Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Meni bi bilo ok da dignu na 1500 za studente ali da to bude u narednih par god cena. I da uvedu godisnju studentsku kartu na koju bi isao popust 20-30%. A za penzose moraju da placaju bar 400 din mesecno, za dz nema sanse.
 
Стф, не знам што те је толико заболео мој пост... Прва ствар, ни у једном тренутку нисам рекао да је ГСП супер, нити сам га поменуо. ГСП је добрим делом нерадничка банда, и потребно му је дебело черупање.

Бесплатни јавни превоз је неодржив за град величине (не само по броју становника, него и по површини!) Београда, и то је више пута објашњавано, а и сама чињеница да нигде на свету не постоји град са више од 500к становника и бесплатним јавним превозом довољно говори. Јавни превоз мора да буде одржив систем, а такав не може да буде без добре наплате и ефикасног управљања предузећем.

Е сад, тренутна ситуација је последица дебелог минуса последњих месеци, а он је последица опадања наплате. Јако тихо се писало о томе у медијима, свега пар чланака, али пошто званичне документације нема, можемо да посматрамо. Ја имам очи и гледам, сваки дан се возим аутобусом, видим колико људи куца карту. У последњих месец дана нисам видео никог. Пре пола године је пиштало на свакој станици. Контролоре исто нисам видео месецима... Мени довољно...

Сећам се пре годину дана свих отпора везаних за контролу, дојављивање где су, налажење рупа у закону како да се изврдају контролори и избегне наплата... И наравно кампања о лоповском Бус Плус-у. То јесте вероватно тешка мувачина, али то треба да реши суд, тужилаштво, које, колико видим ништа још није предузело или нашло, а имало је доста времена... Овако, дошли смо до тога да мало људи плаћа карту, систем је неодржив и долази до распада.

Е сад, што се тиче тих фамозних 85%, искористићу их сад да покажем колико је цела та прича глупост. Субвенције за ГСП, укључујући приватнике у 2013 години су износиле 6,5 милијарди динара. Дакле, то је, како ви кажете 85%. Следи 100% трошкова је 7,7 милијарди динара. Да заокружимо на 8. То је месечно 666 милиона, ал ајде и то да заокружимо на 700. Дакле, 700 милиона динара кошта комплетан градски саобраћај месечно. Да видимо колико је то маркица за запослене: 700 000 000 / 3100 ~= 226 000. Дакле, 226 хиљада маркица за запослене покрива цео јавни превоз. У Београду има преко 500 хиљада запослених лица, од којих се сигурно 300 хиљада вози аутобусом. Сасвим довољно за одржив систем уколико би се плаћала карта, чак и уз овакав расипнички ГСП. А остало би и за инвестициони развој. Још кад се додају студенти и средњошколци, сасвим комотно. Ипак, нешто гадно не ваља у рачуници, пошто у пракси видимо да је систем у колапсу. Дакле, узрок колапса је или огромна већина шверцера, или је почетна претпоставка о дотацији од 85% доста погрешна, и проценат је много мањи. Ја бих рекао да је вероватно и једно и друго. У сваком случају, кад би била уредна наплата, превоз не би морао да се дотира, или би то било ближе неком проценту око 10-20%.

Пара за финансирање целог јавног превоза нема. И да има, боље би било да се те паре уложе у унапређење истог. Главни проблем је што ми као народ волимо да хватамо кривине и да гледамо како да зајебемо систем, комшију, колегу... Зато систем не сме то да дозволи, ал пошто система нема, оде све у аут.
 
Ovde se ne spominje problem distribucije BusPlus karata. Ja u mom naselju nemam gde da kupim i dopunim BusPlus, a prvo takvo mesto mi je dva kilometra od kuće. Mnoga druga prigradska naselja imaju isti problem. Drugo, trafikanti koji prodaju BusPlus odavno kubure sa sitnim novcem jer je cena karte 72 dinara (dobro je da taj broj još uvek pripada skupu racionalnih) pa ti često kažu da košta 75 ili ti daju neki komoditet umesto kusura (tržišni prekršaj u oba slučaja iako su to sitni iznosi, ali kartu ko kupuje, kupuje je često). Treće, ti ne vidiš nigde koliko još imaš kredita, i koliko još možeš da dopuniš kartu (ako je kartonska). Svako od vas je sigurno nebrojeno čuo glas Nevene Glušice koji kaže nekom putniku "Nemate dovoljno kredita", a učestalost te pojave govori o tome koliko je glupo organizovan taj sistem distribucije.
A i bilo bi veoma lepo kada bi bar omogućili upotrebu personalizovanih karata i kao nepersonalizovanih )npr ako doputujem u Bg tek 10og u mesecu gde da dopunim mesečnu, čak i pod pretpostavkom da bi mi se isplatilo a ne bi?)
 
@михаило

Retko mudar i analitican komentar vezan za placanje prevoza, subvencije i troskove. +

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ретко погрешан. Цела рачуница пада у воду у првој реченици. 2013 субвенција је била 13 милијарди.

Што се тиче улагања, плаћања и све то, слажем се и ја. Само никако не схватам који је план за ту наплату.

Нама је после свега потребно иновативно решење да би кренула наплата. А ми гусламо исту, много пута поражену причу да треба да се плаћа.

У реду, треба. Али се неће десити док се нешто не промени. Имамо сукоб реалности, теорије и моралисања а то нам ништа не треба колико нова идеја уместо крутог, скученог става.

Ево, сви да се сложимо. Нико није овде рекао да не није ред да се плати. Опет проблем није решен, шта ћемо са тим?
Ваљда нам треба резултат, да гледамо како до њега, сви смо за бољитак овде.
 
Михајло,

опет, чему све што си написао када су по теби ЈЕДИНИ кривци за посрнули јавни превоз - шверцери. Цитирам: "Сасвим довољно за одржив систем уколико би се плаћала карта, чак и уз овакав расипнички ГСП" ... Значи ли то да је систем за тебе одржив и самим тим у реду ако се плаћа, без обзира што велики проценат тог новца буде покраден ... ?

Ја са тобом и твојим следбеницима више немам шта да причам нити желим. Верујте у своју изузију али немојте неистомишљеницима поповати - немате право.
 
Ima clanak u novostima stampano izdanje oko naplate karata , strajka ,dugovanja , promjene tarifnog modela , itd
 
Konacno su se sjetili
Moći će da legitimišu! Kontrolori postaju komunalni policajci

M. Tašković | 30. 05. 2014. - 09:05h | Foto: A. Dimitrijević - Ilustracija | Komentara: 172
Gradski čelnici planiraju da pooštre kontrolu u gradskom prevozu tako što će od 1. septembra povećati broj kontrolora i prebaciti ih u sektor komunalne policije, saznaje „Blic“.

To znači da će svi kontrolori u gradskom prevozu imati ovlašćenja komunalnih policajaca odnosno moći će i da legitimišu putnike bez karte.

Trenutno u gradskom prevozu radi 300 kontrolora, a plan je da ih bude između 450 i 600. Gradski čelnici očekuju da će ta novina smanjiti broj švercera do 10 odsto.

Pitanje je dana kada će Grad i firma “Apeks solušn tehnolodži” ozvaničiti sporazum prema kojem će Grad preuzeti kontrolu nad naplatom i kontrolom karata dok će se ova kompanija baviti isključivo održavanjem softvera sistema, a već se znaju i naredni koraci.

Kako bi došli do većih prihoda od prodaje karata u gradu će najverovatnije od 2015. godine ukinuti povlašćeni status studentima i penzionerima.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/469614 ... -policajci


Nadam se da ce onda postriti kriterijum za zaposlajvanje
 
Pricali su sve najcrnje o bus plusu koji maltretira gradjane, a sad ne da nece da ukinu to maltretiranje nego ce da vam daju bus plus na stereoidima. Enjoy...
 
direktor":2pno22r4 je napisao(la):
Nadam se da ce onda postriti kriterijum za zaposlajvanje
Dzabe se nadas. Svedoci smo negativne selekcije, tako da apsolutno nemam nikakvih sumnji kakav 'kadar' cemo dobiti.

Znaci dobijamo kontrolu sa pendrecima i lisicama. Avangarda, prvi u svetu. :D
 
Ako sad dobijaju tu mogucnost, sa kojim pravom su do sad uzimali licne karte i pisali kazne?
 
Elementarna logika: Grad (što mu dođe isto što i država) organizuje javni prevoz, a istovremeno ima i komunalnu policiju koja ima pravo da legitimiše i deli prijave i kazne, a i policajci imaju status službenog lica.
Zvuči kao recept za uspešnu naplatu?

E pa, nekako sam ubeđen da će i građani, i Grad i sami komunalci da nađu načina da obesmisle ovu ideju.
 
Ako je u 2013 dato iz kase grada 13 milijardi dinara da bi se doslo do ekonomske cene karte od 73 dinara, koliko ce ekonomska cena karte biti ako se ta davanja smanje ili ukinu? Da li je rentabilna cena karte u ovom sistemu 300 dinara za jednu voznju? Naravno, da svi zaposleni ostanu na svojim mestima i da se sistem ne menja uopste.
 
Javni prevoz: Novac kasni, ali nema štrajka
N. VUKIĆ | 30. maj 2014. 16:24 | Komentara: 0
Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz, o privatnim prevoznicima, GSP, Tarifnom sistemu: Ugovor sa privatnim prevoznicima je štetan po grad, novi konkurs već 2015.
bgd-prevoz_620x0.jpg

DUG od 1,4 milijarde dinara za neisplaćene subvencije saterao je privatne prevoznike na korak do provalije, javni gradski prevoz u Beogradu do ivice kolapsa, ali najavljeni štrajk i obustava rada još jednom su odloženi. Od pada u ponor spasla ih je moć ubeđivanja gradskih čelnika, koji su juče održali sastanak sa dobavljačima goriva i lizing kućama. Dogovoreno je da naplatu svojih potraživanja sačekaju do usvajanja budžeta, krajem juna.
Prema rečima Uglješe Mitrovića, direktora Direkcije za javni prevoz, „Lasti“, „Arivi“ i ostalim privatnim prevoznicima isplata subvencija kasni tri meseca, jer je stanje koje je pre šest meseci zatekao kada je došao na čelo direkcije - neodrživo.

- To se odnosi na novac koji se izdvaja iz budžeta za subvencije za javni gradski prevoz u visini od 12,5 milijardi dinara - objašnjava Mitrović. - Ako se uzme u obzir da je budžet grada 60 milijardi, suma je prevelika. Zato je neophodna rekonstrukcija sistema.

Mitrović smatra da je sve posledica toga što je u jednom trenutku ukinuta validacija i drastično smanjena naplata.

- Nasledili smo štetan ugovor sklopljen sa privatnim prevoznicima, prema kojem dobijaju subvencije po pređenom kilometru. Oni ne preuzimaju nikakav rizik naplate i svejedno im je da li je neko platio kartu ili ne - dodaje Mitrović. - Ti ugovori ističu krajem 2015, pa ćemo u skladu sa zakonskom regulativom morati da raspišemo novi konkurs.

Osim što su privatni prevoznici na tankom ledu, i ostali delovi sistema javnog prevoza stoje na staklenim nogama.

- Predstoji nam restrukturiranje GSP, promena tarifne politike i tarifnog sistema, što će doprineti boljoj naplati - očekuje prvi čovek Direkcije. - Takođe, neophodno je da se preispitaju besplatne kategorije, a tu je i sistem kontrole, koji mora biti efikasniji. Mere neće biti popularne i svi ćemo bar naredne dve godine da trpimo, ali moramo da budemo solidarni kako bismo dobili kvalitetan i komforan prevoz.

BEZ KOLAPSA NA ULICAMA
U Direkciji za javni prevoz smatraju da štrajk, koji su privatnici najavili ukoliko im se ne isplate zaostale rate, ne bi doneo dobro ni prevoznicima ni gradu. - Osnovno je da se građani prevezu - kazao je Mitrović. - Sigurno ne bismo dopustili da korisnici javnog prevoza trpe. Našli bismo način i angažovali one koji imaju autobuse da nadomestimo nedostajući broj vozila.

BROJAČI U VOZILIMA

Mitrović je najavio da će do kraja godine biti kupljeni i postavljeni brojači u vozilima, koji će svakodnevno pružati realne podatke o broju prevezenih putnika, i na osnovu kojih će stručne službe moći da prave odgovarajući raspored vozila na linijama, kao i uvođenje video-nadzora za vozače.


NE MOGU SVI DA SE VOZE ZA DžABE

U planu je izrada socijalnih karata korisnika javnog prevoza.

- Nije u redu da neko ostvaruje pravo na besplatnu vožnju samo na osnovu godina ili zbog toga što je penzioner - objašnjava Mitrović. - Neki imaju penzije veće od prosečne plate u Beogradu, a voze se besplatno. Na drugoj strani, nezaposleni svakog meseca plaćaju bar 1.120 dinara.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ma-strajka
 
Citao sam jutros taj tekst. I koji ce im ti brojaci??? Ovamo nemaju pare za solo vozila, a sada kupuju kamere, pa vrse remont propalih vozila, a sada bi jos i ovo da kupe. Za to je trebalo da sluzi busplus, a ne neki treci aparat. A svi govore isto "Kada smo dosli, stanje je bilo katastrofalno i neodrzivo"
 
Паде ми нешто на памет ... ако је Михаилова рачуница тачна, то значи да се са наплатом 100% не само да јавни превоз покрива, већ је и у суфициту. Ако је та рачуница тачна, све што град треба да уради јесте да контролорима да статус слућбеног лица и решио је све проблеме ...

... зашто онда планирају додатно поскупљење карата и укидање социјалних категорија? Можда зато што у рачуници нешто не штима ...

Ако град више није у стању да издваја толики новац, зашто не учини нешто са унутрашњим проблемима ГСП-а док решава проблеме наплате? Не, па наравно да не ... путници ће на силу бити доведени у ред, а јавашлук по ГСП-у ће се наставити истим интензитетом ... зато карте и поскупљују, јер град више није у стању да финансира јавашлук у ГСП.

... то је оно што мене погађа ... а не то што ће ми неко избити 1100 динара месечно из џепа ...
 
stf":2wtxm7rw je napisao(la):
Михајло,

опет, чему све што си написао када су по теби ЈЕДИНИ кривци за посрнули јавни превоз - шверцери. Цитирам: "Сасвим довољно за одржив систем уколико би се плаћала карта, чак и уз овакав расипнички ГСП" ... Значи ли то да је систем за тебе одржив и самим тим у реду ако се плаћа, без обзира што велики проценат тог новца буде покраден ... ?
Нисам нисам рекао да су једини крвици шверцери... Нити сам рекао да је у реду да се расипа, нити сам рекао да је у реду да се краде. Све си то извукао из реченице која је имала потпуно другу поенту, да уредна наплата може поптуно да покрије или макар добрим делом да покрије трошкове јавног превоза. А то никако не значи да су једини кривци шверцери, нити да је стање у ГСП-у у реду...

Борчанац":2wtxm7rw je napisao(la):
Ретко погрешан. Цела рачуница пада у воду у првој реченици. 2013 субвенција је била 13 милијарди.
Ок, ја сам нашао да другу информацију, ал свеједно, чак и да је 13, испада да би било покривено 70-80% трошкова, и уз сређивање расипања у ГСП-у покривено је 100% трошкова.
Како год окренеш, град не може да издваја средства која сада издваја, а тек не би могао да издваја средства за бесплатан превоз. Бесплатан превоз има доста мана, и све је само не бесплатан. Ал то је сад широка прича...

Борчанац":2wtxm7rw je napisao(la):
Што се тиче улагања, плаћања и све то, слажем се и ја. Само никако не схватам који је план за ту наплату.

Нама је после свега потребно иновативно решење да би кренула наплата. А ми гусламо исту, много пута поражену причу да треба да се плаћа.
Не треба нам никакво иновативно решење, решења постоје широм света... Треба нам одговарајући законски оквир и добра казнена политика, као у свакој нормалној држави...
 
stf":3dgbmn3e je napisao(la):
Ако град више није у стању да издваја толики новац, зашто не учини нешто са унутрашњим проблемима ГСП-а док решава проблеме наплате? Не, па наравно да не ... путници ће на силу бити доведени у ред, а јавашлук по ГСП-у ће се наставити истим интензитетом ... зато карте и поскупљују, јер град више није у стању да финансира јавашлук у ГСП.

... то је оно што мене погађа ... а не то што ће ми неко избити 1100 динара месечно из џепа ...
Разумем тај став, и мене боли неправда, треба средити и наплату и гсп. Али један лоповлук не сме да буде изговор за други...
 
direktor":14r59kr1 je napisao(la):
Konacno su se sjetili
Moći će da legitimišu! Kontrolori postaju komunalni policajci


најбоље је да комуналци врше контролу карата. ионако ништа не раде по цео дан, таман да оправдају плате :)
 
Да и ја напишем коју сада, када сам уграбио мало времена да изађем на форум. :kafa:

Сами трошкови јавног превоза су реда величине 150.000.000 евра годишње били пре почетка нафтне кризе 2012, а у које нису урачунати велики трошкови одржавања путева иза хрочично претоварених аутобуса. Од тада, трошкови су повећани, а буџет за јавни превоз се смањивао. Штедело се на амортизацији, а последица тога су распала и возила и путеви (који повратно појачано уништавају возила).

Заблуда је да ГСП има екстремне трошкове на поткрадању и вишку администрације. :dil: Гориво, зна се колико кошта, колико кошта нови аутобус, резервни делови итд. Плате возача ГСП јесу солидне, али чињеница је да је и возач ГСП једно од по здравље најлошијих занимања у Београду, што физичко што психичко. Плате уобичајено чине 55-70% оперативних трошкова јавног превоза у целом свету. У градовима и друштвима, која за разлику од нас нису научно-технички заостала, просечан возач/машиновођа превезе више путника, и сразмерно има већу плату у девизној противвредности. Напросто, превоз малим превозним јединицама познатим као аутобус или тролејбус је мали у односу на трамваје, метро, ЛШС, приградске железнице. Али да не идем у техничке детаље.

Чињеница је да је у последњих 15 година продаја карата покривала 25-45% трошкова. Дакле, у најбоље време се преко карата наплаћивало око 45% трошкова, а сада моја груба процена је око 30%.

Обим превоза је реда величине 45.000.000 путовања месечно, са просечно 7 километара то је око 315.000.000 путничких километара. Са реалном ценом путничког километра за средњу попуњеност аутобуса око 40-50% (дуж целе линије и у оба правца) 6-7 динара, то је 2.000.000.000 динара месечно или 200.000.000 евра годишње са организационо/техничко/научно/економским стајањем у месту (сада смо у опадању).

Закључак:
Како не постоји економска основа за повећање финасирања, основне мере које се могу предузети су:
- Повећање бициклистичког саобраћаја на реалних 10-15%, као вида транспорта са најнижим трошковима.
- Повећање коришћења већ амортизованих средстава за железнички превоз (тунели, пруге, композиције, железничке станице), на 10% свог јавног превоза, цена путничког километра само 2-3 динара.
- Увођење убрзаних и брзих аутобуских линија, што реално може смањити трошкове аутобуског превоза за 10%.
- Уштеде кроз унапређење трамвајског система, које су опет ограничене због мале трамвајске мреже.

И када се све сабере, групно те уштеде су тек 20-30%, и преко потребно постаје обарање стандарда садашњег јавног превоза, кроз повећање броја преседања у систему, скраћивање многих линија, проређивање реда вожње, укидање многих стајалишта и слично.
 
Zalosno je kada dodjete na ovaj forum i vidite toliko strucnih i pametnih ljudi koji znaju o cemu pricaju i kako to da ispricaju, a onda pogledate ljude koji rade te poslove, a nemaju pojma da ih rade. Zbog toga je ceo sistem naplate, pa mogu slobodno da kazem i sistem javnog gradskog prevoza, u toliko losem i katastrofalnom stanju. Dolaze neki tamo ljudi i pricaju jednu stvar koja im je napisana, a onda rade nesto drugo, pa krive druge sto su to morali da urade. Nece si nista promeniti na bolje dok u ovoj bednoj zemlji na vlast ne dodje ozbiljan covek. A to sigurno nece biti brzo.
 
DAkle potrebno je 400 000 markica mesecno, da bi gradski prevoz bio samoodrziv. Racunam cenu od 30 evra.
Verovatno bi bili blizu i sa 300 000 + pojedinacne karte.
Uz ozbiljno kontrolu siguran sam da je moguce doci veoma blizu toga, uz racionalizaciju poslovanja naravno. A posle toga svakako treba traziti i mnogo visi nivo usluge, u uslovima koji sada vladaju gde se svercuje vecina putnika, bilo kakve kirtike na racun usluge su deplasirane.
Nije mi jasno samo cemu cela ova farsa oko raskida sa Busplus-om? Verovatno je cela prica dobila svoj epilog 16. marta, sada cemo slusati neke druge note.

Brojka od 300 000 je veoma realna, vec smo imali toliki broj prodatih markica na mesecnom nivou.Sada je verovatno za trecinu manje.

P.s. 150 miliona evra su samo subvencije grada. SAm budzet GSP je ocigledno preko 250 miliona. Tek sam sada video.
 
marrecar":2gj76u2z je napisao(la):
Zalosno je kada dodjete na ovaj forum i vidite toliko strucnih i pametnih ljudi koji znaju o cemu pricaju i kako to da ispricaju, a onda pogledate ljude koji rade te poslove, a nemaju pojma da ih rade. Zbog toga je ceo sistem naplate, pa mogu slobodno da kazem i sistem javnog gradskog prevoza, u toliko losem i katastrofalnom stanju. Dolaze neki tamo ljudi i pricaju jednu stvar koja im je napisana, a onda rade nesto drugo, pa krive druge sto su to morali da urade. Nece si nista promeniti na bolje dok u ovoj bednoj zemlji na vlast ne dodje ozbiljan covek. A to sigurno nece biti brzo.



To se dragi moj Mare zove negativna selekcija, kod nas u potpunosti prihvaćena.

Stručni i pametni ljudi se sklanjaju grlatim i neobrazovanim pojedincima, tako je nažalost i nešto

mi se ne čini da će se sa tom praksom prestati u skorijem periodu.
 
Vrh