Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

nikola011":34z603ac je napisao(la):
Pocecu ja da podrzavam Djilasa :lol:


Đilas: Kazna za policajce, karta mora da se plaća
Tanjug | 05. oktobar 2012. 14:05

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da će svaki komunalni policajac koji je prekršio zakon biti sankcionisan, ali i da kada bi svi plaćali kartu, ne bi bilo nikakvih problema

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je danas da će svaki komunalni policajac, koji je primenio prekomernu silu, odnosno prekršio zakon, biti najstrože sankcionisan, ali i napomenuo da svako ko se vozi prevozom mora da ima plaćenu kartu.

"Svaki problem potiče od toga što neko nema plaćenu kartu, a vozi se prevozom. Kada bi svi plaćali kartu, ne bi bilo nikakvih problema i ovih situacija ne bi bilo", rekao je Đilas novinarima.

On je naveo da će, ukoliko u Beogradu trećina građana ne bude plaćala kartu, to dovesti do smanjeja broja vozila na ulicama za toliko, ističući da ne postoji nijedan grad u svetu koji to može da izdrži.

Uz napomenu da grad izdvaja godišnje 100 miliona evra za GSP, što je za 40 miliona evra više nego za obdaništa, gradonačelnik je istakao da se time ne pokrivaju gubici tog preduzeća, već da se omogućava da cena karte bude najniža u celoj centralnoj Evropi.

Navodeći da se kvalitet prevoza popravlja iz dana u dan i da će na proleće na ulicama biti novih 200 klimatizovanih autobusa, Đilas je upozorio da će se maksimalno boriti da svako ko uđe u autobuse koji ispunjavaju evropske standarde ne mora da plaća evropsku cenu karte, ali da mora da plati cenu koja je propisana u Beogradu.

"Naravno da osuđujem kada komunalni policajac više puta udara putnika, ali osuđujem i kada putnik neće da izađe iz autobusa, kontrolora izbaci kroz vrata i onda mu pokaze crnogorski pasoš sa adresom u Beranima i kaže mu napiši kaznu za Berane. Vrlo nam je značajan svaki građanin Beograda, kao i sjajni studenti kao taj gospodin koji ima 31 godinu i studira, ali mogli bi da izdržimo njegov gubitak da se vrati u Berane i tamo se vozi besplatno", rekao je Đilas.

"Oni koji dođu u Beograd voziće se uz plaćenu kartu. Zamislite šta bi mu se desilo u Parizu, Berlinu ili drugom gradu da je pokazao pasoš. Milsim da bi proveo određeno vreme u zatvoru i onda bi se uz pomoć države vratio u Berane", rekao je Đilas.

Zatvor i ovde za takve, nego sta!

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... a-se-placa

Mala škola spinovanja, lekcija 1.
Poštovani Nikola011, pre nego što okačiš gradonačelnikovu sliku iznad uzglavlja, razmisli malo o tome ko je uopšte kriv za rupu u zakonu koju ovaj nesrećni Beranac koristi i koja mu omogućava sve ove godine da se vozi besplatno? Ko je kriv za nepostojanje načina da se svima sa prebivalištem 100km od Beograda naplati kazna u gradskom prevozu? Ko je kriv što Crnogorci i Bosanci mogu da se parkiraju gde hoće, bez bojazni da će ikada platiti kaznu ( jedino da se paze pauka )? Da li je sve to delo ovog Beranca? Da li je uopšte bitno što ima 31 godinu i studira? Na kraju krajeva, mogli bismo da pričamo i o tome ko mu je i omogućio da studira sa 31 godinom?
Dakle, umesto da je taj Đilas uložio napor u to da napravi svoju Žardinjeriju i da što više ošiša ovce zvane Beograđani ( i sam sam ovan među njima ), bolje bi bilo da su prethodno smislili način da Crnogorci ne mogu da se vrate đe ih stara majka čeka, prije no što makar na granici ne izmire sva dugovanja i neplaćene kazne. Isto tako, meni kad god dođu gosti iz inostranstva dužan sam da ih prijavim policiji u roku od 24h. Da je se pokrenuo postupak prijavljenog prebivališta dotičnog Beranca, pa onda i postojanja ugovora sa stanodavcem i plaćenog poreza, druga bi se pesma pevala.

Ovako, ovom svojom izjavom i potpaljivanjem lomače pod ovim momkom , Đilas samo krije sopstvenu nesposobnost, odsustvo želje da išta uradi, a prikazuje bezobrazluk, osionost i veliko prisustvo želje da zgrne velike novce uz ni malo rada.
 
Vocar":r4aa7nk4 je napisao(la):
Na kraju krajeva, mogli bismo da pričamo i o tome ko mu je i omogućio da studira sa 31 godinom?

Ne bismo mogli da pričamo o tome, jer ne postoji nikakvo pravilo ili zakonsko ograničenje u smislu gornje granice godina da bi se pohađale studije... Neki upišu faks u 19-toj, neki u 28-oj, neki u 45. godini života...
 
Да не листам свих 200 страница уназад, да ли негде постоји колики су укупни месечни трошкови гсп-а? Предлажу се разне ставке да се наплаћују преко уплатнице инфостана, зашто то не би био и ГСП? Зашто мора толико гломазан систем са доста скупим одржавањем да нас замара?
 
@VOZD
Razmisli malo, predlog ti nije logičan. Takva naplata ne bi bila pravična (poput pretplate za RTS, koju moraju da plaćaju i oni koji ga nikad ne gledaju). To bi značilo da bi na primer gradski prevoz preko uplatnice Infostana plaćali i oni koji ga nikad ne koriste (npr. oni koji svuda idu autom, motorom ili biciklom, ili npr. stari teško pokretni ljudi ili invalidi vezani za krevet, itd) samo zato što žive na teritoriji grada, dok bi oni koji ne žive na teritoriji grada a dolaze u njega i koriste gradski prevoz putovali njim besplatno...
 
383524_447434528632289_993318356_n.jpg

Држ' се баба, стижу комуналци :lol:
 
возд":20b28fce je napisao(la):
Да не листам свих 200 страница уназад, да ли негде постоји колики су укупни месечни трошкови гсп-а? Предлажу се разне ставке да се наплаћују преко уплатнице инфостана, зашто то не би био и ГСП? Зашто мора толико гломазан систем са доста скупим одржавањем да нас замара?
Odgovor ispod tvoje poruke je skroz upravu. Osim toga sto gradski prevoz ne koristi svako, infostan se ne placa u celom gradu. Prigradska naselja to ne rade.
 
Ne znam u koju temu ovo da stavim, pa molim administratore da premeste ovaj post, ako treba.

Ovo sam upravo nasao na vesti.krstarica.com:

Vozač trolejbusa zadobio više udaraca metalnom šipkom
Politika – pre 15 minuta BEOGRAD –Policija intezivno traga za napadačima koji su danas u 16:20 sati vozaču trolejbusa na liniji 29 zadali više udaraca metalnom šipkom, rečeno je Tanjugu u MUP-u.

Kako je rečeno, dve za sada nepoznate osobe su na Vračaru, nakon konflikta u saobraćaju, ušle u trolejbus i metalnom šipkom zadali više udaraca vozaču koji je prevezen u Urgentni centar.
 
ево детаљније вести:

Pretučena dva vozača gradskog prevoza u roku od pola sata
Dve za sada nepoznate osobe su danas oko 16 sati posle saobraćajnog nesporazuma ušle u trolejbus i metalnim šipkama zadale više udaraca vozaču koji je prevezen u Urgentni centar. To je drugi u nizu napada na vozače gradskog prevoza u roku od pola sata, jer je pre toga pretučen vozač na okretnici u Ustaničkoj ulici.

- Sve se desilo munjevito, putnici su ulazili i dvojica mladića su sišli sa motora i odjednom počeli da tuku vozača metalnom šipkom - rekao nam je očevidac događaja kod Beogradskog dramskog pozorišta.
Vozač je sa povredama nosa prevezen na Urgentni centar kolima Hitne pomoći, a policija je izvršila uviđaj na licu mesta.

Motiv napada je nesporazum koji se desio u saobraćaju.

Povređeni vozać je uspeo da zapiše broj registarskih tablica, tako da policija intenzivno traga za napadačima koji su se posle ovog incidenta dali u beg u pravcu prema Slaviji.

Samo pola časa pre tog događaja, na okretnici u Ustaničkoj ulici A.V.(25) je napao vozača M.M. (55) nakon kraće rasprave.

Građani su bili revoltirani zbog dugog čekanja, A.V. je nekoliko puta opsovao vozača M.M. na šta mu je ovaj uzvratio psovkama i onda je došlo do tuče. Niko nije ozbiljnije povređen, a policija je stigla na vreme i privela A.V. protiv koga će biti podneta prekršajna prijava.

извор
 
Kako su uspeli da udju u ogradjeni deo trolejbusa ? zar vozač ne može da zaključa svoja vrata
 
Iz dosadasnjeg licnog iskustva, nijedan vozac nije bio nevin u tim situacijama...
 
Delimo isto misljenje. Cesto se desava da vozaci IK-103 sa Lui Travel natpisom na destinaciji budu arogantni, neprofesionalni, neozbiljni i sve najgore... Toliko puta mi se desilo da su poceli da se deru na neke putnike jer ne zele da ustanu nekoj osobi, ili da neko pravi guzvu... Jednom je jedan vozac toliko psovao u prici sa kolegom, da ga je jedna zena opomenula da prestane da prica tako... Pustaju glasnu muziku, ali sve najgore mogu da pricam o njima... Tako da sam donekle siguran da su neki od tih vozaca odgovorili na psovke i vredjanje...
 
Математика за шести разред
Уколико гориво најпре поскупи са 105 на 147 динара по литру, односно 40 одсто, а Град подигне цену превоза за 20 одсто, колико ће цена карте бити нижа, ако је цена горива мања за 2 динара?
Молимо државног секретара у Министарству финансија и привреде Влајка Сенића, као једног од најбољих студената Економског факултета у Београду, да нам објасни формулу како да са 1,3 одсто нижом ценом горива надокнадимо повећање од 40 одсто, па ћемо и њега кандидовати за Нобелову награду.
У супротном, молимо и њега да се више не меша и покушава да помогне Београђанима. Ако заиста жели да помогне, нека предложи Министарству финансија да поништи мере које су драстично умањиле буџете свих локалних самоуправа и које ће буџет Београда у следећој години умањити за више од тридесет милиона евра.
ГРАД БЕОГРАД
 
И шта каже та математика поводом обећаног снижења цене због повећане ефикасности БУСПЛУСа?
(обећање градоначелника од фебруара, линкови присутни у претходним постовима)
Зашто се не каже у оваквим коментарима колико је БУСПЛУС успео да повећа приход и колико је то успело да поништи ефекте поскупљења горива?

Антић је изјавио http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/340680 ... ra-mesecno
да је једно 1,2-1,8 мил еврића скочио месечни приход у летњим месецима. Како то изгледа сада када су сви у Београду?

Ако ово повећање доказује да је БУСПЛУС пукао, хајде макар да то лепо признамо.
 
А хибридни аутобуси, аутобуси на гас? Ништа, а? Не треба ГСП да буде толики зависник од дизела :roll:
 
Pa zar nije planirano da od ebrd-ovog kredita budu kupljeni između ostalog i autobusi na gas.
 
Felix55:
Razmisli malo, predlog ti nije logičan. Takva naplata ne bi bila pravična (poput pretplate za RTS, koju moraju da plaćaju i oni koji ga nikad ne gledaju). To bi značilo da bi na primer gradski prevoz preko uplatnice Infostana plaćali i oni koji ga nikad ne koriste (npr. oni koji svuda idu autom, motorom ili biciklom, ili npr. stari teško pokretni ljudi ili invalidi vezani za krevet, itd) samo zato što žive na teritoriji grada, dok bi oni koji ne žive na teritoriji grada a dolaze u njega i koriste gradski prevoz putovali njim besplatno...
Тим принципом би требали да укинемо финансирање позоришта јер у њих не иду сви, градњу путева које не користе сви, социјалних институција јер у њих не иду сви, финансирање школа у које не иду сви, осветљења на улици које не користе сви, и много других примера. Има и оних који би као социјалне категорије били ослобођени плаћања.

Суштина живота у великом граду јесте СУЖИВОТ. Неке ствари делимо зарад обостраног бољитка. Бољитак је када сви плаћају нешто што је од значаја и може да се сматра основним људским правом на кретање. Многи би престали са вожњом колима по граду када би знали да им систем ГСП није компликован за употребу (нађи трафику, купи карту, чекај превоз, откуцај карту,...).

Пре свега, град ионако допуњава буџет ГСП-а. Што значи да се из буџета финансира одржавање система превоза а не користе га сви.

Преполовили би се трошкови ГСП-а јер би престала потреба за стотинама кондуктера, гломазних система провере карата, целокупна бирократија која то све прати, апарати, разни уређаји, потрошња струје (за напајање тих апарата), итд. Сваки странац који би ушао у град био би лепо изненађен чињеницом да може да се вози а да не плати превоз. Осмех би био на лицу сваког госта. Цео свет би причао лепо о Београду који угошћава људе и не наплаћује им карте. А народ би био мирнији и срећнији у превозу.

Може ли неки смислен аргумент зашто то не би спровели?
 
Bobb":3r1qoyp5 je napisao(la):
возд":3r1qoyp5 je napisao(la):
Може ли неки смислен аргумент зашто то не би спровели?
Ima više njih, o tome smo raspravljali u ovoj istoj temi pre par meseci, a evo par postova sa mojim razmišljanjem na tu temu:
viewtopic.php?p=196858#p196858
viewtopic.php?p=196952#p196952

Опет ниси дао аргументе:
- ГСП би укидањем наплате карата уштедела на:
- 300 кондуктера
- правна служба
- одржавање система наплате карата
- бирократија која иде уз то све
- струја
- ...
То није занемарљива уштеда.
Ако се јавности и Београђанима смислено предочи начин наплате и потрошње средстава, ретко ко ће да се побуни ако зна да учествује у "слободном превозу". То што људи возе кола и не користе аутобусе не значи апсолутно ништа.
Као што сам навео горе, ми плаћањем ПДВ-а учествујемо у СУЖИВОТУ са осталима. Па следећи ту логику нема разлога да не прихватимо још једну ставку у свом буџету која ће да улепша свима кретање кроз град.

Нико се није бунио раније на Човићевих 3% градске таксе, тако да и ово мора да се прихвати као једно разумно решење.

Не треба бити себичан када се живи у великом граду. Постоје неки уступци који морају да се прихвате зарад свеопште користи. Ако то није довољан аргумент, ја ћу онда да престанем да плаћам порез од кога се плаћа изградња путева у Сремчици у коју никад не идем, позоришта и културна дешавања која се финансирају од пореза, обданишта у које не шаљем своју децу, јавну расвету на местима која не посећујем, одржавање социјалних установа, исплату пензија (јер уплаћујем у приватни фонд), итд.

Постоји реалан рачун да Београђани неком симболичном породичном уплатом од 500-1000 динара месечно добију "слободан превоз" а да град финансира остатак. Нема нервозе, нема јурњаве за допунама, нема куцања карата, нема напетих кондуктера, нема комуналне полиције да смара људе, нема бирократије ГСПа која све то компликује ...

А то што ће 500 људи из ГСП-а остати без посла није наш проблем. Нисмо ми њихови робови. Они су ту да раде кад има посла. Кад нема посла довиђења. Нек нађу други посао. Ни мени нико није дао на тацни све.
 
Ja sam ti dao par argumenata protiv 100% budžetskog javnog prevoza, a ti možda tražiš da pobijem neki od tvojih koji su za. Apsolutno se slažem sa tvojim razlozima zašto bi trebalo uvesti, ali mene interesuju i nekoliko tazloga zašto možda ne bi trebalo, a verovatno i još nekoliko kojih i nismo svesni, a dovoljni su razlog zašto nigde na svetu nema 'besplatnog' prevoza u gradovima većim od 150-200 hiljada stanovnika.
Davno su prošla vremena kad je bilo moguće doći na divnu i revolucionarnu ideju koja nikom do tad nije pala na pamet. Prvo šta treba da se zapitaš je 'kako to da do sad nigde nije zaživelo, koji su razlozi za to i da li se mogu nekako prevazići?'
 
Али зашто да нас занимају други градови? Ту може да влада више фактора, од идеолошких, до интересних група. Овде причамо о реалности која може да се спроведе. Треба да се ураде анкете и анализе, данас је то барем једноставно. За 1 дан могу да направе анкете по интернету да ли су за ту врсту "слободног превоза". Да се грађанима лепо објасни шта добијају а шта губе. Да се устав усагласи са тим и да онда почне да се делује.
Ту ништа нит је револуционарно, нити је бесплатно. Само се новац другачије реорганизује. Стим што би они који се не возе превозом имали обавезу да плате додатну суму која се на месечном нивоу мери са пакле цигарета.

Можеш ли да ми кажеш зашто то не би могло да се спроведе? То што није у свету рађено не значи да не може.
 
возд":ntcehl6m je napisao(la):
То што није у свету рађено не значи да не може.
E upravo se u ovome ne slažemo. Ja sam uveren da je uvo u suštini dobra ideja za dvomilionski grad, negde bi se već pojavilo do sad. Ja nikad nisam tvrdio da je to nemoguće sprovesti, samo da negativne strane vrlo lako mogu da anuliraju sve dobre.
Meni je za sad dovoljno par stvari koje su uočene iz dosadašnje prakse:
Bobb":ntcehl6m je napisao(la):
- Nagli porast vandalizma i huliganizma (povećanje troškova oko održavanja vozila i osiguranja)
- Pretvaranje vozila u sklonište za beskućnike
- Pad u poštovanju reda vožnje (dakle u našem slučaju, potouno nepostojanje istog...)

Bogatiji sloj društva koji se i do sad vozio svojim kolima i dalje bi se jako teško odlučivali na javni saobraćaj jer bi kvalitet istog generalno opao, gužve po vozilima bi se povećale, neophodan bi bio dosta veći broj vozila a održavanje nivoa usluge definitivno ne bi bio prioritet jedne javne kompanije koja dobija određena fiksna budžetska sredstva kako god radila ili ne radila.
Čak i bez ovolikog javašluka i sveopšte korupcije kompletnog državnog aparata, uveren sam da bi se kompletan sistem raspao u rekordnom roku. Pa pogledaj samo u kakvom je stanju 100% budžetsko zdravstvo i školstvo...
Ako jedan socijalni raj kakva je Norveška sa svojim perfektnim i državnim i ekonomskim aparatom nije uvela tako nešto, zapitaj se šta bi mi tu mogli da tražimo.
Ili možda misliš da smo mi ipak pametniji i sposobniji od svih? Ako jesmo, na čudan način to pokazujemo.... :wink:
 
Опет лоша аргументација:
1. Град Београд данас финансира буџет ГСПа са барем 50% укупних трошкова, нека настави то да ради и убудуће
2. Грађани би осталих 50% давали уплатом рачуна (ко не плати у року морао би да добије одређену казну за не плаћање на кућну адресу)
Суштина не би била у томе да превоз буде "бесплатан" већ да се средстава која стижу гспу стижу са више страна. Ову таксу би осетили они који до сад ионако нису плаћали превоз, али ако се узме у обзир да би са неколико стотина динара ГСП могао да компензује новац који добија од продаје маркица и карата, та сума би била праведна за сваког. Значи неколико паклица цигара на месечном нивоу и сви се возе "слободно".

А сад ми објасни на који начин би се повећао вандализам? Какве везе има вандализам и бескућници са овим? ГСП би новац и даље добијао само не у овом облику. А за те проблеме да би дошло до општег јавашлука сумњам. Ђилас је организовао државни ПКБ па раде сви ко пуслице. Исто важи и за ГСП. Ко не испоштује ред вожње добија 3 минуса, после тога отказ...
Шофери ионако раде за фиксну плату. Какве везе они имају са наплатом карата?

Што значи под будним оком јавности би сваки потез ГСП морао да се прати. Ако неко не ради свој посао - отказ.
 
Vrh