Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

vucko":i1is58q9 je napisao(la):
Glavna vest oko poskupljenja.Djilas je danas izjavio da nemoguce pojeftinjenje zbog poskupljenja goriva od 50%.Ali da nece povecati cene povlascenim kategorijama,sto znaci da umesto svima povecaju za 30% cenu karte,zapravo ce povecati za 50% zaposlenima.

Tek ce biti cirkus kada to najzad objave ovog meseca.

pa kako ce da poskupe karte za prevoz za 50 posto,kad ljudi ne placaju ni ovu cenu??
mnogo preterujes sa neproverenim informacija ,tipa ova 50 posto ili konjicka policija juri svercere i sl.
ponekad pomislim da si cuburcov mladji brat...
 
boca-ica":26202mby je napisao(la):
- Najveci deo stanovnika moze lako doci do povlascenih cena karata u skladu sa soc. programima
-
:kk: :) :kk:
Jel može neki info o ovome, neki link? Pošto ne znam o čemu se tačno radi. I šta je tačno povlašćena cena? Evo kako to rade u Inđiji: http://www.indjija.net/code/navigate.php?Id=4&idvest=7960

boca-ica":26202mby je napisao(la):
- Bolji uvid i nadzor u saobracaj prevoznika i td.

:kk: :) :kk:
Dobro, i...? Kako se ta novina oseti u svakodnevnom korišćenju prevoza kao poboljšanje? Jer ja ne vidim i ne osećam ama baš nikakvu razliku u odnosu na ranije. Šta je bilo drugačije pre gps-a a šta je drugačije sada sa gps-om?
 
boca-ica":11sn9hns je napisao(la):
Daj malo da se radujemo i postignutom pa posle da menjamo ka idealnom :)

Pa ti si pao na onaj stari sistem: "Daj samo hleba i igara"

Hajde da to gledamo ovako:

Ne postoji nista idealno savrseno, i pre svega ne postoji nesto besplatno. Socijalni program u prevodu glasi: onima koji ne rade, ili ne mogu da rade, daj novca, a onima koji rade uzmi taj novac.

Pitanje sve vecih doniranja za odredjene kategorije i naplacivanja onima koji rade dovodi sistem do malo cudnih granica. Sva deca u Srbiji placaju prevoz i to mnogo vise, a niko nema plate kao u Beogradu. Nigde penzioneri nemaju povlastice kao u Beogradu, a ipak po proseku imaju najvece penzije, najvise ima vojnih lica i ostalih drzavnih cinovnika koji dobiju najbolju penziju za razliku od zemljoradnika.
To je ovde cista demagogija zbog ucene Krkobabica.
Posledica je da se to placa. Najpre si video vest da vise nece biti biciklistickih staza. Znaci neki penzioner koji ima oko 30.000 i preko 65 godina iz grada dobija ogromnu mesecnu subvenciju za prevoz (100%) ali zato deca u velikom delu Beograda vise nece razmisljati o ideji sta je to zapravo bicikl. To ti je samo jedan primer. Sutra ce zaposlenom da poskupi prevoz u iznosu od recimo 700 dinara koliko je valjda bila karta za osnovce. I tom roditelju je to presipanje iz supljeg u prazno, ali poenta je da si ti pao na tu demagogiju da se deci dao besplatan prevoz i da je to jako dobra stvar.

Po meni sve ovo sa Krkobavicevim subvencijama i nekontrolisanim davanjima svima nece izaci na dobro. Niko ne postavlja pitanja ko ce to da plati i na koji nacin, koliko je to zaista svrsishodno i dokle moze da ide.

Jos jedan debilan primer je da 4 ljudi koje znam i koji stanuju privatno placaju duplo manji infostan jer njihov gazda vojni penzioner dobija tu neku subvenciju, Boga pitaj za sta, a ima, ne zna se koliko i uzima kiriju na crno. Da li shvatas poentu, sve te subvencije, sve to besplatno, to vise nema nikakav smisao, to postaje previse debilno. Ne kazem da ne postoje kategorije koje treba da dobiju velike popuste, ali mislim da se ovaj sistem uopste ne kontrolise i da mnogo vise para ide onima kojima ne treba da ide. Ispada da su subvencije smisljene samo da se lovi u mutnom.
Nije ni cudo da su konstantni uslovi MMF-a Srbiji da ukida raznorazne subvencije.
I sam si rekao da najveci deo stanovnika moze lako doci do povlascenih cena karata u skladu sa soc. programima. Shvatas li koliko ta recenica ne moze da ima smisla u realnosti?
 
Наравно да је демагогија запосленима певећавати цену карата а основцима дати бесплатне карте али за разлику од глупих и беспотребних одлука (валидирање месечних, улаз на предња врата) ово је поред маркетинга и одличан пословни подухват јер ће на тај начин повећати укупну наплату. Чак и деца која би плаћала карте, односно деца којима би родитељи давали новац нису карте плаћала због тога што је то било непопуларно у друштву. Самим тим ће и олакшати посао контролорима јер више неће морати да се замајавају са ђацима тако да ће бити отежано шверцовање.
 
Mateja, gde otvori ovu temu , za sve si ti kriv. . . :laugh: :lool: :laugh:
 
Uvesti sms karte sa vremenskim trajanjem od oko 90 minuta, kao što postoji u Zagrebu. :kk:
 
Ja iskreno nemam nameru da placam bilo sta dok ne vidim gde idu moje pare, meni ne padaju sa neba nece ni njima.
Ako placam jednu od skupljih karti onda ocekujem da mi ne duva vreo vazduh po nogama, da ne moram da nosim mini komplet za hemijsko ciscenje kad god krenem gspom da ne sedim na polomljenim sedistima itd. Dakle ne ocekujem da ima klimu, da bude niskopodan(sve ono sto je sad svuda u evropi normalno), nego nesto najosnovnije. Dokle god to ne ostvare moje pare videti nece, bez neke duboke filozofije.
 
EPP



minut.jpg
 
bar neku lepu devojku da su stavili, ovako samo povecavaju broj neplatisa :D :laugh:
 
sizif":3i6cqes0 je napisao(la):
Кад прочитам да се озбиљни и одговорни људи због вас осете будалама, смучи ми се. Тачније, смучите ми се.

Citiraću delove jednog svog prethodnog posta u ovoj temi, koji se odnosi i na ovaj tvoj komentar, kada smo diskutovali da li su budale oni koji plaćaju TV pretplatu, a isto mislim i za BUS PLUS:
"Da li ste budale- pa ne znam, pre toga bih morao da znam šta vas je motivisalo da plaćate TV pretplatu, da li imate neki određen motiv, ili plaćate zato što vam je to neko nametnuo, i šta biste uradili kada bi neko, npr. uveo pretplatu na korišćenje uličnih trotoara od 500 dinara mesečno, ili kada bi povećao cenu TV pretplate na 5000 dinara?"

A o društvenoj odgovornosti, takođe sam pisao ovde:
"Da li ste društveno odgovorni? NE! Vašim postojanjem, stvara se idealna podloga za bogaćenje pojedinaca na račun naroda, za uvođenje harača svake moguće vrste, sa lakoćom, bez panike da li će narod pristati na to. Narod je poslušan i pristaje na sve, a oni koji ne pristaju, njih treba utišati (suditi im). Vašim postojanjem zalivate biljku kapitalističkog zla.

I, da, švercovanje je najmanji problem, moglo je da se švercuje i pre Apexa, može i sad, čak još lakše, ovde je stvar principa. Dok je GSP vršio naplatu, plaćao sam markicu svakog meseca.

Da plaćam Apeksu, onima koji su zarad novca uzeli da rade posao za koji su nesposobni, onima koji su pod svoju nadležnost uzeli i linija ITS2 o kojima ne znaju ništa- onima koje zovem da pitam koliko košta vožnja od tačke A do tačke B, kažu, gde ti je to, koja je to linija, ne znamo. Pitam ih koju zonu da izaberem na njihovom revolucionarnom sokoćalu, gde mi operater posle 5 MOJIH minuta natezanja sa kolegama kaže, izaberite zonu koju hoćete... Da plaćam onima koji su uveli neka pravila u gradu u kojem gradski prevoz koristi preko 90% građana, a da pritom već 10 godina nisu 100 metara prešli bez svojih limuzina od 100.000 evra pa naviše? Jel njima da plaćam?
Jel sam zato nepošten, društveno neodgovoran?"

Sizife, slepac kad progleda, daleko vidi.
 
^^ Dadoh plus, potpisujem!

A sada malo u off: zalažem se za izbegavanje imenice narod i korišćenje imenice građani. Kažemo gradski prevoz, zar ne -- a ne narodni. Nije reč o finesi, reči nose sadržaj, značenje. Koristimo jezik pravilno! :)
 
bazinga":4vlxlgmr je napisao(la):
Ja iskreno nemam nameru da placam bilo sta dok ne vidim gde idu moje pare...

Ако ти не видиш више од стотину нових тролејбуса, тридесетак нових трамваја, БГ-воз, гомилу нових аутобуса (што ГСП-ових, што приватних), климу у бројним аутобусима од прошле године, онда или си слеп, или си фукара попут николе11, еукалиптуса и оних који их подржавају.
 
Našim ljudima ništa ne odgovara.
pre je gsp naplaćivao, ljudi nisu hteli da plaćaju jer su stari autobusi..
ok privatnici moraju imati nove autobuse, gsp kupio neke autobuse, sad neće da plaćaju zato što je tu busplus.

Bude neka vest o busplusu na nekom sajtu svi krenu da pričaju bla bla, stari autobusi, krševi.
Sledeći dan bude vest "gsp kupuje nove autobuse" odma krenu priče tipa, troše pare, lopovi itd..
 
sizif":3htl04oj je napisao(la):
bazinga":3htl04oj je napisao(la):
Ja iskreno nemam nameru da placam bilo sta dok ne vidim gde idu moje pare...

Ако ти не видиш више од стотину нових тролејбуса, тридесетак нових трамваја, БГ-воз, гомилу нових аутобуса (што ГСП-ових, што приватних), климу у бројним аутобусима од прошле године, онда или си слеп, или си фукара попут николе11, еукалиптуса и оних који их подржавају.

Nijedno vozilo GSP-a za veme Djilasa nije kupljeno za kes, vec je za sve uzet kredit koji ce se tek otplacivati. Tvoja konstatacija je netacna. Tako da i ja opet postavljam pitanje: gde idu nase pare?
 
sizif":1cssjx2r je napisao(la):
Ако ти не видиш више од стотину нових тролејбуса, тридесетак нових трамваја, БГ-воз, гомилу нових аутобуса (што ГСП-ових, што приватних), климу у бројним аутобусима од прошле године, онда или си слеп, или си фукара попут николе11, еукалиптуса и оних који их подржавају.

Evo par kontrapitanja:

1. Zašto su isečeni gotovo novi zglobni BKM trolejbusi pod garancijom?
2. Gde je nestao ugovor o nabavci 25 novih zglobnih trolejbusa koji su avansno plaćeni?
3. Zašto se na dnevnom nivou seku potpuno ispravni KT4 tramvaji?
4. Zašto su klime po vozilu plaćene 20 000 evra a realna cena je 10 000?
5. Zašto su te iste klime ugrađivane u autobuse čiji motori nemaju mogućnosti da ih podrže?
6. Zašto je sklopljen ugovor o pranju koji ni ne zahteva pranje a obavezuje plaćanje?
7. Zašto GSP-u pored 4000 ljudi viška fale vozači i mehaničari?

8. Zašto mi to plaćamo?

Nova vozila koja se masovno kupuju iz nepovoljnih kredita je najprizemnije mazanje očiju građanima. Čim se površina zagrebe isplivava kancerogeni septički mulj najgorieg polusveta....
 
Sedam lekcija kojim nas država uči da je u Srbiji pošten = bu****


Pošteni građani, koji savesno ispunjavaju svoje obaveze, na vreme plaćaju račune ili kazne za parking, koji plaćaju dozvole pre nego što počnu da grade, ispadaju smešni kada se promeni vlast, a sa njom i pravila. Ono što je do juče papreno, obećavaju novi ministri, sada može i besplatno.


270624_08_origh.jpg

Lekcija broj 1: Dva stana iste površine u istoj zgradi otkupljena su za dve veoma različite sume. Prvi za svega 250 evra, a drugi, nekoliko godina kasnije, za 12.000 evra. I dok je legalizaciju kuće neko platio 10.000 evra, drugi - dovoljno strpljiv da sačeka promenu vlasti - proći će besplatno. Ministar Velimir Ilić ovih dana najavljuje da više niko neće morati da plati da bi legalizovao bespravno sagrađen objekat.

- Ti primeri odlično pokazuju da živimo u jednom potpuno neuređenom sistemu u kojem nema ni institucija ni doslednih pravila. Odluke se donose ad hok, nema standardizacije i nema stabilnosti. Ispada glup onaj ko poštuje pravila - komentariše za “Blic” Dragan Koković, sociolog iz Novog Sada.

Ni reda ni države

Svako od nas može da nabroji niz situacija iz kojih se vidi da ista pravila ne važe za sve i da država nije u stanju - ili ne želi! - da uvede red i sprovede zakon.
Poštenje se u javnosti izjednačava sa glupošću

- Pokvarenost i bahatost su na pijedastalu, to su osobine koje danas oličavaju pamet i snalažljivost. Ukoliko si pošten, obavezno nešto nije u redu sa tobom, svi te gledaju sa podozrenjem pitajući se koju igru igraš. Poštenje se u javnosti izjednačava sa glupošću. Zato se ono ne isplati - kaže Marijana Milosavljević, koordinatorka antikorupcijskog sajta Pištaljka.rs.
Lekcija broj 2: U Beogradu, na primer, ima više od pola miliona automobila i skoro isto toliko problema da se nađe parking mesto. Većina poštenih uredno plaća parking, ali ima 40.000 pametnijih koji zgužvaju i bace nalog za plaćanje kazne. A Ustavni sud je ionako ocenio da „Parking servis“ nema pravo da naplaćuje mandatne kazne.

Lekcija broj 3: Drugi građani - u najvećem broju slučajeva ne sirotinja, već oni imućniji - godinama ne plaćaju struju. I umesto da budu na vreme isključeni, dobiju mogućnost da dug plate na rate ili da im se otpiše polovina. Tako svi mi koji redovno plaćamo struju ispadamo namagarčeni.

Slično se dešava i sa pretplatom za RTS. Da li je obavezno plaćati? Da. Da li plaćaju svi? Ne. I? Nikom ništa. Plaćao, ne plaćao, svira ti radio.

- Nemamo ni reda ni države. Ne uspevamo da napravimo državu koja će da funkcioniše i zahteva od građana da izvršavaju svoje obaveze, a s druge strane da štiti one koji poštuju pravila - komentariše psiholog Zoran Milivojević.

Lekcija broj 4: Svaka država pokazuje da je jaka doslednom kaznenom politikom. Kad ona pravi kompromis sa kriminalcima i umesto 12 godina robije određuje godinu dana kućnog pritvora u luksuznoj vili, pokazuje da se kriminal isplati.

Lekcija broj 5: Kad uteruje brojne takse i namete od čestitih poslodavaca, a ne kažnjava one koji ne uplaćuju doprinose, šalje poruku da se može i tako poslovati.

Lekcija broj 6: Kad pet godina ne kažnjava uhvaćene prodavce ispita, otvara zeleno svetlo za kupovinu diploma.

Lekcija broj 7: Kada upozorava građane da ne kupuju vozila sa crnogorskim tablicama, a onda dozvoli njihovu legalizaciju, "suptilno" vam sugeriše da se ne isplati igrati pšo pravilima.

- Ispada neprimereno da se držite moralnih načela i obrazaca, a prihvatljivo da se ponašate suprotno moralu. Takav obrazac se zatim širi na sve pore društva - kaže sociolog Dragan Koković.


[blic]
 
sizif":d9a9ybx7 je napisao(la):
bazinga":d9a9ybx7 je napisao(la):
Ja iskreno nemam nameru da placam bilo sta dok ne vidim gde idu moje pare...

Ако ти не видиш више од стотину нових тролејбуса, тридесетак нових трамваја, БГ-воз, гомилу нових аутобуса (што ГСП-ових, што приватних), климу у бројним аутобусима од прошле године, онда или си слеп, или си фукара попут николе11, еукалиптуса и оних који их подржавају.
Vema površan opis trenutnog stanja, klasično ulepšavanje realnog stanja stvari na terenu u stilu hvalospeva studia b. Novo ovo te novo ono :rolleyes: , i na toj konstataciji da je to sve novo se završava cela analiza.
Novi trolejbusi, beloruski krševi, koji su uz to i tako održavani da su oni kupljeni "davne" 2004-e već u stanju raspadanja, a ovi crveni će uskoro da ih sustignu po tom pitanju.
Novi autobusi, domaći krševi koji mogu da se uvale samo Beogradu i nikome više, mutirani nusprodukti neuspešnih privatizacija. Gledamo ovde slike i klipove gradskog prevoza iz okruženja i balavimo nad njima, kao nad nečim nedostižnim i neprijemčivim za našu "divljinu".
Klime, negde rade a negde ne rade, kako ti se zalomi. Prema mom zapažanju uglavnom ne rade.
Novi tramvaji, dobro stvarno su novi i lepi, za sada...
 
Nije sve ni u novim vozilima (mada kad vidim sta sve vozi na privremenoj 7A jeza me uhvati (onako usput, sto sad diskaveri ne dodje da pravi emisiju kako se sef gradilista preznojava zbog probijenog roka...a da, na gradilistu nema ni besnog kera).

Ima neceg i u postovanju reda voznje, frekventnosti, pouzdanosti, trasama pojedinih linija (skoro je moj prijatelj rekao `a da im pisemo da i 16 nekako proteraju preko bezanijske kose a?).

Kada nema sustinskog unapredjenja usluge, nema ni rasta svesti o potrebi placanja prevoza. Fijasko busplus sistema (na svim, ali SVIM poljima) je to dokazao. Sarene karte i jos sareniji validatori drze paznju prva dva dana...dok opet ne postanes svestan da OPET dugo cekas da bi stajao na jednoj nozi sa tri lakta u rebrima...
Evo BGvoz na primer, ni jednu jedninu zamerku ja nisam do sad cuo na njegov rad od onih koji ga koriste. Pre svega sto je TACAN i POUZDAN,a ne lep i moderan (naravno da to ne iskljucuje nabavku novih garnitura, modernizaciju i unapredjenja).
 
Људи, ево нудим вам опцију да престанете бити фукара: оверите карту само ако се возите чистим тролејбусом, трамвајем, климатизованим аутобусом, БГ-возом. Тим малим покретом кандидоваћете се да једног дана од башибозлука постанете грађани.
 
Ti pogresno shvatas sustinu onoga sto vecina govori koji ne placaju.
Ja nikada nisam imao zamerku na kvalitet prevoza, cak sam govorio da je primeren ceni koja se placa i da je OK.

Sustina je da GSP nije reorganizovan, da ima visak radnika, da se direktori postavljaju po sistemu maznjavanja para na idiotluke (kad se samo setim tendera za kupovinu uniformi za vozace, i to nekoliko puta). BusPlus je uveden bez tendera, namesten, Siemens nije uspeo ni da procita sta se u tenderu trazi, a ovamo ga vec dobio Vlahovic, jedini zaposleni sa firmom od 500 evra kapitala.

Da li ti shvatas da je od 30% sume koju gradjani direktno placaju (70% su subvencije iz Grada, koje opet gradjani posredno placaju) skoro ukupan deo ustvari namenjen za sve ove vrste kradja koje sam naveo, a kojih ima, ne zna im se broj.
Znaci ispada da pare koje narod direktno da idu u korupciju. Do sad se cutalo jer nije bilo krize pa se budzet samo trosio bez kontrole. A da ne govorimo to da se u prevozu nista sustinski ne menja, da krajnji korisnik prakticno nista ne oseca. Samo se odrzava neki nivo stanja, mada je dobro da je bar i to, a suma para koja se trosi rapidno raste.

GSP ti dodje kao narkoman koga tata Djilas finansira koliko god mu treba, na koji god bilo nacin (gradjani+budzet+krediti). Narkoman nece krenuti na lecenje sve dok ima relativno stabilne izvore prihoda od tate.
 
sizif":3smbl35k je napisao(la):
Људи, ево нудим вам опцију да престанете бити фукара: оверите карту само ако се возите чистим тролејбусом, трамвајем, климатизованим аутобусом, БГ-возом. Тим малим покретом кандидоваћете се да једног дана од башибозлука постанете грађани.

Evo, ovako, ako bismo poslušali samo tvoj savet, da ne plaćamo ono što ne funkcioniše kako treba, mnogo je toga što ne bismo plaćali.

Spomenuću samo jedan od primera (koji je najupečatljiviji), a koji pokazuje neprofesionalizam firme Apeks, koja je osim gradskog prevoza u užem jezgru Beograda (o kojem koliko-toliko vodi računa), zarad novca uzela pod svoju nadležnost i sve prigradske linije, kao i lokalne linije prigradskih opština.
Evo ovako, ti mi nađi na sajtu bus plusa bilo koju informaciju, npr. o linijama 560, 581, 860? Pretpostavljam da ne znaš ni da postoje. Nije ni čudo, jer ne zna ni firma koja je za njih zadužena, da one postoje, ali njihovi kontrolori vrlo dobro znaju da one postoje, i svakodnevno izbacuju putnike koji se na tim linijama voze bez validirane busplus kartice.

Za mnoge noćne linije do skoro nismo znali da postoje. A znaš kad smo saznali? Onda kada je lik, koji nema nikakve veze ni sa gradom, ni sa apeksom, koji je student, i koji je od svojih para platio štampanje nalepnica, i sa merdevinama pešačio kilometre i lepio nalepnice na stajališne stubove. Da li i za to treba da plaćamo Apeksu?
 
Moram i ovo da dodam. DJP objavljuje lažne podatke kako se preko 97% polazaka (čini mi se, nisam zapamtio tačnu cifru) realizuje. A da li znaš šta je od toga istina? Istina je da autobusi kasne po 15 minuta i više na terminus, i onda otpravnik umesto da taj polazak upiše kao nerealizovan, on upiše da je realizovan i da je krenuo na vreme, pusti ga praznog, da juri vreme i da ne staje na stanicama, i onda od pola linije, kad stigne propušteno, počne da otvara vrata putnicima. U to sam se uverio, kada mi je na stanici "Rade Končara" u Zemunu posle 20 minuta čekanja, prošao 18, prazan, i projurio stajalište. Posle 15 minuta sam otišao na sajt sa kamerama, i posmatram kameru koja snima Mostarsku petlju i čekam ga. Posle nekog vremena, taj bus staje na stanici Mostar. Najverovatnije je tek tu stao, ili kod Sava centra.
 
sizif":3pleo2vl je napisao(la):
Људи, ево нудим вам опцију да престанете бити фукара: оверите карту само ако се возите чистим тролејбусом, трамвајем, климатизованим аутобусом, БГ-возом. Тим малим покретом кандидоваћете се да једног дана од башибозлука постанете грађани.

Uporno promašuješ suštinu priče.

Nova ili stara vozila su najmanji problem. Pogotovo što imamo i dosta novih vozila koja izgledaju starije od starih.

Takođe, gradski prevoz bi fenomenalno funkcionisao i sa vozilima starim 20 godina kada bi sistem bio zdrav.

Neko je lepo pomenuo BG:VOZ. Vozila prastara, ali sistem funkcioniše bez problema. Uopšte me ne zanima što su vozila stara. Nasuprot tome imamo fensi KAF tramvaje koji saobraćaju u užasnom sistemu. Kakve veze ima što su novi kad se gužvaš ko sardina i putuješ kao za Antaliju.
 
Vrh