Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

becks89":n8pw2syt je napisao(la):
I u Beču imaš isto takve filozofe poput tebe, koji bi da vrdaju. Samo kad te tamo lupe po ušima, vrlo brzo se civilizuješ i shvatiš šta su ti obaveze.

Ima, samo što se ne ispalti, bar meni. Platim 75€ za pola godine i to sve iz svoje dnevne sobe. Par klikova, skinem, odštampam kartu i stavim je u novčanik. Nikakvih čekanja u redovima. Inače, u Beču u solo autobusu ima samo jedan poništavač karata na sredini, zglob ima dva. Naravno, to retko ko koristi, jer je većina karata koncipirana tako da se uopšte ne moraju validirati. Za 5 metro linija, 30 tramvajskih linija, 46 autobuskih (20 noćnih + metro koji radi celu noć vikendom i u kojima važi ista karta kao za dnevni) + S-Bahn u zoni 100. Uz to vor.at gde možete dobiti kompletnu informaciju o ruti koja vam je potrebna:

194g34.png


2jb70g8.jpg


v5g6dj.jpg


Uz audio/vizuelni sistem informisanja putnika (displejima i zvučnicima na stajalištima). Aplikacije kojom mogu pronaći rutu, videti informacije za koliko stiže sledeći autobus, tramvaj, sa informacijama o prekidima.
Screenshot_2014-04-04-12-03-13.png

A posebno zbog brige za putnicima, gde i kada se nešto radi, prevoz ni u kom slučaju ne sme biti u prekidu više od dan-dva!
JHM-1970-1058_-_Vienne_(Wien),_tramway.jpg


Kad se sve uzme u obzir, zanemarujući i životni standards, ispada da je karta u Beogradu bezobrazno skupa!
 
У свету неретко користе исту карту за све видове јавног превоза. Тако, када купите дневну карту у аутобусу - одштампа вам је возач, при уласку -, можете користити исту и за градски воз. Мислим да је позитивно то што код нас постоје кондуктери, јер се доста уштеди на времену, али у другим погледима каскамо.
 
U NJujorku je recimo da kada kupiš pojedinačnu kartu za metro, imaš pravo da napraviš transfer na bus.
 
becks89":3alupcha je napisao(la):
Ako ćemo tom logikom, onda nijednu komunalnu i javnu uslugu nebi trebalo plaćati, nađite mi jedno javno preduzeće koje je po vašem ukusu?
Ниједно јавно предузеће није по мом укусу, јер сва пате од истих синдрома - вишка запослених и хибридно надуваних плата. Међутим, постоје огромне разлике у квалитету услуге које та предузећа пружају. Ако квалитет услуге прати цену, није ми тешко да зажмурим на прекобројан број запослених.
becks89":3alupcha je napisao(la):
Kao što rekoh, za svako opravdanje mogu da dam dokaze i da ih detaljno obrazložim, a možete li vi vaše optužbe i kritike?
Е сад, да си образложио, и ниси. Бар не све. Наравно, по твом мишљењу си све аргументовао, по нама ниси и шта сад?

becks89":3alupcha je napisao(la):
Za početak sredite svoje dvorište, pa onda uzmite i čistite komšijska.

БРАВО. Па управо ово је и разлог толиког пада наплате. ДЈП је хтео да путнике и само путнике доведе у ред, а да своје двориште уопште не почисти.

Дакле, нека ДЈП и ГСП прво поспреме у свом дворишту па онда почну да јуре те зле путнике за наплату. То је логика пословања у сваком норманом свету.
 
Зар не постоје кондуктери свуда у Србији? Последњи пут када сам се возио аутобусом у Београду, било их је.. Ако се не варам. Ретко користим јавни превоз.
 
Dokle vise... Kondukteri u Beogradu ne postoje, barem ih ja nisam video. To su oni ljudi sto stoje ili sede u autobusu i kako koji putnik udje, kondukter mu naplacuje kartu. Ovo sto se seta po autobusima svake prestupne godine, to su kontrolori, ciji je posao da proveravaju da li putnici imaju kartu.
 
HEROJ DANA? Putnik izbacio kontrolore Bus Plusa iz autobusa! (VIDEO) Mladić star između 25 i 30 godina nije želeo da kupi kartu, ali ni da napusti vozilo na zahtev kontrolora. Došlo je do svađe, pretnji, psovanja, a na kraju, kontrolori su pobegli iz autobusa glavom bez obzira
Putnik-izbacuje-kontrolu-830x553.jpg

U autobusu gradskog prevoza na liniji 94, koja saobraća od Miljakovca do Bloka 45, došlo je do nemilih scena. Naime, mladić star između 25 i 30 godina nije želeo da kupi kartu, ali ni da napusti vozilo na zahtev kontrolora. Došlo je do svađe, pretnji, psovanja, a na kraju su kontrolori Bus Plusa pobegli iz autobusa, dok je mladić nastavio vožnju.
http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/10 ... busa-video

snimak na linku
 
Sećam se jedne situacije u Pragu pre nekih 5 godina.Kupio sam kartu za sve vrste prevoza za 7 dana,ali sam zaboravio da je ponistim :? .Zaustavio me je kontrolor,pokazao mu kartu (napravio sam prekršaj što je nisam poništio) i morao sam da platim kaznu.
 
U ovoj situaciji i jedna i druga strana je pogrešila.
Mladić (verovatno nije iz srbije) koristi to što je iz inostranstva, verovatno crne gore, i neće da kupuje kartu, i pravi se faca pred ljudima.

Sa druge strane, odakle kontrolorima pravo da mu kažu, pričaj srpski kao svi drugi ljudi ???
 
Svakako nije heroj. Sta je onda sa ljudima koji placaju kartu? Oni su sad ispali budale jer nisu bili jos veci id*** da izbace kontrolore. Ja bih sad ovog lepo kaznio, a i kontrolore zbog takvog obracanja.
 
毋不敬,儼若思,安定辭":1ale0pak je napisao(la):
Зар не постоје кондуктери свуда у Србији? Последњи пут када сам се возио аутобусом у Београду, било их је.. Ако се не варам. Ретко користим јавни превоз.

Koliko ja znam, kondukteri su bili od neke 2000-2005 samo?! Neka me neko ispravi, ali otkad postoje jedinstveni tarifni sistema u Beogradu, nema ni konduktera.
 
Svakako smo drustvo koje je izgubilo sva merila drustveno odgovornog ponasanja.
Kada to kazem, pored bahatog i agresivnog putnika sa jedne strane i Bus Plus-a koji je sa svojim proslogodisnjim izivljavanjima pokazao pravo lice sa druge strane, svakako su mediji poput ovog koji daje za pravo da ovakvu vest prenese sa naslovom HEROJ DANA odlican pokazatelj naseg sveopsteg posrnuca.
Nije on heroj, on je samo jedan u nizu nasilnika, nista bolji od onih koji su jesenas u 95-tici izbacivali putnika uz primenu sile.
 
А најбољи су ни који подржавају примену силе, јер се народ овај покварени само може дисциплиновати бичем...
Има рупа у понашању са обе стране, а ми се трудимо да истичемо једну наспрам друге и сукобљавамо се. Уместо да гледамо како да цео пакет променимо.
Нека, ови нека бију, ови нека враћају, док ми глупандери држимо стране мислећи да ће баш наша опција победити, јер је права. Само, то ће увек бити борба и никада ничија превага до краја. Мора се све муњевито мењати, а мислим да утицај као друштво (значи и једни и други) имамо прво на власт, која даље утиче и на превознике и на грађане, код довођења у ред.
Само како то извести, док не нађемо начин да клонирамо у хиљадама чланове форума, који активно притискају апарат пријавама?
 
marrecar":34lxoql0 je napisao(la):
Dokle vise... Kondukteri u Beogradu ne postoje, barem ih ja nisam video. To su oni ljudi sto stoje ili sede u autobusu i kako koji putnik udje, kondukter mu naplacuje kartu. Ovo sto se seta po autobusima svake prestupne godine, to su kontrolori, ciji je posao da proveravaju da li putnici imaju kartu.

Не, ја мислим конкретно на кондуктере. Скоро смо се вратили у Србији, и прошли кроз пет градова у року од два месеца. У Нишу, где смо тренутно, свакако има кондуктера, па сам претпоставио да има и у Београду. Значи, тамо има само возача и ревизора/контролора?
 
Какав црни 'Херој Дана'? Малтретира људе на послу и терорише путнике. Овог силеџију треба пред суд.
 
I u Beogradu ima konduktera, a to su vec kod onih privatnika na pravim prigradskim linijama. Ovo je tema vezana za Busplus i gradski prevoz u Beogradu, mislim da je sasvim logicno da nece postojati kondukteri.
 
Да ли је део плана, обавеза, био повећање наплате?
Сасвим легитимно раскидање, без бојазни од одштете! Сем ако је неће плаћати они за губитке града!
 
毋不敬,儼若思,安定辭":3h5h2t2t je napisao(la):
Бекс: Ви стварно немате образа, а о вашој способности да "образложите", да и не говоримо. Очито нисте у стању ни да прочитате написано. "Ти и теби слични"? Да ли ви читате оно на шта одговарате? Колико пута сам већ рекао да плаћам карте, онда када користим јавни превоз? Плаћам - да ли видите реч испред цртице?Овде се ради о целокупном стању јавног превоза. Јавни превоз, који финансирамо сви - користили јавни превоз или не - путем пореза, а посредством државе. Да је јавни превоз онакав какав треба, stf не би имао разлог да протестује на овај начин. Да ли ви то схватате? Немам никакве обавезе према јавном превознику који је овакав какав јесте. Моја одговорност је према друштву, и фасади пристојности и реда коју морам чувати, баш као и сви ми. То је једини разлог из ког плаћам и карате и порезе. Овој држави, оваквој каква је, не дугујем ништа. Доживљавам је као супротстављену интересима народа коме припадам, што довољно говори о жалосном стању у коме се налазимо.
Ви, који без имало стида извучете туђе коментаре и износите неистине о оном Ештон су други изнели, да некоме говорите о сраму? У Србији све пролази, па може и то.
Prvo nemoj da mi "vivkaš", k'o što glasi citat iz jednog domaćeg filma, "Od vas što mi vivkate, sam najviše naje*ao". Nisam pomenuo plaćanje karte, svrstao sam vas u istu grupu sa stf, pošto delite isto mišljenje da je normalno da se ne plaćaju usluge. Ponoviću, stf i njemu slični će uvek naći razlog da ne plaćaju prevoz, ne možeš ti svakome ugoditi, ali veruj mi da neko hoće naterali bi se i stf i njemu slični da i sada plaćaju usluge koje koriste, samo da se hoće.
Ako ti Srbija ne odgovara, ti probaj u Albaniji, Hrvatskoj, ili neku od idealnih zemalja zapada, tamo cveta i tamo je sve med i mleko.
Zamolio bih vas lažne moraliste, da mi oni o sramoti ne pričaju, hvala!



stf":3h5h2t2t je napisao(la):
Ниједно јавно предузеће није по мом укусу, јер сва пате од истих синдрома - вишка запослених и хибридно надуваних плата. Међутим, постоје огромне разлике у квалитету услуге које та предузећа пружају. Ако квалитет услуге прати цену, није ми тешко да зажмурим на прекобројан број запослених.
Sam si rekao da plaćaš neke komunalne usluge, 'oćeš li mi onda reći kako tim nekima možeš da plaćaš, a prevoz ne možeš. Sam si na svoju priču pljunuo, dakle nije protest nego bezobrazluk.

stf":3h5h2t2t je napisao(la):
БРАВО. Па управо ово је и разлог толиког пада наплате. ДЈП је хтео да путнике и само путнике доведе у ред, а да своје двориште уопште не почисти.

Дакле, нека ДЈП и ГСП прво поспреме у свом дворишту па онда почну да јуре те зле путнике за наплату. То је логика пословања у сваком норманом свету.
Gledajući tako, nijedan sistem nebi funkcionisao. Zašto bi sistem podesio sebe prema građanima ako će biti na gubitku? Zašto bi građani plaćali neki sistem ako im se nešto ne dopada. I tako idemo u krug. Da svako krene od sebe i da ispuni svoje obaveze, bilo bi mnogo bolje svima.
 
marrecar":3jmg29hm je napisao(la):
I u Beogradu ima konduktera, a to su vec kod onih privatnika na pravim prigradskim linijama. Ovo je tema vezana za Busplus i gradski prevoz u Beogradu, mislim da je sasvim logicno da nece postojati kondukteri.

Na kojim to prigradskim linijama? Ni na ITS1, ni na ITS2 linijama ne postoje kondukteri, i nema ih ni u vozilima GSP-a, ni Laste, ni privatnih prevoznika. Jedino ako možda misliš na ilegalce koji voze za Pančevo, ali ja njih ne ubrajam u javni prevoz...
 
becks89":bagimiho je napisao(la):
stf":bagimiho je napisao(la):
БРАВО. Па управо ово је и разлог толиког пада наплате. ДЈП је хтео да путнике и само путнике доведе у ред, а да своје двориште уопште не почисти.

Дакле, нека ДЈП и ГСП прво поспреме у свом дворишту па онда почну да јуре те зле путнике за наплату. То је логика пословања у сваком норманом свету.
Gledajući tako, nijedan sistem nebi funkcionisao. Zašto bi sistem podesio sebe prema građanima ako će biti na gubitku? Zašto bi građani plaćali neki sistem ako im se nešto ne dopada. I tako idemo u krug. Da svako krene od sebe i da ispuni svoje obaveze, bilo bi mnogo bolje svima.

Познат си по томе што уопште не читаш шта други пишу, а још више си познат по томе што не желиш да схватиш шта је неко други написао, нарочито ако му је став другачији од твог.

Сад ти мени објани из твог угла, зашто је од увођења Буслпус система наплата само у једном моменту скочила да би касније незаустављиво опадала и дошла до ситуације да је данас наплата слабија него са папирним картама и скоро без иједног јединог контролора у јавном превозу?

Дакле, данас, са јачом и учесталијом контролом има више шверцера него када контроле готово уопште није било? По твом начину размишљања (да само стална контрола и казне могу да повећају наплату), то је потпуно немогуће.
 
Niko se ovde ne bori da naplativost bude 100%. Kada sam, sredinom 2000-ih išao u srednju školu, u svim vozilima su postojali kondukteri, i naplativost je bila blizu 100%. Od kad su oni ukinuti, naplativost je bila loša, i takva će i biti...

Znači, stvar je jednostavna, da stvarno žele 100% naplativost, u cilju boljeg razvoja i održavanja prevoza, to bi postigli veoma jednostavno, uvođenjem konduktera, ali njima je bitnije da od, tolike kolike naplativosti, trpaju procenat sebi u džep, nego da naplativost bude 100% ali da kojekakvi posrednici ne pune džepove.

Prema tome, svako ko može da se švercuje, treba da se švercuje, jer mu je grad vrlo svesno takvu mogućnost i ostavio. Već sutra naplativost može da bude 100%, ali to mnogima, očigledno, ne odgovara.
 
stf":2l94ewf9 je napisao(la):
becks89":2l94ewf9 je napisao(la):
stf":2l94ewf9 je napisao(la):
БРАВО. Па управо ово је и разлог толиког пада наплате. ДЈП је хтео да путнике и само путнике доведе у ред, а да своје двориште уопште не почисти.

Дакле, нека ДЈП и ГСП прво поспреме у свом дворишту па онда почну да јуре те зле путнике за наплату. То је логика пословања у сваком норманом свету.
Gledajući tako, nijedan sistem nebi funkcionisao. Zašto bi sistem podesio sebe prema građanima ako će biti na gubitku? Zašto bi građani plaćali neki sistem ako im se nešto ne dopada. I tako idemo u krug. Da svako krene od sebe i da ispuni svoje obaveze, bilo bi mnogo bolje svima.

Познат си по томе што уопште не читаш шта други пишу, а још више си познат по томе што не желиш да схватиш шта је неко други написао, нарочито ако му је став другачији од твог.

Сад ти мени објани из твог угла, зашто је од увођења Буслпус система наплата само у једном моменту скочила да би касније незаустављиво опадала и дошла до ситуације да је данас наплата слабија него са папирним картама и скоро без иједног јединог контролора у јавном превозу?

Дакле, данас, са јачом и учесталијом контролом има више шверцера него када контроле готово уопште није било? По твом начину размишљања (да само стална контрола и казне могу да повећају наплату), то је потпуно немогуће.
Naplata je skočila u momentu kada je bila stalna kontrola, a naplata je pala kada je uvedena kružna kontrola po gradu i kada je smanjen broj kontrolora. Jer je neko izračunao da će mnogo više zaraditi ako propadne Bus Plus, time će grad platiti odštetu za prekid ugovora, i vuci siti i ovce na broju ;)
A koja jača i učestalija kontrola i ako uđe kontrola budu 2,3 stanice i izađu, od kružne kontrole leka nema.
A stalna kontrola i kondukter, koja mu je razlika? Kondukter i ako krade, ne može da ukrade preko 2000din dnevno pa ne znam šta da radi, a ovi danas po vozilu kradu toliko al' u evrima.
 
Vrh