Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

EUKALIPTUS":1g59hjiq je napisao(la):
marrecar":1g59hjiq je napisao(la):
I u Beogradu ima konduktera, a to su vec kod onih privatnika na pravim prigradskim linijama. Ovo je tema vezana za Busplus i gradski prevoz u Beogradu, mislim da je sasvim logicno da nece postojati kondukteri.

Na kojim to prigradskim linijama? Ni na ITS1, ni na ITS2 linijama ne postoje kondukteri, i nema ih ni u vozilima GSP-a, ni Laste, ni privatnih prevoznika. Jedino ako možda misliš na ilegalce koji voze za Pančevo, ali ja njih ne ubrajam u javni prevoz...
Jok i nema. Najvise mrzim kada neko prica o necemu, a da to prvo i ne proveri. Sacekaj kod GZS nekog privatnika za npr. Obrenovac, videces o cemu pricam. Ne bih ja lupao gluposti i pricao neistine da nisam to video iz prve ruke.
 
marrecar":2tvpihqe je napisao(la):
Jok i nema. Najvise mrzim kada neko prica o necemu, a da to prvo i ne proveri. Sacekaj kod GZS nekog privatnika za npr. Obrenovac, videces o cemu pricam. Ne bih ja lupao gluposti i pricao neistine da nisam to video iz prve ruke.

Ti privatnici o kojima pričaš nisu ITS2 linije. Ako govorimo konkretno o Obrenovcu, zvanična linija za Obrenovac je 860, i na njoj rade Lasta i Banbus, imaju busplus aparate i deo su ITS2. Ono o čemu ti pričaš ima nekoliko kategorija:
-jedno su međugradski polasci (npr. Golub, koji ima registrovanu liniju Pančevo-Beograd-Obrenovac, ili Radojević: Beograd-Obrenovac-Brgule, ili Strela Beograd-Obrenovac-Ub itd.)
-drugo su prevoznici koji voze ilegalno. Do skoro je Transjug imao nekoliko ilegalnih polazaka za Obrenovac, dok ih Filip Vukša nije prijavio, pa sada više ne vozi. Evo, možeš malo više o tome pročitati ovde.

Ni jedna linija koja počinje i završava se na teritoriji grada Beograda, ne može voziti po bilo kojoj drugoj tarifi, van ITS-a, osim ukoliko ne pripada posebnoj kategoriji prevoza ("E" linije).
 
EUKALIPTUS

Лоше се сећаш. Средином двехиљадитих кондуктери су постојали само у возилима приватних превозника док контроле у ГСП-овим возилима није било готово никада (једном у 6 месеци просечно).

becks89

Вешто ми ниси одговорио на питање, па ћу те питати још једанпут.
Зашто је данас проценат шверцера већи него у време папирних карата, а контрола је неупоредиво чешћа?
 
Jesu, postojali su kondukteri u GSP-u, sve do uvođenja aparata za bušenje karata, a ni onda ih nisu ukinuli odjednom, već postepeno, da bi ih konačno potpuno ukinuli 2004. godine, uvođenjem ITS-a. Malo sam pogrešio napisavši sredinom 2000-ih, ipak je tačnije da kažem prvom polovinom 2000-ih.
 
stf":pt88q5d5 je napisao(la):
becks89

Вешто ми ниси одговорио на питање, па ћу те питати још једанпут.
Зашто је данас проценат шверцера већи него у време папирних карата, а контрола је неупоредиво чешћа?
Broj putnika je mnogo veći, kontrola je možda češća, ali je bez ikakvih prava. Kontrola GSP-a, ima pravo da te izbaci iz njihovog vozila, a šta ovi paćenici imaju? Čiji su oni? Doduše, da ne grešim dušu cena karte je bila od 18 dinara ako se dobro sećam, pa je narasla do 50, i na kraju danas do 72, mislim da je to poenta tvog pitanja ;)
 
Нетачно. Контрола ГСП-а имала је иста права као и Апексова - тј. није имала права да те избаци из возила ни да те легитимише. Цена карте јесте била мања, али су и возила била старија. Дође му фер, по том принципу. Па је опет шверца било далеко мање. Чак су и средњошколци масовно куповали маркице. Чак и они дрчни, "шмекери" и "рибе"....

..дакле, шта се променило?
 
stf":28av209d je napisao(la):
Нетачно. Контрола ГСП-а имала је иста права као и Апексова - тј. није имала права да те избаци из возила ни да те легитимише. Цена карте јесте била мања, али су и возила била старија. Дође му фер, по том принципу. Па је опет шверца било далеко мање. Чак су и средњошколци масовно куповали маркице. Чак и они дрчни, "шмекери" и "рибе"....

..дакле, шта се променило?
Nebih baš rekao da je tako.
Promenila su se vremena, danas je sve više filozofa i sve je više takvih poput tebe koji tumače zakone kako im se hoće, a pritom im taj isti zakon sve to omogućava, da rade šta im padne na pamet.
 
Ja prosto ne vidim kojim pozitivnim marketingom mogu da preokrenu situaciju koju je prosla vlast ali i oni sami u pokusaju smene medijski napravili a kako bi se povecala naplata.

Da nece sns-ovci placati prevoz zato sto im to vucic ili sinisa mali kazu?

Ja jesam u nacelu za uvodjenje konduktera koji prodaje karte u vozilu i kontrolise markice. Ali posle ovakve anti kampanje koja je bila od uvodjenja bus plusa tesko da bi kondukteri prosli bolje sto se odnosa sa putnicima tice.
 
U pravu si Igore, previše toga lošeg je urađeno, tako da će svaki novi sistem doživeti isto što je doživeo i Bus Plus, koji možda i nije toliko loše zamišljen, koliko je loše sproveden, Beograđane sada dovesti u red, biće to veoma težak zadatak pred novom gradskom upravom!
 
Београђани су у реду, и посетиоци су у реду. Не ваља систем, превозник није у реду. И муштерија је увек у праву!!!
 
I sta sada musterija je uvek upravu a prevoznik i sistem ne valjaju te zato mozemo da ne placamo?
 
Ја плаћам, када користим. Само кажем да систем не ваља и да имам разумевања за бес који обузима многе. И не могу да се сложим да је један народ или житељи неког града не ваљају.
Не може да се толерише насиље и оправдавају поступци тамо неке пара полиције, а да се тражи ред. Да неко оправдава милионске крађе и хиљаде вишка...
И ко може да ми каже колико кошта моја једна вожња, када из буџета узимају колико хоће а ја знам само део који плаћам непосредно. Колики је тај додатак и од чега зависи?
Од тога колико је велики јавашлук био, колико због лоше обуке (снимак) темељно изгори возила или колико је горива и делова украдено тог месеца! Јел то?

Никада ми није била блиска идеја потпуне субвенције, али то би био једини могући потез у неком наредном периоду. То образлажем великим неповерењем, и сам си рекао да не видиш која позитивна кампања може нешто да промени. Ни ја не видим.
А искључујем комерцијалну цену карте!
Искључујем ту могућност јер у оваквом систему нико не зна колико би износила из горе наведених разлога то је клизно и не предвидиво. Други разлог је превелики број суграђана који не могу ни овај издатак да подмире а не тај комерцијални. Па стога држава политички не би ушла у то.
Као што је јавашлук појачан Ђиласовом изјавом, да превоз и друге под капом државе фирме неће приватизовати никако. Пред прошле изборе. Политичари ће увек бринути прво о себи...

Можда не заувек, али бар до бољих времена, или бољих услова, или до заборава на сва натезања око пара за превоз... треба из буџета издвајати све, смањити трошкове и увести уштеде и ред.

Уштеда ће бити и само избацивање система наплате...контролори, провизије продаваца, опрема, логистика. А нестају и изговори.
Значи мој став је да подржавам да сви уредно плаћају, да све уредно функционише, да се домаћински односе и запослени и корисници према свом власништву. Али имам у виду и ситуацију, околности, па размишљам о одрживим покушајима, који морају бити амбициозни.
 
Не вреди Борчанац да декларативним поштењачинама ишта објашњаваш. Они не размишљају, јер се тиме не баве. Може ГСП да запосли још 5 000 секретарица које ће да шире ноге коме треба, може сваки возач да осле смене носи 5 литара нафте кући, а може и шалтеруша којој уплатиш за маркицу пред тобом са тим парама да обрише дупе ипак ће декларативне поштењачине да кажу да треба да се плаћа јер ето - треба.
 
Au STF koji si ti lik...
Sve vidis i sve znas i svemu vidis uzrok i za sve znas resenje, ali kad dodjemo do naplate, sve to pada u vodu i furas populisticku zvaku kako je to vec sve preplaceno i kako bi jos prevoznik trebao da plati putniku sto je koristio bus...
I mani se toga "deklarativnim postenjacinama" koje ne razmisljaju!?
Zasto uporno pokusavas da nas napravis ludim???
Zato sto ne delimo tvoje misljenje?



Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ја вас не правим лудима, сами се правите луди. Држава нам и јесте тако рекеташки конципирана јер и даље има сувише декларативних поштењачина. Да вам кажу да скочите са терасе, скочили бисте са терасе без размишљања.

Зашто? Па зато што тако треба.
 
Ne razumem ovaj odgovor gotovo da ocekujem obrazlozenje kako mislis da se sistem uspostavi ako se gradjani kroz medije demotivisu da placaju prevoz a ti to podrzavas kao nacin cega?
 
stf":slecswvm je napisao(la):
Ја вас не правим лудима, сами се правите луди. Држава нам и јесте тако рекеташки конципирана јер и даље има сувише декларативних поштењачина. Да вам кажу да скочите са терасе, скочили бисте са терасе без размишљања.

Зашто? Па зато што тако треба.

Drzava nam je tako reketaski (kriminalno) koncipirana, jer je kult (laznog) robin huda doveo do toga da se prave afirmativni feljtoni o lopovima i dilerima droge, dostampavaju tirazi knjiga visestrukih ubica, a akteri organizovanog privrednog kriminala se nazivaju komtraverznim biznismenima.
No, u svemu tome ti i jos neki (koji razmisljate) ne vidite nikakav problem niti apsurd. Jedina pljacka i problem koji vi akcentujete je pljacka kada se trazi da se plati karta za prevoz...

"Da vam kazu da skocite sa mosta.."
A ove zamene teza koje uporno plasiras... Sta reci?
Ali, posto ne pozivaju na skakanje, verovatno ti planiras da skaces?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
stf":1g4zcp82 je napisao(la):
Ја вас не правим лудима, сами се правите луди. Држава нам и јесте тако рекеташки конципирана јер и даље има сувише декларативних поштењачина. Да вам кажу да скочите са терасе, скочили бисте са терасе без размишљања.

Зашто? Па зато што тако треба.
Poštenjačino, nisi mi odgovorio kako možeš da plaćaš jednu komunalnu uslugu, a drugu ne možeš, a pritom ti nijedno preduzeće ne odgovara? Problem je malo u tebi, a ne u drugima, kao što rekoh kreni da rešavaš probleme iz svog dvorišta!
 
Ljudi, izvinite ako menjam temu :) ali u svim svojim raspravama i polemisanjima, da li znate za koji procenat je GSP obavljao poslove kontrole i naplate karata dok se bavio time tj. pre uvođenja BusPlusa?
 
Заслепљени сте неком правдом која не постоји и опседнутошћу системом који не функционише и уопште не разумете о чему ја све време причам. Прича о шверцовању у превозу је изузетно социолошки и друштвено дубока а та дубина се не може ни схватити када се цео проблем посматра тако банално и површно као што ви то радите. Отворите људи очи, обришите крмеље и окрените се око себе. "Карта мора да се плаћа!" ... Ма станите бре, полако .... да систем функционише, требао би ... али ... он не функционише ...

Да бих вам у потпуности објаснио зашто заступам принцип шверца у систему ЈГП-а, тј. који су разлози и који је циљ, навешћу вам у поптуности упоредив пример бахатости јавног предузећа, општенародног бунта и довођења тог предузећа у ред захваљујући том народном бунту.

Познато је и на овом форуму да општина Гроцка има проблема са водоснадбевањем. Ти проблеми се огледају у томе што општина није прикључена на градски водовод већ има своје бунаре недовољног капацитета. Као последица тога, у летњим месецима врше се рестрикције воде а виши делови већине насеља уопште немају водовод када температуре пређу 30 целзијуса. Поред тога, насеља Заклопача, Умчари, Живковац, Дражањ, Пударци, Камендо имају воду која је бактериолошки неисправна, тј. отровна.. јер су рени бунари загађени.

И падне мурдним главама у водоводу генијална идеја на памет. Изједначили су цену по м3 отровне воде са пијаћом, тако што је отровна поскупела!!!! Замислите ви то. Као, "трошкови допремања воде су исти и цена треба да буде иста". Ма није могуће!?!?! И шта се деси? Народ масовно престаје да плаћа тај рекет и предузеће из месеца у месец крене да пада у све веће и веће губитке. После 7 месеци, цена отрвоне воде је враћена на предходни ниво и наплата је поново нормализована.

У овој причи имате све. И разлоге, и циљ, и резултат. У потпуности иста шема се десила са Бусплусом. Ето, уговор са њима је пред раскидањем. Међутим оно што је замишњено није добро, и ако не буде боље, народни бунт ће се наставити. Јер, Бусплус је најмањи проблем у трулом систему ЈГП-а. Надам се да надлежни то капирају.


Е сад, ви сматрате да тај вид протеста није протест него бахатост народа и пљачка јавних предузећа ... а ја вам кажем да су људи попут вас и криви што имамо таква јавна предузећа. Шта год да вам ураде и одлуче, ви ћете плаћати без размишљања. Сећате се оних стрип илустрација демонстрација по европским метрополама и фотографије из Београда где млади блеје у кафићима уз коментар: "Изгледа да је у Србији све у реду" Политичари су нам бахати, и јавна предузећа су нам бахата јер народ ћути! Док ћутимо, иживљаваће се. Доста!

Е сад, зашто већину комуналних услуга плаћама јавни превоз не? Па зато што систем јавног превоза има најбахатији однос према корисницима.
 
Tebi ne odgovara ceo sistem, prema tvojoj teoriji, onda ne treba ništa da plaćaš. Ali, nebitno, ti nećeš nikada priznati da nije u redu što ne plaćaš uslugu koju koristiš.
 
Cekaj bre STF!
Koje ti poredjenje pravis?
Zatrovana voda, kao paralela JGP-u?
Izvini ali taj spin obde nece proci. Zar nismo kupili 'svetska' sinska vozila? Takodje 200 'fantasticnih' Solarisa? Voze li po Beogradu trole stare 2-3 godine?
Koji je prosek starosti vozila kod privatnih prevoznika koji se finansira slicno kao gsp (sa znatno manjom pomoci grada)???
I to poredis sa zatrovanom vodom za pice?
Glupost...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Да ли ти трамваји, тролејбуси и солариси возе за Гроцку?
А то што се приватници финансирају мање од гсп-а потврђује оно што стф пише.

Послато са GT-I9100 уз помоћ Тапатока
 
Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg


Закључио сам да овом народу и треба оваква рекеташка држава ...

Лаки72

нове троле, трамови и бусеви ... па ти спинујеш горе од мене. Да ли су успели да ти замажу очи тим куповинама? Изгледа да јесу. Жалосно. Класичан политички трик. Купујемо на кредит (робију) страна нова возила, потом их уопште не одржавамо (јер немамо пара за то, а и нећемо), она пропадају за 5 година и опет на кредит узмемо нова. И тако стално мажемо народу очи како ето купујемо нова возила, предузеће свју дубиозу преноси на град (који сад не може да враћа кредит за трамове, примера ради), економска катастрофа на помолу ... субвенције се наравно - повећавају, вишак раника остаје, хигијена као у средњем веку ... бајна слика ...

Поређење са водоводом је више него илустративно. То што се теби не свиђа, није мој проблем. Не видим по чему је поређење спин? Водовод је хтео да наплати очајну услугу као да је врхунска. Исто то ради и ДЈП. Очајну услугу наплаћује више од града Беча (који има хигијену, оптималан број запослених, стратешко планирање јавног превоза, културне запослене, метро ... ) ...

...па ти Лаки плаћај, ја немам ништа ротив, ја нећу док год се барем не покуша са променом. Не мора да се све промени, довољно је да од надлежних постоји искрена воља и да почну да предузимају кораке и ја ћу одмах почети поново да плаћам да бих те кораке финансијски и морално подржао.
 
Vrh