Igor":3tqo2g87 je napisao(la):
Kao neko ko redovno vec ko zna koliko godina placa mesecnu kartu za zaposlene moram da skrenem paznju da sam ja daleko vise para ostavio za gradski prevoz nego neki svercer te molim da se to jasno razgranici. To sto je neko nasao razlog da ne placa to je licna stvar ali ne mogu da prihatim da njegovo ulaganje u prevoz bude isto kao i nekoga ko redovno placa mesecnu kartu.
Jasno je da je sadasnja vlast upala u sopstvenu zamku motivisanja ljudi da se sistem obori na svaki nacin pa su ljudi slobodno pristupili neko protestima a neko neplacanjem.
Јесте, само ако хоћемо да се разграничи нешто треба скренути пажњу на још нешто.
Ти који плаћаш редовно, платио си свега 15% више него онај који ништа не плаћа.
Још боље је разграничити да онај који никада није ногом крочио у превоз плаћа 70%
Што се садашње власти тиче...
Сигурно ће подићи цене и ригорозно јурити наплату.
Писао сам о томе, а није прошло ни недељу дана већ су почеле да стижу најаве о отпуштањима, уштедама, нераду у јавном сектору. То је тек почетак, само да узму наплату у своје руке и биће диктата. Новца нема, ускоро ћемо схватити да нема дефицита ни возача ни било чега другог, како Бекс тврди, већ вишка свега од администрације, преко возача. Показаће се да има превише и полазака, да је и возила вишка...да је мањка само делова, пара и горива. Удар ће највише осетити запослени, затим и остали. По старом рецепту, незадовољство ће бити велико и рађати нове проблеме, инате, инциденте...
Ми нисмо успели да изађемо из ровова...
Догађаји иду испред наших размишљања годинама, креативност нам изостаје и способност да се размисли још о по нечему. А дешавања не чекају и остављају последице и по систем и по грађане.
Остали смо у три колоне:
- платише из принципа
- не платише из ината
- не платише из немогућности да се плати
Предлагао сам да они који могу да плате, из које год групе били (само да имају примања) то и наставе. На пример, ако ти одбијају 7 000 нека то буде и 8 500.Том цифром се заиста од својих суграђана са платом, помажу/субвенционишу они који свакако не могу. Није пуно више, а решава све и штеди на продаји и дистрибуцији (значи више пара у систему) и чува достојанство свих, спречава сукобе. По мени свеобухватно решење.
Друго је најављени велики притисак, на запослене у јавном превозу. Притисак и терорисање над пар хиљада запослених, не може да изазове широки социјални бунт, као код притиска на све да плате. Јер има бесних а и немоћних који ће да гризу... на овом примеру пре свих других се ломи испољавање незадовољства. Јер се кроз превоз најизраженије вређало људско достојанство и највише се осећао сав јад друштва. Слично је недавно било и у Бразилу, са жртвама, наводни разлог је био цена превоза, али се ту сломило толико тога...
Трећа ствар је војним пара-полицијским (као ономад) маневрима стиснути плаћање. Па ако не буде бунта, оно свакако ће они који су немоћни да плате а од државе запостављени и незапослени, обесправљени...изгубити и слободу кретања.
Шта год све се остварило од овога, мало ће среће, бити или ће бити привремена. Тренутно бих одликовао оног ко изађе са неким међу моделом, или комплетно новим решењем. Овде не важе примери из других средина, наша ситуација је специфична на толико много начина. А за неки резултат тренутно нисмо довољно паметни, јединствени, ни предусретљиви...тренутно је све много веће од нас. И све ћемо искусити сами(из свих опција размишљања) на својој кожи.
Није цео одговор теби Игоре. Теби сам кренуо, па се само наставило. Не сукобљавам се више, ако не дођем до идеје заобилазићу на даље тему. Молим само за бар мали степен заједништва.