Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ne bi bila bitna da je jedna osoba radila na tom "projektu" pa da ta greska i prodje. Ali verujem da je proslo mesec dana i vise od stvaranja ideje, procesa i realizacije, sto znaci da je ta recenica sa greskom prosla kroz ruke vise ljudi koji bi trebalo da budu visokoobrazovani. To odmah povlaci da nama "upravljaju" takvi ljudi, koji se prema svom poslu ophode neprofesionalno i koji su na te pozicije dosli na neki prljav nacin. To je problem.
 
Večeras sam prisustvovao iživljavanju kontrolora nad putnicom. Dva muškarca su izvela jednu devojku i ženu srednjih godina iz autobusa. U pitanju je bio potez "Dragiša Mišović - Pet solitera". Naime , starija žena je pitala devojku kako se koristi dnevna karta , i ova je počela da joj objašnjava. U međuvremenu je ušla kontrola , i tražila karte. Kako ni jedna nije imala otkucanu kartu , obe su izašle napolje , zajedno sa kontrolom. Kontrolori su počeli da napadau devojku , i da joj pišu kaznu , jer nije otkucala personalizovanu kartu , na šta je reagovala starija žena , koja je počela da objašnjava situaciju. Kontrolori su tada digli ruke od devojke i počeli da napadaju stariju ženu , i krenuli da joj pišu kaznu. Žena se raspravljala sa njima zašto joj pišu kaznu kad ima kartu , na šta su kontrolori odgovorili da je imala sasvim dovoljno vremena da dobije informaciju o tome kako se poništava karta , i da ne može to da joj bude opravdanje. Tada ih je ona zatražila da joj kažu kako se poništava karta , na šta su kontrolori odgovorili da nije njihovo da objašnjavaju putnicima kako se karte poništavaju , već samo da provere da li je karta poništena ili ne.
Na kraju je žena rekla da nema nameru da plaća kaznu , i da oni samo gube vreme , i tražila da joj vrate kartu. Na to je jedan od kontrolora rekao da ne može , jer odbija da primi papir sa kaznom. Na kraju je rekla da mogu da zadrže kartu ako hoće , ali da ona ostaje pri svome.
Kako se cela priča završila , ne znam , jer sam ušao u autobus koji mi je naišao.
 
Tako su i mojoj majci oduzeli kartu, a kontrolorka me uporno provocirala rečenicom, ajde probaj nešto da uradiš kad u vozilu imaju kamere. Žena se fazon vozi jednom u 6 meseci gradskim prevozom, nije navikla na gužvu i kad je ušla u 31 ljudi je ugurali u sred busa nije stigla da se validira na vratima, a oni su ušli za njom i uzeli joj karticu sa 220 dinara kredita koju nije htela da vrati ni posle moje intervencije, na kraju sam pustio vozilo da krene kad me je vozač to zamolio. Zvao sam njihove glavonje i oni su rekli da je tu potpuna krivica na putniku i da ne mogu ništa da rade, a na moje pitanje ko će da vrati kredit, dobio sam odgovor da ih ne zanima, dok na pitanje hoće li ih zanimati kad sledeći put izvučem dotičnu iz vozila sa sve aparatom oko vrata i uzmem svoju kartu nisam dobio odgovor, već mi je gospođica spustila slušalicu.
Baš kao i situacija sa vozačima, par pojedinaca koji se iživljavaju prave probleme svojim kolegama i zbog toga im stavljaju "mete" na glavu, uglavnom batine dobiju oni najmanje krivi...
 
Kontrola radi samo svoj posao, ne vidim gde je tu iživljavanje. Svi gore navedeni putnici su bili bez poništene karte.
 
Oni ne mogu da im vrate kartu jer je njima to "upisano" u aparat da karta nije otkucana, sto odmah znaci da ide kazna. Ako kartu potom otkucaju pa opet prislone, menja se stanje. Ako to ne moze ili kontrolor bude kr**** pa nece, onda tu kaznu mora da napise, tj odstampa. Ako to ne ucini, njemu se od plate skida taj iznos nenapisane kazne. To je neka vrsta prinude, jer putnik sigurno ima jos kredita na kartici ili je to mesecna vazeca karta, onda bi putnik morao ponovo da trosi svoje vreme i novac, pa time ih kontrolori vezu da ostanu da dobiju odstampanu kaznu.
Tako je barem govorio jedan kontrolor koji se nasao u situaciji da putnik nije uplatio mesecnu.
 
Samo da je naletela neka bu**** veća od mene, drugu bi pesmu pevali... Isto tako i gore, srednjoškolcima ni ne traže, dok se iživljavaju na ženama, st*** jednostavno!
 
deka75":2ppaatn6 je napisao(la):
Kontrola radi samo svoj posao, ne vidim gde je tu iživljavanje. Svi gore navedeni putnici su bili bez poništene karte.

Svakodnevno koristim gradski prevoz , i vrlo dobro sam upoznat i sa time kakvih ima kontrolora. Nedavno sam išao Avalskim putem , i kako nisam znao gde tačno treba da siđem , pitao sam ljude u autobusu. Odmah je u pomoć pritekao kontrolor , koji je radio svoj posao (nije se vraćao kući) i rekao mi da će me obavestiti kad treba da siđem. Kada je na jednoj od stanica u autobus krenula da ulazi baba , kontrolor je odmah skočio da joj pomogne i onda zamolio jednog mladića da ustane , da baba sedne. Posle toga je ulazila u autobus žena sa detetom. I njoj je pomogao. I da , nije nikome vadio oči što im mesečna karta nije otkucana , niti je odmah po ulasku ljudi u vozilo , zaskakao dotične pre nego što otkucaju kartu (samo da bi mogao da napiše kaznu) , već je čak pomagao i ljudima koji su trebali da otkucaju više karata ili neku od vremenskih , a nisu znali kako tačno treba.
Na kraju dolazimo do zaključka da postoje i fini i oni kontrolori koji jedva čekaju da se iživljavaju. Sve je stvar domaćeg vaspitanja.
 
Slazem se. Ja sam proslog cetvrtka imao priliku da sretnem najljubazniju kontrolorku. Lepo zena udje, svakome, ali bas svakome, kaze "Dobro vece, da li mogu da pogledam Vasu kartu?...Hvala Vam". I to nije ono robotski i nastelovano, nego osmeh, prijatan glas. Ko nije kucao, ona je prislonila, bilo mesecna ili pojedinacna. I kome god je to ucinila, nije se ni bunio, svi su bili ljubazni.
Samo je to retkost, nazalost. Vecina ima neki namrgodjen pogled, robotski radi posao, ne zahvaljuje se, prave se pametni.
 
meni jedan rekao kad sam mu pokazao kartu prijatnu voznju zelim ja se iznenadio :shock: navikao sam da su uvek bezobrazni i nisam nikad sreo do tada ljubaznog kontrolora
 
Bas to, covek se iznenadi kada vidi nesto takvo. Ja sam stajao kod harmonike, nije mi prisla, ali me je potpuno iznenadila pozitivnoscu i ljubaznoscu, cak sam se i malo nasmejao. Jos kada dodas cinjenicu da je to bilo posle 8 sati uvece, onda stvarno svaka joj cast. Jedna u milion. Vecina njih udje i pogleda u plafon i kaze "Kontrola spremite vase karte" i prilazi putnicima, cute, vrate kartu i ne pogledaju te i kazu "Hvala". Takvi ljudi mi se gade, shvatam da nije idealan posao, ali nije ni posao kasirke idealan pa su ljubazne.
 
marrecar":eddy0t49 je napisao(la):
Slazem se. Ja sam proslog cetvrtka imao priliku da sretnem najljubazniju kontrolorku. Lepo zena udje, svakome, ali bas svakome, kaze "Dobro vece, da li mogu da pogledam Vasu kartu?...Hvala Vam". I to nije ono robotski i nastelovano, nego osmeh, prijatan glas. Ko nije kucao, ona je prislonila, bilo mesecna ili pojedinacna. I kome god je to ucinila, nije se ni bunio, svi su bili ljubazni.
Samo je to retkost, nazalost. Vecina ima neki namrgodjen pogled, robotski radi posao, ne zahvaljuje se, prave se pametni.
Ajde pogledaj ovu zadnju recenicu. Na koliko ljudi iz raznoraznih delatnosti se ona moze primeniti danas? Kako je drugacije sa kasiricama, salterusama, trafikantima, lekarima, raznim prodavcima i prodavacicama? Kad udjes u neku banku, postu, butik i da ne nabrajam dalje. Kad ti zatreba pomoc u vezi necega sto hoces da kupis pa pokusas da pitas za dodatne informacije pa sloze facu kao da si im stavio smrdljiv sir pod nos, gledaju te u stilu vidi ovog naso mene da maltretira.
Kad okrenes broj bilo cije tehnicke podrske a sa druge strane zice zacujes "ljubazni" glasic koji ti se skoro kroz zube obrati. Kad me nazove bilo koji od ovih telepromtera sto smaraju za razne promocije, krenu da objasnjavaju glumeci neku ljubaznost i umiljatost, a kad posle nekoliko sekundi shvatim o cemu se radi i prekinem ih i kazem da nisam zainteresovan promene ton naprasno kao da su robocop na dugme i samo sto me ne oteraju u pm, a neretko ni ne kazu dovidjenja nego samo prekinu vezu. Da ne sirim pricu, namrgodjenih robotizovanih baksuza koji ne znaju za hvala i izvini iz tvoje zadnje recenice koliko hoces, u svim poslovima. Nema medju njima nista vise namrgodjenih i neljubaznih nego u bilo kojoj drugoj sferi. Ljudi su generalno sve veca st***. a i kontrolori su ljudi. Ali kontrolori su nam posebno mrski jer se pojave da nas smaraju da platimo nesto sto smo navikli da koristimo za dz, budimo iskreni. A i u samom opisu i nazivu njihovog zanimanja je rec "kontrola" koja nikome ne prija, sta god treba da mu se prekontrolise.
 
@angry bird
Slazem se, nisu svi poslovi toliko carobni da se svi ujutru bude sa osmehom i uzbudjenjem kako ce im tog dana biti super zabavno na poslu. Medjutim ova zena kao da je to zaista radila sa uzivanjem. Mozda je tog dana bila srecna, primila neki srecnu vest, nesto sto ju je podstaklo da se tako ponasa na poslu i siri pozitivnost. Drugi verovatno ne, ali tu treba da postoji trunka ljubaznosti, ne moraju da se smeju i skakucu od srece. Znaju da je njihov posao odnos sa javnoscu i da oni predstavljaju tu firmu, a ne sebe. Zato treba ostaviti sve brige sa strane, biti profesionalan i uljudan, raditi posao kako treba. Nije tesko nasmejati se povremeno, zahvaljivati se, a ne gledati u plafon. Nazalost, takva je realnost u Srbiji.
Ne znam sta drugo da ti kazem, potpuno se slazem sa tobom. Ali i dalje stojim pri misljenju da treba da se upristoje, makar da budu toliko ljudi da se pojedinacno obracaju, zahvaljuju, gledaju u oci i kako kad osmehnu.
 
angry bird":l44nq47z je napisao(la):
marrecar":l44nq47z je napisao(la):
Slazem se. Ja sam proslog cetvrtka imao priliku da sretnem najljubazniju kontrolorku. Lepo zena udje, svakome, ali bas svakome, kaze "Dobro vece, da li mogu da pogledam Vasu kartu?...Hvala Vam". I to nije ono robotski i nastelovano, nego osmeh, prijatan glas. Ko nije kucao, ona je prislonila, bilo mesecna ili pojedinacna. I kome god je to ucinila, nije se ni bunio, svi su bili ljubazni.
Samo je to retkost, nazalost. Vecina ima neki namrgodjen pogled, robotski radi posao, ne zahvaljuje se, prave se pametni.
Ajde pogledaj ovu zadnju recenicu. Na koliko ljudi iz raznoraznih delatnosti se ona moze primeniti danas? Kako je drugacije sa kasiricama, salterusama, trafikantima, lekarima, raznim prodavcima i prodavacicama? Kad udjes u neku banku, postu, butik i da ne nabrajam dalje. Kad ti zatreba pomoc u vezi necega sto hoces da kupis pa pokusas da pitas za dodatne informacije pa sloze facu kao da si im stavio smrdljiv sir pod nos, gledaju te u stilu vidi ovog naso mene da maltretira.
Kad okrenes broj bilo cije tehnicke podrske a sa druge strane zice zacujes "ljubazni" glasic koji ti se skoro kroz zube obrati. Kad me nazove bilo koji od ovih telepromtera sto smaraju za razne promocije, krenu da objasnjavaju glumeci neku ljubaznost i umiljatost, a kad posle nekoliko sekundi shvatim o cemu se radi i prekinem ih i kazem da nisam zainteresovan promene ton naprasno kao da su robocop na dugme i samo sto me ne oteraju u pm, a neretko ni ne kazu dovidjenja nego samo prekinu vezu. Da ne sirim pricu, namrgodjenih robotizovanih baksuza koji ne znaju za hvala i izvini iz tvoje zadnje recenice koliko hoces, u svim poslovima. Nema medju njima nista vise namrgodjenih i neljubaznih nego u bilo kojoj drugoj sferi. Ljudi su generalno sve veca st***. a i kontrolori su ljudi. Ali kontrolori su nam posebno mrski jer se pojave da nas smaraju da platimo nesto sto smo navikli da koristimo za dz, budimo iskreni. A i u samom opisu i nazivu njihovog zanimanja je rec "kontrola" koja nikome ne prija, sta god treba da mu se prekontrolise.
Upravo tako 'pticice'
Kao da si napisao moja razmisljanja.
Malo je do kucnog (ne)vaspitanja, ali smo generalno kao nacija prilicno isfrustrirani i verovatno to sve zajedno ima za posledicu takvo lose ponasanje.
 
marrecar":1jom1ics je napisao(la):
@angry bird
Slazem se, nisu svi poslovi toliko carobni da se svi ujutru bude sa osmehom i uzbudjenjem kako ce im tog dana biti super zabavno na poslu. Medjutim ova zena kao da je to zaista radila sa uzivanjem. Mozda je tog dana bila srecna, primila neki srecnu vest, nesto sto ju je podstaklo da se tako ponasa na poslu i siri pozitivnost. Drugi verovatno ne, ali tu treba da postoji trunka ljubaznosti, ne moraju da se smeju i skakucu od srece. Znaju da je njihov posao odnos sa javnoscu i da oni predstavljaju tu firmu, a ne sebe. Zato treba ostaviti sve brige sa strane, biti profesionalan i uljudan, raditi posao kako treba. Nije tesko nasmejati se povremeno, zahvaljivati se, a ne gledati u plafon. Nazalost, takva je realnost u Srbiji.
Ne znam sta drugo da ti kazem, potpuno se slazem sa tobom. Ali i dalje stojim pri misljenju da treba da se upristoje, makar da budu toliko ljudi da se pojedinacno obracaju, zahvaljuju, gledaju u oci i kako kad osmehnu.
Mislim da je mali broj ljudi koji su shvatili koliko je malo potrebno da bi bio srecan i zadovoljan, onim sto vec imas. A ne da budes mrgud zbog raznih frustracija, najcesce oko manje vaznih stvari u zivotu. :grand: Mozda je ta zena jedna od njih.
 
Nista neuobicajeno, ja sam videla kako komunalni policajac u Pozeskoj gura i psuje dedu koji pokusava da udje u autobus. To je danas normalno, batine, haraci i tako to, ipak je ovo srednji vek.
 
Sramota umjesto da pomogne covjeku , sta neuklapa mu se u statistiku , inace sretoh bojace u kaf na 7 provjeravili su tiket na kladionici od vuka do beogradjanke
 
Ja sam sreo u troli 41. Mislim da nista nije upisivala jedno 4 stanice.
 
Ispasce da se vozi manji broj ljudi nego sto jeste i eto opravdanja da se smanji broj vozila. Merenje tako kaze, rasipamo se, a i niko nije umro od malo guranja ili ako ti stane neko na nogu, boze moj.
 
Delegacija Grada Beograda u Londonu na konferenciji o naplati u javnom prevozu

Beoinfo | 12. 11. 2014. - 16:39h | Komentara: 0
Gradski menadžer Goran Vesić, pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević, gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović i direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović borave u Londonu.

Delegacija Grada Beograda će tokom posete prisustvovati konferenciji koja je posvećena unapređenju sistema naplate u javnom prevozu korišćenjem novih tehnologija i nove vrste karata.

Na konferenciji će biti predstavljeni uspešni modeli tiketinga u javnom prevozu u Londonu, Njujorku, Budimpešti, Bukureštu i drugim gradovma Evrope. Naša delegacija će posetiti Operativni centar za upravljanje saobraćajem u Londonu.

Vesić i Milosavljević će imati više sastanaka sa investicionim bankarima kojima će predstaviti razvojne projekte Beograda, kao i projekte javno-privatnog partnerstva koji će biti spremni za realizaciju sledeće godine - „Beograd na vodi”, deponija Vinča, četiri podzemne garaže, metro, fabrika otpadnih voda, kogeneracija u „Beogradskim toplanama” i izgradnja toplovoda Obrenovac–Beograd.

Na konferenciji učestvuju predstavnici gradova iz Poljske, Češke, Rumunije, Mađarske, Slovačke i Srbije, kao i predstavnici javnog transporta Londona.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/510541 ... om-prevozu

mozda nesto i nauce
 
direktor":2cdy4rdc je napisao(la):
mozda nesto i nauce
Po koliko gradova Evrope su se prosetali i koliko konferencija i sajmova su obisli, vidim da jos nista nisu naucili...
 
Oni tamo ni ne idu da nešto nauče , nego da se provedu , a posle za običan svet pričaju kako su tamo bili da nešto nauče.
 
GSP nas vozi, komunalna policija naplaćuje kazne
N. VUKIĆ | 19. novembar 2014. 12:12 | Komentara: 1
Nekada su „šverceri“ u gradskom prevozu kaznu plaćali GSP „Beograd“, a danas - Komunalnoj policiji
bg-gsp-kontrola_620x0.jpg


NEKADA su „šverceri“ u gradskom prevozu kaznu plaćali GSP „Beograd“, a danas - Komunalnoj policiji! Naime, otkako je nedavno promenjena Odluka o javnom gradskom prevozu, vožnja bez odgovarajuće karte se tretira kao prekršaj, a sankcije sprovode komunalci. Dakle, jedni voze, a drugi pišu i naplaćuju kazne.



Svima koji ne plate doplatnu kartu u vozilu, na kućnu adresu stiže prekršajni nalog iz Komunalne policije, na iznos od 6.000 dinara. Takođe, na poleđini sitnim slovima ispisano je obaveštenje da ukoliko u roku od osam dana plate, kazna se umanjuje 50 odsto, a uz to dobijaju i blanko uplatnicu na kojoj je kao primalac uplate navedena Komunalna policija.

Odgovor na pitanje zašto novac od uplaćenih kazni ide Komunalnoj policiji, a ne direktno preduzeću koje pruža usluge prevoza, odnosno Direkciji za javni prevoz, pod čijom su ingerencijom svi prevoznici koji se bave gradskim prevozom putnika, potražili smo upravo u ovoj instituciji, ali su nas uputili na Komunalnu policiju.

- Za odgovore na vaša pitanja morate se obratiti Direkciji za javni prevoz, ona je zadužena za to - kratko su rekli u Komunalnoj policiji, a nedugo zatim usledila je molba da odgovore potražimo u informativnoj službi grada.

I dok čekamo da se nadležni dogovore ko je nadležan da da odgovor - po kom principu funkcioniše naplata kazni za vožnju bez karte i u čiju kasu se novac sliva, jedino u GSP „Beograd“ dobijamo odgovor kako je to nekada funkcionisalo.

- Kada je kontrola i naplata karata bila pod okriljem GSP „Beograd“, nesavesni putnici su kazne plaćali u šalter-sali zgrade u Kneginje Ljubice. - Prihod od doplatnih karata i kazni se prebacivao na račun Direkcije, a onda se u skladu sa ugovorom o raspodeli zajedničkog prihoda raspoređivao u okviru Integrisanog tarifnog sistema.

Kad se podvuče crta, možda i nije važno kojim kanalima stiže do gradske kase. Jer u kojoj god gradskoj službi da se uplaćuje - novac ima jednog gazdu. Sliva se u gradski budžet, a odatle Uprava grada opredeljuje sredstva.



U OKTOBRU NAPISANO 7.436 PRIJAVA

KOMUNALNA policija je za prvih pet dana u novembru izdala 1.283 prekršajna naloga zbog korišćenja javnog prevoza bez karte, dok je tokom oktobra napisano 7.436 kazni. Pre uvođenja novog sistema naplate i kontrole, dok su se ovim poslovima još bavili zaposleni u GSP, kontrolori su u toku jednog dana pisali do 900 kazni, odnosno više od 22.000 mesečno.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... cuje-kazne
 
Vrh