Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ја бих избацио било какво притискање дугмади на валидатору (осим за могућност куповине више појединачних на валидатору код возача), тј. прво да скине 72 дин, следећа валидација ако је у оквиру врем. карте да скине додатних 28. Када прође то време поново скине 72 па 28 итд. Ако се у току 24 сата скине са кредита новац у цени дневне карте онда да за даље валидирање не скида новац. Нпр. дневна да буде 3 временске.
Такође требало би да постоји могућност да буду папирне дневне карте.

Што се тиче куповине карата код возача са то сам да буде доста скупље, ко користи ретко превоз неће пропасти а ко користи често водиће о томе рачуна. Ово чисто због тога што би возач требало да буде фокусиран на саобраћај. Није исто кад нпр. возач наплаћује карте у Ласти на линији која је дужа, има мањи број станица и улази се само на предња врата па аутобус стоји док сви не плате и уђу и градски превоз где у сваком тренутку неко може у току вожње да приђе возачу, да му нпр. 2000 дин и тражи једну карту.
 
"Penzioner vec ima 50% umanjenje za Infostan"

Jel ti znas nesto sto ja ne znam? :)
 
MAN":3nu4obg6 je napisao(la):
Mada, neko ce reci, zasto ja koji idem 5 stanica da platim 25din kroz Zemun, a onaj iz Dobanovac za 5 stanica ide 20km :)
Neki pravci su prilicno rastereceni, iako je veca kilometraza, recimo od Lestana/Vince kada se krene ka Grockoj. Cim se prodje pakao Kaludjerice put je skroz pristojan sto se tice guzve. Manje usporavanja, manje stanica, semafora nema, dok je u samom gradu sve to mnogo ucestalije, pa je i habanje vozila vece.

Sve krece od prihvatljive cene. Sada imamo situaciju da jedan koji ipak "ponisti" kartu, sa tih 73 dinara placa prevoz za sebe i jos bar dvoje-troje koji to nisu uradili, isto je i za mesecne karte. U Beogradu je za vecinu ljudi nemoguce kretanje bez gradskog prevoza kao sto je i nemoguce lecenje samo u kucnoj varijanti. Licno bih mogao vrlo lako da zivim bez CAF-ova ili novih Solarisa ukoliko bi neka ekonomicnija varijanta otvorila mogucnost i za normalnije cene prevoza.

Sada je situacija da imamo aparate, koji skoro pa nikakvu funkciju nemaju. Da su umesto njih i dalje oni stari metalni sto buse rupe slicno bi bilo. Jedino sto karte "lepse" izgledaju, markice nisu vise kartonske, a i kontrolori imaju sad neku aparaturu. Divota. Ako postoji promil sanse da se iskoristi na bolji nacin ovo sto vec imamo i sto je placeno, valjda ima neka glava u toj DJP, da to i uradi. Nije da ocekujem nesto specijalno, nego eto.. :violina:
 
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/435248 ... liniji-27E

Kontrolor zarobio sve putnike na liniji 27E
24sata.rs | 17. 01. 2014. - 09:55h

Više od 20 putnika autobusa 27E bilo je juče duže od 15 minuta zarobljeno u Cvijićevoj ulici, jer jedan putnik nije imao kartu, pa je kontrolorka naredila vozaču za zaustavi autobus i ne otvara vrata do dolaska policije, pošto “švercer” nije hteo da napusti autobus.

Urlali smo na vozača da otvori vrata i da nas pusti da izađemo, ali on to nije učinio.



To što neko nema kartu nije moj problem, kao ni ostalih putnika. Stalno pričaju kako ugnjetavaju kontrolore, a šta je sa zlostavljanim putnicima koji svašta trpe u prevozu. Radim u stranoj firmi i ne mogu sebi da dozvolim da kasnim na posao, jer mi se skida od plate - priča očevidac događaja Ivana J. (33).



Prepirka između putnika i kontrolorke trajala je oko 15 minuta, a zatim je on nasilno otvorio vrata i izašao.



U GSP-u nisu želeli da komentarišu slučaj uz obrazloženje da kontrola karata nije u njihovoj nadležnosti, dok u “Apexu” kažu da putnik nije imao ispravnu kartu, i da je fizički nasrnuo na kontrolorku, zbog čega je vozač odlučio da ne dozvoli izlazak putnika i zatvorio vrata.
 
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=801055
(deo teksta)

U GSP-u nisu želeli da komentarišu slučaj uz obrazloženje da kontrola karata nije u njihovoj nadležnosti, dok u firmi "Apeks", čiji je Bus Plus sistem kao i kontrola karata, kažu da putnik nije imao ispravnu kartu, i da je fizički nasrnuo na kontrolorku, zbog čega je vozač odlučio da ne dozvoli izlazak putnika i zatvorio vrata.

Advokat Žarko Stojaković kaže da kontrolor ima pravo da kaže vozaču da zaustavi autobus, ali ne i da drži ljude zatvorene unutra. "Vozač je dužan da otvori vrata, a kontrolor da izvede putnika koji nema kartu, da sačekaju policiju ili da mu napiše kaznu u vozilu, a autobus sa putnicima da krene dalje", kaže Stojaković.
Prema njegovom mišljenju, putnici imaju pravo da tuže "Apeks" jer su im narušena ljudska prava. "Putnici koji su imali karte, mogu da se udruže i podnesu tužbu za pretrpljeni strah od dobijanja otkaza", objašnjava advokat.
 
Poenta je da nam je najavljivano da ce prevoz biti jeftiniji uz Bus Plus a poskupeli su ga dosta od kad je stigao... Drugo, treba sniziti cene karata i onda lepo kontrolisati i kaznjavati sa sve komunalnom policijom. Jer ako neko nece da plati 35-40 dinara ili 1500 mesecnu to je vec bahatost.

Samo treba snimiti stanje finansija kod gradjana i naci neki kompromis.
 
hazard":wig2ywjo je napisao(la):
To naplacivanje po stanicama je vrlo retka pojava, mislim da postoji samo negde u Turskoj (i to bas gde su ovi Turci sto nam donesose BusPlus), ispravite me ako gresim.

U Amsterdamu se vožnja naplaćuje po pređenom putu za sve one koji koriste čip-karticu gradskog prevoza (a većina je koristi). Svaki putnik koji koristi tu karticu se validira prilikom ulaska u vozilo / metro stanicu, kao i prilikom izlaska. Vožnja se naplaćuje po sistemu: mala fiksna cena za svaku vožnju + nadoknada za pređeni put.
Na osnovu toga npr. onaj ko pređe 2,3 km platiće tu vožnju skoro duplo manje od onog ko je putovao 4,6 km.

media_xl_173985.jpg
 
Železnica u izraelu radi na sličan način. Kupiš kartu za mesto gde želiš, na automatu naravno.
Otkucač je na ulazu na peron, ona ti otvori vraza. Sedneš u bilo koji voz koji ide tamo gde ti hoćeš.
Otkucaš kartu na izlazu. I nedao ti Bog da ne otkucaš kartu :p
Mogao bi bus plus da bude na ulazu u stanice i na izlazima da vraća kredit za kraće vožnje.
Mesečna važi normalno.
 
то може за БГВ (чак сам и предложио тако нешто), али за бусеве/трамваје/троле мало теже
 
Ideja i jeste samo za BGV, kasnije i za metro. Jer imaju odvojene stanice.
Dobiješ 100% naplatu, nemaš one što prose i maltretiraju, imaš onoliko radnika na kontroli koliko imaš stanica.
 
Blic" vas pita: U kom slučaju biste uvek kupovali kartu za prevoz u Beogradu? (ANKETA)
Anketa
U kom slučaju biste uvek plaćali kartu za gradski prevoz u Beogradu?
Kada bi karta bila jeftinija
25.8%
Kada bi mesečna markica za sve kategorije bila fiksna, recimo 1.000 dinara
27.2%
Kada bi autobusi bili u boljem stanju
2.4%
Kada bi prevoz bio češći
3.5%
Kada bih primetio da je prevoz kvalitetniji jer se novac od karata zaista ulaže u njih
17.3%
Kada bi novac išao samo GSP, a ne i privatnoj firmi
9.9%
Kada bi moj poslodavac umesto da mi daje novac, kupovao markicu za mene
3.3%
Nijedan od ponuđenih odgovora
10.3%


Boldovani kriterijumi bi po meni trebali biti najvažniji. Nažalost, u Srbiji su svi detektivi i opsednuti su idejom nepravde, da su im bitniji tokovi novca nego realni kvalitet usluge.
 
Anketa kao anketa...
Ne znam da li je bilo moguće odlučiti se samo za jedan od ponuđenih odgovora.
Ako jeste - to je bila greška u startu jer je, evo, prvi boldovani odgovor svakako obuhvaćen drugim boldovanim i stoga te dve brojke mogu da se saberu - bez greške u pogledu stava anketiranih, a posledično - i u izvođenju zaključaka od strane merodavnih.
Slično je i sa još nekim ponuđenim odgovorima, a jednostran, pojednostavljen pristup može biti jako varljiv i nekoristan...
 
Kontrolori izbacili putnika kojem je vozačica tramvaja odbila da naplati kartu

Autor: J.P., M.B 21.01.2014. - 12:11 Komentara (0)

Panta Lučić (71) iz Novog Sada juče je doživeo da ga kontrolori u tramvaju na liniji 9 izvređaju, izbace iz autobusa i potom napišu opomenu, samo zato što nije uspeo da kupi kartu zbog navodnog kvara na štampaču karata.


Iako je u tramvaj ušao s namerom da uredno plati kartu kod vozača, to mu nije pošlo za rukom jer je on, prema rečima vozačice, bio u kvaru.


- Čim sam ušao u tramvaj otišao sam kod vozača da kupim kartu. Kada mi je vozačica rekla da ne može da je izda, želeo sam da izađem, ali je ona insitirala da ostanem i rekla da će ako naiđe kontrola objasniti da je automat pokvaren - priča Panta Lučič



Kada je na Slaviji ušla kontrola i zatražila karte na pregled, Panta je pokušao da objasni situaciju ali je dobio odgovor "da ne izmišlja" i "da oni ne veruju u te njegove priče". Uzalud je vozačica tramvaja pokušavala da objasni kontrolorima da se uređaj za izdavanje Busplus kartica pokvario.



- Vozačica je rekla da sam platio kartu ali da nije mogla da mi je izda zbog kvara na štampaču, na šta su joj oni odbrusili da vozi i gleda svoja posla - kaže ovaj penzioner.



Prema njegovim rečima kontrolori su bili drski i neprijatni i na kraju ga izgurali napolje na sledećoj stanici.



Na stanici su mu tražili da plati 1000 dinara, a pošto nije imao novac kod sebe izdata mu je opomena.
http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest ... 2516.phtml
 
direktor":2d8n56hm je napisao(la):
Kontrolori izbacili putnika kojem je vozačica tramvaja odbila da naplati kartu

Autor: J.P., M.B 21.01.2014. - 12:11 Komentara (0)

Panta Lučić (71) iz Novog Sada juče je doživeo da ga kontrolori u tramvaju na liniji 9 izvređaju, izbace iz autobusa i potom napišu opomenu, samo zato što nije uspeo da kupi kartu...

U tramvaju izbace iz autobusa !?
Kulturo 'eve me' ...
:?::cry::smile:


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Back to the history
Displej na zelenom vencu SAKS info displej:
005.jpg

Bord jedinica u kabini vozača:
003.jpg

003.jpg

Izvor: bilten GSP iz '89. g.
Iz biltena GSP (1990. g.):
img1374-19901.jpg
 
Ja sam uglavnom nailazio na korektne kontrolore. Evo ovaj malo pre nije baš bio skroz fin ali ništa specijalno.
Ja se obradujem kad ih vidim jer mi isprazne bus i onda imam gde da sednem.
 
Gorstak89":j2ecjy48 je napisao(la):
Ja sam uglavnom nailazio na korektne kontrolore. Evo ovaj malo pre nije baš bio skroz fin ali ništa specijalno.
Ja se obradujem kad ih vidim jer mi isprazne bus i onda imam gde da sednem.

Ja baš retko. Žene su pogotovo kritične.
 
Ovo je moj prvi post na forumu, dugo vas pratim, ovo je jeden od boljih foruma, evo skupio snage da i ja nešto napišem.
Ja sam došao da živim u Beogradu pre 5-6 godina, pre toga smucao sam se po Balkanu i u nekoliko evropskih drzava (takav mi je bio posao). Naravno na početku uredno sam plaćao prevoz, čak sam i platio kaznu što je bilo nepravedno, tada su se koristili one papirnate karte, moja je bila malo izlizana, verovatno od znoja, kontrolor je mislio da kucam već poništenu kaznu. Nisam hteo da se svađam pa sam platio na licu mesta! Kako je vreme prolazilo postao sam svestan da sam ja u manjini i da se u Beogradu javni prevoz ne plaća. Ispada da ko plaća taj je bu****! Bilo mi je krivo zbog toga pa sam i ja prestao da plaćam. Onda me uhvati kontrola, i po drugi put, neka devojka, bila je fina, a ja sam nastupio bahato i drsko pa sam se "provukao" bez kazne. Mada osećao sam se baš jadno, moje imovinsko stanje mi dozvoljava da kupim mesečnu povlasticu, ali u pitanju je to što me prave budalom. Prevoz treba da se plaća, plaća se svuda (osim taj eksperiment u Estoniji), ali što bih ga ja plaćao a drugi ne...
Moja solomonska odluka je da na kracim putovanjima (do 5 stanica) ne platim, ali preko toga kucam.
Ali
 
I ja se osecam kao bu**** sto mi roditelji placaju kartu jer mi 1 od 20 kontrolora trazi kartu. Ne znam da li bas izgledam mlado, niti sam nizak, nisam krupno gradjen i ne prikazujem se kao da bih prebio nekoga ako me pogleda. Ne vidim razlog da mi ne traze kartu, ja jos namerno cekam da mi pridju i ljubazno me pitaju za kartu, ali jok. Jos ova situacija kad ih je ostalo toliko malo me jos vise navodi da ni za februar ne uplatim kartu. Za januar nisam prvenstveno jer do 20. nisam ni izlazio u grad, a da platim 1120 dinara za 10 dana mi ne pada na pamet. Oni sami svojim potezima salju takvu poruku, pogodnosti nema (npr. popusti za svako 5 uplacivanje, popust za 10 kucanja, jedna besplatna voznja), mali broj kontrolora, svaljivanje krivice na druge, previsoke cene za odredjene grupe, mala raznovrsnost karata, i tako u nedogled.
 
To je vrlo kontroverzno pitanje, i uvek povuče za sobom velike diskusije i dileme, jer prevoz svakako mora da se plaća, ali je preskup, i potpuno neusklađen, jer se najvećim delom finansira od poreza, a uprkos tome se karte naplaćuju po ekonomskoj ceni, pa i većoj od ekonomske, dok novac od ogromnih subvencija odlazi ko zna gde. S druge strane, stvar je još strašnija kad su u pitanju linije u daljim zonama (prigradski prevoz) koje su trenutno skuplje i od međugradskih linija, a ne zaboravite činjenicu da se međugradske linije finansiraju 100% od karata, dok se prigradske finansiraju najvećim delom preko poreza, dok je karta samo participacija. Dakle, koristi se maksimalno neinformisanost građana, i oni koji jednostavno nisu u mogućnosti da plaćaju toliko bezobrazno visoke cene, imaju, na žalost, samo jedan način da se bore, a to je najgori način, šverc.
 
marrecar":2n45bu9m je napisao(la):
Ne vidim razlog da mi ne traze kartu, ja jos namerno cekam da mi pridju i ljubazno me pitaju za kartu, ali jok. Jos ova situacija kad ih je ostalo toliko malo me jos vise navodi da ni za februar ne uplatim kartu.
Ovakvih komentara sam čuo na stotine, ali stvarno mi je teško da ih ukapiram.
Prva stvar, da li si ti sebi definisao zbog čega plaćaš kartu? Da li zbog toga što se plašiš posledica, kazni, sankcija, koje nastupaju ako ne platiš, ili je razlog taj što smatraš da je kartu potrebno plaćati?
Ako je ovo drugo u pitanju, zbog čega onda uopšte dovodiš u pitanje da li ćeš ubuduće plaćati kartu. Ako plaćaš jer smatraš da tako treba, da li zbog toga treba da dobiješ zahvalnicu od grada, ili da grad pohapsi sve one koji ne plaćaju, pa da ti budeš zadovoljan?
Ako je ipak ovo prvo u pitanju, onda nemoj plaćati, znači, ne postoji način da ti neko naplati kaznu ako mu ti lično to ne dozvoliš i nemaš razlog za strah.
 
Ne znam ni sam zasto placam kartu. Mozda je neka vrsta straha, jer ne zelim da budem izbacen i da kasnim bilo gde.

EUKALIPTUS":igrnv1yo je napisao(la):
Ako je ovo drugo u pitanju, zbog čega onda uopšte dovodiš u pitanje da li ćeš ubuduće plaćati kartu. Ako plaćaš jer smatraš da tako treba, da li zbog toga treba da dobiješ zahvalnicu od grada, ili da grad pohapsi sve one koji ne plaćaju, pa da ti budeš zadovoljan?
Ne znam odakle si ovo izvukao? Prilicno je nebulozno. U opisu rada kontrolora stoji da mora da pregleda karte putnicima. Ja sam ocigledno putnik, a oni mi retko gledaju karte osim kada naidje neko ozbiljan ili kada im guram svoju kartu u ruke. Kada ne gledaju, to je jasna poruka da ih je bas briga da li ja placam prevoz (tacnije moji roditelji) ili ne. Ako se tako ophode prema meni, zasto bih onda placao?
Nije ovo vise stvar morala, moranja i "gradjanske duznosti". Ako se dozvoli iskoriscavanje (svercovanje) ovakvim potezima, naravno da ce se to desavati uvek dok se ne uvede red, sto podrazumeva ostra kontrola i izbacivanje/kaznjavanje bez obzira na situaciju.
 
Vrh