Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

becks89":83av7syh je napisao(la):
stf":83av7syh je napisao(la):
Дакле, очито је да тај новац од маркица није одлазио на побољшање превоза. Ово није мој став, ово је било физички доказиво.
A 32 nova autobusa u februaru 2013. su verovatno plaćena jabukama?
Па није ГСП купио аутобусе од својих средстава него Град Београд из буџета. Опет ти пада у воду прича. Тих 32 аутобуса су плаћена из субвенција, тј, те аутобусе су једнако платили и "шверцери" и "једностране поштењачине".
 
stf":3hlowso0 je napisao(la):
becks89":3hlowso0 je napisao(la):
stf":3hlowso0 je napisao(la):
Дакле, очито је да тај новац од маркица није одлазио на побољшање превоза. Ово није мој став, ово је било физички доказиво.
A 32 nova autobusa u februaru 2013. su verovatno plaćena jabukama?
Па није ГСП купио аутобусе од својих средстава него Град Београд из буџета. Опет ти пада у воду прича. Тих 32 аутобуса су плаћена из субвенција, тј, те аутобусе су једнако платили и "шверцери" и "једностране поштењачине".

Nisu ih jednako platili!
Jasno ti je to samo se pravis 'englez'.
Sverceri su ih platili dosta manje od putnika sa regularnim kartama.
I nemoj da se ljutis, ali ti si bre postao gori od becka. On bar posle nekog vremena i osudi neki postupak nesavesnog vozaca, ali tebi se takav postupak po pitanju sverca ili demoliranja vozila od strane pojedinih korisnika prevoza ne desava.
Najdobronamernije, shvatite ti i ostali, da se prvo cisti ispred svoje kuce. Lopovluk, javasluk, nasilnistvo (...) su negativnosti koje ne treba da opravdavamo ma ko ih cinio. Nema tu nasa opcija sme, jer ako se neko grupa forumasa zalaze za to, nismo na dobrom putu, osim ako nam je zelja da u konacnom rezultatu dobijemo neki (pravi) gradjanski rat.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Kao neko ko redovno vec ko zna koliko godina placa mesecnu kartu za zaposlene moram da skrenem paznju da sam ja daleko vise para ostavio za gradski prevoz nego neki svercer te molim da se to jasno razgranici. To sto je neko nasao razlog da ne placa to je licna stvar ali ne mogu da prihatim izjavu da je njegovo ulaganje u prevoz isto kao i nekoga ko redovno placa mesecnu kartu.

Jasno je da je sadasnja vlast upala u sopstvenu zamku motivisanja ljudi da se sistem obori na svaki nacin pa su ljudi slobodno pristupili neko protestima a neko neplacanjem.
 
Apsolutno tacno, od reci do reci!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Stf bilo bi dobro da krenes da kupujes karte i tada bi prestala rasprava na forumu oko tvog svercovanja :)
 
Igor":3tqo2g87 je napisao(la):
Kao neko ko redovno vec ko zna koliko godina placa mesecnu kartu za zaposlene moram da skrenem paznju da sam ja daleko vise para ostavio za gradski prevoz nego neki svercer te molim da se to jasno razgranici. To sto je neko nasao razlog da ne placa to je licna stvar ali ne mogu da prihatim da njegovo ulaganje u prevoz bude isto kao i nekoga ko redovno placa mesecnu kartu.

Jasno je da je sadasnja vlast upala u sopstvenu zamku motivisanja ljudi da se sistem obori na svaki nacin pa su ljudi slobodno pristupili neko protestima a neko neplacanjem.

Јесте, само ако хоћемо да се разграничи нешто треба скренути пажњу на још нешто.
Ти који плаћаш редовно, платио си свега 15% више него онај који ништа не плаћа.
Још боље је разграничити да онај који никада није ногом крочио у превоз плаћа 70%

Што се садашње власти тиче...
Сигурно ће подићи цене и ригорозно јурити наплату.
Писао сам о томе, а није прошло ни недељу дана већ су почеле да стижу најаве о отпуштањима, уштедама, нераду у јавном сектору. То је тек почетак, само да узму наплату у своје руке и биће диктата. Новца нема, ускоро ћемо схватити да нема дефицита ни возача ни било чега другог, како Бекс тврди, већ вишка свега од администрације, преко возача. Показаће се да има превише и полазака, да је и возила вишка...да је мањка само делова, пара и горива. Удар ће највише осетити запослени, затим и остали. По старом рецепту, незадовољство ће бити велико и рађати нове проблеме, инате, инциденте...

Ми нисмо успели да изађемо из ровова...
Догађаји иду испред наших размишљања годинама, креативност нам изостаје и способност да се размисли још о по нечему. А дешавања не чекају и остављају последице и по систем и по грађане.
Остали смо у три колоне:
- платише из принципа
- не платише из ината
- не платише из немогућности да се плати

Предлагао сам да они који могу да плате, из које год групе били (само да имају примања) то и наставе. На пример, ако ти одбијају 7 000 нека то буде и 8 500.Том цифром се заиста од својих суграђана са платом, помажу/субвенционишу они који свакако не могу. Није пуно више, а решава све и штеди на продаји и дистрибуцији (значи више пара у систему) и чува достојанство свих, спречава сукобе. По мени свеобухватно решење.

Друго је најављени велики притисак, на запослене у јавном превозу. Притисак и терорисање над пар хиљада запослених, не може да изазове широки социјални бунт, као код притиска на све да плате. Јер има бесних а и немоћних који ће да гризу... на овом примеру пре свих других се ломи испољавање незадовољства. Јер се кроз превоз најизраженије вређало људско достојанство и највише се осећао сав јад друштва. Слично је недавно било и у Бразилу, са жртвама, наводни разлог је био цена превоза, али се ту сломило толико тога...

Трећа ствар је војним пара-полицијским (као ономад) маневрима стиснути плаћање. Па ако не буде бунта, оно свакако ће они који су немоћни да плате а од државе запостављени и незапослени, обесправљени...изгубити и слободу кретања.

Шта год све се остварило од овога, мало ће среће, бити или ће бити привремена. Тренутно бих одликовао оног ко изађе са неким међу моделом, или комплетно новим решењем. Овде не важе примери из других средина, наша ситуација је специфична на толико много начина. А за неки резултат тренутно нисмо довољно паметни, јединствени, ни предусретљиви...тренутно је све много веће од нас. И све ћемо искусити сами(из свих опција размишљања) на својој кожи.

Није цео одговор теби Игоре. Теби сам кренуо, па се само наставило. Не сукобљавам се више, ако не дођем до идеје заобилазићу на даље тему. Молим само за бар мали степен заједништва. :)
 
Борчанац.
жао ми је што не може више од једне похвале за пост!
Бриљантно, сажето, јасно, стручно и поштено у сваком погледу!!
 
Imaćemo VELIKU LETNJU AKCIJU, kao i svake godine. Preko godine oglavnom prijavljeni zaposleni imaju mesečne markice, i to je jedan redovan i prilično siguran prihod, a i većina studenata ima studentske markice, jer putuju svaki dan, ali kad dođu godišnji odmori, počinje i terorizam na ulicama...

Oni koji imaju novca, ti su negde otputovali na more, oni koji nemaju, daj da ih maltretiramo i kad pokušaju da odu na Adu.

Setimo se samo vrelih letnjih beogradskih dana:
1/ Pretprošle godine - velika akcija - CARINE!!! Tačkasta kontrola na najfrekventnijim stanicama zaustavlja vozila i u pratnji komunalaca izbacuje kriminalce bez karte iz autobusa, a dok ih ne izbaci, autobus stoji. Tamo gde bi kriminalac mogao da prepešači jednu ili dve stanice, te stanice su ukinute. Ukinuta stanica Brankov most, i ukinute tri stanice između Palate pravde i Ade.
2/ Prošle godine - velika akcija - Stalna kontrola. A da ironija bude veća, stalna kontrola i u sezonskim linijama...

Kad leto prođe, velika letnja teroristička akcija se po pravilu završava.
 
Ni te tackaste kontrole nisu donele nista. Prvo sto su se stvarale guzve i kasnjenja, a drugo to sto su putnici koji ulaze na narednim stanicama prakticno oslobodjeni naplate. Potreban je sistem koji ce u svakom trenutku i svugde kontrolisati naplatu, a to je kondukter. Jeste staro i prevazidjeno, alu kada nam je natod takav da ne ume da se prilagodi novinama, onda vratiti staro. Mada, da ova busplus oprema ne bude uzaludna, putnici i dalje kucaju pri ulazu, kondukter proverava, i ukoliko neko nema validnu kartu, naplati na svom aparatu ili ako nema kredita, kod vozaca.
 
Znači, ti zagovaraš dupli trošak. BusPlus + kondukter? Pa šta će nam onda busplus?
Pročitaj jedan moj tekst o ceni prevoza:

Zbog čega je gradski prevoz skup?
6. април 2014. у 17:55



BEOGRAD -
Prvom polovinom 2000-ih godina, u svakom vozilu javnog gradskog prevoza, postojao je kondukter. Kartu su plaćali svi putnici, jer je to bio jedini način da se

prevezu na željenu destinaciju, dok je cena pojedinačnih i mesečnih karata bila mnogo pristupačnija standardu građana.


Iako je naplativost dostizala i do 100%, ipak je zamenjena elektronskim sistemom naplate, čime je grad svesno napravio problem loše naplativosti vožnje u gradskom prevozu. Ni jedan od isprobanih sistema kontrole nije urodio plodom, ni povećao naplativost, pa su gradski čelnici, u jednom periodu, bili prinuđeni na najdrastičniju meru, uvođenje stalne kontrole, koja je u potpunosti obesmislila skup elektronski sistem, a uvišestručila troškove iz budžeta.


Ipak, iz svih navedenih činjenica, nije teško zaključiti da gradskim vlastima nije prioritet da naplativost bude 100%, čime bi se omogućio bolji razvoj javnog prevoza, već im je ipak bitnije da različiti posrednici i oni koji su im omogućili da posluju, uzimaju određeni procenat u svoje džepove, pa makar naplativost bila i višestruko manja.


Ali, postavlja se pitanje, ko nadoknađuje taj manjak, ko plaća prevoz putnicima bez karte? Odgovor je jednostavan - mi, obični građani, korisnici javnog prevoza.





ITS1 - Prema zvaničnim procenama, u centralnim gradskim opštinama kartu plaća oko 50%

putnika. Svaki put kada otkucamo kartu, i sa računa nam se skine 73 dinara, mi smo platili vožnju za sebe, i za još jednog putnika u autobusu, koji nema kartu. Zbog toga je karta u Beogradu skuplja nego u mnogim gradovima širom Evrope, gde je standard neuporedivo veći.





ITS2 - Ovde je situacija još mnogo gora. Za istu razdaljinu, karta je nekada i do tri puta

skuplja nego u ITS1 zoni. Jasno je svima da na lokalnim linijama koje povezuju sela na teritorijama opština Lazarevac, Mladenovac, Sopot itd. i koje imaju u proseku po par polazaka dnevno, busplus sistem nema mogućnost bilo kakve kontrole, jer im se ne isplati da plaća dnevnice ekipi koja će prekontrolisati nekoliko polazaka po smeni, a u centralnim zonama za to vreme može da prekontroliše preko 200 autobusa. Naplativost u lokalnim linijama ne postoji, iznosi 0% i to svi znaju.


Zbog toga budite svesni da kada sednete u autobus na prigradskoj liniji 581, i platite kartu 400 dinara, vi ste platili kartu za sebe, i za još minimum troje putnika iz autobusa sa neke lokalne linije. Pet putnika na liniji 860E, koji plate kartu, platili su karti i jednom punom autobusu putnika na liniji 904, koji su uživali, vozeći se besplatno za Surčin.




Grad nam je svesno omogućio da se švercujemo, a onima koji redovno plaćaju kartu, dao je obavezu da plaćaju i za one koji se švercuju, a sve je urađeno zarad interesa onih koji uzimaju ogroman procenat u posredovanju naplate, za koju apsolutno nisu potrebni nikakvi posrednici, ni skupi elektronski sistemi.
 
EUKALIPTUS":1q5dha3n je napisao(la):
Znači, ti zagovaraš dupli trošak. BusPlus + kondukter? Pa šta će nam onda busplus?
Pročitaj jedan moj tekst o ceni prevoza:
Ne treba nam bus plus. Deo sistema za praćenje treba da ostane, takođe komunikacija direkcija/vozilo je odlično rešena i sasvim korisno je, takođe poruke kroz sistem, a ne za svaku sitnicu zvati svako vozilo/vozača.
A imali smo "konduktere", šta je stalna kontrola nego kondukter? Umesto, bus plus aparata, neka cepa karte i taman i da krade, može da krade na malo, ni približno cifri koju kradu preko aparata :wink:
 
EUKALIPTUS":286y2u5i je napisao(la):
Znači, ti zagovaraš dupli trošak. BusPlus + kondukter? Pa šta će nam onda busplus?
Pročitaj jedan moj tekst o ceni prevoza:
Nema duplih troskova. Oprema pripada Kentkartu, koju ce sada preuzeti Grad. Bus plus je samo naziv ovog sistema, nije ni stvar, niti neka firma. Ako bi se Grad odlucio na neki novi sistem naplate, a da je elektronski i slican ovome, to znaci da bi opet kupovali opremu. Ako se uvedu kondukteri, nema nikakvih duplih troskova, oprema vec postoji, samo su preostale plate konduktera. I sada kad Grad preuzme naplatu, tacnije DJP ili ono novo komunalno preduzece, pretpostavljam da ce kontrolori iz Apexa preci, tako da opet postoji novi trosak. A ako bas neko hoce da se vratimo jos vise unazad, onda da vratimo one aparate na kucanje, papirne kartice i markice. Time nista ne bismo postigli.
Ne moze da se smisli neki novi sistem naplate, a da pri tome ne bude troskova.
 
Šta mislite ako se raskine ugovor sa Apexom da će oni uzeti njihovu opremu? Naravno da ne, nego će u tom slučaju Beograd morati da je plati, pa će tek tada biti kolaps, kada ne budu mogli da je održavaju i ostalo.
 
Ako Grad zeli da uzima sto posto (drugim recima, da ne placa privatnim firmama kao sto je sada sa Apexom), onda ce morati da kupi opremu. Kentkart je nezavisna firma i mogu da nastave saradnju sa Gradom, a ako to ne zele, onda mora da se plati oprema. Nadam se da ce nesto uraditi i da nece trositi pare, mada kao sto znamo to se nece desiti.
 
Nije Busplus ni Beograd, ali zanimljivo i dobro bi doslo kod nas.

Novosađani će autobuske karte plaćati preko sms poruka

Novosadsko Gradsko saobraćajno preduzeće biće uključeno u Evropski projekat za istraživanje, razvoj i inovacije "Mobiwallet" (mobilni novčanik) koji će omogućiti plaćanje karte mobilnim telefonom.

http://www.24sata.rs/novi-sad/vesti/ves ... 2793.phtml
 
I omogucava sverc na veliko vidis da dolazi kontrola pustis samo spremljenu poruku ,posto nemaju pravo da blokiraju signal mobilnog i zbog toga su u zg u prilicnom problemu
 
ovo treba uvesti i kod nas :dil: :kk: :mrgreen:
 
direktor":298p3d8l je napisao(la):
I omogucava sverc na veliko vidis da dolazi kontrola pustis samo spremljenu poruku ,posto nemaju pravo da blokiraju signal mobilnog i zbog toga su u zg u prilicnom problemu

али ће опет да плати :)
 
Inace vesic upravo u bg hronici kaze da ce se raspisti tender za softver i hardver koji ce biti u vlasnistvu grada
 
Mene od svega ovoga najvise zanima, da li uopste da se uplacuje mesecna za maj? Ako vec raskidaju ugovor, kupuju novu opremu i softver, Busplus prakticno nestaje.
 
Зашто имам осећај да ће у једном тренутку две екипе контролора јурити путнике :?
 
Vrh