Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ajmo malo da vratimo film:
Objava iz 28.01.2013. (pre više od godinu dana) a propos dnevnih karata i promene tarifne politike:

...Iako je više puta obećavano, Beograd još uvek nije dobio dnevne i nedeljne karte za gradski prevoz. Poslednji put se o uvođenju novih vrsta karata govorilo početkom septembra 2012, kada je ukinuto validiranje karata za mesečne pretplatnike. Tada je, naime, rečeno da su analize pokazale da se nepersonalizovane karate uglavnom koriste u intervalima jedan, dva ili sedam dana, te je stoga ideja bila da se do kraja prošle godine uvedu dnevne, dvodnevne i sedmodnevne. Govorilo se tada i da će posebna studija pokazati da li ima mogućnosti za uvođenje karata za dvosatno ili trosatno korišćenje javnog prevoza.

Ipak, do danas nisu uvedene nove vrste karata za gradski prevoz, a kada će tačno do toga doći - nije poznato. U Direkciji za javni prevoz Danasu je rečeno da će to biti „u narednom periodu“.

- Novi sistem naplate svakako podržava širok asortiman karata i uvođenje novih vrsta karata, što je i planirano da se sprovede u narednom periodu. Povodom toga je početkom godine raspisan konkurs za izradu studije kojom će biti obuhvaćena analiza tarifnog sistema na celokupnoj teritoriji grada i sistema karata. Ovom studijom će se istraživati kretanje putnika i njihovi prevozni zahtevi, pa u vezi sa tim dati predlozi poboljšanja mreže linija javnog prevoza. Takođe, očekuje se da studija na osnovu ovih istraživanja predloži i izmene u asortimanu karata, odnosno koje je nove vrste karata potrebno uvesti kako bi se na najbolji način optimizovali troškovi prevoza putnika - navode za Danas u Direkciji za javni prevoz.


http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/jos_uvek_bez_dnevnih_karata.39.html?news_id=254959

Epilog priče je da ništa nije bilo od tog konkursa, i da od tada, pa do sada smo se samo vratili na skoro pa mrtvu tačku. Zapravo, od tada smo dobili vremensku kartu od 75 min tj. opciju vremenske karte na validatorima.

Odluka za vremenskom kartom je čini se motivisana više populizmom nego stvarnim razumevanjem potrebe za promenom tarifnog sistema: da se uradi minimum koji zapravo ništa ne menja, nego kozmetički maskira.

Nephodna je korenita promena tarifnog sistema, što podrazumeva veliko istezanje mišića u pogledu procene prihoda i rizika, ogromnu volju, prihvatanje odgovornosti, i naravno, političku podršku.
 
Немам ни снаге ни воље да извртим целу тему, само желим да укажем на, са обзиром на економску ситуацију и препоруке ММФ-а, шта нас чека у наредном периоду:

- Масовна отпуштања и резања плата у јавном сектору. При томе, као нуспојава ће се са места где је 10 шефова и 10 радника да се сведе на 9 шефова и 6 радника (онај један смењен шеф је неподобан).
- Једна од препорука ММФ је укидање субвенција. У преводу, карта за једну вожњу ће бити 100 динара, маркица за повлашћене 2.500, за запослене 4.500, нови системи контроле (ради којих ће специјално бити измењени закони) где ће стварно бити велика наплата казни.
- Кампања преко медија, по којој су они који се шверцују највеће зло после Хитлера и Ђиласа, праћено медијском цензуром.
- И поред свега тога, неће се нештомного улагати и обнављати, јер велики део средстава одлази на отплату кредита.
 
Zna li se pouzdano koliko košta GSP? Plate, amortizacija, održavanje i gorivo? Takve podatke nisam našao ni za jedno preduzeće. A npr svako privredno društvo mora da objavi na kraju godine kako je poslovalo na APR-u.
 
Glavna recenica coveka iz Apeksa je da je opala prodaja kad je poskupeo prevoz ;)
To treba da govori dovoljno...

Pojedinacne karte spustiti na 40-50 dinara, mesecne na 2000 (1000 za studente), otpustiti visak radnika, zaustaviti kradju i javasluk, poostriti kontrolu (da je grad vrsi uz komunalnu policiju) i ubedjen sam da se subvencije mogu zadrzati na ovom nivou ako ne i da bi se smanjile...
 
i mesecne za penzionere. Ne velika cena, na primer 200-300 dinara, ali ne besplatan prevoz
 
400 dinara je i sada niska cena, za neke penzionere. Zato bi svaki penzioner trebalo, kada produzava karticu ili je vadi prvi put, da donese neki dokument o visini svoje penzije. Pa npr. ako je ispod 25.000, besplatan prevoz, 25-35.000 400 dinara, 35+ 800 dinara itd... Jer nije realno da neki penzioner, kome veliki deo penzije ode na racune i hranu, placa istu cenu karte kao onaj kome kada plati sve racune, ostane vise novca nego sto je ovaj primio.
 
teško je to organizovati. Ne mora da je 400 dinara, ali neka prihvatljiva cena za penzionere može da se uvede.
 
Видим да се погрешно дефинише појам месечне електронске пензионерске карте.
Месечна електронска карта за пензионере кошта 1.100,00 динара, а 400,00 динара кошта годишња електронска карта за лица која су старији од 65 година и која су са пребивалиштем у Београду (територија Београда).
 
Aj da još malko preciziramo:

Oko 37 do 40k penzionera ispod 65 god. mesečno redovno kupuje dopune (1.120 din).

Penzioneri tj, lica preko 65 godina plaćaju 407 din godišnje, i takvih ima oko 220k.
 
Ja sam mislio na 400 ili manje mesecno. Mislim da nije to neki trosak za istanjene penzije, ali ipak, oni koriste prevoz a i najrevnosnije su platise
 
Jos jedna glupost na BusPlus sajtu, to jest da izracunas cenu kostanja svoje mesecne, izabravsi zeljenu liniju, kategoriju putnika od 1-17, te vidis cenu.
Kako god okrenes, izabrao bilo koju od 100 linija, ili 17 kategorija bilo koje kombinacije, cena je uvek 1120din, osim za zaposlene gde je 3275 din.
Cemu tolika komplikacija, pametovanje, zar nije bilo lakse napisati:
Cena za zaposlene 3275din
Za sve ostale kategorije 1120din.

Ako se mislilo na svih 17 kategorija putnika, trebalo bi da nose i razlicite cene, ujedno ako ubacuju i zeljenu liniju, trebalo bi i to da ima svoju cenu.
Po meni, jedna od vecih gluposti.

Ma zasto 400din, sta fali 10e mesecno, to su sve titovi penzioneri sa 40-50k penzijama :)
Ako nezaposleni moze da plati toliko, moze i penzioner koji ima primanja, a barem 3 puta vise koristi prevoz :)
 
MAN":3fd1sn14 je napisao(la):
Jos jedna glupost na BusPlus sajtu, to jest da izracunas cenu kostanja svoje mesecne, izabravsi zeljenu liniju, kategoriju putnika od 1-17, te vidis cenu.
Kako god okrenes, izabrao bilo koju od 100 linija, ili 17 kategorija bilo koje kombinacije, cena je uvek 1120din, osim za zaposlene gde je 3275 din.
Cemu tolika komplikacija, pametovanje, zar nije bilo lakse napisati:
Cena za zaposlene 3275din
Za sve ostale kategorije 1120din.


Ako se mislilo na svih 17 kategorija putnika, trebalo bi da nose i razlicite cene, ujedno ako ubacuju i zeljenu liniju, trebalo bi i to da ima svoju cenu.
Po meni, jedna od vecih gluposti.

Ma zasto 400din, sta fali 10e mesecno, to su sve titovi penzioneri sa 40-50k penzijama :)
Ako nezaposleni moze da plati toliko, moze i penzioner koji ima primanja, a barem 3 puta vise koristi prevoz :)

Na sajtu redovno stoji cenovnik dopuna: https://www.busplus.rs/page-karte-cenovnik-personalizovane.php

Kalkulator dopuna na koji misliš namenjen je prevashodno putnicima u ITS2 (prigradu), koji se voze ili samo u prigradu ili i u gradskom i prigradskom saobraćaju (ITS1 i ITS2) tj. npr. žive u Mladenovcu, a rade u užem BG-u.
ITS2 ima 3 zone po tarifama za mesečne dopune, a najlakše je odabirom linije, i prve i poslednje stanice izračunati koja dopuna putniku treba.

Kada je tarifni sistem već takav kakav je, treba razmrsiti klupko da putnik dobije tačnu informaciju.

Ako biraš samo ITS1, ne moraš ni da selektuješ liniju :), već samo kategoriju, i izaći će opis i cena dopune.

Opet, da mi se ne zameri, ali bih da predupredim hejt isticanjem korisnosti koje putnik u gradskom isprva ne vidi (vidi prigrađanin), al će odmah da pljucne :)
 
Гага":q0af1652 je napisao(la):
Видим да се погрешно дефинише појам месечне електронске пензионерске карте.
Месечна електронска карта за пензионере кошта 1.100,00 динара, а 400,00 динара кошта годишња електронска карта за лица која су старији од 65 година и која су са пребивалиштем у Београду (територија Београда).
Tacno, a i to me opet buni. Zasto osobe mladje od 65 godina, koji su takodje penzioneri, placaju 1120 dinara? Zbog cega su osobe starije od 65 godina posebni?
 
Па зато што су старији од 65 година :D

Зато што се те године (65) сматрају као неки "прелазак" у треће доба живота ! Ето и кад се напини 65 година и ко треба да продужи возачку дозволу, тражи се лекарски преглед, а до 65-те не (сем ко има већ нека ограничења).
То је то.

Живи били нама пензионери и старији од 65. :)
 
Pa i moj cale ima 67god, i ceo zivot je kupovao hleb u prodavnici, i kad je napunio 65, ne daju mu dzabe hleb, i sve sto treba da uzme u radnji, mora da plati.
Nije fer, trebali su da stave da imas 400din godisnju kartu, i sa njom da uzimas sta ti treba i koliko ti treba iz radnje!
Ja sam za to. :)
 
И моја мајка има 85 година и исто као твој отац мора да плати хлеб, млеко, јогурт и остало у продавници и да плати 407,- динара годишњу повлашћену карту за градски превоз.

За све старије од 65 година живота је ова повлашћена карта, одуживање града и државе према њиховом раду и доприносу који су дали према овом граду, а и овој држави, својим радом и залагањем, и твој отац и моја мајка и сви родитељи и бабе и деде овог града који су старији од 65 година, од свих чланова овог форума.
 
Nemam cvrst stav po pitanju 100% subvencije prevoza za sugradjane starije od 65 godina.
Sa jedne strane se slazem sa Gagom po pitanju toga da su te generacije i stvorile sve sto danas koristimo pa im na ovaj nacin drustvo vraca dug, mada bi toj populaciji sigurno vise znacilo da se na primer za rutinsku operaciju katarakte ne zakazuje za 3 godine unapred.
Sa druge strane, penzije su (jos uvek) najsigurnije primanje u Srbiji. Mnogi radnici rade za mnogo manje plate nego sto je prosecna penzija.
U mom konkretnom primeru, moji roditelji od 73 i 70 godina iako imaju ovu privilegiju smatraju da ona nije ispravna, jer kao nekadasnji radnici u zdravstvu sa SSS (IV), imaju penzije oko 35.000 i realno za nase uslove ne spadaju u kategoriju koja nema od cega da plati 'mesecnu'.
Sad ako pogledamo da posebno u Beogradu ima veliki broj penzionera koji su radili u nekada jakim firmama ili drzavnim institucijama, sa penzijama daleko vecim od ovih, a sa druge strane recimo nezaposlenu trudnicu, porodilju, majku male bebe (koja nije u mogucnosti da se 'snalazi'), dolazimo do zakljucka da ovakav sistem subvencije i nije bas najmudriji i najpravicniji.
Tesko je tu izvagati, bez jasne socijalne karte svakog pojedinca, jer samo tako ce najvecu pomoc i najvece subvencije dobiti najugrozeniji. No, to je posao drzavnih sluzbi - poreskog.
Do tada ova subvencija uvedena kao populisticka mera ostace na snazi, ne zbog zelje da se pomogne najstarijim sugradjanima, vec zato sto onaj politicki cinilac koji je ukine gubi na gradskom nivou dobar procenat glasova starijih sugradjana. Zato je na kraju krajeva i uvedena :)

Izvinjavam se na poduzem postu


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Не бих волео да постанемо такво друштво које би неке проблеме решавало тако што би одузело стечена права људима старијим од 65 година.
 
Opet poredjenje hleba i javnog prevoza... Dokle vise?!

Sto se tice subvencija, mi u ovoj raspaloj drzavi mozemo na 100 mesta da nadjemo neke nedoslednosti, ali nije u tome poenta... Poenta je da razliciti subjekti subvencionisu razlicite stvari pa tako neke subvencije ne mozemo da poredimo (primer javni prevoz i operacija katarakte)... Mislim mozemo ali uci cemo u zacarani krug pljuvanja sistema i necemo nista korisno reci...
 
Šta će biti sa Bus plusom: Grad zakazao u 15 sati konferenciju, u Apeksu znaju samo za sastanak u 15.30
M.T. | 06. 02. 2014. - 13:47h | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/440596 ... nak-u-1530

Goran Vesić i Aleksandar Jovićić kao predstavnici Privremenog organa održaće danas u 15 sati konferenciju za medije na temu "Bus plus" a pola sata kasnije imaće sastanak sa zastupnicima firme "Apeks solušn tehnolodži" Veljkom Vlahovićem i Savom Terzićem. U "Bus plusu" iznenađeni su zakazanom konferencijom jer je prekjučerašnji dogovor da o Bus plusu obe strane neće pričati u javnosti dok se o unapređenju ovog sistema ne dogovore međusobno.

Sekretar Privremenog organa Vesić i član Radne grupe ovog organa Jovičić obratiće se medijima na platou ispred Skupštine grada, a zanimljivo da predstavnike "Apeksa" nisu upoznali o tome.

- Mi znamo samo za sastanak u 15.30 sati i dogovor da ništa ne pričamo dok ne postignemo sporazum o "Bus plusu" - priča začuđeno Veljko Vlahović, direktor "Apeksa".

Ostaje da se vidi šta će reći na konferenciji Vesić i Jovičić i da li će uopšte biti sastanka predstavnika Grada i "Apeksa" odnosno šta će biti sa "Bus plusom".
 
Iskreno očekujem da ''privremeno veće'' na konferenciji izjavi da se od današnjeg dana busplus ukida, kao i da planiraju da uvedu besplatan prevoz za sve građane.

Takođe očekujem da naglase da će svakom beograđaninu po ulasku u vozilo GSP biti obezbeđen lični maser koji će uz opuštajuću muziku masirati putnike, dok Garra rufa ribice vrše piling stopala.

Po izlasku iz vozila svako će dobiti i besplatan sendvič sa pršutom, i dodacima po želji.

Račun za sve to će se naravno ispostaviti velikom srpskom bratu i humanitarcu Šeiku Muhamedu bin Zajedu al Nahjan.

Živi bili pa videli.
 
Ko dade ovlascenja da donosi odlike koje nisu u tehnickom mandatu alo bre oi su tu jos mjesec dana a napravice problem na duze svojim brzopletim odlukama ,naravno o trosku svih nas
 
I ja mislim da ovo tz privremeno vece ne treba da donese tako vaznu odluku. Ko pobedi, neka raspravlja o tome, nadam se dobrom prosudjivanju
 
Vrh