Overavanje kartica prilikom ulaska u vozilo sluzi prvenstveno pracenju broja i kretanja putnika kako bi se napokon dobila celokupna slika saobtacaja u gradu. Gledano sa te strane bilo bi pozeljno da svako karticu overava.
Sa druge strane, posto smo svedoci da Direkcija do sada nije imala nameru da unapredi sistem gradskog prevoza, uvazi predloge gradjana ili se barem izvine za kasnjenja i ostale nepogodnosti, ne mozemo im verovati na rec da ce sa novim sistemom ista biti drugacije.
Uz to, privatna firma koja informacije prikuplja zajedno sa haracem pokazala se kao krajnje neodgovorna u rukovanju licnim podacima putnika.
Shodno tome, ako nadlezni organi ocekuju od gradjana da u novom sistemu aktivno ucestvuju, duzni su da prvo ONI pokazu minimum obzira prema korisnicima:
- zastita licnih podataka korisnika i mogucnost uvida i ispravke/brisanja
- redovno objavljivanje prikupljene statistike: broj putnika, kretanja, crne tacke.
Time ce javnost moci da prati rad direkcije na organizaciji saobracaja i uveri se u njenu odlucnost i sposobnost.
- objavljivanje prihoda od prodaje karata, ostalih prihoda gradskog prevoza (subvencije, reklame...), i svih rashoda ukljucujuci usluge novog sistema naplate. Prirodno je da gradjani imaju uvid u finansije javne usluge.
Dok se ovo ne desi, bojkot je legitiman.
Ne moze nista besplatno, ako hocete da gradjani rade, morate i vi.