Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@vozd

Vidi, sam si napisao da treba da pocne da gleda na narod kao na narod... A sto to ne radi? Sta ih sad sprecava da pocnu da rade svoj posao, pa cak onako kako oni misle da treba, a ne kako vecini odgovara? Ako se uzdas u altruizam i neko postenje onih na vrhu, ne znam sta da ti kazem onda. Ovde NECE da zakrpe jednu rupu 2x0.5m na biciklisickoj stazi godinama, a ne da rekonstruisu sistem javnog prevoza. Sta to svemocnog Djilasa sprecava da kako ti kazes cvrstom rukom sredi GSP? Ja ne vidim prepreke, nego vidim `burazersku ekonomiju` na svakom cosku. Te pare na nalepnice su otisle nekom ortaku, rodjaku, partijskom drugu, iako se unapred znalo da to nema smisla.
Dakle nista ih vec sada ne sprecava da rade sve sto si ti naveo, ali oni se i dalje bave sminkom, a znas sto? Jednostavnije je,ne mora puno da se zna i misli, manje kosta, lakse moze da se mazne procenat, odma (sto je ljudima na ovim prostorima najbitnije) moze da se mazne taj isti procenat.
Ja nisam ubedjen da bi placanje preko infostana gradskog prevoza doprinelo ikakvom poboljsanju, naprotiv, samo bi uvecalo stetnu birokratiju i nabacilo jos parazita da se uglave i u tih 30%. Dosadasnja praksa je to pokazala, bilo bi slicno kao i sa tv pretplatom.
Da dodam da se u potpunosti slazem sa Bobb-ovim postom, a narocito sa poslednjom recenicom.
 
Александар":2wsuxi31 je napisao(la):
Somi303":2wsuxi31 je napisao(la):
А хибридни аутобуси, аутобуси на гас? Ништа, а? Не треба ГСП да буде толики зависник од дизела :roll:

Kada se kaže hibridni obično se misli na dizel/električni pogon.
Е па ја не мислим обично, тако да биодизел.. :laugh: Рекао сам хибридни, а мислио сам на нешто што мање загађује, био ти дизел/електрични погон или не :D
 
direktor":5ngd21gr je napisao(la):
Kako to da je prevoz u novom sadu jeftiniji nego u bg imaju iste troskove autobusi isto kostaju palte su iste ,voze iste autobuse ,a da nemaju bus minus ,i 95 posto novosadjana palca kartu naravno za kraj nemaju 2000 radnika viska
http://www.blic.rs/Vesti/Vojvodina/3469 ... 1-novembra

Novi sad ima 10-20 linija
Beograd ima 150 linija

U novom sadu 90 % ljudi kupi kartu
U beogradu ne verujem da više od 55% kupi kartu...
Logično da imaju veće prihode novosadski gsp
 
U svakom slucaju bus plus nije unapredio uslugu a dobija procenat od prodaje karata.

Ja se svercujem a mnogo vise ljudi koje znam nego recimo prosle godine u ovo vreme.A zasto?Jer su shvatili da su budale jer jedini placjau karte dok nigde nema kontrole.
 
Karta do Obrenovca 300din. skuplja nego do Smedereva, ne smem ni da pomislim koliko je do Mladenovca...
 
Та буразерска економија мора да пукне једном. Ако запослени у ГСПу виде као стимулацију то што од њихове услуге зависи колико зараде онда им треба лепо дати отказ.

И опет је нејасно зашто би град те паре поклањао приватнику када од тих истих пара са истом организацијом може да се купи месечно по неколико аутобуса?

КАда би се притисао и град и гсп да своје пословање јавно приказује до последњег динара као и да нас редовно обавештава о броју запослених не би било изговора за лош рад.
 
Upravo su pozorišta ta koja nam očajno izgledaju, plate glumaca su takve da ih je i sramota da kažu, trenutno je situacija teža nego '90-ih godina.

Neko ko ovo izjjavi ili je licno povezan sa radnicima "kulture" ili lupa kao maksim...

To su ubedljivo najveci paraziti, a pritom su sluge svake vlasti i ljudi bez ikakvog morala... Cast izuzecima...
Inace skoro sva beogradska pozorista su renovirana, a ovi kulturni "radnici" dobijaju fine pare na mesecnom nivou uz reklamice, gostovanja i pljuvanje po Srbiji koje redovno praktikuju kao neka "elita" druge Srbije...
 
Лепо се ви напричасте "теоретски". баталите то.

Прихватите више да се у Београду јавни превоз и данас винасира 100% из буџета, а 30% од маркица деле криминаци из Апекса, и нерадничка ГСП администрација.

Е, сад, ко то хоће да плаћа, ја немам ништа против.
 
iz 24sata.

Na trolejbuskoj liniji 22L koja je ukinita, od Studentskog trga do Slavije očitavalo se u proseku četvoro putnika po polasku, što govori da rad linije nije imao ekonomsko opravdanje.

:bash: :bash: :bash:

A kako bi bilo da su malo izašli na teren i gledali koliko se ljudi vozilo u tojl iniji osim samo da ukinu, jer se niko ne očitava....
 
kopmania":3rtbcuvz je napisao(la):
A kako bi bilo da su malo izašli na teren i gledali koliko se ljudi vozilo u tojl iniji osim samo da ukinu, jer se niko ne očitava....
Ma šta ti je, što bi to radili. Znaju oni vrlo dobro koliko se gde ko vozi. Ovo je klasično inaćenje, kažnjavanje neposlušnog naroda koji neće da se validira. Barabizam na vrhincu moći.
 
Putnik je dužan da ima važeću (znači da ima love na njoj), ispravnu (verovatno neoštećenu) i odgovarajuću (personalozovanu ili nepersonalizovanu) voznu ispravu.
Moj komšija kome su preko firme, na insistiranje Djilasa, na silu uvalili personalizovanu karticu koja mu ne treba jer ne koristi gradski prevoz, dao je istu sinu i on se voza na tatinu i gradonačelnikovu karticu , a ujedno prestao da plaća studentsku za sina kako bi uštedeo na troškovima.
Kartica je kartica i samo je važno da na njoj ima ima lovice za Apex i društvo u ćošku. Ja mu predlažem da korišćenje kartice proširi na celu familiju. A oni ako imaju vremena i mesta u prevozu nek proveravaju identitet vlasnika i korisnika kartice.
 
Bobb":1dz744ix je napisao(la):
kopmania":1dz744ix je napisao(la):
A kako bi bilo da su malo izašli na teren i gledali koliko se ljudi vozilo u tojl iniji osim samo da ukinu, jer se niko ne očitava....
Ma šta ti je, što bi to radili. Znaju oni vrlo dobro koliko se gde ko vozi. Ovo je klasično inaćenje, kažnjavanje neposlušnog naroda koji neće da se validira. Barabizam na vrhuncu moći.

Sa velikih visina padovi su najteži!

...izjavila je danas da želi da se što pre promeni vlast u Beogradu jer "veruje da ona može da funkcioniše mnogo bolje nego do sada".

"Mi kao stranka nismo zadovoljni kako funkcioniše Beograd i verujemo da to može mnogo bolje. Ja duboko verujem da dolazi vreme kada će stručniji ljudi i koji znaju kako se neke stvari rade, u Beogradu preuzeti određene funkcije"..

Ona je kazala da su građani Beograda "zaslužili mnogo bolju vlast nego što je sada imaju".

Na pitanje da li može da se očekuje promena vlasti u Beogradu pre ili posle 10. novembra (kada je zakazana Izborna skupština Demokratske stranke), rekla је da ne može da odgovori, da se uopšte ne vezuje za datum i da želi da se vlast u Beogradu što pre promeni.
„...plan da se posle Novog Sada demokrate pošalju u opoziciju i u prestonici uveliko se kuva…“
 
To, odakle, namerno nisam navela da me ne bi MilisaV označio kao nečijeg vojnika. :)
Mislim da to čak nije ni toliko važno. Važnije je da se "šuška", pa lagano... :wink:
Neki novi imaće lak posao oko "APEX"-a i "društva iz ćoška". Dovoljno je samo da iščitaju ovu temu... :dil:
Bobb s pravom napisa "Barabizam na vrhuncu moći". :!:
Pa i Rim je nekada bio na vrhuncu moći...
 
I mene zanima ko je ONA koja je kazala da veruje a da ne može da odgovori i koja tako ništa nije kazala
 
Dragi clanovi vratimo se na temu a to je bus plus a ne politika.
 
ljudi imate li vi gugl. samo otkucajte rečenice i odmah vam sve izađe.
 
bravo Milisave. Znamo ko je ONA a sad udri po Bus Plusu i staroj proverenoj temi. Kao i da Bus Plus nije politika. Ili politička ekonomija. I svi su oni nešto kazali.
 
Ja sam ostao dužan drugog dela analize besplatnog prevoza, odnosno nekog dodatnog solidarnog doplaćivanja. :)

Kao što je Bobb to primetio, ono je bila najoptimističnija analiza, kada se sve stvari nategnu do maksimuma, a ni tada situacija nije bila utopijska. Naprotiv, čak i ovakav (loš) prevoz je morao dodatno da se doplaćuje čak i kad se eliminiše busplus, kontrole, viškovi radnika.

Za prethodnu analizu sam imao neke koliko-tolliko relevantne podatke, pa je ta računica imala smisla i verujem da realna situacija vrlo malo odstupa od nje. A sad ću nažalost morati da se frljam podacima :oops: i pretpostavkom negativnih strana besplatnog prevoza.

Hajde da krenemo od opet poznate informacije, a to je da grad trenutno izdvaja 100 miliona evra godišnje samo za subvencije gradskog prevoza. Ne znam za vas, ali meni od ove brojke odzvanja u ušima. :| Verovatno ćemo se složiti da više od toga jednostavno ne sme da odvoji, a ja bih bio slobodan da kažem da ta suma ne bi smela da iznosi više od 70-80 miliona €. Ta razlika bi morala da ide na neke mnogo potrebnije stvari.
Stvari su još gore kad se u računicu ubaci kupovina novih vozila koja čak ni ne spada u tih 100M €. A nimalo ne olakšava situaciju to što suma ne ide momentalno iz budžeta, već od kredita. Makar ne dugoročno. :notok:

E sad, ja se iskreno ne razumem u ekonomiju previše, a još manje u sociologiju, ali bih se složio sa stavom kojim sam pročitao na prethodnoj strani (mislim da je u pitanju Nikola011) da bi pojava besplatnog prevoza (bilo zaista 100% budžetski subvencionisanog, bilo uplatnicama doplaćivanom) dramatično povećala broj putnika.
Mene ovo u teoriji sistema, podseća na klasičnu povratnu spregu. I to onu pogubnu, pozitivnu, koja grešku dodatno pojača umesto da je neutrališe.
Dakle, besplatan prevoz -> veći broj putnika -> potreba za dodatnim vozilima, gorivom/strujom/rezervnim delovima, ljudstvom = potreba za dodatnim novcem.
Sa druge strane imamo manje vozača -> manje novca u gradskoj i republičkoj kasi od akciza za gorivo, manja zarada od parking servisa.

U slučaju potpuno besplatnog prevoza, nadam se da je jasno, situacija je apsolutno neodrživa. :dil: To bi podrazumevalo minimum trećinu veće troškove (kažem frljam se podacima, moja najslobodnija procena), znači trenutnih 100 miliona + 12 miliona koji moraju da se pokriju čak i sa otpuštanjem svakog radnika koji je višak = 112M i tih hipotetičkih 1/3 povećanih troškova = tačno 150 miliona €.
Znači, dodatnih 50 miliona evra od strane grada u odnosu na sadašnje stanje, a budžet bi bio još solidno "ojađen" sa manjim akcizama/porezima onih koji su se vozili/plaćali parkinge. :idea:

A sada da probamo da "uštinemo" tih 50 miliona preko uplatnica, s tim da stoji da je grad i dalje ojađen smanjenjem budžeta od akciza/poreza u odnosu na sadašnje stanje, a da mora da odvaja istu (neodrživu) sumu.
50 miliona € podeljeno sa 12 meseci, pa opet podeljeno sa 600 000 domaćinstava. Dobijamo 7 evra mesečno po domaćinstvu iliti 800 dinara. :kk:
Ja bih konkretno pevao kada bi moja četvoročlana porodica plaćala 800 dinara umesto dosadašnjih markica/pojedinačnih karti, kao i mnogi među vama, rekao bih. :wink:
Ali, znamo kako kod nas ide dodatna naplata bilo čega, naročito ako od toga nemaju neke koristi. Koliko je ono beše naplata RTS-ove pretplate? 30-35%?
Da li će tih 800 dinara plaćati svih 600 000 domaćinstava? Podsetimo se da u Beogradu ima dosta staračkih domaćinstava sa članovima koji se inače ne voze, ili u krajnju ruku imaju besplatan prevoz, pa bi njima ovo bio značajan dodatni namet.
Šta mislite kako će reagovati stanovnici prigradskih naselja koji uglavnom žive lošije od ovih u centru, a koji recimo nemaju potrebu da idu svakodnevno prevozom? Na primer, tu su im poslovi (neke zanatske radionice, npr.), škole deci. Tu bi nastao totalni revolt među takvom populacijom, a ja bih rekao i potpuno opravdan.
Hajde da pomenemo i one bogatije koji se ne bi odrekili komfora vožnje svojim automobilima čak i u slučaju besplatnog prevoza (ali da podsetimo, istog kvaliteta kao i do sada). Mislim, njih mi je najmanje žao, ali opet će mnogi reći da plaćaju već solidne poreze kroz plate i to gorivo i sad treba da dodaju još nekih 800 dinara i oni će biti revoltirani.
A ima naravno i onih koji su se do sada švercovali, pa bi to bio i za njih trenutni finansijski udar.

Grubo gledano, nek naplata bude i 70%, a zaista mislim da ne bi prišla ni 50%, neko bi morao da plati taj ostatak. Grad nema pare, ne može više, onda se poveća pretplata na 1200 dinara i plaćaju je oni koji su bili redovni. I tako, dok nekima od njih ne dune u glavu, zašto oni da plaćaju veću sumu zbog nekog ko ne da ni dinara, pa se tako smanji i taj broj na 60%.

I onda opet dolazi do pozitivne povratne sprege (koja je u našem životnom smislu negativna). Kao što je, uostalom, i sada slučaj u prevozu. Ljudi prestaju da plaćaju, jer ovi što ne plaćaju ne snose sankcije. Onda oni povećaju cenu markica da bi sanirali taj minus, pa onda još manje ljudi plaća...

Eto, to je ukratko problematika, a nisam se dotakao još nekih potencijalnih problema, ali vidim da su ih drugi izneli.
U svakom slučaju, mislim da je jasno da je besplatan prevoz neodrživ, čak i u ovim teoretskim povoljnijim okolnostima, dok bi ovaj način preko uplatnica i bio teoretski održiv (čak i da ta suma bude 2000-3000 dinara uz malu naplativost), ali se bojim da bi pukao u praksi. :)
 
- Боља организација социјалних институција која би лакше, брже и темељније дефинисала социјалне категорије у Београду
- Екстремно сиромашни да буду искључени из ове приче плаћања (10% Београђана)
- Екстремно богати који имају кола просечне цене изнад 5000 евра би морали да доплате градску таксу за вожњу по граду
- Ко има треба да плати више јер неко ко има 2000 евра месечно лакше плати 3000 динара додатних такси него неко ко има 25000 месечно и мора да плати 1000
- Када се то стање уреди на тим нивоима, град би морао да наметне казне за оне који не плаћају а ако се установи да имају месечна примања изнад просека
- Вероватно је да многи не би имали потребу да не плаћају тих 500-600 динара месечно јер 4 члана породица сам сигуран да би нашла интерес у томе
- 70% људи који се вози колима по Београду би се и даље возио
- Треба само увести додатне намете за оне који се и даље возе колима по граду
- Град и држава морају јасно да кажу народу : има богатих, има сиромашних, богати мало да се ослободе "стега" богатства и суделују у животу са другима (као што су радили Лука Ћеловић, Коларац, Капетан Миша и многи други)
- Да се наплаћује од нпр 350 хиљада домаћинстава по 500 динара, то је месечно око 1.5 милиона евра. Садашњи трошак је 4 милиона евра са све вишком запослених, апексом и осталим гребаторима. Када се та бројка максимално оптимизује, град би могао да учествује са највише 1-2 милиона месечно.
- Обзиром да би се потреба за већим бројем аутобуса повећала, град би имао више средстава да стави са стране и улаже у нове аутобусе. Ово је јасна рачуница. Само мало ригорозније мере и то питање би се средило.
Живот у граду би био здравији и мање себичан.

Замислите да неко предложи бесплатнан бежични интернет у ширем центру града? Да се то финансира из месечне ставке за станаре центра града у неком износу од 50 динара. Да ли би се неко бунио против тога да увек има барем по 1мбит за основну комуникацију ... Не може више да се живи себичан живот у граду од 2.5 милиона.

Сетите се оних проклетих радних акција колико су СВИ морали да учествују, а и тада је било оних који су "имали паметнија посла". Психолошки би утицало на људе. Погледајте себе у аутобусу колико пута сте с неверицом гледали из позадине када неко уђе у аутобус и не откуца карту и дође кондуктер па му напише казну. Шта ВИ осећате у том тренутку? Бес, саосећање, осећај мржње, подсмех ?

До које мере иде пљачка Београђана показује наплата перонских карата на БУС станици која је сада чини ми се преко 150 динара. Та ставка ни у једном великом граду европе не постоји. У Београду и шире не постоје шарене понуде типа "обиђите Србију за 1000 динара дневно", или "Суботица - Ниш" за 540 динара. Тога по Европи колико хоћеш.

Ако може Праг, може и Београд. Само треба добар план и реорганизација.
 
Vrh