2012":7q8y5szz je napisao(la):
Pa sad naš si forumaš,pa ti tremu nećemo uzeti za zlo.Ali ovo o čemu si pričao je veoma nepovezano,bez konkretnog plana.Evo recimo mene nisi ubedio zašto bi u Beogradu konkretno prevoz trebalo da bude bezplatan.Prvo ,mi imamo to za široki spektar korisnika,penzioneri,učenici,invalidi,izbeglice itd,,prevoz plaćaju u full ceni samo zaposleni,a ostalen kategorije koje nisu na bezplatnoj listi, znatno jeftinje.Drugo u Evropi Talin..zaboga..možeš ga prepešačii i bez prevoza.
Дао сам +1 за пост, јер сматрам да свака критика у границама пристојности може допринети добром јавном разматрању, и каснијем правилном доношењу одлука. То да се Талин може препешачити, не стоји јер у градовима те величине и структуре се само 30-40% кретања врши пешке.
Али да је то изузетак међу већим градовима, поменуто је и у самом наступу. Ако сте пажљиво слушали, могли сте приметити да сам поменуо много вишемилионских градова, где је бесплатан превоз примењен за одређене категорије корисника, или одређена подручја града, а и сам сам поменуо да је бесплатан превоз немогуће увести за цео систем у случају Београда. Конкретно, тражио сам да се размотри бесплатан превоз у кругу двојке, и за све младе до завршетка средње школе! Поменуо сам да је то део дечјег права на школовање, и да много деце због скупог превоза ни не може да упише школу коју жели!
Заборавио сам да поменем да тек половина одраслих у Србији има завршену средњу школу.
2012":7q8y5szz je napisao(la):
Ako predlažeš bezplatan prevoz ,onda treba da predložiš način finansiranja.Ko će to da plaća i na krju preko čijih će se leđa prevaliti,penzionera?zaposlenih?Znači od mene veliko NE,jer kada uvedu ostale eu metropole od 1.mil pa naviše eto i mi ćemo..
Ono o čemu treba da se diskutuje je cena prevoza jer je nelogično i sramno da plaćamo mesečnu kartu kao u Beču a bez Metroa i sa Afričkim standardom i zaradom.
Ето, видим да сте и Ви незадовољни садашњом тарифном политиком. :kk: Појављивање у масовним медијима разлишитих тарифних модела, чак и уколико са њима нисте сагласни, доприноси грађанском и стручном плурализму, а самим тим и допринос је Вашем грађанском захтеву за другачијим тарифским моделима.
Када је у питању финасирање, поменуо сам у неколико примера неекономичност садашњег транспортног система заснованог на аутобусима, много грешака у трамвајском систему, и потпуном занемаривању приградских железница. Оних 10 минута је ипак било премало.
2012":7q8y5szz je napisao(la):
Drugo,vidim da govoriš o tramvajskim i nekim semaforima,džaba ti to, Lrt ne može na ovakve pruge po gradu sa Lakat krivinama..na svakom ćošku,ovi Lrt lobisti nisu ni to umeli da naprave ili isprave,već su nastavili da prave tramvajske vijadukte kao tobogane u diznilendu sa krivinama radijusa za verovali ili ne.Pa čemu onda ta priča,i ovakvi autobusi u raspadu su brži od tramvaja recimo i iz Požeške ul.od dok su novi tramvaji još sporiji od starih.
Treće o gradskoj ž. si šturo i to ti je jedino ok što si pomenuo.A od Metroa ni traga. Ne vredi ti, ni mikser ni imamoplan.Lrt-a neće biti,već pravi Metro.Sorry prozirno.. :kafa:
Концепт излагања је припреман дуже време, и у припреми истог је учествовало око 10-так људи саветима. У првих 5 минута је трема учинила своје, а нисам концетрисано реаговао на првих неколико питања, које је поставила водитељка. Ту сам се мало упетљао, али сам се некако извукао на добро на крају.
Тема "Метро" је до те мере сложена и тешко остварива, да је боље једном тренутно малом Удружењу да је посебно не наглашава пре него што само ојача, и не оствари утицај на много мањим стварима. Питања трамваја и приградских железница у овом случају је далеко ближе остварењу, са обзиром да су за радове од Славије до Бањице већ обезбеђена финасијска средства, захваљујући "Стедлер" возовима и Руском кредиту поправиће се стање на самој железници, а лобистичке позиције аутобуских монополиста су никад слабије. За питања детаља везаних за метро, трамвај и приградске железнице, постоје одговарајуће теме на форуму.