Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

kaze se jeftini prevoz za penzionere. Najveci teret podnsoe oni sa preko 25000 din, mozda je trebalo dici tu granicu na 30000.

sa sajta RTS

Jeftiniji prevoz za penzionere

NEDELJA, 04. JAN 2015, 11:09 -> 11:34
Penzioneri sa primanjima od 10.000 imaće od 1. februara besplatan prevoz, dok će oni sa penzijama od 10.000 do 25.000 plaćati 407 dinara, saopštava Gradska službe za informisanje.

Penzioneri, čija penzija nije viša od 25.000 dinara mogu se od sutra prijaviti kako bi ostvarili pravo na besplatnu ili povlašćenu kartu za gradski prevoz.

U saopštenju Službe za informisanje navodi se da je potrebno dostaviti original poslednjeg čeka za penziju ili original potvrdu PIO fonda o visini penzije, ne stariju od 15 dana.

Dokumentacija se može predati od 5. do do 25. janura, prenosi Beta.

Novim tarifnim sistemom, koji stupa na snagu 1. februara, cena karte za penzionere određena je na osnovu visine penzije, bez obzira na godine starosti.

Penzioneri koji imaju penzije do 10.000 dinara imaće besplatan prevoz, dok će penzioneri sa penzijama od 10.000 do 25.000 plaćati 407 dinara godišnje.

Penzioneri koji imaju penziju od 25.000 do 50.000 plaćaće 990 dinara mesečno, za penzionere koji imaju primanja preko 50.000 dinara novi tarifni sistem stupa na snagu 1. marta.

Oni će u februaru plaćati 990 dinara, a potom 1.495 dinara mesečno. Svim licima starijim od 65 godina sa uplaćenom godišnjom registracijom za 2014. godinu, biće produženo trajanje kartica do 1. februara, što znači da će se tokom januara voziti besplatno, navodi se u saopštenju.

Dokumentaciju umesto penzionera mogu predati i treća lica.
 
Koji bezobrazluk od naslova "Jefitniji prevoz za penzionere" pa jesu li oni normalni
 
A sto niko od novina nekaze da je karta poskupila na 89 din sto je 22% poskupljenja sa 73 din , sto postojcu nisu preimenovali u vremensku od 45 min recimo Nego tjeraju ljude da kupuju mjesecne i umjesto da krenu od januara da mogu da se kupe godisnje oni krenu od 1 februara , nesposobnjakovici
 
bas me zanima kako ce sverceri da se snadju u novonastalim okolnostima.
 
Ne smeju da napisu.
Elem, ne priznaju se sluzbene legitimacije drugih firmi, pa su onda i drugi ukinuli legitimacije GSPa, najvise ispastaju radnici koji se zbog idiotizma i inacenja nalaze u nezavidnom polozaju, uvek do sada su vazile legitimacije uredno. Cak je neko ovlastio Apexovce da oduzimaju legitimacije?! To je isto kao da ih je ovlastio da vam oduzmu licnu kartu, ne znam sta misle da dobiju time, sem batina? Ne znam sta su umislila gospoda iz bus plusa, ali kako se meni cini sve ce voditi do te mere da ce i oni ljudi koji su uredno placali iz inata prestati da placaju ovakav bezobrazluk od sistema.
 
Koja hajka na penzionere sa većim penzijama! Na kraju će ispasti da svi treba da imaju istu penziju bez obzira na trud i rad. Ja sam se odavno odlučio na uplaćivanje minimalnog iznosa penzionom. Naravno, kako budem u mogućnosti, resto u banku. navrzla se država na svaki dinar koji građani imaju. A zanima me i zašto poskupljenje usluge kada je cena goriva opala. Jesu li dizali plate? Ja sa svojom mesečnom u špicu uredno kasnim, a dešava se i van njega. Možda i poslušam Direktora pa prestanem da uzimam mesečnu :p
 
nensav":2e90w74i je napisao(la):
bas me zanima kako ce sverceri da se snadju u novonastalim okolnostima.
Nece se nista promeniti. Na bolje barem nece. Mozda kada pocnu krajem januara sa pricom oko novog tarifnog sistema, kao ce da zastrasuju, isto kao i onda sa kaznama i obaveznim cekiranjem. Neko ce to shvatiti ozbiljno pa ce kupovati mesecnu kartu, neko ce koristiti tu vremensku. I onda kada vide da od toga nema nista, vratice se na svercovanje, a pridruzice im se veci broj ljudi.
 
Koja hajka na penzionere sa većim penzijama! Na kraju će ispasti da svi treba da imaju istu penziju bez obzira na trud i rad.

Sta ocekujes od ljudi koji su se izlegli u komunizmu, ziveli po selima ili gradskim blokovima, odrasli na svemu za dz, izdali nas sve za saku jada i od toga kupili sebi diplome i polozaje. Preselili se u Krunske i ostale cetvrti gde je nekadasnja prava inteligencija ostavila svoje kosti ili zbrisala preko, te sad oni, na osnovu dosadasnjeg zivotnog iskustva zakljucuju da SVI vrede jednako. Hirurg i poslasticar, profesor i cistacica, sudija i domacica. Svi jednako radili i zaradili. I svi jednako pruzili drustvu, pa nek plate kartu gsp-a jednako!
Sta ti matori hoces da se vozis za dzabe od narodne kuhinje do kuce?! More mrs!
 
A pa nije, penzija preko 25000 je po njima VEELIKA penzija i ne valja je uludo trositi i razbacivati nego prvo racuni i prevoz da se plati. Ako su vec tako "posteni" mogli bi slicne platne razrede da uvedu i za zaposlene pa da vidimo koliko bi se ljudi na minimalcu prijavilo ispod 25000din.

Sramota jedna
 
Ma kakvi raztredi kakvi nameti kakvi bakrači. Penzija je stečeno pravo. To su pare penzionera, ne državne. To što su fondovi upropašćeni nije problem penzionera nego države. I ovako su penzije male i nikakve, samo im fali još nameta. meni se moja baba nekad izvini što nema pare da mi da... (daleko od toga da ja tražim). Verujem da joj nije lako. samo na lekove joj ide valjda oko 8000. Inače, po ovoj klasifikaciji ona ima veliku penziju.
Eto, ovo je potez koji mene tera da se okrenem protiv ovog sistema. nevezano za bus plus, ovde je cela kompozicija kriva.
 
Ja baš jutros računam, da mi je po sadašnjim cenama goriva i prevoza, skoro duplo jeftinije da se vozim kolima na posao.

Do posla imam 4km. Tamo i nazad 8 km. Preko zime po gradu, auto mi troši 9l / 100km. Po sadašnjim cenama znači da mi na odlazak i povratak s posla treba nešto ispod 100 dinara. Na mesečnom nivou oko 2000 dinara.

Ako bih platio 2 karte po 89 dinara to je oko 180 dinara dnevno. Na mesečnom nivou 3600 dinara.


Naravno za auto postoji amortizacija, malo sam pojednostavio računicu, ali tu je negde razlika.
 
Ali nadam se da nisi Ekrem Jevrić gde živiš samo za Kuća poso poso kuća. Uračunaj tu i druge aktivnosti koje radiš, pa kada bi kupio mesečnu markicu, i vozio se samo autobusom bilo bi ti sigurno jeftinije..
 
Naravno da postoje i druge aktivnosti. Ali za te druge aktivnosti pretežno i koristim auto - put van grada, u kupovinu, ponekad uveče u bioskop, pozorište, restoran i sl.

Ovo je bila čisto individualna računica, da pokaže besmisao ukudanja karata od 73 dinara, pogotovo što se ja do posla vozim 4-5 stanica tj. 15 minuta
 
Mozda im je i cilj da smanje broj putnika?!
Posto je ocigledno cilj da se smanji broj placenih karti, samo trenutno bas ne vidim zasto bi to zeleli i sta ko dobija sa time, jedino sto vidim je da grad ukine bus plus pre 10 godina (ugovorom propisanih), pravdajuci ga kao neisplativ, neko ce naplatiti penale i profitirati?!
A mozda samo volim teorije zavera :D
 
verujem da samo hoce da ljudi vise uzimaju mesecne povlastice.
 
Kako misle da nateraju ljude da više kupuju mesečne , kada su mnogima povećali cene istih , a nekima su ostale iste , dok su jedino jeftinije za onu kategoriju kojoj je to najmanje bitno.
 
smanjena je zaposlene, i z anezaposlene, ne znam za studente. Vece su samo za penzionere sa ogromnim penzijama
 
Jos malo i GSP ce objaviti svoju nemogucnost da funkcionise, vec dugo pricaju o dugovima i nerentabilnosti. Privatnici koji rade sa malo vise profesionalnosti i zdrave logike ne kukaju uopste, sto znaci da je obavljanje prevoza po Beogradu vise nego isplativo, inace bi oni prvi digli sidro. Koji bi privatnik radio u minusu?

Cena se dize, kao i sada, a nikada se ne spusta, kao i za sve usluge/proizvode. Pred neko naredno javno nadmetanje za linije gde ce ucestvovati GSP i privatnici, jaka pocetna cena usluge garantuje i masne provizije za one koji odlucuju ko dobija linije. Svesno se urusava GSP da bi imao sto slabiju poziciju na "takmicenju" sa privatnicima koji ce i preuzeti najvise linija. Kome treba javno-svacije-nicije preduzece, a pogotovo kada drzava vise nema para.
 
nensav":upl6yg1l je napisao(la):
smanjena je zaposlene, i z anezaposlene, ne znam za studente. Vece su samo za penzionere sa ogromnim penzijama

Nađi mi gde si pročitao da je manja cena za nezaposlene, obzirom da sam ja pročitao na više mesta tekstove i nigde se ne spominju nezaposleni.
 
Cones, ne zavaravaj se da je ovo isplativ posao, digli bi mnogi sidro da nisu vezani ugovorom, ako se duguje jednoj Lasti, Arrivi, šta preostaje ovoj buraniji sa po 20 vozila? To je nekad bio isplativ posao, kad su subvencije grada bile tolike da imaš za kredit, plate, gorivo, delove i još da ti extra ostane para, e onda se preračunali ovi iz grada, pa rekli što da bogatimo privatnike, ajde mi da se bogatimo. Pola privatnika bi sutra mogli da se ugase samo da državne institucije rade svoj posao, što zbog neispravnosti što zbog radnog vremena vozača koje ide i do 12h. A policija NE SME da ih kazni, čitaj NE SME! Jer su u talu sa nekim, o čemu dalje da pričamo?
U celoj situaciji takvog divljaštva i bezakonja ne čudi uopšte što dižu cene u nebesa, dizaće ih još, jer para takvima nikad dosta. Pokušavaju samo da zapuše rupe nastale njihovom dobrom politikom vođenja sistema, ali zapravo prave samo još veće rupe do krajnjeg kraha celog sistema, i po svoj prilici doćiće opet devedesete, doćiće opet krcati autobusi, gužve, doćiće opet nedostatak delova, ispravnih vozila, budženje postojećih (čak šta više već je prisutno). Nama izgleda preostaje samo da nemo posmatramo već izrežiranu predstavu.
 
hahaha :D
isplativ posao? :lool:
Grad je jedva nasao `zajednicki jezik` sa privatnicima koji su letos bili `na ivici` da se povuku.
Grad duguje veliku lovu privatnicima, i sad je ona varijanta, odustati i platiti ogromne penale zbog ne postovanja ugovora, uz prihvatanje totalne neizvesnosti u vezi naplate duga, ili `taljigati` i dalje u nadi da neces porpasti pre nego naplatis potrazivanja.
 
Imo totalno je nebitno da li je nesto trenutno pojeftinilo za koju paricu ili ne. Jer ne racunajte na trend pojeftinjenja bilo cega u narednom periodu pa tako ni prevoza. Postoji jasno vidljiv i predvidiv trend poskupljenja svega i svacega. Pa ce tako biti i sa gradskim prevozom. Ako se nekom akrobatskom racunicom mozda i moze ponegde pronaci neko pojeftinjenje to je zanemarljivo, jer je verovatnoca velika da ce uskoro cene otici sky high. Ono sto bi trebalo biti bitnije je kakav sistem se gradi.
 
laki72":242fkwct je napisao(la):
hahaha :D
isplativ posao? :lool:
Grad je jedva nasao `zajednicki jezik` sa privatnicima koji su letos bili `na ivici` da se povuku.
Grad duguje veliku lovu privatnicima, i sad je ona varijanta, odustati i platiti ogromne penale zbog ne postovanja ugovora, uz prihvatanje totalne neizvesnosti u vezi naplate duga, ili `taljigati` i dalje u nadi da neces porpasti pre nego naplatis potrazivanja.

Ово је својевремено био и те како исплатив посао, памтим времена кад је карта била 3 дин и кад су сви у прстићима држали своја три динара иако су имали маркице које су уредно плаћали. При томе су приватни аутобуси били распад живи често потпуно неприлагођени градском превозу.

Чисто да подсетим да плаћање нема везе са нивоом пружене услуге.
 
Ima veze. Ja sam jedan od onih, koji sam, iako sam imao markicu, vrlo često držao 20 dinara u prstićima (u periodu 2003-2004. kada sam bio srednjoškolac a ITS još nije uveden), nije mi bilo žao da platim, tada su u GSP-u bile slične gužve kao i danas, vozila tipična gradska, a ti privatnici, sa neprilagođenim vozilima, gotovo uvek su imali slobodno mesto da se sedne, upravo zato što nisu važile markice, i uprkos dosta starih vozila, a svi znamo da su se kupovala i polovna vozila, imali su ipak viši nivo usluge.
Ja ću samo reći sa aspekta putnika bez ikakve dubioze, držao sam 20 dinara u prstićima jer kada je hladno, ili kada kasnim, autobusi su bili udobni, imali su mekana sedišta, topli, čisti, imali su bolju zvučnu izolaciju, uvek sam mogao da sednem, često je bila muzika u busu, kod Veritima sam čitao i novine, NAR turs je imao jako profesionalno osoblje, i na 706-ici je bilo divota voziti se. Najveće zamerke sam imao na LUV BRAĆA ŠARAC.
Nije mi ITS doneo ništa dobro.
 
@orion
jeste, bilo nekad sad se spominjalo :D
vozilo se sa busevima koji su bili turisticki ali davne 1978 i nabavljani su po smesnim ciframa malo solidnijeg desetogodisnjeg automobila.
busevi su imali konduktere procenat naplate je bio gotovo 100% i zarada je bila maltene fantasticna.
nekima je to bio usputan `biznis` i ti su najbolje prosli.
Onima kojima se ucinilo da je pametno da se ozbiljno bave tim poslom, polako su nametani standardi u poslovanju i to je takodje bio dobar potez.
A onda je krenulo izzivljavanje tipa moraju novi autobusi da cine 80% voznog parka. Ajde?
Ima li u svetu firme koja ima 80% voznog parka nova vozila?
I tako dobismo `nove krseve` poput `liaza ubice` umesto starih ali sasvim dobrih MAN, Mercedes, Vanhul, Stajer, Fiat (...) autobusa.
I tako je stvar neko vreme funkcionisala, a onda je Evro kreno da raste pa su rate za lizing i kredite pocele da rastu, a grad sve neredovnije da placa.
Zarada koju danas ostvaruju se bazira na honorarnom vozacu, smanjenju odrzavanja i nekom (ukradenom) neostvarenom polasku.
Privatnici opstaju , ali `jedu supstancu` , prvobitnu akumulaciju. Kada dodje vreme ponovne kupovine vozila oni koji se bave iskljucivo gradskim prevozom u BGD bice u problemu da zatvore finansijsku konstrukciju.
Primer:
Nekadasnja Veolija, danas Ariva, pokriva BGD minus lokalnim i regionalnim, ali i medjumesnim i medjunarodnim prevozom. Pitanje je kada dodje vreme novog konkursa za BGD linije, dal ce proceniti da im se isplati da po Beogradu `stetuju` cekajuci neka bolja vremena, ili ce odustati... :roll:
 
Vrh