Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@STF
Izvini ja cu moralisati jer sam tako vaspitan. I nije u pitanju samo moralisanje, vec vladavina prava. koliko znam nije izglasano na nivou grada da je gradski prevoz besplatan, zar ne?
Postoji sigurno procedura da se skupe potpisi gradjana koji smatraju da je logicno da prevoz bude besplatan. Ja tu inicijativu necu podrzati, ali je legitimno pravo vecine da to zahteva.
sadasnja situacija je da je sverc uzeo tolikog maha da ispada sramota platiti kartu. Situacija sa mutnim ugovorm BUSPlus je samo dodatno podgrejala tu situaciju i dala alibi za ne placanje.
Socijalne kategorije postoje i jako ugrozeni sugradjani postoje, to ja znam. Ali problem ugrozenih se ne resava na taj nacin.
Poreski organi su ti koji treba da utvrde stvarno imovinsko stanje svakog pojedinca, i slazem se uzmu vise onom ko vise ima i pomognu onima koji nemaju.
Ali sadasnja situacija je da momak sa Ajfonom 5 sedi u busu i ignorise kontrolorku.
Moj kolega, samac, sa platom oko 30.000din, kome tata radi u jakoj osiguravajucoj kompaniji koji letuje na Malti ili Spaniji, zimuje u Austriji, vikend putovanja do Trsta, Peste, Praga, nosi brendiranu odecu i obucu,
uredno ignorise kontrolore i ne placa kartu. Pri tom uredno (sa odredjenim kasnjenjem) dobija novac na racun od poslodavca na ime markice!
I sad ja sa istom platom (bez oca u jakoj firmi) i sa cetvoroclanom porodicom koju izdrzavam treba njemu da platim i preostalih 15-30% cene prevoza? To vam je normalno?
Meni nije....

P.S. I proizvodnja hlebnog zita je nesto sto drzava subvencionise, zahtevam da se *svez* hleb deli dzabe...
 
Па и станови се субвенционишу... :)
Али ајмо прво где шкрипи, неке приоритете. Да решавамо неки проблем...
 
Studentska markica je 1100 dinara, ogromna većina studenata iz unutrašnjosti, i iz BIH i CG, ne plaća markicu, to znam iz svog okruženja. 90% njih ima finansijske uslove da plaća, ali ne žele.

Meni se nikada nije dogodilo da odem u neki drugi grad a da ne platim prevoz, jednostavno smatram da bih u suprotnom iskazao nepoštovanje prema gradu u kojem sam gost.

Niko me ne može ubediti da moje kolege, koji redovno prate trendove kupujući sams. galaksi, 3,4 i druge aktuelne modele ne mogu izdvojiti za mesečnu markicu.

Razlikujete bezobrazluk od nemaštine, bahatost od teške fin. situacije. Praksa je pokazala da je u suštini među švercerima najmanje onih koji nemaju, već bahatih, bezobraznih i drskih pojedinaca koji laktanjem dolaze do cilja.

Čitav platni sistem ove zemlje počiva na onima koji jedva krpe kraj sa krajem ali uredno nekako uspevaju da plate račune.
 
Razlikujete bezobrazluk od nemaštine, bahatost od teške fin. situacije. Praksa je pokazala da je u suštini među švercerima najmanje onih koji nemaju, već bahatih, bezobraznih i drskih pojedinaca koji laktanjem dolaze do cilja.

to, to, to !!!
Upravo o tome uporno pricam :grand:
 
Vecina ljudi sei ponasa se na neki nacin iz prostog razloga jer mu se tako moze. Nije problem samo u studentu koji ima telefon od 300 evra sto ne placa kartu, vec u svima redom koji ne zele da rade poveren im posao u tom lancu.
Izgradjivanje svesti je jako dug i mukotrpan proces, to mora svakom da bude jasno. Fraza `tako je to u normalnom svetu` tu ne pali mnogo, ili ne na duzi rok.

Karta mora da se plati. ALi isto tako nivo usluge mora da prati tu cenu koju ja placam. Ovde ne stima ni jedno ni drugo jer niko ne zeli da se trudi da izgradjuje sistem koji funkcionise, nego gleda samo da se okoristi kako zna i ume (student voznjom sa dz,kontrolor jer dobija neku kintu,a ne cima se previse, firma svojim procentom koji dobija za NERAD). Svako se ponasa tako jer mu se moze i odgovara im,a posledica je los, neodrziv na duzi rok sistem prevoza i frustracija nas koji placamo kartu.

Ovde imamo firmu koja ne radi poveren joj posao. Ako je cilj povecanje naplate, a jedna od stepenica ka tom cilju uvodjenje konduktera u svako vozilo (bez obizra koliko god neki taj korak smatrali `nazadnim`) onda neka se uradi tako,zatim neka pocne polako da raste nivo usluge (od redova voznji, takta, preraspodela linija po meri korisnika, pa do novih vozila) i nivo svesti ce polako poceti da raste, jer ce ljudi da uvide da se nesto menja u njihovu korist, tj. bice im jasno sta placaju.

Evo imamo sareni, moderan sistem, koji em nije doprineo poboljsanju (a mogao je) nego je i naplata (osnovna delatnost) opala zobg njihovih gresaka i pohlepe (da apex posluje u svetu pekara i maksija, morao bi kljuc u bravu jer gubi musterije). Nije tu problem samo u procentu koji Apex zahvata, mnogo je veca steta koja proistice iz svega toga.
Kao sto rekoh, to je jedan dug proces, u ovom vremenu i na ovoj lokaciji, sa ovakvim ljudima. I imam utisak da niko ne zeli time ozbiljno da se bavi jer to ne moze bas u jednom mandatu da se zavrsi, pa da vicu `evo vidite ovo smo MI uradili, a ONI su krivi za stanje..`
 
laki72":1hqz4seo je napisao(la):
Razlikujete bezobrazluk od nemaštine, bahatost od teške fin. situacije. Praksa je pokazala da je u suštini među švercerima najmanje onih koji nemaju, već bahatih, bezobraznih i drskih pojedinaca koji laktanjem dolaze do cilja.

to, to, to !!!
Upravo o tome uporno pricam :grand:
И ја упорно причам да се мање-више од прихода маркица директно плаћа криминал у јавном сектору.

Какве пекаре те спопале? Субвенционише се? Ок, али се не пљачка, у пекарама нема 2 000 радника вишка који паразитира.

Ја стичем утисак да "моралисти" овде једноставно одбијају да прихвате да их пљачкају сваки дан и још им се смеју у лице. Наставите да плаћате, али прихватите да плаћате и финансирате опстанак шљама.

Ја не подржавам шверц, али не моралишем против њега. Тачно је да су шверцери у великом броју чисто бахати грађани, а друга половина су сиромаси ... али ништа од тога није битно када сагледамо ко кога и зашто плаћа.
 
dal vi koji opravdavate ovaj vid lopovluka razumete da tih 15-30 posto cene, koje bi se ustedele ukoliko bi se imala nekakva pristojna naplata (subvencionisane)cene prevoza, da bi one mogle biti utrosene u izgradnju domova zdravlja, skola, bolnica, modernizaciju saobracaja, da bi pravim socijalnim kategorijama bilo vise davano ???

Тачно је да су шверцери у великом броју чисто бахати грађани...

Наставите да плаћате, али прихватите да плаћате и финансирате опстанак шљама.

Povezi ove 2 tvoje recenice. Ja upravo ne zelim da placam ni jedan sjlam. Ni onaj koji ne radi, a prima platu, ali ni onaj koji se svercuje.
Nemam razumevanje ni za jednu ni drugu grupaciju. Sljam su i jedni i drugi.
 
Moralisto kada budes bio u prilici da biras izmedju dorucka i karte od 150 dinara pitacu te...
To je realnost a to sto vi gordi sa vasih planina ne vidite dno u ovom drustvu to je vas problem...

Da, ima bahatih klinaca i za naplatu sam za njih...

Ali karta od 73 dinara, 150 dinara, 300 dinara dnevno, 3200, 4500 mesecno je bezobrazluk!

Kako bre to ne shvatate... Preskupo je! Preskupo s obizorm na subvencije, visak od 2000 ljudi, uslove u kojima se voze ljudi, Bus plus, provizije, javasluk... Preskupo!

Ja nisam za tolerisanje svercera vec za svodjenje cene na prihvatljivu meru pa tek onda na insistiranje na placanju karata. A sa cenom za pola nizom siguran sam da se pokrivaju troskovi ukoliko se prevoz dovede u red. Mogu i da ukinu placanje karata ako subvencije ostanu na ovom nivou i opet sam siguran da bi sve bilo ok, samo kada bi se sasekli pravi lopovi, viskovi i lencuge...

Ali znam ja da tebe moralisto mrzi da ulazis u sitna crevca. Razlog sto ti pljujes svercere je cista gordost... Ja se inace ne svercujem... Uredno placam dnevne karte.

Subvencionises ti mnoge stvari, bas kao i ja, ali nekako je najlakse pljunuti po svercerima...
 
Vi Beograđani samo tražite neke izgovore, pa postoji javni prevoz i van Beograda, kako je ljudima koji su na 20-30km od Beograda, pa do ITS sistema imaju jedan prevoz, naravno Lasta. Pa da vidiš prijatelju kad ti je učenička 2400 mesečno + 1100 GSP, ili radnička 4000 + 3200, pa plaćaju niko ne filozofira, a sigurno im je teže neko pojedinim građanima. Samo se izgovori traže, lepo je čovek rekao kao što ni u pekaru ne uđeš i kažeš ja sam siromašan daj mi hleb, tako ne možeš da koristiš ni prevoz. Ako nemaš para idi peške i kraj priče, ma koliko to surovo zvučalo. Sami smo birali ovakvu vlast, ovakav sistem, sada uživajmo u njemu.
 
laki72":3ms4lt3k je napisao(la):
Posto sam ja jedan od onih koji prozivaju svercere odgovoricu ti kontra pitanjem.
Mogu li isti ti sugradjani da u pekari uzmu hleb ili pecivo za dzaba? Mogu li u Maxi marketu uzmu mleko, meso, a da ne plate?

У догледно време ћемо имати и такве појаве. Оног тренутка кад не буде било одакле да се исплаћују плате у јавном сектору и пензије (које се, иначе, исплаћују из иностраних кредита), људи ће похрлити у пекаре, продавнице, хипермаркете и узимати све што им се нађе под руком.

Иначе, тачно је да Срби не воле да плаћају рачуне, порезе, карте и сл. Наравно, не воли нико, али код Срба је то посебно изражено. А то је последица вишевековног ропства када су Срби морали да Турцима плаћају харач. И тако се формирао менталитет који данас имамо, а који се јако споро мења.

Зато постоје најмање два решења:

1) Будући да Срби не воле директно да плаћају карте, ГСП у потпуности финансирати из буџета и укинути карте и маркице. И то тако док странци буду давали кредите. Кад кредитa више не буде, имаћемо болно отрежњење.

2) О овоме сам већ писао, али поновићу. У свако возило увести кондуктера који би имао плату 20.000 динара + динар од сваке продате карте. Цена карте у возилу била би 20 динара. Цена свих врста маркице 1000 динара. Ако неко неће да плати карту или нема маркицу, возач има право и обавезу да не крене док тај не изађе из возила.

Знам да ништа од овога никада неће бити усвојено. Али, бар ће остати забележено да је неко понудио решење. Ко има уши да чује, нека чује.
 
Mogu li isti ti sugradjani da u pekari uzmu hleb ili pecivo za dzaba?

Uzima se hleb i ceo ručak za dzaba
več jako dugo vremena i na sve više mesta od strane sve veceg broja Beogradjana
samo sto se takve hlebare zovu narodne kuhinje :(

treba li i tamo da se uvede bus plus ili da uvedemo narodne autobuse tramvaje trole i za takve sugradjane ? :mrgreen:
 
Боцо, не треба да помиљеш народне кухиње. У мом крају се већ неко време хлаб узима НА ЦРТУ !!!!

Да, да, .... хлеб на црту господо моралисти !!!
 
laki72":ku3r6ut0 je napisao(la):
dal vi koji opravdavate ovaj vid lopovluka razumete da tih 15-30 posto cene, koje bi se ustedele ukoliko bi se imala nekakva pristojna naplata (subvencionisane)cene prevoza, da bi one mogle biti utrosene u izgradnju domova zdravlja, skola, bolnica, modernizaciju saobracaja, da bi pravim socijalnim kategorijama bilo vise davano ???

Тачно је да су шверцери у великом броју чисто бахати грађани...

Наставите да плаћате, али прихватите да плаћате и финансирате опстанак шљама.

Povezi ove 2 tvoje recenice. Ja upravo ne zelim da placam ni jedan sjlam. Ni onaj koji ne radi, a prima platu, ali ni onaj koji se svercuje.
Nemam razumevanje ni za jednu ni drugu grupaciju. Sljam su i jedni i drugi.

Превише смо се залетели. Хајде да спустимо лопту сви.

Лаки, покушаћу да будем јаснији. Мислим да се не разилазимо превише, можда се не разумемо. Људи су огорчени, па уз ове који немају има и оних који неће. Годинама гледамо чудна дешавања, шиканирања, лоповлук и не плаћање је вид протеста. Држао сам оправдања за шверц, али као разуман човек пре неког времена, када сам схватио да грешим, огласио сам се овде да исправим свој став...треба да се плаћа, то је ипак ред!
Само остао сам свестан да се то неће десити па сада трагам за моделом.

Тих 15% које иде од наплате, може да се наплати на истом месту где и оних 70%, остаје маркетинг од 15% непромењен. Временом треба појачати приход од маркетинга, имаш уштеде јер ти не треба контрола, нема дистрибутивне мреже, процената на тај мали проценат итд. Ако при томе смањиш плате у ГСП, решиш се једног дела људи који не могу нигде у том систему да се пронађу...у односу на данашњу зараду, бићеш сигурно у већем плусу. И што је најважније, нема никога ко краде, не плаћа, ко се стиди, крије или плати па не једе, или не плати па купи јак телефон. Значи све негативно, за све заинтересоване стране нестаје. Још подразумева обрачун са нерадом у јавним службама. Сигуран сам да је то задовољавајуће решење.

При томе, није моје решење. Проценте и идеју наплате на други начин ( бесплатан превоз ) упамтио сам из ранијих Карлових излагања, временом схватам, мада нисам на прву, има ту нечега.

Волео би да и ти кажеш који је твој предлог. Да и ти мислиш да је остварив. Да сви плаћају, после свега ових деценија...просто неће да се деси. А неко нам решење треба.
 
Одржив модел финансирања јавног превоза је ту, на форуму се кристалише годинама. Београд је од свих већих градова Европе најприближнији идеји #бесплатног# јавног превоза, иако смо сви закључили да он у својој суштини није бесплатан јер га свакако плаћамо кроз порез.

Систем одавно не функционише, целокупан систем. Услед тога, неплаћање је вид протеста, као што рече Борчанац. Тај вид простеста је одавно прешао у навику и сваки озбиљнији покушај да се промени се завршавао физичким конфликтима и на крају смо добили систем да полиција туче грађане због 72 динара а иза леђа им краду милионе и милијарде и они ни да мрдну ни да прдну. Услед тако оболелог система "правде" долази до даљег урушавања.

Јер, ви уводите ред на тај начин да само једна страна треба да га поштује и ту спроводите диктатуру, а остали делови система остају исти (ГСП, одржавање, понашање особља, однос према путницима), док поједини делови система постају гори (Стаљинистички систем наплате потраживања, рекеташку позерску полицију, северснокорејску медијску кампању против путника итд... ) ...

Закључак је да се систем наплате не може довести у ред, јер је једини начин да се то учини - онај који смо имали. А он је резултирао комплетном побуном путника. Треба да сватите да су власти и владаоци падали у крви баш онда када су у целом трулом систему покушавали да заведу ред у најмањем проблему и код оних који су највише у систему пропатили. И то вршили диктаторски. Е, тада су летеле главе. Увек било, увек биће.

Зато то власти тешко да ће опет покушати. Што значи да ћемо наставити да имамо "неправедни" илити "добровољни" систем наплате карата, који опет није фер према онима који плаћају. И где смо дошли? Нигде. А где смо кренули? Не знамо ни сами, јер "тако је свуда у свету". Баталите свет, имамо очит проблем и треба да га решавамо. Можемо ли сами, или су нас толико годинама убедили да смо неспособни да сами нешто смислимо, јер "ако свет није урадио" значи да не може или не треба.
 
Ako hoce kontrlolu onda da otpuste kontrolore ,i uvedu 160 kom policajaca koji bi samo to radili eto naplate ,
Mene jako zanimaju cifre ,koliko se zaradio od karata ,koliko od marketinga ,koliko viska zaposlenih tj masa plata za 2 000 lezilebovica
Koliko se krade nafte na dnevnom nivou i ostalih potrebstina
 
Anarhija je zavladala i Srbi su je svojerucno prihvatili za omiljen model ponasanja.

Meni kao osobi u srednjem dobu(41) je jako porazavajuce kad vidim da mladi ljudi koji bi trebali da budu pokretaci inicijativa za uredjenje drustva u kome zive, da su upravo oni izgleda najzadovoljniji anarhijom i nezakonjem.
Zakljucak da sistem ne treba dovesti u red zato sto nase nesposobna, korumpirana i populisticka politicka elita to nece i ne zeli je krajnje pogresan.
Politicari su krajnje pragmaticni. Njihov cilj je da vladaju. Svaka promena koja im umanjuje popularnost je promena koju ce po svaku cenu izbegavati.
Pustice oni vas da se svercujete, da maznete toner ili papir iz javnog preduzeca, da ukradete klupu iz parka, da bahato parkirate na trotaru, da kasnite na posao, da bacate smece po ulici, da senlucite po gradu dok drugi sugradjani zbog toga nemogu da spavaju i jos mnogo toga ce vas pustiti.
Za to vreme, oni ce na veliko iza scene `kupovati` hotele, fabrike, poljoprivredno zemljiste. Sve ce to biti naravno sumnjiva rabota, ali vi cete cutati jer `oni drugi` bi da menjaju vase navike, da vas ukalupe...
E onda kod istih tih idete da radite za 200-300EUR i to ako imate srece da ste zaposleni, naravno na crno, jer vas ta ista elita ubedjuje da je bolje da vam da 50EUR vise jer ko je lud da misli na starost i penziju, da treba da budete presrecni jer imate mogucnost da cekovima na 300 dana odlozeno kupujete najosnovnije zivotne namirnice (iako je po zakonu zabranjeno odlozeno izdavanje cekova)...


Uljuljani u takvu zabokrecinu od sistema vecina ima utisak da vreme stoji. Za to vreme, oni malo pametniji od nas su se menjali. Pogledajte Cesku, Poljsku? Mislite li da njima prelazak na kapitalisticki nacin zivota nije pretstavljao problem, da oni nisu morali da se menjaju i prilagodjavaju?
Ali mi smo najpametniji izgleda. A onda, kada nam se ukaze prilika hvatamo bezaniju iz ove nase nesrecne zemlje i tog sistema anarhije, bezvlasca i nemorala i bezimo upravo tamo gde je sve to nepojmljivo ukljucujuci i sverc?? Paradoksalno?

stf":1v22crnf je napisao(la):
Одржив модел финансирања јавног превоза је ту, на форуму се кристалише годинама. Београд је од свих већих градова Европе најприближнији идеји #бесплатног# јавног превоза, иако смо сви закључили да он у својој суштини није бесплатан јер га свакако плаћамо кроз порез.

Zdravstveno osiguranje placa se iz poreza i po definiciji je besplatno pa ajde popravi zub besplatno? Placas participaciju za svaku uput ili recept za lek. Ali to vije bitno...

stf":1v22crnf je napisao(la):
Систем одавно не функционише, целокупан систем. Услед тога, неплаћање је вид протеста, као што рече Борчанац. Тај вид простеста је одавно прешао у навику и сваки озбиљнији покушај да се промени се завршавао физичким конфликтима и на крају смо добили систем да полиција туче грађане због 72 динара а иза леђа им краду милионе и милијарде и они ни да мрдну ни да прдну. Услед тако оболелог система "правде" долази до даљег урушавања.

Vid protesta nije, a da je presao u ruznu naviku to si u pravu. Ovo da policija tuce gradjane za 72 dinara ti je takva glupost da je necu komentarisati...

stf":1v22crnf je napisao(la):
Јер, ви уводите ред на тај начин да само једна страна треба да га поштује и ту спроводите диктатуру, а остали делови система остају исти (ГСП, одржавање, понашање особља, однос према путницима), док поједини делови система постају гори (Стаљинистички систем наплате потраживања, рекеташку позерску полицију, северснокорејску медијску кампању против путника итд... ) ...

Koji to mi? Izgleda stf da ti mislis da sam ja neko `sa druge strane` pa se po tom osnovu sukobljavamo?
Ako pogledas moje komentare, nikada nisam bio za to da bilo koja strana bude po bilo cemu povlascena. Pravila igre moraju biti ista za sve. Zakone moraju da postuju svi, bez izuzetka.
Ja vozim auto, ali nikada nisam branio nekoga ko je nepropisno parkiran, ko koristi zutu traku namenjenu za javni prevoz i trudim se da postujem sve oko sebe. Lopovluk je za mene lopovluk. U moralnom pogledu ne pravim razliku dal je to vrednosti 50 dinara ili 50 miliona dinara, jer sam misljenja da bi i ovaj prvi koji mazne 50 maznuo 50 miliona da je bio u prilici. U faktickom i kaznenom smislu svakako da ima razlike.
O (Стаљинистички систем наплате потраживања, zaista je izlisno govoriti ako se zna da je grad oprastao deo nagomilanih kazni onima koji plate odredjen deo.
A ovo северснокорејску медијску кампању против путника ti bas nije trebalo, jer nema veze sa vezom.



Борчанац":1v22crnf je napisao(la):
Лаки, покушаћу да будем јаснији. Мислим да се не разилазимо превише, можда се не разумемо.....

Волео би да и ти кажеш који је твој предлог. Да и ти мислиш да је остварив. Да сви плаћају, после свега ових деценија...просто неће да се деси. А неко нам решење треба.

Borcanac, ovaj put cu ti ostati duzan odgovor i predlog, jer sam se previse raspisao, a mora se na posao. :)
Ali odgovoricu drugom prilikom.
 
Лаки,

Нормално је да млађи људи буду приврженији идејама анархизма, Чегеваризма, уопште екстремима сваке врсте. Негде са 30 година, међутим, човек се - ако не остане вечити дечак и вечити јебиветар - мења: веће животно искуство натера га да увиди милион бесмислица које су му биле онолико привлачне са 20 (између осталог, кроз неколико путовања човек схвати колико Србија са својим анахронизмом заостаје за некада смешним државама, попут Мађарске, па се прочита Чегеварино писаније о томе како човек - кога је убио - испушта душу, па ти некако буде и мило што је црногорски четник који је у Боливији предводио његово слање на онај свет из истог племена као и твој отац; онда дође и породица и почињеш да се у себи буниш против прича да Србија треба да буде као Венецуела, да је Северна Кореја "супер", а Јужна је одвратна јер служи Америци итд.). О тим трансформацијама се пише - вековима - и оне су сасвим природне.

Мислим да ти и ја, пре свега, памтимо време када је у Београду јавни превоз заиста био бесплатан (1993.), али ови рођени око 1990. не памте. А после периода дефакто бесплатног превоза, омогућеног великодушно од злочиначке власти брачног пара са Дедиња и њихове полудебилне деце, када је на улице у шпицу излазило 250 аутобуса, уследило је време у којем је градоначелник Небојша Човић (ово име већ звучи познато и млађима, а загрижени Партизановци међу њима вероватно мисле да је јако фин "чова") тукао штрајкаче у погону ГСП-а (буквално тукао људе, песницом у главу и сл. - наравно, уз помоћ вода специјалаца) не би ли завео ред.

Ти и ја, наравно, не бисмо хтели да се наша отужна ближа прошлост понови, па (рекао бих - оправдано) гајимо страхове према радикалним решењима; млађи, са друге стране, мисле да је време у којем живе најгоре од постанка света (и много греше). Ја бих им, из најбоље намере, попут тебе саветовао да своју енергију усмере ка напорима да се од Србије коначно направи уређена и савремена држава, са правилима понашања као у напредним земљама. Пишем "коначно", јер,Србија то није била бар од времена владавине Деспота Стефана Лазаревића (почетак 15. века). У том смислу су и креативност и енергија коју носе двадесете - итекако пожељне и рекао бих неопходне. Па и предлози другачије наплате превоза - зашто да не?
 
Svi vi koji saljete siromasne u pekare da ukradu hleb - voleo bih vas da pitam da moze da se kupi hleb samo u jednoj pekari i to po ceni od 500 dinara.

Svi vi koji ste za uvodjenej reda - voleo bih da radite za crkavice od 20 000 u hebenom Beogradu ili jos bolje da ne mozete da nadjete posao... Ali ne vi mislite da ste bolji od drugih jer zaradjujete vise i ti bednici vas ne zanimaju...

Vidite, tu se mi razlikujemo... I vi i ja placamo prevoz, ali vama prvo na pamet padne bahata decurlija koja seta telefone a svercuje se, a meni prvo na pamet padne mucenica koja nije videla more 15 godina, koja radi na kasi na NBG za 20 000, a zivi u Borci, ima muza koji nadnici na crno kad je sezona i 2-3 dece koju skoluje, oblaci i hrani... Da ovakvi ljudi postoje i ima ih stotine hiljada u Beogradu... I onda vi smekeri kazete mora da se placa bre to je red. Mora da se placa 2000 lezilebovica, javasluk, privatnik koji skida kajmak... Mora jer ste vi smekeri koji ste bolji od njih i boli vas dupe za one kojima je losije od vas...

Da ja sam za red, ali cu uvek pre toga biti protiv ljudi koji samo sebe gledaju, koje ne zanimaju muke drugih i koji misle da su bolji od drugih ako ih je zivot malo vise mazio nego ostale... Cak i za one koji su sami dosli do vrha, smatram losim ako ne znaju da se osvrnu na muke onih koji ne mogu ili ne umeju...

I jos jedno o promenama i kapitalizmu, u komsijskoj evropskoj Bugarskoj, 4 osobe je svesno polilo sebe benzinom i zapalilo do smrti zbog tih vasih promena... Da li ste bre uopste svesni vi obezbedjeni zivotni borci sta to znaci?! Svesno zapaliti sebe od muke?!
 
А зашто запосленој жени, мајки двоје-троје деце, која зарађује 20.000 динара месечно, не би била издата бесплатна месечна карта, а да истовремено буде ускраћена неком матором генералу са пензијом од 90.000 динара? Шта ће њему бесплатан превоз? И зашто 2.000 лезилебовића из ГСП-а не би добило социјални програм и онда више не би било тог трошка?
Кад је о Бугарској реч, то је беда, али нажалост и здрава економија у поређењу са Србијом. Понеки Банаћанин већ одлази на гастарбајтовање у Румунију, плате лекара на Косову су веће него у Србији... Има тога још.
 
Feanor":2h1jev9s je napisao(la):
Svi vi koji saljete siromasne u pekare da ukradu hleb - voleo bih vas da pitam da moze da se kupi hleb samo u jednoj pekari i to po ceni od 500 dinara.

Ali ako je tako, onda nećeš ući u pekaru, i nećeš jesti hleb, ili ćeš ga sam ispeći. TAko da ako vam je skup prevoz, postoje alternative :)
 
Da postoje alternative, ne moras da platis kartu a mozes da se vozis, i ljudi to koriste, na stetu mene koji je placam i na stetu celog sistema na duzi rok.
Razlog: ljudi se svercuju jer im se moze (nezavisno od toga da li imaju ili ne da plate), i zato sto firma kojoj je dodeljen posao naplate ne zeli da taj posao i obavlja (zato sto ostvaruje profit, a ne radi nista, tj ne zaradjuje profit, nego ga dobija). I ja ne vidim sta tu nije jasno.

Evo nekih predloga: neka vrate konduktere, kojima ce to biti osnovni i jedini posao: da naplacuju karte, za pristojnu zaradu + procenat. Time ce se povecati naplata, prihodi i polako graditi svest da krata treba da se plati.

Prilagoditi tarifni sistem i cene karata situaciji kakva je ovde, a ne u Frakfurtu ili Majamiju. Cena mora da uavzava nivo usluge koji dobijamo kao i ekonomsku situaciju, povlascene kategorije, socijalne i sl. Vremenske karte, koje ce zapravo koristiti svima (bilo je ovde sjajnih predloga).
Veci prihod je moguce postici i nizom cenom, ali vecim obuhvatom placanja.

Polako i prema mogucnostima menjati nivo usluga na bolje, ponavljam po ko zna koji put, dzaba meni CAF tramvaj, ako se zbog lose sinhronizacije semafora vozim na istoj relaciji 15-20 min duze nego pre 10 godina, fuinkcionalnost, efektivnost i efikasnot staviti na mesto pre sminke i izgleda.

Reorganizovati linije i redove voznje i prilagoditi ih potrebama korisnika: pa samo na ovom forumu na raznim temama sam se nacitao predloga resenja koja iziskuju samo malo volje i angazovanja nadleznih,ali ne, mrzi ih valjda, sta li.

Fali domacinskog poslovanja i svesti za koga se sve to radi. Dosadanjom logikom `moze mi se` sa obe strane samo se klizi dublje u ponor.

Sve ovo je dugotrajan i ne tako lak proces, (a ne ad hoc privremeno resenje) i ide samo jedno uz drugo, postepeno. I onda ce ljudi vremenom da kazu: `cekaj, pa ovo i nije toliko lose`, bolje da putujem i 10 minuta duze nego kolima da stojim u koloni, posle trazim parking koji placam, trosim skupo gorivo, da pesacim po kisi,vozim bicikl po barama, placam skup taxi i sl.
Treba istrajnosti, ali sa realnim i dostiznim ciljevima, koji bi se ostvarilvali na nacin bez frustracija izazvanih prinudom i da se OSETI poboljsanje. Poenta je u koristi koju placas, nista vise.

Namerno ne spominjem viskove neradnika po javnom sektoru, ili ih naterati da rade (znam da je lako reci,ali mislim da nije nemoguce) ili na biro ,super je ekipa tamo, info iz prve ruke.
 
laki72":112uam8z je napisao(la):
stf":112uam8z je napisao(la):
се завршавао физичким конфликтима и на крају смо добили систем да полиција туче грађане због 72 динара
Vid protesta nije,a da je presao u ruznu naviku to si u pravu.
То је зато што ти тако желиш да видиш и никако другачије. Само на овом форуму је било поприлично изјава платиша да из протеста престају да плаћају Бусплус. Тачно је да има бахатих, има навике, али има и протеста и то не у занемарљивом проценту. Ако га ти не признајеш, не значи да не постоји.
laki72":112uam8z je napisao(la):
Ovo da policija tuce gradjane za 72 dinara ti je takva glupost da je necu komentarisati...
??? ... Погледај поново снимке од летос песничења путника због 72 динара од стране комуналне или пак привођење у Калуђерици које се у понашању полиције према "злочинцу" не разликује од оних снимака упадања у станове и хапшења дилера са 10 килограма кокаина. Исти принцип силе - због 72 динара.

laki72":112uam8z je napisao(la):
stf":112uam8z je napisao(la):
Јер, ви уводите ред
Koji to mi? Izgleda stf da ti mislis da sam ja neko `sa druge strane` pa se po tom osnovu sukobljavamo?
Не, нисам мислио ни на кога конкретно, то је био апстрактно-реторички почетак реченице.
laki72":112uam8z je napisao(la):
stf":112uam8z je napisao(la):
Стаљинистички систем наплате[/b] потраживања,
zaista je izlisno govoriti ako se zna da je grad oprastao deo nagomilanih kazni onima koji plate odredjen deo.
А како назвати друмске блокаде од летос, укидање стајалишта и сличне средњевековне методе спровођења рекета? У 21. вку ти блокираш саобраћај због 72 динара?
laki72":112uam8z je napisao(la):
stf":112uam8z je napisao(la):
A ovo северснокорејску медијску кампању против путника
ti bas nije trebalo, jer nema veze sa vezom.
А како назвати оне медијске кампање испирања мозга да су шверцери криви што не ради грејање у бусу, што се не испуњавају поласци, што су бусеви препуни, што немамо метро ... ? Није криво стотине прекобројних радника који не служе ничему а месечно на њих оде по 60 000 динара, али је крив мученик што није платио 1100 динара?
 
Kako moze da bude zdrava ekonomija gde se oni koji se ne snadju samozapaljuju? Da li ste vi normalni ljudi? Kakav to svet prizivate? Tamo gde ce vas nece biti briga za muke coveka pored vas? Briga i covekoljublje nije socijalizam ili komunizam vec zdrav razum i solidarnost...

Kada resimo probleme solidarnosti medju nama, onda mozemo da pricamo o bahatim klincima koji imaju alternativu... To je jedini meni prihvatljiv put. Obrnuto nikako!

A ti kopmanio voleo bih da mi kazes kako ce to zena od 50 godina da putuje recimo relaciju NBG - Borca svaki dan, da radi 8 sati stojeci za 20 000 mesecno? Peske? Biciklom? Kako te bre nije sramota da tako nesto izjavljujes?

U gradu kao sto je Beograd nema alternative javnom prevozu. Javni prevoz u Beogradu je krvotok grada i socijalna kategorija... To je cena koju veliki gradovi moraju da plate... U gradovima od 100 000 stanovnika mozete da pricate o redovnom placanju karata i pesacenju i biciklima - jer to ne moze da se poredi sa Beogradom...
 
@Feanor
Комшија, ајде смањи (само)запаљивост и укључи вијуге кад ме следећи пут будеш питао да ли сам нормалан.
Ако је нека економија "здравија од друге", то не значи да је "здрава", већ обе могу бити веома болесне, само једна нешто боља од друге. "Здравији" је човек са туберкулозом од онога у финалној фази рака костију. Толико о логичким валенцијама би и основац морао да схвати.
Бугари су се самоспаљивали (као и Чехословаци 1968, у време петокраке), а у Србији су например гневни радници себи одсецали прсте. Бугарска има знатно мањи дуг од Србије и преживеће онај тренутак у којем ће наша економија пући као пренадуван балон. Зато је "здравија". А "здрава" економија је, рецимо, шведска.
 
Не постоји разлика између жене која путује из Борче на НБГ за плату од 20 хиљада и оне која путује из сремског села у неки сремски град за плату од 15 000 у погледу социјалне угрожености. Једина је разлика што ће ову другу одмах на вратима дочекати возач и неће је пустити ако му не покаже карту. Приче о бициклу као алтернативи су неозбиљне.
Значај јавног превоза за велики град је због тога што би без њега доживео саобраћајно загушење и једино је у том слислу битнији за већи него за мањи град. Ако би се гледала платежна моћ мислим да је она ипак већа у БГ.

Не видим као решење ни да се за ниже плате плаћа јефтинија маркица јер да је рецимо 20000 граница онда би плаћали они са платом од 25000 а не би они са платом од 20000 на рачун а 50000 на руке (како функционишу те социјалне карте види се по смејурији од плаћања вртића)
 
Vrh