Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Bas. :D Jeste da je bio u privremenoj vlasti, ali covek bas nema pojma da radi. Pre izbora - busplus je samo nacin da djilas krade. Tokom izbora - busplu treba ukinuti pa predati naplatu gradu. Nakon izbora - Busplus mora da ode iz grada, ali mi ne znamo kako pa cemo pricati neke gluposti koje niko nece razumeti, da bi na kraju videli da ne znamo ni sami sta smo hteli... osim para.
 
Trenutno se petina gradskog budžeta izdvaja na javni prevoz, jer zaposleni u direkciji nisu dovoljno stručni. Novac se rasipa, postojeći kapaciteti se dupliraju, tripliraju itd. i imamo potpuno neodrživ sistem, i pitanje je dana kada će javni prevoz u prestonici da stane. Predstavljam svoj projekat koji je započet otvorenim pismom, lično uručenim, nesposobnim i nestručnim saopbraćajnim inženjerima, i ujedno predstavljam najveću bruku, da ja, kao stručnjak iz neke sasvim druge oblasti, podučavam i informišem potpuno izgubljene saobraćajne inženjere, u neke osnove oblasti za koju su plaćeni da se njome bave. Neverovatno, i za svaku osudu.
Izneću još dosta toga, i učiniti sve da projekat uspe, i pozivam sve da se, kako uz moju podršku, tako i individualno uključe, jer niko drugi neće za nas učiniti ono što moramo sami da učinimo, odmah i sad.

ОТВОРЕНО ПИСМО ДИРЕКЦИЈИ ЗА ЈАВНИ ПРЕВОЗ

Дирекцији за јавни превоз...
Поштовани,
Нисте схватили суштину на коју сам покушао да вам укажем, јер нисам био довољно прецизан, али Вас молим да пажљиво прочитате све што ћу написати, и да размислите о реорганизацији тарифног система.

Политика коју водите је крајње неекономична и неисплатива. Због тога имамо јако скуп јавни превоз са веома слабо искоришћеним постојећим ресурсима.

Мора се под хитно престати са увођењем све дужих и дужих ИТС1 линија, и под хитно објединити два ИТС-а у један јединствени и исти поделити на зоне. Највећи је проблем тај што су ИТС1 и ИТС2 два тарифна система која су потпуно независна један од другог, а на огромном подручју се преклапају, што доводи до дуплирања капацитета и повећања трошкова.

Замислимо хипотетичку ситуацију да су аутобуске линије 704, 706 и 707 линије ИТС2 тарифног система, док је линија 84 која иде до Галенике, ИТС1 линија. Шта би се тада десило? Путници који путују са Зеленог венца за Земун не би користили линије 704, 706 и 707, јер им послодавци не би уплаћивали месечну карту и за ИТС1 и за ИТС2, већ само за ИТС1. Због тога би они пропуштали аутобусе са линија 704, 706 и 707, иако исти пролазе кроз Земун, и чекали би линију 84, јер је она ИТС1 и у њој важе њихове маркице.
Линије 704, 706 и 707 би имале много мање путника, јер би у њих улазили само они који иду у Батајницу или Земун Поље, док би возила на линији 84 била увек препуна и не би била довољна да задовољи потребе Земуна. Због тога би ДЈП морала да уводи додатне поласке на овој линији, и више зглобних возила, што би повећало трошкове. Онда би се јавила бројна удружења грађана који живе између Галенике и нпр. Геомашине или било где дуж Батајничког друма и тражили да се продужи линија 84, јер не могу толико да пешаче, а не исплати им се да плаћају карту у 704 и 706, кад већ имају маркице. Онда би ДЈП уводила нове ИТС1 линије, које би саобраћале до тих насеља, трошкови би били све већи и већи.
Но, да се вратимо у реалност, све линије на овом потезу су у истом тарифном систему, и 84, 704, 706 и 707, па је превоз одличан, сви користе све линије, и ситуација је готово идеална.

На потезу од Главне железничке станице до Умке возе линије 551, 552 и 553 (ИТС1) као и веома фреквентне линије 860 и 861А (ИТС2). Међутим, линију 860 користе само они који иду даље од Умке, јер им постојеће легитимације не важе у овој линији. Због тога морају да чекају 551, 552 или 553. Када би се тарифни системи изједначили, и вожња до Умке била у истој тарифној зони за све линије, тада би веома фреквентна линија 860 веома растеретила ову деоницу, па би линија 552 могла да се укине. Линије 551, 553 и 860 у потпуности би задовољавале све потребе.

На потезу Раља-центар града је иста ситуација. Линије 450 и 491 иду потпуно празне. Путницима на овој деоници не важе ИТС1 маркице за прву зону, па путују линијом 408. С друге стране, путници који иду за Сопот и Младеновац не користе линије 450 и 491 јер иду предугачким путем, већ користе само 465 и 493. Линије 450 и 491 овакве какве су, имају сврху само да превозе пензионере, основце, шверцере, као и путнике који иду од Раље до Сопота/Младеновца, с тим да би за ове последње била довољна и локална линија (Раља-Сопот, односно Раља-Младеновац), а не линије које 30 км возе а немају никакав приход.
Сутра ће вам грађани Парцана тражити ИТС1 линију, и ви ћете увести нову линију 409 која ће имати 35 км, и поново нови огромни трошкови.
Ако се, пак, тарифни системи споје у један, путници који путују у Раљу, користиће и линије 450, 451, 491 итд. Линију 408 са истим бројем возила, моћи ћете да продужите за Парцане, а да јој смањите број полазака, јер сада то неће бити проблем, када је то подручје покривено и линијама 450 и 491, за које свима важе маркице. Линију 474 тада можете укинути, и њоме појачати мало линију 408.
Конкретно ја у последње време често путујем на Петлово брдо. Путујем 56-ицом јер ми у њој важи месечна карта.
Често би ми много више одговарала линија 581, јер је бржа, и мање има гужве него у 56. Међутим, када би ми ушла контрола, написали би ми казну, јер мени моја маркица не важи ни до Петловог брда.
Дакле, имамо линију која туда пролази, дакле постојећи ресурс, међутим, не користи се на том подручју у свом пуном капацитету.
Смарт електронски системи управо зато и служе, да се искористи сваки атом постојећих ресурса.

И, сада, ви уместо да стимулишете путнике да користе све линије које имате, ви их демотивишете, линије вам возе и по 20 км деонице на којој немају никакву зараду (деонице у којима се преклапају ИТС1 и ИТС2).

У Барајеву имамо случај «челичне завесе». Становници једне половине Улице Миодрага Вуковића имају линију 405Л која је ИТС1 (карта од 73 динара), док су становници друге половине исте улице осуђени на АС Барајево, где је само перонска карта 55 динара, и прескупу линију 560 (карта до Бановог брда је 183 динара).

Линије ИТС1 (које немају зоне) понекад досежу и до четврте зоне за појединачне карте ИТС2 па имамо случајеве где се до једне тачке може доћи за 73 динара, а већ до следеће станице која је удаљена 500 метара одатле, карта кошта три пута скупље.
Кад су месечне карте у питању, линије прве и једине зоне ИТС1 долазе скоро до треће зоне ИТС2, дакле, дубоко залазе у другу зону.

То доводи до огромних социјалних разлика међу становницима истог насеља.

Спојите два ИТС-а у један, јединствени, поделите га на 3 или 4 зоне, и да сви можемо да користимо оно што смо платили и колико смо платили. Биће исплативије и економичније и нама и вама.
 
Kad vide ovoliki tekst, samo će da klikne na "prebaci u smeće", indijanci...
 
sve preko tri reda za njih je to mnogo :notok:
 
Sve preko jedne reči je previše za njih. Ja sam morao neke poruke da šaljem po nekoliko puta da bi mi odgovorili , a koje se nisu uopšte ticale promena trasa linija , i nisu bile uopšte dugačke.
 
Danas palo izbacivanje kontrole iz trole, čovek kulturno pokaže legitimaciju "GSP Beograd", a kontrolorka mu odgovori da nju nije briga za to, pritom iz usta nije vadila žvakaću gumu, koju je tokom razgovora žvakala naravno, rekla je da mora imati kartu inače će pisati prijavu. Trolejbusdžija je krenuo sa stanice, međutim čoveku prepizdilo, otišao do vozača, zamolio ga da stane i otvori vrata što je ovaj učinio na sledećem stajalištu, pa je kontrola uz pomoć još 2 putnika isterana napolje... Takođe, počeli su slati stalnu kontrolu na linije, međutim dosta vozača ih ne gotivi i dosta njih odbija saradnju sa njima, tako da sam čuo da je palo i tu neko izbacivanje... Što se kaže kako seješ tako ćeš i žnjeti, vraća se sve ;)
 
Ja cisto sumnjam da su oni prolazili bilo kakvu obuku, verovatno im samo pokazu kako rade aparati i to je to, puste ih u grad. A onda ponasanje zavisi od kontrolora do kontrolora, tj osobe do osobe. Ima onih vaspitanih koji ce biti ljubazni i odgovarati sa osmehom, a cesto i progledati kroz prste i razumeti. A tu je i ta druga sorta kojoj je ceo svet kriv i samo iskaljuju svoj bes na druge.
 
Ako ne uplatiš , ići ćeš peške , jer neće biti dovoljno para ni da se finansira GSP. :)
 
Dovoljno da se posalje poruka da je ova cela situacija neozbiljna i da je stanje prevoza katastrofa i da ljudi ne zele da placaju za to.
Ja, tj moji roditelji su prestali da mi placaju mesecnu kartu, najpre jer sam ja tako zeleo zbog ove nebuloze, a sada i zbog finansijskih razloga.
 
Ne znam, a bilo bi zanimljivo videti kolika je naplata u zadnjih par meseci. Pretpostavljam na možda najnižem nivou u zadnjih deset godina.

Kontrolora u poslednje vreme ni za lek, ljudi više ni ne čekiraju karte.... Privatnici prete da više neće raditi, GSP grca u dugovima, kako god bilo ovo na dobro neće izaći.

A poslednju cenu platiće građani na kraju. Psovali su Đilasa, na sva usta hvalili Vučića, očekivali su da kada naprednjaci dođu da Busplus bude ukinut, a sva je verovatnoća da će privatnici biti ukinuti.

Ne znam kolika je ovakva situacija izdržljiva, ako je busplus bio ono što su naprednjaci predstavljali u izbornoj kampanji trebali su da lepo završe sa njima i raspišu novi tender, ovo je trenutno šizofrenija na delu.
 
Врзино коло... Нећеш да плаћаш јер ти није добар квалитет. Квалитет све лошији јер људи неће да плаћају. И тако у круг. И то је само изговор.

Да се разумемо, људи не плаћају превоз јер:
1) Може им се
2) Јер је створена атмосфера да превоз не вреди те паре
3) Јер је вршена антикапања за бус плус од стране бивше опозиције и оних који траже изговоре за неплаћање
4) Месецима тј. од преврата, нема контролора у аутобусима

Последица целе приче је да људи не плаћају и нема пара. Па сад процените да ли је 91.5% од иоле солидне наплате мање од 100% (пардон 98%) од никакве наплате...

Бумеранг је интересантна алатка, и колико видим, отфикариће многе главе...

Узгред, ето и одличног показатеља заговорницима бесплатног превоза колика је то бајка...
 
Mihailo slažem se, lepo si to objasnio. Samo vezano za kvalitet, da ironija bude veća nikada manja naplata, a nikada više novih modernih i klimatizovanih autobusa na ulicama grada. ( 200 novih zglobnjaka )

Ja još uvek nisam odustao od kupovine markice za studente, i svaki dan kada uđem u jedan od ovih novih autobusa smatram da nisam pogrešio.
 
Pa moj subjektivni utisak nije da je naplata toliko loša, i ne znam kako je to neko izračunao da je naplata ovolika ili onolika? Ko broji te putnike bez karte, kako ih broji, i gde ih broji?

Ja kad uđe kontrola, vidim da retko ko nema kartu, bez obzira da li su gradske ili prigradske linije.
Čak kad se nekad i desi da neko nema kartu, taj neko ko nema, obično napravi celu frku i paniku, počne svađa, ludilo, pa se možda stiče utisak nekog velikog švercovanja, ali to su pojedinačni slučajevi.
 
Bivis":3e3e1k4t je napisao(la):
Mihailo slažem se, lepo si to objasnio. Samo vezano za kvalitet, da ironija bude veća nikada manja naplata, a nikada više novih modernih i klimatizovanih autobusa na ulicama grada. ( 200 novih zglobnjaka )

Ja još uvek nisam odustao od kupovine markice za studente, i svaki dan kada uđem u jedan od ovih novih autobusa smatram da nisam pogrešio.
Kupovina 200 autobusa i nije mnogo poboljsala prevoz jer na ulice i dalje izlazi daleko vise starijih neklimatizovnih vozila, pogotovo solo. A ljudima pored toga, jos vise smeta i pouzdanost, odnosno redovnost prevoza, pa mnogi ne zele da placaju jer autobusi stalno kasne, ne obavljaju se polasci i sl.
 
Koliki je udeo u godisnjem prihodu celokupnog sistema prevoza od prodaje karata? Koliko se dobija od drzavnog budzeta/kredita i gradskih davanja, a koliko od reklama po vozilima?
 
Михаило":2rud1v5c je napisao(la):
Узгред, ето и одличног показатеља заговорницима бесплатног превоза колика је то бајка...
Немој ми рећи да си насео на ту причу да су шверцери криви за лош превоз? Молио бих економску рачуницу по којој та прича држи воду.

Већ је објашњено много пута да је проценат финансирања јавног превоза када би наплата била 100% износио 15% укупних трошкова - исти проценат трошкова одлази само на плате 2000 радника вишка ... тј. картама се не финансира јавни превоз неко технички вишак у ГСП. Проста математика.

Такође је интересантно то да по теби за лош превоз нису криви вишемилионски непотребни месечни трошкови за плате техничких вишкова, за стотине хиљада динара који се покраду из гаража на ДНЕВНОМ НИВОУ, што кроз нафту што кроз ситне крађе, политичке надуване тендере за климе и прање, ремонте који нису ремонти и тако даље и тако ближе ... а да ... заборавио сам КОМИСИЈУ ЗА АЛЕВУ ПАПРИКУ !!!! :blah:

Не, свве је то ок, превоз је лош због шверцера ...

... БУЛШИТ !
 
Михајло, наплата је падала и док је било контролора, није у вези са превратима такође.

Неплатишама се увек могло, али су најекстремније решени да неплаћају после свих негативности бус плуса. Које опет нису у вези са антикампањом. Лоша, бахата организација иза које је стала цела држава и парамилиција. Знао сам да ће доживети пропаст када су прве бабе сломиле кукове на продајним местима за картице.
Није изговор ни квалитет, јер није то разлог. Разлог је очигледно у снимцима пребијања стараца, против пожарних обука, у информацијама о комисијама за дегустацију намирница, у вишку запослених и 13 милијарди динара донација од грађана мимо маркетинга и продаје карата.

Квалитет ће због беспарице и непостојања привреде свакако падати, као и наплата. А нема слуха ни изблиза да се размишља о радикалним резовима нагомиланих проблема, па ће се агонија настављати до колапса или до почетка решавања очигледних проблема. То је просто револт због великих пропуста и упорних насртаја, прича о превозу и плаћању мора да промени ток да се успостави систем и поверење. Везе тај бумеранг нема са политичким бојама а отфикариће истина многе главе, али обичних људи.

Што се заговорника бесплатног превоза тиче, тај бесплатни део кошта 85% свих потрошених пара и кошта нас све. Нема шансе да се наведе бар један разлог зашто преосталих 15% не може да се финансира уштедама у самом превозничком сектору?! Када је већ очигледно да неће моћи да се измисли такав притисак на изгладнели народ, који би смањио тај бунт. Сав јад ове средине препознат је у превозу, ту су се кола поломила јер га људи најнепосредније осећају, то мора да се схвати ако ћемо да тражимо неке резултате. Ако ћемо да млатимо само, није проблем да сви понављамо исто... само мислио сам да је јасно да овако више неће ићи!

Ако не ,,бесплатан" превоз, шта је опција, који је предлог?
Наплата тих пар % што недостају, ако недостају стварно, неће лако да се деси, а ако се деси...неће ништа променити а бес у друштву биће још већи.
 
Stf, da je taj model ekonomski održiv bio bi sigurno prihvacen u vecini prestonica. Naravno da bi gsp trebalo srediti, osloboditi se viska zaposlenih, konsolidovati finansije. Ali cak i da se to odradi cisto sumnjam da je free ride moguć. Pogotovo uzimajuci u obzir sasvim sigurno smanjenje subvencija grada prema GSP-u. Jednostavno da grad ucestvuje u finansiranju sa preko 85 % je nerealno u buducnosti. Naravno, svestan sam i socijalne dimenzije ali citajuci natpise po novinama izgleda da je dogorelo..
Planiraju da povecaju mesecne markice za studente, penzionere, porodiljama je grad vec prepolovio mesecna davanja. Vrlo je verovatno da ce morati da dođe i do povecanja cene karte. Free ride mozemo samo da sanjamo.

Poslato sa telefona preko tapatalk-a.
 
Mislim da je taj besplatan prevoz nerealan, a nije ni logican. Da bi zaista bilo nekih promena u naplati, ceo sistem mora da se menja. I ne mislim na sistem kao busplus sistem, nego ceo sistem za javni gradski prevoz, od direkcije do gspa. Dokle god nestrucni ljudi vode i rade u direkciji, dotle ce gsp padati dublje i dublje, isto kao i naplata.
 
Бивис,

ја сада не говорим о концепту "бесплатног превоза" него кампањи да су шверцери криви за пад квалитета превоза што је само нечији влажан сан. То је једноставно математички недоказиво.

Град нема више финансијске могућности да субвенционише превоз са 85% и уместо да се запита где цури а не цури него шикља на све стране, планира се повећање харача путника ... никоме није пало да уведе ред у те погоне, да Унутрашња контрола постане контрола и ради посао а не да и они буду технички вишак, никоме није пало да отпусти барем 500 од 2000 нерадника ... да раскине штетне уговоре, да процесуира лопове из погона ... не ... неко лопужа која је крала нафту постаде шеф погона ...

... али зато удри по студентима и пензосима ...
 
То што ми називамо неки Free, а неки бесплатно, тешко је десетине милијарди и замисли, плаћа се.
 
Vrh