Ajmo malo da vratimo film:
Objava iz 28.01.2013. (pre više od godinu dana) a propos dnevnih karata i promene tarifne politike:
...Iako je više puta obećavano, Beograd još uvek nije dobio dnevne i nedeljne karte za gradski prevoz. Poslednji put se o uvođenju novih vrsta karata govorilo početkom septembra 2012, kada je ukinuto validiranje karata za mesečne pretplatnike. Tada je, naime, rečeno da su analize pokazale da se nepersonalizovane karate uglavnom koriste u intervalima jedan, dva ili sedam dana, te je stoga ideja bila da se do kraja prošle godine uvedu dnevne, dvodnevne i sedmodnevne. Govorilo se tada i da će posebna studija pokazati da li ima mogućnosti za uvođenje karata za dvosatno ili trosatno korišćenje javnog prevoza.
Ipak, do danas nisu uvedene nove vrste karata za gradski prevoz, a kada će tačno do toga doći - nije poznato. U Direkciji za javni prevoz Danasu je rečeno da će to biti „u narednom periodu“.
- Novi sistem naplate svakako podržava širok asortiman karata i uvođenje novih vrsta karata, što je i planirano da se sprovede u narednom periodu. Povodom toga je početkom godine raspisan konkurs za izradu studije kojom će biti obuhvaćena analiza tarifnog sistema na celokupnoj teritoriji grada i sistema karata. Ovom studijom će se istraživati kretanje putnika i njihovi prevozni zahtevi, pa u vezi sa tim dati predlozi poboljšanja mreže linija javnog prevoza. Takođe, očekuje se da studija na osnovu ovih istraživanja predloži i izmene u asortimanu karata, odnosno koje je nove vrste karata potrebno uvesti kako bi se na najbolji način optimizovali troškovi prevoza putnika - navode za Danas u Direkciji za javni prevoz.
http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/jos_uvek_bez_dnevnih_karata.39.html?news_id=254959
Epilog priče je da ništa nije bilo od tog konkursa, i da od tada, pa do sada smo se samo vratili na skoro pa mrtvu tačku. Zapravo, od tada smo dobili vremensku kartu od 75 min tj. opciju vremenske karte na validatorima.
Odluka za vremenskom kartom je čini se motivisana više populizmom nego stvarnim razumevanjem potrebe za promenom tarifnog sistema: da se uradi minimum koji zapravo ništa ne menja, nego kozmetički maskira.
Nephodna je korenita promena tarifnog sistema, što podrazumeva veliko istezanje mišića u pogledu procene prihoda i rizika, ogromnu volju, prihvatanje odgovornosti, i naravno, političku podršku.
Objava iz 28.01.2013. (pre više od godinu dana) a propos dnevnih karata i promene tarifne politike:
...Iako je više puta obećavano, Beograd još uvek nije dobio dnevne i nedeljne karte za gradski prevoz. Poslednji put se o uvođenju novih vrsta karata govorilo početkom septembra 2012, kada je ukinuto validiranje karata za mesečne pretplatnike. Tada je, naime, rečeno da su analize pokazale da se nepersonalizovane karate uglavnom koriste u intervalima jedan, dva ili sedam dana, te je stoga ideja bila da se do kraja prošle godine uvedu dnevne, dvodnevne i sedmodnevne. Govorilo se tada i da će posebna studija pokazati da li ima mogućnosti za uvođenje karata za dvosatno ili trosatno korišćenje javnog prevoza.
Ipak, do danas nisu uvedene nove vrste karata za gradski prevoz, a kada će tačno do toga doći - nije poznato. U Direkciji za javni prevoz Danasu je rečeno da će to biti „u narednom periodu“.
- Novi sistem naplate svakako podržava širok asortiman karata i uvođenje novih vrsta karata, što je i planirano da se sprovede u narednom periodu. Povodom toga je početkom godine raspisan konkurs za izradu studije kojom će biti obuhvaćena analiza tarifnog sistema na celokupnoj teritoriji grada i sistema karata. Ovom studijom će se istraživati kretanje putnika i njihovi prevozni zahtevi, pa u vezi sa tim dati predlozi poboljšanja mreže linija javnog prevoza. Takođe, očekuje se da studija na osnovu ovih istraživanja predloži i izmene u asortimanu karata, odnosno koje je nove vrste karata potrebno uvesti kako bi se na najbolji način optimizovali troškovi prevoza putnika - navode za Danas u Direkciji za javni prevoz.
http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/jos_uvek_bez_dnevnih_karata.39.html?news_id=254959
Epilog priče je da ništa nije bilo od tog konkursa, i da od tada, pa do sada smo se samo vratili na skoro pa mrtvu tačku. Zapravo, od tada smo dobili vremensku kartu od 75 min tj. opciju vremenske karte na validatorima.
Odluka za vremenskom kartom je čini se motivisana više populizmom nego stvarnim razumevanjem potrebe za promenom tarifnog sistema: da se uradi minimum koji zapravo ništa ne menja, nego kozmetički maskira.
Nephodna je korenita promena tarifnog sistema, što podrazumeva veliko istezanje mišića u pogledu procene prihoda i rizika, ogromnu volju, prihvatanje odgovornosti, i naravno, političku podršku.