Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Sa sajta busplusa:

Zato se ukida „karta za jednu vožnju“ od 73 dinara. Umesto nje, koristiće se vremenska karta koja košta 89 dinara i koja traje 90 minuta od trenutka validiranja. I u ovom slučaju je snižena cena karte, jer je do sada ta karta koštala 101 dinar i važila je 75 minuta. Procena Dirkecije za javni prevoz jeste da građanin koji kupuje pojedinačnu kartu promeni u proseku oko tri različita prevoza. Do sada je to koštalo 219 dinara ili tri „karte za jednu vožnju“. Sada će moći da preseda, tj. promeni koliko puta želi prevoz u trajanju od 90 minuta, za samo 89 dinara. Direkcija za javni prevoz smatra da je za 90 minuta moguće prosečno promeniti i do šest različitih linija.
 
Koji retardanti, teško je zaista verovati da postoji takav neko ko je uspeo ovo sve da smisli.

Od svih budalaština, najgori je taj što će penzioner sa primanjem od 24999 dinara plaćati godišnje 407 dinara, a penzioner kome je penzija za dva dinara veća tu istu uslugu plaća 11880 dinara, 29 puta više. Kao da je sistem papira i olovke pa je teško napraviti više kategorizacija...

Ovo je spremno za ludnicu.
 
Da ovo sa penzionerima je cist bezobrazluk
 
Igor":328uoh0i je napisao(la):
Sa sajta busplusa:

Zato se ukida „karta za jednu vožnju“ od 73 dinara. Umesto nje, koristiće se vremenska karta koja košta 89 dinara i koja traje 90 minuta od trenutka validiranja. I u ovom slučaju je snižena cena karte, jer je do sada ta karta koštala 101 dinar i važila je 75 minuta. Procena Dirkecije za javni prevoz jeste da građanin koji kupuje pojedinačnu kartu promeni u proseku oko tri različita prevoza. Do sada je to koštalo 219 dinara ili tri „karte za jednu vožnju“. Sada će moći da preseda, tj. promeni koliko puta želi prevoz u trajanju od 90 minuta, za samo 89 dinara. Direkcija za javni prevoz smatra da je za 90 minuta moguće prosečno promeniti i do šest različitih linija.


Sa istog sajta:
U okviru novog tarifnog modela papirne kartice postaju kartice za jednokratnu upotrebu i mogu se dopuniti isključivo kao:

dvadesetčetvoročasovna (dnevna) – 280 dinara (važi 24 sata od momenta aktivacije, osim u noćnom prevozu). Aktivacija počinje od momenta prodaje na kiosku. Nakon dopune kartica se više ne može upotrebiti ni za jednu transakciju. Karta važi za jednu osobu (za imaoca kartice u prevozu);

trodnevna – 720 dinara (važi 72 sata od momenta aktivacije, osim u noćnom prevozu). Aktivacija počinje od momenta prodaje na kiosku. Nakon dopune kartica se više ne može upotrebiti ni za jednu transakciju. Karta važi za jednu osobu (za imaoca kartice u prevozu);

petodnevna dana – 1.100 dinara (važi 120 sati od momenta aktivacije, osim u noćnom prevozu). Aktivacija počinje od momenta prodaje na kiosku. Nakon dopune kartica se više ne može upotrebiti ni za jednu transakciju. Karta važi za jednu osobu (za imaoca kartice u prevozu).

Znaci da, od kupovine sa kioska, pretpostavljam da ce se davati papirna kartica, samo mi nije jasno sta raditi posle kupovine, da li validirati u vozilima. A "normalna" 90-minutna je onako kako je Igor citirao, od trenutka validiranja.
 
Испашћу највећи адвокат овог новог система, али просто не реагујем тако што критикујем по аутоматизму.
Овај систем наплате постоји већ дуже време и ко год живи у Бг и користи га досад је схватио како функционише и да је најбоље да има пластичну неперсонализовану или маркицу. Ако баш не поведе рачуна онда може да купи карту код возача и кад је купи једном и схвати колико је скупље неће му се десити да остане без пара на неперсонализованој већ ће уплатити кад му остане мало кредита.
Дакле за редовне кориснике постоји одређене погодност (осим пензионерима), а гостим је на располагању једнократна временска карта.

Ово са пензионерима није ништа ново, као и свагде копља се ломе на редовним платишама.

Мислим да би било добро да се уведе тромесечна карта са неким симболичним попустом. Ја бих је први купио, годишња ми је много а овако бих се поштедео месечне куповине.
Додатно требало је овести и туристичку карту која би покривала градски превоз и попуст за неке туристичке садржаје да се мало и поради на томе да бг престане да буде дестинација за алкохолисање
 
a što je najgore, uz samo malo više pameti mogli su baš dobro da naprave,
da su stavili jednu kartu od tipa 50-60 dinara koja traje pola sata,
i eto ima i za jednu vožnju a ima i ta od 89 za presedanje, pa biraj
 
Meni jedino nije jasno zasto nije uvedena polumesecna opcija za studente, srednjoskolce i eventualno zaposlene. Meni bas sad treba polumesecna jer znam da se necu setati gradom do polovine januara, a posle sam primoran da se svercujem.
 
Mene zanima, ako je po njima ova karta za jednu vožnju, od 73 dinara toliko glupa i prevaziđena, i nikom se ne isplati, zbog čega su je ukinuli? Zbog čega je nisu ostavili kao opciju, pa ako je tako bezvezna i neisplativa, neka to putnici pokažu.

Pojeftinili su one karte koje plaćaju poslodavci po zakonu (za zaposlene), a povećali za penzionere?
Kome oni smanjuju namete? Privatnicima? Firmama? Onima koji imaju.

Objasni mi to, ORION. Smanjiš namet preduzeću koje plaća karte zaposlenima, a povećaš penzioneru?

Zbog čega je gradski prevoz u Obrenovcu i Mladenovcu i dalje ovoliko skup i ništa se nije promenilo, ostala je karta ZA JEDNU VOŽNJU koja košta 95 dinara?
 
Ukinuli su je da bi primorali ljude da kupuju mesecne karte. Vecina koja se svercuje su zaposleni i mnogi od njih putuju duze od sat vremena. Sada su ukinuli opciju da "cuvas" kredit dok ne naidje kontrola kada bi kucao kartu. Ovako sad ti kucas i potrosi ti vise. Tako da su ljudi primorani da uplate mesecnu kartu, time daju vise para nego sto bi inace, koje jedva imaju.
 
EUKALIPTUS":194owlw9 je napisao(la):
Objasni mi to, ORION. Smanjiš namet preduzeću koje plaća karte zaposlenima, a povećaš penzioneru?

Написах зашто,пензионери си редовне платише па ће тако повећати наплату. Сад руге стране рачунају да ће неки пензионери престати да купују месечне и возити се само кад морају и тиме растеретити превоз па се онда могу хвалити како су и мање гужве. Немам позитивам став према томе.

Иначе највећи губитници су старији од 65 година који немају ни пензију, они могу само да користе појединачне карте. То је можда најсуровије, али са друге стране они нису ни имали никаква издвајања према граду и држави
 
Ko se to vozi sat ipo po Beogradu pa mu treba takva karta u jednom pravcu, sa kraja na kraj grada? Ima sigurno ljudi ali to da je jedino resenje, je doslo od nekoga ko je samo cuo da su "eto, guzve" i "ceo dan sam u prevozu". Da krenes i da obavis nesto i krenes nazad, tih sat ipo je opet nedovoljno.

No, dobro. Neka je vremenska karta od 90 minuta jedina opcija, jer vec imamo najsavremeniju tehnologiju da to iskoristi u korist putnika. Kada ce ultra moderni milionsko placeni desetogodisnje zaduzeni aparati da omoguce pri izlasku putniku da prekine svojih 90 minuta trajanja kartice? Ako se vec zove vremenska i ako vec imamo softver i ako je vec cilj poboljsanje javnog prevoza a ne najobicnija pljacka po sistemu koliko kome treba.
 
Šta god gradska uprava da pričala svako povećanje cena dovodi do pada prometa, videćemo za par meseci da će GSP biti u još većim dugovima i problemima.
Jednostavno treba napraviti sistem koji malo košta, kupovinom novih vozila na kredit, širenjem trolejbuske i tramvajske mreže, početkog izgradnje mertoa, vratiti GSP-u monopol sa dobrim rukovodiocima i smanjiti cenu karte drastično, npr. max 500 dinara. Imamo primere gradova gde je prevoz upotpunosti besplatan i kvalitetan. Sve ovo što radi gradska uprava jesu samo mahinacije jer se ovako izvlače ogromne pare iz tog sektora.
 
cones":2od58mdv je napisao(la):
Ko se to vozi sat ipo po Beogradu pa mu treba takva karta u jednom pravcu, sa kraja na kraj grada?
Šta ako upadneš u gužvu, pa umesto 30min, putuješ sat i po?

To mi je nejasno, npr. bude udes, i sad prođe 90min i ja treba da kupim novu kartu da bi nastavio vožnju ili šta? Napraviše još gori sistem, katastrofa šta rade.
 
To im je i cilj, da ljudi daju vise para nego sto treba. Sada nemas izbor, ili ces da platis 90 dinara ili ces da kupis mesecnu. Drugi izbor nemas. Sada oni koji su do sada cekali da kontrola udje, ili ce to i dalje raditi ili ce veci procenat da uplati mesecnu i time povecati naplatu.
 
Pa tom prisilom svakom koje malo samosvestan, kako prema sebi, tako i prema drugima, neće postići ono što žele. Što se mene tiče...
 
Cilj sistema nije da pruzi mogucnosti razne pa da biras vec da natjera na kupovinu mjesecnih karta od 90 dinara vazi i koa i doskorasnja od 101 din bitno je da je zandja voznja zapoceta prije isteka vremena i vazni dok nestignes na odrediste ,
Jedino pametno je sto su uveli godinju kartu , pa imas ustedu jedan mjesec , jer su skontali da niko nkoristi prevoz svih 365 dana , godisnji odmori raspusti itd
 
cones":2xrlkqhd je napisao(la):
Ko se to vozi sat ipo po Beogradu pa mu treba takva karta u jednom pravcu, sa kraja na kraj grada?
Шоми док је ишао у школу, и то до пола града (исток-запад) :D
 
Vremenska karta odgovara SAMO ONOM KO PRESEDA, i jako je dobra varijanta, ali SVI KOJI NE PRESEDAJU su direktno pokradeni. To je ogroman broj putnika.
 
Vremenska karta bez mogucnosti prekida i nastavka je kradja i jasno je kao dan. Dolazi se u situaciju da u 90 minuta ulazi (sa odredjenim vrstama karata) i hod od prodavnice/trafike do stanice, cekanje prevoza koji ima red voznje samo u teoriji, potencijalni saobracajni kolaps i maglovito vreme planiranog dolaska na odrediste, nemogucnost naknade za propalu voznju ukoliko autobus npr. izgori.
Sa prekidima bi jedna vremenska 90 minutna karta mogla dobro da posluzi. Ko ide na krace destinacije moze i 5-6 prevoza da promeni, ko ide malo duze 45 minuta po pravcu je pristojno.
 
Trebalo bi da postoji vremenska karta u trajanju od 35 minuta i samo u jednom smeru.


Danas ja kad koristim vremensku kartu, koristim kad moram nešto da obavim na kratko. Otkucam kartu, stignem do odredista, sačekam autobus za nazad, otkucam kartu i to sve u roku od 75 minuta. Nekad sam menjao i po 5 prevoza za vremensku kartu.

Trebalo je napraviti i još neku, jefriniju kartu od ove za 90 minuta. Ne želim da sporim da ona nekad ima korist, ali nije uredu primoravati korisnike da je kupuju, kad većina nas koristi prevoz max 35 minuta u jednom smeru.
 
i padne mala kišica...
i očekivanih 25 min po običajju postanu 55 min.
a ti još uvek u istom prvom autobusu ... :lool:
 
kada treba da krene taj novi sistem, ili je samo u najavi?
 
Vrh