Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Do sad su nas je*******ali u mozak , a sad ima da nas tuku u mozak.
 
Ulazi kontrolorka u krcatu 73-ku u Liaz i mrtva ladna pita me mogu li da prodjem :evil: pa ja stvarno ne znam gde da se pomerim jedino da se popnem na krov :roll:
 
Još bolje bi bilo da otkucaš kartu i da onda napustiš vozilo , pa da ponovo otkucaš kartu prilikom ulaska u sledeće vozilo.
 
Juce me je dva puta zaustavljala kontrola, nisam ocitavao mesecnu, a na aparatu im izbaci "karta je validna" P3 studenti. Znaci nemaju mogucnost da znaju ko se kucao a ko ne
 
Imaju mogućnost, kod svake kartice ti prikaže zadnje vreme otkucavanja iste, koje vozilo i na kojoj liniji ;)
 
Ko overi kartu dobija - popust!
N. VUKIĆ | 21. novembar 2014. 11:55 | Komentara: 20
Gradska uprava obećava korisnicima javnog prevoza od 1. januara 2015. značajne beneficije. U planu izrada „beogradske kartice“ za plaćanje prevoza, ali i svih gradskih komunalnih usluga

KO bude redovno kupovao dopune i validirao ih prilikom svakog ulaska u autobus, tramvaj ili trolejbus, naredne godine će se i jeftinije prevoziti!



Naime, u okviru promene tarifnog sistema i tarifne politike, iz Gradske uprave najavljuju da će prema neplatišama biti još rigorozniji, dok savesnim putnicima obećavaju - beneficije.

- Izaći ćemo sa čitavim nizom mera kako bismo nagradili one građane koji redovno plaćaju prevoz, a to će, pre svega, zavisiti od broja validacija, kao i od korišćenja samih kartica. Kada se građanin validira u sistemu je informacija da je neko koristio karticu i u tom smislu će u odnosu na broj validacija biti davani određeni popusti za sledeći mesec, za plaćanje prevoza - poručuju iz Gradske uprave.

Popusti neće biti jedini novitet.

ČAK 12.500 PREKRŠAJNIH NALOGA
OD 1. oktobra1 kada je počela naplata kazni, izdato je više od 12.500 prekršajnih naloga od kojih je veliki broj već i naplaćen. Podsetimo, cena doplatnih karata i kazni kreće se od 2.000 do 6.000 dinara.
- Samo korišćenje kartice biće napravljeno tako da se prilikom overavanja skupljaju određeni bodovi, ne samo u prevozu. U planu je projekat da se napravi jedna kartica koja će se koristiti u gradskom prevozu, ali i za plaćanje komunalnih usluga. Ona bi se koristila generalno kao „beogradska kartica“ i omogućila bi da oni koji je koriste imaju određene pogodnosti.

Izradom predloga promene tarifne politike bavi se Radna grupa za stabilizaciju, konsolidaciju i unapređenje javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika u Beogradu.


RIGOROZNE KONTROLE I KAZNE

NA jednoj strani beneficije, na drugoj - kazne.

- One će od sada biti rigoroznije - dodaju u Upravi Beograda. - Između 100 i 200 komunalnih policajaca će biti u saobraćaju, u gradskom prevozu, kao što ih ima u Londonu.


http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... a---popust
 
Ja ocekujem da ti popusti budu isti kao i do sada, nesto fazon sa Tempom ili nekim glupostima. Samo mazu oci narodu.
 
Osecam da ce biti nesto kao onaj popust za penzionere u prodavnicama 10, 11 i 12-og u mesecu. Da mozes da ustedis 200-300 dinara na mesecnom nivou. I kupis jedne carape za narednih mesec dana.
 
Ne trebaju nam popusti, trebaju nam:

- poštovanje reda vožnje
- uredno grejanje i klimatizacija shodno vremenskim uslovima
- čistoća unutrašnjosti i spoljašnjosti vozila
- da vozila ne propuštaju vazduh i vodu u kabinu kroz ivice vrata, prozora, šibedahe i korodiranu oplatu
- da sedišta, rukodržači i ostali kabinski nameštaj bude uredno pričvršćen, da se farba na njima ne ljušti, da tapacirunzi (gde ih ima) ne budu poderani
- da rade sva svetleća tela unutar putničke kabine
- da sva vozila imaju ispravnu i propisanu svetlosnu signalizaciju
- koordinacija službi za održavanje puteva i ulica sa Direkcijom tako da se minimalizuje negativan uticaj popravki i obnove saobraćajnica na red vožnje i efikasnost rada javnog prevoza.

Ako nisu u stanju ovo da ispune onda nam treba:

- umanjenje cene prevoza za barem 40 posto kako bi narod bio stimulisan na ovaj način da se vozi prevozom, sve više ljudi prelazi na vožnju automobila jer gradski prevoz ne ispunjava svoje osnovne funkcije pouzdanosti, urednosti, bezbednosti (kako putnika tako i ostalog saobraćaja), udobnosti...
 
Pojedine kategorije ostaju bez povlašćenog prevoza

U Direkciji za javni prevoz najavljuju da neće biti smanjenja cene karata i da bi pojedine kategorije od nove godine mogle da ostanu bez povlašćenog prevoza.

Naplata karata u gradskom prevozu još daleko od nivoa koji je potreban da bi prevoz normalno funkcionisao.

U Direkciji za javni prevoz najavljuju da neće biti smanjenja cene karata ali i da bi pojedine kategorije od nove godine mogle da ostanu bez povlašćenog prevoza.

Direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović rekao je da se radi na tome da se prevoz naplaćuje pravednije i da se drugačijom ponudom karata omogući građanima da se voze jeftinije.

Prema njegovim rečima, neće biti promenjena osnovna cena karte, koja je, kako kaže, najniža u regionu.

"Cena pojedinačne karte će ostati ista, ali pokušavamo da tarifnom politikom omogućimo da se građani voze jeftinije. Do nove godine ćemo izaći sa ozbiljnim predlogom u jednom delu tarifnog sistema. To znači da ako neko ima penziju 80.000 ili 60.000 dinara nije u redu da ne plaća ništa, a neko ko je nezaposlen da plaća 1.200 dinara", rekao je Mitrović Tanjugu.

To su neke nelogičnosti koje smo nasledili i koje hoćemo da ispravimo, da svi budu pođednako opterećeni, dodao je Mitrović.

Mitrović ističe i da je, od 1. septembra, povećan prihod od naplate prevoza u Beogradu, ali da to još nije ni blizu onoga što u Direkciji očekuju.

"Još uvek imamo problema, ali pokušavamo apelima i sa onim što smo do sad uradili u sistemu kažnjavanja - uveli veći broj kontrolora i prema zakonu o prekršajima uveli neplaćanje karte kao prekršaj - da popravimo sliku koju sada imamo jer je naplata jako mala", naveo je Mitrović.

"Bez para mi ne možemo da napravimo sistem. Para nema, troškovi su ogromni, dnevno se samo na gorivo troše milioni dinara, da ne govorim o održavanju vozila. Prevoz mora da se plaća, svuda u svetu je tako i mi moramo da insistiramo da građani plate prevoz", istakao je Mitrović..

Odluka da neplaćanje karte u prevozu postane prekršaj, znači da svaki građanin zabeležen u registru prekršaja nema pravo da registruje automobil, produži ličnu kartu ili bilo koji dokument dok ne izmiri svoje obaveze prema državi, ali Mitrović ističe da to niti je protivustavno niti je, kako kaže, neobično.

"Po zakonu o prekršajima, postoji registar neplaćenih prekršaja, i kad se uđe u taj registar, nevezano za to koji ste prekršaj napravili, postoji mogućnost da dok ne regulišete svoje obaveze ne možete neke stvari da ostvarite", kaže Mitrović.

Mitrović se osvrnuo i na ideju da kompanije za sve zaposlene kupe mesečne kartice direktno od grada, i tvrdi da je to dobra ideja, ali da Grad ne može da natera kompanije da tu ideju usvoje, i da je odluka na samim kompanijama i njihovim radnicima.

Prema predlogu, koji je izneo gradski menadžer Goran Vesić, kompanije koje bi kupile mesečne karte za zaposlene imale bi velike benefite, kao što su popust od tri do 15 odsto u zavisnosti od broja zaposlenih i povraćaj PDV-a ako plate gotovinski.

"Poslodavac je dužan da isplati naknadu za korišćenje prevoza i mi ne možemo nikoga da na silu nateramo da unapred plati prevoz za zaposlenog. Nama je cilj da svi pređu na mesečne karte, jer ako bi se to desilo, mogli bismo da napravimo jedan sistem normalnih prihoda i mogli bismo da računamo na to koliko para stvarno imamo u prevozu", istakao je Mitrović.

Kada je reč o validatorima, navodi da se aparati menjaju, i to u proseku tri do četiri na dan.

"Ja dobijam dnevne izveštaje o tome, u proseku tri do četiri dnevno se pokvare i moraju da se zamene i poprave i to nije tako strašno kako se čini građanima", kaže Mitrović.

On je naveo i da nisu tačne spekulacije o raskidu ugovora sa Apeksom, kako bi grad u potpunosti preuzeo naplatu i kontrolu karata, dok bi se ta firma bavila samo održavanjem softverskog sistema.

"Ugovor sa Apeksom se neće dirati jer je to loše za grad i mnogo bi nas koštalo ako se ugovor raskine ili bilo šta u njemu promeni i grad je zato odustao od toga", objasnio je Mitrović.

Prema njegovim rečima, postoji mogućnost da se taj sistem otkupi kada dođe vreme, a to je krajem 2016. godine, ali će o tome odlučiti gradonačelnik i gradski menadžer.

izvor: studio B
 
Stalno se "hvale" najnizim cenama karata, ali nikako da se pohvale i najmanjim prosecnim platama i odnosa cena sa istim. To je ta polu-izjava zbog kojeg mnogi ljudi ostaju neinformisani i veruju u ono sto ima politicari serviraju.
 
I treba da ukinu za penzionere, bar 600 dinara mesecno treba da placaju i onako ih najvise ima u prevozu.
 
Direkcija: Cene karata iste, ukidanje pojednih povlastica u prevozu od 2015.

Tanjug | 22. 11. 2014. - 13:13h izmena vesti 15:53h | Foto: J. Vučetić | Komentara: 0
U Direkciji za javni prevoz najavljuju da neće biti menjana cena karata prevoz, ali i da bi pojedine kategorije putnika od nove godine mogle da ostanu bez povlašćenog statusa.


Direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović rekao je danas da Direkcija radi na tome da se prevoz naplaćuje pravednije i da se drugačijom ponudom karata omogući građanima da se voze jeftinije.

On kaže da neće biti promenjena osnovna cena karte, koja je "najniža u regionu".

- Cena pojedinačne karte će ostati ista, ali pokušavamo da tarifnom politikom omogućimo da se građani voze jeftinije. Do nove godine ćemo izaći sa ozbiljnim predlogom u jednom delu tarifnog sistema. To znači da ako neko ima penziju 80.000 ili 60.000 dinara nije u redu da ne plaća ništa, a neko ko je nezaposlen da plaća 1.200 dinara - rekao je Mitrović Tanjugu.

To su neke nelogičnosti koje smo nasledili i koje hoćemo da ispravimo, da svi budu podjednako opterećeni, dodao je on.

Mitrović ističe i da je od 1. septembra povećan prihod od naplate prevoza, ali da to još nije ni blizu onoga što u Direkciji očekuju.

- Bez para mi ne možemo da napravimo sistem. Para nema, troškovi su ogromni, dnevno se samo na gorivo troše milioni dinara, da ne govorim o održavanju vozila... Prevoz mora da se plaća, svuda u svetu je tako i mi moramo da insistiramo da građani plate prevoz - podvukao je on.

Odluka da neplaćanje karte u prevozu postane prekršaj znači da putnik uhvaćen bez karte i zabeležen u registru prekršaja nema pravo da registruje automobil, produži ličnu kartu ili bilo koji dokument dok ne izmiri obaveze prema državi. Mitrović ističe da to "niti je protivustavno, niti je neobično".

"DOBRA IDEJA DA FIRME KUPUJU MESEČNE KARTE OD GRADA"
Uglješa Mitrović smatra i da je ideja da kompanije za sve zaposlene kupe mesečne kartice direktno od Grada dobra, ali je odluka o tome na samim firmama i njihovim radnicima.

Kompanije koje bi kupile mesečne karte za zaposlene imale bi, kako je to rekao gradski menadžer Goran Vesić, popuste od tri do 15 odsto, u zavisnosti od broja zaposlenih i povraćaj PDV-a ako plate gotovinski.

- Poslodavac je dužan da isplati naknadu za korišćenje prevoza i mi ne možemo nikoga da na silu nateramo da unapred plati prevoz za zaposlenog. Nama je cilj da svi pređu na mesečne karte, jer ako bi se to desilo, mogli bismo da napravimo sistem normalnih prihoda i mogli bismo da računamo na to koliko para stvarno imamo u prevozu - istakao je Mitrović.


Mitrović kaže i da se dnevno zameni u proseku tri do četiri validatora.

- U proseku se tri do četiri dnevno pokvare i moraju da se zamene i poprave i to nije tako strašno kako se čini građanima - kaže Mitrović.

On je naveo i da nisu tačne spekulacije o raskidu ugovora sa Apeksom, kako bi grad u potpunosti preuzeo naplatu i kontrolu karata, dok bi se ta firma bavila samo održavanjem softverskog sistema.

- Ugovor sa Apeksom se neće dirati, jer je to loše za grad i mnogo bi nas koštalo ako se ugovor raskine ili bilo šta u njemu promeni i Grad je zato odustao od toga. Postoji mogućnost da se taj sistem otkupi kada dođe vreme, krajem 2016. godine, ali će o tome odlučiti gradonačelnik i gradski menadžer - zaključio je Mitrović.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/513332 ... zu-od-2015
 
U čemu je suštinska razlika ovog teksta koji si ti objavio u odnosu na onaj koji sam ja objavio , par postova pre?
 
I treba da ukinu za penzionere, bar 600 dinara mesecno treba da placaju i onako ih najvise ima u prevozu.

A kad ce da ukinu svoj visak parazita nesposobnih i partijski zaposljenih? Ili se ta statistika nas ne tice?

Penzionerima su vec neustavno ukrali deo penzija, pa ajde i da im naplacuju karte. Ti sto imaju 80.000 penziju (kao Vucicevi mama i tata, verovatno preposteno zaradjene, kao i stan u Krunskoj), se ne voze gsp-om. Mafijasi (gradska vlast) znaju da se penzosi plase i svoje senke i da ce kartu kupovati i ako nemaju za hleb taj dan, da ih je lako zastrasiti i maltretirati (prisustvovala sam par puta izivljavanju kontrole nad starcima). Ti mucenici koji se voze prevozom idu do doma zdravlja, pijace, po hleb i ako nisu zasluzili da se voze za dz, jadni smo kao drustvo.
 
Meni ne smeta što se penzioneri voze kada to rade da bi se negde prevezli. Mene nervira kad koriste javni prevoz kao sredstvo za uštedu kućne struje tako što se vozikaju tamo vamo bez cilja po ceo dan samo da im prodje vreme i tako uzimaju prostor onima kojima prevoz zaista treba.
 
Naravno da nas se tice, ali ko zna kad ce to. Za sad prvo pocnemo od sebe, placamo kartu i ne izmisljamo debilne razloge za neplacanje iste.
Zasto bi i cime zasluzili da se voze za dzabe? Ko to ide autobusom po hleb, sta rade penzosi u 10 uvece u autobusima?
 
A sto vole da kazu "najnize cene u regionu" ili "najbolji smo u regionu", koji je to region u pitanju? Albanija, Crna Gora, Makedonije. Ili mozda Madjarska, Rumunija, Bugarska, Grcka?
 
Ljudi, prestanite da kritikujete penzionere. Nisu oni krivi što ih je toliko mnogo i što koriste prevoz, parkove, što šetaju...

Šta treba da rade po vašem mišljenju? Da sede/leže u četiri zida i umru i ostave nekretnine "mladima" da vama ne bi smetali?!

Da li vam smetaju i invalidi što vas usporavaju sa svojim kolicima, ako uopšte uspeju da izađu napolje jer je naš grad vrlo loše njima prilagođen?
 
Niko ne pominje invalide niti oni bilo kome smetaju, ako neko ima penziju 20000 ima da plati lepo kartu, toliko mogu i moraju.
 
astrodule mislim da je dovoljno jasno da je u pitanju ZLOUPOTREBA dobra koje se plaća, ne može da plaća isto neko ko u autobusu provodi ceo dan i onaj koji je u njemu samo na putu od kuće do posla i nazad. Penzioneri pritom imaju svoja udruženja, klubove, dnevne boravke gde mogu da se druže i ogreju ako već gledaju na svaki način da uštede struju (što je naravno legalno i legitimno). Prevoz, zna se čemu služi.
Inače, sećam se da sam još pre petnaestak godina u tadašnjem Glasu čitao kako imigranti u američkoj Silicijumskoj dolini koji rade na najniže plaćenim poslovima bukvalno žive u autobusima koristeći rupu u zakonu koja kaže da se za cenu od tri dolara dobija neprekidna vožnja u toku 24 časa, i tako dobijaju "smeštaj" od 90 dolara, plususližno tuširanje i kupanje u hostelima, ne izadje ih preko 200 usd tamo gde je kirija za jednu sobu 800 dolara. Ali to je Amerika gde prevoz malo ko koristi, svi svuda idu kolima, pa ima mesta za ovu sirotinju. U Beogradu je javni prevoz kičma sistema, jednako je esencijalan za grad koliko i snabdevanje strujom i vodom.
Najjednostavnije rešenje je da se u mesečnoj naknadi za prevoz svaki putnik ograniči na nekih šest vožnji dnevno, s tim što ako ne iskoristi svih šest može da prebaci samo jednu ili max dve na sledeći dan.
 
astrodule":1014ztnb je napisao(la):
Ljudi, prestanite da kritikujete penzionere. Nisu oni krivi što ih je toliko mnogo i što koriste prevoz, parkove, što šetaju...

Šta treba da rade po vašem mišljenju? Da sede/leže u četiri zida i umru i ostave nekretnine "mladima" da vama ne bi smetali?!

Da li vam smetaju i invalidi što vas usporavaju sa svojim kolicima, ako uopšte uspeju da izađu napolje jer je naš grad vrlo loše njima prilagođen?
Da te pitam šta radi penzioner nedeljom u 5 ujutru u 16ci? Da ne ide možda na posao ili na pijacu u to doba?
Silom prilika moram rano vikendom na posao, znači nema subote ili nedelje da u tim prvim busevima nema nekog penzionera! Čak se međusobno znaju, javljaju se jedni drugima :roll:
Suma od 600 dinara mesečno je smešna, pa to su 3 pakle cigara za one koji puše...
 
Vrh