Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Red mora da se uvede, ali svakako da nije red to da se karta koja je subvencionisana prodaje po ekonomskoj ceni i da gradski prevoz bude skuplji od međumesnog.
Karta Beovozom od Beograda do Pančeva košta 60 dinara (nije deo ITS-a i finansira se samo od tih karata), karta u BG-vozu do Novog Beograda košta 73 dinara (a to je samo participacija od oko 30% jer se ostatak finansira iz subvencija).
Karta od Beograda do Mladenovca u liniji 493 (linija ITS-a koja je subvencionisana) košta, kad se kuca busplus kartica 275 dinara, a za slučaj da kupi kod vozača, čak 370 dinara.
S druge strane, ukoliko koristiš međumesnu liniju Beograd-Aranđelovac preko Mladenovca (međumesne linije se finansiraju 100% od prodatih karata), kartu na relaciji Beograd-Mladenovac ćeš platiti 200 dinara.

Ima li tu reda?
 
Ljudi ne plaćaju karte zato što ne moraju, u to sam ubeđen. A drugi razlozi koji se navode u diskusijama je samo opravdanje i lažno moralisanje. Mi ne znamo prave brojke, koliko su pravi troškovi (plata vozača, gorivo, amortizacija itd...) i pravi prihodi, (kolika je masa prodatih karata, reklame i dr.).
ima valda ko zna da izračuna cenu karte, nije to tako komplikovano.

Nekako mu dodje previše filozofiranja - kolika je prava cena, šta je subvencionirano, a šta nije, i td. Uopšte me to ne zanima, neko mora da uspostavi sistem.
 
Па што се мене тиче овде једино наплата не шкрипи! Колико хоће узимају, толико и дају.
Шта дају може и да се види. А шта узимају и то без наплате карата и маркица је 150 милиона евра годишње!!!

Није у оправдањима путника...некоме другом требају оправдања!

Извлачење пара у приватне џепове је једини разлог свих негативности у овој причи. Цене, квалитета, приватне полиције за обрачун са путницима, јавашлук, шверц... све диктирано са врха пирамиде. Зато не очекујем никакав систем, бар не скоро!
 
nensav":370qcypq je napisao(la):
Nekako mu dodje previše filozofiranja - kolika je prava cena, šta je subvencionirano, a šta nije, i td. Uopšte me to ne zanima, neko mora da uspostavi sistem.

Stani. Sutra ti se ukaže potreba da odeš u Mladenovac. Da li ćeš sesti u međumesni autobus "Beograd-Aranđelovac" koji će da te vozi za 200 dinara, ili ćeš da sedneš u gradski autobus 493, koji će te voziti za 275 dinara + kartonska busplus kartica od 40 dinara, ili ako hoćeš da kupiš kod vozača, za 370 dinara???

Dakle, gradski prevoz je subvencionisan, međugradski nije? Koji treba da bude skuplji?
Hajde, odgovori mi, kojom ćeš ti linijom ići? Ja idem međugradskom. Ne nalazim nikakva opravdanja, kad god mogu, izbegavam upotrebu gradskog prevoza (čitaj: integrisanog tarifnog sistema) jer je preskup.

I, nije busplus uzrok skupog prevoza. U celom tom sistemu DIREKCIJA ZA JAVNI PREVOZ-APEX-PREVOZNICI, Apex svoj deo posla obavlja najbolje. Daleko od savršenog, ali u odnosu na grad i na prevoznike, najbolje.
 
Da, OK, nisam hteo da polemišem sa tobom, potpuno si u pravu, druga je bila poenta mog posta - da ljudi ako ne moraju neće da plate kartu ma koliko ona jeftina bila. Naravno svi koriste jeftinije varijante a dzaba je najeftinije. Hvata me muka kada pomislim u kakvom to haosu živimo. A poznata je stvar da subvencije distorzuju tržište, njih treba promišljeno i stručno uvoditi. A u sistemu neko ne radi dobro svoj posao.
 
Cena karte nije ekonomska, vec je daleko od ekonomske, to jest ispod nje.
1200 vozila potrosi po 200e goriva dnevno, to je oko 5 miliona eur mesecno samo na gorivo, i vise, ali vikendom je manje vozila, neka su u kvaru i slicno.
6300 zaposlenih sa prosecnom bruto zaradom od 500e je jos 3 miliona, i 5 za gorivo, dodjemo do 8 miliona eur samo gorivo i plate.
Gde su tramvaji, trolejbusi, potrosni materijal, kredit za samo nove solarise koji je 1mil eura mesecno, na ovih 8 to je 9, plus placanje privatnika...tu treba dodati registracije, osiguranja, struju, poreze, odrzavanje objekata, infrastrukture...

Bez 10-11 miliona to ne moze da funkcionise normalno.

Broj prodati markica od 250.000 gde je 125k za zaposlene po 30e oko 3.6mil i ostalo povlascene po 10e je 1.2mil
Ukupno oko 5 Miliona eur od markica, i jos oko milion ipo od pojedinacnih se zaradi.

Sve ukupno prosta gruba racunica, ukupna zarada 6 - 6.5 Miliona eur, a potrebno 10-11 Miliona za funkcionisanje prevoza.

Ekonomska cena bi bila mesecna 5k a sve ostale 2k uz pojedinacnu kartu od 100din, sa duplo manjim brojem sverca.

Sad, sto je to skupo, to je druga stvar, takav nam je standard, ali je glupo govoriti da se tu u javnom prevozu, zaradjuje vise nego sto se potrosi.
 
Pa to je i poenta subvencija... Javni prevoz ne moze biti trzisno regulisan jer je to neizdrzivo i ljudi koji zive u dvomilionskom gradu nemaju alternativu...

Javni prevoz mora biti subvencionisan ako moze i jos vise, plus regulisati tih 2000 radnika viska, Apeks, javasluk, rasipanje...
 
2000 radnika viska ,apeks , kradju ,goriva ,djelova , para ,alata , svog mogucek sitinog invntara potrepstina ,itako mozemo do sutra
 
MALI: Grad Beograd ponudio da otkupi "Bus plus"
Sreda, 29. 01. 2014.|12:01 | Izvor: Beta
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... i-Bus-plus

Grad Beograd ponudio je da otkupi većinski udeo u sevisu za prodaju i kontrolu karata za javni gradski prevoz "Bus plus" da bi rešio problem s tim sistemom, izjavio je danas predsednik Privremenog veća Beograda Siniša Mali.

On je na konferenciji za novinar u Skupštini Beograda rekao da još nije dobijen odgovor od "Bus plusa" (koji je u vlasništvu kompanije "Apex Solutions Technology").

- Grad nema nikave prihode od "Bus plusa", povećavaju se subvencije za javni gradski prevoz, to je neodrživo i namera je da se omogući da taj sistem profunkcioniše - rekao je Mali i dodao da nije ponuđena konkretna cena za kupovinu "Bus plus"-a jer se čeka odgovor.

On je izrazio očekivanje da će se situacija s "Bus plusom" brzo rešiti i da će Grad morati da potraži drugo rešenja, ako do toga ne dođe.
 
Stim sto mali kao privremeni organ nemoze da daje ponude
 
I da pitam odakle pare kad je grad pred bankrotom po malom naravno i u dugovima smo do guse opet po njemu?
 
Što se mene tiče, neka ga Grad i kupi - ali za 1 evro, ne više.
 
Shvatite da je to privreda. Kakav 1 evro.. :D Nije to USS... Ja bih i dalje mogao da vidim ugovor sa njima. I sve što je tu oko tog posla, ovako džabe prosipamo reči.
 
Blic pise da je i sam Apex u dugovima i da kontrolori planiraju protest jer nije bilo isplata jos od novembra. Ako je istina, onda ova privremena vlast nije normalna da kupi Apex.
 
Ja bih iskreno voleo da kupe busplus, čisto da vidim čiju će lopovsku mater psovati tada u autobusu odbijaći da čekiraju kartu.
 
Bivis":3quz97an je napisao(la):
Ja bih iskreno voleo da kupe busplus, čisto da vidim čiju će lopovsku mater psovati tada u autobusu odbijaći da čekiraju kartu.

Ooooh yes !!! :D

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ja bih najvise voleo da je to od pocetka uradjeno kako treba a ne na ovakav nacin. Na kraju ce biti ulozili su jedan dinar i posle to prodali gradu za sto dinara, i devedesetdevet dinara stavili u dzep. Mene i dalje nervira sto nema karta za jedan dan, dva, tri i sedam sto bih turistima olakaslo zivot a i onim ljudima koji se slabije voze ima tu mnogo mogucnosti. Jedino sto su uveli je karta za vise ljudi i vremenska koja je skuplja od obicne i sa njom ajde moze da se preseda sto je za malu pohvali. Ovako ceo sistem bojkotuju ljudi i ti koji platis kartu ispadnes majmun u onosu na onog sto se svercuje.
 
Sve što nervira u javnom prevozu je nešto za šta treba da postoji dugoročna strategija planiranja i rešavanja. A ko je strateg u tom smislu? Struka ili politika?
BusPlus sistem (ili bilo koji XY sistem tog tipa) treba posmatrati u kontekstu šire slike, pa i te (ne)postojeće strategije za optimizacijom javnog prevoza u BG-u. Zato bih tu uvek istakla deo priče koji se vezuje za sistem za upravljanje vozilima u realnom vremenu koji pravi egzaktni skrining stanja na terenu (broj vozila na ulicama, broj polazaka, redovnost, odstupanja...).


Izvinjavam se vama a i samoj sebi što iz lurkera posmatrača prelazim u postera, ali moram :)
 
Dobro nam dpšla :D Fale neki stručni ljudi predani poslu kao i na drugim mestima gde imamo državne firme. Ali se niko ne buni pa eto, idemo dalje ovako. U mojim očima isto nam se hvata da li će neka firma da radi to ili će neki partijski lik da sedi i da ne radi ništa. Možda je ipak bolje da to vodi neko ko ima lični interes. Ma, kad je naplata u pitanju, Beograd ima mnogo problema. Jedan od njih je i ogroman broj socijalnih slučajeva. Podosta nizak standard itd.
 
Hvala na dobrodošlici ;)


Ma nama se ne hvata ništa :)
Mi nismo bitni u celoj priči. Kad kažem Mi, mislim na građane Beograda koji žive i dišu ovaj učmali vazduh. Večito smo na vetrometini nečijih interesa, koji nas samo šibaju ko ovaj orkan od Košave.

Ja večito drvim o toj Široj Slici, ne samo kad se radi o javnom prevozu, a tu tek, jer je oooodličan primer kratkovide srpske tranzicije.
Jer Mile bi lajkovačkom prugom sa još jednim drugom da stigne u Njujork. E pa teško ;)
 
SAVA TERZIĆ: Loš tarifni model glavni krivac za pad prodaje karata u prevozu!
Od ukupnog broja izdatih karata u sistemu, 36% su besplatne karte. Ako na to dodate 37% povlašćenih kategorija i 27% ljudi koji plaćaju punu cenu karte, dobijate statistiku koja je neodrživa. Smatramo da postoji neujednačenost kada su u pitanju povlašćene kategorije i nijedna tehnologija ne može nadomesti tako loš tarifni model.
BEOGRAD - Predstavnik kompanije Apeks Solušn Tehnolodži Sava Terić gostujući u emisiji Beograde, dobro jutro” na RTV Studio B potvrdio je konstataciju da je sistem neodrživ, ali i koji su glavni razlozi za pad prihoda od prodaje karata.

- Potvrdio bih konstataciju gospodina Siniše Malog da je sistem neodrživ, ali bih objasnio detalje zašto je to tako. Ako govorimo o prihodima, naše mišljenje je da je glavni razlog za male prihode tarifni model koji trenutno postoji u gradu Beogradu. Mislimo da je on zreo za kompletnu promenu – objasnio je Terzić i dodao.

- Kao ilustraciju tome možemo uzeti jednostavnu statistiku: od ukupnog broja izdatih karata u sistemu, 36% su besplatne karte. Ako na to dodate 37% povlašćenih kategorija i 27% ljudi koji plaćaju punu cenu karte, dobijate statistiku koja je neodrživa. Takođe imate puno anomalija u sistemu: recimo, zaposleni koji plaćaju više od 3.000 dinara na mesečnom nivou i penzionere koji na godišnjem nivou daju 400 dinara. Smatramo da postoji neujednačenost kada su u pitanju povlašćene kategorije i nijedna tehnologija ne može nadomesti tako loš tarifni model.

Na pitanje koliko umanjen broj kontrolora utiče na činjenicu smanjenih prihoda, Terzić odgovara da je s jedne strane potpuno tačno da će smanjenjem broja kontrolora pasti i prihod. S druge strane on ističe da kompanija Apeks nije zagovornik teorije da sa jako velikim brojem kontrolora treba da se kontrolišu karte u pervozu, navodeći da statistika jasno govori da prihodi mogu biti uvećani i sa manjim brojem kontrolora.

- 2012. godine, porast prihoda je 14% u odnosu na 2011. godinu, kada je naplatu karata vršio GSP, što su egzaktne cifre. Od oktobra 2012. kada je došlo do povećanja cena karata u javnom prevozu, prihod grada kreće da opada, ali je u 2013. i dalje veći nego kada je isti posao radio GSP – objašnjava Terzić.

O brojnim spekulacijama u javnosti kako putnike pljačka privatna firma, pitanjima gde se sliva novac od naplate karata i kako se dalje raspoređuje, Terzić daje detaljno objašnjenje.

- Velika je zamena taza u javnosti kako funkcioniše tok novca. Jer, kada građanin kupi kartu na kiosku, 100% novca dođe u Apex i 100% ode u gradsku kasu. Kompaniji Apex tek na kraju meseca, po ispostavljenoj fakturi Grad isplaćuje 8,53%. U taj procenat ulazi i provizija kioska (2,5%), 3,2% ode na plate 380 zaposlenih u Apexu. Takođe, 1,5% ode na otplatu opreme jer da napomenem, Grad Beograd nije uložio nijedan dinar u ovu investiciju. Tu je i 1% zavisnih troškova, što na kraju znači da radimo za 0,33% od onog dela koji se naplati od prevoza.

Na pitanje voditeljke da li je tačno da je Grad spreman da otkupi 45% domaćeg vlasništva kompanije i 6% turskog partnera, predstavnik kompanije Apex potvrđuje da postoji takva ponuda od strane Privremenog veća, koje smatra da će tom kupovinom biti stvoreni uslovi za povećanje prihoda.

- Ipak, želim da naglasim da smo spermni da pričamo o bilo kom modelu koji će pomoći da dođemo do boljeg korišćenja sistema, i koji će smanijiti izdatke Grada. Međutim, nisam siguran da će kupovinom samo jednog dela preduzeća taj efekat biti postignut. Osim toga, turski partner smatra da kada bi Grad samo jednim delom bio u toj kompaniji, to bi značilo sukob interesa. Imali bismo situaciju u kojoj neko plaća tu kompaniju i ujedno je i partner u samoj kompaniji.

Terzić je istakao da su pregovori sa Privremenim većem u toku, te da su u kompaniji Apex zadovoljni što je neko pokrenuo problematiku funkcionisanja javnog prevoza u Beogradu.

- Dali smo predloge za rešavanje pitanja kontrolora, jer nam je s jedne strane ugovorom dato pravo da kontrolišemo putnike, ali je zakonska regulativa takva da nas prilično uskraćuje. Zato smatramo da taj deo posla zaista treba izmestiti u Grad Beograd – zaključuje Terzić.
http://www.kurir-info.rs/sava-terzic-lo ... ak-1211273
 
I ovo je pat pozicija. Jako puno ljudi i dalje ne plaća karte. A vlasti neće terati te ljude zato što je to socijalna kategorija i pobunili bi se. i onda eto, polako propada još jedna državna firma. Scenario koji se ovde decenijama odvija izbova i iznova.

Što se tiče toga da nas vlasti jašu kako stignu ja ću reći i to da je narod ekstremno pasivan. A takav narod i jeste za šišanje. Pre neki dan sam prošao kroz podzemni prolaz u kome kulja para. Pola sata kasnije kada mi se ukazala prilika da pozovem toplane, kažu mi da im niko nije prijavio kvar. Dakle građani ne učestvuju. A od samog kukanja nema vajde. Dakle ili i sam radiš na sebi ili bar ne budi ciničan (ne odnosi se na bilo kog člana pojedinačno).
 
Slazem se sa onom konstatacijom da je neujednaceno to sto zaposleni placa kartu od 3000, a penzioner tek 400.
Ja bih kao besplatne kategorije stavio mladje od 18 godina, odnosno osnovce i srednjoskolce, prvenstveno jer nemaju svoj izvor prihoda. Zatim kategorizacija penzionera po primanjima. Odredjena visina penzije je besplatna kategorija, sve vise od toga placa se odredjena suma koja se povecava sa povecanjem visine penzije. Nezaposleni bi ostali povlascena kategorija, a zaposleni bi placali onu cenu karte u zavisnosti od prosecne mesecne zarade.
Zatim ono sto je vise puta pominjano, nedostatak/mala raznovrsnost karata-vremenske, dnevne, nedeljne itd.
 
Vrh