Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Знам само кажем шта је поента контроле, у принципу би требало да што мање досађује путницима али да натера да се плаћа карта
 
Nema pravo da prikuplja podatke!
U nijednom zakonu ne stoji da je kontrolor bus plusa sluzbeno lice, dakle to je isto kao da komunalni policajac daje vase licne podatke pekaru, vozacu autobusa, prodavacici u kiosku itd. Kontrolori su izuzetno svesni toga, cim vide da znas svoja prava i da to nece tako lako ici, obicno odstupaju, cak su i komunalci svesni toga. Odustali su i od zadrzavanja vozila dok taj neko ne izadje, saobracajci su par puta bili pozivani zbog toga i mislim da im vise nije dopusteno zadrzavanje vozila u stanici.
 
Ovo sve kad se svede znači da je nemoguće utvrditi postojanje obligacionog odnosa izmedju putnika i pružaoca usluge javnog prevoza (apeks, djp, gsp...) na licu mesta. Teoretski u daljem postupku nije moguće dokazati da se odredjena osoba odredjenog dana u odredjenom vozilu zatekla bez karte. Jedina mogučnost da se to reši jeste da policija pronalazi osobe koje u prevozu nemaju kartu i sprovodi ih tužiocu. Pošto je to nemoguće, može se reći da je prevoz u Beogradu besplatan kako de facto tako i de jure. Obaveza plaćanja prevoza zapravo nije obaveza već ima formu dobrovoljnog prikupljanja sredstava.
Molim da me neko ko je pravnik ovde ispravi u svemu što grešim i da najjasnije moguće tumačenje.
 
Pa izgubili su autoritet odavno. Kada je nekada GSP-ov kontrolor sa onom kapom ulazio u autobus, bilo je - snalazi se kako znaš, iskači kroz prozor, kroz šiber, trči kod vozača da kupiš, okreći se oko sebe da nađeš nečiju kartu, posle se mesec dana treseš od straha, sanjaš ridžovana, i kupuješ po dve karte. I tadašnji ridžovan je imao ista ovlašćenja kao i ovi sada, a ulazio je svake prestupne godine.

E, a šta se posle desilo? Pa lopovi su zamislili cifru od 900.000 mesečno, jer im toliko para treba prehrane sve parazite, a paraziti sve veći, pa im sve više treba, i onda grad uvodi armiju kontrolora, ali svima postaje jasno da je u pitanju najobičnija iznuda, istresanje para iz džepa građana, i legalizovana pljačka, i neće da plaćaju, proučili svoja prava i ne daju. Ne dam ni ja više. Celu srednju školu koristio markice, često se vozio i privatnim prevoznicima, pa plaćao dok su bili van ITS-a. znači ekonomska cena kod vozača takođe nije bila luksuz, čak i kad si već platio markicu za GSP, međutim, ovoliku cenu neću da plaćam nikada. Da se valjam u milionima, neću ovoliko da plaćam.
 
Takođe, već sam pisao o monopolu u javnom prevozu, i onda su me neki kritikovali kako u svim gradovima postoji integrisani tarifni sistemi, gde grad odlučuje o cenama i gde su prevoznici u to integrisani.
E, sad, ja se sa tim slažem, i ništa apsolutno ne bih menjao po pitanju toga, javni prevoz, ovaj koji imamo, koji organizuje DJP, ostaje identičan ovakav, prevoznici (GSP, Lasta, privatnici) koji su dobili linije voze i dalje, po istom ITS-u, ali zašto ja, kao privatnik koji nisam prošao na tenderu za linije, ne mogu da osnujem svoju liniju, imam 10 autobusa, svi su tehnički ispravni, registrovani, i ja uvedem svoju liniju, i vozim, plaćam porez, karte sam naplaćujem, grad mi ne daje nikakva sredstva, finansiram se od svoje naplate, i cenu određujem sam, na sopstveni rizik, da li će neko koristiti moj prevoz, da li će mu to biti preskupo, da li ću od te cene moći da zaradim i sl.
 
Еукалиптус, за ово из твог првог поста - сећам се, био сам мали, негде средином осамдесетих у шеснаестици, кад је тип без карте опалио шамарчину контролорки тако да јој је капа пала са главе. Покуњила се, јадна жена, и изашла на следећој станици. Било овде дивљака увек, и биће још дуго; није лако увести поредак.

За ово друго се потпуно слажемо. Коме смета да ја уведем линију и да продајем карте за колико ми се исплати? Исти она структура којој смета либерализација такси превоза, још један аеродром са јефтинијом услугом, други путнички оператер на железници, више трговинских ланаца и сл. Економија монопола, незапослености и одсуства предузимачког духа - за рачун нечијетг дебелог новчаника. Наравно, за све ће наћи неко објашњење, типа "тако је свуда у свету" (баш ме, искрено, заболе, а уз то и није тачно) и сл.
 
Potrazite snimak profesjonalizma komunalaca kako strucno privode zenu
 
marrecar":27gqtllc je napisao(la):
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/529178/ZA-NEVERICU-Stavili-joj-lisice-jer-nije-otkucala-Busplus

Otkad to komunalci mogu da pisu kazne za neposedovanje ispravne karte? Ovo je toliko zalosno... Cak ne mogu ni da predaju podatke kontroli, sve se radi samo da se otmu pare, a napacen narod ako se usprotivi, zavrsice kao ova zena.


Mare, radi se o nečemu drugom:
komunalna ima ovlašćenja da legitimiše, a kao i "prava" policija, može da privede - i to u policijsku stanicu (MUP-ovu)- osobu koja nema kod sebe dokumenta, da bi se "utvrdio identitet".

Samo, sporno je to kome komunalna prilazi da legitimiše i koga sprovodi u SUP.
Sprovodi ženu od 30 godina zbog toga što se pravi blesava kada su je uhvatili da se švercuje.

Da vidim komunalne junake da pokušaju da legitimišu ćelavce u Strahinjića Bana kada ni ne ustajući iz bašti kafića teraju radnike "Parking Servisa" od svojih Audija...
 
Samo navlace gnev naroda. Ne bi me cudilo da su celo "hapsenje" izrezirali da zastrase neuk narod, plati kartu da te ne bi hapsili... Ko te privodi u maricu zbog l.k? I ona ko da ne zna da policija ima pravo da legitimise i da moze da te privede ako ne das podatke. Sve debili jbt.
 
И ова жена и комуналци су "погрешили", жена јер нема ЛК код себе (или можда није хтела да је покаже), а комуналци на начин који су то урадили, зар се због тога стављају лисице, мајко мила. Иначе се због не поседовања личне карте плаћа и одређена казна, не знам колика.
Овај снима је направљен у улици Александра Дубчека, а из зграде Инвеја.
 
Gradonačelnik: Preispitivanje okolnosti
Povodom privođenja oglasio se i gradonačelnik Beograda Siniša Mali koji najoštrije osuđuje ponašanje Komunalne policije tokom privođenja putnice koja je odbila da se legitimiše u autobusu GSP.
- U toku je preispitivanje okolnosti koje su dovele do ovog događaja i odgovornosti Komunalne policije. Ukoliko se ustanovi da je bilo nepravilnosti u postupanju Komunalne policije, protiv odgovornih će biti pokrenut disciplinski postupak - rekao je gradonačelnik.


gradonačeknik najobičnija jajara ne sme da stane iza svojih ljudi.

mora da se podilazi narodu.
 
Ko god da je ovde u pravu sad je dodatno narusen kredibilitet kako busplusa tako i komunalne "policije".
EDIT MilisaV a sta ti ocekujes od predstavnika vlasti koja se u slucaju svajcarskog franka jasno svrstala na stranu bankara? Nenarodna vlast koja stiti samo interese krupnog kapitala.
 
Nema sta da im se narusi, sve su to priuceni lopovcici.
 
Šta Mali tačno osuđuje? Koliko mi se čini komunalci su sve uradili po zakonu. Otimala se i stavili su joj lisice.

Zbog ovakvih političara će panduri sledeći put dva puta razmisliti ako treba nekog da hapse.

U ovom slučaju treba odvojiti stav većine nas protiv Bus Plusa i gledati činjenice samo ovog slučaja.

Poslato sa telefona
 
Ja ipak ovo gledam kroz prizmu hipokrizije vlasti koja otvoreno porucuje da obican narod treba zrtvovati zarad visih interesa. Zato sam i naveo primer svajcarskog franka. I Crveni Kmeri su imali moto "nikakva korist zadrzati te, nikakva steta unistiti te". Aktuelna vlast u Srbiji potpuno postuje ovaj moto, samo naravno na suptilniji nacin, u skladu sa "evropskim idealima i vrednostima".
 
Za one koji nisu još videli snimak (video sa onog linka koji mediji navode je uklonjen):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mG8kZCIyp9U[/youtube]
 
Цео систем ЈГП-а је из корена труо! Као прво, по ком основу град сме да народне паре даје приватним превозницима под изговорм субвенција? Зашто те паре не даје онда ГСП-у а приватнике или да отера или да их пусте да послују самостално и да се коначно скину са грбаче грађана? Као друго, бус плус као још једну буразерску партијску фирму треба просто ликвидирати и то неулазећи у саму њихову делатност. Ушли су у бизнис на нелегалан начин. власничка структура је сумњива а веза са политичарима очигледна. Дакле мрш! Као треће, ако држава, премијер, градоначелник могу свакодневно да крше разноразне законе Србије и посебно устав зашто не могу ја и остали грађани? Ако ништа друго макар да направимо ситан прекршај у борби против партијских пацова и харачлија чија је једна од полуга зулума над српским народом који спроводе и БУС ПЛУС. Као четврто, ова ухапшена жена није ништа крива. Сваки дан је гледала примитивне бус плус контролоре како спроводе селективну правду тако што по правилу наватавају старије људе, жене, необразоване, уплашене итд. Мени нпр ова марва ни не тражи карту, можда само пар пута за све ове године. Као шесто, ми плаћамо можда и најскупље карте у Европи у односу на висину наших просечних примања. И као седмо, ево ја хоћу да легитимишем тог комуналца који је партијски пацов, нерадник, члан неке партије због чега је само његово битисање у тој униформи кршење устава, свих могућих закона и ништа друго до иживљавање и поткрадање овог народа. Ја као грађанин имам право на то и моја је грађанска дужност да се борим против тих штеточина.
 
U americi kad se opires i bezis, koknu te na lice mesta

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aCrQyUQCJS0[/youtube]
 
http://rs.n1info.com/a30008/Vesti/Mali- ... tnici.html

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali najoštrije je osudio ponašanje Komunalne policije tokom privođenja putnice koja je odbila da se legitimiše u autobusu GSP.

"U toku je preispitivanje okolnosti koje su dovele do ovog događaja i odgovornosti Komunalne policije. Ukoliko se ustanovi da je bilo nepravilnosti u postupanju, protiv njih će biti pokrenut disciplinski postupak", navodi se u saopštenju Gradske službe za informisanje.

Ja stvarno ne razumem ovu izjavu. Po svim dostupnim podacima Komunalna policija je uradila upravo ono što je Grad tražio od nje. Pomagali su u kontroli karata i osobi koja nije imala validnu putnu ispravu su tražili ličnu kartu.

Putnica nije htela da da LK (ili nije imala) i zna se šta se radi u tom slučaju. Takođe se zna čemu služe lisice.

Hteli mi to da priznamo ili ne (po svim dostupnim informacijama) apsolutno sve je urađeno po zakonu.

Potpuno je druga stvar što se Komunalna policija koristi kao ispomoć u kontroli karata. Ako nešto Mali treba da osudi je to što Komunalna policija nije toliko revnosna i što se ne drži toliko slova zakona u obavljanju svojih ostalih dužnosti, ali on je sam (tj Grad) preusmerio tu službu kao pomoć u kontroli karata.
 
Ja iz ove vesti ne vidim ono što piše u naslovu - to da je gradonačelnik osudio ponašanje komunalne. Citira se samo saopštenje u kojem se kaže da će se proveriti šta se dogodilo.

Žena je privedena u "pravu" policiju zato što se nije legitimisala - što i jeste prekršaj, nevezano za Bus Plus.
Sad, svima je jasno da ona nije kriminalac i da nije pokaza ličnu kartu i pokušala da "odšeta" zato što je, da ne upotrebim negu grublju reč - pomalo naivna.

Prava priča je to što se komunalna bavi švercom u prevozu a ne pravim komunalnim neredom. Da se bavi pravim problemima i da zaista nešto radi u interesu običnih građana, manje bi bilo argumenata za neplaćanje prevoza (šta god ja inače loše mislio o Bus Plus sistemu).
 
Vrh