Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Михаило":7c6qxf9w je napisao(la):
и мене боли неправда, треба средити и наплату и гсп. Али један лоповлук не сме да буде изговор за други...
Kao што сам рекао у више наврата, немам проблем са решавањем проблема наплате ако се истовремено ради и на сређивању јавашлука и нерада. Проблем је што се увек раи само на решавању проблема наплате, а јавашлук се не дира, а медији се користе да би се шверцери сатанизовали и тиме прикрила сопствена неспособност система који НЕ ЖЕЛИ да се доведе у ред.

Због таквих потеза сматрам да крађа коју врши систем оправдава поткрадање таквог система.
 
Svi problemi biće rešeni kada se na teritoriji grada Beograda budu integrisali ITS1, ITS2 i železnice (bg voz, beovoz i putnički voz) u jedinstveni tarifni sistem, a ovaj podeli na zone. Tada će mnoge linije moću kompletno da se ukinu, a dosta njih da redukuje polaske, a prevoz poveća efikasnost.
Novac se troši na iracionalno raspoređene postojeće resurse.
Zglobni autobusi im voze i po 30 km skroz prazni, da bi prevezli troje putnika, koji su 800 metara dalje od neke tačke, do koje dalje ne dopire ITS1.
Da li je nekada neko od vas seo u voz, npr. na glavnoj železničkoj, da bi se prevezao do Zemuna, Resnika, Rakovice itd.? Nije, jer vam ne važe markice, a da važe, mnogi bi to učinili.
Da li neko ide vozom za Mladenovac, Lazarevac, Barajevo? Ne ide. Ima malo polazaka, pa vam se ne isplati da za tako malo polazaka plaćate dodatnu mesečnu markicu pored one (preskupe) busplus markice, koju već plaćate, a ne važi vam u vozu.

Integracija ITS1+ITS2+Železnice=Jeftin, brz i ekonomičan javni prevoz
 
Ajmo ovako
Uvesti godisnju kartu za sve kategorije zaposleni bi tako stedli 15%
studenti bi tako stedili 25%
penzjoneri bi stedjeli 35%
Stim sto bi osnovca za penzjonere bila u dvije kategorije zavisno od visne penzije da neplacva 1000 din onaj koji ima penziju 15000 din i onaj sa 50 000 din

Uvodjeneje dnevne karte , sedmicne , polumjesecne , polugodisnje , itd

Da ti da karte kontrolisu kom policajci sto je najavljeno
 
Godišnje karte nisu nešto što će skorije biti popularno u Srbiji. Srbi žive od danas za sutra. Malo ko bi bio u mogućnosti da odjednom izdvoji toliku sumu novca, kolika god da mu je to ušteda...

Ovde se sve plaća na rate, na kredite, razne nepovoljne, ali da neko iskešira npr. 45-50.000 odjednom, to veoma mali broj ljudi može sebi da priušti, tu mislim čak i na male privrednike koji zaposlenima uplaćuju markice, koji bi tog meseca bankrotirali, a zamislite tek studente... Pa da mu markica dođe 900 dinara mesečno, odakle mu pare da 10.000 iskešira? Ili roditelji koji imaju 2 ili 3 đaka/studenta...
 
Михаило":1glrp6uf je napisao(la):
Борчанац":1glrp6uf je napisao(la):
Ретко погрешан. Цела рачуница пада у воду у првој реченици. 2013 субвенција је била 13 милијарди.
Ок, ја сам нашао да другу информацију, ал свеједно, чак и да је 13, испада да би било покривено 70-80% трошкова, и уз сређивање расипања у ГСП-у покривено је 100% трошкова.
Како год окренеш, град не може да издваја средства која сада издваја, а тек не би могао да издваја средства за бесплатан превоз. Бесплатан превоз има доста мана, и све је само не бесплатан. Ал то је сад широка прича...

Борчанац":1glrp6uf je napisao(la):
Што се тиче улагања, плаћања и све то, слажем се и ја. Само никако не схватам који је план за ту наплату.

Нама је после свега потребно иновативно решење да би кренула наплата. А ми гусламо исту, много пута поражену причу да треба да се плаћа.
Не треба нам никакво иновативно решење, решења постоје широм света... Треба нам одговарајући законски оквир и добра казнена политика, као у свакој нормалној држави...

Нема везе погрешна цифра, све си и онако остало у праву. Ја сам писао и на овој теми да ће вишак запослених бити још већи јер град/држава неће моћи да се избори са својим проблемима који су огромни, па ће и број возила у саобраћају бити мањи. Не треба човек да буде пророк да би схватио да ће се квалитет а и фреквенција доста смањити у јако кратком периоду испред нас. Ни 200% наплате то неће променити сада.

Не треба нам никакво иновативно решење, решења постоје широм света... Треба нам одговарајући законски оквир и добра казнена политика, као у свакој нормалној држави..

Зар до сада није било закона и прописа? Шта се још да применити?
Казнена политика је само део медаље, а белосветска искуства одговарају само тамошњим приликама. Овде је и специјално измишљена полиција која пребија грађане у ту сврху, па није помогло. Сад већ видим како се наслови мењају из пребијена контрола у пребијена комунална полиција. Каснији наслови доносиће вести о још мањој наплати и на крају ћемо морати да вучемо потезе који доносе нека решења.

Решење може да буде и боља наплата али то мора да крене уз коректне потезе где ће се народ уверити да се ради на побољшању ситуације. Ваљда је ово једини посао у коме муштерија није у праву, већ је пребијена. Ако хоће да наставе насиље ок, предлажем да се крене и са нападима на кафове, соларисе, возове, продајна места и погоне. Да се спали све и један бус. Јер ако ћемо да се инатимо и силимо, народ ће то боље извести и сигурно победити.
Боље да још данас отпусте 3000 људи из сектора превоза, као знак добре воље, а остатак натерају на крвав рад налик већини просечних послова у Србији. Одмах да скину трећину са плата и тако додатно натерају нераднике да оду и оставе место некоме ко хоће да ради. Још треба одмах укинути комуналну полицију, која се компромитовала још у првим данима постојања. Ту уштеду пребацити на превоз исто. Па тек онда узети и онима који за карту свакако ни немају.
Потребан нам је фер однос према муштерији, то је ваљда за нормалну земљу, сигуран сам да би се то препознало и одразило на наплату, ако већ није прихватљива идеја да се тих 15% попуњава као и оних 85% колике год те цифре биле.
 
Naravno, nek omoguce pa ce videti kako ce ljudi uplacivati godisnje.Uzajmis se pola pola skupis i platis. Ako bude studentska 9000 nije mnogo da se skupi.
 
Stim sto bi osnovca za penzjonere bila u dvije kategorije zavisno od visne penzije da neplacva 1000 din onaj koji ima penziju 15000 din i onaj sa 50 000 din

zar stvarno mislis da penzioner sa penzijom od 50000 koristi gsp a ne sopstveni auto? Znam dosta primera penzionera koji se uopste ne voze gsp-om, ili bas izuzetno retko. Sirotinja i socijala ide gsp-om, i nista se nece dobiti povecanjem cene markica. A sto se tice zaposlenih, isplativije je ici kolima, jos ako imate kolegu u kraju pa da podelite troskove benzina, ispadne i jeftinije nego smrdljivi (bukvalno) javni prevoz.
 
loyola":2mf0d293 je napisao(la):
Naravno, nek omoguce pa ce videti kako ce ljudi uplacivati godisnje.Uzajmis se pola pola skupis i platis. Ako bude studentska 9000 nije mnogo da se skupi.
Ma, podignem kredit da uplatim godišnju, i eto, svima dobro, i meni, i gradu, i bankama...
 
11030":1spa9f8p je napisao(la):
isplativije je ici kolima, jos ako imate kolegu u kraju pa da podelite troskove benzina, ispadne i jeftinije nego smrdljivi (bukvalno) javni prevoz.
Jeste li sigurni da ispada jeftinije?
Uzmimo primer recimo, linija 65,78 ili linije 95, evo ja najbolje znam 78, uzmimo da radite u Nemanjinoj i zivite na Banjici, to je nekih 10-12km, mozda malo manje, uzmimo da vozite automobil sa dizel motorom, 1l dizela je 150din, dakle u 1l dizela idu 2 karte za prevoz. Uzmimo da prolazite preko autokmande, kroz Bulevar oslibodjenja, pa preko Slavije do Nemanjine, siguran sam da cete potrositi mnogo vise novca nego da ste koristili prevoz, a neretko i vise vremena ;)
Mnogi takodje ne vole da se voze po gradu, za 72 din, sednes, ne razmisljas o guzvi, ko se ubacuje, ko sece, gde ces parkirati i sl. Iako nam je prevoz generalno los, mislim da je i dalje bolja alternativa nego prevoz kolima,narocito kroz neki 'siri' centar grada ;) :)
 
Мањи градски дизел ће са тим литром прећи тих 20-25км за два правца. Колегин клио неће преко 4,5 литара на 100. Знам девојку која тера Лупо до 7л плина. Значи некима је јефтиније од карте, комотније, без чекања, преседања и са мање арома. :) Ако мораш да плаћаш два превоза по правцу или три, рачуница је на страни аута дебело, чак и трошаџије. Ако имаш са неким да делиш трошкове, тек је предност. Ја прелазим доста, трошим више, а на моју километражу не жалим да платим и дупло више од цене маркице, да избегнем понижавање. Да није стање овакво какво је, радије бих у превоз него да возим.
Наравно скупље је додатно аутом ако се рачуна амортизација, сервиси, регистрација...
 
Kreni odmah sa registracijom neka je 20000 din, to ti je prevoz (zaposleni) 6meseci, (nezaposleni) prevoz godinu i po dana, u neogranicenim kolicinama, dakle po ceni markice. Bez goriva, servisa, zimskih pneumatika, parkinga i sl. O zivcima, stresu tokom gradske voznje da ne pricam, ja licno izbegavam sve dok god je moguce upotrebu automobila u gradu, taman i tih 73 da dam za kartu, i ko covek se vozim, ne razmisljam ni o cemu i to je to. Naravno, automobil je potreba, pa sad svako u skladu sa mogucnostima neka ga koristi ;)
 
Prema finansijskim izveštajima, subvencije od gradskog sekretarijata za saobraćaj GSP-u su:

2010 - 3,84 mlrd dinara
2011 - 4,80 mlrd
2012 - 6,5 mlrd
2013 - 7,5 mlrd

Od ukupnih troškova, troškovi zarada za cc 6000 zaposlenih su preko 50% ukupnih troškova, troškovi materijala i goriva su oko 35% ukupnih troškova a amortizacija i rezervisanja su manje od 10%
 
Za 3 godine se trosak povecao za skoro 100%, a sta se to promenilo u GSPu?
 
Kako nije samo ti nevidi promjenilo se ali na gore izuzev 200 solarisa
 
200 Solarisa
32 Ikarbusa
10 MAZ-ova
50-ak remontovanih autobusa
Znaci sredjena trecina voznog parka u BG...
Ali opet,malo je sve to...
 
Plus 30 spanaca.
Ali isto toliko je otislo na secenje, stoji pokvareno u garazama i "cerupaju" se. I nazad na nuli. I dalje ne vidim kako je moguce da se za toliki procenat povecaju subvencije u tako kratkom roku. Cak se stanje pogorsava, Kosmaj i dalje jedva spaja kraj sa krajem, uprkos remontu i donaciji N serije.
 
Čekajte čekajte čekajte ....

pored tolikog broja nabavljenih novih vozila troškovi bi trebalo da su barem nekoliko desetina procenata manji ... jer vozila manje troše, manje crkavaju .... a subvencije narasle ... i to u uključujući i čuvenu 2012 sa gotovo 100% naplate ...

...nešto tu opasno nije u redu ...

.... reče Karlo da krađa i višak zaposlenih ne predstavljaju "ekstreman" trošak ... da li?
 
90 miliona eura su samo 30 Cafova + priprema za njih. Treba li ići dalje?
 
Ако и постоји вишак, запослених, није екстреман. Код нас већина возила ради у барем две смене, а изузетно пуно их ради и у три смене, док на западу често и више од половине капацитета јавног превоза је ангажовано само у шпицевима. На нафту за градски превоз се и раније трошило 3-4 милиона динара, а онда је нагло поскупела средином 2012, и шта је ту чудно?

Ако бисмо о вишку запослених, он није више од 25% ни у најгорем, просто, систем са уситњеним превозним јединицама захтева пуно људи. Ако би се и одпустио тај вишак уколико га има, целокупна уштеда не би била већа од 10% и опет би се захтевала примена техничких и друштвених наука да се створе уштеде.
 
Od 6000 radnika 2000 je tehnički višak - priznao sam GSP. To je 33.3%, što znači daleko gore od tvoje najgore procene.

Zapravo, ne znam šta pokušavaš da postigneš negiranjem višemilionskih nepotrebnih troškova. Tih 33.3% viška nisu radnici koji makar nešto urade korisno, to je administracija, tj. radnici koji ničemu ne doprinose preduzeću, koji su apsolutni trošak bez ikakvog prihoda. Niko od njih ne zaradi ni jedan dinar za preduzeće a troši mesečno preko 50 000 u proseku.

Čoveče, pa privatnik će da otpusti jednog jedinog čoveka ako ikako može i njegov posao svali na druge rednike koji će raditi prekovremeno neplaćeno a ti ovde pričaš da 2000 viška radnika nije nikakav problem koji urušava sistem ...

... ne verujem šta čitam ... :notok:
 
U toku je primanje novih vozaca...
Od danas drug pocinje da radi na Dorcolu,vozac trole...I to nikom nista nije platio,prosto neverovatno zar ne :D
 
Pregled prihoda i rashoda u gsp za 2013 godinu

Prihodi od ITS [prodaja karata i markica preko apeh ] ---- 5,18 milijardi dinara
Subvecncije od grada -----------------------------------------7,15 miljardi dinara
Troskovi materijala --------------------------------------------5,2 milijardi dinara
od toga
rezerni djelovi------------------------------------------------624 milona dinara
otpis auto guuma --------------------------------------------114 milona dinara
troskovi nafte ------------------------------------------------3,642milijarde dinara [303 miljona dinara mjesecno ]
prema nastanku troskova
Karaburma ---------------------1,025 milijardi dinara
Kosmaj -------------------------858 miliona dinara
NBG-----------------------------1,163 milijardi dinara
Zemun --------------------------596 milona dinara
Troskovi zarada ,naknada rashoda i ostali licni troskovi ----------------7,07 milijardi dinara
Troskovi amortizacije -------------------------------------------------------1,35 milijardi dinara
Sve se odnosi iskljucivo na gsp
 
Pa godisnji izvjestaj gsp trazis da ti daju a posto nece onda pitas preko povjerenika za informacije sabica ili preko sajta ,mada ce su morali da ga okace na net
www.daznamosvi.rs
 
Vrh