538923_n.jpg
 
Strašno me nervira što saobraćajni panduri ciljano terorišu žene pešake, to je još izraženije nego pikiranje žena od strane ridžovana u prevozu. Ženama moral i vaspitanje brani da se suprotstavljaju ovlašćenom licu/silniku.

Nisam primetila teror saobracajaca a desavalo se da napravim prekrsaj pred njima. Nekako cak i kad te zaustave razumniji su i normalniji od ridzovana koji zaista jesu divljaci i siledzije. Policija bar zna sta znaci prekoracenje ovlascenja, deblji su im zivci i pristojniji su za svetlosnu godinu od ridza. Sa njima mozes da se izvuces na pricu dok ridza te zarobi u busu i preti da ce da te bije.
 
Nedelja 25.09.2016.09:57espreso.rs, VestionlineA

Lažu nas, plaćamo prevoz najviše u Evropi!

Vlastodršci nas stalno ubeđuju kako je prevoz u Beogradu jeftin u poređenju sa drugim evropskim prestonicama (naravno, ne spominju koliko je lošiji). Međutim, to nije tačno, jer su nam plate drastično manje, tako da nam prevoz predstavlja mnogo veći izdatak nego njima. Recimo, Austrijanci prevoz plaćaju samo 1,5 odsto od svoje plate, Rumuni 3 odsto, Švajcarci koliko i Rumuni. A mi?
twitter.com/Jelena Ristić
Mora da se plaća, a niko ne pita odakle
Cena pojedinačne karte, košta 89 dinara, a važi sat i po vremena. Mesečna karta za zaposlene 3.275 dinara, a za nezaposlene je 1.100 dinara. Prema zvaničnim podacima, prosečna plata u Srbiji je 46.280 dinara. Što znači da zaposlena osoba, čija je zarada jednaka prosečnoj plati, za prevoz izdvaja 3.275 dinara, odnosno oko 7 odsto.

Da ne pričamo o tome da ljudi koje mahom srećete u prodavnici, komšiluku, na poslu ne rade za više od 25.000 - 30.000 dinara. Neko ko radi za 25.000 za plaćanje prevoza morao bi da izvodi čak 14 odsto od svoje mesečne zarade. Ako vas uhvate bez karte, platićete 3.000 dinara. Pa kome se šta isplati...

A kako je u drugim zemljama? U Beču na primer, karta košta 2,1 evra i važi u jednom pravcu u jednoj zoni (ceo grad Beč se računa kao jedna zona), s tim što se mogu menjati linije, ali putovanje ne sme da se prekine. Mesečna karta u austrijskoj prestonici je 45 evra. Ako vas uhvate bez karte kazna je 100 evra. Plate se u Austriji kreću od 1.000 do blizu 8.000 evra, a prosek je oko 3.000 evra, a to znači da Bečlije za prevoz izdvajaju manje od 2 odsto, tačnije 1,5 odsto od zarade. Mnogo manje od nas!

Hoće li nam ikad svanuti!?
U Rumuniji, na primer, prosečna plata iznosi 419 evra, što je 1.898 leja. Cena karte za javni gradski prevoz u Temišvaru je 2 leja za kartu koja obuhvata 3 vožnje autobusom, odnosno 1 lej za kartu u jednom pravcu bilo kojom vrstom prevoza. Za gradski prevoz im je potrebno oko 50 leja, ako se pretpostavi da su im potrebne dve karte dnevno, do posla i nazad na primer, što je oko 11 evra. Dakle, od svoje plate Rumuniji izdvajaju malo manje od 3 odsto za prevoz. Iako kažu da imaju najlošije plate (koje su u rangu naših) barem plaćaju prevoz znatno manje od nas....

Što se tiče bogatijih zemalja, oni prevoz, koji je inače neuporedivo bolji od našeg, plaćaju procentualno mnogo manje od nas. Prosečna plata u Švajcarskoj iznosi 5.100 evra, što je oko 6.118 švajcarskih franaka. U Cirihu, najvećem gradu ove zemlje dnevna karta u gradskom prevozu košta 7,6 franaka. Ako se pretpostavi da rade 25 dana mesečno, oni za prevoz izdvajaju 190 franaka. To iznosi nešto više od 3 odsto njihove ukupne zarade.

Izvor: Frankfurtske Vesti

http://www.vesti-online.com/Vesti/Ekono ... e-u-Evropi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=407526#p407526:2rv46d5v je napisao(la):
vucko » 25 Sep 2016, 08:04[/url]":2rv46d5v]
14440864_1317149998309595_8959181775787538923_n.jpg
sranje je jer su ukrali foru norvegian-a, inace bi bilo kul

brangelina-ad-759.jpg
 
Nesam neko vreme u srb, pa ne pratim stampana izdanja novina zato i pomislih da su budale iskopirale norwegian :)
 
Skupština grada usvojila je izmenu Odluke o javnim parkiralištima, a kako je navedeno u obrazloženju, prostore za parkiranje u tom režimu parkiranja odrediće Sekretarijat za saobraćaj.

"Parkiranjem svojih vozila na tim parkiralištima, bez plaćanja usluge parkiranja, korisnici sa važećim personalizovanim karticama za gradski prevoz bili bi usmereni da koriste druge vidove prevoza do centralnih gradskih zona, čime bi se smanjile gužve u saobraćaju", navedeno je u odluci.

Kako se dodaje, potrebno je da registarska oznaka vozila i identifikacioni broj važeće bus-plus kartice budu uneti u elektronski sistem kontrole parkiranja preduzeća. Ova povlastica može se ostvariti samo za jedno vozilo.

izvor: b92

P.S.

Da li neko može da mi objasni šta su oni hteli da kažu? Jel to oni pokušavaju da povećaju ili smanje broj vozila u centru? Jedino što mi je jasno je da će biti besplatan parking uz personalizovanu bus plus.
 
Ako sam dobro razumeo, poenta je da parking neće biti tako besplatan u najstrožem centru, već samo na parkiralištima odakle je zgodno da se presedne na vožnju prevozom dalje ka centru (tipa Blok 20). A vozači bi u nekakvu aplikaciju unosili svoje registarske tablice kao i ID Busplus kartice, pa bi to bilo zamena za plaćanje parkinga SMS-om... Odnosno, ako je Busplus dopunjen, onda je parkiranje za auto tih tablica plaćeno, na tom određenom parkiralištu...
 
Ovo koliko ima smisla, toliko i nema smisla. Pa mahom ljudi koji imaju automobile i koji ih koriste svakodnedno do posla isto tako i ne placaju prevoz, odnosno nemaju busplus karticu, a tek personalizovanu.
 
Kupio sam novu karticu bus pljus, stara je istekla proslog meseca.
Na koji nacin mogu proveriti stanje kredita ? To mi je oduvek bila misterija?
Eto npr moje potrebe su da se odkucam 5x mesecno , kako ja sada da znam u svakom momentu pred kucanje dali imam dovoljno da za voznju, znate ono da se ne ispalim i udjem u prevoz i navata me kontrola a Deki nema dovoljno za voznju i popie kaznu.

Moze li se Bus pljus dopuniti nekako direktno putem ebankinga, to bi mi odgovaralo samo tako?
 
Ili još prirodnije, prilikom validiranja obratiš pažnju na stanje kredita koje aparat prikazuje, pa ako je palo na stotinak dinara zapamtiš da trebaš da se dopuniš.
 
Kapiram da ste starci i da vam je metoda pamcenja bus plus kredita bitna, meni nije.
Zato i trazim normalno resenje putem neke app da vidim koliko je stanje...
Od svih obaveza samo mi fali da pamtin stanje na bus plusu ili da idem do trafike da proverim stanje, ma lol.

Kao i sto sam mislio, firma koja je tu samo da uzima pare, usluga kao usluga / nula, a ono 2016 god..
Normalna stvar kod te kartice bi bila i provera kredita tj koliko ima para na njoj...ali ne tesko je to da se uradi, iz bezbednosnih razloga sto posto poremecen servis.
 
Danas sam izvadio studentsku karticu, nakon godinu dana studiranja i svercovanja. Srednjoskolsku nisam dirao za to vreme, pre nekoliko nedelja je i bacio. I ova me na salteru pita da li hocu ponovo da se slikam ili da iskoristi staru sliku. Ja se zapanjio da oni imaju te podatke u sistemu posle godinu dana, pa cak dve od kada sam zadnji put produzio.
 
Izvinjavam se za duplu poruku, ali vec je proslo nedelju dana od poslednje.
Hteo bih da podelim jedno neobicno, meni sokantno, iskustvo koje sam doziveo juce sa kontrolom.
Ulazim u tramvaj sa drugaricom kod vatrogasne komande u Mije Kovacevica i planiramo da idemo do Vuka, dakle 3 stanice. Sa nama ulazi i kontrola. Drugarica nema kartu, ja, kao sto sam vec gore napisao, imam, ali necu da je koristim zbog nje. I kako smo stali kod vrata, nama odmah prvima prilazi kontrola, zena je u pitanju, verovatno negde izmedju 30 i 40 godina. I krece kao "Dobar dan", a stoji kao neki batinas sa pokeraskom facom. Mi odgovaramo, a drugarica sva nasmejana nastavlja sa "Kako ste? Danas je bas lep dan." i naravno pokusava da je "sarmira" da bi je pustila bez karte. Ova odgovara, nekako nervozno, kao da je na kraju zivaca "Pa jeste, molim vase karte". A onda drugarica nastavlja i dalje sve pozitivno, sa osmehom na licu, pomalo u sali "Kako ste raspolozeni danas?" i tako neke stvari sto nikako nije imalo negativan kontekst. A onda kontrolorka odgovara, sto sam dobro zapamtio jer sam se iznenadio stavom, "Pa meni raspolozenje zavisi od okruzenja i od ljudi koje srecem a danas nesto nisam raspolozena". I dalje nastavlja neku pricu, sa istim polozajem tela kao da je spremna da nas oboje prebije, sa nekakvom besnom facom. I drugarica joj kaze da njeno raspolozenje zavisi samo od nje same i da ne treba niko drugi to da joj remeti, sto ova izgleda shvata kao neki napad i prica nesto u fazonu da to nije tacno da uopste nije raspolozena i tako neke gluposti. I onda nas pita je l' smo studenti, posto je studentski dom bio u blizini, i pita koja smo godina. Tacnije pita prvo drugaricu, a ja namerno ne odgovaram jer je valjda shvatila da je drugarica odgovorila za oboje s obzirom, gledam je i ona se okrene kao meni i gleda, gleda, i klimne mi glavom u fazonu "A ti?" i ne kaze ni rec. Ja znam sta hoce i odgovaram joj "Pa vidite valjda da smo zajedno, isto prva godina (naravno lazemo ali nebitno)" na sta mi ona kaze "Pa otkud ja to mogu da znam". Sto je mozda i u pravu, ali opet taj batinaski stav. I onda kao krece da nam objasnjava da uzmemo potvrde, da izvadimo, kao nije mnogo 1100 mesecno, i sve to i dalje sa nekakvim izrazima lica i pokretima tela kao da je spremna da nas prebije svakog trenutka.
Mozda ovako kako sam ja ispisao nije nesto sokantno, to treba doziveti. Potpuno mi je neshvatljivo da se osoba, kojoj je u opisu posla da radi sa nepoznatim ljudima, zauzima takav negativan i preteci stav. A onda se pitaju zasto ih tuku ljudi svaki drugi dan.
 
marrecar nisi me odusevio pricom moram ti priznati sta vise vas stav je taj koji je problematican.
 
Ako hocete da se svercujete jednostavno trazite da izadjete na iducu stanicu, 90% slucajeva ce to biti to. Ako pocnu da smaraju ignoriste i sidjete i nikad problema necete imati.
 
95% kontrolora je nadrkano i nervozno i samo čeka da izazove incidente, naravno ima i fenomenalnih kontrolora/ ki koi shvataju da rade za batinašku firmu koja uzima ogromni novac svih nas da bi nas tukla. Meni su kontrolori čak više puta pretili da će me prebiti, da samo izađem na sledećoj pa ću da vidim itd. A par puta sam se zapričao sa kontrolorima o sistemu i o svrsi njihovog posla.
 
ја углавном имам позитивно искуство са контролорима (невероватно). и углавном су били љубазни
 
neverovatno, svercuju se, podje*******avaju kontrolore i josh hoce da im se ova smeska!? Marrecar, wtf?!
 
nensav":3b15nvk6 je napisao(la):
neverovatno, svercuju se, podje*******avaju kontrolore i josh hoce da im se ova smeska!? Marrecar, wtf?!
Da to je vrhunac bezobrazluka, pa zar mislite da je lako ti kontrolorima, i sami znaju da rade za pljackasku firmu i jos im se vi smejete u facu i podje*******avate, zaista wtf...
Lepo ne ides busom i gotovo, mnogo je zdravije pesaciti nego se gusiti u smrdljivim busevima, treba da molis Boga da se pojavi klimatizovan.
Peske care, lek za srce, odlicna kardio vezba.
 
тек сам сада ово прочитао

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410262#p410262:35zvdktn je napisao(la):
marrecar » 12 Окт 2016, 22:55[/url]":35zvdktn]Izvinjavam se za duplu poruku, ali vec je proslo nedelju dana od poslednje.
Hteo bih da podelim jedno neobicno, meni sokantno, iskustvo koje sam doziveo juce sa kontrolom....

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=067K_7WdJVE[/youtube]
 
Vrh