Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Smatram da je moja personalizovana BusPlus kartica validna onog trenutka kada uplatim na nju iznos mesečne pretplate, tako da ni ja nemam nameru da je prinosim validatorima u bilo kom trenutku, to bi bilo potpuno besmisleno.

Neka nađu neki drugi način da prikupljaju statistiku, umesto da zahtevaju da se po ceo mesec petljam sa validiranjima, i da u sistem beleže podatke o mom kretanju po gradu. :kafa:
 
Overavanje kartica prilikom ulaska u vozilo sluzi prvenstveno pracenju broja i kretanja putnika kako bi se napokon dobila celokupna slika saobtacaja u gradu. Gledano sa te strane bilo bi pozeljno da svako karticu overava.

Sa druge strane, posto smo svedoci da Direkcija do sada nije imala nameru da unapredi sistem gradskog prevoza, uvazi predloge gradjana ili se barem izvine za kasnjenja i ostale nepogodnosti, ne mozemo im verovati na rec da ce sa novim sistemom ista biti drugacije.
Uz to, privatna firma koja informacije prikuplja zajedno sa haracem pokazala se kao krajnje neodgovorna u rukovanju licnim podacima putnika.

Shodno tome, ako nadlezni organi ocekuju od gradjana da u novom sistemu aktivno ucestvuju, duzni su da prvo ONI pokazu minimum obzira prema korisnicima:

- zastita licnih podataka korisnika i mogucnost uvida i ispravke/brisanja

- redovno objavljivanje prikupljene statistike: broj putnika, kretanja, crne tacke.
Time ce javnost moci da prati rad direkcije na organizaciji saobracaja i uveri se u njenu odlucnost i sposobnost.

- objavljivanje prihoda od prodaje karata, ostalih prihoda gradskog prevoza (subvencije, reklame...), i svih rashoda ukljucujuci usluge novog sistema naplate. Prirodno je da gradjani imaju uvid u finansije javne usluge.

Dok se ovo ne desi, bojkot je legitiman.

Ne moze nista besplatno, ako hocete da gradjani rade, morate i vi.
 
Potpisujem!

I da dodam komentar drugarice koja je u novina pročitala da je BuS Plus bezbedan sistem
"kazu uvodimo savremeni bezbednosni sistem sa gps pracenjem radi bezbednosti kao u drugim evropskim gradovima, a mi smo nebezbedni u kakvim se autobusima vozimo".

Edit Ista je priča i sa Javnim medijskim servisima koji su dužni da objavljuju finansijske izveštaje i na šta konkretno idu pare pretplatnika, od plata zaposlenih do produkcija. Na primeru RTS - tih izveštaja nema, ili ih ima u formi koja je za građane potpuno neupotrebljiva.

Nemam razloga još uvek da verujem GSP-u
 
Sta ce uopste zaposlenima personalizovane (na ime i prezime) kartice? Zar nije logicno, imajuci u vidu da je karta za zaposlene najskuplja, da oni ne moraju vaditi povlasticu na ime, vec da na ime vade samo kategorije koje dokazuju povlasceni polozaj (samim tim koriste i jeftinije karte). To bi smanjilo guzve za 50%.

Zatim, sta ima gsp da zna poimence gde se ko i kada krece. Razumem overavanje zarad statistike, ali ne u slucaju gde se overavam imenom, prezimenom i jmbg.
 
zidar":u9sojog3 je napisao(la):
Overavanje kartica prilikom ulaska u vozilo sluzi prvenstveno pracenju broja i kretanja putnika kako bi se napokon dobila celokupna slika saobtacaja u gradu. Gledano sa te strane bilo bi pozeljno da svako karticu overava.

Sa druge strane, posto smo svedoci da Direkcija do sada nije imala nameru da unapredi sistem gradskog prevoza, uvazi predloge gradjana ili se barem izvine za kasnjenja i ostale nepogodnosti, ne mozemo im verovati na rec da ce sa novim sistemom ista biti drugacije.
Uz to, privatna firma koja informacije prikuplja zajedno sa haracem pokazala se kao krajnje neodgovorna u rukovanju licnim podacima putnika.

Do circa 2005 je bilo kada odes u GSP da izvadis legitimaciju popunjavao se nekakav anketni listic sa pitanjima tipa u kom delu grada zivite, koje prevoze koristite, da li presedate itd. Ne znam da li su ti podaci ikada korisceni u pogledu nekog planiranja. Ne verujem.
 
cenim da je zbog toga što bi istu markicu moglo da koristi više ljudi.


lično znam više primera bračnih parova koji u markicu ne upiju broj nego je šeruju.
 
11030":1szdowcz je napisao(la):
Zatim, sta ima gsp da zna poimence gde se ko i kada krece. Razumem overavanje zarad statistike, ali ne u slucaju gde se overavam imenom, prezimenom i jmbg.

Kada overiš kartu bićeš evidentiran kao student/učenik/zaposleni/penzioner, neće te voditi kao Marko Marković...
Tako da će oni imati informaciju da recimo u autobus 31, na stanici Beogradjanka ušlo 7 penzionera, 5 zaposlena, 2 učenika..

Naravno neki tamo imaju informacije što je i normalno, ali statistike će se ovako voditi
 
Kopmania, nisi u pravu. Samim tim što će u sistemu ostati zabeležena šifra moje kartice kada je validiram (radi podatka o tome koja sam kategorija putnika, koliko često presedam, koje linije koristim kojim redosledom, itd.), neko ko dobije pristup sistemu će pomoću nekoliko klikova mišem moći da dobije listu mog kretanja po gradu, a to je u Srbiji sa ovakvim nivoom odgovornosti i bezbednosti podataka jakooo zabrinjavajuće.
 
cenim da je zbog toga što bi istu markicu moglo da koristi više ljudi.

to da, ali pod pretpostavkom da ako vec vadis mesecnu-koristis je svaki dan da bi isao na posao-kako je delis sa bracnim drugom osim ako niste 1 i 3 smena...Ali razumem, u pravu si.
 
Plus podaci iz LK koju su bezrazložno uneli u sistem
kradu podatke iz Pentagona a nece od Bus-plusa :p

Svoje podatke mogu i ovde da okačim baš me briga , slabe vajde od mene
ali me zabrinjava
mogucnost kombinovanja kradenih medicinskih podataka i podataka o kretanju
jer tako naši dragi tj. njihovi ,,potecionalni,, transplatacioni organi postaju laka meta , zlih ljudi :bash:
 
Hmmm sada kada si to pomenuo.... Prikupljeni lični podaci otvaraju bezbroj mogućnost za manipulacije.... nije baš da je svejedno..
 
@boca-ica

Aj onda daj tvoje podatke ovde da mogu ja da ih zloupotrebim ;)
 
I sada treba da se javimo svi mi koji nemamo: Puj za mene!
 
@kingmanowar
Zbog pisanih i ne pisanih pravila ovog foruma
napisi mi na PP koj deo podataka te interesuje
Nekad sam kupovao cipele u ,,Guleveru,, više nemam para ni za nj. Podatak da nosim cipele br 46
nece doneti neku vajdu kao i gomila drugih podataka koje je uzeo Bus-plus :lool: :laugh: :lool:

Edit

Sad sam u frci da ne počne neko da me prati . . . .
pa da mi skine i ove jedine cipele što su mi ostale :laugh: :lool: :laugh:
 
U Beograđanci je počelo da radi desetak službenika na izdavanju kartica, gore na 3. spratu. Istovremeno, iako se priča kako je cilj toga da se smanje gužve, odlučeno je da se ukinu 4 mesta za izdavanje kartica po gradu.

Gužva u Beograđanci je ogromna, širok red se otegao maltene preko celog sprata (judi stoje po 3-4 jedni pored drugih u redu). Biće još gore kako se bude približavao januar.

Izem ti naš čuven smisao za efikasnu organizaciju posla... :rolleyes:
 
Imate na studiu B youtube kanalu vest u video prilogu.

Sve srecni ljudi jer cekaju po sat vremena ali toplo unutra a ne na hladnoci...Jej!
 
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/296343/U-guzvi-za-busplus-kartice-povredjeno-petoro-ljudi


Na novom mestu za izdavanje karata "busplus" jutros se dogodio manji incident kada je petoro građana povređeno na pokretnim stepenicama. Nezgoda se dogodila oko 9.30 sati, pri ulasku na treći sprat Beograđanke.


Velike gužve i u Skenderbegovoj ulici
Kako bi što pre dobili personalizovane kartice, petoro sugrađana je zadobilo lakše povrede. Naime, veliki broj građana odjednom je pohrlilo uz pokretne stepenice, gde je došlo do guranja, pa su ljudi popadali jedni preko drugih.

Svi oni koji ne stignu da do kraja godine izvade kartice to će moći da učine i u januaru.


Prodajna mesta će biti otvorena sve vreme rada sistema a dodatna se neće ukidati sve dok za to bude bilo potrebe.

Apelujemo Beograđane da ne stvaraju nepotrebnu tenziju i ne izazivaju nemile događaje kao što se to desilo danas, jer će svima biti omogućeno da izvade nove kartice, navode u "Busplusu".
 
Pa ceo januar moći će da izvade i moći će da kupe markicu za januar. Ja verujem da će moći i za februar! Znamo kako to kod nas funkcioniše
 
JEJ tuca oko busblus kartica. Sta je sledece tuca ko ce prvi da otkuca kartu na validatoru :)
 
Šta bi na kraju sa zonama, hoče li se ukinuti? U poslednje vreme viđam na validatorima Zona 1 i 2 bez mogućnosti izbora samo jedne
 
Trebalo bi da se usvoji 29tog decembra na skupstini grada...To ce nam biti novogodisnji poklon od Antica.
 
U Goce Delceva vise ne moze da se izvadi bus plus kartica, preselili su se u beogradjanku. Toliko o povecanju broja mesta.
 
Vrh