Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Marcus Lupus":82x7inul je napisao(la):
, а када користи превоз подучили смо га како да то ради, а никада не плати.
Па Маркус Лупусе, ајде подели јавно са нама то искуство, можда буде још више не платиша Бус Пљуца :D
 
Ништа посебно, него живимо на таквом месту да контроле фактички и нема ако путујеш после 12-13, а и ако је има, помериш се 20 метара на други бус и махнеш им из њега. Али није то леко некоме да свари ко цео живот плаћа карту. Али, како видим, нема притужби.
 
Гага":28fkcvtf je napisao(la):
Marcus Lupus":28fkcvtf je napisao(la):
, а када користи превоз подучили смо га како да то ради, а никада не плати.
Па Маркус Лупусе, ајде подели јавно са нама то искуство, можда буде још више не платиша Бус Пљуца :D

Pa ja sam dao primer sa Banovog Brda. Kada idete ka gradu ulaskom u tramvaj izbegavate kontrolu, a u povratku iz grada koriscenjem linija 56, 89, 92, 511 odete do Ade Garaza, pa onda ili stanicu peske nazad ka 23, 37, 88 (nema ni 5 minuta, ili peske do sledece stanice kod Porse-a, blizu je. Doduse, ako ste u punijem busu negde u sredini vise nema potrebe da se kucate ni pri kontroli. Ko ide na NBGD ulaskom u bilo koji bus na pocetnim stanicama Zelenog venca nema kontrolu na Brankovom mostu, kod Hajata se moze izbeci linijama 68, 95, ili 15, 84 ako ste u Uscu, dok besplatnu voznju sa Banjice omogucava linija 78.
Toliko do mene, neka drugi podele svoja iskustva za potpuno izbegavanje drugih kontrola.
 
Jel oni uopste planiraju da postave jos ekrana po stajalistima na kojima pise kada vozila dolaze?
 
Kristijan Hranisavljevic":2tnnwk0s je napisao(la):
Сви сте већ дуже време упознати са терором који Бус Плус спроводи над грађанима, и вероватно мислите да ту нема ништа ново да се исприча. Међутим, изненађењима никад краја. Удобно се сместите, свашта имам да вам испричам.

Живим у селу на територији општине Обреновац, па смо од ове године и ми обухваћени Бус Плус системом наплате карата. Моје старије ћерке путују до школе у Обреновцу 11 km. До ове године је школа њихове податке заједно са фотографијом предавала "Ласти", и у врло кратком року су деца добијала повластице које треба да имају код себе када иду у школу, а у кратком периоду на самом почетку школске године нико их није дирао иако немају повластицу за превоз, знајући да је процедура у току. Другим речима, све је функционисало сасвим добро. Онда се појавио фамозни Бус Плус, и све је отишло дођавола.

Одмах на почетку школске године сам обезбедио све што је било потребно да се преда школи везано за повластице за превоз, и школа је у врло кратком року сакупила сву потребну документацију. Од онда до данас, дакле више од месец дана, деца још увек нису добила Бус Плус картице, а у рачуноводству у школи кажу да од Бус Плуса стално добијају допунске информације и нове захтеве, и да све делује врло конфузно и неорганизовано, и да је велико питање када ће све то да се регулише, јер је очигледно да у Бус Плусу недостаје или компетенција да са овим задатком изборе, или добра воља да се ова процедура икако приведе крају.

И сад, рекли бисте вероватно да је то просто стандардна домаћа административна инертност, ништа ново. Али то је само део проблема. Главни проблем је што тај исти Бус Плус шаље своје кондуктере који ИЗБАЦУЈУ ДЕЦУ ИЗ АУТОБУСА! Основци са школским торбама су веома сумњиви, то су ти смутљивци који урушавају финансијски систем градског превоза, и њих треба елиминисати и спречити одлучно и ефикасно!

Тим поводом сам јутрос прво отишао у школу, да бих сазнао нешто више о целој ситуацији, и да видим где даље да идем да се жалим. У секретаријату су ме обавестили да су њима везане руке, и да је најбоље да се за све детаље око администрације обратим рачуноводству, па онда редом, кога већ пронађем. "Ласта" пере руке од целог случаја, кажу да са наплатом карата немају никакве везе, и упућују ме на кориснички центар Бус Плуса. Пре него што сам њих позвао, отишао сам и до општине, да видим да ли се ико интересује за децу која су избачена из аутобуса на путу до школе, или приликом повратка из школе. Важно је да напоменем да то код нас представља далеко већу драму него на ужој територији Београда. Кад те овде избаце из аутобуса, по свој прилици ћеш брже пешке да пређеш 10 km него што ћеш да дочекаш следећи аутобус, јер постоји свега пар полазака у току дана, па ако те избаце из јутарњег аутобуса, у наредних 5 сати немаш следећи аутобус. Поподне је нешто боље, чекаћеш следећи аутобус "само" 2 сата. У општини сам после врло кратког чекања добио могућност да изложим проблем члану општинског већа који се бави школством, и он ми је рекао да ће проблем да буде решен тако што ће деца док не добију Бус Плус картице са собом да носе ђачку или здравствену књижицу, да не буду без било каквих докумената.

Одмах сам кренуо назад до школе да о томе обавестим надлежне, а и да поразговарам са благајником школе, који је требало да се у међувремену појавио на послу. Решио сам да у току те кратке шетње ипак позовем и кориснички центар Бус Плуса. Оператерка је покушала да ме одмах пребаци на другу службу, али су јој објаснили да за групне захтеве за издавање повластица не може физичко лице да се обраћа надлежној служби, тако да смо наставили разговор о овом проблему. Оператерка је на све начине покушала да свали одговорност на све друге елементе овог ланца, али је покушала и да оптужи школу да није обавестила децу на време да су дужна да носе ђачку или здравствену књижицу као идентификациони документ у прелазном периоду. Пошто сам тражио да ми се објасни какве то људе запошљавају, и зашто су кондуктери неспособни да уоче разлику између детета које иде у основну школу, и одрасле особе без карте, речено ми је да кондуктер има директиве, и да одговара за своје поступке на радном месту, и не сме да се понаша мимо процедуре. Па тако јуначина уз крилатицу "прописи су прописи" избацује основце из аутобуса, и савест му је мирна. Можда га прогласе за радника месеца јер је заштитио фирму од малих паразита који би да се школују.u

Будући да сам већ чуо колико је администрација Бус Плуса неефикасна, цела ова прича око инструкција везаних за легитимације била ми је веома сумњива. Осим тога, члан општинског већа ме је обавестио да је то прелазна мера која је донешена пошто је дошло до ових ексцесних ситуација, а не стандардна мера која је установљена одмах на почетку школске године. Зато сам у рачуноводству школе решио да проверим ову причу. Тамо су ми рекли да је информација коју сам добио у корисничком сервису Бус Плуса потпуно нетачна, јер је једини допис који су они добили везано за употребу ђачке или здравствене књижице био везан за период пошто се коначно ђацима поделе Бус Плус картице. И сами су у чуду били због тог дописа, јер се тамо наводи да ђаци уз Бус Плус картицу треба да имају и неки документ. Но добро, ја нисам видео ни један допис, па овде не смем да судим, али је чињеница да сам на 3 места добио 3 различите информације, што мене ипак упућује на то да заправо не постоји од раније прецизно утврђена процедура, а цену те конфузије плаћају деца.

Шлаг на торти. Кондуктери од деце нису тражили на увид здравствену књижицу или ђачку књижицу. Тражили су или Бус Плус картицу, или новац, друго их уопште не занима, дакле сва ова препуцавања око процедура и легитимација на терену не значе ништа. А шта мислите колико кошта карта за јенду вожњу? Ето, погађајте мало...

...

...

155 динара! Мене за ту релацију гориво кошта 115 динара. Наравно да није проблем да се плати једна карта, ако је избор или 155 динара, или шетња од 10 km. Међутим, кад помножите то са 2 (до школе и од школе), па онда све то са 22 радна дана, добијете цифру од 6820 динара. За једног ђака. За моје старије ћерке то је износ од 13640 динара. Мислим да двоје запослених мање троше на превоз.

Свакако јесте решење да сам превозим децу до школе, и да их после школе дочекујем, њима је то удобније, ја сам миран јер знам да неће неки кромањонац да ми избаци дете напоље у сред њиве, али то просто није изводљиво временски. То би значило да треба да престанем да радим, и да се само бавим транспортовањем деце, која су у различитим сменама, па ту има по цео дан разлога да се возикамо. Неопходно је системско решење.

Има ли краја овом малтретирању? Има, ако умемо да дигнемо главу, удуржимо се, и имамо свест о томе да ће нечији проблем већ сутра да постане и наш проблем.

Молим вас да поделите даље ову причу. Помозите ми да ово не буде само празна јадиковка. Хвала!
 
СТФ, добро је да си ово поставио.
Човек просто да не поверује шта све овај БусПлус уради од превоза у граду. Надам се да ће неко овај чланак послати господи из тог толико, за кратко време, омраженог БусПлуса, а и Граду наравно. Али неће се они уопште потрести око овога.
 
nikola011":1dcapoam je napisao(la):
dok besplatnu voznju sa Banjice omogucava linija 78.
Toliko do mene, neka drugi podele svoja iskustva za potpuno izbegavanje drugih kontrola.

ni 78 više nije poštedjen kontrole...
tačkasti su ukapirali da kod Pet solitera svi izlaze i idu peške pored banjičke pijace da čekaju trolu ili da nastave u istom pravcu... od početka ove nedelje uveli kontrolu kod VMA baš zbog toga što ih svi izbegavaju prelaskom na trolu.... samo što ovi nisu tačkasti već ulaze i voze se do Pinka pa se vraćaju nazad... ne ulaze u 59,94 i 42 jer su oni već kontrolisani u tačkastoj, al zato kontrolišu trole i 78
 
Хајде, Бевисе, и остала свито, отворите нам очи и поводом овог случаја са децом.
 
Kada se od 287.000 oduzme 38.000 penzionera (oni i ne plaćaju) cifra je manja od 250.000.
Ovo je pad u naplati u odnosu na stare markice.

Potom se od ovoga odbije još 8,5% Apexovog profita.

Zar ovo nije dovoljno da pokaže besmislenost celog BusPlus sistema?
Naravno, tada cena mora podići za 20% jer se jedino tako pad naplate (i profit tajkuna) nadoknadjuje.
 
Mislim da si sam sebi dao odgovor. Busplus nece biti ukinut sve dok neko trpa pare u svoj dzep. Zbog toga busplus jedino moze da se ukloni tako sto ce postati neprofitabilan i kada oni koji su trpali pare u svoj dzep pocnu da daju pare iz svog dzepa. Sto se naravno nece ni desiti.
 
brdjanin":lm9hpxca je napisao(la):
Naravno, tada cena mora podići za 20% jer se jedino tako pad naplate (i profit tajkuna) nadoknadjuje.

Mislim da im to poskupljenje neće doneti rezultate koje očekuju, jer je uticalo (i nastaviće da utiče) na povećanje broja onih koji ne mogu ili ne žele više da plaćaju karte, pa kad Apex/gradske vlasti podvuku crtu videće da im se profit nije povećao ili da im se čak smanjuje...
 
Moracu da odem do Kijeva u Ukrainu da mi objasne njihovu tajnu racunicu sa sve metom i tramvajima busevima trolama sve funkcjonise karta 11din kad se preracuna [da li je za jednu voznju vjerovatno ]Koliko oni dotiraju svoj prevoz odnos procenata.Cisto da ako je tu magiju moguce da prebacimo u bg.Da li bi cjenakarte od 11din i 100 postona izvjesnost od naplate kazne ako nemas kartu ukinula sport zvani sverc u BGu
 
Evo kako su u Subotici rešili problem validiranja

Prilikom odjavljivanja iz autobusa, putnicima će se do Nove godine vraćati na karticu pet dinara, a od Nove godine čak 25 dinara. Razlog za to je što vozna karta za vlasnike elektronskih kartica košta 55 dinara, a ta cena ostaće i nakon što od nove godine vožnja sa sadašnjih 60 poskupi na 80 dinara. Fazekaš kaže da je ovaj povrat novca i svojevrsni motiv da putnici pre izlaska iz vozila ponovo očitaju svoje kartice.

Ceo tekst o uvođenju SuBus kartica i kako to funkcioniše u Subotici možete pročitati ovde

http://www.subotica.com/vesti/blizi-se- ... 12879.html
 
KULTURA a ne sila nbumbic + imaginarni dok igor neuvede ponovo .Ljudi rade sa razmisljanjem a ne na silu
 
Genijalna fora. Na ovaj nacin bi se moglo (u BG-u) uvesti i validiranje pri izlasku, doduse samo u teoriji, zbog guzve.
 
direktor":12d2eid5 je napisao(la):
Moracu da odem do Kijeva u Ukrainu da mi objasne njihovu tajnu racunicu sa sve metom i tramvajima busevima trolama sve funkcjonise karta 11din kad se preracuna [da li je za jednu voznju vjerovatno ]Koliko oni dotiraju svoj prevoz odnos procenata.Cisto da ako je tu magiju moguce da prebacimo u bg.Da li bi cjenakarte od 11din i 100 postona izvjesnost od naplate kazne ako nemas kartu ukinula sport zvani sverc u BGu

То је мени мистерија још од како сам се у Минску возио за 9 динара прошлог новембра (метро, троле, трамваји, бусеви и то у далеко бољем стању од београдских).
 
nbumbic":rtbdrl1e je napisao(la):
Evo kako su u Subotici rešili problem validiranja

Prilikom odjavljivanja iz autobusa, putnicima će se do Nove godine vraćati na karticu pet dinara, a od Nove godine čak 25 dinara. Razlog za to je što vozna karta za vlasnike elektronskih kartica košta 55 dinara, a ta cena ostaće i nakon što od nove godine vožnja sa sadašnjih 60 poskupi na 80 dinara. Fazekaš kaže da je ovaj povrat novca i svojevrsni motiv da putnici pre izlaska iz vozila ponovo očitaju svoje kartice.

Ceo tekst o uvođenju SuBus kartica i kako to funkcioniše u Subotici možete pročitati ovde

http://www.subotica.com/vesti/blizi-se- ... 12879.html
Genijalno je, ali mi nije jasno sta rade sa mesecnim kartama, ili vremenskim (dnevna, nedeljna..)? Cak i da ih nema, kako bi to resili, cisto me zanima.
 
b_tuta":2krngir8 je napisao(la):
Genijalna fora. Na ovaj nacin bi se moglo (u BG-u) uvesti i validiranje pri izlasku, doduse samo u teoriji, zbog guzve.
Pa planirano je i uvodjenje nove mere u Busplusu gde bi se validirala kartica i pri izlasku... Mada cisto sumnjam da ce to neko raditi... Pogotov zbog guzvi, a i niko se ne bi bavio time jer kontrola ne bi imala ikakvog uticaja... I sami smo svedoci toga koliko se postuju dve vec uvedene mere, validiranje i vrata.. 'ajde validiranje manje-vise, ali vrata niko ne gleda, osim na pocetnim...
 
A kako su u sluzbenom listu subotice definisali cenu karte?100 din -25???Neki pravnik ili ekonomista bi mogao da pojasni kako neka usluga kosta vise ako ste lenji a ako ste manje lenji manje.

Recimo kupujem nesto u maxiju,i ako mi je pakovanje onoga sto sam kupio ukljuceno u cenu nek mi naplate tu cenu na racunu,ali ako sam pakujem nek mi vrate 5-10 dinara?

To cak i mogu razumeti jer je u pitanju privatna radnja,ali u gsp-u koji je vlasnistvo svih nas???
 
milanche":3qx0p4cx je napisao(la):
Genijalno je, ali mi nije jasno sta rade sa mesecnim kartama, ili vremenskim (dnevna, nedeljna..)? Cak i da ih nema, kako bi to resili, cisto me zanima.

Pa mesecnu kartu blokiraju ako se ne validira pri izlasku, a pri ulasku moras da je validiras kod vozaca, odnosno na prednjim vratima.

subus.jpg




Ali meni nije jasno kako mozete da poredite bilo koji grad sa Beogradom. Pa oni imaju izdatih 9.000 personalizovanih kartica, to su oni koji se voze, ostali uglavnom imaju auto, tako je to po manjim mestima. Ne moze da se poredi ni frekvencija, ni broj putnika, ni broj autobusa.
Beograd je prica za sebe, ne moze ulazak na odredjena vrata, ne moze validacija jer bi u spicu trebalo 2.500 vozila da bi se normalnije putovalo. Jedino sto moze da poveca naplatu karata je kaznjavanje onih koji su zateceni bez karte kao u bilo kom drugom evropskom gradu. Prvo sistem mora da se relaksira, a to je mnogo veci broj vozila. Sa trenutnom naplatom i subvencijama to je nemoguce. Ili ce se zaista kazniti putnik bez karte, bez ikakvog izgovora, ili od bilo kakvog sistema nema nista. Pa vidite da je i u Subotici to uterano kaznjavanjem. Nemoj se validirati na izlasku, pa ces da ides da platis kaznu da bi se dalje vozio.

Poenta price je naplata kazne i nista drugo, ne postoji na planeti nijedan drugi sistem, a to u Beogradu vec decenijama ne radi! Ljudi, ne postoji drugi sistem!!!! Samo kazna!!!!
 
vucko":2rdwwxjw je napisao(la):
A kako su u sluzbenom listu subotice definisali cenu karte?100 din -25???Neki pravnik ili ekonomista bi mogao da pojasni kako neka usluga kosta vise ako ste lenji a ako ste manje lenji manje.

Recimo kupujem nesto u maxiju,i ako mi je pakovanje onoga sto sam kupio ukljuceno u cenu nek mi naplate tu cenu na racunu,ali ako sam pakujem nek mi vrate 5-10 dinara?

To cak i mogu razumeti jer je u pitanju privatna radnja,ali u gsp-u koji je vlasnistvo svih nas???

Možeš da povučeš paralelu sa kauciranjem flaša recimo ili kada uzimaš ona lancem zakačena kolica u mega marketima...
Ima primera.
 
Zasto bi se bre neko validirao prilikom izlaska iz vozila?
 
Vrh