Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

ГСП се субвенционише из буџета са 70% а маркице прибављају 30%.

Када би се отпустио вишак администрације, чија цифра се у ГСП-у креће око 2 000 до 3 000 људи вишка, уштедело би се тих 30%. То простом математиком значи да се јавни превоз и данас практично 100 % финансира из буџета, а да се маркицама заправо хране ти огромни вишкови радника.

Трећи корак је прелазак возила на биометан гас, као у Ослу, чиме се трошкови додатно спуштају енормно, јер се град превози од свог комуналног отпада који сада завршава неискориштен на депонији у Винчи, и рекло би се ћао нафтним профитерима.

Уштеда од 8% у старту које као црна рупа прождире непотребни Бусплус паразитски систем.

Комунална би могла да ради оно за шта је и створена.


Врло одржив систем, али се такав систем супродставља нафтном лобију, стратешком уништавању ГСП-а због планиране приватизације, као и партисјком систему градске управе.
 
Лепо, сада остаје акција на свим фронтовима да се то стање промени. Да ли је могуће да се због 3000 људи 2.5 милиона оробљавају? У тих 2.5 милиона Београђана сигурно има барем 100 који би могли да организују целу ствар ?
Ајмо акција!
 
Drago mi je što vas i dalje drži entuzijazam. Možda Đile i vas predloži za Nobela. A ova, po tebi loša argumentacija, nije nešto što sam izmislio već se zasniva na tuđim iskustvima. Ako te već interesuje ova problematika, normalno bi bilo da malo proučiš iskustva drugih gradova koji su imali slične ambicije. Komentar 'šta me briga za druge' je smešan. Teorija i proraćuni na papiru su jedno, praksa je sasvim drugo.
 
возд":2aubkxhm je napisao(la):
Да ли је могуће да се због 3000 људи 2.5 милиона оробљавају?
Да, могуће је, и колико можеш приметити то оробљавање на форуму има изузетно јаку подршку.

Јер, у свету то није бесплатно....а ако није у свету, не треба ни код нас. Потпуно је неважно што је 100% субвенционисан ЈП потпуно одржив систем, када то нема нигде у свету. Иако је сваки град посебна прича за себе, али ни то нема везе, јер тога нема нигде у свету....
 
Svaki grad je priča za sebe? Nebuloza. Svuda važe ista pravila, razlike su u nijansama. Po čemu smo mi to toliko posebni u odnosu na sve ostale? Ama baš ni po čemu. Na osnovu čega ti tako samouvereno tvdriš da je tvoj sistem finansiranja potpuno održiv?
I ako smatraš da zato što nisam utopista istovremeno podržavam sadašnje stanje, banalizuješ raspravu do krajnjih granica.
Ako ti nije jasno o čemu pričam, dalje nema ni svrhe diskutovati.
 
Recimo parizani se bune zasto placaju prevoz dva puta preko firme poreza pa jos i markice .Sto se tice beograda za pocetak otpustiti 2500 viska radnika racjonalizovati troskove maksimalno .Pa polako prelaziti na gas ,biodizel ,Jer sadasnji sistem je tako postavljen da je gradu jeftinije da placa privatnicima po km i kako vec [njima ne kupuje autobuse ]Ovo je vec off ima tema u vezi sredjivanja stanja u gspu.Covjece imaju toliko radnika viska da mogu da zaduze 2 covjeka po vozilu da ga peru caklila bi se vozila
 
Може ли неко ко се противи овом начину наплате карата да аргументе?

Докле ћемо ми да издржавамо 3000 бирократских пацова?
Овакав систем је потпуно одржив без обзира на то што у свету не фунцкионише. Ако дате аргументе против можемо да видимо шта је проблем и да га лако решимо.

Попустљивост бахатим шоферима, нерадницима, и осталим бирократским пијавицама једном мора да стане.
Ко нормалан може да се буни ?
 
возд":2pgepqkv je napisao(la):
попустљивост бахатим шоферима, нерадницима, и осталим бирократским пијавицама једном мора да стане.
Ко нормалан може да се буни ?
Niko se ne buni. Samo smatram da prebacivanje komplenog finansiranja javnog saobraćaja na budžet neće rešiti ništa od toga, samo će ga povećati. Svi smo svedoci strahovito bahatog ponašanja prema budžetskim sredstvima, opšte krađe ili u najboljem slučaju, nenamsenskim trošenjem. Šta bi se to poboljšalo kad bi i tih 30% para ušlo u budžet? Da li mi iko znao gde idu te pare koje svi moraju da uplaćuju? Ovako narod bar donekle ima mogućnost da izražava svoje nezadovoljstvo uslugom, kad bi mu i to oduzeli, sam Bog zna kakav bi nam prevoz bio.
 
Ти опет не разумеш, нема укидања плаћања. Грађани би плаћали али би се систем наплате променио. Унапредио.
30% грађани, 70% град. Уплатница. Сваки месец. Породично.

А то би онда био и већи повод да се комплетно пословање јавно стави на увид до последњег папира који је потрошен. Градски превоз је јавно добро и ту ко год да контролише мополом и уценама (нећемо да отпуштамо раднике због социјалног мира, нећемо да објавимо где и како се троше паре због мафијашке олигархије која влада, итд) мора да једном остане без тих повластица.

Рационализација би донела 10 пута бољи превоз.
Само када би се Ђилас сетио како је њему било `95 када се возио аутобусом ...
 
Bobb, grad sada placa 70% jel tako? Apex-u ide 7% jel tako? Ima bar 2000 neradnika u GSP jel tako?

Vrlo je jasno da GSP moze lako da bude "besplatan" ili bar 3 puta jeftiniji...
 
Ok, nisam se dobro izrazio, nije 100% budžet već 70% + 30% uplata preko komunalija. Ali praktično to je šija ili vrat i tako se ne rešava ništa od monopolističkog položaja javnog prevoza. Kao i centralno grejanje, koje postaje jedan od najskupljih vidova grejanja i to isključivo zbog astronomskih gubitaka sistema za koje ne postoji nikakav interes države da ga unapredi i racionalizuje, jer i zašto bi, korisnik je prinuđen da ga plaća, jer mu inače sleduju privatni uterivači na vratima, u istom položaju bi se našao i gradski prevoz.
Svi bi morali da plaćaju sve lošiji prevoz hteli ne hteli i mogućnost izbora je potpuno nestao.
Sem toga, koji bi interes GSP-a bio da smanji troškove i pojeftini u toj situaciji? Ravan nuli. Hoću da kažem, neophodno je da se iz korena restruktuira kompletan GSP, da se reši tehnoloških viškova i suvišnih troškova i tada bi se već stvorili uslovi za ozbiljno pojeftinjenje prevoza bez obzira na cenu goriva i tu se potpuno slažem. Ali već to samo po sebi zahteva zahteva revolucionarne promene u Srbiji, tako da bi ta dilema kako i od koga naplaćivati tih 30% bila sitnica.
Zaključak je da se slažemo da ni jedno javno preduzeće ne treba da ima funkciju socijalne ustanove, ali bilo kakva promena načina finansiranja nema nikakvog smisla dok je stanje ovakvo kakvo jeste. Dakle, predlažem da idemo redom
 
Probaću da uprostim računicu nekim brojkama koje se trenutno vrte, a kad je u pitanju funkcionisanje prevoza u BG-u i mislim da će na kraju moći da se realnije sagladaju uštede na tu sumu i da li je realna situacija da se prevoz 100% plaća iz budžeta ili da se plaća 30% putem uplatnica.

Hajde da uzmemo neke pretpostavke koje se svuda provlače kao činjenice, a vidim da ih ovde manje-više svi prihvataju:
- grad plaća godišnje 100 miliona evra iz budžeta za ovakvo (rekao bih prilično jadno) funkcionisanje prevoza
- kako 70% plaća grad, možemo da uzmemo da 30% ide od naplate pojedinačnih/mesečnih karata, što je grubo izbrojano ~40 miliona evra godišnje
- Apex (Busplus) uzima 8,5% prihoda od naplate karata, dakle ne od ukupnih 140 miliona €, već od onih 40, što opet ugrubo oko 3,5 miliona evra godišnje
- Ako računamo da Apex trenutno na platnom spisku ima kontrolore, organizaciju prodaje i naplate karata, kao i održavanje validatora koji nam neće biti potrebni ako prevoz bude besplatan, možemo odmah da otpišemo tih 3,5 miliona €

- ako od ovih 40 miliona koji se prikupe preko karata oduzme 3,5 miliona koji idu Apeksu kao nepotrebni, ostaje 36,5 miliona koje nekako treba prikupiti za godinu dana
- radi lakše računice neka bude 36 miliona koje ćemo podeliti sa 12 meseci, odnosno potrebnih 3 miliona evra mesečno
- ako uzmemo da u Beogradu ima ~600 000 domaćinstava to bi značilo da bi svako domaćinstvo plaćalo po ~5 € za sadašnje stanje
- poslednja stavka ~2000 zaposlenih viška, prosečno ~1000 € mesečno sa doprinosima, pošto se pominjena da je većina viška u administraciji koja prima veće plate
- ukupno ~2 miliona evra mesečno manje na njihove plate što ostavlja samo 1 milion € koji treba da se prikupi ili ~200 dinara po domaćinstvu mesečno

Ovo je sad bilo idealizovano smanjenje troškova i ovako zaista pije vodu ta priča. Ali pošto sam odužio sa postom, staću ovde.
Ali recimo da je moje mišljenje da je i tako nešto neodrživo zbog stvari koje bi se pojavile kao veliki kontraefekat, pa ću o tome drugom prilikom.
 
Čestitam Apexu.
Postigli su nešto što nisam nikad želeo da uradim.
Ne plaćam prevoz već 9 dana i dobro se osećam.
Počeću ponovo da plaćam kartu kada pohapse odgovorne za kriminal i korupciju koja je evidentna.
Ne pristajem na ucenu da je moje neplaćanje uzrok problema. To je posledica.
Opstanak kriminalaca van zatvora je uzrok problema.
Moj protest je pritisak na izvršenje pravde i spas gradskog saobraćaja.
Pozivam sve da javno iznesu svoj stav javno i jasno.
Neplaćanje Apexu je samo jedan vid protesta. Lično sam spreman i za direktniji i oštriji oblik suprotstavljanja "jedva postojećoj firmi" sa jednim stalno zaposlenim. Kriminalce treba isterati na čistinu. Spasimo gradski prevoz!
 
Somi303":20mkghxo je napisao(la):
А хибридни аутобуси, аутобуси на гас? Ништа, а? Не треба ГСП да буде толики зависник од дизела :roll:

Kada se kaže hibridni obično se misli na dizel/električni pogon.
 
возд":3i8k6ljo je napisao(la):
Може ли неко ко се противи овом начину наплате карата да аргументе?

Докле ћемо ми да издржавамо 3000 бирократских пацова?
Овакав систем је потпуно одржив без обзира на то што у свету не фунцкионише. Ако дате аргументе против можемо да видимо шта је проблем и да га лако решимо.

Попустљивост бахатим шоферима, нерадницима, и осталим бирократским пијавицама једном мора да стане.
Ко нормалан може да се буни ?

Kreni od utopije da se sve napravi da bude pod odlicnom kontrolom, i troskovi, i red voznje i sve ostalo i da se kompletno finansira u stilu musketara, svi za jednog, jedan za sve.

Ali problem je taj sto je sve sto je dzabe slatko. Moji prijatelji ne idu autom zato sto im se bas toliko moze, nego vagaju izmedju troskova prevoza i benzina, idu zajedno na posao, voze komsije i sl. Svi bi momentalno parkirali auto i vozili se dzabe, prevoz bi narastao u jednog nezadrzivog dzina, a akcize na benzin su najveca zarada budzeta i grada i drzave. Nastaje totalni finansijski kolaps, to je neodrzivo finansijski. Naglo padaju prihodi od akciza, a naglo rastu troskovi prevoza koji se finansira iz budzeta ili kako god ti to zvao (kad je kolektivno placanje, onda se uzme iz budzeta, nema sta citavom gradu da stizu uplatnice, ti bi jos da pravis troskove za to).

Sistem naplate iz budzeta za obicnog gradjanina je virtuelan, za vecinu to izgleda kao da je dzabe, retko ko zna koliko se sta placa iz budzeta. Niko tim parama ne moze raspolagati kao pojedinac. Ali svojim licnim moze, ugasice auto za koji daje veliki novac i vozice se za njega besplatno prevozom, a ustvari prividno besplatno.

Eto ti kljucnog razloga sto to nigde na svetu ne postoji: FINANSIJSKI NEODRZIVO, utopijska ideja.
Ti polazis od pretpostavke da oni koji voze auto imaju novca preko glave i samo im se vozika i da se toga nikad ne bi odrekli. Gresis polazeci od toga, preko 50% vozaca bi momentalno parkiralo auto, ako ne i vise.

Druga stvar je da ti unistavas demokratiju i pravo izbora. Ljudi su razlicitog statusa, razlicite skole zavrse i razlicito se izbore za svoj status u zivotu. Ti bi silom prinude zeleo nas koji imamo manje novca i koji koristimo prevoz da izjednacis sa nekim uspesnijim i ubedis ga kako treba za sve i svasta da se solidarise sa tobom, izmedju ostalog da ti placa deo prevoza hteo on da ga koristi ili ne. Znaci drugi problem je sto nastupas sebicno, nisu svi za socijalu i komunizam, to mozda tebi odgovara, velikom broju ne.
 
Једно од бољих објашњења зашто превоз не може да буде бесплатан.
А везано за бусплус, то му дође као да се неко сети да предложи неком маркету неке боље касе за наплату и лепо каже "од свега што прође кроз касу мојих је 8 %". Сад нека менаџмент који ради у маркету са остатком пара плати добављаче, раднике, порезе, oпрему а при томе је маржа са којом продаје робу 5 %. Мислим да је одрживост система ту негде, с том разликом што у маркету касирка ради и као чистачица а возач виљушкара ради и као баштован тако да бих благу предност дао том замишљеном маркету у односу на ГСП.
 
Zaključak je da se slažemo da ni jedno javno preduzeće ne treba da ima funkciju socijalne ustanove, ali bilo kakva promena načina finansiranja nema nikakvog smisla dok je stanje ovakvo kakvo jeste. Dakle, predlažem da idemo redom
Чекајте бре људи није превоз социјална категорија. Нису ни позоришта. Зашто ја плаћам порез да би тамо неки глумци глуматали када је не пратим те представе? Не може та логика овде да ради. Искрено, мени је битније да се финансира градски превоз него позоришта и разне друге институције са којима ЈА нпр немам додир.

И опет наглашавам да би БЕОГРАЂАНИ ПЛАЋАЛИ ПРЕВОЗ али не на овај бесмислени начин. Уплатнице! Једном месечно по члану породице или стамбеној јединици. Овакве расправе се воде свуда по свету. У Берлину се о овоме разговара са поприлично добрим аргументима...

Која је разлика за град да ли ће тих 30% добити преко Апекса и система који је сам по себи превише компликован или директно од грађана преко инфостан уплатница?

Дакле није бесплатан превоз него СЛОБОДАН. ДА се људи слободно возе без некаквих напетости да ли имају карту. Браво за contradictive, све је објаснио. Треба покренти акцију јер Београђани нису робови 2000 технолошких вишкова. Нека их држава распореди негде где има више новца.

Једном племенитом Твитер/ФБ кампањом у року од годину дана би могло да се постигне нешто. Са прецизним подацима и уз подршку НВО.
 
nikola011":14y1ez9m je napisao(la):
Ljudi su razlicitog statusa, razlicite skole zavrse i razlicito se izbore za svoj status u zivotu. Ti bi silom prinude zeleo nas koji imamo manje novca i koji koristimo prevoz da izjednacis sa nekim uspesnijim i ubedis ga kako treba za sve i svasta da se solidarise sa tobom, izmedju ostalog da ti placa deo prevoza hteo on da ga koristi ili ne. Znaci drugi problem je sto nastupas sebicno, nisu svi za socijalu i komunizam, to mozda tebi odgovara, velikom broju ne.
Ја сам напоменуо да ми као грађани плаћамо много тога са чим немамо директну везу, па та прича како неко ко не користи превоз не треба да га плаћа не пије воду.
На тему тога да је ово социјализам. Није социјализам него СУЖИВОТ грађана који сви мање више имају потребу да им град буде лепо уређен.
На тему акциза и повећања људи који се возе ГСПом као и смањењем потрошње горива :
- интерес града је да смањи аутомобилски саобраћај у граду јер град постаје здравији за живот
- повећање броја корисника ГСПа би приморавао власт да редовно освежава возни парк, за шта увек има новца (50 аутобуса годишње није велики проблем сакупити)
- не изједначава се неко ко је богат и вози кола са сиромашнима него се и једнима и другима ставља до знања да живе у истом граду и да једним делом треба да деле исту муку, психолошки би умањио јаз који постоји међу људима а самим тим и евидентну напетост на сваком кораку
- ако треба више новца, град би могао лако да подигне за 100 динара месечни износ и да са тим новцем на месечном нивоу допуни возни парк / 100*300хиљада домаћинстава - 250 хиљада евра...
- социјалне категорије могу да се избаце из обавезе плаћања
- 99% људи се не би бунило када би износ био умерен

21. век је век заједништва, солидарности (не оне фукарске комунистичке већ здраве солидарности), зеленила и штедње и у складу са тим сматрам да би овај начин наплате на свим нивоима решило многе проблеме.

Druga stvar je da ti unistavas demokratiju i pravo izbora.
Ајде онда да укинемо финансирање позоришта, музеја, галерија, одржавање школа и разних система који се финансриају из буџета јер ЈА директно не користим те услуге? Мене нико није питао да ли од мојих пара треба да плаћам све то. Ја бих волео да од мог пореза уреде простор испред моје зграде ...
 
И да додам, од пара које иду Апексу за плате и одржавање система (3 и кусур милиона евра) годишње може да се купи сигурно барем 20так аутобуса на био гориво.
 
возд":husdvid1 je napisao(la):
- повећање броја корисника ГСПа би приморавао власт да редовно освежава возни парк, за шта увек има новца (50 аутобуса годишње није велики проблем сакупити)

Upravo suprotno, cim oni imaju monopol pa jos i siguran prihod, bas bi ih bilo briga da unapredjuju bilo sta, zato busplus sistem i ne funkcionise. A kad se setim samo pisanja po ovom forumu `to je sad privatna firma, sad ce oni da te jure do marsa da bi ti naplatili, ima to da bude cakum pakum...eno imaju i pare, i majice, i aparate i batinase, pa ne rade to, zasto? A zasto bi...da bi mi imali bolje uredjen prevoz u gradu? Bole ih uvo. Odustali i od validacije samo na stajalistima, pa nekih 40m od stajalista, pa od blokade nevalidiranih, na kraju i od validacije kao takve.

Isto kad bi prevoz bio 100% subvencionisan,tj. placali ga svi preko infostana, sta bi teralo rukovodstvo da radi u interesu grada i gradjana? Cast, postenje, zakletva prema struci? Nesto mi suplja ta prica u startu.

Sad cu opet ja svoje po ko zna koji put...NISTA bolje nije od uvodjenja busplusa, i to je ono sto ljudi vide, osecaju i sto im smeta, a ne namesten tender (ni prvi ni poslednji). Dokle god ne pocne nesto tu da se menja tako da ljudi osete da stvarno idu brze, bolje, tacnije (a ne samo prica tako je tamo negde...a jeste, sad treba analizirati zbog cega sve, nije samo zbog sarenih raspevanih ponistivaca karata), ljudi ce polako poceti i da placaju. Oni se bave sminkom, jer to lepo izgleda, a i radi im posao u kratkom roku. Nov tramvaj, nov autobus, to je, ako mene pitate, redovno investiciono odrzavanje voznog parka, a ne unapredjenje saobracaja. Ja i dalje dugo cekam, dugo se vozim, dugo stojim na semaforima. Vecina koju ja poznajem vozi se kolima jer smatra da je prevoz los, a ne benzin skup. Nece cak ni da se svercuju.
Ukratko: treba da pocnu da rade svoj posao, a siguran prihod bilo kojom preduzecu vodi padu kvaliteta proizvoda/usluge i nicemu vise.
 
возд":1euzfflj je napisao(la):
Zaključak je da se slažemo da ni jedno javno preduzeće ne treba da ima funkciju socijalne ustanove, ali bilo kakva promena načina finansiranja nema nikakvog smisla dok je stanje ovakvo kakvo jeste. Dakle, predlažem da idemo redom
Чекајте бре људи није превоз социјална категорија. Нису ни позоришта. Зашто ја плаћам порез да би тамо неки глумци глуматали када је не пратим те представе? Не може та логика овде да ради. Искрено, мени је битније да се финансира градски превоз него позоришта и разне друге институције са којима ЈА нпр немам додир.

И опет наглашавам да би БЕОГРАЂАНИ ПЛАЋАЛИ ПРЕВОЗ али не на овај бесмислени начин. Уплатнице! Једном месечно по члану породице или стамбеној јединици. Овакве расправе се воде свуда по свету. У Берлину се о овоме разговара са поприлично добрим аргументима...

Која је разлика за град да ли ће тих 30% добити преко Апекса и система који је сам по себи превише компликован или директно од грађана преко инфостан уплатница?
Vožde, sad si već počeo da se zaplićeš argumentima, tako da mi više nije ni jasno jesi ili nisi za zajedničko plaćanje javnog prevoza. Sa jedne strane si protiv budžetskog finansiranja gsp-a, pozorišta i sl. ali si zato za uvođenje uplatnica koje stižu SVIM domaćinstvima. Molim te mi objasni u čemu je razlika. Morao bi da plaćaš i jedno i drugo, samo ovo drugo traži još i troškove oko štampanja i distribucije računa a banke bi odličnu lovu uzimali na platni promet.
Iz to, ko je Boga ti rekao da je prevoz socijalna kategorija? Ja upravo govorim o sadašnjoj situaciji gde GSP pod svojom suknjom drži hiljade praktično nezaposlenih kojima je realno mesto na birou, što je čini socijalnom ustanovom i što je neprihvatljivo.
Pohvalio si Contradictive na sjajnom objašnjenju ali ne vidim da si shvatio njegovu poentu. To bi funkcionisalo samo U TEORIJI, praksa je sasvim nešto drugo. Još nestrpljivo čekam drugi deo njegovog posta koji nam je obećao...

Inače sam primetio da se ovde većina i ne trudi da pažljivo pročita tuđu argumentaciju, a kamoli da razmisli pre nego što krene dalje u raspravu, tako da ovo već postaje presipanje iz šupljeg u prazno i ne vidim više svrhu dalje rasprave
 
@Bobb
Ako si mislio na mene, rekoh da siguran prihod vodi obaranju kvaliteta. Problem je kako uspostaviti kontrolu nad parama koje bi svi placali. Ni sada je nema, a vidimo kakvo je stanje u GSP-u, sto ce reci, sta ce ih naterati da rade bolje ako budu imali jos vise sigurnog prihoda?
Samo sam dodao zasto busplus ne radi svoj posao, a razlog je upravo siguran prihod koji ne zavisi od kolicine i kvaliteta pruzene usluge. Iz istog razloga ne smatram da bi bilo bolje da svi placamo javni prevoz, jer bi samo povecali tu crnu rupu koja je vec prevelika.
 
Nisam na tebe mislio gosha, nas dvojca smo u 99% istomišljenici, već na većinu zagovornika 'slobodnog' porevoza koji uporno pokušavaju da svedu problem na puki ekonomski, zapostavljajući niz drugih faktora, o kojima si i ti pisao.
 
Чекајте, да ли функционишу државна позоришта, галерије, разна удружења? Функционишу. Да ли се она делимично финансирају од корисника? Финансирају се.
Ја не говорим да треба укинути финансирање државних установа (позоришта, итд) , већ да узимајући ту чињеницу не можемо да будемо дволични : или се из буџета финансирају и позоришта и превоз, или се не финансира ништа.
Није разуман разлог то да се неко не вози па стога "неће да плаћа кад се не вози".

Ја сматрам да би теорија могла да се преточи у праксу уз дисциплиновану бирократију и чврсту руку на врху. Ако је од ПКБ-а Ђилас могао да направи протифтабилну фирму, може и од ГСПа.

Са уштедама од неколико милиона евра месечно, могли би да купе по 10 нових аутобуса. А да сваки уплаћени динар иде јавно на сајт и сваки потрошени динар да иде јавно на сајт. Од тога може да бежи само неко ко има скривене намере.

70% Град, 30% грађани преко уплатница : одржив развој са систематском реорганизацијом ГСП-а.
Укинути АПЕКС и бесмислену бирократију! Држава треба да почне да гледа на народ као на народ а не као на непријетеље којима треба гулити кожу да би сама држава опстала. У овом случају то је изводљиво.

На тему тога колико народ види бесмисао бусплуса, да ли неко сада води рачуна о уласку на предња врата? Нико. Џабе су бацили паре на штампање оних налепница и билборда. Ко зна колико је то хиљада евра спуцано ни за шта. Могли су од тих пара да купе дисплеје за 20 станица...
 
возд":1s1y1ou6 je napisao(la):
Чекајте, да ли функционишу државна позоришта, галерије, разна удружења? Функционишу. Да ли се она делимично финансирају од корисника? Финансирају се.
Greška u startu. Upravo su pozorišta ta koja nam očajno izgledaju, plate glumaca su takve da ih je i sramota da kažu, trenutno je situacija teža nego '90-ih godina. Niko se nije usrećio ko 100% zavisi od budžeta, pa neće ni GSP. Bez tržišne utakmice i konkurencije nema ni kvalitetne usluge, ne ovde kod nas.
Ukratko, prihod javnog prevoza MORA da zavisi od kvaliteta usluge, odnosa ponude i potražnje, u suprotnom ćemo se voziti isto kao što se i lečimo po domovima zdravlja, nikako.
 
Vrh