Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Niko tebe ne tera puškom da se voziš busom, ako ti nešto ne odgovara, ne moraš da koristiš.
Stoji da su cene bezobrazno visoke, a biće još gore koliko najavljuju, čak ozbiljno razmišljam da počnem i ja da se švercujem, šta da se radi kad mogu da rade šta hoće...
 
loyola":18ea2h6j je napisao(la):
Ne znam odakle nekome ideja da se penzioneri voze za dzabe?
Sad kad uvedu sve te karte i ako smanje na 1000 mesecnu kartu, lepo treba pravu policiju da uvedu u buseve, pa ko oce da se kurci i da se svercuje odmah pritvor
Ma odmah u Haški tribunal. S obzirom da je u celoj evropi sistem naplate, kako kažete, po principu vremenskih karti, onda lepo taman da ne kočimo evrointegracije, a ujedno i sarađujemo sa haškim tribunalom.
 
direktor":17u87nr9 je napisao(la):
A poskupljenje sa 73 na 90 din naj bolje da uvedu 1 din= 1 min

Kratak citat koji mnogo govori. Kako uvesti poskupljenje na mala vrata?
Povecati cenu karte sa promenom uslova koriscenja.
Brojanjem putnika, koji se voze prevozom, su shvatili da im je mnogo povoljnije da prevoz prodaju na sat nego na stanice.
Logike ima. Jer jedan autobus iduci trasom od pocetka do kraja stanice radi neko vreme. Za to vreme on trosi (relativno) isto vozio se prazan ili pun putnika. Bas iz tog razloga povecavaju cenu karte i prebacuju u vremensku zonu.
 
Pa kao što su mobilni operatori na mala vrata uveli prvo zaokruživanje prvog minuta, pa im nije bilo dosta, pa onda uveli zaokruživanje svakog minuta, čim započneš novi minut, ceo ti se naplati, pa je VIP na kraju otišao korak dalje, i zaokružuje na 90 sekundi.
E, tako i za prevoz isto hoće da urade.
Samo, ja bih želeo da im poručim da nas ne muče ovako postepeno i mučno, kao mobilni operatori, nego, neka odmah uvedu dnevnu kartu, kao jedinu moguću opciju, i neka odmah košta 500 dinara, da jednom pregrmimo i to, i ćao.
 
Ako nemaju pare za benzin i taxi, onda nek idu autobusom, a ako nece da plate bus onda peske il nek uzmu bajs neki. Uvek se bune oni koji nece da plate a ne koji nemaju
 
Niko te ne tera da koristis prevoz i finansiras takav sistem

Ja licno neko vreme ne koristim javni prevoz i osecam se 200puta bolje nego kada sam se svakodnevno krckala po istom.

Ako nemaju pare za benzin i taxi, onda nek idu autobusom, a ako nece da plate bus onda peske il nek uzmu bajs neki. Uvek se bune oni koji nece da plate a ne koji nemaju

Umesto vecite krilatice "ako ti se ne svidja ti nemoj da koristis", ili "ako ti se ne svidja idi taxijem", a u nedostatku bilo kakve smislene argumentacije, da probamo zapravo da poboljsamo kvalitet javnog prevoza, i da dovedemo cenu usluge u korelaciju sa kvalitetom?
 
Mozemo da ga poboljsamo ali valjda tek kad ga platimo, jer onda imamo pravo da se zalimo na losu uslugu? Evo recimo cekao sam 52 32 minuta, jedan polazak nije ostvaren i to cu sutra da prijavim (lik je prazan i bez oznaka prosao pored nas, i posle ga vidim bleji kod crkve na brdu 3055 solaris), a drugi polazak je kasnio 10 minuta.
 
I kako se osecas sad? Placas kartu, a tako se ophode prema putnicima, prema tebi? Ja se iskreno osecam kao bu**** jer uredno placam mesecnu kartu, a za poslednja 3 meseca vise od 10 puta sam kasnio u skolu jer se polasci nisu obavljali na vreme ili uopste ih nije bilo (srecom pa su kasnjenja uvek bila bez posledica jer kad god da kasnim ili gubimo cas ili je sastanak ili nesto trece :laugh: ). I jos 10+ puta nisu obavljani polasci, vrlo cesto u nizu po 2. I cekaj, sta ja da dobijem placanjem karte? Sada ocigledno nista, a ni u buducnosti necu dobiti, jer ovde u Srbiji se placa karta zbog ljudi koji traze pare, a ne zbog putnika kako bi se vozili u cistim, urednim, novim, redovnim i bezbednim vozilima.
 
Prijavi te nepravilnosti, nesto ce uraditi valjda. Zamisli da sad niko od nas ne plati kartu, da kazemo los je prevoz, da li bi i ovo ovako bilo ili jos gore
 
Zamisli da svi platimo kartu, a prevoz bude identican, jer pare odlaze u privatne dzepove i 3000 lezilebovica kojima je jedini posao u gsp-u bleja i trosenje tudjih para...
 
Mislis da nisam? Dobio sam isti odgovor svaki put, samo izgovore i opravdanja i uverenje da se to nece vise desiti. I sta se od toga ostvarilo? Nista. Prosle nedelje dva ista polaska dva dana za redom se nisu ostvarila. I to sam primetio samo zato sto sam samo ta dva dana morao da krecem u to vreme, ne smem ni da pomisljam sta je bilo za ostala tri dana. Isto kao kada sam prijavio pokvarenu signalizaciju, dobio odgovor kako ce biti popravljeno na tom vozilu, ali i na ostalim. Sam sam se uverio da je to samo obecanje, kao i svaki put.
 
loyola":373j3cro je napisao(la):
Niko te ne tera da koristis prevoz i finansiras takav sistem
Како ме не тера? Хтео не хтео, ја као грађанин Београда (а од последњег ребаланса буџета и грађани остатка овог изговора за државу) уредно финансирамо ГСП Београд кроз субвенције које долазе директо из буџета који сви ми пунимо (шверцовали се или не).

Ако се подсетимо да се ГСП субвенционише са беше 70% целокупних трошкова, то му дође да је сваки шверцере платио 70% услуге. Да будемо реални, и имајући у виду да је услуга очајна, и притом прескупа за свој квалитет уз тенденцију линеарног поскупљења, сматрам да је сваки шверцер заправо платио услугу онолико колико она вреди. Свако ко је платио карту је преплатио услугу.

Све од аргументације коју "моралисти" овде врте у круг је да "услуга треба да се плати", или "плати па критикуј". Па плаћено је и то је сурова чињеница. :wink:

Немојте само из почетка она јадничка поређења са пекарама и Максијем ... :lol:
 
Subvencionises i EPS i Telekom, pa kad ti je slaba struja ili los signal telefona siguran sam da se tad ne vodis ovom filozofijom. Mog'o bi mozda mesec,dva, tri da ne platis, e posle toga bi te cvikovali, pa bi filozofir'o u mraku ;)
 
Мислим да се поменуте компаније не субвенционишу јер су профиташи и поред партијског вишка кадра.

Осим тога, поређење је неадекватно по параметру бахате наплате. Примера ради, када нестане струје, бројило не окреће тј. компанија не наплаћује струју. Исто тако је и за Телеком, Водовод, грејање ...

... док се у случају ГСП-а уредно наплаћује једнако и остварен и неостварен полазак. Зато се и понашају тако како се понашају.
 
Још једна врло битна разлика, можемо још донекле да имамо тај луксуз да нам је струја јефтина јер тренутно имамо угаљ који је државни ресурс па га има довољно и за паразитски кадар у ЕПС-у, крадљивце струје, целе градове и села који га не плаћају јер су то њихова људска и мањинска права итд.

Гсп користи скуп увозни ресурс а то је нафта тако да само земње богате нафтом могу да чувају социјални мир преко цене превоза. Ми просто морамо да оптимизујемо рад ГСП радом на паралелном фронтовима: сузбијању шверца, смањење трошкова ГСП-а..
 
loyola":lcs1gjqu je napisao(la):
Ako nemaju pare za benzin i taxi, onda nek idu autobusom, a ako nece da plate bus onda peske il nek uzmu bajs neki. Uvek se bune oni koji nece da plate a ne koji nemaju

Kako si pametan.
Vidi, meni nikad u životu nije palo na pamet da u centru Beograda koristim bilo kakav prevoz. Uvek mi je lepše i lakše da od Slavije do Trga, od Železničke stanice do Sajma, od Vukovog spomenika do Zelenjaka dođem peške. Veruj mi da nisam dva puta u životu upotrebio neku od tih najužih gradskih linija 31, 2, 26 i sl.
Ali, hoćeš da mi kažeš da je bezbedno da idem bajsem do Avale, do Obrenovca, do Batajnice, do Krnjače???
Oni koji odlučuju o gradnji i ulaganju novca, oni koji prave tarifni sistem za javni prevoz, nemaju pojma kako bi to trebalo da izgleda, jer njima ne treba ni biciklistička staza ni autobus, njih voze u džipovima. I takav neko određuje šta nama treba i koliko da košta. Misliš da mi je problem da vozim bajs 30 km? Nije. Čak bih i uživao i kada bih imao kuda da ga vozim, u životu ne bih seo u autobus. Tako da iskuliraj sa demagogijom. Ovde svi možemo da se pravimo pametni i zamišljamo da smo u Njujorku ili, još bolje, Pekingu, ali će mene gde god van centra odem da pokosi kamion. Misliš da nisam vozio do Umke? Milina, stari Obrenovački put, nema žive duše, ali probaj da voziš do Batajnice, probaj da voziš do Avale... Kako me iznervira neargumentovano lupetanje.

becks89":lcs1gjqu je napisao(la):
Subvencionises i EPS i Telekom, pa kad ti je slaba struja ili los signal telefona siguran sam da se tad ne vodis ovom filozofijom. Mog'o bi mozda mesec,dva, tri da ne platis, e posle toga bi te cvikovali, pa bi filozofir'o u mraku ;)
EPS i Telekom se 100% finansiraju naplatom računa za svoje usluge.

Kod nas je prevoz za tri godine poskupeo za 150%!!!

poskupljenje.png


Ovakve stvari brzo zaboravimo.
Pa, majku mu, nije baš tolika inflacija bila, a nije baš toliko ni poskupela nafta.
A, kako objasniti što sada, kada je nafta duplo pojeftinila, i cena karte nije duplo pojeftinila nego ide novo poskupljenje?
 
orion":15wwlgbf je napisao(la):
Ми просто морамо да оптимизујемо рад ГСП радом на паралелном фронтовима: сузбијању шверца, смањење трошкова ГСП-а..
Управо тако. Оптимизација пословања на ПАРАЛЕЛНИМ фронтовима.

Међутим, од кад је ГСП-а и Дирекције, та оптимизација се НИКАДА није радила паралелно, већ само једнострано. Вршиле су се репресије и утеривали дугови, блокирали друмови, вршиле огавне кампање и спиновали медијски наступи да би се за све окривили само и САМО путници, тј. шверцери.

Никоме ни у ГСП ни у Дирекцији није пало на памет да барем пробају да реше макар неки проблем у функционисању унутар саме фирме, ниједном се нису потрудили да свој брлог доведу у ред или да су макар покушали него јок. Докле год буде тако, шверцовање од мене добија пуну подршку јер красти од лопова није грех.
 
Da li mislite da prevoz može da funkcioniše normalno i da cena može da bude normalna kad imamo ovoliko potrošača i firmi sa različitim ulogama:

DIREKCIJA ZA JAVNI PREVOZ - veliki bos, određuju gde će koja linija da ide, šta će da pripada kojoj zoni, određuju cene karata, nadležni su za infrastrukturu. Ipak, prilično nestručan kadar imaju, znaju od ljudi iz GSP-a da pokupe informacije koje im trebaju i da iste aminuju, a znaju i da politički proguraju ono što treba da se progura. Nisu prevoznik, nemaju autobuse, imaju sve u svojim rukama, ne znaju ništa i skoro je postojao predlog da dobiju status JKP.

GSP Do skoro gospodar gradskog prevoza, i danas se ime GSP koristi često kao sinonim za gradski prevoz, gooomila bespotrebnog kadra, najveći gradski prevoznik za koji ne važi ni jedno pravilo, rade šta hoće i kako hoće, imaju brdo sindikata, svaki vodi svoju politiku. Najveće su pijavice gradskog budžeta, pare se rasipaju na putovanja, na hranu i piće, na službene telefone i automobile, a koliko ih ne zanima tuđi novac, pokazuje i činjenica da se autobusi kupuju namenski, za predizbornu kampanju, a onda posle manje od pet godina idu u rashod i seku (IK-218N i IK112N).

LASTA Gospodar predgrađa, i glavni dizajner seljanije od Beograda. Do ulaska u ITS sami su formirali cene, koje su bile najskuplji vid prevoza u celoj Srbiji, tamo gde Lasta drži gradski prevoz, cene istog su bile duplo skuplje od svih ostalih gradova, a u beogradskom predgrađu, Lasta je držala cene koje su bile skuplje od najskupljeg međugradskog prevoza. Tako smo imali situaciju da je u Lazarevcu jeftinije koristiti taksi za gradsku vožnju, od autobusa.
Kada je direkcija postala glavni bos, ona je samo prekopirala postojeće Lastine cene, a Lasti je postalo još bolje, jer je time izgubila sve obaveze koje je kao organizator imala. Međutim, sada je grad počeo da barata i finansijama, a Lastine pijavice navikle da muzu državno preduzeće, a kada im pare nisu bile direktno u šakama, oni su pokupili ono što je ostalo, a sada će neki treći bos da uzme pare od privatizacije te Laste i dobijamo novu pijavicu.

BUSPLUS-APEKS Firma za naplatu, da li treba dalje da pričam. Sine, koji je tvoj posao, šta ti prodaješ? -Ja ne prodajem ništa, drugi prodaju, ja samo uzimam pare. Dakle, oni nemaju ni jednu nadležnost, pa ni jednu odgovornost, samim tim. Ako se autobus pokvari, ako u istom nastradate, ako se zapali, ako stanica nije propisno obeležena, ako vozilo nije propisno obeleženo, ako vozač krši propise, ako se polazak ne ostvari, apeks nije nadležan.

Privatni prevoznici Iako marginalni, ipak jedan dobar pokazatelj, kako ovaj grad nije u stanju da obezbedi prevoz sa svojih 2 miliona stanovnika, i pored svih harača koje uvodi. GSP kupuje autobuse za jednokratnu upotrebu, za koje nema delova, koji služe samo pred izbore, da ih narod vidi, a posle se seku. S druge strane, za privatnike važi pravilo koje ne postoji skoro nigde u svetu, a to je da autobus mora da bude mlađi od pet godina. U svetu se podrazumeva da je normalno da autobus može bez problema da vozi bar 10 godina, ali mi smo bogata zemlja, mi to posle pet godina bacamo, ali razlog za ovo je, naravno, da bi u dilu sa političarima svoje kase punile

BANKE povoljnim lizingom, i da bi privatnike uslovljavali da svakih pet godina kupuju nove autobuse.
 
Sindikat GSP traži ukidanje besplatnog prevoza za starije sugrađane

Tanjug | 15. 12. 2014. - 12:14h | Foto: Nebojša Marković | Komentara: 0
Sindikat RAJ-GSP "Beograd" predložio je danas da se zarad popravljanja loše materijalne situacije u JKP GSP "Beograd", između ostalog, ukine korišćenje besplatnog prevoza za sugrađane starije od 65 godina koji imaju penziju veću od 18.000 dinara.

Taj sindikat je danas uputio dopis gradonačelniku Beograda Siniši Malom za preduzimanje niza mera povodom loše materijalne situacije u JKP GSP „Beograd".

Pored detaljnog objašnjenja zbog čega se, prema mišljenju sindikata to preduzeće nalazi na ivici egzistencije, kao najhitniju meru sindikat je predložio da se ukine korišćenje besplatnog prevoza za sugrađane preko 65 godina starosti koji ostvaruju pravo na penziju veću od 18.000 dinara.

Takođe je, kako se navodi u saopštenju sindikata, zatraženo da se vrati podela grada na zone, jer je, kako je ukazano, Beograd suviše veliki da bi cena karte bila ista za celo područje.

Sindikat je naveo da je GSP „Beograd" poslednjih šest godina vodjenjem loše poslovne politike doveden na ivicu opstanka, a mnoga gradska rukovodstva su na račun preduzeća sprovodila populističke mere kao što je skoro besplatan prevoz.

Posledica takve politike je bio gradski prevoz sve slabijeg kvaliteta, sve više napada onih koji ne plaćaju karte na vozače i kontrolore i haos u javnom prevozu Beograda, navodi sindikat.

Sindikat ističe i da u okruženju ne postoji jeftiniji prevoz od beogradskog zbog čega je egzistencija preduzeća i dovedena u pitanje.

Osnovni razlozi za tako loše stanje u preduzeću su, kako se navodi, davanje prava besplatnog i subvencionisanog prevoza pojednim kategorijama putnika, neadekvatno povećanje cena karata, opraštanje kazni neregularnim putnicima, nestručna i neadekvatna povećanja cene karata za sve kategorije korisnika (u februaru 2009. godine).

Sve to je kako se navodi, dovelo do gubitka vernih platiša i stimulisanje velikog broja korisnika da sa mesečnih predju na pojedinačne karte.

- Zato smo danas prinudjeni na upućivanje ovog dopisa koji je vapaj za pomoć našem Preduzeću, jer su u ovom trenutku ugrožene egzistencije ne samo 6.000 zaposlenih već i njihovih porodica. Smatramo da ne treba posebno napominjati da povećanje prihoda nije potrebno za povećanje ličnih dohodaka i ličnih interesa, već za neophodno tekuće održavanje voznog parka kako bi se saobraćaj normalno odvijao - navodi sindikat.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/519463 ... sugradjane
 
Ево још смрадова који виде трн у туђем оку а дебло у свом не виде.
 
@EUKALIPTUS
Добро запажање одговор је да не може. Ево само један мали пример. Званично је дирекција задужена за ред вожње, међутим годинама је на сајту ГСП стајао а можда и сада стоји неки неажуран ред вожње, на сајту бусплуса стоји неки ред вожње али је потребно уносити неке шифре да би се преузео, постоји ред вожње и на сајту Дирекције.
Ту конфузију су искористили многи који сада имају личне сајтове са редом вожње и њихов једини интерес су рекламе али су им сајтови ажурнији од оних чији је осмочасовно радно време бављење редом вожње.

Кад треба да путујем негде обично лако сазнам ред вожње а у БГ иако сам прилично упућен у надлежности имам дилему да ли да гледам званичне или хоби сајтове.

Неко ко је први пут у Бг да би само зазнао ред вожње и провалио како треба платити карту ће имати велике фрустрације ако одлучи да му све буде јасно
 
Najveći biser je Lastin sajt, koji ima potpuno netačne redove vožnje, ali ne samo da su redovi vožnje neažurirani i netačni, nego što na njima stoje i neke linije koje su odavno ukinute, npr. Beograd-Rucka. Obrenovački lokalni red vožnje je najpribližniji jer je poslednji ažuriran, i tu su sada letnji redovi vožnje za ovu godinu.
Iz Laste su mi bezobrazno odgovorili da oni po zakonu uopšte nisu u obavezi da na sajtu imaju red vožnje, i da je on samo orijentacionog karaktera, a da za tačnu informaciju pozovem ili njihov kol centar, ili proverim na sajtu sekretarijata.
Pošto na sajtu sekretarijata nisu ni postojali Lastini redovi vožnje, ja sam im pisao, pa su ih postavili, i ne ažuriraju ih, sada tamo stoje neki koji su letnji, a neki od prošle godine.

GSP ima intervale polazaka i uglavnom jesu tačni, ali postoje neke linije koje nemaju intervalni režim, nego nepravilno raspoređen broj polazaka, a njima tamo stoji neki bzvz interval što nije tačno, a za neke linije im nije ažuriran prvi/poslednji polazak.

Ovo je zvaničan red vožnje na sajtu sekretarijata. Ja koji sam odlično upućen, ne razumem o čemu se ovde radi, šta odakle ide, kakvi su ovo terminusi. WTF!!! :shock: Pritom je neažuriran (letnji) i pritom nema obeležene polaske privatnog autoprevoznika. http://www.bgsaobracaj.rs/images/jgpp/p ... S2/860.pdf
 
Ova skupina retarda je samo mogla da podigne starosnu granicu za te penzionerske i mirna backa...
 
Na jedno 80?
Ima smisla predlog za ukidanje povlastica, ali da primanja budu preko 30.000, a ne preko 18.000, sve ove mere za narod sa primanjima ispod 30000 je zaje*******avanje sirotinje...
 
Vrh