Da li mislite da prevoz može da funkcioniše normalno i da cena može da bude normalna kad imamo ovoliko potrošača i firmi sa različitim ulogama:
DIREKCIJA ZA JAVNI PREVOZ - veliki bos, određuju gde će koja linija da ide, šta će da pripada kojoj zoni, određuju cene karata, nadležni su za infrastrukturu. Ipak, prilično nestručan kadar imaju, znaju od ljudi iz GSP-a da pokupe informacije koje im trebaju i da iste aminuju, a znaju i da politički proguraju ono što treba da se progura. Nisu prevoznik, nemaju autobuse, imaju sve u svojim rukama, ne znaju ništa i skoro je postojao predlog da dobiju status JKP.
GSP Do skoro gospodar gradskog prevoza, i danas se ime GSP koristi često kao sinonim za gradski prevoz, gooomila bespotrebnog kadra, najveći gradski prevoznik za koji ne važi ni jedno pravilo, rade šta hoće i kako hoće, imaju brdo sindikata, svaki vodi svoju politiku. Najveće su pijavice gradskog budžeta, pare se rasipaju na putovanja, na hranu i piće, na službene telefone i automobile, a koliko ih ne zanima tuđi novac, pokazuje i činjenica da se autobusi kupuju namenski, za predizbornu kampanju, a onda posle manje od pet godina idu u rashod i seku (IK-218N i IK112N).
LASTA Gospodar predgrađa, i glavni dizajner seljanije od Beograda. Do ulaska u ITS sami su formirali cene, koje su bile najskuplji vid prevoza u celoj Srbiji, tamo gde Lasta drži gradski prevoz, cene istog su bile duplo skuplje od svih ostalih gradova, a u beogradskom predgrađu, Lasta je držala cene koje su bile skuplje od najskupljeg međugradskog prevoza. Tako smo imali situaciju da je u Lazarevcu jeftinije koristiti taksi za gradsku vožnju, od autobusa.
Kada je direkcija postala glavni bos, ona je samo prekopirala postojeće Lastine cene, a Lasti je postalo još bolje, jer je time izgubila sve obaveze koje je kao organizator imala. Međutim, sada je grad počeo da barata i finansijama, a Lastine pijavice navikle da muzu državno preduzeće, a kada im pare nisu bile direktno u šakama, oni su pokupili ono što je ostalo, a sada će neki treći bos da uzme pare od privatizacije te Laste i dobijamo novu pijavicu.
BUSPLUS-APEKS Firma za naplatu, da li treba dalje da pričam. Sine, koji je tvoj posao, šta ti prodaješ? -Ja ne prodajem ništa, drugi prodaju, ja samo uzimam pare. Dakle, oni nemaju ni jednu nadležnost, pa ni jednu odgovornost, samim tim. Ako se autobus pokvari, ako u istom nastradate, ako se zapali, ako stanica nije propisno obeležena, ako vozilo nije propisno obeleženo, ako vozač krši propise, ako se polazak ne ostvari, apeks nije nadležan.
Privatni prevoznici Iako marginalni, ipak jedan dobar pokazatelj, kako ovaj grad nije u stanju da obezbedi prevoz sa svojih 2 miliona stanovnika, i pored svih harača koje uvodi. GSP kupuje autobuse za jednokratnu upotrebu, za koje nema delova, koji služe samo pred izbore, da ih narod vidi, a posle se seku. S druge strane, za privatnike važi pravilo koje ne postoji skoro nigde u svetu, a to je da autobus mora da bude mlađi od pet godina. U svetu se podrazumeva da je normalno da autobus može bez problema da vozi bar 10 godina, ali mi smo bogata zemlja, mi to posle pet godina bacamo, ali razlog za ovo je, naravno, da bi u dilu sa političarima svoje kase punile
BANKE povoljnim lizingom, i da bi privatnike uslovljavali da svakih pet godina kupuju nove autobuse.