Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pa jeste problem sto laze, ako teram inat nekome onda barem ne lazem. Ona je izgovarala kako nema za kartu i nece da napusti vozilo. I ja ih bojkotujem pa ako nemam pare izadjem iz busa ili ako imam kartu otkucam je. Ovo sto je ona radila je cist bezobrazluk. Ako ih ja bojkotujem ne moraju da ispastaju ljudi koji su platili kartu. Ili po vasem misljenju moraju.

Prvih par minuta ljudi u autobusu su stali u odbranu devojke i maltretirali su ljude iz bus plusa da olade i da puste autobus, nakon toga je devojka non salantno krenula da vredja ljude koji su je branili, nakon cega su ljudi krenuli da je govore da ako nece da plati kartu da izadje na sta je ona kao mula sedela i gledala kroz prozor. Na kraju su ljudi otkucali kartu za nju kako bi autobus krenuo, a ona ni hvala nije rekla.
 
bojan87":2b8lqkbe je napisao(la):
Oni rade ya 25000 dinara i neko im je naredio da tako postupaju. Ako ne urade tako dobijaju otkaz. Mislis da je njima interesantno da rade sve to sto rade ?

I ako cemo pravo bahati su i jedni i drugi. Devojka koja ima najnoviji mobilni i sva je doterana i tera inat i njima i ostalim putnicima jer zna da joj ne mogu nista. E to ti je nas mentalitet, ona hoce besplatno da se vozi, oni rade ono sto im je receno, a mi koji smo otkucali kartu stojimo u vozilu 10 minuta.

Од овога ми се тек диже коса на глави.
Замисли јадне Немце, одведени да раде у ружну блатњаву Пољску, рецимо неки Аушвиц, тамо хладно, они мало плаћени, а и неко им је наредио да ложе ватру, а ако то не ураде ко зна шта им се деси. И да, јесте им интересантно. И ови наречени Немци су свакојако описивали своја искуства - али нико није рекао да му је било досадно. Пример је мало бомбастичан, али је принцип исти.
Људи и у крајњој нужди бирају посао, од онога што им се нуди. Неком је било лепше да гања људе по аутобусу, него да помаже селидбе, чисти, меша пљескавице, дели летке...

Немам ни мало сажаљења. Иначе, врло су ми одбојни људи типа описане девојке и у нормалним околностима не би било оправдања за њу, међутим, околности су специфичне.

А докле ће нас ово одвести видећемо. Али тако је када је неко алав и безобзиран. И верује у апсолутну контролу :laugh: Граница између контроле и репресије је, чини ми се, прекорачена. Није да у овом граду живе бог зна како слободоумни људи, али када те неко баш упадљиво дрнда сваки дан, нико не може остати весео.
 
a joj, znaci kontroleri busplusa su sada u nivou nacista :). Rade svoj posao i uzivaju u mucenju ljudi.

I veruj mi kod nas situacija uopste nije takva, kod nas ce covek pre izabrati da ne radi, iako ima ponudu za posao.

Evo posto ti smatras represijom to sto ti kada udje kontrolor trazi da imas validnu kartu, a ako je nemas da napustis vozilo, recimi kako bi sistem trebao da kontrolise ?
Kako treba kontrola da ti se obrati, koje opcije da ti ponudi kada nemas kartu, i kako da reaguje ako neces da platis kartu vec hoces besplatno da se vozis ?
 
@bojan87
Zamenjuješ teze - nije problem u opcijama koje kontrola nudi, problem je u tome što sama činjenica da se zahteva plaćanje karata po ovim cenama pokazuje totalno odsustvo osećaja za realnost kod nadležnih... Država se pravi blesava po pitanju činjenice na koji nivo je došao standard ogromnog broja ljudi u ovom gradu... Cilj države i Apexa je da namaknu što više para od putnika, a s druge strane ta ista država ni prstom ne mrda kada se radi o drugim bitnim problemima koji direktno utiču na stanje u novčanicima putnika i plaćanje tih karata...

Primera radi, ni država ni Apex ne treba da se nadaju da će dobiti ni jedan jedini dinar od mene i mojih kolega, sve dok vlasnicima velike kompanije u kojoj radimo država gleda kroz prste to što direktno krše zakon, pa plate kasne a nadoknada za prevoz se maltene i ne isplaćuje... A takvih firmi postoji i više nego što pretpostavljamo... I dalje ne kapiram kako ljudi koji u takvim okolnostima izdržavaju još i decu uspevaju da sastave kraj sa krajem...

Kako je tek onim par stotina hiljada nezaposlenih u Bg-u (stopa nezaposlenosti je preko 20%), ili siromašnijim studentima iz unutrašnjosti koji takođe moraju da izađu iz stana nekad i da odu na drugi kraj grada (nemaju svi imućne roditelje koji žele da ih redovno finansijski pomažu), ne treba ni pominjati...

U takvim okolnostima, osetan pad naplate karata ne samo da ne iznenađuje, nego je očekivan i nastaviće se sigurno i dalje, bez obzira na očajničke poteze nadležnih da taj pad nekako uspore...
 
Glavni problem pored socijalnog ovde je cena mesečne karte, a ne da li da prevoz bude bezplatan ili ne.
Ne može se tražiti da cena mesečne karte bude kao u Beču,u kome ima 5 metro linija,10 gradske železnice..i kvalitet neuporediv.
Dok se kod nas raspadaju autobusi ,koji inače zbog katastrofalnog održavanja GSP-a.Čak se nisu potrudili da im očiste rukohvate,pa vam po rukama i odeći ostaju crni masni tragovi. Kada je hladno u autobusima je kao u frižideru,dok su novi tramvaji sporiji i od tih razvaljenih autobusa.
Dakle cena mesečne krate u BG trebalo bi da se vrati na 1.800 din.za zaposlene zbog niskih zarada,onda bi se karte plaćale uredno.
Da se uvedu privremene mere u GSP dok se ne podigne nivo održavanja i pranja vozila sa afričkog na evropski nivo.Da viška zaposlenih barem čisti autobuse osim šta sede po kancelarijama.
Bezplatan javni prevoz ne, dok to ne uvedu ostali evropski gradovi od 1.mion stanovnika pa naviše..
 
Marcus Lupus":7c3lodyy je napisao(la):
Од овога ми се тек диже коса на глави.
Замисли јадне Немце, одведени да раде у ружну блатњаву Пољску, рецимо неки Аушвиц, тамо хладно, они мало плаћени, а и неко им је наредио да ложе ватру, а ако то не ураде ко зна шта им се деси. И да, јесте им интересантно. И ови наречени Немци су свакојако описивали своја искуства - али нико није рекао да му је било досадно. Пример је мало бомбастичан, али је принцип исти.
Људи и у крајњој нужди бирају посао, од онога што им се нуди. Неком је било лепше да гања људе по аутобусу, него да помаже селидбе, чисти, меша пљескавице, дели летке...

Немам ни мало сажаљења. Иначе, врло су ми одбојни људи типа описане девојке и у нормалним околностима не би било оправдања за њу, међутим, околности су специфичне.

Ajoj kako je ovo sto si napisao ruzno, nekulturno, i neukusno. Kapiram da te nervira BusPlus, ali ajde malo razuma. Prvo, poredis kontrolore sa nacistima - aman! Nije isti princip!

Drugo, pises kao da u Srbiji nije nezaposlenost bar 20%, i kao da u Srbiji pljuste poslovi na sve strane. Ako je tako lako zaraditi 25.000 pomagajuci selidbe, cistiti, mesati pljeskavice ili deliti letke, uputicu te na mnoge ljude koje poznajem koju ne mogu da zarade, a pokusavali su upravo na taj nacin. U Srbiji je tesko naci posao. Bilo kakav posao. Osudjivati ljude sto su postali kontrolori u javnom prevozu je suludo. Kao prvo, ta vrsta posla nije za osudu. Kao drugo, cak i da jeste, ti ljudi nisu zli i pokvareni nego rade posao koji su mogli da nadju. Mislis da bar 90% ne bi otislo na bolji posao kada bi mogli?

Pazi, ja razumem bes protiv bahatih kontrolora, ima i nekih koji su tukli, onih koji su vrlo agresivni...ali ako sve sto kontrolor radi je zahteva da vidi kartu, a ako je nema, zamoli da te izadjes na sledecoj stanici, onda zaista ne vidim sta je kontrolor skrivio. A kao sto vidimo ume i kontrolor da nadrlja od agresivnih putnika. I manite me prica da je to izmisljotina radi propagande.

Marcus Lupus":7c3lodyy je napisao(la):
Наравно, од рекеташке фирме то се не може очекивати, што нас опет доводи на почетни и једини проблем, а то је само постојање те "фирме". Никада није постојао овакав отпор плаћању превоза колико ја памтим, и то нам нешто говори.

Uvek je postojao problem sa naplatom prevoza, samo se nikada nije ovako sprovodila kontrola. "Otpor" naplati je proporcionalan trudu koji se sa druge strane ulaze da se naplata izvrsi. Usput, uvodjenje novog sistema naplate poklopilo se sa ekonomskom krizom, koja je sa jedne strane umanjila prihod gradjana (te smanjila naplatu), a s druge strane donela rezanje troskova (znaci veca cena karte uz istu ili goru uslugu).

Dalje, time sto se zbog kontrolora zaustavlja autobus, ne krsi se nikakav zakon. Nisu autobus zaustavili kontrolori kao neka policija, nego vozac autobusa, koji na to ima pravo. A vozacu je tako naredjeno iz GSPa, koji takodje na to ima pravo. Vozac deluje po instrukcijama svog poslodavca koji ima ugovor sa drugim pravnim licem o kontroli karata. Nista tu nije sporno, zakonski. Sporno ako kontrolor insistira da te legitimise (na to nema pravo, mozes mu samo dobrovoljno dati podatke) ili pokusa fizicki da te odstrani iz vozila, ili drzi na jednom mestu (na sta opet nema pravo). Ali GSP ima svako pravo da svojim vozacima naredi da moraju da stanu kada vide kontrolore, da moraju da puste kontrolore unutra, i da stoje u mestu dok vozilo ne napuste putnici koji su od strane kontrolora zamoljeni da to urade.

Shvatam da su ljudi besni, i to opravdano, ali ajmo malo razumnog razmisljanja bez odlaska u totalne ekstreme.
 
Свако хоће бољи превоз, то подразумева дисциплиновану наплату. А када те неко понижава и поткрада, зна се...
Шта ту има пропорционално у наплати и отпору, какво је оправдање за кршење закона од стране тог лоповског удружења бус плус + град + комуналци???
Да је отпор пропорционалан, многи би били у затвору!!!
У Каиру су неке лопове вукли улицом, масовно премлаћивали, па обесили наопачке да висе до смрти... наш цивилизацијски ниво, кодекс, морал и услови живота, све иде ка томе. Тако да са пар десетина премлаћивања за оволику бахатост, треба бити нешто чиме ће лопови бити задовољни. А ми да се запитамо, докле ће све то што је над главама да се трпи???
Немамо ми много шта да се питамо у нашим животима, тако је на жалост, али отпор је обавезан лудилу, какво год оно било!
 
@hazard
1. Posao kontrolora jeste u ovom trenutku za osudu jer rade za mafiju!!! Koliko treba da si ocajan da krenes da radis za takvog poslodavca?

2. Ne sme vozac da zaustavi vozilo ako mu neki kontrolor kaze. Jasno postoje zakoni i pravila ponasanja u saobracaju i nikakav kontrolor nema nadleznost da ih sprovodi ili menja. To moze samo saobracajna policija. Tako da pada u vodu tvoja teza da vozac moze da zaustavi vozilo bilo gde sto obuhvata i zadrzavanja u stanici.
 
Повећана контрола није разлог повећаног шверца, нити то уопште може бити узрок.

Узрок повећања шверца лежи у потпуном разочарењу у систем а нарочито у имлементацији тог система. Од самог свог оснивања и старта рада, Бусплус третира путнике као говеда, оптужује их за своје неспособности, прети, малтретира, сатанизује на разне начине, а притом бескомромисно лаже како је сада све супер а био би рај, који је недостижан због понашања путника....

Истовремено апсолутно ништа није чињено на побољшању квалитета превоза, а сведоци смо да је превоз све гори и гори по свим сегментима. У једном тренутку варварское блокаде друмова и сачекуша поптомогнуте паравојним формацијама наплата је заиста на силу повећана. Да ли је то повећање уложено у побољшање јавног превоза или у побољшање приватних џепова? Да ли је у том периоду иједно возило било чистије? Да ли су за промену климе радила на +35? Да ли је постављен било какав дисплеј? Да ли је ишта урађено од тих додатних пара?

Ја могу да разумем људе који и даље плаћају, било да то раде јер мисле да без обзира на све то ипак тако треба, да ли неће да се свађају са контролорима, да ли не размишљају, није ни важно.

Али не могу да разумем да још има оних који попују о неком поштењу после свега што се до сада десило?
 
kingmanowar":2jft4fwc je napisao(la):
@hazard
1. Posao kontrolora jeste u ovom trenutku za osudu jer rade za mafiju!!! Koliko treba da si ocajan da krenes da radis za takvog poslodavca?

2. Ne sme vozac da zaustavi vozilo ako mu neki kontrolor kaze. Jasno postoje zakoni i pravila ponasanja u saobracaju i nikakav kontrolor nema nadleznost da ih sprovodi ili menja. To moze samo saobracajna policija. Tako da pada u vodu tvoja teza da vozac moze da zaustavi vozilo bilo gde sto obuhvata i zadrzavanja u stanici.


Mozes li dostaviti validne dokaze da su mafijasi. Postoji sud gde te tvoje informacije mozes dostaviti i to dokazati. To sto je kurir ili neka novina rekla nije nikakav dokaz, te bi te u svakoj normalnoj zemlji mogli tuziti za kelvetu i za ugrozavanje ugleda kompanije. Jedino kod nas mozes opljuvati nekog javno, unistiti mu ugled a da za to ne odgovaras.
 
hahahahaha ajoj decko smesan si. Aj lepo procitaj ovu temu od pocetka pa ce ti biti sve jasno.
 
KAkve glupe izjave, pa i meni si ti smešan recimo pa šta. Ubih se od smejanja...
Ovo se zove forum, svako daje svoje mišljenje, nije ovo tvoj forum da tvoja mišljenja su glavna i najtačnija. Svako iznese svoje mišljenje i svako mora da poštuje svačije mišljenje pa makar se ti ne slagao ili se niko ne slagao..
 
Да бре, смешан си. Шта то више пишеш, ни на шта се не обазиреш!
Треба да се угаси бус плус, треба да се угаси комунална полиција, треба да се угаси градска управа, треба да се угаси гсп!!!
Па све поново, али са неким нормама.
Никако не схватам зашто је уопште дозвољено да приватна фирма убира проценат, а 70% опет град финансира???
Каква је то пословна пројекција?!
 
^^
Јел` има неки смајли који се заценио од смеха...?

а ово "глупе изјаве" пример је пристојности и толеранције, али имајући у виду аутора и његове бисере на овој теми...

... опет смајли који се заценио од смеха...

а тек ова логика - "...nije ovo tvoj forum da tvoja mišljenja su glavna i najtačnija"?!?

јој, понестало ми смајлија...
 
Ma svi ste vi pametni. Administratorima i moderatorima svaka čast, što dozvoljavaju da se pojedina mišljenja konstatno ponižavaju, i prozivaju. Ja više pisati neću, niti ću stavljati smajlije koji se zacenjuju od smeha.
Ali molim administratora da ubaci taj smajli kako bi neki stavljali to u komentare...
 
kopmania":1xkaqri2 je napisao(la):
Ma svi ste vi pametni. Administratorima i moderatorima svaka čast, što dozvoljavaju da se pojedina mišljenja konstatno ponižavaju, i prozivaju. Ja više pisati neću, niti ću stavljati smajlije koji se zacenjuju od smeha.
Ali molim administratora da ubaci taj smajli kako bi neki stavljali to u komentare...

Grumpy cat approves!! :mrgreen: :mrgreen:
 
Svi trazite pravnu drzavu i postovanje pravila, ali samo ono sto vama odgovara. I sve da se desi i ukinu sve sluzbe i uvedu nove, 100% sam siguran da vam se nece svideti, jer to nisu zakoni koji licno vama odgovaraju. I pre uvodjenja busplusa postojala je ista ovakva kontrola i jos gore terorisanje putnika. Jedina razlika je ta sto sada postoje mobilni sa kamerama pa se sada to moze zabeleziti.

Da nisu uveli busplus, gsp nikada ne bi uveo elektronske karte. I ponovo ne znam sta je problem u apexu. Svi se nesto zale, a krivicnih prijava nema, sto znaci da su postovali zakon. Kada se na sudu bude dokazalo da su lopovi i da su nelegalno radili onda cu reci, svaka cast onome koji je to dokazao.

A to sto je ovaj forum postao mesto gde se rasprava vodi na nivou deteta osnovne skole, pa onda daje glupe komentare:

kingmanowar":1rstcqs5 je napisao(la):
Grumpy cat approves!! :mrgreen: :mrgreen:

kingmanowar":1rstcqs5 je napisao(la):
hahahahaha ajoj decko smesan si. Aj lepo procitaj ovu temu od pocetka pa ce ti biti sve jasno.

kingmanowar":1rstcqs5 je napisao(la):
A tebi su DS i Djitler isprali mozak da im slepo verujes sta god da ti serviraju na tanjiru, u tom slucaju prijatno!!
A mozda si i partijski net warrior :D, u tom slucaju respect!!

Elem, pics or it didn't happened!!!

Secam se prvih dana ovog foruma kada je svako tezio da svoj doprinos slikama, reportazama, nekim korisnim informacija. Sada se pretvorilo u komentare sa B92, blica,...
 
bojan87":1g1sd04c je napisao(la):
Secam se prvih dana ovog foruma kada je svako tezio da svoj doprinos slikama, reportazama, nekim korisnim informacija. Sada se pretvorilo u komentare sa B92, blica,...

Pa u početku su se ovde prijavljivali ljudi koji su imali želju da se poboljša gradski prevoz , ali vremenom , što imaš veći broj korisnika , na bilo kom forumu , kvalitet opada , zato što se mnogi prijaviljuju kako bi lečili svoje frustracije , iako toga nisu ni svesni , a ima i onih koji jednostavno ne znaju šta će da rade sa slobodnim vremenom , pošto ga imaju previše , pa se prijavljuju na raznorazne forume kako bi komentarisali stvari o kojima misle da sve znaju a u stvari ne znaju ništa. U sve ovo što sam napisao , imao sam prilike da se lično uverim.

Najbolje da se svi vratimo onome čemu je ova tema i namenjena , da se ne ide previše u off topic.
 
Zamolio bih sve ucestike u temi da na pristojan nacin ucestvuju u diskusiji bez obzira na neslaganjima povodom ove teme. Dakle bez etiketiranja stranackog i bilo kakvog drugog.
 
Da li neko zna koja je procedura za slucaj da se izgubi personalizovana kartica?
 
Bojan87

Фасцинантно је да данас, 23. 03.2013. после дуже од годину дана рада система ти (или било ко други) поставиш питање: "Шта није у реду са Апексом?"
Нема потребе да те ико етикетира, сам си се етикетирао овим питањем.

После годину дана рада на прсте једне руке се може таксативно одговорити на питање: Шта је добро донео Апекс?
А за одговор на питање : "Шта није у реду?" може да се напише омања књига.

Овде уопште не говорим о евентуаној корупцији. Рецимо да је све урађено по закону и да је Апекс чист. Само због свог непрофесионалног односа према послу, аматеризма, неспособности и директне одговорности због наглог пада наплате град треба да раскине уговор и да их тужи за обману. За ових годину дана доказали су да су недорасли једном озбиљном послу, да су неспособни да воде један комплексан систем и да нису направили никакав помак према бољем и квалитетнијем превозу. Квалитет услуга је у најбољем случају исти.


Што се тиче евентуалне корупције, такође ми је фасцинантна твоја тврдња да је све у реду јер нико није подигао оптужнице. Како то можеш да изјавиш у земљи где судство није независно, у земљи која је у светском врху по корупцији и у земљи где се дрпа и краде на свим нивоима и нико никада није одговара.... ДА ли је заиста верујеш да је све у реду?

solecar,

Не разумем твој пост, али нимало. Да ли то значи да онај ко жели бољи јавни превоз треба да подржава Бусплус? Сви који не подржавају систем, не желе бољи јавни превоз?

Овај форум а и живот није црно-бели, као у америчким филмовима. Заправо, живот никада није црно-бели, углавном је то спектар сиве боје. Ја лично се против Бусплуса борим јер сматрам да није допринео бољем јавном превозу, нити ће то икада допринети, и да ће без Апекса, јавни превоз бити бољи.
 
stf":ag3e5sv6 je napisao(la):
solecar,

Не разумем твој пост, али нимало. Да ли то значи да онај ко жели бољи јавни превоз треба да подржава Бусплус? Сви који не подржавају систем, не желе бољи јавни превоз?

Овај форум а и живот није црно-бели, као у америчким филмовима. Заправо, живот никада није црно-бели, углавном је то спектар сиве боје. Ја лично се против Бусплуса борим јер сматрам да није допринео бољем јавном превозу, нити ће то икада допринети, и да ће без Апекса, јавни превоз бити бољи.

Sve je u redu što se piše u vezi bus plusa i tu nemam nikakvih neslaganja , jer ni ja nisam zadovoljan ponašanjem kontrolora (čast izuzecima koji mogu da se prebroje na prste jedne ruke) , što se tiče drugih stvari , to mi je manje više svejedno , jer kako god okreneš , imajući u vidu gde živimo , i da prevoz bude besplatan , opet ne bila usluga na visokom nivou.
Ono o čemu sam ja pisao , generalno sam govorio , i to se između ostalog odnosilo i na reagovanje pojedinaca na odgovore na njihove komentare , pre svega. Sve može da se kaže na jedan pristojan i kulturan način , a ne da čim čuješ neko mišljenje koje ti se nesviđa , oteraš u P. M. onog ko je napisao odgovor , već argumentovano treba da odgovoriš. Sve ovo je uopšteno rečeno , i ne odnosi se ni na koga.
 
stf":8ce4cu46 je napisao(la):
Bojan87

Фасцинантно је да данас, 23. 03.2013. после дуже од годину дана рада система ти (или било ко други) поставиш питање: "Шта није у реду са Апексом?"
Нема потребе да те ико етикетира, сам си се етикетирао овим питањем.

После годину дана рада на прсте једне руке се може таксативно одговорити на питање: Шта је добро донео Апекс?
А за одговор на питање : "Шта није у реду?" може да се напише омања књига.

Овде уопште не говорим о евентуаној корупцији. Рецимо да је све урађено по закону и да је Апекс чист. Само због свог непрофесионалног односа према послу, аматеризма, неспособности и директне одговорности због наглог пада наплате град треба да раскине уговор и да их тужи за обману. За ових годину дана доказали су да су недорасли једном озбиљном послу, да су неспособни да воде један комплексан систем и да нису направили никакав помак према бољем и квалитетнијем превозу. Квалитет услуга је у најбољем случају исти.


Што се тиче евентуалне корупције, такође ми је фасцинантна твоја тврдња да је све у реду јер нико није подигао оптужнице. Како то можеш да изјавиш у земљи где судство није независно, у земљи која је у светском врху по корупцији и у земљи где се дрпа и краде на свим нивоима и нико никада није одговара.... ДА ли је заиста верујеш да је све у реду?

solecar,

Не разумем твој пост, али нимало. Да ли то значи да онај ко жели бољи јавни превоз треба да подржава Бусплус? Сви који не подржавају систем, не желе бољи јавни превоз?

Овај форум а и живот није црно-бели, као у америчким филмовима. Заправо, живот никада није црно-бели, углавном је то спектар сиве боје. Ја лично се против Бусплуса борим јер сматрам да није допринео бољем јавном превозу, нити ће то икада допринети, и да ће без Апекса, јавни превоз бити бољи.

Ne mogu da se slozim sa tobom da sistem ne funkcionise. Sto se tice tehnickog dela sistem odlicno funkcionise, elektronika radi i posle godinu dana, kao i uvedeni sistem gps pracenja vozila.Podseticu te da gsp nije umeo ni da odrzava one celicne kutije za busenje papira. Sto se tice naplate nelegalnih voznji nije kriv apex i busplus, vec grad i drzava koja nema zakone ni za sta. Neko moje glediste na celu stvar je da Apex kao privatna firma treba da odrzava elektroniku i sistem, i da pruza tehnicku podrsku a da kontrolu treba da vrsi neki drzavni sektor, primera radi odeljak komunalne policije za saobracaj. Napmenucu da se vremenske karte nisu uvele ne zbog apexa vec zbog nestrucnosti gradskog preduzeca, tj. direkcije za javni prevoz koja je nadlezna za uredjenje sistema.

A sada dolazim do druge tacke. Drzava je korumpirana i to je potpuno tacno, a zakoni ili postoje i ne primenjuju se ili ih uopste nema. Ali onda dolaze na red ljudi, koji za nepostojanje pravila krive ljude koji vrse kontrolu putnika. Ni pre uvodjenja busplusa nije bilo zakona za legitimaciju ljudi pa je GSP izbacivao ljude i naplacivao kazne,... pa se niko nije zalio a sve zbog toga sto je bilo gradsko preduzece, a sada kada je u pitanju privatno preduzece galama se dize na sav glas iako je kriv grad i drzava koja nemaju zakone niti ih se pridrzavaju.

Takodje zelim da napomenem, bezakonje je pocelo od drazave, a sada se za sve kriva privatna preduzeca i stvara se slika da je privatno lose, a da je drzavno odlicno i zbog toga nemamo strana ulaganja. Da je umesto apexa dosao simens stvar bi bila ista jer simens ne bi imao prava da legitimise ljude i sistem bi izledao isto.

Sada se nalazimo u jos gorem stadiumu jer su ljudi uzeli u svoje ruke da tumace zakone i da sami sude i biju. Ljudi imaju neke svoje zakone za koje misle da bi trebali da postoje jer njima to najvise odgovara i nece da postoju zakone drzave, a drzava sa druge strane nece te ljude da sankcionise jer im odgovara anarhija, jer dok se podanici tuku medjusobno oni kradu i sakom i kapom
 
Bravo stf!, tako se učestvuje u diskusiji sa pisanjem konkretnih stvari bez vredjanja drugomišljenika.
 
Sistem radi kakao kaze bojan87 odlicno zasto nisam danas mogao dobiti odgovoe na poruku kod sajma smjer ka gradu za koliko dolazi tramvaj vec je stiglo iz 3 pokusaja servis nije dostupan jeli to kvalitet
Koliko vremena treba da prodje da bi napravil da sistem precizno pokazuje tramvaj na liniji 2 i sto ljudima prave problem kad se otkucas na zeljeznickoj dodjes na pristaniste kao da nisi kucao kartu jer sistem ne valja itd itd samo o tim tehnickim cudima mozemo do ujutru itd itd
 
Vrh