Marcus Lupus":7c3lodyy je napisao(la):
Од овога ми се тек диже коса на глави.
Замисли јадне Немце, одведени да раде у ружну блатњаву Пољску, рецимо неки Аушвиц, тамо хладно, они мало плаћени, а и неко им је наредио да ложе ватру, а ако то не ураде ко зна шта им се деси. И да, јесте им интересантно. И ови наречени Немци су свакојако описивали своја искуства - али нико није рекао да му је било досадно. Пример је мало бомбастичан, али је принцип исти.
Људи и у крајњој нужди бирају посао, од онога што им се нуди. Неком је било лепше да гања људе по аутобусу, него да помаже селидбе, чисти, меша пљескавице, дели летке...
Немам ни мало сажаљења. Иначе, врло су ми одбојни људи типа описане девојке и у нормалним околностима не би било оправдања за њу, међутим, околности су специфичне.
Ajoj kako je ovo sto si napisao ruzno, nekulturno, i neukusno. Kapiram da te nervira BusPlus, ali ajde malo razuma. Prvo, poredis kontrolore sa nacistima - aman! Nije isti princip!
Drugo, pises kao da u Srbiji nije nezaposlenost bar 20%, i kao da u Srbiji pljuste poslovi na sve strane. Ako je tako lako zaraditi 25.000 pomagajuci selidbe, cistiti, mesati pljeskavice ili deliti letke, uputicu te na mnoge ljude koje poznajem koju ne mogu da zarade, a pokusavali su upravo na taj nacin. U Srbiji je tesko naci posao. Bilo kakav posao. Osudjivati ljude sto su postali kontrolori u javnom prevozu je suludo. Kao prvo, ta vrsta posla nije za osudu. Kao drugo, cak i da jeste, ti ljudi nisu zli i pokvareni nego rade posao koji su mogli da nadju. Mislis da bar 90% ne bi otislo na bolji posao kada bi mogli?
Pazi, ja razumem bes protiv bahatih kontrolora, ima i nekih koji su tukli, onih koji su vrlo agresivni...ali ako sve sto kontrolor radi je zahteva da vidi kartu, a ako je nema, zamoli da te izadjes na sledecoj stanici, onda zaista ne vidim sta je kontrolor skrivio. A kao sto vidimo ume i kontrolor da nadrlja od agresivnih putnika. I manite me prica da je to izmisljotina radi propagande.
Marcus Lupus":7c3lodyy je napisao(la):
Наравно, од рекеташке фирме то се не може очекивати, што нас опет доводи на почетни и једини проблем, а то је само постојање те "фирме". Никада није постојао овакав отпор плаћању превоза колико ја памтим, и то нам нешто говори.
Uvek je postojao problem sa naplatom prevoza, samo se nikada nije ovako sprovodila kontrola. "Otpor" naplati je proporcionalan trudu koji se sa druge strane ulaze da se naplata izvrsi. Usput, uvodjenje novog sistema naplate poklopilo se sa ekonomskom krizom, koja je sa jedne strane umanjila prihod gradjana (te smanjila naplatu), a s druge strane donela rezanje troskova (znaci veca cena karte uz istu ili goru uslugu).
Dalje, time sto se zbog kontrolora zaustavlja autobus, ne krsi se nikakav zakon. Nisu autobus zaustavili kontrolori kao neka policija, nego vozac autobusa, koji na to ima pravo. A vozacu je tako naredjeno iz GSPa, koji takodje na to ima pravo. Vozac deluje po instrukcijama svog poslodavca koji ima ugovor sa drugim pravnim licem o kontroli karata. Nista tu nije sporno, zakonski. Sporno ako kontrolor insistira da te legitimise (na to nema pravo, mozes mu samo dobrovoljno dati podatke) ili pokusa fizicki da te odstrani iz vozila, ili drzi na jednom mestu (na sta opet nema pravo). Ali GSP ima svako pravo da svojim vozacima naredi da moraju da stanu kada vide kontrolore, da moraju da puste kontrolore unutra, i da stoje u mestu dok vozilo ne napuste putnici koji su od strane kontrolora zamoljeni da to urade.
Shvatam da su ljudi besni, i to opravdano, ali ajmo malo razumnog razmisljanja bez odlaska u totalne ekstreme.