Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

JA sam bio u kini u 3 grada, ni u jednom se tako nije plaćalo, možda si mislio na japan :)
 
^ U Kini od ove god - omogucio najveci mob. operater na svetu, China Mobile. Znam za Japan, ali taj broj korisnika je sada manji od kineskog. Naravno, bili su ispred svih 8 godina ranije. ;)
 
owim":1ahiunil je napisao(la):
^

Usput, sta znači crveni validator?

b5be2d6d5df4529bdf825772d4f40d0e.jpg
oce to od preteranog ocitavanja karte.Zato treba biti umeren u svemu pa i u ovome :mrgreen:
 
Primetio sam da često u tramvajskim prikolicama ne rade validatori.
 
Ma nerade ni u kafovima , i onda udje pametna kontrola i trazi karte
 
Ne znam da li je još neko to primetio , ali prilikom provere mesečne kartice , bez prethodnog očitavanja na validatoru , na aparatima kontrolora ispisuje da je karta validirana. U to sam imao prilike lično da se uverim , dva puta u poslednjih nedelju dana.
 
TA ĆE BITI SA ŠVERCERIMA U GSP: Vesić: Kazne će biti naplaćivane; Janković: Neplaćanje GSP karte nije prekršaj!
Tanjug / Novosti Online | 05. decembar 2014. 12:29 > 16:47 | Komentara: 9

Grad je spreman na raspravu pred Ustavnim sudom - kaže gradski menadžer Goran Vesić. Neplaćanje karte ne može da se tretira kao prekršaj, tvrdi ombudsman Saša Janković

Gradski menadžer Goran Vesić je poručio da će kazne za one koji se švercuju biti naplaćivane sve dok sud ne odluči drugačije.

Vesić je, kako se navodi u saopštenju gradske uprave, rekao da svako u zemlji ima prava na obraćanje Ustavnom sudu, ali da je "neobična činjenica" da zaštitnik građana javno promoviše inicijativu za ocenu ustavnosti "koristeći svoju funkciju".

"Ombudsman nije običan građanin i postupajući na ovaj način u javnosti se stvara utisak da njegove inicijative imaju dodatnu pravnu snagu jer ih podnosi baš zaštitnik građana. Verujem da činjenica da je baš zaštitnik građana podneo inicijativu neće impresionirati Ustavni sud kao ni njegove neprimerene opaske o 'teletu koje strada zbog kila mesa' za koje se nadam da su samo lični stav", rekao Vesić.

On je dodao da veruje da je ombudsman svestan značaja funkcije koju obavlja i da to njegovim izjavama daje posebnu težinu u javnosti.

"Upravo zato se nadam da će javno ponoviti stav da javni prevoz mora da se plaća kako u Beogradu, tako i bilo gde u Srbiji. Ne bude li tako, javno objavljivanje inicijative uz opaske koje sam pomenuo, može da stvori pogrešno uverenje da gradski prevoz ne mora da se plaća", rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima to bi moglo da dovede do urušavanja finansijske strukture javnog prevoza, incidenata između putnika i kontrolora i haosa u komunalnom sistemu.

"Verujem da to nikome nije namera", rekao je Vesić.

JANKOVIĆ: NEPLAĆANjE GSP KARTE NIJE PREKRŠAJ!

Ombdusman Saša Janković je poručio da će Ustavnom sudu podneti inicijativu za ocenu ustavnosti odredaba Zakona o prekršajima na osnovu kojih, oni koji ne plate kaznu u gradskom prevozu, ulaze u jedinstvenu evidenciju prekršaja u prekršajnim sudovima.

Kako je istakao, javni prevoz mora da se plaća i inicijativa Ustavnom sudu nije izgovor da se to ne čini, ali Ustav Srbije zabranjuje nesrazmerno ograničavanje ljudskih prava.

"Mislim da se ovim pravi veća šteta nego korist. Stradaće tele zbog kila mesa", kaže Janković.

On je podvukao da je to neproporcionalno i da nije neophodno, podsetivši da postoji način koji obezbeđuje da se izrečena kazna za neplaćenu vožnju gradskim prevozom naplati u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima i drugim propisima.

"Imamo sudove, izvršne postupke, tužbe kojima se to mora rešiti. Ne možemo da remetimo sve ostale sisteme zbog toga što nam jedan sistem ne funkcioniše dobro. Valjda je potrebno da uspostavimo kako treba taj sistem koji ne funkcioniše, odnosno sistem naplate i kazni", rekao je Janković.

Zaštitnik građana poručio je da će se zbog tih, kako je naveo, principijelnih razloga i obaveze da štiti Ustavom garantovanih prava, obratiti Ustavnom sudu i zatražiti da se odredbe Zakona o prekršajima usklade sa odredbama Ustava.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... e-prekrsaj
 
Ombudsman nije običan građanin...
Ne, verovatno je vanzemaljac. Vesic umesto da se pravi pametan i da uzvraca kao dete od 10 godina, treba da se zapita zbog cega bi neko izjavio tako nesto. Svako ko zivi u gradu Beogradu je gradjanin tog grada, bio on predsednik drzave, patrijarh ili ombudsman. On je na prvom mestu covek, sin, mozda otac, muz, gradjanin, ombudsman. I ima pravo kao gradjanin da pokrece takvu inicijativu. Vesic je ocigledno navikao da zaposleni ljudi ne treba nista da rade dok ih neko od gradjana ne pokrene. On kao gradski menadzer prvi treba da zna sta smeta gradjanima i da pokusa da pomogne, a ne da se preko novina svadja kao dete.
 
Mislim da je svima jasno ko je ovde u pravu...

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
Pa ljudi znaju sta rade. Eto njihova cena mesecne karte je tu negde kao nasa, a standard daleko bolji. Pa posle Vesic moze da prica kako se svugde u svetu placaju karte.
 
Vesić ponovo odgovorio Jankoviću: Odluku o ustavnosti daje Ustavni sud, a ne zaštitnik građana

Beoinfo | 06. 12. 2014. - 13:30h | Foto: Beta | Komentara: 19
"Prava zaštitnika građana su regulisana pozitivnim propisima i niko mu ne osporava mogućnost da, kao i svaki drugi građanin, pokreće postupak za ocenu ustavnosti nekog akta", navodi se u saopštenju gradskog menadžera Gorana Vesića nakon što je ombudsman Saša Janković zatražio da se ispita


Prevoz mora da se plaća: Goran Vesić
- Nisam smatrao potrebnim da naglasim ono na čemu Janković insistira, a to je da je važniji od običnog građanina. Ako mu to nešto znači, priznajem da je važniji. I mnogo bolje plaćen. Baš zato što je važniji i bolje plaćen od običnih građana, Janković treba da bude i odgovorniji i da više vodi računa o posledicama svojih izjava. U tome je problem - kaže Vesić odgovarajući na navode zaštitnika građana.

Vesić je ocenio "korisnim" to što je "javno objasnio da je pokrenuo samo inicijativu o kojoj Ustavni sud treba da donese odluku", ali da je "način na koji je svoju inicijativu promovisao, sugerisao je da je odluka suda samo formalnost".

- Odluku o tome da li nešto ustavno ili ne donosi Ustavni sud, a ne zaštitnik građana, koliko god da je važan. Ako već zaštitnik građana insistira na tome da je važniji od običnih građana kao i na činjenici da Ustavni sud mora da prihvati njegovu inicijativu, čemu potreba za samoreklamiranjem i promocijom sopstvene inicijative u medijima? Osim ako to nije pritisak na sud i hajde da verujemo nesvesno urušavanje komunalnog sistema - navodi Vesić.

Gradski menadžer ističe da bi "Janković trebalo da zna da njegove izjave imaju posebnu težinu".

PROČITAJTE JOŠ:
NEUSTAVNO Neplaćanje karte nije prekršaj
Gradski menadžer odgovara zaštitniku građana: "Neka Janković ponovi stav da javni prevoz mora da se plaća!"
POLEMIKA Janković odgovara Vesiću: Predstavnici vlasti koji ne poznaju Ustav i zakone štete građanima
- Zaštitnik nema pravo da svojim, nadam se samo nespretnim, izjavama dovodi građane u zabludu da su odluke prekršajnih sudova nezakonite i time podstiče pravnu nesigurnost. Ko će biti odgovoran ako sutra neki švercer u autobusu napadne kontrolora jer je čuo da zaštitnik prava građana tvrdi da je prekršaj neustavan - zapitao je Vesić u saopštenju.

Vesić je, ocenjujući da Janković uzima sebi za pravo da proziva Skupštinu grada jer ga nije konsultovala pri donošenja odluke, upitao zaštitnika građana "zašto se nije sam obratio gradskoj upravi, izneo argumente i možda ubedio grad Beograd da je u pravu ako je već uveren da gradska odluka nije zakonita ili da mi ubedimo njega da nije u pravu".

Gradski menadžer navodi i da se propisi u Skupštini grada donose u propisanoj proceduri u kojoj se često traži mišljenje Javnog pravobranilaštva, kao i drugih tela nadležnih da proveravaju da li su odluke u skladu sa zakonom i da za te odluke glasaju odbornici koje su izabrali građani.


Saglasni da prevoz mora da se plaća, ali ne i oko kažnjavanja foto: N. Marković
- To ne znači da su sve odluke Skupštine bezgrešne, ali mnoge dileme mogu da se reše komunikacijom, a ne na sudu. Ovako imam utisak da jedva dočekao da pokrene postupak ili, da budem precizniji, da objavi saopštenje da je to uradio - navodi Vesić.

On ocenjuje da je dobro je da je zaštitnik građana javno podsetio građane da "plaćanje prevoza, ili bilo koje druge usluge, nije pitanje dobre volje, već obaveze za koju postoji način prinudne naplate".

- To je upravo ono na čemu insistira Grad - da se korišćenje javnog prevoza plaća. Važno je da ombudsman javno pozove građane da plaćaju javni prevoz a ne da građani misle da to nije njihova obaveza - ističe Vesić i dodaje da su Jankoviću vrata Skupštine grada uvek otvorena kada god smatra da neki gradski propis nije u skladu sa zakonom, uveren da je "to bolji način komunikacije od pokretanja postupka pred sudovima i objavljivanja saopštenja".

- Nažalost, za inicijativu koja je povod ove polemike je kasno jer je upravo zaštitnik izabrao sud, slanje saopštenja i polemiku. Koliko god da poštujemo instituciju zaštitnika građana i priznajemo mi da je važniji od običnih građana i bolje plaćen od njih ne možemo da dozvolimo da u javnosti širi dezinformacije koje imaju pogubne posledice po komunalni sistem grada - zaključuje Vesić.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/517154 ... k-gradjana
 
A mi se na Beč ugledamo oko garaža automobilskih, kamo sreće da se ugledamo na njihovu opštu saobraćajnu politiku

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
Neka, ne tako davna vremena, i moja malenkost na fotografiji. :D

 
Pa sto su se skupili tu jel su ovo tebe uvatili bez karte :)
 
Bus plusa neće više biti pojedinačne karte od 73 dinara. Nju će, naime, prema saznanjima lista, zameniti vremenska karta koja bi od prvog januara važila 90 minuta umesto 75 minuta i koštala bi 90 dinara, a ne 101 dinar kao do sada.
Ono što je takođe novina, prema saznanjima Blica, jeste da će se u prevozu voziti dve kategorije penzionera.
Tako da će, kako se navodi, penzioneri koji imaju penziju manju od 18.000 dinara plaćati kao i do sada godišnju kartu koja iznosi 400 dinara, dok oni koji imaju penziju veću od 18.000 dinara više neće imati godišnju povlasticu, ali će moći da kupe mesečnu karti po ceni od 610 dinara.
Blic piše i da će mesečna karta za većinu ostalih kategorija putinika (nezaposleni, zapolsnei, studeti) biti jeftinija za oko 10 odsto.

Preneto sa B92
B92: Najjeftinija karta biće 90 dinara? http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=935465
 
Ако укидају једнократну вожњу ето онда шансе да се елиминише потреба за тачскрином и да путник само треба да принесе картицу. 75минутна да се претвара аутоматски у дневну са одговарајућим бројем валидација.

Мени се пар пута десило да тачскрин не ради па сам користио једнократну вожњу иако ми се није исплатило.
 
Да, то дугме је потребно, али ипак се ово ређе користи.
 
Vrh