Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@nikola011:
Zakon ni statut grada nisam pisao ja, tako da ne možeš ni da kažeš da banalizujem. Čak je skoro ukinuta i podela na gradske i prigradske opštine, već su sada sve gradske. Dok god je tako, i Mladenovac, i Lazarevac su apsolutno ravnopravne beogradske opštine kao i Savski venac i Zvezdara, a što se tiče ljudi koji putuju između spomenutih beogradskih opština, a da pritom rade za veoma malu platu, ima ih mnogo više nego što možeš i da zamisliš, a vreme je takvo da nismo u mogućnosti da odbijemo posao čak i ako on podrazumeva putovanje između Lazarevca i Beograda.

E, sad, ako je uopšte bitno moje, ili mišljenje bilo kojeg drugog forumaša, TEBI, sa takvim shvatanjem, Beograd je po površini među manjim svetskim gradovima, čak i sa ovim opštinama u sastavu, koje ti ne priznaješ kao deo Beograda.

Mislim da bi cilj svake gradske vlasti trebalo da bude razvijanje svoga grada a to podrazumeva što je moguće bolji i brži razvoj i integraciju i njegovih perifernih delova, a svakako da se grad neće razvijati ako se ignoriše postojanje i ako se separatiše njegova periferija.

Nikola, ne znam odakle si, ali bi svakako trebalo da shvatiš da Beograd odavno nije samo krug dvojke, i da glavni grad jedne zemlje zaista treba da bude malo veći od kruga dvojke.
 
Postoje dva principa u vezi sa tarifiranjem prigradskih linija, koja se međusobno kose. Jedan je da je očekivano da za 70 kilometara vožnje karta bude skuplja nego za 5 kilometara, a drugi je da su svi ravnopravni i svi imaju jednake potrebe kao građani. Kod nas je situacija da na periferiji žive siromašniji, a ne bogatiji. Niko nije kriv što živi u Lazarevcu i verovatno bi mnogi sa periferije rado menjali svoje kuće za stan u Beogradu. Ipak, Lazarevac, Mladenovac, Sopot i Obrenovac, a delimično i Grocka jesu zaokružene celine. Za razliku od bližih prigradskih mesta (Borča, Sremčica) u njima postoje određeni centri, škole, radna mesta. Ali kada bi neko imao priliku da radi u trafici u svom mestu svakako ne bi putovao iz Lazarevca u Beograd, ili iz Beograda u Mladenovac.

Takođe, trebalo bi imati u vidu da je porez na gradski, prigradski i lokalni prevoz 8%, što umanjuje cenu karte u poređenju sa Pančevom ili Starom Pazovom.

Moje mišljenje je da treba naći neku sredinu između ova dva principa.

Evo primera cene karata:

Jedna zona (do 60min): 72 din.
Dve zone (do 90 min): 100 din.
Tri zone (do 120 min): 140 din.
Četiri zone (do 180 min): 210 din.

Mesečne karte ne bi trebalo da budu skuplje od 5.000 dinara za kompletan sistem, a država bi trebalo da kontroliše da li poslodavac uplaćuje novac prevoz radnika.
 
Teško da se to minutima može tarifirati.
Evo, npr. putovanje do Obrenovca linijom 860E od početne do krajnje stanice traje 40 minuta, dok običnim 860 traje 45-50 minuta.

Takođe bih da napomenem jedan apsurd.
Pazi ovo, nađeš se ti na Železničkoj stanici "Pančevački most". Karta do Pančeva (drugi grad) odatle koštaće te 60 dinara a karta do Vukovog spomenika koji je u istoj ulici a razdaljina je manja od kilometra, koštaće te 72 dinara.
 
Зоне би се одређивале на основу удаљености, а време важења карата у зависности од тога кроз колико зона се путује. За градску вожњу цена карте је 72 динара, а време важења 60 минута, али ако путујете у Борчу карта је 100 динара, а важи 90 минута.
 
Meni su ilegalne linije za Obrenovac čist dokaz koliko je naš javni gradski prevoz preskup i koliko nas deru. Kako je moguće da se privatniku koji ima manje putnika i koji ne dobija subvencije iz gradskog budžeta isplati da vozi po cenama koje su duplo manje, a da se zvaničnim prevoznicima koji su subvencionisani, i koji imaju mnogo više putnika i mnogo lošije autobuse, ne isplati?

E, to je pokazatelj svega. Takođe, u mnogim gradovima širom Srbije je najjeftinija pojedinačna karta za gradski prevoz 50 dinara, a pritom te linije imaju mnooogo manju frekvencu putnika nego u Beogradu.
 
EUKALIPTUS":3jxcnajf je napisao(la):
Takođe bih da napomenem jedan apsurd.
Pazi ovo, nađeš se ti na Železničkoj stanici "Pančevački most". Karta do Pančeva (drugi grad) odatle koštaće te 60 dinara a karta do Vukovog spomenika koji je u istoj ulici a razdaljina je manja od kilometra, koštaće te 72 dinara.

Pa to zapravo nije apsurd, to je ujednacavanje sistema koji i ti podrzavas. Cena do Panceva je verovatno realna cena i to naplacuju Zeleznice. Kada ides prema Vuku ti ulazis u BGvoz koji je deo tarifnog sistema Beograda. Da li ta jedna stanica treba da kosta 72 dinara?
Pa naravno da ne treba, ali to je ta pomoc siromasnim predgradjima. Ta vozna je realno manje od 20 dinara, ali bi u tom slucaju neko ko je npr. usao u 706 ili bilo koji trocifreni trebalo da placa kartu 200 dinara. Karta je 72 dinara zbog solidarisanja onih u krugu dvojke sa periferijom. Ti se zalazes da to bude jos manje, ta razlika. Ako neko zivi u prvoj zoni Beograda npr. Banovo Brdo i krece se do centra ili NBGD on jako malo eksploatise prevoz a placa 3.220 dinara. Sad je jako diskutabilno koliko treba da kosta karta do Lazarevca s obzirom na broj putnika, kilometrazu i sl. Po meni ta najmanja i najveca tarifa moraju da se odnose bar 1:3.
 
EUKALIPTUS":3qj4lvi2 je napisao(la):
Meni su ilegalne linije za Obrenovac čist dokaz koliko je naš javni gradski prevoz preskup i koliko nas deru. Kako je moguće da se privatniku koji ima manje putnika i koji ne dobija subvencije iz gradskog budžeta isplati da vozi po cenama koje su duplo manje, a da se zvaničnim prevoznicima koji su subvencionisani, i koji imaju mnogo više putnika i mnogo lošije autobuse, ne isplati?

E, to je pokazatelj svega. Takođe, u mnogim gradovima širom Srbije je najjeftinija pojedinačna karta za gradski prevoz 50 dinara, a pritom te linije imaju mnooogo manju frekvencu putnika nego u Beogradu.

Pa sam si sebi odgovorio na postavljeno pitanje.
"ilegalni"
Nema kontrolu inspekcije, nema zastitu radnika, sigurno im ne uplacuje doprinose jer nema ni firmu, ne placa porez, ne placa takse koje prevoznici placaju. Prosto funkcionise van sistema. Nema kontrolu autobusa, standarde i sl.
To ti je potpuno isto kao kad bi pitao kako onaj na kartonskoj kutiji moze da prodaje cokoladu jeftinije nego u prodavnici, pa normalno je da je jeftinije.
 
Vremenska karta od 60 minuta je prekratka za veličinu Beograda i gužvu koja u njemu obitava. Minimum je 90 minuta.
Postoje i karte za manje rastojanje, npr. oko 6 stanica, koje onda budu oko 50% jeftinije od obične pojedinačne karte, bez obzira na zonu.
Postoji, dakle, 1001 način da se pokuša jedno razumno tarifiranje, od čega je BusPlus nije pokušao da primeni NIJEDAN (brojem: 0)!
Neozbiljnost kontrole očituje se već u njenom preteranom pojavljivanju. Najveća tragikomedija u vezi sa ovim busplusom je činjenica da su i što se tiče kontrole, jedinog čime se bave, potpuno bezidejni. Ponekad se zapitam kako su ti ljudi završili srednju školu.

A onda Mateja pričaš o nekoj ozbiljnosti. Ovde se ozbilujnost ne vidi ni elektonskim mikroskopom!
Ja nesaradnju sa busplusom osećam kao svoju građansku dužnost.
 
Meni vremenske karte nikako ne mogu da imaju smisao jer je Beograd po principu prevoza potpuno neorganizovan. Tebi moze ujutru da se desi da na Gazeli putujes 20 minuta od Sajma ka NBGD, a nekad 2 minuta. Uopste nije bitan dan, samo jedno jutro ima guzve, jedno nema, u istom terminu. Nekom se pokvare kola i stane pola grada. 23 kroz Takovsku nekad putuje 20 minuta. Autobus nekad cekas 2 minuta, a nekad 20, i to govorim o dvocifrenim gradskim linijama prve zone. Kako onda vremenska karta moze da dobije bilo kakav smisao? Zivimo u rasulu, a vezujemo se za vreme.
 
Svakako su smislenije od ovakve karte.
Pošto je vreme putovanja neujednačeno, mora se izabrati opcija u korist mušterije, to je osnovno pravilo. Dakle, neka važi i 2 sata, to upšte nije nešto što mene treba da zanima, u krajnjem slučaju. Nisam ja plaćen da njima serviram optimalno rešenje. Poenta je da nisu učinili ništa.
 
@Nikola:
Primerima za Pančevo i za ilegalne prevoznike za Obrenovac hteo sam da kažem kako je ipak isplativo da se vozi i po nižoj tarifi. Kad su u pitanju ilegalni prevoznici za Obrenovac, nisu to divljaci bez firme, to su sve registrovane firme koje inače voze i imaju dozvolu, plaćaju porez, ali nisu dobili liniju 860 na tenderu i na njoj voze ilegalno.

Upravo sam pokušao da kažem suprotno od onog što ti pričaš. Vožnja za jednu stanicu od 72 dinara jeste preskupa, ali to nije zato, kako kažeš da bi se periferija ujednačila, jer periferija plaća mnogo skuplje, uprkos tome što se u centru plaća preskupih 72 dinara. Primer za voz od 60 dinara nema veze sa ujednačavanjem periferije jer tamo cenu određuju železnice.
 
Takođe, da li znaš da se Lastine prigradske linije dele na dve grupe, one koje idu izvan teritorije Beograda (Stara Pazova, Surduk i sl...) koje nisu deo ITS2 i nisu subvencionisane i na one koje ne idu van Beograda i koje su deo ITS2 i subvencionisane su (591, 581, 860 i sl...) a cena karte je ista i u jednim i u drugim!!!

...a gde je tu onda reklamiranje na autobusima??? Pa ako sam već dužan da u kapitalističkom društvu moram da gledam u autobuse koji su šareni kao ciganski vašar, ako već nikako ne mogu da se zaštitim od onih televizora koji mi tandrču nad glavom i vrte reklame, ako već moram da gledam reklame i na stanicama, onda hoću da plaćam jeftiniji prevoz.
 
Ne postoji ni jedan savrseni sistem,uvek ce neko biti zakinut.

Zato se i namece 100% subvencionisan gradski prevoz sa besplatnom kartom za sve,ali to je nemoguce ovo kleptokratskom kapitalistickom politicko-ekonomskom sistemu.
 
nikola011":3ng27n2o je napisao(la):
Meni vremenske karte nikako ne mogu da imaju smisao jer je Beograd po principu prevoza potpuno neorganizovan. Tebi moze ujutru da se desi da na Gazeli putujes 20 minuta od Sajma ka NBGD, a nekad 2 minuta. Uopste nije bitan dan, samo jedno jutro ima guzve, jedno nema, u istom terminu. Nekom se pokvare kola i stane pola grada. 23 kroz Takovsku nekad putuje 20 minuta. Autobus nekad cekas 2 minuta, a nekad 20, i to govorim o dvocifrenim gradskim linijama prve zone. Kako onda vremenska karta moze da dobije bilo kakav smisao? Zivimo u rasulu, a vezujemo se za vreme.

У Варшави су то решили на занимљив начин. Постоје нпр. временске карте за 20 и 40 минута. Притом су израчунали неко просечно време путовања и на сваком стајалишту и у бусевима обележили размаке. Тако да ти док чекаш бус, трамвај или метро можеш да видиш да ли од те станице до оне на којој желиш да сиђеш треба 11, 17 или 24 минута и у зависности од тога купујеш карту. Ефективно време путовања је небитно, тј. ако ти због гужве или судара путујеш 50 минута на релацији за коју је предвиђено 15 минута, важи ти карта дужине до 20 минута. Мало је незгодно у случају преседања, али и то се може предвидети углавном.

Не кажем да је ово решење савршено, али је једно из праксе. Маркус је потпуно у праву када каже да су од могућих милион решења применили нула. Да ми овде узмемо месец дана да анализирамо и расправљамо о тарифном систему, убеђен сам да бисмо направили нешто што би могло да буде примењено. А они добијају својих 8,53% без да мисле о било чему. Е, у томе је проблем.
 
Problem je u tome što nije tako lako uvesti novu kartu, potrebna je ozbiljna analiza i mnogo matematike da bi se videlo šta je optimalno, a da Grad ne bude u gubitku.
 
Danas sam bio u prevozu u koji je posle duuugo vremena usla kontrola, ne pamtim kad sam je video. Svi smo sedeli u drugom delu bus-a. Od nas 12, cetvoro je imalo markicu, troje je ustalo kad je videlo kontrolu i sami su ponistili kartu, a mi ostali uredno sedeli, kontrolor kada vidi da nije ponistena ode do automata, ponisti je i vrati.

Cemu bilo koja druga vrsta karata, da li vi ljudi shvatate da se prevoz u Beogradu sada prakticno uopste ne placa?
 
nikola011":3bfymtw8 je napisao(la):
...a mi ostali uredno sedeli...da li vi ljudi shvatate da se prevoz u Beogradu sada prakticno uopste ne placa?

Says Who?
Vi "ostali" (12-4-3=5, tj. jedan od pet, na prvi pogled, sa sličnom reakcijom)?
 
Матеја Бељан":3s8ceeqd je napisao(la):
Problem je u tome što nije tako lako uvesti novu kartu, potrebna je ozbiljna analiza i mnogo matematike da bi se videlo šta je optimalno, a da Grad ne bude u gubitku.

На губитку у односу на садашње стање? Мојне ме. :)

Наравно да је за тако нешто потребнија озбиљнија анализа од пуког пискарања по форуму. Али немој ни да од тога правимо изградњу спејс-шатла. Не бавим се тарифним системима, али ако се за годину дана колико постоји бусплус немогуће прикупити примере добре праксе, снимити кретање путника, анализирати географију града и линија, као и структуру трошкова превоза и остале параметре, па на основу тога предложити решење, уз детаљну анализу опција и образложење, онда боље да укинемо јавни превоз.

Уосталом, да ли мислиш да су се надлежни бавили озбиљном анализом када су предлагали поскупљење карте са 50 на 60 а затим на 72 динара? Била је то најобичнија ''шациометрија''.

Тарифирање услуге је само један од сегмената инегралног приступа јавном превозу као јавној услузи. Да би она била успешна потребно је поред тарифе унапредити и друге делове - и политику возног парка и распоред линија и политику понашања запослених и све остало. Међутим, имам утисак да се код нас јавни превоз од стране надлежних третира као нежељено дете - ту је, добија довољно да преживи, никог не занима превише, али је свима терет. Нико не схвата да би сређивањем стања у јавном превозу и он био мањи проблем за власт. Или су други интереси у питању. Зато и имамо то што имамо.
 
Najmodernija tehnologija u sluzbi gradjana na licnom primeru:
Ostao ja pre nekoliko dana bez novcanika (nesto malo para, licnom kartom i busplus karticom sa uplatom za januar). Posto niko nije nasao moj budjelar, upadoh u depresiju zbog ponovnog vadjenja dokumenata...
elem, otisao ja veceras do beogradjanke da izvadim novu busplus karticu, poneo pasos sa sobom kao licni dokument. I pita mene ona devojka ,koja karta, da li je bilo uplate i trazi licnu...ja kazem nemam, ostao sam i bez nje, ali imam pasos (sa kojim sam i ranije bez ikakvih problema zavrsavao poslove na raznim mestima). Kaze ne moze, ili da prvo vadim licnu ili da im donesem resenje o ponistavanju licne karte (jedno kosta 1000 din, koje mi treba za vadjenje nove LK ,dva da placam ne pada mi na pamet, a i sta ce to njima uopste nisam uspeo da shvatim).
Kazem da licnu necu dobiti za 10 dana sigurno (znamo azuronost sup-a svi), a reko karta mi treba za svaki dan.. a u pasosu imate sve podatke koji su u LK (sta im vise od maticnog broja treba ne znam). Kaze ne. Reko a da je ponistite, blokirate ili sta vec...kad budete vadili novu. Na kraju sam je pitao cemu im sluzi baza podataka uopste (osim prodavanja informacija sponzorima), samo me je gledala i cutala...
Sve u svemu, doticna gospoda uplatu od mene nece videti neko vreme..., sta oni tamo zapravo rade i koja je tacno njihova funkcija osim uzimanja 8.5% za cisti nerad i neefikasnost zaista ne znam. Sa raznim birokratama sam se mlatio, ali ovakvo pomeranje granica ljudske gluposti jos uvek nisam video.
 
Nezavisno od toga da li je BP kartica ukradena, izgubljena, zaturena... jedino normalno je da ti naprave drugu. Pošto si januar platio, nova uplata bila bi sramota, osim realnih troškova izdavanja nove kartice. Sve ostalo je svinjarija! Jesi li pokušao da porazgovaraš sa nekim šefom te, možda neuke ili nedovoljno obučene devojke?
 
bio sam pred kraj radnog vremena (oko pola 8), pa razume se nikog `starijeg` nije bilo (dva momka koji se motaju okolo i jedna starija gospodja koja broji pare i prica telefonom). a evo sta su mi odgovorili posto sam im poslao mail.

Postovani,
Zahvaljujemo se na kontaktiranju BusPlus korisnickog servisa.

Direkcija za javni prevoz odredjuje procedure i propisuje neophodnu dokumentaciju za izdavanje BusPlus kartica. U slucaju gubitka licne karte, prilikom izdavanja BusPlus kartice, neophodno je priloziti potvrdu izdatu od MUPa da je licna karta u procesu izrade i uz navedenu potvrdu priloziti biometrijski pasos.

Srdacno,
BusPlus Tim

Ukratko,bezobrazne birokrate, jer ja ne kapiram sta ce im LK uopste, u pasosu pise ko sam,sta sam i gde sam (apsolutno isto sto i u LK) ali ne cudi me to, s obzirom kakvi ljudi upravljaju tim sistemom... vozim se za dzabe do daljnjeg dok ne izvadim novu LK, sta da im radim... sad bar nemaju na osnovu cega da mi pisu kazne.
 
Vrh