Kad su najavljivali početak naplate "SMS servisa" (koji i BusPlus i Studio Đ zovu "SMS servis", neće valjda da sitničare oko tačnosti vesti), to je bilo u takvom stilu kao da najavljuju neko unapređenje ili novu uslugu. Onda se naravno pokazalo da je cena previsoka pa je spuštena, i BP ispade Deda Mraz. Jeste za pohvalu što postoji Android aplikacija, ali zašto bi samo oni koji imaju Android telefone mogli da koriste ovakvu uslugu. Pre svega bi trebalo da postoji kvalitetan web sajt, sa svim informacijama, uključujući trenutne pozicije vozila, informacije o linijama i stajalištima, izmene trasa i slično, ali što da ne i informacije o ostvarenim polascima, zastojima, isključenjima vozila (ove informacije ionako treba da budu javne, ali to nećemo skoro videti). Umesto njihovog "SMS" (tj. USSD) servisa mogli su da naprave web sajt optimizovan za mobilne telefone, pa bi se sa praktično svakog telefona koji se danas koristi moglo doći do mnogo informacija, a za ekvivalent "SMS servisa" bi cena prenosa podataka za jednu proveru ispala manja nego za "SMS", i to sve bez potrebe za koordinaciju sa mobilnim operatorima. Naravno sve i svašta bi moglo da je cilj BP zaista da poboljša uslugu i unapredi život u gradu, ali to je firma sa zagarantovanim prihodom koju nije briga da nešto unapređuje dok god ne izaziva opasno nezadovoljstvo u narodu. Usluga se više ne prilagođava javnom interesu. Uopšte mi se ne sviđa što ista firma postavlja i održava opremu, upravlja prevozom, naplaćuje karte i vrši kontrolu. Stalno se maskira razlika između DJP i BusPlusa-a, pa se više ne zna ko nam se obraća kad preti ukidanjem linija, za koga rade komunalci,...
U principu ne podržavam švercovanje, mislim da je OK da kontroli pomaže komunalna policija i ako treba privodi bahate švercere (na civilizovan način). Možda bi besplatan prevoz bio realan i poželjan, ali mislim da za sada uslugu treba platiti. Ne podržavam one kojima nije problem da plaćaju prevoz, a švercuju se (barem dok to nije neka građanska neposlušnost sa jasno postavljenim i realnim ciljevima), ali podržavam javnu argumentovanu kritiku BP. Jasno mi je da sa ovim poskupljenjima za zaposlene mnogima zaista jeste problem da plaćaju i zato bi naplaćivanje kazni za švercovanje svašta moglo da izazove i bilo bi neodrživo, ali ko se švercuje barem treba da izađe kad se pojavi kontrola, a ne da se hvata za šipku i ponosi se što je švercer. Zasad plaćam studentsku mesečnu iako mi prevoz nije svakodnevno potreban i mnogih meseci i više platim nego da plaćam pojedinačne karte, ali volim da ne mislim o tome kako ću koristiti linije. BP stalno predstavlja jednostavnost sistema bez vremenskih karti kao prednost :rant: , ovako barem znamo da za svaki ulazak u vozilo treba da se plati nova karta, a ne tamo da razmišljamo o nekim opcijama kako da prođemo povoljnije. Zbog toga se može voziti od Karaburme do Vidikovca duplo jeftinije nego od Čubure do Sajma, tako ne može da se stvori sistem prevoza u kome bi se na presedanja gledalo kao na normalnu stvar.
I još:
-pre naki dan pokušavam da dobijem "SMS" obaveštenje i kaže mi da nemam dovoljno kredita iako imam još 30 din
-danas odem do Deligradske da produžim personalizovanu sa potvrdom sa fakulteta, red izlazi na ulicu i ljudi mi kažu da unutra stoji dodat papir da za produženje treba fotokopija LK iako na sajtu piše samo LK na uvid (ne znam da li je ovo tačno, ali nisam imao vremena da se dalje raspitujem i čekam u redu, idem drugi put i nosim fotokopiju LK za svaki slučaj)
Evo kako BP ispira sebe (sa sajta BP):
REAGOVANJE POVODOM SAOPŠTENJA POVERENIKA ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI
Povodom saopštenja poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti ističemo da nije došlo ni do kakve zloupotrebe ličnih podataka učenika osnovnih škola prilikom izdavanja BusPlus kartica. Zahtev za izdavanje personalizovane kartice i zahtev za pristupanje benefit programu poslati su sa jasnom napomenom da drugi formular nije obavezno popuniti. Reč je o redovnoj proceduri prilikom izdavanja personalizovanih BusPlus kartica.
Napominjemo da su u skladu sa zahtevom Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti već preduzete sve neophodne mere, koje će biti ispoštovane u potpunosti, i da su svi lični podaci zaštićeni, i obrađuju se isključivo u skladu sa procedurom koju kancelarija Poverenika redovno nadzire. Nakon konsultacija sa Sekretarijatom za obrazovanje, prošle nedelje je dogovoreno da se Zahtev za pristup benefit programu ne prosleđuje školama kako bi se pojednostavila procedura, a da svi zainteresovani to pravo mogu ostvariti naknadnim slanjem zahteva. Takođe, sve škole biće ponovo kontaktirane kako bi se otklonile sve nedoumice i pojasnila procedura oko izdavanja personalizovanih kartica.