Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pa kakve to veze ima sto neka linija ide s jednog na drugi kraj grada? Ne znam koja je linija u gradu vremenskj najduza, ali ih ima dosta kojima treba vise od sat vremena da dodju od jednog do drugog terminusa. I sada neko ide od prve do poslednje, ne preseda posle. I kuca kartu od 90 min, uzme mu 89 dinara. Kakve on vajde ima sto ce mu ostati jos npr 20min? Samo je bacio pare na uslugu koju nije u potpunosti iskoristio. Zato i treba vratiti pojedinacnu kartu i sniziti cenu.
 
Pa vidim da ne razumes.
Ajd da probam da ti pojasnim na sledecem primeru.
Putnik zeli iz zarkova vodovodska, do belog dvora. Hvata 58 ili 88 do pozeske, tu preseda na 49, kojom putuje do bolnice dragisa misovic, odakle se sa 59 ili 42 spusta do marakane.
Sa pojedinacnom kartom koliko ce ga izaci voznja?
Pri tom ni po kilometrima, ni po trajanju voznje on ne putuje dugo.
Zbog toga treba uvesti jos opcija vremenskih karti, umesto pojedinacne karte za jednu voznju.
Recimo da postoji karta od sat vremena ali i karta od pola sata.
Naravno sa adekvatnim cenama u odnosu na vremenski interval trajanja. Time bi se apsolutno pravicno opteretili svi gradjani, korisnici javnog gradskog prevoza, bez obzira dal na putovanju koriste 1 ili 5 autobuskih linija.
Istovremeno bi bila omogucena totalna reorganizacija autobuskih linija sa racionalnijim trasama, umesto sto kao sad imamo na pojedinim pravcima po 10 linija koje se znacajnim delom poklapaju.
 
Ja koliko videh juce na aparatima stoji samo izbor jednocasovna i dnevna karta, markica za pola meseca nema, naravno kad sam se pojavio kod vozaca sa 1000din, samo me belo odgledao i kao sedi. Vidim da se niko ne kuca, a takodje i oni koji se kucaju ne znaju kako da se otkucaju pa pitaju, sto vozace, sto putnike.
 
Pa zasad je valjda stara cijena to novo glupiranje pocinje 1 februara
 
Juce su radili aparati po tom principu, pise samo dnevna i jednocasovna karta, nema nista drugo, cak ni ono 'ovde prislonite vasu kartu'. To videh u dva lastina busa i 2 gspova...
 
laki72":1vt1uai5 je napisao(la):
Pa vidim da ne razumes.
Ajd da probam da ti pojasnim na sledecem primeru.
Putnik zeli iz zarkova vodovodska, do belog dvora. Hvata 58 ili 88 do pozeske, tu preseda na 49, kojom putuje do bolnice dragisa misovic, odakle se sa 59 ili 42 spusta do marakane.
Sa pojedinacnom kartom koliko ce ga izaci voznja?
Pri tom ni po kilometrima, ni po trajanju voznje on ne putuje dugo.
Zbog toga treba uvesti jos opcija vremenskih karti, umesto pojedinacne karte za jednu voznju.
Recimo da postoji karta od sat vremena ali i karta od pola sata.
Naravno sa adekvatnim cenama u odnosu na vremenski interval trajanja. Time bi se apsolutno pravicno opteretili svi gradjani, korisnici javnog gradskog prevoza, bez obzira dal na putovanju koriste 1 ili 5 autobuskih linija.
Istovremeno bi bila omogucena totalna reorganizacija autobuskih linija sa racionalnijim trasama, umesto sto kao sad imamo na pojedinim pravcima po 10 linija koje se znacajnim delom poklapaju.
Razumeo sam ja tebe, nego sam uzeo tvoj primer sa 23, da neko ide od prve do poslednje. Ako bi postojala vremenska karta od npr 45 min (sto bi mozda odgovaralo tvom primeru sa vise presedanja) i neka ona kosta 45 din. I sad neko koristi liniju od pocetka do kraja, on ce da uzme jeftiniju varijantu od 45 din, a zna da od pocetka do kraja ima vise od 45 min. Tu odmah ima iskoriscavanje sistema. Zbog toga nece da ubacuju manje minuta jer im se to ne isplati, ali ako bi vratili pojedinacnu sa snizenom cenom od 40 din, onda bi to bilo u korist i jednoj i drugoj strani. Tada onda stvarno niko ne bi mogao da se zali da je prevoz skup i verujem da bi vise ljudi placalo kartu, kada bi se i cene za ostale kategorije mesecnih karti znacajno snizile.
Ovde je vise poenta u ceni i da li se isplati putniku, jer dzabe to sto prevozniku odgovara visa cena ako niko nece da da toliko para za uslugu koja nije odgovarajuca. Isto tako niko nece da da pare za nesto sto nece iskoristiti u potpunosti.
 
hehehe
mare, mare...
nema tu sta da se isplati ili ne isplati...
Onaj ko placa, uvek mu je mnogo, a onaj ko naplacuje uvek bi vise. To se promeniti ne moze.
I da se razumemo, sistem nikada nece biti 100% pravedan, ali tome treba teziti.
Sada se ne tezi da sistem bude pravedan, vec se tezi OTIMANJU NOVCA od gradjana.
Umesto da se uvede nekoliko vrsta vremenskih karti kojima bi se priblizno povukla jednakost izmedju vremena koriscenja prevoza i cene koju platimo za tu uslug, mozgovi iz dirkcije zele da nametnu svima da plate 90+x minutnu voznju!? pravedno, mudro? ne bih rekao...
Drugi atak je na gradjane koji ne zele i ne koriste prevoz.
umesto da smisle sistem kako da naplate onima koji koriste prevoz, oni pribegavaju KOMUNISTICKOM SISTEMU da javna preduzeca direktno placaju APEKSU!!!
Pazi naglasavam, ne prevoznicima, vec APEKSU.
Medjutim, zakon ne kaze tako. Zakon jasno kaze sledece:
„Članom 118. Zakona o radu („Sl. glasnik RS“, br. 24/2005, 61/2005 i 54/2009 – dalje: Zakon) propisano je da zaposleni ima pravo na naknadu troškova u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu za dolazak i odlazak sa rada, u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju

.

Tumacenja `kAKO MENI ODGOVARA` su nesto sto dovodi do izapocenosti sistemski resenja.

U koliko grad da popust firmama na kupovinu markica (uplati mesecne personalizovane), to mora biti odluceno na zasedanju skupstine grada. takodje mora biti naveden TACAN procenat popusta.

RADNIK MORA BITI PITAN zeli li uplatu na mesecnu personalizovanu kartu, ili zeli novcani iznos umanjen za popust koji grad odobrava.

ovako imamo sistem prisile kao model finansiranja javnog prevoza.

tako postici odrziv sistem koji ce gradjani dozivljavati kao nesto svoje???
``malo morgen`` !!!
 
Bas to. Nikada nece biti pravedan niti se nece teziti tome sve dok imamo ovakvu vlast i ovakav nacin ophodjenja prema svojim stanovnicima. Mislim da smo se slozili, samo da smo govorili o nekim drugim stvarima. :D
 
Ma najbolje i najpoštenije je da platiš onoliko minuta koliko se voziš, odčekiraš se pri izlasku i mir. Koliko si minuta bio, toliko platiš. 1min =1rsd i svi bi plaćali karte.
 
A kad dodje do zastoja , ili se zapali voizilo ,pokvari , sve to treba uzeti u obzir jer se desava
 
Kartograf":hp3qvs1v je napisao(la):
Ma najbolje i najpoštenije je da platiš onoliko minuta koliko se voziš, odčekiraš se pri izlasku i mir. Koliko si minuta bio, toliko platiš. 1min =1rsd i svi bi plaćali karte.
Pa i to moze da se iskoristi, udje neko, kuca se stanicu pre nego sto izadje, izadje na sledecoj i kuca se i da 5 dinara.
 
To je jedino moguce sa check in i check out...
A onda bi se bunili ljudi jer mogu da ih prate itd..
Ali jeste to dobra stvar,slazem se da bi najbolje bilo tako,tj najpostenije...
 
Evo rešenja:

Grad uvodi kartu “Idem samo jednu stanicu”

Veliki broj građana uveliko prijavljuje kontrolorima posedovanje ove karte
BEOGRAD, 16. januar 2014, (Njuz) – Gradski menadžer Goran Vesić najavio je uvođenje nove karte u tarifni sistem BusPlusa. Prema njegovim rečima, do ove karte se došlo detaljnom analizom tržišta.
- Uvođenjem karte “Idem samo jednu stanicu” kompletiraćemo ponudu integrisanog tarifnog sistema, a građani će imati prilike već od 30. februara da kupuju karte po tarifi “idem samo jednu stanicu”. Cena će biti ekonomska.
Na pitanje novinara šta to znači ekonomska cena, Vesić je odgovorio da će svima biti prihvatljiva, te da je pravedna jer će važenje ove karte počinjati onog trenutka kada uđe kontrola.
- Veliki broj građana uveliko prijavljuje kontrolorima posedovanje ove karte, pa smo rešili da je uvedemo u tarifni sistem. Dakle, ove karte građani treba da validiraju onog trenutka kada uđe kontrola – dodao je Vesić.
Ovim korakom grad izlazi u susret mlađoj populaciji, ali i pojedinim penzionerima, jer se najveće interesovanje očekuje upravo u ovim kategorijama. U narednom periodu analizaraće se mogućnost uvođenja karata koje garantuju mesto za sedenje.
- Grad vodi računa o stanovnicima. Oni koji žele sigurno da sede u prevozu, treba da imaju specijalne karte koje će garantovati mesto iza vozača. ali to moramo rešiti uvođenjem dodatnih validatora kod samih sedišta – nastavio je Vesić i zaključio – Postoji veliko interesovanje za jednokratnu kartu “silazim na sledećoj”, ali se od ideje za uvođenjem te karte odustalo, jer bi one mogle da se prodaju samo kod vozača, što bi otežalo naplatu i stvaralo gužvu na prvim vratima.


Read more: http://www.njuz.net/grad-uvodi-kartu-id ... z3PHFwj5iz

U pitanju je naravno, zezancija sa Njuza ;)
 
Ovo je novi tarifni sistem, socijalna pravda za sve Beograđane i sve "Beograđane", čisto da se zna ko je ko, u milionskom Beogradu i dvomilionskom "Beogradu", i koliko košta minut ili kilometar u Beogradu, a koliko u "Beogradu".
bolja.gif
 
Od Zarkova do motela Knezevina sto je na pola puta izmedju Bgda i Lazarevca karta je 300 din ko zna koliko je tek mesecna karta...
 
Dobro, to ti računaš da toliko košta ako se kupuje kod vozača, ja sam ovde napisao cene kad se kuca sa busplus kartice. Nije fora da pišem koliko je ako se kupuje kod vozača, jer je i u ITS1, ako tako gledamo, kod vozača 150.
 
Ako kucas cena je oko 250 din sl put kad se otkucam cu upamtiti
 
Dva sata vožnji za 2,70 eura

Karte je najjednostavnije kupiti na automatima na stanicama ili kod vozača. Cijena za neograničen broj vožnji u jednom pravcu tokom 120 minuta je 2,70 eura u A i B zoni. C zona će većini turista biti potrebna samo za aerodrom Šonenfeld i Postadm.

Takozvana „kratka“ karta za tri autobusom i šest stanica U - Bahnom i S - Bahnom stanice košta 1, 60 eura.

Dnevna karta, koja važi od prvog poništavanja do tri sata narednog dana je 6,90 eura.

Sedmodnevna košta 29,50, a mjesečna 78 eura. Za učenike, studente i socijalce mjesečna karta košta 36 eura. Kontrole putnika su redovne, a kazna za onog ko kartu nema je 40 eura.

http://www.vijesti.me/zivot/savrseni...ije-vas-814963

tako je u berlinu
 
Da, ali u prosecna plata u nemackoj je 6 (slovima: SEST) puta veca nego kod nas, tako da njima ovakve cene verovatno odgovaraju ;)
 
Postaivo sam zbog rznovrsnosti karata i opcija i da se vidi koliko su nase cjene i suvise bliske njima a nebi smjele biti nikako
Sto zbog zivotnog standarda sto zbog kvaliteta usluge
 
Odnos cena/usluga je svakako povoljniji u Berlinu, ne zaboravimo da tamo javni gradski saobracaj odrzava BVG, najbolja firma u Evropi kada je gradski saobracaj u pitanju.
 
Не може систем да удовољи сваком путнику, али може да се повећа праведност. Варијанта са две временске карте, од нпр. 30 и 90 минута би могла да буде најближа праведном систему. Или уместо кратке временске увести нешто као ову берлинску карту за нпр. пет станица бусом.

Занимљиво ми је да нигде нисам видео временску од 60-70-90 минута која може да важи у оба смера, као што ће да буде случај у БГД-у, колико разумем. Тада ће ова карта да буде супер за оне који треба да се пребаце рецимо до града да нешто заврше на брзину и да се врате кући.

Да ли су ове карте за 1, 3, 5 дана у ствари карте за 24, 72 или 120 часова након куповине? Углавном сам виђао такав облик дневних карата, али сам понегде наилазио и да дневна карта важи само до поноћи тог дана.

@laki72, цела норма тог члана 118. Закона о раду гласи:

Запослени има право на накнаду трошкова у складу са општим актом и уговором о раду, и то:

1) за долазак и одлазак са рада, у висини цене превозне карте у јавном саобраћају, ако послодавац није обезбедио сопствени превоз;

Све зависи како ће овај болдовани део да се тумачи. То су сад правне заврзламе, али мислим да има основа да се сматра да је потписивање уговора фирме са Дирекцијом врста обезбеђивања сопственог превоза од стране послодавца. Наравно да може да се тумачи другачије (и ја сам ближи том супротном тумачењу), али биће расправе на ту тему.
 
Barkley":10m9xnnt je napisao(la):
Не може систем да удовољи сваком путнику, али може да се повећа праведност. Варијанта са две временске карте, од нпр. 30 и 90 минута би могла да буде најближа праведном систему. Или уместо кратке временске увести нешто као ову берлинску карту за нпр. пет станица бусом.

Apsolutno, ovo ja sve vreme pričam.
100% sam siguran da bi ljudi više plaćali kada bi sistem bio pravedniji.

Znači fali neka karta za kratke relacije, ili što kažeš do 5 stanica ili do pola sata, i da košta recimo 50-60 dinara.
 
mayorlany":100doym0 je napisao(la):
Da, ali u prosecna plata u nemackoj je 6 (slovima: SEST) puta veca nego kod nas, tako da njima ovakve cene verovatno odgovaraju ;)

U tom slučaju bi kod nas trebalo da košta oko 55 din za 2h.
 
Vrh