Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Па, то је несавршен систем, али је овај који важи у ГСП - да се бесплатан превоз омогућава људима због старости, иако баш они имају најсигурнија примања - глупљи.
 
laki72 wrote: Anarhija je zavladala i Srbi su je svojerucno prihvatili za omiljen model ponasanja....
O ooo Laki laki. . . :shock:

05.12.2013. - Srbija se, prema poslednjim podacima, zadužuje 97 evra u sekundi :shock: :shock: :shock:

Pa neka i u bus plusu - 72 dinara upišu na moj račun bar dnevno
pa kad država stane na noge i ja ču prvi da vratim i tih 72 din :lool: :laugh: :lool:
 
orion":2fv50ewx je napisao(la):
Не постоји разлика између жене која путује из Борче на НБГ за плату од 20 хиљада и оне која путује из сремског села у неки сремски град за плату од 15 000 у погледу социјалне угрожености. Једина је разлика што ће ову другу одмах на вратима дочекати возач и неће је пустити ако му не покаже карту. Приче о бициклу као алтернативи су неозбиљне.
Постоји огромна разлика.

Јавни превоз у Београду се субвенционише, тј. већ смо га платили кроз порез. У сремском селу тога нема и једини вид наплате је - карта. Дакле, жена из Борче је на основу пореза исфинансирала свој превоз. Жена из сремског села нема тај трошак приликом опорезивања, те није платила превоз и платиће га кроз карту.

Када на то додамо и да градски оператер, ГСП, има пркобројних 2000 радника са надпросечним платама, и да фактички од тих 15% прихода од карата, финансира се тај део трошкова, долазимо до врло лаког закључка да се са наплатом карата не утиче на побољшање превоза, како нас туцају у главу медијима већ годинама, него се директно плаћа рекет нерадницима.

Велика је разлика, пријатељу са Ориона :)
 
Пантограф":1gnqqd4x je napisao(la):
Па, то је несавршен систем, али је овај који важи у ГСП - да се бесплатан превоз омогућава људима због старости, иако баш они имају најсигурнија примања - глупљи.

Nije to samo izum GSP evo i u Indjiji opstina subvencionise penzionere http://www.indjija.net/VestiCyr.aspx?Id=19971
Subvencionise i studente i to delom od sredstava koje izdvajaju radnici koji placaju punu kartu a koji bi vrlo rado to izbegli samo da mogu, a ne izdvajaju samo za beneficirane kategorija vec verovatno i za neoptimalno poslovanje raznih javnih preduzeca u opstini.
Generalno nemam problem sa tim da stari ljudi dobiju neke povlastice, penzioni sistem je sam po sebi u osnovi nepravedan jer postoje penzioneri koji su kroz svoj radni vek duboko zaduzili drustvo da je nemoguce da povrate sredstva koja su ulozili a postoje i oni koji su parazitirali ceo zivot a medijskom histerijom svi se guraju u isti kos.
O parazitima u administraciji gsp mislim sve najgore, a i tu postoji razlika, manje mi smeta to sto se za platu ogrebe neka nepotrebna salterska sluzbenica od toga sto se namnozila gomila sefova po partijskim linijama cija je jedina odgovornost da prime platu (krivica te sluzbenice je sto gsp guta vise nego sto mu treba a ovih sefova je da je gsp rupa bez dna koja pri tome ni ne funkcionise).
 
Пантограф":1pdxiwtw je napisao(la):
Лаки,

Нормално је да млађи људи буду приврженији идејама анархизма, Чегеваризма, уопште екстремима сваке врсте. Негде са 30 година, међутим, човек се - ако не остане вечити дечак и вечити јебиветар - мења: веће животно искуство натера га да увиди милион бесмислица које су му биле онолико привлачне са 20 (између осталог, кроз неколико путовања човек схвати колико Србија са својим анахронизмом заостаје за некада смешним државама, попут Мађарске, па се прочита Чегеварино писаније о томе како човек - кога је убио - испушта душу, па ти некако буде и мило што је црногорски четник који је у Боливији предводио његово слање на онај свет из истог племена као и твој отац; онда дође и породица и почињеш да се у себи буниш против прича да Србија треба да буде као Венецуела, да је Северна Кореја "супер", а Јужна је одвратна јер служи Америци итд.). О тим трансформацијама се пише - вековима - и оне су сасвим природне.

Мислим да ти и ја, пре свега, памтимо време када је у Београду јавни превоз заиста био бесплатан (1993.), али ови рођени око 1990. не памте. А после периода дефакто бесплатног превоза, омогућеног великодушно од злочиначке власти брачног пара са Дедиња и њихове полудебилне деце, када је на улице у шпицу излазило 250 аутобуса, уследило је време у којем је градоначелник Небојша Човић (ово име већ звучи познато и млађима, а загрижени Партизановци међу њима вероватно мисле да је јако фин "чова") тукао штрајкаче у погону ГСП-а (буквално тукао људе, песницом у главу и сл. - наравно, уз помоћ вода специјалаца) не би ли завео ред.

Ти и ја, наравно, не бисмо хтели да се наша отужна ближа прошлост понови, па (рекао бих - оправдано) гајимо страхове према радикалним решењима; млађи, са друге стране, мисле да је време у којем живе најгоре од постанка света (и много греше). Ја бих им, из најбоље намере, попут тебе саветовао да своју енергију усмере ка напорима да се од Србије коначно направи уређена и савремена држава, са правилима понашања као у напредним земљама. Пишем "коначно", јер,Србија то није била бар од времена владавине Деспота Стефана Лазаревића (почетак 15. века). У том смислу су и креативност и енергија коју носе двадесете - итекако пожељне и рекао бих неопходне. Па и предлози другачије наплате превоза - зашто да не?

Још да су у питању само млађи људи. Све генерације се шверцују. Има и других ствари али џабе поредимо јер овде се заломило. Највише људи осећа на дневној основи лоповлук баш на примеру превоза. Много фрустрација се ту акумулирало а не у пекари. Па није за лоповлук са кифлама измишљена квази полиција, већ да батина старце за 72 динара као што СТФ рече.


Да је среће да су људи више бунтовни, да се не дају. Ми смо као народ пропустили прилику да се брутално решимо крпеља( 5 октобар ) да никоме на памет не падне опет да изазива бес. Али смо у много случајева каналисани, испразнили се и сада смо немоћни.
Ако је нешто добро код нас, бар било јер је у нестајању, то су понос и тај неки сирови панк. То неко опирање наметању силе. Ту је и основ проблема, народ се заинатио. то сад неће ићи нормалним током, сада треба имати визију за другачији модел. Када се понуди нека фер опција, или да бар људима делује као неко опште добро, сви ће се изненадити.

Не треба такође гајити илузије у неку принуду даљу, сваком следећом даље смо од решења. То што у Сремском селу забоду на вратима карту није за поређење. Када сремац не може више да издржи зулум, окрене се земљи, пече хлеб и не иде нигде од своје земље. У граду када не може да трпи зулум, трпи систем.
Сигурно је протест, шта би друго било. Када и сами кажете да ти исти људи оду и плаћају, поштују ред. Па да смо ми Срби толики идиоти и Беч би био кретенски град, зар не?

А овај сам пост цитирао највише због тога што ми који памтимо 90е, памтимо различито. Већина људи које познајем овај период сматра горим. Ја сам се сада боље снашао, већи број људи није и сматрају да је горе него тада. Превише их је остало без ичега, безнађе. Тада си се бар надао нечему. Чак је дискутабилно и да ли је нека општа култура сада на вишем или нижем нивоу. Али безнађе је веће, права мања као и могућности да се већина снађе.
 
Svercujem se zadnjih x meseci. Otkucah manje od 5 puta karte od 100 dindzi kada idoh poslom pa menjah cesto prevoze. Kontrola i kad se pojavi je smesna. Jer jednog puste a drugog ne.

Prevoz za penzionere se subvencionise jer su statisticki gledano glasaci u najvecem procentu. Dok kada bi recimo placali nezaposlenima slava vajda jer ce oni cesto izaci na izbore ali glasati za opoziciju misleci da ce ona da promeni nesto, a to ce da se desi u Limburgu mesecu.

Nego,kako opravdavate to sto onaj bus plus sistem preko SMS-a vam skine novce cak i kada "sistem nije u funkciji"?
 
vucko":2sfys52k je napisao(la):
Nego,kako opravdavate to sto onaj bus plus sistem preko SMS-a vam skine novce cak i kada "sistem nije u funkciji"?
Па Вучко човече нема те годинама :D на форуму !

Објасни о каквом се скидању новца ради ?
 
Feanor":3185qpmu je napisao(la):
Moralisto kada budes bio u prilici da biras izmedju dorucka i karte od 150 dinara pitacu te...
To je realnost a to sto vi gordi sa vasih planina ne vidite dno u ovom drustvu to je vas problem...

Da, ima bahatih klinaca i za naplatu sam za njih...

Ali karta od 73 dinara, 150 dinara, 300 dinara dnevno, 3200, 4500 mesecno je bezobrazluk!

Kako bre to ne shvatate... Preskupo je! Preskupo s obizorm na subvencije, visak od 2000 ljudi, uslove u kojima se voze ljudi, Bus plus, provizije, javasluk... Preskupo!

Ja nisam za tolerisanje svercera vec za svodjenje cene na prihvatljivu meru pa tek onda na insistiranje na placanju karata. A sa cenom za pola nizom siguran sam da se pokrivaju troskovi ukoliko se prevoz dovede u red. Mogu i da ukinu placanje karata ako subvencije ostanu na ovom nivou i opet sam siguran da bi sve bilo ok, samo kada bi se sasekli pravi lopovi, viskovi i lencuge...

Ali znam ja da tebe moralisto mrzi da ulazis u sitna crevca. Razlog sto ti pljujes svercere je cista gordost... Ja se inace ne svercujem... Uredno placam dnevne karte.

Subvencionises ti mnoge stvari, bas kao i ja, ali nekako je najlakse pljunuti po svercerima...

Slazem se nek umanje cene ovo je isuvise skupo odrase nas
 
Gago kad posaljes sms na broj 011/123# nedobijes odgovor sistem nije u funkciji skunu ti 2 din kredita iako nisi dobijo trazenu informaciju
 
Iz prevoza nestalo 700 kontrolora
Izvor: Blic

Beograd -- Putnicima u gradskom prevozu u Beogradu karte će pregledati samo 290 kontrolora firme "Apeks", jer grad neće produžiti ugovore njihovim kolegama iz GSP-a.
Beta, arhiva

Kako podseća Blic, Grad beograd je letos, preko Gradskog saobraćajnog preduzeža "Beograd" angažovao oko 700 kontrolora kako bi se povećala upotreba BUs Plus kartica, tako da je u jednom periodu u javnom prevozu bilo oko 1.000 uniformisanih kontrolora.

Međutim, većini kontrolora nagažovanih preko GSP-a istekao je ugovro o privremeno- povremenim poslovima 10. decembra, a manji broj njih prestao je da nradi 31. decembra 2013.

Pošto je u međuvremenu došlo do kadrovskih promena u Sekretarijatu za saobraćaj, Direkciji za javni prevoz, kao i u GSP-u, promenjena je i politika u vezi s kontrolom karata u javnom prevozu. Pošto budžetom Grada nije planirana isplata zarada kontrolorima zaposlenim preko GSP-a, kontrolu karata od sada vrši samo firma "Apeks", piše Blic.

Iz te kompanije pak za Blic kažu da novonastala situacije ne utiče na rad njihovih službenika u okviru Bus Plus sitema. "I dalje zapošljavamo 290 kontrolora i u tom smislu za sada nema izmena", rečeno je listu u "Apeksu".

Ostaje, međutim, nejasno kako će se obavljati kontrola karata sa dve trećine manje onih koji tu kontrolu vrše.
 
dsc05691.jpg

ANTI vandal valdator bgvoz molim vasu kartu
 
U Beogradu ima 360.000 penzionera. Od toga 60.000 ima penzije manje od 18.000din.
300.000 ima penzije 18k i vise. Od toga trenutno koristi prevoz 250.000 za dzabe.
Tu treba naplatiti 15e po penzioneru, koji imaju, ovih 60.ooo neka se vozi free.
To je skoro 4 miliona eura, i eto resenja vecitog manjka. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Po meni, karta za jednu voznju bi trebalo da je 50din (bilo trafika ili kod vozaca, cemu pravljenje razlike).
Vremenska karta 180min - 100 din Mnogo je lakse kada znas da imas vremena nego da se racunas kad sta kako.
Dnevna karta - 200 din
Nedeljna karta - 1000 din (7 dnevnih + popust na kolicinu = nedeljna)
Mesecna karta - 3000 din (4 nedelje(mesec) + popust = mesecna)
Liniska (za jednu liniju) - 1000 din (mesecna za jednu liniju, mnogi koriste uglvnom jednu liniju za posao ili slicno)

Naravno, tu treba staviti i da je jedna stanica besplatno, pa ko nema para, nek krene pola sata sat ranije, i malo peske, malo uz pomoc 5-6 autobusa i eto ga stize opet gde je krenuo za 0din. Ko hoce luksuz i voznju u komadu, bez presedanja neka plati :D :D :D

Plus, servis za proveru kad vozilo nailazi treba da je besplatan, da to bus plus ili nadlezni finansiraju od zarade od karata, jer kupovinom karte putnik je stekao pravo na prevoz, a samim tim i da zna kad mu prevoz nailazi.
 
Zašto razlika ???
Pa da bi se vozači slučajno ne bi mučili da prodaju karte :)
 
Eto, vrlo smislenog i razumnog predloga.
Povecanjem procenta naplate bi se omogucila kvalitetnija usluga, bolje odrzavanje vozila. Reorganizacija samog GSP-a bi donela dodatne ustede od dodatnih minimum 10%
Administracija mora znacajno da se smanji, ali zato ako se zeli kvalitetno odrzavanje to iziskuje jace smene, posebno nocne kada su fakticki vozila jedino slobodna.
Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ma meni nisu jasni vozaci koji nece da prodaju karte, jer im eto to ne odgovara. Razumem one koji nece da prodaju, jer im dodje neko ko nije mogao da kupi na trafici, pa nece zbog greske tamo nekog bus plusa da naplati duplo voznju, i uopsteno je bezobrazno drzati cenu karte 150din. I 73 je previse.
Svugde u svetu vozaci prodaju karte, samo u Beogradu ne mogu, mora se dici cena da se putnici navikavaju na kao trafike.
Po meni je bolje da je ista cena, pa kad dodje par stotina danas kod vozaca da kupi kartu, pa onda voznja od 30min traje 50, pa se vremenom shvati i radi brzeg putovanja orijentise na trafike, a kod vozaca taman toliko da se ne remeti vreme voznje.
 
MAN

Уопште није лош предлог.
 
Znaci penzioner koji ima 19 000 penziju treba da da 15 EUR za mesecnu? Da plati infostan oko 70 EUR i da mu ostane za struju, telefon i zivot jos 90 EUR...

Predlog je ok u nekim delovima u nekim se ne slazem...
Recimo ja sam za 40 din u jednom pravcu...
I mnogo mi je 3000 za mesecnu... 1500 za prvu zonu je meni ok...
Mislim da kod vozaca treba da bude skuplja da bi se izbeglo da se preopterecuju na stanicama... Bus stoji, svi cekaju... Desava mi se da moram kod vozaca kad trafike ne rade ili "kad im padne sistem" ali prezivim...

Da ne ispadne da sam nerealan, uvek, ali uvek se setite 2000 neradnika viska sa sve doprinosima, kontrolu koja se placa zbog privatnika, privatnika koji uzima kajmak, raspad sistema i rasipanje na sve strane, korupcija...

Moze se primetiti da sam socijalno nastrojen, ali ja bih uz ovakve uslove zahtevao maksimalno postovanje sto putnika sto placanja karata... I mislim da bi to moglo da prodje i sistemski ako se najavi veliko snizenje a u isto vreme veliku odgovornost putnika prema takvom snizenju i zajednickoj imovini...
 
Delimicno si u pravu, ali traziti idealan sistem je utopija. Makar u trenutku kada je sve oko nas totalno haoticno.
Preduslov da stvari krenu na bolje je stvaranje funkcionalnog sistema.
Prica o 2000 radnika viska je preuvelicana. Zasto? Pa zato sto radnika u administraciji ima viska i vise od toga, ali istovremeno ima ozbiljan manjak vozaca, mehanicara, elektricara, bravara kao i strucnjaka koji ce napustiti svoje tople kancelarije i spustii se u garazu i resavati konkretne probleme.
Ono sto ja vidim kao resenje je, ponavljam pravljenje odrzivog sistema. Prvenstveno kao i u svakom poslu mora postojati odgovornost, kao i nagrada. Nagradom se stimulise neko pored odgovornog rada ulaze dodatne napore da unapredi poslovanje. Isto tako za nerad i javasluk mora postojati odgovornost.
Ako se nekom radniku ponavljaju takvi propusti, uruci mu se radna knjizica i zahvali na saradnji.
Ono sti nije do GSP-a je odnos nas gradjana. Mora se podizati Svest gradjana da je autobus u koji ulaze i u kome se voze njihov, da su ga oni kupili sto kroz cenu karte, sto iz budzeta koji su opet oni punili porezima. To je proces koji nije lak i nije kratak, ali za rezultat ce imati domacinski odnos, a ne vandalizam kakav danas imamo.
Ono sto je takodje paradoks je nedostatak komunikacije i razumevanja izmedju raznih gradskih sluzbi. Tako imamo situaciju da mi ovde na forumu dugo upozoravamo na ocajno stanje 'tramvajske bastice' u bul. Oslobodjenja, ali Beograd put zmuri na lomljenje GSP-ovih vozila!:x
Neko u gradu mora za to da odgovara!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ma ja sam 3000 stavio kao neku cenu za zaposlene, ostale kategorije po drugim cenama, nizim naravno.
Penzioner vec ima 50% umanjenje za Infostan, tako da nece propasti za 15e, a ako se pak ne vozi toliko, moze da kupi kad mi zatreba 10-ak puta mesecno tu od 40din kartu, ili recimo da ide jednu po jednu stanicu, za dz, ipak u penziji je, ne zuri nigde. :D
Ovo govorim zato sto ima ljudi koji rade, i idu za okolna mesta iz Bg-a na posao, pa placaju lastu ili druge prevoznike po 7-8000din a rade za 25-30
Sta njima ostaje?
Ja znam da je tesko, niko ne bezi od toga, ali napraviti neki kompromis, svest da se placa svaka usluga. Na primer, penzije do 25k 10e mesecna, do 35k 15e preko 35k puna cena kao za zaposlene. Neka onaj koji ima penziju 50k i upala infostan, a drugi stan od supruznika koji isto ima 40-50k je izdao za 300e studentima ili slicnima, pa ima mesecno 120k prihoda...a ima takvih, veruj mi ima...znam ih i sam dosta, nek takvi plate punu cenu, da bi se oni koji zaista nemaju mogli voziti za onoliko manje naspram svoje platezne moci.
 
Posto su vec ulupane pare u aparate i sistem glasovne najave stanice je (koliko-toliko) u funkciji, naplata po predjenoj razdaljini bi mozda bila bolja, nego sto je sada slucaj, gde je cena fiksna. Spomnjali su mogucnost aparata da se, radi statistike, belezi i izlazak iz vozila, pa ne vidim zasto to ne bi bilo iskorisceno i za naplatu u isto vreme. Za deset stanica, moj predlog je da cena bude do 50 dinara, tj. 5 dinara po stanici. U isto vreme bi se doslo i do merodavnijih podataka o opterecenosti linija (sada to merenje fakticki ne postoji, jer podatak je vidljiv samo od ponistenih pojedinacnih karata).

Podaci sigurno postoje, meni nisu dostupni, ali iz nekog mog okruzenja znam da ljudi uglavnom dosta presedaju, menjaju prevoz, voze se na kracim relacijama i izbegavaju da plate punu cenu za tih nekoliko stanica. Cenu koja jeste preskupa za jednu voznju, osim ako se ide "sa kraja na kraj grada" jednim prevozom, sto je retko.

Ovaj nacin naplate moze biti samo trenutni "lek" za stanje u kojem smo, jer ocekivati neku revolucionarnu promenu (na bolje) je tesko za ocekivati u kracem roku, pre ce biti jos gore ako se ovako nastavi. Preko noci da nestane korupcija, da se GSP transformise u funkcionalno preduzece, da postanemo drustvo koje brine o slabima i siromasnima, to je sve na dugom stapu i zavisi pre svega od glave koja smrdi uvek najvise. Dok se ta glava ne promeni u neki ljudski oblik, mozemo samo da "krpimo" stanje koje imamo sad.
 
"Blic" vas pita: U kom slučaju biste uvek kupovali kartu za prevoz u Beogradu? (ANKETA)
Anketa
U kom slučaju biste uvek plaćali kartu za gradski prevoz u Beogradu?
Kada bi karta bila jeftinija
25.8%
Kada bi mesečna markica za sve kategorije bila fiksna, recimo 1.000 dinara
27.2%
Kada bi autobusi bili u boljem stanju
2.4%
Kada bi prevoz bio češći
3.5%
Kada bih primetio da je prevoz kvalitetniji jer se novac od karata zaista ulaže u njih
17.3%
Kada bi novac išao samo GSP, a ne i privatnoj firmi
9.9%
Kada bi moj poslodavac umesto da mi daje novac, kupovao markicu za mene
3.3%
Nijedan od ponuđenih odgovora
10.3%



http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/434790 ... adu-ANKETA
 
Da, u principu interesantan predlog naplate po stanicama, recimo da je i najrealniji, platis koliko se vozis. Mada, neko ce reci, zasto ja koji idem 5 stanica da platim 25din kroz Zemun, a onaj iz Dobanovac za 5 stanica ide 20km :)
Generalno, tu bi bilo dobro uvesti da pri ulasku skida 50din, i ako zaboravis da se otkucas po izlasku ostajes bez 50, ako se otkucas, srazmerno broju stanica vrati ti kredit. :)
Vise od 10 stanica, to jest cela voznja na jednoj liniji da bude 50din.
To je vec domen naucne fantastike za nase uslove, tako da bi lakse bilo ostvariti gore pomenute predloge. A kombinacija oba sistema bi bila nabolja.
 
Tu bi lako moglo da dodje do prevara. Neko udje, kuca, posle 3 stanice opet kuca i skine mu npr. 15 dinara, a ustvari putuje 8 stanica.
 
To naplacivanje po stanicama je vrlo retka pojava, mislim da postoji samo negde u Turskoj (i to bas gde su ovi Turci sto nam donesose BusPlus), ispravite me ako gresim. Na Zapadu je uglavnom ili jedinstvena cena karte, ili se tarifira po zonama. Jedino sam u Istanbulu video neki sistem (sa validacijama) gde se naplacuje svako presedanje, ali svako sledece je jeftinije (tipa prvi ulazak u vozilo 2 i po lire, prvo presedanje 2, drugo 1 i po, trece 1 itd., ne secam se tacnih cifara ali to je princip).

Sto se tice kupovine karte kod vozaca, vidjao sam sledece slucajeve:

Cirih: samo na prigradskim linijima, kod vozaca je kasa i mozes da kupis kartu, ista je cena kao van vozila. Na unutargradskim linijama nije moguce kupiti kartu u vozilu uopste, ali na svakoj stanici postoji automat za karte (kod prigradskih linija to nije slucaj, pa zato moze da se kupi kod vozaca).

Keln: U svakom tramvaju/LRT u-bahn vozu postoji automat za karte. Ne secam se da li je skuplje nego kada se kupuje na stanici, mislim da mozda jeste malo.

Toronto: Ulazi se iskljucivo na prednja vrata, pored vozaca je kutija u koju se ubacuje pare. Morate ubaciti tacan iznos (ili veci), jasno je obelezeno da vozac ne vraca kusur. Nesto je skuplje (ali ne duplo! tipa 20-30% skuplje) nego kada se kupuju karte van vozila, u radnji/na metro stanici.
 
Vrh